Ihmiskunta matkalla kohti rauhaa.

Mitenkäs tuore uutinen sopii raamatun kuvailemaa maailmanloppua, sekä sen edeltäviä tapahtumia koskien ja maailmanlopun perään kuolaaville.

Adventtikirkon sivuilla lukee yhä, että väkivalta maailmassa on räjähtämässä käsistä ja pahuus kasvaa, sodat lisääntyvät, väkivalta lisääntyy ja kukaan ei voi asialle mitään.

No adventistille on taas yksi hyvä syy kieltää todellisuus tässä:

http://yle.fi/uutiset/sotaisa_ihminen_matkalla_kohti_maailmanrauhaa/7461442

Voi pahus kun pitää kieltää biologia, fysiikka, kemia, luonnontieteet yleisesti ja nyt vielä sitten todellisuus laajemminkin, jotta oma maailmankuva pysyy kasassa, niin miltäs se tuntuu?

>>> Tieteiskirjailija Risto Isomäki toteaa, että ensimmäistä kertaa maailmanhistoriassa alle prosentti kaikista ihmisistä kuolee väkivaltaisesti: sodissa, jengien välisissä taisteluissa tai perheväkivallan tai muunlaisen tapon tai murhan uhrina. Kivikaudella vastaavan määrän arvellaan olleen vähintään 20 prosenttia, todennäköisesti enemmänkin.

– Vaikka ihminen on edelleen väkivaltainen otus, olemme nykyään ainakin toisiamme kohtaan paljon vähemmän väkivaltaisia kuin koskaan aiemmin. Jos tämä trendi jatkuu, sotia on pian todella vähän, Isomäki sanoo. >>>

Ja sitten ne uutiset, eli näinhän se asia on:

>>> Tämä kuitenkin unohtuu helposti, kun kahlaa uutisvirrassa. Pommi-iskut ja yhteenotot ovat pysyvä osa päivittäistä uutisointia. Mutta uutiset eivät kerro sitä minkälainen maailma on, vaan mitä poikkeuksellista maailmassa on tapahtunut.

Ja poikkeuksellisuus on sidottu aikaan. Ehkä nykyhetki on poikkeuksellisen rauhallinen, koska menneisyys on ollut erittäin verinen. Toinen maailmansota, koko ihmiskunnan historian tappavin konflikti, vaati yli 60 miljoonan ihmisen hengen. >>>

Kreationisteille uutta kiellettävää:

>>> Ja onhan niitä sotia ollut. Joidenkin tutkijoiden mukaan ensimmäiset todisteet ihmisen käymästä sodasta löytyvät noin 14 000 vuoden takaisesta Sudanista. Toiset tutkijat sijoittavat ensimmäiset todisteet sodasta noin 9 000 vuoden takaiseen Lähi-itään. Ensimmäiset dokumentoidut sodat käytiin noin 5 000 vuotta sitten samalla alueella. Perinne on jatkunut vuosituhansia. >>

Aika mielenkiintoista, että ihmiskunnan sotaisa historia on saanut alkunsa sieltä raamatun kuvailemista paikoista. Älä tapa ei tainnut olla kovin kovassa huudossa.

Tosin kukapa siellä nyt sitten soti, kun ihminen luotiin vasta 6000 vuotta sitten.

26

67

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tieteisiin lujemmin kuin itseensä luottava bushmanni muistuttaa:
      // Toinen maailmansota, koko ihmiskunnan historian tappavin konflikti, vaati yli 60 miljoonan ihmisen hengen. //

      Niin, ja tuo 2. maailmansota käytiin käytännöllisesti katsoen eilen; meidän isämme olivat osa sitä sotaa. Että jyrkästi on noussut sotaisuus muutaman miljoonan rauhanvuoden jälkeen. Eurooppa, jonka pitäisi olla evolutionistisin elikkä kehittynein, on pahimmasta päästä. Sivistys ei poista sotaa, eikä kehitys.

      Sairaus (eritoten korkean elintason aiheuttama), maantieliikenne ja masennus tappaa ihmisiä hälyyttävän paljon.

      Tänä jouluna taas muistutetaan, ettei rauhaa tule ilman Kristusta, ei vaikka kuinka olisi haluakin.

      JESAJA 9:6 (9:5):
      Sillä lapsi on meille syntynyt, poika on meille annettu, jonka hartioilla on herraus, ja hänen nimensä on: Ihmeellinen neuvonantaja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen isä, Rauhanruhtinas.

