Eipä olet seurakunnassa vierellä kulkijaa

Mikä mussa on vikana

Olen uskovainen nuori joka käy seurakunassa tuntuu ettei Jeesus kuule eikä välitä minusta tunnen olevani jäsenistön pohjasakka nuortenilloissa olen käynyt niissä tunnen oloni ulkopuoliseksi ja syrjityksi kukaan ei pyydä seurakunnan ulkopuolella minua mihinkään eikä ikinä puhu kanssani esimerkiksi aina kun mennään kahvilan puolelle tilaisuuden lopuksi pöytiin kaikissa muissa pöydissä on useampia ihmisiä mutta minä ilmeisesti olen niin vastenmielinen niin saan aina istua yksin ja kun joillekin joskus juttelen ja kerron elämästäni tai muuten puhun niitä näitä juuri minun juttuni ja seurani eivät kiinnosta yhtään ketään minulla ei ole yhtään ystäviä kuuntelemaan murheitani tai jakamaan muitakaan asiota eikä edes viettämään vapaaikaa kanssani jokapäiväisessä elämässäni ei ole kuin perhe ja heitäkin sitoo vain biologinen side minuun olen ollut koulukiusattu ykkösluokasta aina viimeiseen luokkaan asti ja vielä sen jälkeenkin minulla ei ollut yhtään kaveria koko peruskoulun aikana peruskoulussa olin aina yksin välitunnit ja myös koulun ulkopuolella minua haukuttiin yleisesti kehitysvaimmaiseksi ja vaikka millä muulla lailla vaikka järkeni pelaa ja en ole sellainen ikinä ollut pyöräni renkaat puhkottiin useina päivinä, vaattetitani varastettiin minusta puhuttiin perättömiä minut jätettiin porukoiden ulkopuolelle, minua hakattiin ja tultiin tuuppimaan välitunneilla kerran housuni jopa vedettiin koulun pihalla kaikkien edessä alas nimeni ja tietojani myös kerran laitettiin nettiin ja niiden lomassa minusta oli myös kirjoitettu herjaavasti sinne aina kun meillä oli koulun liikunta tunti minä olin ainut jota ei valittu eikä haluttu mihinkään joukkoeeseen kaikki vain sanoivat mene toiseen sillä sinua tänne ei kaivata sairastuin myös pahasti ja traumat ja muut sairauteni ovat pysyvät minulla on masennusta mutta muuta en uskalla täällä enempää valottaa sairauksistani enkä elämästäni en voi koskaan enää palata ennalleni kaiken saan padota sisälleni itkut itken yksikseni tuskieni kanssa uskossa olen mutta se tuntuu olevan aina välillä raskasta näissä elämän myrskyissä kun on vielä nämä kuormat mitä kantaa ja lohdutusta ei tunnu tulevan tuntuu että Jeesus on hylännyt minut kun en saa vastauksia.

12

155

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • silläsipuli

      Jeesus ei ole sinua hylännyt.

    • Itsekin koe oloni seurakunnan tilaisuuksissa jotenkin seurassa yksin olemiseksi.

      Missäs päin Suomea vaikutat? Tiedä vaikka oltais naapureita.

      Jotenkin tuli iso roobertin lähetysseurakunta mieleen tuosta kahvilan puolelle siirtymisestä.

      Voit vastata vaikka viestillä (Profiili >> Lähetä viesti) niin ei oo kaikki palstan ivaajat kuulolla.

    • jossain mättää

      Oletkohan omaksunut itsellesi roolin ja alitajuisen käyttäytymismallin: jättäkää minut rauhaan, annat torjumissignaaleja, olet vaikeasti lähestyttävä. Miksi tuo sama toistuu aina?
      Sinun kannattaisi jutella jonkun käyttäytymiseen perehtyneen asiantuntijan kanssa.

    • Tämä ei ole ikuista

      Vika ei ole sinussa vaan se on muissa,näin se vaan on.

      Tässä vaiheessa ne jotka älyää alkaa omaatuntoa soimata joillakin,suurimmalla osalla seurakunnissa olevilla kun ei ole rakkautta,on vain ulkokuori joka osoittautuukin pettymykseksi viimeisinä aikoina.

      Ihmiset ovat kylmiä koska heiltä puuttuu rakkaus ,joka on raamatun teema kaikessa.

