Osaako joku sanoa onko Volvo s60 2.4 (170hv) -mallin manuaalivaihteisto huono kestämään?
Jos on niin olisiko automaatti varmempi ratkaisu kestävyyden kannalta?
Vaihteiston kestävyys?
14
9887
Vastaukset
- ????
Kyllä se on toisin päin ,jos rikkuakseen on!
- Autoparta
Manuaalilaatikkoon joudut tekemään kytkinremontin ennemmin tai myöhemmin. Automaatti kestää auton elinijän, kunhan muistaa vaihdattaa öljyt säännöllisesti.
Jos aiot vetää peräkärryä, niin sitten suosittelen manuaalia.- Ijänpä hyvinkin.
Jo kirjoitustaidosta näkee kommentin laadun. Onko tullut ajettua kyseinen auto loppuun??
Jos jossakin on 500 tkm:a ajettuja S60:iä voidaan alkaa vetää johtopäätöksiä eri vaihteistojen kestävyydestä.
Koko keskustelu taitaa olla provoa, koska aiemmin on palstalla ollut puhetta Volvon jäykästä vaihteensiirrosta kylmänä (joka arvon ajokortittomat lapsukaiset on tavallista kaikissa autoissa) ja siitä raukkaparat on keksinyt tämän kestävyysprovoilun. - s60
Ijänpä hyvinkin. kirjoitti:
Jo kirjoitustaidosta näkee kommentin laadun. Onko tullut ajettua kyseinen auto loppuun??
Jos jossakin on 500 tkm:a ajettuja S60:iä voidaan alkaa vetää johtopäätöksiä eri vaihteistojen kestävyydestä.
Koko keskustelu taitaa olla provoa, koska aiemmin on palstalla ollut puhetta Volvon jäykästä vaihteensiirrosta kylmänä (joka arvon ajokortittomat lapsukaiset on tavallista kaikissa autoissa) ja siitä raukkaparat on keksinyt tämän kestävyysprovoilun.Ei kannata olla liian neuroottinen. Eivät kaikki ole provoa.
Palstan aiempien kommenttien mukaan ongelmia vaihteistoissa/kytkimissä on ollut jo alle 100tkm ajolla. - Pah!
Ijänpä hyvinkin. kirjoitti:
Jo kirjoitustaidosta näkee kommentin laadun. Onko tullut ajettua kyseinen auto loppuun??
Jos jossakin on 500 tkm:a ajettuja S60:iä voidaan alkaa vetää johtopäätöksiä eri vaihteistojen kestävyydestä.
Koko keskustelu taitaa olla provoa, koska aiemmin on palstalla ollut puhetta Volvon jäykästä vaihteensiirrosta kylmänä (joka arvon ajokortittomat lapsukaiset on tavallista kaikissa autoissa) ja siitä raukkaparat on keksinyt tämän kestävyysprovoilun.Automaatit kestävät pääsääntöisesti manuaaleja pidempään.
- 103kw
s60 kirjoitti:
Ei kannata olla liian neuroottinen. Eivät kaikki ole provoa.
Palstan aiempien kommenttien mukaan ongelmia vaihteistoissa/kytkimissä on ollut jo alle 100tkm ajolla.Palstan mukaan joo.. Kytkinviat uskon (ja kytkimeen liittyy vaihteiden huono kytkeytyvyys), menihän S60:ssä kytkin rikki TM:n kestotestissä aikanaan.. Mutta kytkinremontti ei kaada ainakaan minun budjettiani. Automaattivaihteiston remontti/vaihto ehkä jo heiluttelisi budjettia:)
- Tta
Ijänpä hyvinkin. kirjoitti:
Jo kirjoitustaidosta näkee kommentin laadun. Onko tullut ajettua kyseinen auto loppuun??
Jos jossakin on 500 tkm:a ajettuja S60:iä voidaan alkaa vetää johtopäätöksiä eri vaihteistojen kestävyydestä.
Koko keskustelu taitaa olla provoa, koska aiemmin on palstalla ollut puhetta Volvon jäykästä vaihteensiirrosta kylmänä (joka arvon ajokortittomat lapsukaiset on tavallista kaikissa autoissa) ja siitä raukkaparat on keksinyt tämän kestävyysprovoilun.Takerruit yhteen kaverin kirjoitusvirheeseen,ja kommentoit,että "jo kirjoitustaidosta näkee kommentin laadun"
Ei,ei varmaankaan ole,tai ehkä jo onkin 500 tuhatta ajettuja S60:siä ittellä on 400 Tuhatta ajettu 850:n tdi automaatti,ja ei vian vikaa vaihteistossa.
Volvon jäykkä vaihteisto(manuaali)on ollut puheen aiheena ennenkin,mutta älä ala yleistämään tällä palstalla olevia,ja asiasta tietäviä henkilöitä,heidän vastauksiensa perusteella "ajokortittomiksi lapsukaisiksi"
ainakaan sillä perusteella,että kirjoituksessa on ollut virheitä.
Suomen opettajat on sitä varten,ei volvo palsta.
Miten on,paljonko ajat itse vuodessa autolla,ja mitä ajoa ( itselle vuodessa tulee tollaset 32-38 tuhatta)
Järki käteen nyt sullekin,ja hyvää talvea,vaikken tainut itsekkään kirjoittaa niin hyvin,kun olisit halunnut.