      JEREMIA 33:23 Jeremialle tuli tämä Herran sana:
      24 "Oletko huomannut, mitä ihmiset puhuvat? He sanovat: 'Herra on hylännyt ne kaksi sukukuntaa, jotka hän valitsi.' Näin he halveksivat minun kansaani, ikään kuin se heidän mielestään ei olisikaan enää kansa.
      25 Mutta minä, Herra, sanon näin: Yhtä varmaa kuin on se, että minä olen tehnyt liiton päivän ja yön kanssa, antanut niille säädökseni ja määrännyt lait taivaalle ja maalle,
      26 yhtä varmaa on se, että minä en hylkää Jaakobin enkä palvelijani Daavidin jälkeläisiä. Heistä minä valitsen kuninkaita hallitsemaan Abrahamin, Iisakin ja Jaakobin jälkeläisiä. Minä armahdan kansaani ja käännän sen kohtalon."

      ANTTI

      • Suuri Babylon

        "26 yhtä varmaa on se, että minä en hylkää Jaakobin enkä palvelijani Daavidin jälkeläisiä. Heistä minä valitsen kuninkaita hallitsemaan Abrahamin, Iisakin ja Jaakobin jälkeläisiä. Minä armahdan kansaani ja käännän sen kohtalon."

        Jeesuksessahan tämä profetia toteutui, mutta sinä Antti yrität mitätöidä Jeesuksen omat sanat "teidän huoneenne on JÄÄVÄ hyljätyksi"...

        Israelilaiset kansakuntana on hyljätty ja nyt kaikki Jeesukseen uskovat - olivat sitten juutalaisia tai kreikkalaisia tai mitä tahansa... ovat "omaisuuskansaa". Turhaan siunaat väkivaltaista ja maallista Israelin valtiota. Sillä on kyllä osansa profetioissa, mutta ei sellainen kuin sinä kuvittelet. Se toimii eksytyksen välikappaleena, jonka avulla suuri osa "kristikuntaa" eksytetään rikkomaan Jumalan lakia ja "älä tapa"-käskyä.


      • >>> Tieteisiin lujemmin kuin itseensä luottava bushmanni muistuttaa: >>

        No se muistuttaja oli kylläkin tieteiskirjailija Risto Isomäki, jota tuossa jutussa lainattiin ja sanoja käytettiin ja minä vain välitin sen uutisen tänne.


        >> Niin, ja tuo 2. maailmansota käytiin käytännöllisesti katsoen eilen; >>

        No ei varsinaisesti käyty, vaan siitä on jo useampi sukupolvi aikaa, joten Euroopassa on elänyt jo useita sukupolvia, jotka eivät ole nähneet tai itse kokeneet sotaa, kuin ehkäpä määrättyjen konfliktien kautta median välityksellä.

        >>> Että jyrkästi on noussut sotaisuus muutaman miljoonan rauhanvuoden jälkeen. >>

        Luitkos sinä tuotra juttua ja jos luit, mahdoitko ollenkaan ymmärtää lukemaasi?

        Siellä kerrottiin, että nyt me elämme ihmiskunnan rauhaisinta aikaa koskaan ja enää noin 1 % Maapallon asukkaista kokee väkivaltaisen kuoleman, kun vaikkapa kivikaudella jopa 20 %, mahdollisesti enemmänkin silloisista ihmisistä koki väkivaltaisen lopun.

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Kivikausi

        Toki sinun on vaikea ehkä ymmärtää tätä, koska raamatun mukaan sinun jumalallasi ei ole kuin yksi tapa ratkaista ongelmat ja se on aina väkivallan silmitön käyttäminen, mutta vaikka jumalat eivät osaa ratkaista ongelmia sivistyneesti, on ihminen sen oppinut. Tosin kantapään kautta, mutta oppinut kuitenkin.

        >>> Tänä jouluna taas muistutetaan, ettei rauhaa tule ilman Kristusta, ei vaikka kuinka olisi haluakin. >>

        No mehän olemme oppineet elämään rauhassa ja koko ajan parempaan ja parempaan suuntaan ollaan menossa, eikä siinä kehityksessä ole jumalilla ja uskonnoilla juurikaan mitään sijaa.

        >>> Sillä lapsi on meille syntynyt, poika on meille annettu, jonka hartioilla on herraus, ja hänen nimensä on: Ihmeellinen neuvonantaja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen isä, Rauhanruhtinas. >>

        Kenestäköhän mahtaa olla puhe? Tittelit viittaavat kyllä vahvasti Pohjois-Korean Kim-dynastiaan.

        Mielenkiintoista on tosin se, että hienolta kalskahtavasta arvonimestä Ihmeellinen neuvonantaja huolimatta väkivalta oli se ainoa keino ja tulee olemaankaan, jota ratkaisua hän kykenee käyttämään.

        Ajatellaanpa vaikka nämä Lopunajat, jonka perään se Anttikin niin kovasti kuolaa ja niitä odottaa alkavaksi, niin sitäkään hommaa tämä kädet veressä seisova hullu jumala ei saa tehtyä ilman käsittämätöntä väkivaltaa ja kärsimystä.

