Kovin ovat uskonopit tarkkoja.
Ei saa syödä tiettyjä ruokia, ei juoda sopimatonta eikä pukeutua muutoin kun säädetty on. Liuta sääntöä ja säädöstä seuraa. Jollei kaitaa polkua kulje, joutuu ties vaikka mihin.
Elämä ei noudata oppeja. Elämään sisältyy sattumanvaraisuus. Jos jumalalle annettaisiin toinen nimi, se olisi Suuri Sattuma.
Jokainen meistä tietää, ettei elämä ole tasapuolinen. Surut ja ilot tulevat ja menevät ja me niiden mukana.
Niin kuin ei elektroninkaan tarkkaa sijaintia ytimen ympärillä voi määrittää tarkasti, ei ihmisenkään elo ole tarkkaan määrätty. Tietty epämääräisyys on luonnon ominaisuus. Siitä ei pääse mihinkään. Jollei sitä olisi, kaikki olisi loppunut jo alun jälkeen. Kaikki tapahtumat olisivat päätyneet päämääräänsä, ei olisi mitään mitä jatkaa.
Se on korkeamman käres- kuten sanonta kuuluu- tai sitten se on Sattumaa. Sattumaa, jossa laskemattomista mahdollisuuksista vain yksi mahdollinen toteutuu. Kunnes seuraava tila taas arvotaan... sanokoot joku muuta, jos on fiksumpi arvaus jollain.
Ihmisen osa
19
<50
Vastaukset
Kannattaa huomata, että se tarkkuus on myös osin korvien välissä ja katsojan silmässä. Tämä koskee kaikkia uskontoja ja myös uskonnottomia maailmankatsomuksia.
Voi olla, että joku adventisti jauhaa listaa siitä, montako grammaa rasvaa voi päivässä syödä, kun useimmille Jumalan valtakunta ei ole syömistä eikä juomista vaan vanhurskautta, iloa ja rauhaa Pyhässä Hengessä. Joku adventtikirkon vastustaja on puolestaan liki neuroosissa siitä, onko Mikael nyt ymmärrettävä niin vai noin tai oliko Ellen Whitella suljettu ovi ja 2100 näkyä vai ei - asioita, jotka useimmille adventisteille eivät merkitsei mitään.
On myös ateisteja tai agnostikkoja, jotka liki fundamentalistisella dogmaattisuudella tarttuvat johonkin evoluution tai vaikka uskontopsykologian koukeroon ja naputtavat asiasta kerran toisensa jälkeen, kun eivät voi ymmärtää sitä, etteivät kaikki ajattele samalla tavalla - vaikka ihan Iltalehdestä olisi löytynyt aihetta koskeva uutinen.
Jotkut ihmiset näyttävät ihan geeniensä puolesta perineen altistumisherkkyyden tarkkaan ja dogmaattiseen maailmankatsomukseen. Tässä ei ole ensisijaisesti kyse adventismista vastaan muu maailma vaan ahtaasta ajattelutavasta, jossa ei pystytä näkemään asioita toisten ihmisten kannalta.- kerettiläinen
>>>Tässä ei ole ensisijaisesti kyse adventismista vastaan muu maailma vaan ahtaasta ajattelutavasta, jossa ei pystytä näkemään asioita toisten ihmisten kannalta.
Kai A " Joku adventtikirkon vastustaja on puolestaan liki neuroosissa siitä, onko Mikael nyt ymmärrettävä niin vai noin tai oliko Ellen Whitella suljettu ovi ja 2100 näkyä vai ei - asioita, jotka useimmille adventisteille eivät merkitsei mitään.
______________________
Joo... ja toisille on ihan yks hailee mitä kirkko opettaa ja kuinka Raamatullisesti... :O
"Pienikin hapatus hapattaa koko taikinan"... mutta tuskin silläkään on eräille mitään merkitystä...
Pääasiahan on että kannatusluvut ja kassa saataisiin jotenkin kuntoon...Kopittelija007 kirjoitti:
Kai A " Joku adventtikirkon vastustaja on puolestaan liki neuroosissa siitä, onko Mikael nyt ymmärrettävä niin vai noin tai oliko Ellen Whitella suljettu ovi ja 2100 näkyä vai ei - asioita, jotka useimmille adventisteille eivät merkitsei mitään.