- s60 kuski
Mulla oli ongelmia S60:n (170 hv, manuaali) vaihteiston kanssa. Ongelmat ilmenivät jo 10000 km:n kohdalla. Pakki ei mennyt kunnolla kylmällä päälle. Loppujen lopuksi syyksi paljastui väärät rasvat vaihdelaatikossa. Oli ilmeisesti yllätys, että autoa käytetään 0 asteen (ja alle) ulkolämpötilassa. Ei todellakaan jäänyt vahva kuva Volvosta ja sen vaihdelaatikkotoimittajasta.
Rasvojen vaihdon jälkeen ongelmia ei ole ollut (nyt 40000 lasissa), mutta luottamus laatikkoon ei ole kovin korkealla. Kyllähän se vaihteisto kestää, oli se manuaali tai automaatti, kun sitä oikein käyttää ja huoltaa.
Jos jollain on joskus vaihteisto hajonnut niin se on siitä tullut tänne palstoille ruikuttamaan (tai sitten keksinyt koko jutun provoillakseen). Harvoin kukaan tulee tänne palstalle sanomaan, että vaihteisto toimii ?!#%%&!!!
Jos jossain testissä leviää laatikko tai tulee muuten joku vika, niin heti aletaan yleistämään ja puhumaan tyyppivioista yms...
Itse olen omistanut yhden manuaali Volvon ja kaksi automaattia. Jokaisen Volvon olen ajanut aina sinne 300 000km tuntumaan ja vaihtanut uudempaan, eikä yhdessäkään ole ollut koskaan mitään vikaa. Tällä hetkellä v70 -99' automaatilla ja 220 000km, eikä mitään ongelmia. Kaikenlaista muuta pientä laittoa on ollut aina sillon tällöin, mutta siinä vaiheessa kun vaihteisto on paskana, ei autosta ole enää mitään muutakaan jäljellä!- Volvo-autoilija
Ei ole tiedossa, että etuveto-Volvojen käsivaihteistojen kestävyydessä olisi erityistä valittamista. Joissakin 850:n vaihteistoissa on ollut synkronoinnin kulumia, jotka aiheutuvat liian nopeista vaihdoista. Kulumien seurauksena erityisesti ykköstä on vaikea saada päälle pakkasella tai auton ollessa liikkeessä.
Jos tarkastellaan muita automerkkejä, joissakin on käsivaihteistot tehty hyvin heikoiksi. Jopa niin, että ne eivät hyvälläkään käytöllä kestä, vaan ainakin laakereita on jouduttu vaihtamaan. Joskus myös vaihteensiirron osia.
Esimerkkejä automalleista, joiden käsivaihteistoissa tuntuu olevan tavallista enemmän vikoja: Mitsubishi Pajero (-1988), Toyota Camry, Fiat Ducato, Saab 9000, Opel Kadett.
Automaattivaihteisto on oikein (normaalisti) käytettynä ollut melkein aina kestävämpi ja parempi vaihtoehto, ainakin 1980-luvulta alkaen. Automaatit kestävät, koska monimutkaisina ratkaisuina niiden korjaaminen olisi kallista ja vaikuttaisi haitallisesti myyntiin. Automaatteja valmistaa vain muutama taho. Esimerkiksi saksalainen ZF valmistaa niitä niin henkilöautoihin kuin raskaaseen kalustoonkin.
Monissa Volvoissakin käytetyn ZF 4 HP 22 -mallin esite: http://www01apps.zf.com/kst827/zf_produktdb/produktbild.asp?langID=1&prodID=22
Automaattivaihteisto voi kestää moitteitta satoja tuhansia kilometrejä. Ainoastaan öljyt on säännöllisesti vaihdettava. Jos taas tämä ainoa huolto laiminlyödään tai vaihteistoa käytetään väärin, kasvaa vaurioiden vaara. Automaattivaihteistojen huollot ja korjaukset vaativat huomattavaa erikoisosaamista.
Joka tapauksessa uuden auton ostajan ei pitäisi edes harkita käsivaihteistoa, jos automaattikin on saatavissa eikä ole erityisiä syitä, jotka puoltaisivat käsivaihteiston hankintaa.- S60
Näin minäkin sen näen. Kokemusta on molemmista, niin auto- kuin manuaalistakin. Täytyy myöntää, etten tiennyt kuinka vaivaton ja verraton automaattivaihteisto on. Ainakin Volvon 5-pykäläinen vaihtaa tosi huomaamattomasti. Toivon ettei minun enää tarvitse omistaa käsivaihteista.
Vaimokin pitää siitä erityisesti. Automaatti sopii tietysti parhaiten vääntävään moottoriin parhaiten. - masa56
Autoni on Volvo S60 , 2,4l Turbo Vm 2002.Automaatti.
Ajettu n 270000 tkm.
Vaihtaa eteenpäin ajaessa normaalisti . . .mutta pakilla "nytkyttää" ,mutta ei joka kerta kun peruuttaa.
Auttaako öljynvaihto ?
- Taitaapiollapaalikamaa
Kyllä se on valmis!
- kakkimassa
Nytkyn nytkyn
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 873107
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k232762Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1092374- 401754
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2421593- 321547
Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt411525- 281310
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä201276- 951181