        Me ihmiset olemme päässeet jo siitä vaiheesta yli, eli olemme kasvaneet ja sivistyneet sekä fiksuuntuneet, mutta jumalat ovat edelleen kiinni siinä ainoassa ajattelussa johon he kykenevät: verta, väkivaltaa, tuhoa ja kuolemaa.


      • bushmanni kirjoitti:

        >>> Tieteisiin lujemmin kuin itseensä luottava bushmanni muistuttaa: >>

        No se muistuttaja oli kylläkin tieteiskirjailija Risto Isomäki, jota tuossa jutussa lainattiin ja sanoja käytettiin ja minä vain välitin sen uutisen tänne.


        >> Niin, ja tuo 2. maailmansota käytiin käytännöllisesti katsoen eilen; >>

        No ei varsinaisesti käyty, vaan siitä on jo useampi sukupolvi aikaa, joten Euroopassa on elänyt jo useita sukupolvia, jotka eivät ole nähneet tai itse kokeneet sotaa, kuin ehkäpä määrättyjen konfliktien kautta median välityksellä.

        >>> Että jyrkästi on noussut sotaisuus muutaman miljoonan rauhanvuoden jälkeen. >>

        Luitkos sinä tuotra juttua ja jos luit, mahdoitko ollenkaan ymmärtää lukemaasi?

        Siellä kerrottiin, että nyt me elämme ihmiskunnan rauhaisinta aikaa koskaan ja enää noin 1 % Maapallon asukkaista kokee väkivaltaisen kuoleman, kun vaikkapa kivikaudella jopa 20 %, mahdollisesti enemmänkin silloisista ihmisistä koki väkivaltaisen lopun.

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Kivikausi

        Toki sinun on vaikea ehkä ymmärtää tätä, koska raamatun mukaan sinun jumalallasi ei ole kuin yksi tapa ratkaista ongelmat ja se on aina väkivallan silmitön käyttäminen, mutta vaikka jumalat eivät osaa ratkaista ongelmia sivistyneesti, on ihminen sen oppinut. Tosin kantapään kautta, mutta oppinut kuitenkin.

        >>> Tänä jouluna taas muistutetaan, ettei rauhaa tule ilman Kristusta, ei vaikka kuinka olisi haluakin. >>

        No mehän olemme oppineet elämään rauhassa ja koko ajan parempaan ja parempaan suuntaan ollaan menossa, eikä siinä kehityksessä ole jumalilla ja uskonnoilla juurikaan mitään sijaa.

        >>> Sillä lapsi on meille syntynyt, poika on meille annettu, jonka hartioilla on herraus, ja hänen nimensä on: Ihmeellinen neuvonantaja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen isä, Rauhanruhtinas. >>

        Kenestäköhän mahtaa olla puhe? Tittelit viittaavat kyllä vahvasti Pohjois-Korean Kim-dynastiaan.

        Mielenkiintoista on tosin se, että hienolta kalskahtavasta arvonimestä Ihmeellinen neuvonantaja huolimatta väkivalta oli se ainoa keino ja tulee olemaankaan, jota ratkaisua hän kykenee käyttämään.

        Ajatellaanpa vaikka nämä Lopunajat, jonka perään se Anttikin niin kovasti kuolaa ja niitä odottaa alkavaksi, niin sitäkään hommaa tämä kädet veressä seisova hullu jumala ei saa tehtyä ilman käsittämätöntä väkivaltaa ja kärsimystä.

        Me ihmiset olemme päässeet jo siitä vaiheesta yli, eli olemme kasvaneet ja sivistyneet sekä fiksuuntuneet, mutta jumalat ovat edelleen kiinni siinä ainoassa ajattelussa johon he kykenevät: verta, väkivaltaa, tuhoa ja kuolemaa.

        Bushmannille valistukseksi :) ..

        http://vetamix.net/video/krigets-århundrade_2429

        alex

        Valitettavasti ruotsiksi - mutta asiasta ..


    • ### Antti kirjoitti :>>> Tieteisiin lujemmin kuin itseensä luottava bushmanni muistuttaa: >>

      Johon Bushmanni vastasi: ##No se muistuttaja oli kylläkin tieteiskirjailija Risto Isomäki, jota tuossa jutussa lainattiin ja sanoja käytettiin ja minä vain välitin sen uutisen tänne.##

      --------

      Toisin sanoen Bushmanni ei sitten itsekään luota noihin kirjoituksiin joita "välittää" palstalle ??!!

      alex :)

      • >>> Toisin sanoen Bushmanni ei sitten itsekään luota noihin kirjoituksiin joita "välittää" palstalle ??!! >>>

        Mitäpä se Alex-pappa taas sekoilee?

        Tietenkin minä luotan tieteellisen koulutuksen saaneen ihmisen mielipiteisiin asioista, paljon enemmän kuin mielikuvituskavereihin uskovien sepustuksiin, tai luku- ja kirjoitustaidottomien beduiinien nuotiotarinoihin.