______________________
Joo... ja toisille on ihan yks hailee mitä kirkko opettaa ja kuinka Raamatullisesti... :O
"Pienikin hapatus hapattaa koko taikinan"... mutta tuskin silläkään on eräille mitään merkitystä...
Pääasiahan on että kannatusluvut ja kassa saataisiin jotenkin kuntoon...Kopittelija toteaa, että toisille on yksi hailee, mitä kirkko opettaa ja kuinka Raamatullisesti.
Sehän riippuu asiasta. Ensinnäkin kirkkoni ei opeta Mikaelista mitään. Useimmat adventistit uskovat niinkuin kuvittelet kaikkien adventistien uskovan. Mutta on sellaisiakin, jotka uskovat niinkuin sinä uskot. Minulle (ja muutamalle miljoonalle muullekin adventistille) koko tämä pohdinta on yks hailee, koska uskoon liittyy pohtimisenkin arvoisia asioita - eikä Mikael ole yksi niistä.
Kukaan ei liity adventtikirkkoon Mikael opin vuoksi (oli se millainen tahansa) ja Mikael kassavirta on viimeiset sata vuotta ollut nolla??? Sekään selitys ei kovin pitkälle vie.
Kai :)kerettiläinen kirjoitti:
>>>Tässä ei ole ensisijaisesti kyse adventismista vastaan muu maailma vaan ahtaasta ajattelutavasta, jossa ei pystytä näkemään asioita toisten ihmisten kannalta.
Kerettiläinen miettii sitä, saiko ahdas ajattelutapa kristikunnassa alkunsa opetuksesta ainoasta oikeasta kirkosta. Ehkä. Tai sitten ajatus ainoasta oikeasta kirkosta on saanut alkunsa joidenkin ihmisten pilkkuja viilaavasta ehdotonta auktoriteettiä kaipaavasta asenteesta. Kumpikin selitys on mahdollinen. Selvästi maailmassa (ja myös adventtikirkossa samoin kuin adventtikirkon vastustajien joukossa) on paljon ihmisiä, jotka näyttävät ajattelevan, että kaikkien muiden pitäisi ajatella juuri niinkuin he. Ehkä minä olen ainoa, joka ajattelee, että jos kaksi ihmistä on jostakin asiasta ihan samaa mieltä, niin toinen heistä on tarpeeton.
Veli Kerettiläisen ajatusmalli kuitenkin paranisi, jos hän tekisi eron kahden asian välillä. Toinen on Jumalan lapseus, pelastus. Tässä adventtikirkko ja käytännöllisesti katsoen kaikki adventistit uskovat, että Jumalan lapsia on kaikissa kirkossa ja myös, että kaikki adventistit eivät pelastu. On näkymätön Jumalan seurakunta, joka on todellinen Jumalan kansa ja jonka tuntee yksin Jumala. Siihen kuuluvat kaikki, oikeat uskovat riippumatta siitä kuuluvatko mihinkään kirkkoon vai ei tai jopa, näin oletan, sellaisia, jotka eivät välttämättä edes tunnusta kristillistä uskoa. Pelastuksesta monet kirkot ja kristityt opettavat oikein ja kunnon adventistit ihan EGW mukaanluettuna ovat todenneet, että joskus muut kui adventistit ovat saattaneet opettaa pelastusta paremmin kuin adventistit ovat sitä tehneet.
Toinen asia on kysymys opetuksesta. Siinä, niinkuin sanot, adventtikirkko uskoo opettavansa oikein. Mutta niin uskovat kaikki kirkot. En minä ole vielä kuullut sellaisesta yhteisöstä, joka sanoisi opettavansa jostakin asiasta väärin. Adventtikirkko uskoo myös, että sen Raamatusta löytämä opetus valmistaa ihmisiä Kristuksen tulolle, mutta ei tämä opetus tarkoita samaa kuin pelastus. Pelastus on yksin armosta ja yhteinen kaikille. Opetus on asia, josta voi keskustella ja joka parhaimmillaa tukee sitä yhtä tärkeää asiaa. Adventtikirkko ei minun tietääkseni ole vielä pelastanut ketään - Jumala on.
