Onko Israel Jaakob vai jotain muuta? Minua on kritisoitu, koska olen kehoittanut lukijoitani siunaamaan Jaakobin/Israelin sukua.
Mikä on Israel?
73
393
Vastaukset
- Amen
Niinhän se Raamattu kehoittaa rukoilemaan Israelin puolesta. Joka siunaa Israelia, sitä Jumala lupaa siunata.
- ilias3
Se onkin Israelin kansalliseepos.
Tervehdys,
Sinua on kritisoitu siitä, että tunnut siunaavan Isaelin valtiota ja jättävän varjoon Jumala lapset, jotka ovat oikeita perillisiä.
Tämän päivä Israelilaiset, veren perintönsä kautta eivät ole Jumalan lapsia, vaan maailman kansalaisia, he eivät Jumalaa tunne, kute maaiman kansalaiset yleensä eivät.
Mutta tuo sana Israel voi toki tarkoittaa Jumalan kansaa, jos sitä käytetään vertauskuvana, jolloin kaikki jotka tekevät Jumalan tahdon, eli ovat Kristuksessa ovat Jumalan Israelia, mutta jos sanalla Israel tarkoitetaan ihmisiä, jotka veren perimän kautta ovat Aabrahamille sukua, ja siunataan heitä, niin tämä ei ole Jumalan mieleinen siunaus, sillä se sivuuttaa Kristuksen, Jumala pojan, jossa kaikki kansat saavat siunauksen.
Ystävällisesti
Mikko Ainasoja
Jahven, sekä Herran Jeesuksen Kristuksen palvelija ja valittu opettaja- . . .
"Sinua on kritisoitu siitä, että tunnut siunaavan Isaelin valtiota ja jättävän varjoon Jumala lapset, jotka ovat oikeita perillisiä."
Seurakunta EI ole uusi Israel. Israelia ja juutalaisia tulee siunata niin kuin Raamattu opettaa. Jumalan lapsien tulee siunata Jumalan silmäterää, ei kirota sitä.
Sana Israel Uudessa testamentissa tarkoittaaa miltei aina juutalaista kansaa (tai kaikkia 12 heimoa).
"jotka veren perimän kautta ovat Aabrahamille sukua, ja siunataan heitä, niin tämä ei ole Jumalan mieleinen siunaus, sillä se sivuuttaa Kristuksen, Jumala pojan, jossa kaikki kansat saavat siunauksen."
VÄÄRIN, ja tulevaisuudessa koko Israel on pelastuva.
Taidat olla näitä nimikristittyjä - Happy Hanukkah.
. . . kirjoitti:
"Sinua on kritisoitu siitä, että tunnut siunaavan Isaelin valtiota ja jättävän varjoon Jumala lapset, jotka ovat oikeita perillisiä."
Seurakunta EI ole uusi Israel. Israelia ja juutalaisia tulee siunata niin kuin Raamattu opettaa. Jumalan lapsien tulee siunata Jumalan silmäterää, ei kirota sitä.
Sana Israel Uudessa testamentissa tarkoittaaa miltei aina juutalaista kansaa (tai kaikkia 12 heimoa).
"jotka veren perimän kautta ovat Aabrahamille sukua, ja siunataan heitä, niin tämä ei ole Jumalan mieleinen siunaus, sillä se sivuuttaa Kristuksen, Jumala pojan, jossa kaikki kansat saavat siunauksen."
VÄÄRIN, ja tulevaisuudessa koko Israel on pelastuva.
Taidat olla näitä nimikristittyjäVäärin arvattu.Nykypäivän israelilaisilla ei ole erikoista etusijaa muihin kansoihin nähden.Entiset Hebrealaiset olivat eri kansaa kuin israelin asuttajat ,joista valtaosa on tullut itäeuroopasta,venäjältä,usasta,sekä mikä mistäkin maasta.Juuri nyt heitä " värvätään ukrainasta 1500 dollaria nuppi ".Saa-ta-na otti Jeesuksen aikaiset juutalaiset avosylin omakseen,murhatessaan YAHWE-Jumalan pojan,ADONI-Messiaan.Jospa jälleen keskityttäisiin tosiasioihin eikä juutalaisten valheisiin.
Happy Hanukkah. kirjoitti:
Väärin arvattu.Nykypäivän israelilaisilla ei ole erikoista etusijaa muihin kansoihin nähden.Entiset Hebrealaiset olivat eri kansaa kuin israelin asuttajat ,joista valtaosa on tullut itäeuroopasta,venäjältä,usasta,sekä mikä mistäkin maasta.Juuri nyt heitä " värvätään ukrainasta 1500 dollaria nuppi ".Saa-ta-na otti Jeesuksen aikaiset juutalaiset avosylin omakseen,murhatessaan YAHWE-Jumalan pojan,ADONI-Messiaan.Jospa jälleen keskityttäisiin tosiasioihin eikä juutalaisten valheisiin.
Happy... Jumala päättää ja säätää. Jumalan lapset siunaavat Jaakobia/Israelia. Pelastus on juutalaisista. Hinta on maksettu. "Isä, anna heille anteeksi, sillä he eivät tiedä, mitä he tekevät"
http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/Luuk.23.html
> (Uusi Testamentti, esimerkiksi Markus luku 15)Jeesus on voimakkaan psyykkisen paineen alla eikä hän ole nukkunut koko yönä. Sitä paitsi hän on jo joutunut pahoinpitelyn ja halventamisen kohteeksi. Hän on kokenut nyrkiniskuja ja pilkkaa.
Tarkan valvonnan alaisena hänet viedään roomalaisen maaherran Pontius Pilatuksen luo, jossa hän vielä kerran tulee väärin syytetyksi. Jeesus ei kuitenkaan vastaa syytöksiin ja Pilatus, joka erittäin hyvin ymmärtää sen, että ylipapit haluavat antaa Jeesuksen kuolemaan, tulee hyvin hämmästyneeksi tästä. Lopuksi Pilatus kokee juutalaisten johtajien painostusta ja antaa periksi heidän uhkailulleen. Hän tuomitsee Jeesuksen ruoskittavaksi ja ristiinnaulittavaksi ja vapauttaa sen sijaan Barabbaksen, maineikkaan kapinoitsijan ja ryövärin, joka oli vuorostaan johtanut murhaan.
* Barabbas symbolisoi ihmiskuntaa, joka kulkee vapaana siksi, että Jeesus ottaa päälleen kaikki synnit, kaikki syytökset sekä sen rangaistuksen, jonka me syylliset olisimme saaneet velkamme takia.
Roomalainen ruoskinta oli tunnettu siitä, että se oli kauhistuttavan brutaalia. Tavallista oli, että tuomittua, juutalaisen lain mukaan, ei piiskattaisi enempää kuin 40 iskulla, mutta Jeesuksen tapauksessa on voinut olla kyseessä merkittävästi enemmän kuin nämä, koska juuri roomalaiset sotilaat jakoivat iskut ja joiden lukumäärään saattoi vaikuttaa se, millä tuulella sotilaat olivat sinä päivänä.
Roomalainen (nahkaruoska "horrible flagellum" koostui kädensijasta, johon oli kiinnitetty köysiä tai nahkaremmejä, joihin oli kudottu lyijykuulia, luunpaloja tai rautapiikkejä). Se, joka tuomittiin tähän kauheaan rangaistukseen, sidottiin ojennettuna paaluun. Iskut suunnattiin sitten selkää, takamusta ja jalkojen takapuolia kohti, mutta ne saatettiin myös suunnata vatsaan ja kasvoihin. Kuulat saivat aikaan syviä mustelmia, jotka puhkesivat, kun niihin osuttiin useita kertoja ja luunpalat sekä rautapiikit repivät rikki ihon niin vaikeasti, että joskus paljastui osa selkärankaa.
Erään roomalaista ruoskintaa tutkineen lääkärin mukaan piiska on kuluttanut alla olevaa luurangon lihaksistoa ja saanut aikaan verisen lihan väriseviä suikaleita. Eräs Eusebios - niminen historioitsija 200 - luvulta kuvaili ruoskimista sanomalla: "Uhrin laskimot paljastetaan, kuten myös lihakset, jänteet ja suolet."