        Kyse oli sellaiseata täsmennyksestä, että minä en itse keksinyt noita esitettyjä väitteitä, vaan ne olivat osana uutista, jonka minä välitin teille luettavaksi.

        Eli kun täällä hoetaan että busshmanni sitä ja bushmanni tätä, niin en minä juttujani itse keksi, vaan ne perustuvat sellaisten ihmisten lausuntoihin, joilla on asioista yleensä enemmän koulutusta ja kokemusta kuin minulla.

        Minä en valitettavasti tiedä kaikesta kaikkea, joten silloin jos asia menee minun osaamisalueeni ulkopuolelle, minä kernaasti luotan sellaiseen ihmiseen jolla on alasta asianmukainen koulutus.

        Joten jos vastakkain on beduiinien sadut 3000 vuoden takaa vs. moderni tieteellinen näkemys vuodelta 2014, niin ei tarvinne kauaa miettiä, että kumpikohan voisi olla lähempänä totuutta.

        Mutta tietenkin beduiinien satuihin saa uskoa, jos se omaa oloa helpottaa.


      • bushmanni kirjoitti:

        >>> Toisin sanoen Bushmanni ei sitten itsekään luota noihin kirjoituksiin joita "välittää" palstalle ??!! >>>

        Mitäpä se Alex-pappa taas sekoilee?

        Tietenkin minä luotan tieteellisen koulutuksen saaneen ihmisen mielipiteisiin asioista, paljon enemmän kuin mielikuvituskavereihin uskovien sepustuksiin, tai luku- ja kirjoitustaidottomien beduiinien nuotiotarinoihin.

        Kyse oli sellaiseata täsmennyksestä, että minä en itse keksinyt noita esitettyjä väitteitä, vaan ne olivat osana uutista, jonka minä välitin teille luettavaksi.

        Eli kun täällä hoetaan että busshmanni sitä ja bushmanni tätä, niin en minä juttujani itse keksi, vaan ne perustuvat sellaisten ihmisten lausuntoihin, joilla on asioista yleensä enemmän koulutusta ja kokemusta kuin minulla.

        Minä en valitettavasti tiedä kaikesta kaikkea, joten silloin jos asia menee minun osaamisalueeni ulkopuolelle, minä kernaasti luotan sellaiseen ihmiseen jolla on alasta asianmukainen koulutus.

        Joten jos vastakkain on beduiinien sadut 3000 vuoden takaa vs. moderni tieteellinen näkemys vuodelta 2014, niin ei tarvinne kauaa miettiä, että kumpikohan voisi olla lähempänä totuutta.

        Mutta tietenkin beduiinien satuihin saa uskoa, jos se omaa oloa helpottaa.

        Mutta eihän kukaan edes väittänyt että olet itse keksinyt mitään. :) Antti kirjoitti että olet #Tieteisiin lujemmin kuin itseesi luottava # .. ja nyt siis itse totesit että se on juuri niin kuin Antti kirjoitti.

        Eihän tässä nyt ollut kyse mistään beduiineistä ..

        No se siitä ..
        alex :) n


      • veli...
        alex.kasi kirjoitti:

        Mutta eihän kukaan edes väittänyt että olet itse keksinyt mitään. :) Antti kirjoitti että olet #Tieteisiin lujemmin kuin itseesi luottava # .. ja nyt siis itse totesit että se on juuri niin kuin Antti kirjoitti.

        Eihän tässä nyt ollut kyse mistään beduiineistä ..

        No se siitä ..
        alex :) n

        Linnan itsenäisyyspäiväjuhlissa 101 v Sotaveteraani Hannes Hynönen Kuka katsoi sen ohjelman jossa häntä haastateltiin.?
        Luin tänäänlehdestä,että Hanes puhui Jumalan armosta, että hän ei tulisi toimeen ilman Jumalan armoa. Hän kertoi myös,että asiat jotka hän jättää Jumalalle, tulee aina hoidetuksi.


      • alex.kasi kirjoitti:

        Mutta eihän kukaan edes väittänyt että olet itse keksinyt mitään. :) Antti kirjoitti että olet #Tieteisiin lujemmin kuin itseesi luottava # .. ja nyt siis itse totesit että se on juuri niin kuin Antti kirjoitti.

        Eihän tässä nyt ollut kyse mistään beduiineistä ..

        No se siitä ..
        alex :) n

        >>> Mutta eihän kukaan edes väittänyt että olet itse keksinyt mitään. :) Antti kirjoitti että olet #Tieteisiin lujemmin kuin itseesi luottava # .. ja nyt siis itse totesit että se on juuri niin kuin Antti kirjoitti. >>

        Ja sinäkö et luota tieteen tuottamaan tietoon enemmän kuin omaan tietoosi asiassa, jossa tietosi ovat puutteelliset?