Kai- kerettiläinen
Kai_A kirjoitti:
Kerettiläinen miettii sitä, saiko ahdas ajattelutapa kristikunnassa alkunsa opetuksesta ainoasta oikeasta kirkosta. Ehkä. Tai sitten ajatus ainoasta oikeasta kirkosta on saanut alkunsa joidenkin ihmisten pilkkuja viilaavasta ehdotonta auktoriteettiä kaipaavasta asenteesta. Kumpikin selitys on mahdollinen. Selvästi maailmassa (ja myös adventtikirkossa samoin kuin adventtikirkon vastustajien joukossa) on paljon ihmisiä, jotka näyttävät ajattelevan, että kaikkien muiden pitäisi ajatella juuri niinkuin he. Ehkä minä olen ainoa, joka ajattelee, että jos kaksi ihmistä on jostakin asiasta ihan samaa mieltä, niin toinen heistä on tarpeeton.
Veli Kerettiläisen ajatusmalli kuitenkin paranisi, jos hän tekisi eron kahden asian välillä. Toinen on Jumalan lapseus, pelastus. Tässä adventtikirkko ja käytännöllisesti katsoen kaikki adventistit uskovat, että Jumalan lapsia on kaikissa kirkossa ja myös, että kaikki adventistit eivät pelastu. On näkymätön Jumalan seurakunta, joka on todellinen Jumalan kansa ja jonka tuntee yksin Jumala. Siihen kuuluvat kaikki, oikeat uskovat riippumatta siitä kuuluvatko mihinkään kirkkoon vai ei tai jopa, näin oletan, sellaisia, jotka eivät välttämättä edes tunnusta kristillistä uskoa. Pelastuksesta monet kirkot ja kristityt opettavat oikein ja kunnon adventistit ihan EGW mukaanluettuna ovat todenneet, että joskus muut kui adventistit ovat saattaneet opettaa pelastusta paremmin kuin adventistit ovat sitä tehneet.
Toinen asia on kysymys opetuksesta. Siinä, niinkuin sanot, adventtikirkko uskoo opettavansa oikein. Mutta niin uskovat kaikki kirkot. En minä ole vielä kuullut sellaisesta yhteisöstä, joka sanoisi opettavansa jostakin asiasta väärin. Adventtikirkko uskoo myös, että sen Raamatusta löytämä opetus valmistaa ihmisiä Kristuksen tulolle, mutta ei tämä opetus tarkoita samaa kuin pelastus. Pelastus on yksin armosta ja yhteinen kaikille. Opetus on asia, josta voi keskustella ja joka parhaimmillaa tukee sitä yhtä tärkeää asiaa. Adventtikirkko ei minun tietääkseni ole vielä pelastanut ketään - Jumala on.
Kai>>>Kerettiläinen miettii sitä, saiko ahdas ajattelutapa kristikunnassa alkunsa opetuksesta ainoasta oikeasta kirkosta. Ehkä. Tai sitten ajatus ainoasta oikeasta kirkosta on saanut alkunsa joidenkin ihmisten pilkkuja viilaavasta ehdotonta auktoriteettiä kaipaavasta asenteesta. Kumpikin selitys on mahdollinen.>Selvästi maailmassa (ja myös adventtikirkossa samoin kuin adventtikirkon vastustajien joukossa) on paljon ihmisiä, jotka näyttävät ajattelevan, että kaikkien muiden pitäisi ajatella juuri niinkuin he.>Ehkä minä olen ainoa, joka ajattelee, että jos kaksi ihmistä on jostakin asiasta ihan samaa mieltä, niin toinen heistä on tarpeeton.>Veli Kerettiläisen ajatusmalli kuitenkin paranisi, jos hän tekisi eron kahden asian välillä. Toinen on Jumalan lapseus, pelastus. Tässä adventtikirkko ja käytännöllisesti katsoen kaikki adventistit uskovat, että Jumalan lapsia on kaikissa kirkossa ja myös, että kaikki adventistit eivät pelastu. On näkymätön Jumalan seurakunta, joka on todellinen Jumalan kansa ja jonka tuntee yksin Jumala. Siihen kuuluvat kaikki, oikeat uskovat riippumatta siitä kuuluvatko mihinkään kirkkoon vai ei tai jopa, näin oletan, sellaisia, jotka eivät välttämättä edes tunnusta kristillistä uskoa.>Pelastuksesta monet kirkot ja kristityt opettavat oikein ja kunnon adventistit ihan EGW mukaanluettuna ovat todenneet, että joskus muut kui adventistit ovat saattaneet opettaa pelastusta paremmin kuin adventistit ovat sitä tehneet.>Toinen asia on kysymys opetuksesta. Siinä, niinkuin sanot, adventtikirkko uskoo opettavansa oikein. Mutta niin uskovat kaikki kirkot.>Opetus on asia, josta voi keskustella ja joka parhaimmillaa tukee sitä yhtä tärkeää asiaa.