Monet ihmiset kuolivat ruoskimisen seurauksena ennen kuin heidät ehdittiin ristiinnaulita, osa menetti tietoisuutensa tai järkensä kauhistuttavan tuskan takia. Uhri saattoi myös kohdata "hypovoleemisen sokin", mikä tarkoitti sitä, että ihminen kärsii suuren verenhukan aiheuttamasta reaktiosta. Tämä tuo mukanaan sen, että ensiksikin, sydän villiintyy pumppaamaan verta, jota ei ole. Toiseksi verenpaine laskee, mistä seuraa se, että uhri pyörtyy tai lysähtää kokoon.
Kolmanneksi munuaiset lakkaavat tuottamasta virtsaa säilyttääkseen sen volyymin, joka on olemassa. Ja neljänneksi uhri tulee hyvin janoiseksi, koska ruumis tarvitsee nestettä korvatakseen veren menetyksen. Jeesus kohtasi todennäköisesti hypovoleemisen söken, kun hän kantoi ristin poikkipuuta Via Dolorosaa pitkin Golgatalle. Hän lysähti kasaan ja roomalainen sotilas määräsi Simon Kyreneläisen kantamaan poikkipuuta loppumatkan. Myöhemmin Jeesus sanoi, että hänellä oli jano ja silloin hänelle tarjottiin hapanviiniä juotavaksi. (katso Joh. 19:28-29). <
http://bibelfokus.se/fi/node/269
- Ei suinkaan
Nyt Raamattu avuksi heti, mutta kun ei aika riitä.
- ...
Erittäin antisemitisminen keskusteluketju:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/13118874
paljon valheita juutalaisista ja Israelista.- Yada,yada Shalom
Jos kerran on antisemitismiä,niin vastaappas yliviisas," miksi maailmassa tarvitaan SEMITISMIÄ ". Millä oikeudella Talmudin harrastajat tuomitsevat kaikki muut kansat heidän alamaisiksiin,kutsumalla heitä GOYAM,sekarotuisiksi koiriksi.Lue ensin tosiasiat ennekuin tulet syyttelemään ketään antisemitistiseksi.
Omat juutalaiset sukujuureni oikeuttavat minut olemaan expertti näissä asioissa.Puolueettomana pysyminen on menossa yhä vaikeammaksi juutalaisen maailmanjohdon alaisuudessa. Yada,yada Shalom kirjoitti:
Jos kerran on antisemitismiä,niin vastaappas yliviisas," miksi maailmassa tarvitaan SEMITISMIÄ ". Millä oikeudella Talmudin harrastajat tuomitsevat kaikki muut kansat heidän alamaisiksiin,kutsumalla heitä GOYAM,sekarotuisiksi koiriksi.Lue ensin tosiasiat ennekuin tulet syyttelemään ketään antisemitistiseksi.
Omat juutalaiset sukujuureni oikeuttavat minut olemaan expertti näissä asioissa.Puolueettomana pysyminen on menossa yhä vaikeammaksi juutalaisen maailmanjohdon alaisuudessa.Judaismi ok. Zionismi ei ok.
yurki1000js kirjoitti:
Judaismi ok. Zionismi ei ok.
Shalom Yada (Jared?). Odotatko Kuningasta? Odotatko 1000-vuotista rauhaa? Odotatko häitä? Odotatko taivasta?
Hoosea:
2:16 Sinä päivänä, sanoo Herra, sinä puhuttelet minua: 'Minun mieheni', etkä enää puhuttele minua: 'Minun Baalini';
2:17 ja minä poistan baalien nimet hänen suustansa, eikä niiden nimiä enää mainita.
2:18 Ja sinä päivänä minä teen heidän hyväksensä liiton metsän eläinten ja taivaan lintujen kanssa ja maan matelevaisten kanssa; ja jousen ja miekan ja sodan minä särjen maasta ja annan heidän asua turvassa.
2:19 Ja minä kihlaan sinut itselleni ikiajoiksi, kihlaan sinut itselleni vanhurskaudella ja tuomiolla, armolla ja laupeudella,
2:20 kihlaan sinut itselleni uskollisuudella, ja sinä olet tunteva Herran.
2:21 Sinä päivänä minä kuulen, sanoo Herra, minä kuulen taivasta, ja se kuulee maata,
2:22 ja maa kuulee jyviä, viiniä ja öljyä, ja nämä kuulevat Jisreeliä.
2:23 Ja minä kylvän hänet itselleni tähän maahan, minä armahdan Loo-Ruhamaa ja sanon Loo-Ammille: 'Sinä olet minun kansani'; ja hän vastaa: 'Minun Jumalani.'"
Hoosea:
6:1 Tulkaa, palatkaamme Herran tykö, sillä hän on raadellut meitä, ja parantaa meidät, hän on lyönyt meitä, ja sitoo meidät.
6:2 Hän tekee meidät eläviksi kahden päivän kuluttua, kolmantena päivänä hän meidät herättää, ja me saamme elää hänen edessänsä.
6:3 Niin tuntekaamme, pyrkikäämme tuntemaan Herra: hänen nousunsa on varma kuin aamurusko, hän tulee meille kuin sade, kuin kevätsade, joka kostuttaa maan.
6:4 Mitä on minun tehtävä sinulle, Efraim, mitä on minun tehtävä sinulle, Juuda, kun teidän rakkautenne on kuin aamun pilvi, kuin varhain haihtuva kaste?
6:5 Sentähden minä olen antanut heille iskuja profeettain kautta, olen kuolettanut heitä suuni sanoilla. Ja sinun tuomiosi nousevat kuin aamun valo.
6:6 Sillä laupeutta minä haluan enkä uhria, ja Jumalan tuntemista enemmän kuin polttouhreja;
6:7 mutta he ovat ihmisten tavalla rikkoneet liiton: siinä he ovat olleet minulle uskottomat.
6:8 Gilead on pahantekijäin kaupunki, täynnä veren jälkiä.
6:9 Ja väijyväisten rosvojen kaltainen on pappien joukko: he murhaavat Sikemin tiellä; ilkitöitä he tekevät.
6:10 Israelin heimon keskuudessa minä olen nähnyt kauhistuttavia tekoja: siellä on Efraimin haureus, Israel on itsensä saastuttanut.
6:11 Myös sinun varallesi, Juuda, on asetettu elonleikkuu, silloin kun minä käännän kansani kohtalon.
Koska olemme jo kolmannessa päivässä/vuosituhannessa, Messiaan paluulle ei ole ajallista estettä.
2Piet. 3:8
Mutta tämä yksi älköön olko teiltä, rakkaani, salassa, että "yksi päivä on Herran edessä niinkuin tuhat vuotta ja tuhat vuotta niinkuin yksi päivä."
1.Moos:
5:15 Kun Mahalalel oli kuudenkymmenen viiden vuoden vanha, syntyi hänelle Jered.
5:16 Ja Mahalalel eli Jeredin syntymän jälkeen kahdeksansataa kolmekymmentä vuotta, ja hänelle syntyi poikia ja tyttäriä.
5:17 Niin oli Mahalalelin koko elinaika kahdeksansataa yhdeksänkymmentä viisi vuotta; sitten hän kuoli.
5:18 Kun Jered oli sadan kuudenkymmenen kahden vuoden vanha, syntyi hänelle Hanok.
5:19 Ja Jered eli Hanokin syntymän jälkeen kahdeksansataa vuotta, ja hänelle syntyi poikia ja tyttäriä.
5:20 Niin oli Jeredin koko elinaika yhdeksänsataa kuusikymmentä kaksi vuotta; sitten hän kuoli.
Raamattukoodi: Jared = shall come down
https://www.youtube.com/watch?v=HUs8f-lphecyurki1000js kirjoitti:
Shalom Yada (Jared?). Odotatko Kuningasta? Odotatko 1000-vuotista rauhaa? Odotatko häitä? Odotatko taivasta?
Hoosea:
2:16 Sinä päivänä, sanoo Herra, sinä puhuttelet minua: 'Minun mieheni', etkä enää puhuttele minua: 'Minun Baalini';
2:17 ja minä poistan baalien nimet hänen suustansa, eikä niiden nimiä enää mainita.