        Jos sinua vaikka alkaa ottaa rintakehästä ja hengitys muuttuu vaikeaksi, niin sinäkö et taatusti sillä hetkellä soittaisi ambulanssia ja et suin surminkaan haluaisi että joku lääketieteen ammattilainen tutkisi sinut, vaan haluaisit kuolla rauhassa oman lääketieteellisen päättelykykysi mukaisen tiedon kautta?

        Eli sinä itsekin taatusti luotat tieteeseen ja tieteen tuottamaan tietoon siinä tilanteessa kun sinun oma ymmärryksesi kertoo että se on järkevää.

        Halusin vain tuoda esille sen, että asiat joita minä tänne tuon puheenaiheiksi eivät ole minun itseni keksimää ja minun mielikuvitukseni tuottamaa, vaan niiden takana jotain muuta kuin minun oma vilkas mielikuvitukseni.


      • bushmanni kirjoitti:

        >>> Mutta eihän kukaan edes väittänyt että olet itse keksinyt mitään. :) Antti kirjoitti että olet #Tieteisiin lujemmin kuin itseesi luottava # .. ja nyt siis itse totesit että se on juuri niin kuin Antti kirjoitti. >>

        Ja sinäkö et luota tieteen tuottamaan tietoon enemmän kuin omaan tietoosi asiassa, jossa tietosi ovat puutteelliset?

        Jos sinua vaikka alkaa ottaa rintakehästä ja hengitys muuttuu vaikeaksi, niin sinäkö et taatusti sillä hetkellä soittaisi ambulanssia ja et suin surminkaan haluaisi että joku lääketieteen ammattilainen tutkisi sinut, vaan haluaisit kuolla rauhassa oman lääketieteellisen päättelykykysi mukaisen tiedon kautta?

        Eli sinä itsekin taatusti luotat tieteeseen ja tieteen tuottamaan tietoon siinä tilanteessa kun sinun oma ymmärryksesi kertoo että se on järkevää.

        Halusin vain tuoda esille sen, että asiat joita minä tänne tuon puheenaiheiksi eivät ole minun itseni keksimää ja minun mielikuvitukseni tuottamaa, vaan niiden takana jotain muuta kuin minun oma vilkas mielikuvitukseni.

        No mutta nytkö alat puhumaan minusta? Asiahan oli niin yksinkertainen kuin olla ja voi - ja itse teit siitä mutkikkaan.. Anttihan vain totesi että "sinä uskot tiedemiehiin enemmän kuin itseesi" asia jonka itse myönsit todeksi .. joten se siitä.

        alex


      • veli... kirjoitti:

        Linnan itsenäisyyspäiväjuhlissa 101 v Sotaveteraani Hannes Hynönen Kuka katsoi sen ohjelman jossa häntä haastateltiin.?
        Luin tänäänlehdestä,että Hanes puhui Jumalan armosta, että hän ei tulisi toimeen ilman Jumalan armoa. Hän kertoi myös,että asiat jotka hän jättää Jumalalle, tulee aina hoidetuksi.

        ##Hän kertoi myös,että asiat jotka hän jättää Jumalalle, tulee aina hoidetuksi.##

        Tämän olen todennut tapahtuvan omassa elämässäni - aina kun on ollut todellisia suuria vaikeuksia (ja niitä on ollut) on niistä selvitty parhaalla mahdollisella tavalla. Jumala kuulee todelliset rukoukset .. ne jotka lähtevät sydämmestä - ei niitä tarvitse mennä kadulle huutamaan. Sydämmen rukous voi olla sanaton pyyntö omassa kammarissa .. jos se on rehellinen ja pyyteetön..

        alex


      • alex.kasi kirjoitti:

        No mutta nytkö alat puhumaan minusta? Asiahan oli niin yksinkertainen kuin olla ja voi - ja itse teit siitä mutkikkaan.. Anttihan vain totesi että "sinä uskot tiedemiehiin enemmän kuin itseesi" asia jonka itse myönsit todeksi .. joten se siitä.

        alex

        >>> Anttihan vain totesi että "sinä uskot tiedemiehiin enemmän kuin itseesi" asia jonka itse myönsit todeksi >>

        Aivan samoin kuin kuka tahansa meistä. Myös sinä luotat paljon enemmän tieteeseen kuin jumalaasi jos niikseen tulee. Joten se kertoo niistä taikaukoista ja jumalista hyvin paljon ja minä olen osannut ja uskaltanut vetää asiasta ainoan oikean johtopäätöksen. Sinä et ole uskaltanut.

        Mutta en minä luota tieteeseen kategorisesti, vaan minä luotan enemmänkin tieteelliseen metodiin ja sen mahdollistamaan tiedon tuottamiseen.


    • Pyh!