- Voi mikä ero!
Kai_A kirjoitti:
Kerettiläinen miettii sitä, saiko ahdas ajattelutapa kristikunnassa alkunsa opetuksesta ainoasta oikeasta kirkosta. Ehkä. Tai sitten ajatus ainoasta oikeasta kirkosta on saanut alkunsa joidenkin ihmisten pilkkuja viilaavasta ehdotonta auktoriteettiä kaipaavasta asenteesta. Kumpikin selitys on mahdollinen. Selvästi maailmassa (ja myös adventtikirkossa samoin kuin adventtikirkon vastustajien joukossa) on paljon ihmisiä, jotka näyttävät ajattelevan, että kaikkien muiden pitäisi ajatella juuri niinkuin he. Ehkä minä olen ainoa, joka ajattelee, että jos kaksi ihmistä on jostakin asiasta ihan samaa mieltä, niin toinen heistä on tarpeeton.
Veli Kerettiläisen ajatusmalli kuitenkin paranisi, jos hän tekisi eron kahden asian välillä. Toinen on Jumalan lapseus, pelastus. Tässä adventtikirkko ja käytännöllisesti katsoen kaikki adventistit uskovat, että Jumalan lapsia on kaikissa kirkossa ja myös, että kaikki adventistit eivät pelastu. On näkymätön Jumalan seurakunta, joka on todellinen Jumalan kansa ja jonka tuntee yksin Jumala. Siihen kuuluvat kaikki, oikeat uskovat riippumatta siitä kuuluvatko mihinkään kirkkoon vai ei tai jopa, näin oletan, sellaisia, jotka eivät välttämättä edes tunnusta kristillistä uskoa. Pelastuksesta monet kirkot ja kristityt opettavat oikein ja kunnon adventistit ihan EGW mukaanluettuna ovat todenneet, että joskus muut kui adventistit ovat saattaneet opettaa pelastusta paremmin kuin adventistit ovat sitä tehneet.
Toinen asia on kysymys opetuksesta. Siinä, niinkuin sanot, adventtikirkko uskoo opettavansa oikein. Mutta niin uskovat kaikki kirkot. En minä ole vielä kuullut sellaisesta yhteisöstä, joka sanoisi opettavansa jostakin asiasta väärin. Adventtikirkko uskoo myös, että sen Raamatusta löytämä opetus valmistaa ihmisiä Kristuksen tulolle, mutta ei tämä opetus tarkoita samaa kuin pelastus. Pelastus on yksin armosta ja yhteinen kaikille. Opetus on asia, josta voi keskustella ja joka parhaimmillaa tukee sitä yhtä tärkeää asiaa. Adventtikirkko ei minun tietääkseni ole vielä pelastanut ketään - Jumala on.
KaiKai_A Kun lukee näitä sinun suvaitsevaisia ja kaukana kaikesta kauheasta fundamentalistisesta adventismista olevia kirjoituksiasi, niin tulee väkisinkin mieleen kysymys, mahdatko lainkaan olla tietoinen, kuinka konträäriä adventismia (nimenomaan adventtikirkon omakuvaan ja sen rooliin kristikunnan sisällä liittyen) itäisessä kotomaassamme Suomessa saarnataan? Ja tämän saman kolleegasi toimesta myös adventistien kesäjuhlilla esimerkiksi.
Voiko olla kyse saman kirkkokunnan teologeista? Teillä on ero kuin yöllä ja päivällä - ja näistä SINÄ olet se päiväpuoli. - Voi mikä ero!
Ellen G White "ei useimmille adventisteille merkitse mitään", no huhuhuh sentään... Kun on saanut - sattuneesta syystä - "nauttia" Etelä-Savo/Etelä-Karjala -akselilla adventtipastorin saarnoista ja puheista ja vieläpä kesäjuhlillakin - samoin sattuneesta syystä - niin tuota on kyllä mahdoton uskoa. Kyllä niin eri raiteella ajellaan Ellenin höyryveturin vetäessä ja kitkerän savun laskeutuessa vaunujen ylle, jotta ihan hengittäminen käy raskaaksi.