2:18 Ja sinä päivänä minä teen heidän hyväksensä liiton metsän eläinten ja taivaan lintujen kanssa ja maan matelevaisten kanssa; ja jousen ja miekan ja sodan minä särjen maasta ja annan heidän asua turvassa.
2:19 Ja minä kihlaan sinut itselleni ikiajoiksi, kihlaan sinut itselleni vanhurskaudella ja tuomiolla, armolla ja laupeudella,
2:20 kihlaan sinut itselleni uskollisuudella, ja sinä olet tunteva Herran.
2:21 Sinä päivänä minä kuulen, sanoo Herra, minä kuulen taivasta, ja se kuulee maata,
2:22 ja maa kuulee jyviä, viiniä ja öljyä, ja nämä kuulevat Jisreeliä.
2:23 Ja minä kylvän hänet itselleni tähän maahan, minä armahdan Loo-Ruhamaa ja sanon Loo-Ammille: 'Sinä olet minun kansani'; ja hän vastaa: 'Minun Jumalani.'"
Hoosea:
6:1 Tulkaa, palatkaamme Herran tykö, sillä hän on raadellut meitä, ja parantaa meidät, hän on lyönyt meitä, ja sitoo meidät.
6:2 Hän tekee meidät eläviksi kahden päivän kuluttua, kolmantena päivänä hän meidät herättää, ja me saamme elää hänen edessänsä.
6:3 Niin tuntekaamme, pyrkikäämme tuntemaan Herra: hänen nousunsa on varma kuin aamurusko, hän tulee meille kuin sade, kuin kevätsade, joka kostuttaa maan.
6:4 Mitä on minun tehtävä sinulle, Efraim, mitä on minun tehtävä sinulle, Juuda, kun teidän rakkautenne on kuin aamun pilvi, kuin varhain haihtuva kaste?
6:5 Sentähden minä olen antanut heille iskuja profeettain kautta, olen kuolettanut heitä suuni sanoilla. Ja sinun tuomiosi nousevat kuin aamun valo.
6:6 Sillä laupeutta minä haluan enkä uhria, ja Jumalan tuntemista enemmän kuin polttouhreja;
6:7 mutta he ovat ihmisten tavalla rikkoneet liiton: siinä he ovat olleet minulle uskottomat.
6:8 Gilead on pahantekijäin kaupunki, täynnä veren jälkiä.
6:9 Ja väijyväisten rosvojen kaltainen on pappien joukko: he murhaavat Sikemin tiellä; ilkitöitä he tekevät.
6:10 Israelin heimon keskuudessa minä olen nähnyt kauhistuttavia tekoja: siellä on Efraimin haureus, Israel on itsensä saastuttanut.
6:11 Myös sinun varallesi, Juuda, on asetettu elonleikkuu, silloin kun minä käännän kansani kohtalon.
Koska olemme jo kolmannessa päivässä/vuosituhannessa, Messiaan paluulle ei ole ajallista estettä.
2Piet. 3:8
Mutta tämä yksi älköön olko teiltä, rakkaani, salassa, että "yksi päivä on Herran edessä niinkuin tuhat vuotta ja tuhat vuotta niinkuin yksi päivä."
1.Moos:
5:15 Kun Mahalalel oli kuudenkymmenen viiden vuoden vanha, syntyi hänelle Jered.
5:16 Ja Mahalalel eli Jeredin syntymän jälkeen kahdeksansataa kolmekymmentä vuotta, ja hänelle syntyi poikia ja tyttäriä.
5:17 Niin oli Mahalalelin koko elinaika kahdeksansataa yhdeksänkymmentä viisi vuotta; sitten hän kuoli.
5:18 Kun Jered oli sadan kuudenkymmenen kahden vuoden vanha, syntyi hänelle Hanok.
5:19 Ja Jered eli Hanokin syntymän jälkeen kahdeksansataa vuotta, ja hänelle syntyi poikia ja tyttäriä.
5:20 Niin oli Jeredin koko elinaika yhdeksänsataa kuusikymmentä kaksi vuotta; sitten hän kuoli.
Raamattukoodi: Jared = shall come down
https://www.youtube.com/watch?v=HUs8f-lphecPian maailma asetetaan kohdalleen. Jaakob/Israel palaa isiensä maahan. Aika täyttyy.
https://www.youtube.com/watch?v=09pmTh64vD8
"Minulla ei ole muuta maata"
https://www.youtube.com/watch?v=03LIcdy3Qn4
Minusta Mikko näyttää painottavan, että uskovat olisivat nykyajan Israel. Mitä Raamattu siihen sanoo? Mielestäni Mikon kanta suosii korvausteologiaa.
- -jarmo-
Tänään muuten EU:n parlamentti tunnusti Palestiinan valtion!
Ei ihme. Sama isäntä kaikilla kolmella. Islamisteilla, kommunisteilla ja natseilla.
http://www.commieblaster.com/images/world/g20.jpg
http://www.commieblaster.com/nwo-cfr-bilderberg/index.html- Amen
yurki1000js kirjoitti:
Ei ihme. Sama isäntä kaikilla kolmella. Islamisteilla, kommunisteilla ja natseilla.
http://www.commieblaster.com/images/world/g20.jpg
http://www.commieblaster.com/nwo-cfr-bilderberg/index.htmlyurki1000js
Aamen. - KTS (Ei kirj.)
HIENOA! ON UPEAA OLLA EU:N JÄSEN!!!
JIP!
Herrassa Jeesuksessa Kristuksessa teitä kaikkia tervehdin,
Ymmärrän mitä te ajatte takaa. Mutta on sanottava tämä, että nyt ei ole se aika, kun Israelin jäänne palaa kotiinsa, ei vielä. Mutta te taidatte elää siinä ajassa, jolloin Israelin jäänne pallaa, kun pakanoiden luku on täynnä?
Minun käsittääkseni se aika on hyvin toisen laista maailman aikaa, sillä tämähän tapahtuu käsitääkseni suurten vitsausten aikana, tämä jäänteen paluu, josta rakas velejmme Paavalikin kirjoittaa, vaan emmehän me ole vielä vitsausten ajassa. Sillä nämä vitsaukset eivät tule jäämään huomaamattomiksi, vaan ne tulevat muuttamaan kaiken elämän maailmassa toiseksi, kuin se nyt on.
Joten on väärä aika puhua Israelin jäänteen paluusta ja siunata tätä jäännettä, sillä tänään vielä Israelin jäänne nukkuu, kuten rakkaiden veljiemme apostolien aikaan, eikä se vielä etsi Jumalaansaa.
Ja jos tänään kiiruhtaa siunaamaan tuota nukkuvaa jäännettä, kuin se olisi hereillä, niin se ei ole totuuden mukaista, ja vääristää pelkästään aikamme hengellistä kuvaa ihmisille.
Punitkaa itse sanojani. Te löydätte kyllä Ramatusakin tukea sille mitä olen teille juuri kertonut ja toivon, että teistä on ottamaan se vastaan.
Ystävällisesti
Mikko Ainasoja
Jahven, sekä Herran Jeesuksen Kristuksen palvelija ja valittu opettajaMikko. Kommunikointi on vaativa laji. Sen ymmärtää. Aivomme ovat yksilölliset. Pyrin selventämään omaa ajatuksenjuoksuani. Rakastan ja siunaan Jaakobin jälkeläisiä. Erityisesti rakastan Raakelin lapsia Jooseppia ja Beniä. Eritoten tahdon siunata Jooseppilaista Efraimia. Muistutan, että Jaakob/Israel levisi kaikkiin ilmansuuntiin.
1Moos. 28:14
Ja sinun jälkeläistesi paljous on oleva kuin maan tomu, ja sinä leviät länteen ja itään, pohjoiseen ja etelään, ja sinussa ja sinun siemenessäsi tulevat siunatuiksi kaikki sukukunnat maan päällä.
5Moos. 32:8
Kun Korkein jakoi perinnöt kansoille, kun hän erotteli ihmisten lapset, silloin hän määräsi kansojen rajat israelilaisten luvun mukaan.