      Bushmanni tunnetaan tällä palstalla tiedeuskovaiseksi eli tiedehörhöksi. Ennen hän puolusti adventismia ja nyt hurahtanut tieteisiin ties mihin seuraavaksi innostuu.. Näistä Raamattu kuvaa tuulenviemäksi joilla ei juurta ollenkaan.

      • >>> Bushmanni tunnetaan tällä palstalla tiedeuskovaiseksi >>>

        Jokainen meistä on tiedeuskovainen, kuten olen jo niin monta kertaa selittänyt, mutta sinäpä taidatkin olla amerikkalaisen huuhaa-lahkon jäsen.

        Kun pistät valot kotiisi päälle valokatkaisimesta, olet tiedeuskovainen, sillä se valon taustalla oleva sähkö perustuu tieteeseen ja tieteen selville saamiin asioihin.

        Voit myös perua sähkösopimuksen ja rukoilla jumalaltasi sähköä pistorasioihin, mutta silti jokainen uskovainen valitsee mieluummin tiedeuskon ja tilaa sähkön sähköyhtiöltä.

        Kun menet lääkärin, olet tiedeuskovainen, sillä lääketiede edustaa tieteen riemuvoittoa parhaimmillaan.

        Toki voit myös olla menemättä lääkäriin ja rukoilla jumalaltasi parannusta, mutta silti jokainen uskovainen on mieluummin tiedeuskovainen ja menee lääkäriin kuin luottaisi jumalansa taikavoimiin.

        Kun käytät navigaattoria, olet tiedeuskovainen ja tunnustat ääneen tiedeuskovaisen uskontunnustuksen vaikkapa Einsteinin suhteellisuusteoriasta, joka on alkuräjähdyksenkin selittämisen taustalla, sillä ilman Einsteinia satelliitit eivät tuottaisi meille järkevää dataa avaruudesta autoihimme.

        Toki voit jättää navigaattorin kotiin ja rukoilla jumalalta opastusta perillepääsyyn, mutta jokainen uskovainen on mieluummin tiedeuskovainen ja valitsee autoonsa navigaattorin rukoilun sijaan.

        Kun pistät kattoon palovaroittimen, olet tiedeuskovainen, sillä sen toiminta perustuu tieteeseen.

        Toki voit jättää palovaroittimen hankkimatta ja sen sijaan rukoilla jumalaasi herättämään sinut tulipalon sattuessa, mutta jokainen uskovainen luottaa mieluummin tieteeseen ja hankkii palovaroittiminen kuin jättäytyy jumalansa suojelukseen.

        Kun ylität sillan luottavaisin mielen, olet tiedeuskovainen ja luotat tieteeseen koko sydämestäsi, sillä sillan turvallisen ylittämisen taustalla on pohjaton luottamus siihen, että fysiikka toimii.

        Toki voit ylittää joen sellaisesta kohdasta jossa ei ole siltaa ja pyytää jumalaasi auttamaan sinut kohdan yli, mutta jostain syytä jokainen luottaa mieluummin siltaan kuin jumalaansa ja hänen voimiinsa.

        Turvavyö autossa on myös tiedeuskovaisen apuväline, sillä voit joko ennen liikkeele lähtöä laittaa turvavyön päälle, tai sitten jätät turvavyön pois ja rukoilet jumalaltasi taikavoimiensa avuliasta käyttöä sinua suojelemaan, mutta silti jokainen uskovainen käyttää mieluumin turvavyötä kuin luottaa jumalaansa tässä asiassa.

        Ja niin edelleen.


      • Pyh!
        bushmanni kirjoitti:

        >>> Bushmanni tunnetaan tällä palstalla tiedeuskovaiseksi >>>

        Jokainen meistä on tiedeuskovainen, kuten olen jo niin monta kertaa selittänyt, mutta sinäpä taidatkin olla amerikkalaisen huuhaa-lahkon jäsen.

        Kun pistät valot kotiisi päälle valokatkaisimesta, olet tiedeuskovainen, sillä se valon taustalla oleva sähkö perustuu tieteeseen ja tieteen selville saamiin asioihin.

        Voit myös perua sähkösopimuksen ja rukoilla jumalaltasi sähköä pistorasioihin, mutta silti jokainen uskovainen valitsee mieluummin tiedeuskon ja tilaa sähkön sähköyhtiöltä.

        Kun menet lääkärin, olet tiedeuskovainen, sillä lääketiede edustaa tieteen riemuvoittoa parhaimmillaan.

        Toki voit myös olla menemättä lääkäriin ja rukoilla jumalaltasi parannusta, mutta silti jokainen uskovainen on mieluummin tiedeuskovainen ja menee lääkäriin kuin luottaisi jumalansa taikavoimiin.

