Onko kokemuksia C2, 1.4 VTR:stä? Minkälaisia heikkouksia siinä on? Sähkövikoja? Niitä ei juuri Suomen talvessa kaipaisi.
C2,1.4VTR
13
5099
Vastaukset
- eka citikka
eikä yhtään moitteen sanaa tarvitse ainakaan sähköpuolelta kertoa. Ainoa, mitä hiukan kritisoisin, on bensankulutus. Keskikulutukseni on ollut päälle 7 litraa/100km. Se on hiukan paljon, vaikka auto onkin muuten kiva. Tosin, ajotapani ei ole myöskään taloudellisimmasta päästä, mutta edelliseen kakkosautooni Yaris Versoon verrattuna korkea on tuo kulutus.
- eka sitikka
Juuri kun pääsin kehumasta, tuli ensimmäinen oireilu. Aamulla työmatkalla yht'äkkiä nykäisy ja käynti meni ainoastaan tyhjäkäyntitasolle! ysäytin kadun varteen, käynnistin uudelleen, mutta sama ilmiö: vain miltei tyhjäkäynnillä kierrokset. Nilkutin jonkun matkaa, pysäytin uudellenn ja starttasin uudelleen. Nyt kaikki taas kunnossa lukuunottamatta oranssia merkkivaloa "moottori", joka jäi palamaan. Ja kuten niin tavanomaista, Murphyn laki toimii ja H-linnan Länsiautossa huollon tietokone juuri sopivasti rikkoutunut ennen viikonvaihdetta.
Onko muilla vastaavaa kokemusta, siis autosta, ei Länsiautosta ;-)
- Bluesbrother
Ainoa sähkövika, jonka pakkasella olen huomannut on takaluukun sähkölukon nikottelu -10C ja sitä kylmemmässä. Lisäksi vaihdekepin suojakumi jäätyy pakkasella ja aiheuttaa jäykkyyttä vaihtamiseen.
1.4 VTR on todella mukava peli. Olen itse juuri vaihtamassa C2 VTS:sään, vauhdikkaamman menemisen toivossa.- lisää!!!!!
olet siis ostamassa C2 VTS:ää?!
Itse olen samoissa aikeissa , mutta täällä meilläpäin kun en ole edes saanut näytille VTS mallia!!!!! =(
Oletko nähnyt/ajanut autoa?! Kerro ihmeessä kokemuksista jos olet?! Itse lähden perjantaina messukeskukseen katsomaan autoa, kun ei lähempää löydy... Toki ajamatta en varmaan uskalla tilata... Japanilaisesta meinaan vaihtaa. - vika rahikaisella
Eli takaluukku ei ota aina aukeakseen talvella, jo heti alle 0 asteen. (C3, mutta käytännössä samoja vehkeitä). Ajotietokoneen keskikulutus ja keskituntivauhdin mittarit ei toimi. Vika jo korjattiin kerran. Tais olle vehon tyyli kun eivät ottaneen asiaa kunnolla hoitaakseen. Ne vain nollasivat näytön. No arvaahan sen, että ei mennyt kuin hetki, ja taas mittarit näytti väärin, eli 0.
yks vika ottaa päähän oikein kunnolla. Tuulilasi on joka helvetin pakkasaamu sisäpuolelta jäässä. Auto on kuiva sisältä, ikkunat onvat puhtaa, ja raitisilmasuodattimenkin otin poi. Mikään ei tunnu auttavan. Niin ja vehon huolto on ollut aivan perseestä. Minulla oli uutena kaikenlaista pientä, ja mitään ei tehty kerralla kuntoon. Aina ei edes katottu. Piti sitten tilata uusi aika. - myös C2:ssa?
vika rahikaisella kirjoitti:
Eli takaluukku ei ota aina aukeakseen talvella, jo heti alle 0 asteen. (C3, mutta käytännössä samoja vehkeitä). Ajotietokoneen keskikulutus ja keskituntivauhdin mittarit ei toimi. Vika jo korjattiin kerran. Tais olle vehon tyyli kun eivät ottaneen asiaa kunnolla hoitaakseen. Ne vain nollasivat näytön. No arvaahan sen, että ei mennyt kuin hetki, ja taas mittarit näytti väärin, eli 0.
yks vika ottaa päähän oikein kunnolla. Tuulilasi on joka helvetin pakkasaamu sisäpuolelta jäässä. Auto on kuiva sisältä, ikkunat onvat puhtaa, ja raitisilmasuodattimenkin otin poi. Mikään ei tunnu auttavan. Niin ja vehon huolto on ollut aivan perseestä. Minulla oli uutena kaikenlaista pientä, ja mitään ei tehty kerralla kuntoon. Aina ei edes katottu. Piti sitten tilata uusi aika.Eli oireileeko C2 talvella samalla tavalla!!!???
