Onko Turussa avointa ryhmää, joka viettää jouluaattoa yhdessä ?

kalmankalpea

Onko kukaan ihmetellyt miksi Turussa ei kukaan järjestä jouluaaton viettoa nille , jotka eivät jostain syystä voi tai halua viettää perinteistä joulua perheen tai sukulaisten parissa ?

Sellainen henkilö, joka on itse tässä tilanteessa voisi luoda vaikka Facebookiin ryhmän tätä tarkoitusta varten.

Ryhmää ei tulisi millään tavalla lokeroida tyyliin "Yksinäisten joulu". Se ei vetäisi porukkaa tilaisuuteen, päinvastoin.

Minä olen varma siitä, että Turussa on paljon ihmisiä, joita tällainen illanvietto kiinostaisi.

Helsingistä löytyy tämä englanninkielinen juttu:
https://www.facebook.com/events/993302767357160/

9

1029

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tai NA:han

Mene kuule vaikkapa AA kerhoon apua ongelmiisi hakemaan!

• kalmankalpea

Minulla ei ole mitään ongelmia. En asu Turussa enkä tule viettämään jouluani siellä. Minä esitin kysymyksen ihan uteliaisuuttani. Olen varma siitä, että Turussa on paljon ihmisiä, jotka inhoavat ja pelkäävät jouaattoa koska joutuvat silloin olemaan yksin. Miksi kukaan näistä ihmisistä ei järjestä avointa illanviettoa jouluaatoksi ?
      Se ei vaatisi paljon työtä eikä se maksaisi mitään.

No se johtuu tietysti siitä,että jonkun täytyisi tehdä aloite. On mielenkiintoista nähdä, että Suomessa asuvat ulkomaalaiset ovat huomattavasti aloitekykyisempiä kuin me suomalaiset.

• nälkäinen

kerro osoitteesi, niin tullaan.

• kalmankalpea

Tilaisuus tulisi järjestää jossain ravintolassa tai pubissa. Tuskin kukaan haluaa kutsua kotiinsa suurta joukkoa täysin ventovieraita ihmisiä.

Minä en sitä tule järjestämään koska en vietä jouluaattoani Turussa.

• jouluasaatana

Onko pöljempää ajatusta? Järjestää joulun yhdessäolo ventovieraiden kesken ravintolaan tai pubiin!

Jos joku haluaa joulunsa pilata jossain baarissa niin siellähän niitä ventovieraita on jo ennestäänkin. Miten tämä jouluun liittyy?

• kalmankalpea

Miten tämä liittyy jouluun ?

No se liittyy jouluun sillä tavalla, että jouluaatto on ylivoimaisesti vuoden vaikein päivä monelle sellaiselle ihmiselle, joka vastoin tahtoaan joutuu viettämään joulun yksin.

Olin kerran kuuntelemassa erästä psykiatria, joka kertoi itsemurhia ehkäisevästä työstä Helsingissä. Hän kysyi yleisöltä "Mikä on se päivä vuodesta, jolloin ihmisten ahdistus on pahimmillaan ja jolloin kriisikeskuksemme saa paljon puhelinsoittoja ? Mitä luulette ?" Oikea vastaus kysymykseen oli jouluaatto.

Kriisipuhelimet käyvät usein kuumina jouluaattona.

Baarissa istuminen jouluaattona ei ole välttämättä joulun pilaamista. On ihmisiä, jotka eivät halua istua yksin kotona jouluaattona koska jouluaattona yksinäisyyden tunne korostuu voimakkasti. Baarissa istuminen on monen kohdalla kahdesta pahasta se pienempi paha.

Minun itseni on vähän vaikea mennä puhumaan ventovieraille ravintolassa tai pubissa koska jos teen sen tunnen itseni tunkeilijaksi. Jos siellä pubissa on valmista seuraa, siis ryhmä, jonka illanviettoon olen ilmoittautunut ja johon minut on hyväksytty mukaan, tuota ongelmaa ei ole. Minun kaltaisiani on varmasti paljon.

Ja mitäs vikaa siinä on jos mennään ventovieraiden joukkoon ? Siis jos olet ilmoittautunut tilaisuuteen ja sinut on hyväksytty mukaan. Mitäs vikaa siinä on jos kaikki paikalla olijat eivät vielä tunne toisiaan ? Suuressa maailmassa tällaisten tapaamisten järjestäminen on hyvin tavallista ja tämä tapa on tulossa myös Suomeen, lähinnä Suomessa asuvien ulkomaalaisten ansiosta.

Huomenna perjantaina on Helsingissä sinkkujen joulubileet:
      https://www.facebook.com/events/288006101409585/

Tilaisuus on avoin kaikille. Miksei joku Helsingissä sattumoisiin oleskeleva turkulainen sinkku voisi tulla mukaan ? Sinä vastaat: " Koska on hullua mennä ventovieraiden joukkoon".

Ja minä sanon: "Se ei ole ollenkaan hullua jos tilaisuus on avoin kaikille, jos olet ilmoittautunut tilaisuuteen ja sinut on hyväksytty mukaan. Se voi jopa olla erittäin hauskaa.

• jouluasaatana

Eikö teillä ole ELÄMÄÄ? Hankkikaa se, please!

• Anonyymi

Minun elämäni loppui avioeroon jota en halunnut,
        Tuon jälkeen vietin Joulun vanhempien luona, mutta nyt he ovat kuolleet!

Minulle Joulu Kristillisenä Juhlana on juuri se OIKEA JOULU

Olen tunnustava Kristitty ja haluan juhlia Vapahtajani Jeesuksen Kristuksen Syntymää

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minun elämäni loppui avioeroon jota en halunnut,
        Tuon jälkeen vietin Joulun vanhempien luona, mutta nyt he ovat kuolleet!

Minulle Joulu Kristillisenä Juhlana on juuri se OIKEA JOULU

Olen tunnustava Kristitty ja haluan juhlia Vapahtajani Jeesuksen Kristuksen Syntymää

Joulu ei ole Jeesuksen syntymäpäivä. Joulu on kirkon juttuja. Ota edes asioista selvää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.

Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk
      Maailman menoa
      68
      2329
    2. Sinä vain tulit elämääni

Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna
      Ikävä
      92
      1536
    3. Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?

Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.
      Ikävä
      62
      1322
    4. Tiesitkö mies

Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll
      Ikävä
      71
      1319
    5. Nuorempi mies

Olen tänään ajatellut sua paljon, miten toimittaisiin makuuhuoneessa jne! 😏🔥
      Ikävä
      128
      1207
    6. Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen

Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍
      Ikävä
      138
      1064
    7. Jos siis saamme

Sen keskusteluyhteyden niin olisitko jo sinäkin rehellinen ❤️🙏 ne jää meidän välisiksi kaikki. Tarvitsemme toisiamme, j
      Ikävä
      90
      1031
    8. Onko sinulla

Joku nyt huonosti? :(
      Ikävä
      70
      1008
    9. Mies, mitä minun pitäisi tehdä

Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur
      Ikävä
      73
      969
    10. Miksi teillä meni...

...välit poikki kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      116
      946
    Aihe