Äärimaa, loppu-maa, Fin-land
http://www.britam.org/HebrewOverview.html
Monet ovat sitä mieltä, että Suomessa on Efraimin verta. Jos juttu on fakta, on selvää, että siunaan Efraim/Suomea.
http://www.israelinhuone.com/Suomen_verisuku.pdf
> Oulun profeetta kertoi 11.6.1961 Jumalan sanovan, että "Suomi on rakkain kansani Israelin jälkeen." Koska "Efraim ja häneen liittyneet Israelin heimot" ovat kadoksissa, niin Aabrahamin, Iisakin ja Jaakobin Jumala ei liene voinut antaa tällaista rakkauden tunnustusta kuin tuhlaajapoika-"lempilapselleen Efraimille" (Jer. 31:16-20), jonka oli luvannut "tuoda takaisin pohjoisesta maasta (=Finland?) aikojen lopussa" ja pitää "esikoisenaan" (Jer. 31:2-9) ennen vanhempaa Juudaa (nyky-Israelia). Vuonna 2002 Nancy Gander kertoi Suomen olevan Jumalan kirkas tähti. Vuonna 2008 Chuck D. Pierce ennusti Suomen saavan Israelissa varakkaan Joosefin ja rohkean jerikolaisen portto Raahabin roolit. <
http://fkf.net/Kadonneet/index.html#profeetallinen
Paluumuutto on käynnissä. Suomalaiset majoittavat paluumuuttajia. Suomessa levänneet paluumuuttajat ovat virkeitä ja iloisia.
- For more than 20 years busses have been leaving from St. Petersburg early in the morning for Finland. The Jewish families spend 3 days and nights in the homes of Finnish Christians who take good care of them and bless them in many ways. Israeli officials have remarked that most Olim arrive tired and worn out, except the ones who come by way of Finland. They are rested, happy and full of joy and optimism.
http://int.icej.org/news/special-reports/aliyah-through-finland
Hes:
37:15 Ja minulle tuli tämä Herran sana:
37:16 "Sinä, ihmislapsi, ota puusauva ja kirjoita siihen: 'Juudalle ja häneen liittyneille israelilaisille.' Ota sitten toinen puusauva ja kirjoita siihen: 'Joosefille; Efraimin ja kaiken häneen liittyneen Israelin heimon sauva.'
37:17 Ja pane ne lähekkäin, pääksytysten, niin että ne tulevat yhdeksi sinun kädessäsi.
37:18 Kun sitten kansasi lapset sanovat sinulle näin: 'Etkö selitä meille, mitä sinä tällä tarkoitat?'
37:19 niin puhu heille: Näin sanoo Herra, Herra: Katso, minä otan Joosefin sauvan, joka on Efraimin kädessä, ja häneen liittyneet Israelin sukukunnat, ja minä asetan ne yhteen Juudan sauvan kanssa ja teen niistä yhden sauvan, niin että ne tulevat yhdeksi minun kädessäni.
37:20 Ja kun sauvat, joihin olet kirjoittanut, ovat sinun kädessäsi, heidän silmäinsä edessä,
37:21 niin puhu heille: Näin sanoo Herra, Herra: Katso, minä otan israelilaiset pois pakanakansojen keskuudesta, minne vain he ovat kulkeutuneet, kokoan heidät joka taholta ja tuon heidät omaan maahansa.
37:22 Minä teen heidät yhdeksi kansaksi siinä maassa, Israelin vuorilla, ja yksi kuningas on oleva kuninkaana heillä kaikilla. Eivätkä he enää ole kahtena kansana eivätkä enää jakaantuneina kahdeksi valtakunnaksi.
"Kiveenhakattu"
http://jarmo10.org/sakuva.jpg
Suomi Israel
https://evotuhat.files.wordpress.com/2013/02/savior.jpg
Rakas Isä/Abba. Anna minulle voimaa rakastaa ja siunata ykköskansaasi. Tätä pyydän ainokaisen Poikasi nimessä. Tapahtukoon sinun tahtosi. Amen.
https://www.youtube.com/watch?v=HQlRrrReua0
Sanat
http://www.hebrewsongs.com/?song=shmaisraelshmaelohai
- -jarmo-
Minun käsittääkseni Hesekiel 37 on alkanut jo vuonna 1917 ja etenee kovaa vauhtia ja Neuvostoliiton romahtamisen myötä Israelin väkiluku on moninkertaistunut. Eli Hesekiel 37 alkaa olla päätöksessään.
Mikko sanoi kyllä aivan oikein mielestäni pakanakansain ajan päättyvän vitsausten aikana. Vitsauksethan jaetaan pasuunoiden ja maljojen aikoihin (ahdistus ja vihan ajat) joissa on kolme kohtaa jossa sekä pasuuna että malja osuu samaan hetkeen, jossa tulee se kuuluisa voi-huuto malja.
Room 11 luvussa mainitaan pakanakansojen täysi luku, joka on sisälle tullut. Sisälle tuleminen tarkoittaa häävieraiden ylösottoa, jossa Jaakobista poistuu luopumus.
...noo, nää on näitä. Paremmin voit lukea:
http://www.pelastussanoma.fi/Etusivu.html Herrassa Jeesuksessa Kristuksessa teitä kaikkia tervehdin,
Mutta täytyyhän teidänkin myöntää silti tosiasiat, että nämä Juutalaiset, jotka nyt palaavat, ovat edelleen niitä vanhan liiton Juutalaisia, jotka eivät Jumalaa ja Herraa tunne, kun taas palaava jäänne, jonka aika sitten joskus palaa, niin se sapuu Jumalan ja Herran johdolla ja uskoakseni tämä on hyvin toisen lainen tapahtuma muutenkin, kuin mitä me tänään näemme.
Sillä tänään ovat toiset alkaaneet uskottelemaan itselleen tuota sisään, mutta myös ulos muuttoliikennettä Israleissa, että kyseessä olisi tämä Isralin jäänteen paluu, mutta tämä viesti on väärä ja se on tullut eksytyksen vaikutuksesta maailmaan, enkä neuvo teitä ketään uskomaan sitä, jotta ette totuudesta sen vuoksi eksyisi.
Ja Jyrki tuollaisia tarinoita en haluaisi nähdä sinun levitävän täällä, muiden hämmennykseksi. Jaakobin jäkeläiset veren perinnön mukaan, ovat Israelin 12 sukukuntaa, joista yksikään ei ole Suomen kansa, joten lopettakaa tuollaiset hölmöilyt.
Ja pyhittykää, sillä Jumala on pyhä.
Kehoittaen
Mikko Ainasoja
Jahven, sekä Herran Jeesuksen Kristuksen palvelija ja valittu opettajaMikko. Kommunikointi on vaikea laji. Etten enää tulisi väärinymmärretyksi, vaikenen ja kevennän. Ehkä Raamattu vielä puhuu.
https://www.youtube.com/watch?v=XY66ZJ0TFUI
Ja sinun jälkeläistesi paljous on oleva kuin maan tomu, ja sinä leviät länteen ja itään, pohjoiseen ja etelään, ja sinussa ja sinun siemenessäsi tulevat siunatuiksi kaikki sukukunnat maan päällä.
Kun Korkein jakoi perinnöt kansoille, kun hän erotteli ihmisten lapset, silloin hän määräsi kansojen rajat israelilaisten luvun mukaan.- K.T. USA.
yurki1000js kirjoitti:
Mikko. Kommunikointi on vaikea laji. Etten enää tulisi väärinymmärretyksi, vaikenen ja kevennän. Ehkä Raamattu vielä puhuu.
https://www.youtube.com/watch?v=XY66ZJ0TFUI
Kun Korkein jakoi perinnöt kansoille, kun hän erotteli ihmisten lapset, silloin hän määräsi kansojen rajat israelilaisten luvun mukaan.Senaikaisten kansojen rajat,mitkä ovat muuttuneet kymmeniä kertoja.Mikään ei ole paikallaan pysynyt.Vuoretkin siirtyvät ?
K.T. USA. kirjoitti:
Senaikaisten kansojen rajat,mitkä ovat muuttuneet kymmeniä kertoja.Mikään ei ole paikallaan pysynyt.Vuoretkin siirtyvät ?
