Eli kerokaahan kokemuksianne kyseisestä automallista. Itseäni hiukan kiinnostaisi tuollainen. Onko paljon vikoja, ja onko varaosat kalliita?
Peugeot 405 Mi16 kokemuksia?!?
23
3986
Vastaukset
- ex-omistaja
Älä missään nimessä mene tekemään sellaista virheliikettä,että mi16 pösön ostaisit!mulla hajosi ainakin 1.5 vuoden aikana mm:laturi,vaihteensiirtäjiä,pakosarja halki,öljyputki halki,huohotinputki pamahti jäähän,vetarit kertakäyttökamaa,1 moottori(muki lohkosta läpi),vaihdelaatikko(repesi kahtia)jarrusatuloita 2,syyläri,vesipumppu,sähköongelmia,moottorin ohjausyksikössä ongelmia,sateella kävi aina kahdella ymym...tuossa nyt noita mitä äkkiä tulee mieleen...oli ensimmäisenä autona silloin joskus,kun autotieto oli 0.ELI KERTAKAIKKISEN HALPAA AJOA!!!auto on varmasti useammin hajalla kuin ajossa.
- Veijo Esso
Oliskohan sulla pientä itsetutkiskelun paikkaa?
Joko sinä et osaa alkuunkaan käsitellä autoja tai sitten sinulla on pahanlaatuinen sikasäkissäsyndrooma.
Suosittelen sinulle metrin pätkää ratakiskoa; jos otat pitemmän niin väännät sen varmaankin solmuun ja lyhyemmän taatusti hukkaat. - ex-omistaja
Veijo Esso kirjoitti:
Oliskohan sulla pientä itsetutkiskelun paikkaa?
Joko sinä et osaa alkuunkaan käsitellä autoja tai sitten sinulla on pahanlaatuinen sikasäkissäsyndrooma.
Suosittelen sinulle metrin pätkää ratakiskoa; jos otat pitemmän niin väännät sen varmaankin solmuun ja lyhyemmän taatusti hukkaat.kumma juttu,että muut autoni ovat välttyneet tälläisiltä teknisiltä ongelmilta!niin se vain on ettei pösöstä saa bemaria eikä paska muutu vatkaamalla suklaaksi.jos auto hajoaa siitä,että sille antaa sillointällöin hieman kaasujalkaa sen ei pitäisi leikkiä minkäänlaista sporttia.
- Mika
ex-omistaja kirjoitti:
kumma juttu,että muut autoni ovat välttyneet tälläisiltä teknisiltä ongelmilta!niin se vain on ettei pösöstä saa bemaria eikä paska muutu vatkaamalla suklaaksi.jos auto hajoaa siitä,että sille antaa sillointällöin hieman kaasujalkaa sen ei pitäisi leikkiä minkäänlaista sporttia.
Nyt ollut elokuun alusta -89 mallinen Mi16. Lyhytaikaisen kokemuksen perusteella voin kyllä suositella. Ruoste ei vaivaa niin paljoa kuin vastaavan ikäisiä japseja, ja tekniikan kesto riippuu pitkälti aiemmista omistajista(lue ovatko lippahattuamikset päässeet tunailemaan). Oma pösöni on ensimmäiseltä omistajalta, 227tkm ajettu. Ilmeisesti ei ikinä ruostesuojattu, niin piti ruostesuojata, pohjassa oli jo alkavaa ruostetta ja pari reikää. Tekniikalle ei vielä ole tarvinnut mitään tehdä. Pikku remppa oli vetarin suojakumin vaihto ja moottorin bensalinjojen uusiminen. Lisää kokemuksia löydät varmasti osoitteista www.sportpug.fi, http://forum.club-peugeot.com/index.php ja pugfan.cjb.net. Auto on kyllä uskomattoman hyvä ajaa ja erittäin pirteä etenkin 4500rpm:n jälkeen. Kulutus on maantie/moottoritie ajossa pysynyt n. 7:ssä litrassa, ja kaupungissa n. 10-12:ssa litrassa. Keskikulutus kympin pintaan(20% maantieajoa, loput kaupungissa).
