Mikä ihme Suomessa mättää ?

mikä mättää

Nyt kuulin ja luin, että EIT eli Euroopan IhmisoikeusTuomioistuin antaa jatkuvasti Suomelle langettavia tuomioita enemmän kuin kaikille muille Pohjoismaille yhteensäkään.

Onko meillä rasitteena jokin sairas perinne vai mistä tämä kertoo? Noloa se ainakin on, ei kannattaisi paljon leuhkia ja miksi tilannetta ei korjata kun, näin ymmärsin, se on jo vanha ongelma mutta ei ole muuttunut miksikään.

13

88

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • smkl

      Esitä listat annetuista tuomioista niin päästään selvittämään asia.

      • ookkona oulusta

        missä fantasia maailmas sä elät. voiko tollasta idioottia ollakaa.
        eti ite niitä on ollu uutississa ja lehdissä vaikka kuinka.


      • olet aika outo

        Miten sinä olet ajatellut ruveta selvittämään jos listan saisit?


      • hoohoijakkaa
        olet aika outo kirjoitti:

        Miten sinä olet ajatellut ruveta selvittämään jos listan saisit?

        Eli avaus on siis sitä samaa paskaa jota pukkaat palstalle sieltä holhoojasi luota päivästä toiseen.


    • Kyse on eroista

      laeissa. Useimmat huomautukset koskevat hyvin vähäisiä asioita ja lähinnä tulkintaeroja.
      Avaaja liioittelee tavan mukaan.
      Lait pitäisi tietysti tarkentaa.

    • Se on mielipiteisiin perustuva tuomioautomaatti, jolla ei ole päätös- eikä rankaisuvaltaa mihinkään eikä keneenkään. Sen päätökset eivät sido ketään. Suomalaiset ovat kovia valittamaan ja paskovat tunnetusti mielellään omaan pesäänsä.

      • kaltaisiasiko?

        Miksi koetat vähätellä, kyllä se on tuomioistuin siinä kuin suomalaisetkin tuomioistuimet.

        -----Sen päätökset eivät sido ketään.-----

        Sitoo ne. Suomi on allekirjoittanut sopimukset jolla on sitoutunut noudattamaan EIT:n päätöksiä.

        -------Suomalaiset ovat kovia valittamaan ja paskovat tunnetusti mielellään omaan pesäänsä.-----

        Ilmeisesti olet mielipiteiltäsi melkoisen äärioikealla kun käsityksesi ihmisoikeuksista on tuo. Tosin jos sinun omia ihmisoikeuksiasi loukattaisiin niin ehkä suhtautuminen olisi eri.

        Voihan olla, että Suomen tuomarikunta on kaltaisiasi äärioikeistojulleja poiketen sivistysvaltioista ja sen takia Suomi joutuu olemaan aina tikun nokassa.


      • smkl

        Mutta, miksi EIT:n päätökset tukevat valittajia? Onko Suomi ainoa valtio, jolle langetetaan tuomio valittajien hyväksi ottamatta huomioon maan lakeja?

        Vai valitetaanko Suomesta enemmän kuin muista jäsenvaltioista?

        Miksi Suomen hallitus ei korjaa epäkohtia, jos pitää EIT:tä luotettavana elimena antamaan lausuntoja Suomen ihmisoikeustilanteesta?


      • lähdetään veks !
        smkl kirjoitti:

        Mutta, miksi EIT:n päätökset tukevat valittajia? Onko Suomi ainoa valtio, jolle langetetaan tuomio valittajien hyväksi ottamatta huomioon maan lakeja?

        Vai valitetaanko Suomesta enemmän kuin muista jäsenvaltioista?

        Miksi Suomen hallitus ei korjaa epäkohtia, jos pitää EIT:tä luotettavana elimena antamaan lausuntoja Suomen ihmisoikeustilanteesta?

        ,,,,,ottamatta huomioon maan lakeja?,,,,,

        Ei se otakaan huomioon maan lakeja, se ottaa huomioon vain ja ainoastaan ihmisoikeudet. Suomen laki tai sanoisiko Korkeimman oikeuden tulkinnat poikkeavat liikaa sivistysvaltiolle sopivista ihmisoikeuskäsitteistä. Ikävää mutta totta.

        -----jos pitää EIT:tä luotettavana elimena antamaan lausuntoja Suomen ihmisoikeustilanteesta?-----

        Eivät ne ole lausuntoja, ne ovat tuomioita. Suomihan voisi tietenkin erota tästä sopimuksesta jos ihmisoikeuksien noudattaminen on Suomen oikeuslaitokselle ja lakien säätäjille liian vaikeeta.


      • suputi puputi
        smkl kirjoitti:

        Mutta, miksi EIT:n päätökset tukevat valittajia? Onko Suomi ainoa valtio, jolle langetetaan tuomio valittajien hyväksi ottamatta huomioon maan lakeja?

        Vai valitetaanko Suomesta enemmän kuin muista jäsenvaltioista?

        Miksi Suomen hallitus ei korjaa epäkohtia, jos pitää EIT:tä luotettavana elimena antamaan lausuntoja Suomen ihmisoikeustilanteesta?

        -----Mutta, miksi EIT:n päätökset tukevat valittajia?-----

        Kysy sitä Suomen oikeuslaitokselta ja lakien säätäjiltä. On jotain outoa jos ja kun Suomesta tulevat valitukset menevät läpi paremmin kuin muualta Pohjolasta tulevat. Onko vika siis yksinomaan EIT:ssä vai olisko vikaa Suomen ihmisoikeusasenteissa.

        Mutta itse kysymykseen: siksi ne tukevat valittajia kun päätöksissä on poljettu valittajien ihmisoikeuksia.


    • merkki-erkki

      Suomen äärioikeistolainen hallinto hallinnon kaikilla tasoilla sekä hallinnon kaikissa instituutioissa elää vielä vanhoissa ajoissa. Ajoissa, jolloin päättäjä sai tehdä mitä halusi, alamaisella ei ollut mitään ihmiselle kuuluvia oikeuksia, ei varsinkaan köyhällä. Rikkailla kyllä oli.

      Tästä porvarihallinnon ajattelusta syntyi sisällissotakin 1918 eikä se ole vieläkään kokonaan lähtenyt pois. Kun ei sen haluta lähtevän pois.

      • Bror-Erik

        Kyllä se on lähtenyt pois,hävinnyt.Sääli tulee niitä viittä urhoollista jotka
        pakkasessa väristen odottavat potkukelkkalähetin sähäkkää viestiä;se on alkanut,
        hävittyäsi polta käsky.Tuollaista porukkaa ei nykyään edes talutettaisi sora-
        montun syrjään,heidät naurettaisiin kuoliaiksi ;) Voi voi,ei onnistu kapinakaan.


      • Bror-Erik
        Bror-Erik kirjoitti:

        Kyllä se on lähtenyt pois,hävinnyt.Sääli tulee niitä viittä urhoollista jotka
        pakkasessa väristen odottavat potkukelkkalähetin sähäkkää viestiä;se on alkanut,
        hävittyäsi polta käsky.Tuollaista porukkaa ei nykyään edes talutettaisi sora-
        montun syrjään,heidät naurettaisiin kuoliaiksi ;) Voi voi,ei onnistu kapinakaan.

        Sitä ja paitsi,yhteiskunta maksaa tekemättömyydestä palion paremmin kuin kapina-
        kaartti vallankumouksesta.Että miksi vaivautua reuhtomaan?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1313
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      833
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      640
    4. 50
      567
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      11
      481
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      454
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      149
      408
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      387
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      368
    Aihe