      Lähimmäisen rakkaus,raamattu kertoo selvästi viimeisistä ajoista rakkaus viilenee lopunajoilla.Jeesus muistutti usein ,siitä te tunnette minut rakkaus asuu heidän keskuudessaan.

      Jeesus näkee sinut ja kaikki muutkin,ja jokainen saa palkkansa aikanaan,silloin sinä näät oikeuden ,todellisen oikeuden,vääryyden tekijät eivät peri jumalan valtakuntaa.Pilkkaajat ja kopeat ihmiset eivät pääse pelastu vaikka jotkut olivatkin jumalallisia ja jumalallisuuden ulkokuoren omaavia niin se on myöhäistä,heiltä kaikilta puuttui rakkaus.

      Jumala palkitsee kaikki ne jotka ovat arvollisia, jokaiselle tekojensa mukaan.

      Joten edessäsi on oikeasti paljon parempaa kuin eletty elämä ja kaikki murheet,ne jotka jaksaa loppun asti pelastuu,silloin sorretut ja hyljätyt tulevat loistamaan ja saavat oikeuden.

    • mitään vikaa

      Please älä vaan pahoita mieltäsi uskisten kakaroiden vuoksi. Yleensäkin menee monta vuotta ennen kuin korvantaukset kuivuvat, joillakin ei koskaan. Toivottavasti löydät edes yhden oikean ystävän. Jumalallisuuksista ja ulkokuorista sun muista puhuminen on hieman yliampuvaa- ihminen oppii elämän tosiasiat käytännössä, jos on oppiakseen.

    • Zemppiä ja eteenpäin

      Hei,

      ei kannata liikaa masentua asiassa. Vapaakirkossa on opitut tavat, jotka perustuvat sisäpiiriin ja näyttelemiseen. Vapaakirkkolaiset yleensä ovat sukulaisia keskenään tai jos eivät ole, sisäpiireihin on mahdollista päästä oikeastaan vain lahjoittamalla heille paljon rahaa. Silloin voi saada Vapaakirkosta myös ystäviä.

      Muussa tapauksessa Vapaakirkko ei ole kiinnostunut ihmisistä, jotka eivät ole menestyviä ja kauniita. Myös menestyvät ja kauniit saatetaan tyrmätä ja tuhota, jos etsivät Jumalaa eivätkä johtajaa.

      Siksi suosittelen sinulle lämpimästi mitä tahansa muuta keinoa etsiä ystäviä, sillä sitten huomaat, että Vapaakirkko on täysin epätavallisen kylmä ja aggressiivinen ympäristö, eikä vastaa normaalia sosiaalisuutta.

      Sinussa ei ole mitään vikaa!

    • Kristus varmasti samaistuu Sinuun. Hänkin oli kiusattu, jopa vainottu. Olisiko joku aikuinen johon luotat ja jolle voisit puhua? Terveydenhoitaja, opettaja, seurakunnan työntekijä tai ihan vanhempasi? Puhuminen tekee usein hyvää. Ei kannata jäädä yksin asioineen.

      Nuoret osaavat joskus olla todella epäkypsiä. Kiusaajilla itsellään on ongelmia, he valikoivat uhrinsa usein hyvin sattumanvaraisesti. Seurakunnassakaan nuorilla ei välttämättä ole valmiuksia käsitellä toisen hätää. Helpommalta voi tuntua vetäytyä kuin kohdata toinen, jolla on vaikeaa. Se ei tietenkään tunnu hyvältä.

      Voimia Sinulle.

      • muuta seuraa

        Myös vanhat entiset pastorit saattavat olla kuin 5 vuotiaat."me ei leikitä sunkaa" tulee ilmi selvästi.
        Kadun päivää kun liityin vapsilaisiin.Hullujen joukkoon nenäni pistin.


      • mielenterveysongelmaisia

        Samat sanat.Niin minäkin.
        Uskoani en jätä mutta vapislaiset kylläkin


    • En tiedä missä seurakunnassa vaikutat ja kauanko olet siellä käynyt. Uusien ei ole kovin helppo päästä mukaan, jos itsellä ei ole rohkeutta lähestyä muita. Annan sinulle erään neuvon, josta voisi olla apua, jos sinulla on rohkeutta. Seuraavassa nuortenillassa pyydät rohkeasti julkisesti esirukousta ja kerrot, että haluaisit päästä mukaan seurakuntaan ja kerrot, että koet itsesi yksinäiseksi seurakunnan keskellä ja pyydät, että haluat esirukousta, että tämä asia järjestyisi. Kerrot myös, että tuntuu pahalta, kun ei kuulu joukkoon, eikä pääse mukaan.

