Tilasin juuri saksasta 3 x 5 litraa (CASTROL MAGNATEC 5W-30 C2). Hintaa tuli toimituskuluineen 7,28 euroa/litra. Motonetista saa samaa öljyä litrahinnaltaan 17,48 euroa/litra ja pitää vielä käydä liikkeestä hakemassa.
Hulluksi on mennyt suomen hinnoittelu. Ei se motonetin vika ole...vika on jossain muualla.
Äänestän lompakolla ja tilaan öljyt jatkossakin saksasta....samoin varaosat.
Öljyt saksasta
45
5154
Vastaukset
- dfsdfsdf111
Lycka till.
- Suomi nousuun
Älä sitten pety, äläkä tule tänne itkemään kun meni hommat pieleen.
- NiemenJulli
Ja kiitos tämän EUn vapaan tavaroiden liikkuvuuden, tuoteväärennösten määrä on lähtenyt nousuun jälleen. Joten olkaa tarkkana, että purkit ovat aitoja.
- Kaupan murros
Suomessa on jäänyt tuoteväärennöksiä kiinni. Ovat tulleet idästä.
Riski on olemassa kun tilaa Romaniasta tai Bulgariasta öljyjä.
Saksasta on turvallista tilata. Saksassa määrät on isoja ja kilpailu kovaa.
Suomessa toimii yleensä vanha ketju.Tehdas-jakelija- edustaja-tukkuri-vähittäsmyynti
Saksassa tehokkain webkauppa ostaa suoraan ja myy suoraan! minimikulut ja minimikate. Kuluttaja hyötyy.- kaupan muunnos
saksa on turvallinen maa ostaa mitä vaan, autoissakin on oikea kilometrit,,,,,,,,,,,,,,,,juu
- EI SYNTEETTISTÄ
ON KRAKATTUA MINERAALIÖLJYÄ.
http://www.ebay.de/itm/5-Liter-Castrol-Magnatec-5W-30-C2-Peugeot-Fiat-Citroen-Toyota-Honda-Alfa-Motorol-/400573126946?pt=Autopflege_Wartung&hash=item5d4404d922- herrankiesus, dorka
kuis on PAOT:t ja muut krakkaukset?
- Dorka säästää väärin
Dorka ostaa Motonetin ylikallita öljyjä. Pyytäjä ei ole dorka. Maksaja on.
- suomi ryömii
Ostetaan kaikki ulkomailta ja ihmetellään miksi kaikki taantuu ja työttömiä syrjäytyy yhä enemmän ja enemmän. Melko lyhytnäköistä.
- 653452jn
Osta sinä sieltä mihin rahasi riittää, mä ostan mistä haluan.
- Ulkomailta tilataan
http://yle.fi/uutiset/kauppa_ensi_vuonnakin_taantumajoulu/7688008
- Halpaa läheltäkin!
Jokainen ostaa, mistä tykkää, mutta kaukaa ei tarvitse hakea halpaa. Jos Longlife-öljy kiinnostaa, Puuilo ja Tokmanni myyvät Shell Helix Ultra Ekstaa 5W-30 4 litran kannua 34,95. Hyvä valinta mm. dieselien hiukkassuodatinta varten, ja merkkihuolto suosittaa samaa tuotetta, vaikka vaihtaisit kerran vuodessa/15 000 km. Näillä palstoilla puhutaan öljyistä näköjään mutu-tuntumalla, mikä saattaa olla perua niiden entisten Esson baarien kaikkitietävien jutuista. Vanha totuus on, että parasta käyttää tunnettujen valmistajien luokitusten mukaisia tuotteita, ja niistä kone tykkää.
- 6 vai 12 euro L ?
Suomessa tulisi käyttää 0W-XX öljyjä. Shell PUREPLUS on hyvä vaihtoehto. koska se on synteettisesti kaasusta valmistettu. Ei ole maaöljyn epäpuhtauksia.
http://www.ebay.de/itm/12x1-Liter-Shell-Helix-Ultra-0W40-Motorenol-0W-40-Motorol-PORSCHE-BMW-MB-229-5-/191276982889?pt=Autopflege_Wartung&hash=item2c88ff2269
Tämä on totta.Ei mutua eikä Esson baarien juttuja Silti TÄTÄ öljyä ei Saksassa voi myydä TÄYSSYNTEETTISENÄ.