Älkäämme murehtiko. Jumala on luvannut korjata tilanteen.
> Mitä kohdalleen asettaminen sitten tarkoittaa? Hebreankielisessä Uudessa Testamentissa ko. kohta kuuluu seuraavasti: "Shuv kol ha'dvarim le'tikunam". Se tarkoittaa kaikkien vikaan menneiden asioiden korjaamista, ennalleen eli kohdalleen asettamista, palauttamista alkuperäiseen hyvään tilaan. Tämä tulee toteutumaan mm. yksilöuskovan ennalleen asettamisena Jumalan yhteyteen ikuisesti lunastuksen ja ylösnousemuksen kautta, seurakunnan ennalleen asettamisena apostolisen alkuseurakunnan kaltaiseen tilaan lopun ajassa ylöstempausta varten, Jerusalemin ja Israelin ennalleen asettamisena Jumalan pappiskansan alkuperäiseen kutsumukseen tuhatvuotista rauhanvaltakuntaa varten ja maapallon ja luomakunnan ennalleen asettamisena paratiisitilaan Messiaan hallitsemaa rauhanvaltakuntaa varten. Tässä yhteydessä otamme esille muutamia keskeisempiä esimerkkejä kohdalleen asettamisen alueista. <
http://www.israel-apu.org/kirjoituksia/kaikenkohdalleenasettaminen.html
Siunataan. Ei kirota. Sattumaa ei ole. Jumala päättää ja säätää.
4Moos. 24:9
Se on kyyristynyt, se on laskeutunut maahan kuin leijona, niinkuin naarasleijona - kuka uskaltaa sitä häiritä? Siunattu olkoon, joka sinua siunaa, kirottu, joka sinua kiroaa!"
https://www.youtube.com/watch?v=HQlRrrReua0
Sanat
http://www.hebrewsongs.com/?song=shmaisraelshmaelohai- palapeli5
K.T. USA. kirjoitti:
Senaikaisten kansojen rajat,mitkä ovat muuttuneet kymmeniä kertoja.Mikään ei ole paikallaan pysynyt.Vuoretkin siirtyvät ?
Mannerlaattojen siirtiyminen aiheutti kovan tsunamin Pattayalla.
palapeli5 kirjoitti:
Mannerlaattojen siirtiyminen aiheutti kovan tsunamin Pattayalla.
Sähkö muokkaa.
https://www.youtube.com/user/ThunderboltsProject
https://www.youtube.com/watch?v=tRV1e5_tB6Y
Suomeksi
https://www.netikka.net/mpeltonen/plasmateor.htm
http://koti.mbnet.fi/jrambon/RV7-2013.html
Herrassa Jeesuksessa Kristuksessa teitä kaikkia tervehdin,
Kommunikointi on vaikeaa ymmärtämätömien kanssa, mutta jos ihminen on halukas ymmärtämään asioita, niin hän altis myös ymmärtämään, mutta te ette ole alttiita ymmärtämään, sillä te ette ole käyneet seuraamaan Herraa koko sydämestänne, vaan sydämenne on vielä tähän maaimaan ja sen menoihin.
On paljon ilmeisempikin tapa tulkita nuo kirjoitukset, mutta se ei teille kelpaa, vaan omien mielihaliujenne mukaisesti te kaiken väännätte.
Kääntykää siis tiellänne, jotta ette valheen mukana hukuisi.
Kehoituksen sana
Mikko Ainasoja
Jahven, sekä Herran Jeesuksen Kristuksen palvelija ja valittu opettaja- Pasi Toivonen
>>Mikä on Israel? >
Homovaltio.
Vakavasti puhuen, olen ylittänyt ymmärtää Israelin politiikkaa, mutta se käy kaiken aikaa yhä vaikeammaksi, viimeisimpänä provokaationa tapaus jossa sotilaat hakkasivat Fatah-ministerin kuoliaaksi.
Fatah nimenomaan edustaa maltillisempaa siipeä.Pasi. Miksen ymmärrä sinua? Missä elämäsi meni vikaan? Oletko joskus luottanut Raamattuun?
- KTS (Ei kirj.)
yurki1000js kirjoitti:
Pasi. Miksen ymmärrä sinua? Missä elämäsi meni vikaan? Oletko joskus luottanut Raamattuun?
Miten ministerin murha liittyy Pasiin?
Pysy asiassa! KTS (Ei kirj.) kirjoitti:
Pysy asiassa!piänäppiserossa:)
- A.siassa
KTS (Ei kirj.) kirjoitti:
Pysy asiassa!Minister murhattiin Pasi-panssariautossa.
- Pasi Toivonen
- Inhottava realisti
Nykypäivän Israel on maa muiden joukossa. Ymmärtääkseni on hyvin epäselvää, ovatko nykyajan juutalaisetkaan edes kovin lähellä Raamatun aikojen juutalaisia geneettisesti.
Sitä epäilen, että juutalaiset sankasti kääntyisivät kristityiksi. Se ei ole ollut kovin yleistä. Samoin, maailmalla turvassa olevat juutalaiset eivät varmasti kaikki Israelin alueelle palaa. He ovat myös poliittisesti tärkeitä Israelin valtiolle esim. painostaessaan USA:n senaattia.
Kukas se muuten keksikään, että juutalaiset ovat se Jumalan valittu kansa? Ai niin: juutalaiset itse!IR. Ketä vihasi hyödyttää? Vähiten itseäsi. Ole itsellesi armollinen. Oikeasti juutalaiset toivovat, ettei Jumala olisi valinnut heitä. Kertoisitko miksi? Ei sen väliä. Historia kertoo.
- -jarmo-
Keskustelulta loppui pohja nyt kokonaan... ei voi keskustella aiheesta jos ei ole mitään toivoa näkemyserojen kaventumisesta. On vain kaksi ääripäätä.
Täällä on juupas-eipäs-linja. Taidan vaihtaa linjaa. Kevennän, kun en muuta keksi. Nautitaan maisemista, hrrr... :)
https://www.youtube.com/watch?v=Tk_o8HCGNW4
- Pasi Toivonen
>>Missä elämäsi meni vikaan? >>
Kaikki.Pasi. Jos olet uudestisyntynyt Jumalan lapsi, olet turvassa. Ja muutenkin armotalous on vielä voimassa. Pelastus on lähellä. Viiden sanan päässä.
Luuk. 18:13
Mutta publikaani seisoi taampana eikä edes tahtonut nostaa silmiään taivasta kohti, vaan löi rintaansa ja sanoi: 'Jumala, ole minulle syntiselle armollinen.'- KTS (Ei kirj.)
yurki1000js kirjoitti:
Pasi. Jos olet uudestisyntynyt Jumalan lapsi, olet turvassa. Ja muutenkin armotalous on vielä voimassa. Pelastus on lähellä. Viiden sanan päässä.
Mutta publikaani seisoi taampana eikä edes tahtonut nostaa silmiään taivasta kohti, vaan löi rintaansa ja sanoi: 'Jumala, ole minulle syntiselle armollinen.'Miten ministerin murha liittyy Pasiin?
Pysy asiassa! - K.T. USA.
yurki1000js kirjoitti:
Pasi. Jos olet uudestisyntynyt Jumalan lapsi, olet turvassa. Ja muutenkin armotalous on vielä voimassa. Pelastus on lähellä. Viiden sanan päässä.
Mutta publikaani seisoi taampana eikä edes tahtonut nostaa silmiään taivasta kohti, vaan löi rintaansa ja sanoi: 'Jumala, ole minulle syntiselle armollinen.'Kuka on uudestisyntynyt ? Helluntalaisetko ?
K.T. USA. kirjoitti:
Kuka on uudestisyntynyt ? Helluntalaisetko ?
mistmietiijän?
lueite:)
Joh. 3:3
Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa."- Pysyn asiassa
KTS (Ei kirj.) kirjoitti:
Pysy asiassa!KTS 22.5.2014 15:400 SULJE
"Onko ihan pakko kaikkeen soopaan kansan suostua.
Just noin me__ iranilaiset__ on aateltu ameriiikkalaisista !