- Mika
Mika kirjoitti:
Nyt ollut elokuun alusta -89 mallinen Mi16. Lyhytaikaisen kokemuksen perusteella voin kyllä suositella. Ruoste ei vaivaa niin paljoa kuin vastaavan ikäisiä japseja, ja tekniikan kesto riippuu pitkälti aiemmista omistajista(lue ovatko lippahattuamikset päässeet tunailemaan). Oma pösöni on ensimmäiseltä omistajalta, 227tkm ajettu. Ilmeisesti ei ikinä ruostesuojattu, niin piti ruostesuojata, pohjassa oli jo alkavaa ruostetta ja pari reikää. Tekniikalle ei vielä ole tarvinnut mitään tehdä. Pikku remppa oli vetarin suojakumin vaihto ja moottorin bensalinjojen uusiminen. Lisää kokemuksia löydät varmasti osoitteista www.sportpug.fi, http://forum.club-peugeot.com/index.php ja pugfan.cjb.net. Auto on kyllä uskomattoman hyvä ajaa ja erittäin pirteä etenkin 4500rpm:n jälkeen. Kulutus on maantie/moottoritie ajossa pysynyt n. 7:ssä litrassa, ja kaupungissa n. 10-12:ssa litrassa. Keskikulutus kympin pintaan(20% maantieajoa, loput kaupungissa).
Varaosat ovat yllättävän edullisia, kunhan välttää merkkiliikkeestä ostoa. Tietysti jotkut osat on käytännössä pakko ostaa merkkiliikkeestä. Katso hintatietoja: www.kaiknuutila.fi ja www.motonet.fi. Lisäksi 405:n saa erittäin hyvin käytettyjä osia tarpeen vaatiessa. Citroenissa on käytetty samaa konetta kuin Mi16:ssa, ja jotkut muutkin osat ovat samoja. Citroen liikkeistä osa osista huomattavasti edullisempia.
- ex-omistaja
ex-omistaja kirjoitti:
kumma juttu,että muut autoni ovat välttyneet tälläisiltä teknisiltä ongelmilta!niin se vain on ettei pösöstä saa bemaria eikä paska muutu vatkaamalla suklaaksi.jos auto hajoaa siitä,että sille antaa sillointällöin hieman kaasujalkaa sen ei pitäisi leikkiä minkäänlaista sporttia.
niin ja ohjaustehostin räki pihalle nesteet ja flektin lämpötila-anturi hajosi sekä sähkölasit temppuili....ensimmäinen 30tkm meni lähes ongelmitta mutta seuraavat 35tkm olikin sitten yhtä helvettiä...nyt alla yli 2 kertaa tehokkaampi peli eikä mitään ongelmia.tosin ei enää ranskalainen.hinausaton kuski sanoi taasen minulle näiden ranskalaisten olevan hyviä,sillä ei pääse kuskilta työt loppumaan,kertoi myös joskus itse omistaneensa kyseisen laitteen ja sanoi,että vikoja oli hänelläkin piisannut...auto on koht.hyvä ajaa ja korikin useimmiten lähes ruosteeton.tunnen mi16 omistajia/ex-omistajia 4 ja kaikki ovat kironneet vikojen määrää ja surkutelleet minkä ovat menneetkään ostamaan.
- Veijo Esso
ex-omistaja kirjoitti:
niin ja ohjaustehostin räki pihalle nesteet ja flektin lämpötila-anturi hajosi sekä sähkölasit temppuili....ensimmäinen 30tkm meni lähes ongelmitta mutta seuraavat 35tkm olikin sitten yhtä helvettiä...nyt alla yli 2 kertaa tehokkaampi peli eikä mitään ongelmia.tosin ei enää ranskalainen.hinausaton kuski sanoi taasen minulle näiden ranskalaisten olevan hyviä,sillä ei pääse kuskilta työt loppumaan,kertoi myös joskus itse omistaneensa kyseisen laitteen ja sanoi,että vikoja oli hänelläkin piisannut...auto on koht.hyvä ajaa ja korikin useimmiten lähes ruosteeton.tunnen mi16 omistajia/ex-omistajia 4 ja kaikki ovat kironneet vikojen määrää ja surkutelleet minkä ovat menneetkään ostamaan.
olevan verissä.
Sinulla on nyt siis yli 480 hevosvoimainen kulkupeli.