- tota noin...
Voi mikä ero! kirjoitti:
Kai_A Kun lukee näitä sinun suvaitsevaisia ja kaukana kaikesta kauheasta fundamentalistisesta adventismista olevia kirjoituksiasi, niin tulee väkisinkin mieleen kysymys, mahdatko lainkaan olla tietoinen, kuinka konträäriä adventismia (nimenomaan adventtikirkon omakuvaan ja sen rooliin kristikunnan sisällä liittyen) itäisessä kotomaassamme Suomessa saarnataan? Ja tämän saman kolleegasi toimesta myös adventistien kesäjuhlilla esimerkiksi.
Voiko olla kyse saman kirkkokunnan teologeista? Teillä on ero kuin yöllä ja päivällä - ja näistä SINÄ olet se päiväpuoli.ööö... Kai on itäisessä Suomessa :)
- tota noin ...
Voi mikä ero! kirjoitti:
Ellen G White "ei useimmille adventisteille merkitse mitään", no huhuhuh sentään... Kun on saanut - sattuneesta syystä - "nauttia" Etelä-Savo/Etelä-Karjala -akselilla adventtipastorin saarnoista ja puheista ja vieläpä kesäjuhlillakin - samoin sattuneesta syystä - niin tuota on kyllä mahdoton uskoa. Kyllä niin eri raiteella ajellaan Ellenin höyryveturin vetäessä ja kitkerän savun laskeutuessa vaunujen ylle, jotta ihan hengittäminen käy raskaaksi.
mikäs se adventtipastori on?
adventistipastoreita kyllä on, mutta että adventtipastori? joku joulupastori vai? - voevoevoevoe
Voi mikä ero! kirjoitti:
Ellen G White "ei useimmille adventisteille merkitse mitään", no huhuhuh sentään... Kun on saanut - sattuneesta syystä - "nauttia" Etelä-Savo/Etelä-Karjala -akselilla adventtipastorin saarnoista ja puheista ja vieläpä kesäjuhlillakin - samoin sattuneesta syystä - niin tuota on kyllä mahdoton uskoa. Kyllä niin eri raiteella ajellaan Ellenin höyryveturin vetäessä ja kitkerän savun laskeutuessa vaunujen ylle, jotta ihan hengittäminen käy raskaaksi.
Taidat olla joku kateellinen itäsuomalainen, jolla ei ole parempaa tekemistä kuin keksivä valheita ...
- Voi mikä ero!
tota noin... kirjoitti:
ööö... Kai on itäisessä Suomessa :)
Totanoille: auttaisivatkohan paikkakuntien nimet Mikkeli ja Lappeenranta öökittelyssäsi eteenpäin?
- Voi mikä ero!
tota noin ... kirjoitti:
mikäs se adventtipastori on?
adventistipastoreita kyllä on, mutta että adventtipastori? joku joulupastori vai?Totanoille, syvästi katuen ja tuhkaa päälleni ripotellen pyydän anteeksi huolimattomuusvirhettäni. Tottahan toki adventistipastori on oikea sanamuoto.
By the way, miksiköhän muuten sanotaan adventtikirkko, adventtiseurakunta, vaikka toisaalta on nimitykset baptistikirkko ja baptistiseurakunta, metodistikirkko ja metodistiseurakunta? Tämä kysymys irrallaan tuosta tekemästäni huolimattomuusvirheestä. - Samaa mieltä
voevoevoevoe kirjoitti:
Taidat olla joku kateellinen itäsuomalainen, jolla ei ole parempaa tekemistä kuin keksivä valheita ...
Ei tarvitse olla itäsuomalainen eikä kateellinen eikä varsinkaan valehtelija tunnistaakseen näiden kahden adventistiteologin sanomien erot. Puheethan kummaltakin ovat julkisia, joten ei kaiketi kellään ole vaikeuksia tsekata ja verrata ihan itse.
- Kai Maani
Ei tästä ole kuin reilut 10 vuotta aikaa kun adventistipastorit puuttuivat haameenhelman pituuteen, korvakorujen käyttööön ja ehostamiseen.