Saksassa, vain IV sekä V ryhmän öljyt on täyssynteettisiä.
Esson baarijuttuja toistaa Teboil ja Motonet ym muu suomalainen myyjäporras.- jhasedf98u
Suomessa ei tarvita missään olosuhteissa 0W-öljyjä - ei Shelliä eikä mitään muitakaan.
- ....,,,,
jhasedf98u kirjoitti:
Suomessa ei tarvita missään olosuhteissa 0W-öljyjä - ei Shelliä eikä mitään muitakaan.
Enpä tiedä tarpeesta, mutta omassa autossani valmistaja suosittelee käyttämään alle -25 asteen lämpötilassa 0W-30 tai 0W-40 moottoriöljyä.
- ainakaan minulle
....,,,, kirjoitti:
Enpä tiedä tarpeesta, mutta omassa autossani valmistaja suosittelee käyttämään alle -25 asteen lämpötilassa 0W-30 tai 0W-40 moottoriöljyä.
Ei tule koskaan tilannetta että moottori pitäisi käynnistää alle -25 asteen lämpötilassa.
- 0W-XX minimi vaatimu
0W-XX öljyt vaatii parhaita raaka-aineita. Niitä öljyjä ei voi valmistaa "JÄTEÖLJYISTÄ".
Siksi niiden öljyjen valmistus MAKSAA !
KYLMÄKÄYNNISTYS KULUTTAA MOOTTORIA! Kaupungissa kaikilla ei ole lämmityspaikkaa ja 0W öljy on silloin moottorin henkivakuutus.
Saksassakin 0W öljyt on yleistyneet räjähdysmäisesti.
Moottorin kuluminen pienenee. Kylmäkulutus pienenee.
Suomessa ÖLJYSEKOITTAJAT on KUSESSA, koska vanhaa tavaraa on paljon varastossa ja se ei mene kaupaksi.
VAIN ääliö ei käytä 0W-XX öljyjä autossaan. Tämän allekirjoittaa jokainen moottoritekniikkaa tunteva.- ???
Hei ääliö! Voisitko vähitellen lopettaa tuon paskamantran hokemisen?
- Rupläöljyä
Paskamantraa on "JÄTEÖLJYJEN" kauppaaminen ja kehuminen. Teidän sekoittamon varastoarvot romahti ja ruplasaatavat romahti.
- kuplaöljyä
Ai kenen?
Eikö rahat riitä lääkkeisiin?
- Suomessa 0W-XX
Kyseinen öljymerkki on ollut Tekniikan Maailmassa voimakkaasti mainostettu.
Kyseinen öljymerkki nojaa perinteiseen vanhaan ajatteluun.
kyseinen öljymerkki ei ole läpäissyt autotehtaiden omia testejä.
Käytä PUHDASTA kaasusta formuloitua Shell PurePlus öljyä.
Suomessa ehdottomasti 0W-XX öljy.
http://www.ebay.de/itm/12x1-Liter-Shell-Helix-Ultra-0W40-Motorenol-0W-40-Motorol-PORSCHE-BMW-MB-229-5-/191276982889?pt=Autopflege_Wartung&hash=item2c88ff2269- dsfd324234
Kyllä mä mieluummin käytän raakaöljystä jalostettua moottoriöljyä kuin kaasusta tehtyä mukamasöljyä.
- PUHTAUS RATKAISEE
http://www.shell.com/global/products-services/on-the-road/oils-lubricants/cars/shell-helix-pureplus.html
Raaköljystä jalostettu on mineraaliöljyä. SE ei ole milloinkaan synteettistä:
PAO on synteettistä öljyä ja se on jalostettu puhtaasta eteenistä.
gtl SHELL PUREPLUS on jalostettu puhtaasta metaanista.- hdhgdd55
Hydrokrakattua näyttää tuo Purepluskin olevan eli se siitä.
