Onko seksuaalinen kokemattomuus ongelma tai häpeä

pelko

Olen keski-ikäinen ihan asiallinen,tavallisen näköinen ja oloinen ja mukavaksi sanottu mieshenkilö.En ole koskaan seurustellut joitakin lyhyempiä naissuhteita joskus takana.Olen ujo ja arka ihminen ja kärsin psyykkisestä jännittämisestä ja sosiaalisten tilanteiden pelosta.Nuorempana todellakin pari yhdenillan juttua ja pari lyhyempää suhdetta takana.Nuo sosiaalisten tilanteiden pelkoon liittyvät ongelmat tuleevat esiin lähestyttäessä vastakkaistasukupuolta ja käytän jännittämiseen oxamin merkkistä lääkettä.Vaikka omaan normaalit seksuaaliset kyvyt ja halut niin en ole koskaan saanut naisen kanssa erektiota jännittämisen takia aikaan eli en ole vielä poikuuttani menettänyt.Nyt olen suomi24treffipalstalla tutustunut erääseen henkilöön joska kanssa jo olemme muutaman kerran tavanneet.Olen miettinyt sitä että miten etenen alkavassa suhteessani ja miten kerron kyesiselle naiselle asiasta.Ja naisten mielipidettä haluan kuulla että onko kohdallenne sattunut minun laisia miehiä ja miten olette reagoineet kyseiseen asiaan ja miehet onko minunlaisia miehiä muitakin kuin minä.

5

402

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oaliel

      Ei oo ongelma eikä häpeä! Nykyään erilaisuus on ihaitavaa ja sinun ikäisesi poikuus todella jotain erityistä ja sun pitää kääntää tuo häpeä ylpeydeksi, sä voit olla ylpee vaikka siitä että et oo saanu kiusaksesi sukupuolitauteja mitä ihmisillä on paljon. Ajattele jos olisit täällä kyselypalstalla kysymässä, että miten kerron tyttöystävälleni että minulla on herpes? Minusta ainakin olisi paljon helpompaa kertoa että oon kokematon. Ja luultavasti tulevaa suhdetta vähemmän haittais tuo kokemattomuus kuin herpes.

      • imboz

        En tajua miksi kokemattomuus koetaan ongelmana! Sano vaikka sille naiselles että oot halunnu odottaa sitä oikeeta. Voihan olla että hänelläkään ole paljoa kokemusta?


    • yksi_

      Puhun sinulle naisnäkökulmasta. Olen kokenut kuvailemasi tilanteen niin, että miehellä on ollut poikuus vielä jäljellä eli minä olin se ns. kokeneempi. Sitä että miehellä oli vielä poikuus jäljellä, en tiennyt silloin kun menimme sänkyyn. Alussa näytti siltä ettei meidän puuhamme luonnistu, koska mies yritti kiirehtiä tilannetta. Jouduin vetämään miehen halaukseen ja kuiskaamaan hänelle: "Meillä ei ole mikään kiire mihinkään. Ota ihan rauhallisesti." Tämän jälkeen sujui todella hyvin. Tai oikeastaan loistavasti.

      Raotan taustaa vähän. Jostain syystä kun alussa aloimme juttelemaan, sain tunteen että hänellä ei ole paljoa kokemusta naisista tai että hän voisi olla jopa "poika". Ja keskustelupalstalla tapasimme. Minä todella pidin miehestä ja kun/jos ajattelin seksiä niin totta puhuakseni minua ei olisi haitannut yhtään, vaikka hänen varustuksensa olisi ollut erittäin vähäiset. Halusin vierelleni ihmisen, jonka kanssa voisin jakaa läheisyyttä, ymmärrystä ja jonka kanssa voisin jutella mistä vain. Minulle seksi ei ole ihmistä tärkeämpää. Kun sain asiasta jälkeenpäin tietää, niin vastasin vain että älä häpeile, vähän arvailinkin siihen suuntaan että voisit olla "poika". En ollut vihainen mutta toisaalta olisin kyllä ehkä toivonut että olisin tiennyt asiasta ensin että olisin osannut edetä hellävaraisemmin ja hitaammin.Ja tosiaan iästä sen verran että me molemmat olimme lähempänä 30 kuin 20 ikävuotta.

      Plussana voin sanoa sen ettei tarvitse pelätä ex-tyttöystäviä/vaimoja tai sitä että miehellä olisi heihin vielä suuria tunteita jäljellä. Pystyin myös naisena, seksin näkökulmasta, aloittamaan tavallaan alusta kun toinen etsi itseään ja omia mielenkiinnon kohteita sängyssä. Löysin itsestäni piirteitä, joita en tiennyt olevan.

      Miinuksena täytyy sanoa että tavallaan on koko ajan pelko että entä jos mies haluaakin kokeilla jotakin toista kun olin kerta hänen ensimmäisensä. Eli pelko että mies ns. haluaa laajentaa näkökantaansa. Toisaalta kun järjellä ajattelee, niin kuka tahansa mies, olipa kuinka kokenut tahansa, voi näin tehdä. Mutta pelot on pelkoja. Miinusta kuin myös osittain plussaakin on se, että mies ei tiedä vielä mieltymyksiään. On hankala yrittää antaa toiselle nautintoa kun hänkään ei välttämättä tiedä vielä, mitä haluaa. Mutta sitten ne iloiset tapahtumat, kun huomaa että toinen nauttii kunnolla.

      Hyvä ettet kysynyt mitään neuvoja, koska niitä en sinulle voi antaa. Toivon sinulle kuitenkin kaikkea hyvää! Pohjalle tippuminen on helppoa mutta sieltä ylös nouseminen on vaikeata ja se vaatii vahvuutta. Ole oma itsesi äläkä ikinä luovuta.

      • kiitos1

        Kiitos paljon kannustavasta viestistäsi.t vastaamasi viestin laittaja.


    • pelko

      Onhan se ongelma ja häpeä jos itse haluat siitä sellaisen itsellesi kasvattaa. Muuten se on tervettä ja normaalia.
      Nopeimmin autta se, että puhut asiasta naiselle.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      90
      6286
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      25
      2594
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      30
      2130
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      63
      1837
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1641
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1428
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1347
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1341
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1269
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1223
    Aihe