Niin on minullakin, siinä on yli 1000 hevosvoimaa, mutta se on aika huono kiihtymään... - ex-omistaja
Veijo Esso kirjoitti:
olevan verissä.
Sinulla on nyt siis yli 480 hevosvoimainen kulkupeli.
Niin on minullakin, siinä on yli 1000 hevosvoimaa, mutta se on aika huono kiihtymään...paljonko on 2*160 hv?? se on 320hv.ehkä sinun pitäisi viettää aikaa matematiikan parissa sen sijaan,että notkut kaiken vapaa-aikasi siellä essolla.eli yli 320 hevosvoimainen auto.
- Veijo Esso
ex-omistaja kirjoitti:
paljonko on 2*160 hv?? se on 320hv.ehkä sinun pitäisi viettää aikaa matematiikan parissa sen sijaan,että notkut kaiken vapaa-aikasi siellä essolla.eli yli 320 hevosvoimainen auto.
"Yli 2 kertaa tehokkaampi" tarkoittaa että se on vähintään kolminkertainen.
"Kaksi kertaa niin tehokas kuin" tarkoittaa kaksinkertaista.
Se on niin yksinkertaista kun sen osaa.
Kannattaisi sinunkin poiketa meidän baarissa, oppisit laskemaan. Ja ehkä kirjoittamaankin?
Ja, mikä kaikkein tärkeintä, oppisit käsittelemään autoja niin että ne kestävät.
Ja näkisitpä meidän ... - Provo-Petteri
Veijo Esso kirjoitti:
"Yli 2 kertaa tehokkaampi" tarkoittaa että se on vähintään kolminkertainen.
"Kaksi kertaa niin tehokas kuin" tarkoittaa kaksinkertaista.
Se on niin yksinkertaista kun sen osaa.
Kannattaisi sinunkin poiketa meidän baarissa, oppisit laskemaan. Ja ehkä kirjoittamaankin?
Ja, mikä kaikkein tärkeintä, oppisit käsittelemään autoja niin että ne kestävät.
Ja näkisitpä meidän ...Saanko sanoa sanasen?
"Yli 2 kertaa" ei ole sama kuin "vähintään 3 kertaa", ellei lukualueeksi ole määritelty kokonaislukuja, tai luonnollisia lukuja.
Yleensä siis oletetaan käytettäväksi reaalilukujen joukkoa, johon kuuluvat mm. desimaaliluvut.
Esimerkiksi 2,000000000000000000000000001 on suurempi kuin 2 ja sillä kerrotut hevosvoimat voidaan mielestäni pyöristää samaan kuin 2:lla kerrotut. Yleensähän pienimmän tekijän tarkkuutta käytetään myös tuloksen tarkkuutta ilmoitettaessa, jolloin 160 hevosvoimaa kerrottuna "yli kahdella" voi olla 160 hevosvoimaa.
UGH - Provo-Petteri
Provo-Petteri kirjoitti:
Saanko sanoa sanasen?
"Yli 2 kertaa" ei ole sama kuin "vähintään 3 kertaa", ellei lukualueeksi ole määritelty kokonaislukuja, tai luonnollisia lukuja.
Yleensä siis oletetaan käytettäväksi reaalilukujen joukkoa, johon kuuluvat mm. desimaaliluvut.
Esimerkiksi 2,000000000000000000000000001 on suurempi kuin 2 ja sillä kerrotut hevosvoimat voidaan mielestäni pyöristää samaan kuin 2:lla kerrotut. Yleensähän pienimmän tekijän tarkkuutta käytetään myös tuloksen tarkkuutta ilmoitettaessa, jolloin 160 hevosvoimaa kerrottuna "yli kahdella" voi olla 160 hevosvoimaa.
UGH"pienintä tarkkuutta tekijöiden joukossa" eikä "pienimmän tekijän tarkkuutta"
- Veijo Esso
Provo-Petteri kirjoitti:
Saanko sanoa sanasen?
"Yli 2 kertaa" ei ole sama kuin "vähintään 3 kertaa", ellei lukualueeksi ole määritelty kokonaislukuja, tai luonnollisia lukuja.
Yleensä siis oletetaan käytettäväksi reaalilukujen joukkoa, johon kuuluvat mm. desimaaliluvut.
