akun kesto uudessa 2008 autossa

Kauankohan auton akku nykyisin kestää? Olen ostanut auton uutena ja nyt ajettu 100tkm.

Kun akun vaihto vaatii käynnin huollossa niin vaihto varmuuden vuoksi ei kiinnosta.
11129
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 11

Vanhimmat

Miten niin huolllossa ?. Kai nyt siitä uudesta akusta kiinnittää johdot etukäteen auton kaapeleihin, tai sitä varten olevaan napaan.

Äänestä

Minulla ovat kestäneet sen 6-7 vuotta, muista en tiedä.
Jos akun vaihto vaatii liikkeessäkäytön, on se auton vika eikä ominaisuus. Akut kun ovat kulutustavaraa.

Äänestä

Mittaa akku yleismittarilla paljonko näyttää voltteja.
Hyväkuntoisen akun lepojännitteen pitäisi olla n. 12,4 V - 12,7 V.

Mittaa akunn lepojännite, kun auto on ollut sammuksissa useamman tunnin tai mielummin yön yli.

Äänestä

akut kestää 3-8 vuotta keskimäärin, eli ei voi kun arvata koska sinun akkusi hyytyy.

Äänestä
  • OIkein lyhyessä ajossa ei ole kestänyt kuin 3 vuotta. Tuo ilo on koettu jo kahteen kertaan. Vaihto töineen oli tänä vujonna 70€ akkukeskuksessa.

Äänestä

Autoni on 2002 vuoden ja vaihdoin 2010 uuden akun alkuperäisen tilalle. Ei ollut mitään ongelmia mutta mielestäni akun kanssa ei kannata nuukailla, tulee kalliiksi/ vaikeaksi kun auto jää tien päälle. Ensimmäisellä akulla ajoin noin 150 tuhatta. Itse vaihdoin ilman mitään poppakonsteja.

Äänestä

Minulla on kestänyt sama akku jo 10 vuotta, mutta kilometrejä on tullut vähän. Kun on ollut useampikin auto käytössä.
Toisessa autossa on vielä vanhempi, taitaa olla jopa 12 vuotta vanha akku.

Äänestä

Jaa-a. Mun 2002 mallisessa autossa alkuperäinen akku kesti 12 vuotta ja yli 200 tkm.

Kai se vähän tuuripeliä on, eikä noille kai mitään tarkkaa kestoikää voi sanoa.

Äänestä

Mersu -09 vm.Akku sanoi itsensä irti varoittamatta viime viikolla.Mut ku ajan pätkäajoa kaikki sähköhärpäkkeet päällä,niin onhan tuo akku kovilla.Olis pitänyt ladata välillä talvisin.

Äänestä
  • Mitä ne sähköhärpäkkeet akun kestävyyteen vaikuttaa? Onko mesessä heikkotehoinen laturi ja akku purkaantuu tyhjäkäynnillä?

Äänestä

akkuliikkeet vaihtaa akun nopeasti ja yleensä työ sisältyy akun hintaan, kyllä sitä tuollainen pikkuraha kannattaa uhrata.

Äänestä

Kommentoi aloitusta

jorma690 kirjoitti:

Kauankohan auton akku nykyisin kestää? Olen ostanut auton uutena ja nyt ajettu 100tkm.

Kun akun vaihto vaatii käynnin huollossa niin vaihto varmuuden vuoksi ei kiinnosta.

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

• Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

• Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

• Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

• Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

• Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

• Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu