Ernst Kaltenbrunner syntyi 4. lokakuuta 1903 Innin kunnassa, Itävallassa. Kaltenbrunner vietti nuoruutensa Adolf Hitlerin synnyinalueella. Hän muutti Linziin ja opiskeli realgymnasiumissa. Ernst opiskeli lakia ja suoritti siitä tutkinnon 1926 sekä työskenteli lakimies-kokelaana aluksi Salzburgissa ja sitten Linzissä 1928. Kaltenbrunner liittyi kansallissosialistiseen puolueeseen ja SS:ään Itävallassa 1932. Ennen vuotta 1933 hän oli hallintoalueen puheenjohtaja sekä 8.SS-divisioonan virallinen neuvonantaja. Vuonna 1933 Kaltenbrunner oli 37. SS-rykmentin
ja myöhemmin 8. SS-divisioonan komentaja. Kaltenbrunner oli syytettynä maanpetoksesta 1935, mutta vapautettiin myöhemmin syytteistä. Samana vuonna Kaltenbrunnerista tuli Itävallan SS:n johtaja. Itävallan Saksaan liittämisen jälkeen 1938 Adolf Hitler ylensi hänet SS-Brigadeführeriksi. Kaltenbrunnerista tuli Itävallan turvallisuusministeri ja hän toimi Himmlerin apulaisena sekä vastavakoilun päällikkönä. Heydrichin murhan jälkeen Kaltenbrunner toimi turvallisuuspalvelun päällikkönä vuodesta 1943. Hitlerin murhayrityksen jälkeen 20. heinäkuuta 1944, Kaltenbrunnerin valta kasvoi. Hän sai tehtäväkseen valvoa kaikkia Saksan turvallisuusjärjestöjä. Huhtikuussa 1945 Kaltenbrunner yritti erillisrauhaa Sveitsin kautta Itävallan ja liittoutuneiden välillä. Ernst Kaltenbrunner vangittiin ja tuomittiin Nürnbergissä kuolemaan 1946 ja teloitettiin saman vuoden lokakuussa.
Kuva Ernst Kaltenbrunnerista:
http://www.kansallissosialismi.com/kuvat/kaltenbrunner.jpg
Ernst Kaltenbrunner
johtaja
0
251
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista987663- 1055532
- 2664738
- 494683
- 663405
- 502768
- 582457
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222418Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292372- 412244