Vihon viimen mennee kaaliin tääl Pohjolaskii...:o - niinkö?
K.T. USA. kirjoitti:
Kuka on uudestisyntynyt ? Helluntalaisetko ?
Jeesuksen omat ovat uudestisyntyneitä.
- -jarmo-
Sanon jotain todella vakavaa... ja jakavaa... tunne tarkasti tämä sydämessäsi:
Jokainen tuntee siitä, kuka meissä asuu Herrana, kun sydän Rakastaa ja säälii yhtä aikaa Israelin kansaa. Kun näin tunnet rehellisesti sydämessäsi, tunnet samalla myös suurenmoisen pelastusvarmuuden sydämessäsi ja Jumalan aidon Rakkauden sisimmässäsi.
Mikäli tunnet antipatioita ja vihaat jollain tavalla Israelia, mene polvillesi ja pyydä todellakin armoa itsellesi, sillä silloin olet myös Jumalan vihan kohteena.Juud. 1:25
hänelle, ainoalle Jumalalle ja meidän pelastajallemme Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta, hänelle kunnia, majesteetti, voima ja valta ennen kaikkia aikoja ja nyt ja iankaikkisesti! Amen.- -jarmo-
yurki1000js kirjoitti:
Juud. 1:25
hänelle, ainoalle Jumalalle ja meidän pelastajallemme Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta, hänelle kunnia, majesteetti, voima ja valta ennen kaikkia aikoja ja nyt ja iankaikkisesti! Amen.Sanomani johtuu siitä että Jeesushan vastasi opetuslasten kysymykseen kysymyksellä. Opetuslapset kysyivät Jeesukselta, tunnemmeko ja voimmeko nähdä Jumalan, minkälainen hän on, johon Jeesus vastasi, tunnetteko minut? Jos tunnette minut ja näette minut, olette nähneet isän Jumalan, sillä me olemme yhtä.
Mikäli vihaat Israelia, sinussa ei voi asua Jeesuksen henki, koska se on myös Isän Jumalan henki, joka Rakastaa silmäteräänsä. - Inhottava realisti
-jarmo- kirjoitti:
Sanomani johtuu siitä että Jeesushan vastasi opetuslasten kysymykseen kysymyksellä. Opetuslapset kysyivät Jeesukselta, tunnemmeko ja voimmeko nähdä Jumalan, minkälainen hän on, johon Jeesus vastasi, tunnetteko minut? Jos tunnette minut ja näette minut, olette nähneet isän Jumalan, sillä me olemme yhtä.
Mikäli vihaat Israelia, sinussa ei voi asua Jeesuksen henki, koska se on myös Isän Jumalan henki, joka Rakastaa silmäteräänsä.Onko se Israelin vihaamista, jos kyseisen valtion kaikkia tekoja ei kritiikittä hyväksy? Onko Israel kaiken arvioinnin yläpuolella?
Inhottava realisti kirjoitti:
Onko se Israelin vihaamista, jos kyseisen valtion kaikkia tekoja ei kritiikittä hyväksy? Onko Israel kaiken arvioinnin yläpuolella?
IR. Take it easy. Ihmiset tulkitsevat väärin. Semmonen tää langennut maailma on. Voitko hyväksyä ajatuksen, että Israel on ajan merkki? Israelin valtiollinen olemassaolo ja paluumuutto ovat lopunajan merkkejä. Meidän sukupolvemme on ainutlaatuisessa asemassa, koska Jeesus palaa juuri meidän aikanamme. Jeesuksen paluuseen liittyy Hänen omiensa lunastus ja Israelin jäännöksen pelastus. Ja sitähän se lohikäärme ei halua nähdä. Siksi se yrittää, ja on yrittänyt, syöstä Israelia mereen ja saada Jerusalem alamaistensa hallintaan.
Jos Raamattu otettaisiin todesta, maailmassa olisi rauha.
Se (Israel) on kyyristynyt, se on laskeutunut maahan kuin leijona, niinkuin naarasleijona - kuka uskaltaa sitä häiritä? Siunattu olkoon, joka sinua siunaa, kirottu, joka sinua kiroaa!"- Inhottava realisti
yurki1000js kirjoitti:
IR. Take it easy. Ihmiset tulkitsevat väärin. Semmonen tää langennut maailma on. Voitko hyväksyä ajatuksen, että Israel on ajan merkki? Israelin valtiollinen olemassaolo ja paluumuutto ovat lopunajan merkkejä. Meidän sukupolvemme on ainutlaatuisessa asemassa, koska Jeesus palaa juuri meidän aikanamme. Jeesuksen paluuseen liittyy Hänen omiensa lunastus ja Israelin jäännöksen pelastus. Ja sitähän se lohikäärme ei halua nähdä. Siksi se yrittää, ja on yrittänyt, syöstä Israelia mereen ja saada Jerusalem alamaistensa hallintaan.
Jos Raamattu otettaisiin todesta, maailmassa olisi rauha.
Se (Israel) on kyyristynyt, se on laskeutunut maahan kuin leijona, niinkuin naarasleijona - kuka uskaltaa sitä häiritä? Siunattu olkoon, joka sinua siunaa, kirottu, joka sinua kiroaa!"yurki. Tuossa kohdassa ymmärtääkseni Jumala saa Israelin kansan sen hetkisen vihollisen puheissaan siunaamaan ja kiittelemään israelilaisia. Millaisia perusteluja sinulla on sille, että tuo sama lauseen pätkä koskee nykypäivän Israeliakin?
Et myöskään yhtään mitenkään vastannut kysymyksiini. Otetaanpa toisto.
Onko se Israelin vihaamista, jos kyseisen valtion kaikkia tekoja ei kritiikittä hyväksy? Onko Israel kaiken arvioinnin yläpuolella? Inhottava realisti kirjoitti:
yurki. Tuossa kohdassa ymmärtääkseni Jumala saa Israelin kansan sen hetkisen vihollisen puheissaan siunaamaan ja kiittelemään israelilaisia. Millaisia perusteluja sinulla on sille, että tuo sama lauseen pätkä koskee nykypäivän Israeliakin?
Et myöskään yhtään mitenkään vastannut kysymyksiini. Otetaanpa toisto.
Onko se Israelin vihaamista, jos kyseisen valtion kaikkia tekoja ei kritiikittä hyväksy? Onko Israel kaiken arvioinnin yläpuolella?IR. Israel on Jumalan itselleen pyhittämä vaimo. Vaimo on huorannut eli palvonut epäjumalia. Vaimo ei ole jäänyt rankaisematta. Juutalaiset ovat toivoneet, että Jumala olisi valinnut itselleen jonkun toisen kansan. Jumala ei missään tapauksessa ole hylännyt, eikä tule hylkäämään, silmäteräänsä. Jos Jumala olisi hylännyt rakkauden kohteensa, se saisi huorata ja mennä kadotukseen rauhassa. Kuka kaatoi ketjusi?
http://keskustelu.suomi24.fi/node/13159413
Inhottava realisti21.12.2014 14:47 3
Nmimerkki Puolimutkaakob on tuonne kreationismikeskusteluun muotoillut hyvin joukon kysymyksiä. Lainaankin ne nyt tähän iloksi teille, rakkaat uskovaiset keskustelukumppanini. Raamattu on käsittääkseni KOKONAAN profeetallinen teos - näin olen kuulluut - joten tämäkin kysymysjoukko liittyy olennaisesti aiheeseemme. Mikäli vastauksia ei tule - kuten luulen käyvän - se kertoo vain siitä, ettei täällä ole uskovaisia, vaan pelkkiä trolleja. Ja yurki : jos vastaat, koeta vastata suoran kysymyksiin!
yurki1000js22.12.2014 04:340 SULJE
1. Onko Jumalasi kaikkivoipa ja kaikkitietävä?
2. Kaikkitietävänä Jumala tiesi, että luomisellaan loisi siis pahuuden ja silti salli pahuuden vaikka kaikkivoipana olisi voinut estää sen. Miksi?