Esimerkiksi 2,000000000000000000000000001 on suurempi kuin 2 ja sillä kerrotut hevosvoimat voidaan mielestäni pyöristää samaan kuin 2:lla kerrotut. Yleensähän pienimmän tekijän tarkkuutta käytetään myös tuloksen tarkkuutta ilmoitettaessa, jolloin 160 hevosvoimaa kerrottuna "yli kahdella" voi olla 160 hevosvoimaa.
UGHTässä vähän rautalankaa:
-jos sinulla on yksi euro ja minulla on vähintään kaksi euroa enemmän kuin sinulla niin montako euroa minulla on
-minulla on siis se sinun yksi euro ja sen lisäksi VÄHINTÄÄN KAKSI EUROA ENEMMÄN
-eli 1 2 se mikä on yli sen kahden
-eli vähintään 3
-eikös olekin ihmeellistä tämä matematiikka
Sen verran kannattaa käydä kouluja että pääsee baariin töihin:-) - PÖSÖonparas
ex-omistaja kirjoitti:
niin ja ohjaustehostin räki pihalle nesteet ja flektin lämpötila-anturi hajosi sekä sähkölasit temppuili....ensimmäinen 30tkm meni lähes ongelmitta mutta seuraavat 35tkm olikin sitten yhtä helvettiä...nyt alla yli 2 kertaa tehokkaampi peli eikä mitään ongelmia.tosin ei enää ranskalainen.hinausaton kuski sanoi taasen minulle näiden ranskalaisten olevan hyviä,sillä ei pääse kuskilta työt loppumaan,kertoi myös joskus itse omistaneensa kyseisen laitteen ja sanoi,että vikoja oli hänelläkin piisannut...auto on koht.hyvä ajaa ja korikin useimmiten lähes ruosteeton.tunnen mi16 omistajia/ex-omistajia 4 ja kaikki ovat kironneet vikojen määrää ja surkutelleet minkä ovat menneetkään ostamaan.
Mikä ihme sulla on pösöjä vastaan?
- Tepe
Mulla on ollut 2 kpl MI16:sia(vm -88 ja -89).... Kumpaisessakin tapauksessa ohjausyksikkö reistali ja aiheutti toimimattomuutta sekä yllättäviä risteykseen sammumisia. Ja näitä outoja sammumisia sattui siis useita! Syynä taisi olla ohjausyksikkö, sehän on mukavasti sijoitettuna rintapellin kohdalle juuri sateelle alttiiseen paikkaan.
Taka-akseli pääsi myös kerran yllättämään siten, että autolla ei voinut liukkaalla ajaa kovempaa kuin 60km/h ja tämähän olikin kivaa kun nopeusrajoitus oli 80km/h ja ajankohta pimeän aikaa. Ei mukavaa tuokaan...
Hauskinta näissä tiellejättö tapauksissa oli se, että "mikään" pienempi nyrkkipaja ei halunnut ottaa MI16:sta työn alle vian etsimisen puitteissa ja aina oli tyydyttävä merkkikorjaamojen palveluihin. En tiedä mikä nyt on tilanne onhan näistä jo yli 10 vuotta aikaa?
Ajettavuudeltaan ja koriltaan auto on mielestäni hyvinkin pätevä:) - rami
Tässä olis tämmönen
Musta -88 Mi 16. Korilla ajettu ~300tkm. Kone on vaihdettu ja uudella samanlaisella menty ~100tkm. Vaihdelaatikko, taka-akseli, vesipumppu ym vaihdettu. Kahdet alkuperäiset alut (kesä talvi). Peräkoukku, kattotelineet... Auto Kuopiossa 1990€
on ollut tosi hyvä peli, mutta nyt sattu tulemaan toinen pösö pihaan... - nuorena
miehenä joskus vuosimallin -89. Oli silloin (1995) ajettu 75tkm. Ajelin kolmisen vuotta ja vaihdoin pois kun oli ajettu noin 195tkm.
Kolmen vuoden aikana korjattiin ainoastaan lämmityslaitteen termostaattiohjaus - MI16:ssa on ns. puoli-ilmastointi joka pitää lämpötilan esim. 23C olettaen että ulkolämpötila on tätä alempi. Muita vikoja ei tosiaan ollut.