- iCasso
vika rahikaisella kirjoitti:
Eli takaluukku ei ota aina aukeakseen talvella, jo heti alle 0 asteen. (C3, mutta käytännössä samoja vehkeitä). Ajotietokoneen keskikulutus ja keskituntivauhdin mittarit ei toimi. Vika jo korjattiin kerran. Tais olle vehon tyyli kun eivät ottaneen asiaa kunnolla hoitaakseen. Ne vain nollasivat näytön. No arvaahan sen, että ei mennyt kuin hetki, ja taas mittarit näytti väärin, eli 0.
yks vika ottaa päähän oikein kunnolla. Tuulilasi on joka helvetin pakkasaamu sisäpuolelta jäässä. Auto on kuiva sisältä, ikkunat onvat puhtaa, ja raitisilmasuodattimenkin otin poi. Mikään ei tunnu auttavan. Niin ja vehon huolto on ollut aivan perseestä. Minulla oli uutena kaikenlaista pientä, ja mitään ei tehty kerralla kuntoon. Aina ei edes katottu. Piti sitten tilata uusi aika.niin syvältä, kun olla vaan voi... kertakaan ei oo tehty kaikkia hommia kunnolla(herttoniemen/tallinnan vehot), AINA on jääny jotain roikkumaan, tekemättä, tai tehty ainakin erittäin kummallisesti (sikafleksin käyttö auton salongissa, rikkinäisen moottorin metalliosan liimausta ...)
- Bluesbrother
lisää!!!!! kirjoitti:
olet siis ostamassa C2 VTS:ää?!
Itse olen samoissa aikeissa , mutta täällä meilläpäin kun en ole edes saanut näytille VTS mallia!!!!! =(
Oletko nähnyt/ajanut autoa?! Kerro ihmeessä kokemuksista jos olet?! Itse lähden perjantaina messukeskukseen katsomaan autoa, kun ei lähempää löydy... Toki ajamatta en varmaan uskalla tilata... Japanilaisesta meinaan vaihtaa.Kävin koeajamassa VTS:ää parisen viikkoa sitten. Auto oli ollut päivän vasta Helsingissä. 4 tunnin pyrähtely kuivalla kelillä vakuutti minut ja niin kaupat sitten tehtiin parin päivän kuluttua. 7.12 saan vihdoin uuden menopelin alleni ja 1.4 VTR menee vaihdossa.
Vaihdossa tulee rahallisesti turpaan paljon. Onneksi kaikkia asioita ei tarvitse perustella järjellä. Nykyisestä autostani puuttuu ilmastointi ja mielestäni runsaasti tehoa. Asia korjaantuu kertalaakista ja lisäksi vielä saan ESP:n kaupan päälle (emännänkin voi päästää rattiin talvella).
Koeajossa alusta tuntui jäykemmältä, kuin vtr:ssä. Hidasteiden päältä ajettaessa ei paljon rimpuillut. 1cm matalampi alusta täytyy ottaa huomioon katukivien vieressä liikkuessa. Moottori on hieno ja meteli 5000 rpm jättää radion pauhun toiseksi. Autolla voi ajaa aivan normaalisti ja rauhallisesti nostamatta kierroksia yli 5 tuhannen. Huipputehot tulevat esille vasta suuremmilla kierroksilla ja konetta voi huudattaa kevyesti yli 7000 rpm. Tiheä välityksinen vaihdelaatikko auttaa kiihdytyksissä. Suorituskyky on vähintäänkin riittävä.
Koeajoin vertailutarkoituksessa Mini Cooperin (115hv) ja VTS veti pidemmän korren.
