Pää hajoaa!! imetys sattuu ja pureva vauva

mammaa1

Mitä hittoa tässä pitäisi tehdä kun tuo 9kk ikäinen viikari on keksinyt ryhtyä puremaan ylipäätänsä mua ja nyt vielä tisseihin, ennen se oli vahinko jos nappasi kiinni, mut ei enää naurata kun 2 puremaa tissis ja punoittaa,turvonnut ja imetys tuntuu kun neulalla pistettäis, pakkoha se imettää kun muuten turpoo maidosta kovaksi.

vauval hampaat ylhääl ja alhaalla, lisäksi mitä voi tehdä tuolle kun ryömii luokse ja puree hampailla jalkaan tai sitten kun ottaa syliin niin puree käteen tai olkapäähän.
En usko että tekee tahallaan lähinnä hampaitaan haluaa kokeilla, mutta se sattuu! sanon ei älä pure, mutta eihän se ymmärrä.

Neuvoja kiitos

4

103

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • turha kärsiä

      Nyt voit jo hyvinkin lopettaa imettämisen. Rinnat toki turpoaa maidosta ensin, ja sittenkin vaikka lopettaisit myöhemmin, mutta tee se vähitellen niin maidontulokin heikkenee sitä mukaa. Pääset sitäpaitsi paljon helpommalla, kun lapsi oppii pulloon tai kuppiin ja muutkin kuin sinä voivat hoitaa ruokkimisen.

      • mammaa1

        tuo ratkaisee imetysongelman, mut entäs sitten tuo vauvan pureminen? se nimittäin puree kunnolla käteen,jalkaan tai olkapäähän kun testaa hampaitaan? eikai sekään ole normaalia että kun ottaa vauvan syliin niin pitää pelätä pureeko se, ja hassua kyllä se ei pure muita kuin minua?
        vai maidontuoksuko saa puremaan?


    • piparminttuli

      Ei muuta kuin lopetat imettämisen. Imettäminen ei tarvitse olla kärsimystä. Lapsesi on siinä iässä että siitä ei ole hälle vanhinkoa vaikka lopetatkin imettämisen.
      Jos maitoa tulee lypsä ja anna se pullosta tai mukista.

    • johdonmukaisuutta

      Vauvakin oppii Ei-sanan, ja jos johdonmukaisesti estät joka kerta puremisen, se pian ymmärtää ettei niin saa tehdä. Puremista ei ainakaan pidä nauraa niin että hän luulee sen olevan hauska leikki, eikä antaa siihen liikaa huomiota ettei hän ala pitää sitää keinona saada huomiota.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      577
      3846
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3298
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2781
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2729
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2124
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2071
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1947
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1845
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1790
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1739
    Aihe