Paavot huolehtivat

älä maksa

ettäkaksi kirjoitusta pysyvät ylimpinä. isännöitsijäliiton juttu ja professorin kommentit. Tukee varmaan bisnestä kovin.

Muistakaa kuitenkin, että Paawojen pitää tuntea sopimusosapuolensa. Rekisteriotteessa sitä ei välttämättä ole. Ja toinen neuvo: Älkää kinatko merkeistä ja muusta tyhjänpäiväisestä, todetkaa Paawolle ja perintätoimistolle, kun maksuvaatimus tulee postissa, että ette ole kuljettaja ja vaatikaa sen jälkeen perinnän lopettamista.

13

60

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sopimusosapuoli on se joka löytää tuulilasista sen maksulapun...


      JOS siis JOS kuski ei sitä makseta, niin perintäkirje lähetetään omistajalle (paitsi jos on turvakielto) joka on usein eri henkilö kuin kuski. Siksi on käsittämätöntä että sitä peritään omistajalta, etenkin kuin vuoden takainen oikeuden päätös on selvä. Maksut on kuskin vastuulla, omistaja ei liity niihin mitenkään

      • sörsselsson

        Ja omistajan/haltijan ei tarvitse selvitellä sitä, kuka ajoi. Laskun lähettäjän se pitää tietää. Ja oikeus ei velvoita kertomaan, jos paavo tyhmyydessään veisi jutun sinne. Mutta ei vie,kun tietää, miten se asia oikeudessa etenee. Ja ne kulut maksaa Paavo.


      • sörsselsson kirjoitti:

        Ja omistajan/haltijan ei tarvitse selvitellä sitä, kuka ajoi. Laskun lähettäjän se pitää tietää. Ja oikeus ei velvoita kertomaan, jos paavo tyhmyydessään veisi jutun sinne. Mutta ei vie,kun tietää, miten se asia oikeudessa etenee. Ja ne kulut maksaa Paavo.

        Siksi on käsittämätöntä että maksumuistutuksia lähetetään omistajalle.

        Korkeintaan voisi lähettää omistajalle selvityspyynnön jossa kysytään kuka ajoi, johon ei olisi tosin pakko vastata mitään. Näin poliisikin toimii esim. nopeussakojen kanssa, jos ei kerro kuka ajoi, selvittää poliisi sen itse


      • ei pidä paikkaansa

        sopimusosapuoli on se joka auton pysäköi. Vaimo ajaa auton parkkiin ja töiden jälkeen haen sen. Kuka oli sopimusosapuoli?


      • ei pidä paikkaansa kirjoitti:

        sopimusosapuoli on se joka auton pysäköi. Vaimo ajaa auton parkkiin ja töiden jälkeen haen sen. Kuka oli sopimusosapuoli?

        Tota ei usko KUKAAN... Ei kukaan... Keksi jotain muita hätävalheita....


      • Mikki Hiiri
        pankkiautomaatti kirjoitti:

        Tota ei usko KUKAAN... Ei kukaan... Keksi jotain muita hätävalheita....

        Miksei, menihän oikeudessa nurin jopa peltipoliisin antama sakko! Oikeus piti uskottavampana väitettä, en mää mittään ylinopeutta ajanu, kuin peltipoliisia.

        Minä maksoin tyhmyydessäni joskus poliisin valvontakamaran mukaan saamani sakon, vaikken uskonut sen lukemaa todeksi. Edelläni ajoi minua suuremmalla nopeudella moottoripyörä, joka kääntyi vauhdilla risteyksestä oikealle, ja juuri samalla hetkellä välähti jalkakäytävälle parkkeeratussa autossa salamavalo. Nopeusrajoitus oli 40 km/h, sakot sain nopeudesta 59 km/h, oma mittari näytti kuvanottohetkellä n.50 km/h. Kävin kuulusteltavana asemalla, poliisi epäili vauhdin kerenneen hidastua ennen mittariin katsomistani. Silloin väite meni minulle läpi, jälkikäteen olen sitä mieltä, ettei nopeus ole voinut pitää paikkansa. Moottoripyörällä olisin muutenkin päässyt sakoitta, kun kuva otettiin vain edestä.


      • Ei uskon asia
        pankkiautomaatti kirjoitti:

        Tota ei usko KUKAAN... Ei kukaan... Keksi jotain muita hätävalheita....

        Kyllähän tuo on aivan normaali tilanne, jos autolla on useampi käyttäjä.

        Onko sinulla muuten autoa, pankkiautomaatti?


      • Mikki Hiiri kirjoitti:

        Miksei, menihän oikeudessa nurin jopa peltipoliisin antama sakko! Oikeus piti uskottavampana väitettä, en mää mittään ylinopeutta ajanu, kuin peltipoliisia.

        Minä maksoin tyhmyydessäni joskus poliisin valvontakamaran mukaan saamani sakon, vaikken uskonut sen lukemaa todeksi. Edelläni ajoi minua suuremmalla nopeudella moottoripyörä, joka kääntyi vauhdilla risteyksestä oikealle, ja juuri samalla hetkellä välähti jalkakäytävälle parkkeeratussa autossa salamavalo. Nopeusrajoitus oli 40 km/h, sakot sain nopeudesta 59 km/h, oma mittari näytti kuvanottohetkellä n.50 km/h. Kävin kuulusteltavana asemalla, poliisi epäili vauhdin kerenneen hidastua ennen mittariin katsomistani. Silloin väite meni minulle läpi, jälkikäteen olen sitä mieltä, ettei nopeus ole voinut pitää paikkansa. Moottoripyörällä olisin muutenkin päässyt sakoitta, kun kuva otettiin vain edestä.

        Jos kiistät peltipoliisin rikesakon. Niin oikeudessa voit voittaa jutun tai saada alkuperäisen sakon, ei muita kuluja.

        Ja voihan oikeudessa koittaa väittää mitä tahansa, tyyliin "auto josta löysin lapun, ei ollut mun pysäköimä"


      • Bankomat
        Ei uskon asia kirjoitti:

        Kyllähän tuo on aivan normaali tilanne, jos autolla on useampi käyttäjä.

        Onko sinulla muuten autoa, pankkiautomaatti?

        Eli ei ole autoa


    • noooh

      Nooooh.. jos ajoi niin maksettava on.. se on niin simppeliä...

      • hooon

        Tarkennus edelliseen, maksua EI TARVITSE MAKSAA, ellei parkkifirma näytä toteen kuljettajaa. Eli maksu on täysin vapaaehtoinen.


      • noooh
        hooon kirjoitti:

        Tarkennus edelliseen, maksua EI TARVITSE MAKSAA, ellei parkkifirma näytä toteen kuljettajaa. Eli maksu on täysin vapaaehtoinen.

        nooooh.. valheella tapaa olla lyhyet jäljet...


      • Kaikenlaisia88
        noooh kirjoitti:

        nooooh.. valheella tapaa olla lyhyet jäljet...

        Paavojen valheilla saapi lehti näkyvyyttä, niin kuin vastikaan sen mummelin huijaus!!

        Tähänkö tämä teidän toiminta perustuu, ettäpitää suoraan valhdelle, ja pakottaa suunnilleen maksamaan "sopimusmaksu"??

        Toivon että porukat ei maksaisi ainuttakaan yksityisen sopimusmaksua ihan vastalauseena sille, millaista tämä toiminta on.

        Kyllä, kehoitan olla maksamatta ja kiistämään koko sopimuskumppanuus.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      74
      5378
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      17
      2406
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1927
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      47
      1638
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1581
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1378
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1287
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      8
      1253
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1219
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1183
    Aihe