Sokerina pohjalla, kesävanteet ovat todella hienot. Ratti on päällystetty nahkalla ja vaihdekepin suojakotelo on myös nahkaa (ei siis jäädy talvella). Alumiinia on roiskittu polkimiin ja vaihdekepin nuppiin. Sisustus on sama punamusta kuin mitä VTR:ssä. Käyttökokemuksista voin sitten kertoa lisää joulukuussa, koko kuukausi on nimittäin lomaa, joten kilometrejä luulisi siunaantuvan. - Lisää!!!
Bluesbrother kirjoitti:
Kävin koeajamassa VTS:ää parisen viikkoa sitten. Auto oli ollut päivän vasta Helsingissä. 4 tunnin pyrähtely kuivalla kelillä vakuutti minut ja niin kaupat sitten tehtiin parin päivän kuluttua. 7.12 saan vihdoin uuden menopelin alleni ja 1.4 VTR menee vaihdossa.
Vaihdossa tulee rahallisesti turpaan paljon. Onneksi kaikkia asioita ei tarvitse perustella järjellä. Nykyisestä autostani puuttuu ilmastointi ja mielestäni runsaasti tehoa. Asia korjaantuu kertalaakista ja lisäksi vielä saan ESP:n kaupan päälle (emännänkin voi päästää rattiin talvella).
Koeajossa alusta tuntui jäykemmältä, kuin vtr:ssä. Hidasteiden päältä ajettaessa ei paljon rimpuillut. 1cm matalampi alusta täytyy ottaa huomioon katukivien vieressä liikkuessa. Moottori on hieno ja meteli 5000 rpm jättää radion pauhun toiseksi. Autolla voi ajaa aivan normaalisti ja rauhallisesti nostamatta kierroksia yli 5 tuhannen. Huipputehot tulevat esille vasta suuremmilla kierroksilla ja konetta voi huudattaa kevyesti yli 7000 rpm. Tiheä välityksinen vaihdelaatikko auttaa kiihdytyksissä. Suorituskyky on vähintäänkin riittävä.
Koeajoin vertailutarkoituksessa Mini Cooperin (115hv) ja VTS veti pidemmän korren.
Sokerina pohjalla, kesävanteet ovat todella hienot. Ratti on päällystetty nahkalla ja vaihdekepin suojakotelo on myös nahkaa (ei siis jäädy talvella). Alumiinia on roiskittu polkimiin ja vaihdekepin nuppiin. Sisustus on sama punamusta kuin mitä VTR:ssä. Käyttökokemuksista voin sitten kertoa lisää joulukuussa, koko kuukausi on nimittäin lomaa, joten kilometrejä luulisi siunaantuvan.Kerrohan toki lisää kuulumisia kun saat auton =)
Eli tuo tehtaan 8,3 sataseen voi olla suht realistinen, ei sillä että se olisi hirveän tärkeää vaan, saahan siitä jonkinlaisen kuvan auton suorituskyvystä.? Ensi viikolla olisi tarkoitus lähtä itse hieromaan kauppoja.
Oliko auto kuinka äänekäs moottoritie nopeuksilla/kovasti jo kierroksia?
Kiihdytyksessähän sitä moottorin ääntä kuuntelee mielikseen =) No, perjantaina messuille katsomaan autoa luonnossa ja maanantaina kauppaan, jos vastaa odotuksia!!!
- Anonyymi
kuka vittu haluu SHITroenin
- Anonyymi
Terveisesi menivät lähes 17 vuoden taakse. Kiitos palautteesta!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Terveisesi menivät lähes 17 vuoden taakse. Kiitos palautteesta!
Ei ne mihinkään 17 vuoden päähän menneet kun ovat minullakin ihan ruudulla tässä tänäpäivänä nähtävissä.
- Anonyymi
Kolme ollut, vuosia ja useamman 100tkm ajan. Xsara 1.8i, Xsara Picasso HDi. C4 Grand Picasso HDi. Muutamia halpoja kertavikoja, koska aina siis tunnettuja ja osat halvat. Aivan pirun hyviä ajaa ja ruosteettomia. Reaalirahaa häviää melko vähän kun ostaa epäluuloisilta pois 3-4v iässä. Toki arvo jatkaa laskuaan, mutta menee joillakin tonneilla vielä liki 200tkm ajettuna. Tämä Citroen-mussutus on aivan turhaa kokemattomien puhinaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12701Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1581321Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491155- 1271018
Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?207990Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä18956- 42889
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297885- 72875