        Kun käytät navigaattoria, olet tiedeuskovainen ja tunnustat ääneen tiedeuskovaisen uskontunnustuksen vaikkapa Einsteinin suhteellisuusteoriasta, joka on alkuräjähdyksenkin selittämisen taustalla, sillä ilman Einsteinia satelliitit eivät tuottaisi meille järkevää dataa avaruudesta autoihimme.

        Toki voit jättää navigaattorin kotiin ja rukoilla jumalalta opastusta perillepääsyyn, mutta jokainen uskovainen on mieluummin tiedeuskovainen ja valitsee autoonsa navigaattorin rukoilun sijaan.

        Kun pistät kattoon palovaroittimen, olet tiedeuskovainen, sillä sen toiminta perustuu tieteeseen.

        Toki voit jättää palovaroittimen hankkimatta ja sen sijaan rukoilla jumalaasi herättämään sinut tulipalon sattuessa, mutta jokainen uskovainen luottaa mieluummin tieteeseen ja hankkii palovaroittiminen kuin jättäytyy jumalansa suojelukseen.

        Kun ylität sillan luottavaisin mielen, olet tiedeuskovainen ja luotat tieteeseen koko sydämestäsi, sillä sillan turvallisen ylittämisen taustalla on pohjaton luottamus siihen, että fysiikka toimii.

        Toki voit ylittää joen sellaisesta kohdasta jossa ei ole siltaa ja pyytää jumalaasi auttamaan sinut kohdan yli, mutta jostain syytä jokainen luottaa mieluummin siltaan kuin jumalaansa ja hänen voimiinsa.

        Turvavyö autossa on myös tiedeuskovaisen apuväline, sillä voit joko ennen liikkeele lähtöä laittaa turvavyön päälle, tai sitten jätät turvavyön pois ja rukoilet jumalaltasi taikavoimiensa avuliasta käyttöä sinua suojelemaan, mutta silti jokainen uskovainen käyttää mieluumin turvavyötä kuin luottaa jumalaansa tässä asiassa.

        Ja niin edelleen.

        Vaikket näe sähköä silti siihen uskot. Jumala laittoi maailman alkuunsa, jonka näet ympärilläsi silti et usko Jumalaan. Onko sinulla piuhat menny jotenkin sekaisin kun et näkemääsi usko ja intät vastaan?? Ei mikään aine synny itsekseen, lisäksi ilman laitettua informaatiota solutasolla ei tapahdu mitään ei ainakaan sattumien kautta täysi mahdottomuus. Jokin suurempi laitto rattaat pyörimään. Kaitselemusta kaikki.


      • pyh!

        HANKI OMA NIKKI!


      • Pyh! kirjoitti:

        Vaikket näe sähköä silti siihen uskot. Jumala laittoi maailman alkuunsa, jonka näet ympärilläsi silti et usko Jumalaan. Onko sinulla piuhat menny jotenkin sekaisin kun et näkemääsi usko ja intät vastaan?? Ei mikään aine synny itsekseen, lisäksi ilman laitettua informaatiota solutasolla ei tapahdu mitään ei ainakaan sattumien kautta täysi mahdottomuus. Jokin suurempi laitto rattaat pyörimään. Kaitselemusta kaikki.

        >>> Vaikket näe sähköä silti siihen uskot. >>

        Sähkö ei ole riippuvainen uskosta. Jumala on.

        > Jumala laittoi maailman alkuunsa >>

        Tästä ei ole yhtään konkreettista todistetta, kuten sähköstä on.

        >> Onko sinulla piuhat menny jotenkin sekaisin kun et näkemääsi usko >>

        Sehän tässä on juuri se ongelma, kun näiden jumalien puuhista ei ole edes yhtä ainoaa todistetta missään, vaan kaikki on mennyt kuten biologia kertoo.

        >> Ei mikään aine synny itsekseen, lisäksi ilman laitettua informaatiota solutasolla ei tapahdu mitään ei ainakaan sattumien kautta täysi mahdottomuus. >>

        Tämä on puppua, vaan elämä evoluution kautta on mahdollista ja sinä itse olet siitä kävelevä todiste. Jokainen solu Maapallolla todistaa siitä murskaavasti.

        Sinun jumalastasi ei ole edes yhtä todistetta.

        >>> Jokin suurempi laitto rattaat pyörimään. >>

        Ne ovat fysiikka, kemia ja aika.


    • Teitä on kusettettu

      Sinunkin päähäsi pyh! laittoivat rattaat pyörimään sieltä adventtikirkon keskushallinnosta USA.sta käsin. Tosin ne sinun rattaasi pyörivät ihan väärin päin ja miten sattuu ilman mitään järkeä niinkuin muidenkin adventistien, jotka on sokaistu uskomaan mm. erään amerikkalaisen rouvan hallusigeenisiä höpinöitä ja taikauskoisia luulosairauteen perustuvia satuja.

      • Pyh!