- PUHTAUS RATKAISEE
Hydrokrakattua, mutta ei sisällä MINERAALIÖLJYN epäpuhtauksia. 100% PUHDASTA.
Vastaa TÄYSIN ominaisuuksiltaan aitoja TÄYSSYNTEETTISIÄ.
Mineraaliöljystä krakattu öljy sisältää AINA EPÄPUHTAUKSIA.- dfsd2
Öljystä jalostettu öljy on sentään aina öljyä eikä mitään nesteytettyä kaasua.
- Vaihtoehtoja löytyy
Voi teitä poloisia, mille tasolle keskustelu voi mennä, kun tulee yksi yhden totuuden tietäjä, ja siitä kiistellään loputtomasti. Edelleen, kun käytät tunnettujen valmistajien tuotteita (Shell, Mobil, Teboil, Castrol ym), autosi vaatimuksen mukaisesti, voitelu toimii taatusti, yleensä 5W-40, joilla autosi käynnistyy Suomen pakkasissa, jos akkusi on kunnossa. Katsoin sopivaa öljyä Hondan Dieseliin, ja yksi vaihtoehto on Teboil Diamond 5W-40, jossa uutena luokituksena C, joka auttaa muun muassa hiukkassuodattimien puhdistusta. Ja täyttää Bemarin ja Mersun LL-öljyvaatimuksia. Eikä ole Tokmannin hyllyllä kallista! Mutta ne asenteet. Muistakaa, että kun Tuulilasi/TM näitä öljyjä runsas pari vuosikymmentä sitten testasivat, nämä TB-tuotteet olivat tasa-arvoisia Mobilin ym.muiden kansainvälisten öljyjen kanssa. Vaatii asennetta minultakin, että Diamondin kaappaan hyllystä.
- Jouluksi pakkasta
Ei siinä mitään erityistä asennetta tarvita, kun on lukenut testin ja purkki on reilusti kilpailijoita halvempi. Tokmannilla näkyy olevan Diamondia hyllyssä melko paljon, joten kaipa sitä joku muukin käyttää kuin minä.
- peacee
Ei noi öljyt nyt kovin suurta älämölöä tartte. Jokin tunnettu ja edullinen tarjouksesta, ja se on siinä. 15 euroo 4 litraa oli gold täyssynteettinen, ja takuuvarmasti ei ikimaailmassa tule öljystä johtuvia ongelmia tai kulumaa. Kunhan vaan on autoon sopivaa. En välitä maksaa turhasta, mielikuvitus ei askartele tässä kohtaa.
Uuteen partikkelisuodattimella varustettuun tarttee ostaa vähän kalliimpaa, ja vajaa neljä kymppiä on halvin tunnettu merkki jatkuvissa tarjouksissa.
Mobilia on kait purkitettu Suomessakin, eli se on ollut joko neste tai teboil mobilin kannussa, näin luulen. Illmeisesti Naantalissa. Luulenpa, että on aika yleistä toimia noin. Sama tuote erii firmojen purkeissa. Ja ne automerkkien hyväksynnät, niitä saa, kun maksaa testauksesta ja ties mistä nätit eurot.- yhhji
Kannattaa ottaa asioista selvää. Mobil on toiminut itsenäisenä yrityksenä Suomessa kauemmin kuin Neste tai Teboil. Öljytehdas valmistui Naantaliin 1957 ja toiminta sen kuin kasvaa.
http://fi.m.wikipedia.org/wiki/Naantalin_voiteluainetehdas
http://www.rannikkoseutu.fi/Uutiset/1194805672760/artikkeli/vienti itaan vetaa.html
- Puhtainta
https://www.youtube.com/watch?v=oIngGLDCoAM
Mobil Visom krakattu mineraaliöljy EI PÄÄSE Shell PurePlus puhtauteen.- khilimanharo
Olisko PAO:a kuitenkin aika paljon?
http://www.bobistheoilguy.com/forums/ubbthreads.php/topics/3551218/1
Mitä siihen sanoo EPÄPUHTAUS-p askahousu? - PAO ja GTL best
khilimanharo kirjoitti:
Olisko PAO:a kuitenkin aika paljon?
http://www.bobistheoilguy.com/forums/ubbthreads.php/topics/3551218/1
Mitä siihen sanoo EPÄPUHTAUS-p askahousu?Saksassa Mobil 0W-40 sisältää yli 50% PAO: ta seoksessa ja Saksassa se on UUDESTAAN TÄYSSYNTEETTISTÄ.