3. Miksi Jumala päästi pahuuden "puhuvan käärmeen" muodossa paratiisiin vaikka tiesi mitä tapahtuisi?
4. Eikö Jumala muka syyttänyt syntiinlankeemuksesta ihmistä?
5. Onko ihminen, joka ei vielä osaa erottaa hyvää ja pahaa mielestäsi kykenevä noudattamaan vapaa tahtoa ja velvollinen vastaamaan väärästä teoistaan?
6. Miksi syyntakeettomalle ihmiselle määrättiin pahin mahdollinen rangaistus vaikka kaikki mitä Jumala teksi ja salli tapahtuma johti syntiinlankeemukseen?
7. Miksi Jumalan piti tappaa raa'asti tulvalla tappoi raa'asti lähes kaikki ihmiset ja viattomat eläimet? Miksi hän ei kaikkivoipana tehnyt syntisistä ihmisistä kivuttomasti ja välitömästi hengettömiä? Miksi eläimetkin piti tappaa?
8. Mikä oli lopulta Jeesuksen kärsimä rangaistus? a) kuolemako - mehän kaikki kuolemme. b) kärsimys - maailmassa miljoonat ihmiset ovat kärsineet ja kärsivät edelleen pahemmin kuin jeesus. Kas kun jeesus ei mene lunnaaksi helevettiin meidän puolestamme. Mitä siis kaikkivoipa jumala todellisuudessa uhrasi puolestamme? Jeesushan meni takaisin taivaaseen eihän jumala menettänyt "ainoaa" "poikaansa".
9. Miksi havaitsemassamme todellisuudessa ei oo ainoatakaan objektiivista viitettäkään siitä että raamatun kertomukset luominen, tulva, syntiinlankeemus, juutalaisten exodus jne. olisivat totta?
_______
1. On. Ei ole muita Jumalia.
2. Ilman kilpakosijaa Jumalan rakkaus ei tulisi ymmärretyksi ihmisten keskuudessa. Kontrastia olla pitää. Päivää ei olisi ilman yötä. Valoa ei olisi ilman pimeyttä. Eikä maniaa ilman depistä. Ei iloa ilman surua. You name it.
3. Ihminen piti saattaa alttiiksi kilpakosijalle, jotta ihminen hiffaisi, että kandee valita Jumala.
4. En tiedä. Tiedätkö sinä?
5. Käsittääkseni luoduilla ei ole omaa tahtoa. Jos luoduilla olisi oma tahto, he osaisivat määrittää oman tahtonsa määrän. Toki joku voi väittää tietävänsä oman tahtonsa määrän, mutta miten hän todistaa väittämänsä.
6. En tiedä. Jumala on tuomari.
7. Maa oli mahdollisesti jo tupaten täynnä ihmisiä ja elukoita. Lisäksi maailma oli saastunut ainakin geneettisesti, johtuen langenneitten enkelten touhuista. Kunnon myllerrys oli tarpeen, jotta saastunut elämä saatiin haudattua nopeasti ja perusteellisesti. Siinä samassa rytäkässä tuotettiin mm. polttoaineet ja ravinteet meidänkin aikaaamme varten. Elämän piti jatkua, jotta Jesse pääsisi pelastushommiin. Ja jotta Jumala saisi lapsensa ja Israel-vaimonsa luokseen for ever.
8. Jeesus oli lopullinen ja kertakaikkinen syntiensovitusuhri. Verenvuodatus oli välttämätön. Jeesuksen tekeminen synniksi oli välttämätön. Jeesuksen tilapäinen hylkääminen oli välttämätön. Kuolema ei voinut pitää Jeesusta. Siksi Häneen luottavat ihmiset omistavat iankaikkisen elämän. Ihmisten sielut eivät lakkaa olemasta, mutta paratiisinlankeemus teki ihmisistä taivaskelvottomia. Näin asiat näen. Miten arvioit, että luodut kärsivät enemmän kuin Poika ja Isä?
9. Langennuta maailma on sokea.- Inhottava realisti
yurki1000js kirjoitti:
IR. Israel on Jumalan itselleen pyhittämä vaimo. Vaimo on huorannut eli palvonut epäjumalia. Vaimo ei ole jäänyt rankaisematta. Juutalaiset ovat toivoneet, että Jumala olisi valinnut itselleen jonkun toisen kansan. Jumala ei missään tapauksessa ole hylännyt, eikä tule hylkäämään, silmäteräänsä. Jos Jumala olisi hylännyt rakkauden kohteensa, se saisi huorata ja mennä kadotukseen rauhassa. Kuka kaatoi ketjusi?
http://keskustelu.suomi24.fi/node/13159413
Inhottava realisti21.12.2014 14:47 3
Nmimerkki Puolimutkaakob on tuonne kreationismikeskusteluun muotoillut hyvin joukon kysymyksiä. Lainaankin ne nyt tähän iloksi teille, rakkaat uskovaiset keskustelukumppanini. Raamattu on käsittääkseni KOKONAAN profeetallinen teos - näin olen kuulluut - joten tämäkin kysymysjoukko liittyy olennaisesti aiheeseemme. Mikäli vastauksia ei tule - kuten luulen käyvän - se kertoo vain siitä, ettei täällä ole uskovaisia, vaan pelkkiä trolleja. Ja yurki : jos vastaat, koeta vastata suoran kysymyksiin!
yurki1000js22.12.2014 04:340 SULJE
1. Onko Jumalasi kaikkivoipa ja kaikkitietävä?
2. Kaikkitietävänä Jumala tiesi, että luomisellaan loisi siis pahuuden ja silti salli pahuuden vaikka kaikkivoipana olisi voinut estää sen. Miksi?
3. Miksi Jumala päästi pahuuden "puhuvan käärmeen" muodossa paratiisiin vaikka tiesi mitä tapahtuisi?
4. Eikö Jumala muka syyttänyt syntiinlankeemuksesta ihmistä?
5. Onko ihminen, joka ei vielä osaa erottaa hyvää ja pahaa mielestäsi kykenevä noudattamaan vapaa tahtoa ja velvollinen vastaamaan väärästä teoistaan?
6. Miksi syyntakeettomalle ihmiselle määrättiin pahin mahdollinen rangaistus vaikka kaikki mitä Jumala teksi ja salli tapahtuma johti syntiinlankeemukseen?
7. Miksi Jumalan piti tappaa raa'asti tulvalla tappoi raa'asti lähes kaikki ihmiset ja viattomat eläimet? Miksi hän ei kaikkivoipana tehnyt syntisistä ihmisistä kivuttomasti ja välitömästi hengettömiä? Miksi eläimetkin piti tappaa?
8. Mikä oli lopulta Jeesuksen kärsimä rangaistus? a) kuolemako - mehän kaikki kuolemme. b) kärsimys - maailmassa miljoonat ihmiset ovat kärsineet ja kärsivät edelleen pahemmin kuin jeesus. Kas kun jeesus ei mene lunnaaksi helevettiin meidän puolestamme. Mitä siis kaikkivoipa jumala todellisuudessa uhrasi puolestamme? Jeesushan meni takaisin taivaaseen eihän jumala menettänyt "ainoaa" "poikaansa".
9. Miksi havaitsemassamme todellisuudessa ei oo ainoatakaan objektiivista viitettäkään siitä että raamatun kertomukset luominen, tulva, syntiinlankeemus, juutalaisten exodus jne. olisivat totta?
_______
1. On. Ei ole muita Jumalia.
2. Ilman kilpakosijaa Jumalan rakkaus ei tulisi ymmärretyksi ihmisten keskuudessa. Kontrastia olla pitää. Päivää ei olisi ilman yötä. Valoa ei olisi ilman pimeyttä. Eikä maniaa ilman depistä. Ei iloa ilman surua. You name it.
3. Ihminen piti saattaa alttiiksi kilpakosijalle, jotta ihminen hiffaisi, että kandee valita Jumala.
4. En tiedä. Tiedätkö sinä?
5. Käsittääkseni luoduilla ei ole omaa tahtoa. Jos luoduilla olisi oma tahto, he osaisivat määrittää oman tahtonsa määrän. Toki joku voi väittää tietävänsä oman tahtonsa määrän, mutta miten hän todistaa väittämänsä.
