Auttakaa tyhmää. Tilasin eBaysta vaatteen postimaksuineen n. 98 eurolla Kiinasta. Pyysin myyjää kirjoittamaan pakettiin, että se on lahja, että säästyisin tulli/alv-maksuilta. Minulla ei ole tätä ennen koskaan jäänyt mitään tulliin, mutta EU:n ulkopuoliset ostokseni ovatkin olleet arvoltaan alle 20e. Siksi olen näissä asioissa vähän pihalla :)
Minulle tuli torstaina testiviesti FedExiltä: "Lähetyksesi --- on saapumassa. Jos haluat, että Fedex tullaa lähetyksen, ilmoita henkilö- tai Y-tunnuksesi sähköpostitse [email protected]. Maksupalvelupalkkiomme on 2,5% tullimaksuista ja veroista, minimivelvoitus 13,33€ (sis ALV). Jos haluat tullata lähetyksen itse, ota yhteyttä sähköpostitse [email protected]".
En todellakaan halua maksaa tästä enää yhtään enempää, tullimaksut/alv on ainoa minkä voin maksaa jos ihan pakko on.. Toki parempi olisi ettei niitäkään tarvitsisi maksaa. Aion laittaa FedExille sähköpostiviestiä, että haluan tullata paketin netissä itse. Ei kai se hirveän vaikeaa ole? FedExin lähetystunnuksesta selviää vain paketin tämänhetkinen sijainti ja paino, tarvitsenko muita tietoja tullaukseen?
Onko FedExillä/tullilla tieto varmasti lähetyksen arvosta kun ne ovat ennakkoilmoituksen saapumisesta minulle lähettäneet vai kysyvätkö ne paketin arvoa minulta?
Tilaus eBaysta, FedEx ja tullit/alv
3
8409
Vastaukset
- 3+20
Jos teet nettitullaiksen itse, saat puuttuvat tiedot Fedexiltä, kun pyydät. Tullin sivuilla on hyvät ohjeet nettitullauksesta sekä postipakettien että rahtitullauksen (kuriirit)osalta.
https://asiointi.tulli.fi/nettituonti/mainpage.html
Ainoa homma, joka voi olla hankala on Taric-koodin selvittäminen. Sitäkin voi kysyä nettitullauksen palvelunumerosta vaikka tullausta tehdessään. Kun nettitullaus on hyväksytty ja verot maksettu, tulli lähettää tästä tiedon sähköpostiisi. Sinun tulee lähettä Fedexille nämä tiedot, jotta se osaa panna paketin jakoon.
Lähettäjä on kaikella todennäköisyydellä laittanut Fedexille tiedon paketin arvosta ja sisällöstä. Sinun on paras käyttää sitä hintaa, josta sinulla on kuitti. Tulli saattaa kysyä kuittia, vaikka sitä ei tullauksessa liitetä mihinkään. Tuosta paketistasi menee 24 % alvia. - stupid
Ok, kiitos avusta. Laitoi FedExille sähköpostia :)
- John57656
Fedexiä ei kannata käyttää. He ilmiantavat tullille, toisin kuin muut kuriirit.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1281478- 371401
- 671215
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa541139- 69994
Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi254944Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei193934- 73911
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää15823Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps106818