Olisi harkinnassa hankkia diesel ja yhtenä vaihtoehtona on Passat tai A6, 1.9 TDi 96 KW koneella.
Pitääkö tähän konemalliin asennella Suomessa jotain polttoaineen tai huohottimen lisälämmittimiä?
Riittääkö lämmöt talvella, t.s. vaatiiko Webaston kuten pienempitehoiset VW:n 1.9 nuhapumppusuutindieselit?
1.9 TDi PWD 96 kW talvella
6
2716
Vastaukset
- ajotyylistä
Itsellä Skoda Octavia farmari kyseisellä koneella. Ajan 270 km päivässä työmatkaa ja pääsen "baanalle" ns. kotiovelta eli vauhdin voi nostaa tuonne yli 100 km/h heti. Ei ole ollut tähän asti ongelmaa ja kovin pakkanen ollut 36 astetta viime talvena. Takaikkunat eivät pysyneet enään sulana vaikka olin yksin. Pahvi on keulassa joka peittää lähes koko keulan.
Lämpötilasta riippumatta lämmöt on normaalissa noin 7-9 km ajon jälkeen. Lämmityslaitetta joutuu pienentämään noin 18-20 km ajon jälkeen eli minulla ei ole ollut mitään ongelmaa.
Kaupunkiajossa auto ei lämpene kyllä kuin kesällä. - kauko
Itselläni audi a4 96kw vm 03. Täällä Oulun läänissä webasto todella aiheellinen. KYLMÄ tulee jos ei Webastoa ole.. etenkin kaupunki ajossa ja pienessä pyörityksessä.
Jos Webastoa hankit ota suosiolla 5 kw:n kampe. - A6Tdi_02
Tuohon pitää asentaa huohotinlämmitin, itsellä menee asennukseen tulevalla viikolla, hintaa n. 200e. Saksan mallissa moottori lämpenee todella hitaasti ilman asennuttamaani 4,3kw eberiä (5kw olisi vielä parempi). Jo 10 asteen pakkasessa kestää kauan ennen kuin maantienopeudessakaan lämmöt on normaalit ja laskevat heti jos auto käy hetkenkin tyhjäkäynnilla. Epäilen, että jäähdytysnestettä lämmittäviä vastuksia ei tuossa ole. Sisälle tuleva ilma on lämmintä kyllä aika pian startin jälkeen. Jos haet Saksasta, osta eber/webasto samalla, ovat paljon halvempia siellä.
- SeppoIisakki
Jos Saksasta haet autoa, niin luulisi samalla vaivalla mukaan tarttuvan 2.5TDi:n. A6 on kuitenkin painava auto niin ei sitä millään ruohonleikkurin moottorilla viitsisi ajaa. Ei kulutuksessa ole niin suurta eroa että sillä olisi juurikaan merkitystä.
- A6Tdi_02
Et ole ilmeisesti kokeillut 96kW:n pikkudieseliä kun sitä ruohonleikkuriin vertaat? Siinä on vääntöä saman verran (310nm) kuin 2,5tdi:ssä ja kulkupuoli riittää useimmille. Kulutus pysyy 6 litran tuntumassa ja huolto/korjauskulut selvästi V6:sta halvemmat. Verot 2002 malliseen (uudistettuun) olivat kesällä samaa luokkaa kuin 2000 mallin isompaan dieseliin. Minusta oikeastaan ainoa isompaa dieseliä oikeasti puoltava seikka on sen hiljaisempi käyntiääni. Saksassa on vaan aika vähän näitä pikkudieseleitä tarjolla...
A6Tdi_02 kirjoitti:
Et ole ilmeisesti kokeillut 96kW:n pikkudieseliä kun sitä ruohonleikkuriin vertaat? Siinä on vääntöä saman verran (310nm) kuin 2,5tdi:ssä ja kulkupuoli riittää useimmille. Kulutus pysyy 6 litran tuntumassa ja huolto/korjauskulut selvästi V6:sta halvemmat. Verot 2002 malliseen (uudistettuun) olivat kesällä samaa luokkaa kuin 2000 mallin isompaan dieseliin. Minusta oikeastaan ainoa isompaa dieseliä oikeasti puoltava seikka on sen hiljaisempi käyntiääni. Saksassa on vaan aika vähän näitä pikkudieseleitä tarjolla...
Kokeiltu on sekä 1.9 ja 2.5 dieseleitä, ja ihan tarpeeksi hyvin lähtevät molemmat.
Valinnan 1.9 TDi:n suuntaan on vienyt juuri ylläpidon ja kulutuksen edullisuus V6 koneeseen nähden.
Lisäksi saisi uudemman ja vähemmän ajetun auton samalla rahalla.
Haittapuolina 1.9 TDi:ssa on tosiaan meteli ja talvioloihin "liian hyvä" hyötysuhde t.s. ei tarkene yhtä hyvin kuin 2.5 TDi:ssa.
Saas nähdä mihin tässä päätyy.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?1022306- 1151801
- 881449
- 1331397
- 1171266
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘741248Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis631111- 511067
- 36992
- 33844