Kuinka paljon Suomessa on fundametalistisia adventistipastoreita nykyään? - Joulu jolllottaa
tota noin ... kirjoitti:
mikäs se adventtipastori on?
adventistipastoreita kyllä on, mutta että adventtipastori? joku joulupastori vai?Nimimerkille "tota noin..." Mikä se adventtikirkko on ? Ja mikä se adventtiseurakunta on? Joku joulukirkko vai? Joku jouluseurakunta vai?
- On siinä ero, on
voevoevoevoe kirjoitti:
Taidat olla joku kateellinen itäsuomalainen, jolla ei ole parempaa tekemistä kuin keksivä valheita ...
Voevoevoevoe, tuota en nyt miettimälläkään keksi, mistä syystä pitäisi olla tuosta meiningistä KATEELLINEN?! Murheellinen pikemminkin, sääli...
Olen täysin samoilla linjoilla kirjoittajien "voi mikä ero" ja "samaa mieltä" kanssa, joten peukut heille!
Hei-
"Sattumanvara" on ihmiselämän merkitykselle liian harpa-arvoinen.
Jumala ei ole tehnyt sattumalta ainokaistakaan tekoa. 2 Piet 1:21.
Ihminen on elämän valinnoissa omien valintojensa ja ratkaisujensa suhteen vapaa.
Jumala ei ketään kiusaa eikä ole syyllinen ainokaisenkaan syntiin.
Ihminen tekee syntinsä ja erehdyksensä ja harkitsemattomatkin asiat itse.
(Tietenkin harkitsematonta ihminen tekee- Minäkin kuulen joka päivä kun pääasiassa 30-40 vuotta vanhat nuoruustemput- ja vähintään 25 vuotta vanhat nuoruustemput kuitenkin jokatapauksessa- ovat joidenkin puheenaiheina hienojen ihmisten naittajaisissa esim. joissa minulla ei ainokaistakaan onnellista ja hyvää päivää ole)
Harkitsematonta hullutusta voi nuoret tehdä toisinaan- esim. nk. Minäkin aikoinaan 16-30 iässä yli 25 vuotta sitten- 30-40 vuotta takaperin)
Siunauksia
Jari Laurila
keskustelija- Minulle sopivin
Yhdelle sopii maito ja toiselle ei.
Jollekkin sopii kunnon kinkku toiselle taas ei.
Yksi voi hyvin syödessään salaatteja kun taas toisella pakki menee aivan sekaisin ja työteho tippuu nollaan.
jne.
Mitään yleispätevää terveysneuvoa ei voi edes tarjota.
Itse mm. tiedän, että kaikki viljatuotteet aiheuttavat minulla vatsakipuja ja huonoa oloa, joten jätän suosiolla kaikki viljatuotteet pois kokonaan ja voin aivan mainiosti ilman niitäkin.
Toinen on myös raaat ja tuoreet kasvikset, jotka suosiolla jätän muille, vaikka eläimille.
Syön pähkinöitä ja erilaisia siemeniä ja jälleen vointi on erinomainen ja rasvaprosentti alhainen. Pähkinöiden rasva kun liukenee elimistöstä nopeasti pois.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2092708
Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä
Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo521906Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.
Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol4071518Jotkut ihmiset pelkäävät syöpää sairastavaa
On hauskaa, kun kertoo jollekin, että "minulla on syöpä". Jotkut käyttäytyvät kuin se olisi tarttuva tauti. Eivät uskall1531483Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis3621389Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden
Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe641278Kääminsä polttanut taksi suomussalmella
Vieläkö sillä hermonsa menettäneellä hulluja ylinopeuksia ajavalla asiakkaansa haukkuvalla( jos ajat paska kyydin hänen251266Eronnut Janni Hussi palaa julkisuuteen - Aloittaa uudessa työssä, joka on aivan uusi pesti Suomessa
Janni Hussi on saanut viime aikoina kohujulkisuutta, kun hänen ja Joel Harkimon avioliitto päättyi eroon kesällä 2025. H141196- 591046
Jorma Uotinen avaa sanaisen arkkunsa TTK-miesparista ja koko uudistuksesta: "Sehän on..."
Tanssii Tähtien Kanssa -parketilla nähdään ensimmäistä kertaa Suomessa tanssiparina miespari kauden alusta asti. Mikko S23938