Kesäkulutus oli sekalaisessa ajossa karvan päälle 7 ja talvella 7,5. Ei huono 160hv tehoilla. Auto oli pois vaihtaessani lähes 10v. ikäisenä niin siisti, että autokauppias luuli sitä hiljattain maalatuksi. En tiedä sainko hyvän yksilön, mutta hieno ja huoleton peli oli.- ex-omistaja
nyt vaan on kohta vuosi 2005 ja peugeotillakin omistajia yksilöstä riippumatta varmaan toistakymmentä joista,ainakin osa ollut jo auton huomattavan halventumisen myötä karjalalippispäisiä amiksia,jotka antaneet autolle sikaa huolella!itsellä alkoivat mi16 ongelmat vasta pahemmin 200tkm.onneksi nykyään rahatilanne sallii sen,ettei tarvitse tuollaisilla katiskoilla enään ajella.
- Veijo Esso
ex-omistaja kirjoitti:
nyt vaan on kohta vuosi 2005 ja peugeotillakin omistajia yksilöstä riippumatta varmaan toistakymmentä joista,ainakin osa ollut jo auton huomattavan halventumisen myötä karjalalippispäisiä amiksia,jotka antaneet autolle sikaa huolella!itsellä alkoivat mi16 ongelmat vasta pahemmin 200tkm.onneksi nykyään rahatilanne sallii sen,ettei tarvitse tuollaisilla katiskoilla enään ajella.
Eipä ne ladat taida paljon kalliimpia olla.
- ex-omistaja
Veijo Esso kirjoitti:
Eipä ne ladat taida paljon kalliimpia olla.
Mutta bmw:t ovatkin jo huomattavasti hinnakkaampia...mutta jos veijo ajelet vaan rauhassa sillä vm 88 gr 405 pösölläsi esson ja kodin väliä ja pidät mölyt mahassasi,niin kaikilla on helpompaa..
- Veijo Esso
ex-omistaja kirjoitti:
Mutta bmw:t ovatkin jo huomattavasti hinnakkaampia...mutta jos veijo ajelet vaan rauhassa sillä vm 88 gr 405 pösölläsi esson ja kodin väliä ja pidät mölyt mahassasi,niin kaikilla on helpompaa..
Veijonhan ei tarvitse ajella Esson ja kodin väliä kun Veijo on Essolla kotona.
BTW:
Et sitten ole kokeillut jotain ihmereseptiä tai kirurgista toimenpidettä elimesi kasvattamiseksi?
BMW on siihen se vihon viimeinen keino, nehän naurelee sulle mennen tullen.
Otan osaa. - ex-omistaja
Veijo Esso kirjoitti:
Veijonhan ei tarvitse ajella Esson ja kodin väliä kun Veijo on Essolla kotona.
BTW:
Et sitten ole kokeillut jotain ihmereseptiä tai kirurgista toimenpidettä elimesi kasvattamiseksi?
BMW on siihen se vihon viimeinen keino, nehän naurelee sulle mennen tullen.
Otan osaa.Pösöllä kun ajaa,niin ei ole kullinjatke imagosta pelkoa.jos toi bmw vielä tuo jatkovartta entiseen niin sitten joudun kyllä...
- ex-omistaja
Veijo Esso kirjoitti:
Veijonhan ei tarvitse ajella Esson ja kodin väliä kun Veijo on Essolla kotona.
BTW:
Et sitten ole kokeillut jotain ihmereseptiä tai kirurgista toimenpidettä elimesi kasvattamiseksi?
BMW on siihen se vihon viimeinen keino, nehän naurelee sulle mennen tullen.
Otan osaa.jos se bmw niin kullia kasvattaa,niin ehkä sinun pitäisi sellainen hankkia..
- Anonyymi
Joo taitaa nykyään vähän vituttaa näitä ex omistajia.. alkaa olemaan aika harvinaisia autoja! Ei enää ihan joka päivä tule myyntiin..
Paras auto mitä on olemassa jos osaa tehdä autolle muutakin kuin käydä vaan tankilla..
Onneksi en ole ex omistaja enkä ikinä tule kyllä olemaankaan!!!
UGH
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .974737Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631403173Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503135Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4062229Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2351378Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito111223- 761207
- 691132
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde301104Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1181020