Nyt se on laadultaan 0W-40 SHELL PurePlus öljyn tasolla.
Visom, Nexbase, ym krakkausmineraaliöljyistä ei saada PUHTAITA MOOTTORIÖLJYJÄ.
PAO. Kaasusta valmistettu krakkausöljy GTL on laadullisesti samalla viivalla.
Mineraaliöljyistä valmistettu on huonompaa. - khhih
PAO ja GTL best kirjoitti:
Saksassa Mobil 0W-40 sisältää yli 50% PAO: ta seoksessa ja Saksassa se on UUDESTAAN TÄYSSYNTEETTISTÄ.
Nyt se on laadultaan 0W-40 SHELL PurePlus öljyn tasolla.
Visom, Nexbase, ym krakkausmineraaliöljyistä ei saada PUHTAITA MOOTTORIÖLJYJÄ.
PAO. Kaasusta valmistettu krakkausöljy GTL on laadullisesti samalla viivalla.
Mineraaliöljyistä valmistettu on huonompaa.Sulla ei ole mitään hajua mistään mitä sä suollat.
Visom kuitenkin hakkaa Shellin GTL:n viskositeetti-indeksissä joten ei leikkaudu kuin GTL jne. - PAO LAKI
khhih kirjoitti:
Sulla ei ole mitään hajua mistään mitä sä suollat.
Visom kuitenkin hakkaa Shellin GTL:n viskositeetti-indeksissä joten ei leikkaudu kuin GTL jne.Mobil Visom on epäpuhdasta Mobil myöntää sen. Siksi Saksassa Mobil joutui vaihtamaan Saksan Mobil 0W-40 öljyn täysin PAO pohjaiseksi TÄYSSYNTEETTISEKSI .
Saksan vanhaa Mobil 0W-40 öljyä 5 liran kannussa. Myydään nyt Tokmannilla. Se on sitä EI synteettistä.
Suomessa myynnissä oleva Mobil 1 0W-40 on krakattua mineraaliöljyä. Saksassa se on oikeasti TÄYSSYNTEETTISTÄ, kun siinä lukee VOLLSYNTESE.
Saksassa laki on AUTOILIJAN PUOLELLA. - khhih
PAO LAKI kirjoitti:
Mobil Visom on epäpuhdasta Mobil myöntää sen. Siksi Saksassa Mobil joutui vaihtamaan Saksan Mobil 0W-40 öljyn täysin PAO pohjaiseksi TÄYSSYNTEETTISEKSI .
Saksan vanhaa Mobil 0W-40 öljyä 5 liran kannussa. Myydään nyt Tokmannilla. Se on sitä EI synteettistä.
Suomessa myynnissä oleva Mobil 1 0W-40 on krakattua mineraaliöljyä. Saksassa se on oikeasti TÄYSSYNTEETTISTÄ, kun siinä lukee VOLLSYNTESE.
Saksassa laki on AUTOILIJAN PUOLELLA.Älä nyt paskaa jauha.." Siksi Saksassa Mobil joutui vaihtamaann..."
Vitut se siitä syystä vaihtanut, että se on epäpuhdasta. Mistä vitusta sä tämän keksit??
Mistä tiedät, että muualla myytävät Mobilit sisällä myös yli 50% PAO:ta. Aivan niin, et mistään. Oletat vain. Edelleenkään Saksassa, etiketti ei sano Vollsyntese, vaikka öljy sisältää 50-60% PAO:ta.
- Bob the Oilguy
Tuo Castrol on täyttä kuraa kun jähmepiste on -24C.
Eli mietipä saako moottori öljyä jos starttaat sen -25c pakkasella kun on jo jähmettynyt öljypohjaan. Pumpattavaa vielä on mutta eipä valu enään öljypohjassa omalla painollaan öljysihdille :)
http://msdspds.castrol.com/ussds/amersdsf.nsf/Files/AE6D4EBF1C7D512C80257C8B00583364/$File/290083Castrol Magnatec 5W-30 C2.pdf - onko-hyvä-kauppa
Oletteko tilanneet rengas-onlinen kautta moottoriöljyä?