      Tuollainen julkinen esirukouspyyntö herättelee ne, joiden sydämessä asuu Jeesuksen rakkaus ja he tulevat kyllä sinun kanssasi juttelemaan ja pääset sillä tavalla mukaan.

      Toisen neuvon annan myös. Ota selvää, millaisia pienpiirejä nuorilla on ja mene mukaan johonkin Raamattupiiriin tai rukouspiiriin, silloin pääset pienempään ryhmään mukaan ja tutustut muutamiin nuoriin, sillä tavalla sinä myös sitten pääset mukaan seurakunnan toimintaan paremmin.

      Kolmannenkin neuvon annan sinulle, kysy nuorisopastorilta tai joltakin vetäjältä, voisitko palvella jossain seurakunnan nuorten toiminnassa. Silloin pääset myös mukaan toimintaan ja saat tuttuja ja joista sitten voi tulla ystäviä. Mieti myös itse vähän ja kysele Jeesukselta rukouksessa, missä voisit palvella ja missä haluaisit palvella. Jeesus antaa sinulle rukousvastauksen yleensä siten, että tunnet kiinnostusta jotain tehtävää kohtaan, koet, että tuo tehtävä voisi olla minulle sopiva paikka palvella.

      Tämä sama ongelma on yleensä kaikissa seurakunnissa, joten seurakuntaa vaihtamalla ongelma ei poistu, vaan turhautuu yleensä pahemmin, kun pettyy taas. Jeesus siunatkoon sinua ja rohkaiskoon sinua toimimaan rohkeasti antamieni neuvojen mukaan. Ole rohkea, äläkä pelkää. Sinä olet suuremmoinen ja ihana Jeesuksen oma. Sinussa ei ole mitään vikaa. Mikäli sinua vaivaa nuo koulukiusaamiset ja muuta asiat, voit myös etsiytyä sielunhoitajan luo ja kertoa hänelle asiasi ja saada sillä tavalla lohdutusta ja rohkaisua myös, hän voi sitten kuunneltuaan sinua useamman kerran neuvoa sinua eteenpäin siinä, miten itsetuntoasi voisit parantaa ja vapautua menneisyyden haavoista. Toivottavasti olet jo sen avun piirissä, joita sairauksiesi hoito vaatii. Ole siunattu sinä Jeesuksen rakas. Lohduttakoon sinua kaiken lohdutuksen Jumala Jeesuksessa Kristuksessa. Jumala on uskollinen, hän ei sinua hylkää. 1 Kor 1:8-9

    • mikelson

      Olen kokenut samaa.Olin hiljainen en osanut ottaa keskustekuun kantaa.Minua kiusattiin yksi laulaja irvisteli enen tilaisuuden alkua.Oliko tämä kristillistä ehkä hänen mielestään
      Erosin seurakunasta muutin evlut seurakuntaan.Käyn yksitäisissä tilaisuuksissa ,Vesavaaran,Järvisen ym. kokouksissa.Evankelitat pitävät mielestäni mielenkiintoisia tilaisuuksia.

    • taidan.vielä.miettiä

      Olen miettinyt jo pitkään, että menisin vapaakirkon tilaisuuksiin, mutta tämän luettuani taidan jättää väliin. Taitaa olla samaa sorttia kuin evl-kirkossa, jossa srk:n työntekijöitä ei kiinnosta seurakuntalainen, eikä tule pienintä "myötätuntoa". Tästä syystä jätin kirkon ja mietin ja etsin...

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      249
      2246
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      82
      1866
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      75
      1555
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      131
      1320
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      64
      1180
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      53
      1145
    7. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      19
      1066
    8. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      11
      1064
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      1
      980
    10. AVARN Security ja julkisen toimeksiannon laiton henkilörekisteri

      Kyseessä ei ole VR:än ylläpitämä, vaan Avarnin laiton henkilörekisteri. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000482739.htm
      Turvallisuuspalvelut
      13
      891
    Aihe