        Jumala käyttää eri aikoina tiettyjä henkilöitä ilmoittamaan profeetallisen sanomansa. Eikä EGW ole poikkeus, vaan luonnollinen valinta äänitorveksi Jumalan lähettilääksi. Usko tai älä.


      • pyh!

        Olet paskanpuhuja.


      • pyh!
        Pyh! kirjoitti:

        Jumala käyttää eri aikoina tiettyjä henkilöitä ilmoittamaan profeetallisen sanomansa. Eikä EGW ole poikkeus, vaan luonnollinen valinta äänitorveksi Jumalan lähettilääksi. Usko tai älä.

        HANKI OMA NIKKI!


    • ---)Jumala käyttää eri aikoina tiettyjä henkilöitä ilmoittamaan profeetallisen sanomansa.(---

      Kuulostaa hyvin tutulta väittämältä, sillä kaikki tuhannet ja taas tuhannet lahkot väittävät juuri samalla tavalla omaavansa jonkun tärkeän henkilön ja hänen täydellisen tulkinnan totuudesta.
      "Muut lahkot eivät ole saaneet sitä valoa kuin esim. meidän täydelleen Raamatullinen lahkomme".
      Tätä kulee kaikkien lahkojen "myyntimiesten" suulla toitotettavan.

      Sanomat ja viestit ovat kuitenkin toisistaan poikkeavia, vaikka kaikki ovatkin profeetallisia ja samasta lähteestä saatuja?

      Rahan ja mammonan tavoittelu on luonnollisesti näissä lahkoissa ensisijalla ja kuuluminen juuri "meidän oikeoppisten" joukkoon mahdollistaa taivaspaikan kunhan muistaa sen, että kaikki on mahdollista rahallista korvausta ja taloudellista uhrausta vastaan?

      • Pyh!

        Ilman syvällisempää näkökykyä tulee tuollaisia ajatuksia. Tutki sydäntäsi! Ei kaikki ole ilmiselvää. On kuitenkin olemassa materiaalia, josta edes aivotutkijat ole päässyt selvään kompromissiin, mitä kaikkea sisältää ja miten toimii. Elämä on monimuotoisempaa kuin mitä voidaan aatella. Turhaan on pistettä laittaa adventisen nilkkaan,kun muustakaan ei vielä tiedetä.


      • pyh!
        Pyh! kirjoitti:

        Ilman syvällisempää näkökykyä tulee tuollaisia ajatuksia. Tutki sydäntäsi! Ei kaikki ole ilmiselvää. On kuitenkin olemassa materiaalia, josta edes aivotutkijat ole päässyt selvään kompromissiin, mitä kaikkea sisältää ja miten toimii. Elämä on monimuotoisempaa kuin mitä voidaan aatella. Turhaan on pistettä laittaa adventisen nilkkaan,kun muustakaan ei vielä tiedetä.

        HANKI OMA NIKKI!


      • kerettiläinen

        >>> Tätä kulee kaikkien lahkojen "myyntimiesten" suulla toitotettavan.
        Sanomat ja viestit ovat kuitenkin toisistaan poikkeavia, vaikka kaikki ovatkin profeetallisia ja samasta lähteestä saatuja? Babylonin kauppiaat


    • pyh!

      Meitä ei valheesi kiinnosta.

      1. Tess. 5:3 "Juuri kun ihmiset sanovat: "Kaikki on hyvin, ei mitään hätää", tuho kohtaa heidät äkkiarvaamatta niin kuin synnytyspoltot raskaana olevan naisen, eivätkä he pääse pakoon."

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      287
      6701
    2. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      2092
    3. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      33
      1541
    4. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      25
      1351
    5. IS Viikonloppu 29.-30.6.2024

      Melko hyvä 3- -tasoiseksi merkitty Kovis Jari Keräseltä. Pääkuvan merkitys on varsin vähäinen rajoittuen alakulman aukio
      Sanaristikot
      71
      1107
    6. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      105
      1053
    7. Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia.

      Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia. Kristilliset ääriainekset pelottelevat ihmisiä edelleen IKUISELLA hel
      Hindulaisuus
      307
      928
    8. Miksei persut järjesteä koskaan miekkareita tai kulkueita?

      Pelkäävätkö saavansa pataansa, ja sen vuoksi vain öyhöttävät netissä? Ei öyhöttämisellä muuteta maailmaa. Pitää olla ak
      Maailman menoa
      274
      767
    9. Suviseurat

      Kamala onnettomuus tapahtunut subiseuroissa
      Hyrynsalmi
      15
      763
    10. Tässä viimeinen mahdollisuutesi nainen

      Kysyä tai sanoa minulle, jos jotain jäi vuosien takaisista. Sen verran meillä oli kuitenkin jotain, että välillä mietin
      Ikävä
      44
      745
    Aihe