Tulevat kai nekin saksasta? Castrol on tuolla paljon halvempaa mitä esim Motonetissä.
https://www.rengas-online.com/cgi-bin/oshop.pl?&s_p=Moottorioeljy- Paska_homma
Rengasonlinesta ja sen sisarliikkeistä voi tulla myös piraattiöljyjä. Varastoja kun on ympäri eurooppaa. Itselläni on nyt tallin nurkassa sieltä tilattu öljy jota en uskalla käyttää koska se on melko varmasti väärennös. Eli säästäminen tulikin kalliiksi. Ja vielä kalliimmaksi olisi tullut jos olisi sen takia kone särkynyt.
- joillakin.on.tiukkaa
Köyhyys ei ole ilo. Kai te viette ne omat öljyt ja muut tarvikkeet mukananne huoltoon vai vaihdatteko itse saunan takana iltahämärissä?
- MotoxPutte
Miksi tilata ulkomailta, kun Motoxia saa edullisesti Motonetista?
- öljyhipsterit
Niin, jotkut haluavat tilata ulkomailta samat luokitukset täyttäviä öljyjä, ja jotkut taas ostavat niitä samat luokitukset täyttäviä öljyjä motonetistä eikä kumpikaan pysty osoittamaan mitään vaikutusta moottorin kulumisessa tai missään muussakaan suuntaan eikä toiseen.
PAO-pelle voi laittaa vaikka tuhat linkkiä peränvoitelurasvoistaan tähän jatkoksi mutta se ei muuta tätä faktaa miksikään.
Numeropelle voi yrittää jankuttaa sinkeistään ja laahurinokka-V8-kiihdytysautoistaan mutta sekään ei muuta tätä faktaa yhtään miksikään.
Molemmilla on osoittamatta se että missä on se ongelma? Missä on moottoririkko- tai kulumisepidemia, kun täysin päin vastoin ainoastaan riittävät luokitukset täyttävillä öljyillä ajetaan yksilöllisesti moottoria kohden satojen tuhansien kilometrien ajosuoritteita, ja pelkästään suomea koskien henkilöautoliikennettä kymmenien miljardien kilometrien vuotuinen yhteenlaskettu ajosuorite, ilman ongelmia.
Molemmat tarjoavat omaa pakkomiellettään ratkaisuksi, PAO-pelle PAO:a, sinkkipoika sinkkiä, mutta kun tarjoavat ratkaisua ongelmaan jota ei ole olemassa. Ja toinen vieläpä kehuu tekevänsä niin peruskoulupohjalta, ja toinen on muuten vain kujalla...
ziisus...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 162356
- 441261
Piilorikollisuutta Puolangan päätöksentekoelimissä? Kyllä! Julkisesti todistettu!
Kyösti (kesk) rehenteli julkisissa tiedotusvälineissä tehneen jo ennen vaaleja sopimuksen kokoomuksen ehdokkaiden kanssa70897Miten suomalaiset miehet
On usein niin aikaansaamattomia? Odottavat prinsessapalvelua. Odottavat, että nainen tekee aloitteen, että nainen pyytää135828- 45821
- 59797
- 42766
Eräs läheinen sanoi
Että mies kyllä ottaa aina itse yhteyttä, jos on kiinnostunut. Oli tilanne mikä hyvänsä. Kuulemma kuvittelin koko jutun.44735Eduskunnassa valmistaudutaan jo persujen täydelliseen romahdukseen - Koko paska kaatuu hetkessä
– On mahdollista, että käy kuin Assadin Syyrialle tai Ceaușescun Romanialle: koko paska kaatuu aivan hetkessä, kun tarpe164722Iloista ja aurinkoista pääsiäistä kaikki palstan kivat sinkut :)
Täällä on näköjään vähän huono meininki tarttunut kuin tuolta muualta mutta pidetään edelleen tämä puoli suht positiivis130673