6. En tiedä. Jumala on tuomari.
7. Maa oli mahdollisesti jo tupaten täynnä ihmisiä ja elukoita. Lisäksi maailma oli saastunut ainakin geneettisesti, johtuen langenneitten enkelten touhuista. Kunnon myllerrys oli tarpeen, jotta saastunut elämä saatiin haudattua nopeasti ja perusteellisesti. Siinä samassa rytäkässä tuotettiin mm. polttoaineet ja ravinteet meidänkin aikaaamme varten. Elämän piti jatkua, jotta Jesse pääsisi pelastushommiin. Ja jotta Jumala saisi lapsensa ja Israel-vaimonsa luokseen for ever.
8. Jeesus oli lopullinen ja kertakaikkinen syntiensovitusuhri. Verenvuodatus oli välttämätön. Jeesuksen tekeminen synniksi oli välttämätön. Jeesuksen tilapäinen hylkääminen oli välttämätön. Kuolema ei voinut pitää Jeesusta. Siksi Häneen luottavat ihmiset omistavat iankaikkisen elämän. Ihmisten sielut eivät lakkaa olemasta, mutta paratiisinlankeemus teki ihmisistä taivaskelvottomia. Näin asiat näen. Miten arvioit, että luodut kärsivät enemmän kuin Poika ja Isä?
9. Langennuta maailma on sokea.yurki. Mietipä tarkkaan, kuka on määritellyt israelilaiset Jumalan siunaamaksi erikoistapaukseksi. Vastaan puolestasi: israelilaiset itse! Minkä kansan edustajat ovat suuren osan Raamatun teksteistä kirjoittameet? Sama vastaus!
Onkohan mikään muu kansa ikinä mahtanut kokea olevansa jumalten suosikki?
Nuo kysymyksethän eivät siis ole minun vaan nimimerkin Puolimatkaakob. Enpä sanoisi, että kovin kattavasti ja suoraan olisit läheskään kaikkiin kysymyksiin vastannut. Osa selityksistäsi on varsin vanhvasti sen oloisia, että olet juttusi omassa päässäsi kehitellyt. Esimerkiksi vastaukset 6-9 ovat pelkkää roskaa. Valitan. Inhottava realisti kirjoitti:
yurki. Mietipä tarkkaan, kuka on määritellyt israelilaiset Jumalan siunaamaksi erikoistapaukseksi. Vastaan puolestasi: israelilaiset itse! Minkä kansan edustajat ovat suuren osan Raamatun teksteistä kirjoittameet? Sama vastaus!
Onkohan mikään muu kansa ikinä mahtanut kokea olevansa jumalten suosikki?
Nuo kysymyksethän eivät siis ole minun vaan nimimerkin Puolimatkaakob. Enpä sanoisi, että kovin kattavasti ja suoraan olisit läheskään kaikkiin kysymyksiin vastannut. Osa selityksistäsi on varsin vanhvasti sen oloisia, että olet juttusi omassa päässäsi kehitellyt. Esimerkiksi vastaukset 6-9 ovat pelkkää roskaa. Valitan.IR. Olet kovakalloinen. Luoja omistaa luomakuntansa. Mikä on luodun rooli? Perustele Raamatulla.
- Inhottava realisti
yurki1000js kirjoitti:
IR. Olet kovakalloinen. Luoja omistaa luomakuntansa. Mikä on luodun rooli? Perustele Raamatulla.
Kokeilepa yurki ensin vastata noihin kysymyksiini.
- Inhottava realisti
yurki1000js kirjoitti:
turhaa
Tietenkin on! Olet trolli ja toimit trollin tavoin!
- Inhottava realisti
yurki1000js kirjoitti:
kohta mie kuhtun palokunnan :D
yurki. Minulla ei ole epäilystäkään siitä ettet vedättäisi minua. Tämähän on täysin joutavaa ajankuluttelua ja myöskin merkki siitä, että sekä sinua että minua vaivaa nettiriippuvuus. Ei tämä mihinkään johda.
On lähinnä koomista ettet vastaa mihinkään mitään järkevää. Se on sinusta epäilemättä vitsikästä? Olet hyvinkin hauska kaveri ja voi miten ivaa onkaan vedättää toisia keskustelijoita heittämällä ensin jokin kommentti ja vastaamalla muiden juttuihin joutavilla videolinkeillä ja ympäripyöreilläRaamatun pätkillä. Olet vitsikäs! VERY funny indeed!
Elän toivossa, että tännekin joskus vielä saadaan luotsi, joka kovalla kädellä karsii täältä turhat lätinät pois. - Qwerty ui
Inhottava realisti kirjoitti:
yurki. Minulla ei ole epäilystäkään siitä ettet vedättäisi minua. Tämähän on täysin joutavaa ajankuluttelua ja myöskin merkki siitä, että sekä sinua että minua vaivaa nettiriippuvuus. Ei tämä mihinkään johda.
On lähinnä koomista ettet vastaa mihinkään mitään järkevää. Se on sinusta epäilemättä vitsikästä? Olet hyvinkin hauska kaveri ja voi miten ivaa onkaan vedättää toisia keskustelijoita heittämällä ensin jokin kommentti ja vastaamalla muiden juttuihin joutavilla videolinkeillä ja ympäripyöreilläRaamatun pätkillä. Olet vitsikäs! VERY funny indeed!
Elän toivossa, että tännekin joskus vielä saadaan luotsi, joka kovalla kädellä karsii täältä turhat lätinät pois.Älä välitä IR. Jykä on vähän tommonen raskassoutunen tapaus.
Qwerty ui kirjoitti:
Älä välitä IR. Jykä on vähän tommonen raskassoutunen tapaus.
Niin. Kyllähän te IR ja Qwer ootte ihan ihkuja. En käsitä kuinka tulin toimeen ennen ilmestymistänne :D
Pojat! Porilaisten marssi.
https://www.youtube.com/watch?v=ucACcXSSglg- yurki1000fuck
yurki1000js kirjoitti:
Niin. Kyllähän te IR ja Qwer ootte ihan ihkuja. En käsitä kuinka tulin toimeen ennen ilmestymistänne :D
Pojat! Porilaisten marssi.
https://www.youtube.com/watch?v=ucACcXSSglgMut mä oon kyllä ihkuista ihkuin...
- Rynnkky
yurki1000js kirjoitti:
turhaa
Jotain tuhmaa..
- 6+10
Uuden liiton alkajassa, Jeesuksessa Kristuksessa on kaikki mahdollinen tieto ihmisestä. Tieto, jota ei ole missään muualla universumissa. Tieto, jota ei siis ole yhdelläkään ihmisellä
- -jarmo-
Israel jakaa maailmaa sen mukaan missä hengessä kukin on, kuten jo toin ilmi tuossa. Ei Israelin ja Palestiinan välillä kukaan ole objektiivinen ja kaiken lisäksi mikä on totuus kummaltakin puolelta? Kukaan ei tiedä mikä on varmaa.
- Pasi Toivonen
>>Pasi. Jos olet uudestisyntynyt Jumalan lapsi, olet turvassa. Ja muutenkin armotalous on vielä voimassa. Pelastus on lähellä. Viiden sanan päässä.>>
Olen tullut ihan oikeaoppisesti uskoon, käynyt kasteella, liittynyt helluntaiseurakuntaan.
Tosin niitä sanoja oli muistaakseni enemmän kuin viisi. - Anonyymi
Pelastus tuli lopussa pakanoiden keskuudesta..Minä tulin ja etsin,ja löysin kaikkien jumalten Äidin
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 174056
Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin1842449Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja731597Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o641167Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella231127- 171894
Toivoisin etten jännittäisi
niin kauheasti. Hassua tässä on se, että en varmaan olisi niin ihastunut sinuun, jos et olisi niin älykäs, ja henkisesti42892Junan kylkeen autolla
Miten helevetissä voi ajaa auton junan kylkeen?? Puhelinta hivelöity kenties!!? Koirat vielä kyydissä on käsittämätöntä74863- 103845
Oletko päättänyt
Jo varmasti että ensi vuonna keräät rohkeutesi ja sanot tunteesi vai et? Sitä odottaessa ja toivoessa72810