Hevosella limaista lantaa ja ripulia

Ihmeissään

Tänään ratsastaessa hevonen ulosti ensin normaalin näköistä kakkaa, mutta jos oli paksu limakerros. Noin vartti tämän jälkeen alkoi hirveä ripulointi ja lopussa tuli suorastaan pelkkää vettä. Olisiko mahdollisesti mahahaava tai jokin suolistotulehdus? Hevonen syö heinää(jossa on kyllä sokerit vähän normaalisuosituksien yli), litistettyä kauraa, speedpoweria ja pellavaa. Otettiin nyt kaikki väkkärit pois... Veikkauksia?

3

1558

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ootkosätosissas

Veikkaamalla voittaa, hevoset on hyviä leivän päällä.

• mörrinkäinen

Tai se voi olla joku tilapäinen pöpö joka menee ohi muutaman päivän sisällä. Jos ei, kannattaa soittaa eläinlääkärille. Heinäruokinta on hyvä, varmista vielä, että vettä on varmasti riittävästi saatavilla ettei hevonen kuivu, jos ripuli jatkuu pidempäänkin.

Joka tapauksessa seuraa hevosen kuntoa tarkasti. Jos se muuttuu apaattiseksi tai ilmenee jotain muita oireita, soita lekurille.

• Polle.

Onko tota ripulointia jatkunut ton ratsastuskerran jälkeen? Oma hepoldi tekee tollasta samanlaista yleensä aina maastossa. Ensin tekee ihan normaalia kakkaa mutta esim. rankkojen ravi/laukkapätkien jälkeen lanta muuttuu aina vaan löysemmäksi. Olen ymmärtänyt että se on ihan normaalia ja tarkoittaa vaan että hevosella on ollut rankka pätkä ja on saanut tehdä kunnolla töitä. Mutta jos tosiaan jos se ripulointi on jatkunut vielä lenkin jälkeenkin pitkään niin en kyllä tiedä. Sellaisessa tapauksessa olet varmasti ottanut yhteyttä eläinlääkäriin? Onko selvinnyt mikä heppaa vaivasi?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      265
      2764
    2. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      18
      2210
    3. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
      Uskonnot ja uskomukset
      339
      1944
    4. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      105
      1659
    5. Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?

Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois
      Maailman menoa
      100
      1615
    6. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      208
      1323
    7. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      54
      1239
    8. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      68
      1223
    9. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      52
      1129
    10. Rakas nainen ymmärsin

Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl
      Ikävä
      75
      1093
    Aihe