kun otin itseäni niskasta kiinni.. ja runojenkin kirjoittelu auttoi siihen..
ja kaikki tämä vain.. koulukiusaamisen takia sitä kun kesti sen 3lk-ammatti kouluun. se jos jokin oli aika moista kidutusta koulukiusaaminen miksi ihmiset eivät tajua mitä toisille aiheuttaa moisella TYPERYYDELLÄÄN!!
nykyään kun olen jo yli muutamalla vuodella täys iän itse tuntoni ja kaikki muukin on niin paljon parempia:) ja minusta on kuitenkin tullut vahvempi koulukiusaamisen johdosta. eikä sitä enään lotkauta korvaansakkaan jos joku kommentoi jotain ilkeää:) ja on sana valmiinpi tilanteessa kun tilanteessa. ja miettii muutaman kerran ennen kun itse sanoo mitään toista loukkaavaa.
selvisin vuosien masennuksesta..
8
1172
Vastaukset
- heeppa
että olisin ollut koulukiusattu. Olen enemmänkin sellainen ihminen, jota kukaan ei noteeraa juurikaan mitenkään, vähän tuntuu sitlä kuin olisin ilmaa...25 vuotta vanha olen ja en ole siitä selvinnyt..se vaikuttaa koko ajan itsetuntooni ja heikentää minua henkisesti..
Onnea sinulle, kun olet selvinnyt siitä. Nuoriso ottaa jostain syystä jonkun ihmisen silmätikuksi vaikka siihen ei ole mitään erityistä syytä..sen voi sanoa vähän niinku huonoksi tuuriksi. Kun selviää kiusaamisesta murrosiän pahimpina vuosina, voi varmasti sanoa, että on vahva ihminen..- dhalai
jaksaa. miksi sinua ei noteerattu? oletko ujo vai ihan ei meinaa tärpätä ihmisten suhteen?
minulla oli paras kaverini samassa tilanteessa ettei ollut ystäviä tms kaikki vain pettivät hänet etc. mutta sitten kun me tutustuimme niin olemme jo 8v olleet kavereita:)
joten eiköhän sinullekkin löydy joku joka on sinun lainen ja sinun kanssasi kaverina kumppanina tms aivan aidosti.
ja kun sen muuten kerran päättää kyllä sitä itsensä suosta nostaa:) itsekkin olin masentunut kokoajan 12 eteenpäin ja sitten 17 tienoilla päätin että nyt saa riittää!! kun minullakin oli paha tapa purkaa itseeni masennukseni. mutta sitten löysin sen runojen kirjottelun.. jollain se voi olla piirtäminen laulaminen tms. ja mieti nytten kun olen melkein 22 oloni on parempi kun koskaan.
joten kyllä sinäkin saat itsesi nostettua suosta usko pois:) tavalla tai toisella. - Selviytyjä
dhalai kirjoitti:
jaksaa. miksi sinua ei noteerattu? oletko ujo vai ihan ei meinaa tärpätä ihmisten suhteen?
minulla oli paras kaverini samassa tilanteessa ettei ollut ystäviä tms kaikki vain pettivät hänet etc. mutta sitten kun me tutustuimme niin olemme jo 8v olleet kavereita:)
joten eiköhän sinullekkin löydy joku joka on sinun lainen ja sinun kanssasi kaverina kumppanina tms aivan aidosti.
ja kun sen muuten kerran päättää kyllä sitä itsensä suosta nostaa:) itsekkin olin masentunut kokoajan 12 eteenpäin ja sitten 17 tienoilla päätin että nyt saa riittää!! kun minullakin oli paha tapa purkaa itseeni masennukseni. mutta sitten löysin sen runojen kirjottelun.. jollain se voi olla piirtäminen laulaminen tms. ja mieti nytten kun olen melkein 22 oloni on parempi kun koskaan.
joten kyllä sinäkin saat itsesi nostettua suosta usko pois:) tavalla tai toisella.Minä olen myös selviytynyt masennuksesta, jota kesti yli 10 vuotta ja koulukiusaamisen aiheuttamista traumoista peruskoulun ylä-asteen ajoilta. Mun masennus/alakuloisuus lähti Herbalifella eli syömällä lisäravinteita useamman vuoden.
- dhalai
Selviytyjä kirjoitti:
Minä olen myös selviytynyt masennuksesta, jota kesti yli 10 vuotta ja koulukiusaamisen aiheuttamista traumoista peruskoulun ylä-asteen ajoilta. Mun masennus/alakuloisuus lähti Herbalifella eli syömällä lisäravinteita useamman vuoden.
jos löytää itselleen sopivan keinon selvitä masennuksesta kun se ei todellakaan ole mikään kiva tunne.
mutta ainahan se maistuu paremmalta kun selviää siitä ja on sitten vahvempi ihminen:)
- Nuoriaikuinen
Minullakin on ollut ennen ajoittaista masennusta. Kerran olen sairastanut vakavaa masennusta. Kaikki johtuu siitä, että mua on koulukiusattu. Itsetunto on ollut nollassa. Lisäksi mun isä on kotona aina haukkunut mua, en ole pahemmin kehuja saanut. Pidin itseäni huonona ihmisenä. Mietin, että mikä minussa on vikana kun minua haukutaan. En tiennyt. Musta tuli ujo, arka ja hiljainen. Näin jälkeenpäin kun olen miettinyt kiusaamista uudestaan, niin luulen tietäväni syyn. Ne kiusaajat olivat minulle kateellisia, koska meidän perheessä oli rahallisesti paremmin kuin monilla muilla.Ulkonäöstäni kiusaaminen ei ole voinut olla kiinni. Toimin nykyään mallina, se on antanut minulle itsevarmuutta enemmän.Ennen elämä tuntui ikävältä ja ahdistavalta, nyt sitä on huomannut, että elämä onkin ihanaa. Kotona en ole saanut rakkautta vanhemmiltani. Itsetunto ei ole vieläkään kovin hyvä, mutta se vahvistuu päivä päivältä. Mulla on paljon ystäviäkin nykyään, miehet pyörivät ympärilläni.
- dhalai
olet ainankin näyttänyt kiusaajillesi:) ja se on positiivista. niin nuo jos vanhemmat on "kylmiä" on kyllä todella inhottavaa.. mutta jos on ystäviä jotka välittävät se on positiivista:)
- hfghf
hthytyt
- Jennie25
olen ollut koulukiusattu ja tiedän oikein hyvin ne vauriot mitä se jättää ja sen kuin vaikea niistä on toipua. Olen iloinen puolestasi, että olet selvinnyt viimein kuivalle maalle ja voit paremmin. Itse olen viimeisen 4 vuoden aikana saanut paljon elämältä takaisin ajattelemalla itseänikin aina muiden sijasta. Itsevarmuus on kasvanut, tiedän mitä tahdon ja tiedän mitä minun ei tarvitse sietää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3177424Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill662146- 1751827
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161362- 1121277
Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91231Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181691210RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j541146Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411071Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.2901019