Vanhasta uusi uskonto

völkisch

Islamin ja juutalaisuuden sisaruskonto kristinusko, on satua ja huuhaata, ja lisäksi täysin rappeutunut ja tiensä päässä. Vanhoista perinteistä voimme luoda paremman ja luonnollisemman henkisen maailmankuvan.

https://www.facebook.com/groups/775732769150168/

Ellemme luo tilalle jotain uutta ja parempaa, islam perii maan. Ja se on kauhuskenaario.

7

95

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Asatru soldier

      Oletkos sä niitä kansallis sekopäitä lueppas se Himmlerin suuri suunnitelma kun natsit sanoivat: "Vanhoista perinteistä voimme luoda paremman ja luonnollisemman henkisen maailmankuvan."

      Niin mitä saatiin pelkkää naurettavaa puppua vähän pakanuutta sekoitus ritarifeodalismia ja ns aate (jos sitä paskaa aatteeksi edes pystyi hyvällä tahdollakaan sanomaan).

      Aikuinen ihminen pelkää jotakin islamia et ole soturi laisinkaan alappas lapsimaan määkivään pelkurimaiseen lammaslaumaasi takaisin.

    • völkisch

      Himmlerin luoma kultti oli liian mytologinen, en kannata sellaista. Omani lähinnä mystifioitu kuva Luonnosta, ja muistuttaa shamanismia.

      Kristinusko häviää joka tapauksessa, se on menettänyt sisältönsä ja maskuliinisen voimansa, jota taasen islamista löytyy.

      Mikä tahansa uskonto on parempi kuin islam - varsinkin omani.

    • Asatru soldier

      AHA. Selvä jees ymmärrän koska asenteesi on tuo niin suosittelen käymistä pakanavrkon sivuilla osio uskonnoista voi löytyä apua esim. Eklektinen pakanuus, Kaaosmagia (siis jos itse magia osuus ei kiinnosta niin lue kuvaus ja löydät varmasti yhteneväisyyksiä omaan maailmankuvaasi).

      Ja muuten esitän anteeksipyyntöni tarkoitukseni ei ollut loukata uskoni on nimittäin minulle pyhä olen jotakunkin fanaatikko tuosta nimimerkistä vain vedin omat harhaan johtavat johtopäätökseni.

      Minulle on sama onko joku oikeistolainen tai vasemmistolainen tai ääri sitä ja ääri tätä mutta siinä kohtaa kun joku käyttää minun uskoni pyhiä symbooleita (riimuja, hakaristejä) omiin poliittisiin tarkoituksiin henkilö kaivaa omaa hautaansa urakalla ja itse en kaihda fyysistä kontaktia tälläisten henkilöiden kanssa olenhan fanaatikko.

      Onnea ja uskosi mahtavien voimien siunausta.

    • Ei tarvitse väkisin vääntämällä keksiä uutta hörhöilyä. Kyllä hörhöt sen hoitavat ihan automaattisesti. Jos kristinusko tuhoutuu nopeasti, palvomme kohta varmaan jotain seinään naulattuja älypuhelimia tai jotain tabletteja...

    • völkisch

      Juu, ei mitään, kaikki OK! Tiedän Pakanaverkon ja siellä edustetut suuntaukset. Periaatteessa olen eklektikko, sillä en kuulu mihinkään olemassaolevaan ryhmään. Kaaosmagiassa - miten se sitten ymmärretäänkin - on jotain itseäni. Turvaudun usein maagiseen alitajunnan voimien käyttöön.

      Jossain mielessä asatrú on myös lähellä minua, mutta en pysty sovittamaan sitä todellisuuteen nykyisen tieteen valossa. Yritän saada omani sointumaan yhteen paranormaalin tiedon kanssa.

      Kaasuhousulle; Tyhjiö täyttyy aina, ilman poikkeusta. Jos emme luo hiipuvan kristinuskon tilalle jotain uutta, on edessä islam, ja sitä et sinäkään halua.

      • erreed

        Onkohan kukaan ajattelut kristinuskon uudistamista esim, juuri luonnonuskontojen tai shamanismin kautta?
        Antaa sille uusi merkitys.
        Minä itse tutkin VT ta ja kabbalaa ja olen vakuuttunut siitä ,että nämä elementaalit ovat juuri niitä luonnonvoimia jotka loivat maailman ja Jumala on voima joka pitää tätä maailmaa kasassa.
        Elementit ovat myös vesi, tuli maa ja ilma jne.
        Maailma on täynnä henkiä ja rinnakkaismaailmat ovat totta.Niihin mennään shamanistisillä matkoilla niikuin Jeesus ja muut profeetat tekivät.
        kaikki värähtelee ja liikkuu koko ajan energian virrassa.
        On naisellista voimaa ja miehekästä.tasapaino pitäisi löytyä niille.


      • moderni_pakana

        Kyllähän kristinuskostakin voi löytää luonnonuskontojen aineksia, koska se on syntynyt yhden kansan luonnollisena uskontona, ja tämäkin kansa on elänyt luonnon ympäröimänä. Nykykristinusko on kuitenkin niin vieraantunut luonnosta, että aika kova työmaa on sitä muuttaa varsinaiseksi luonnonuskonnoksi. Pitäisi tehdä laajoja keinotekoisia muutoksia, jotka muuttaisivat kristinuskon perusolemuksen täysin toiseksi.

        Käytännössähän kristinuskon dogmit tekevät luonnonuskon mahdottomaksi: luontoa sinänsä ei nähdä arvokkaana, eikä siihen saa kokea syvempää yhteyttä (Jumalan tulee olla ihmisen henkisyyden kohde). Kristinuskossa luonto nähdään vain Jumalan materialisena lahjana lapsilleen. Minkäänlaista vastavuoroisuutta tai tasa-arvoisuutta ei ole, vaan ihminen on kaiken yläpuolella, vain Jumala ylempänä. Tämä ei mielestäni voi olla lähtökohta millekään luonnonuskonnolle.

        Onko kristinuskon uudistaminen sinusta tarpeellista? Miksi kristinusko ja luonnonuskonnot eivät voisi elää rinta rinnan?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      70
      2042
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      165
      1582
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      153
      1521
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1338
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1270
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      275
      1105
    7. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      129
      1019
    8. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      1012
    9. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      993
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      52
      828
    Aihe