Hyvä viini tyttöystävälle, suosituksia?

MML

tarkoituksena olisi ostaa tyttöystävälleni viinipullo joululahjaksi. En tiedä mitään viineistä, koska en edes itse pidä niistä, mutta tyttöystävälläni on kiinnostunut viineistä.

Eli kysyisin että mikä olisi takuuvarma, laadukas, huippu viini mistä hän voisi pitää? Hinnalla ei ole niinkään väliä. Mitä suosittelette?

-Mikko

8

1385

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • korkki

Jos nyt punaviinejä tarkoitat niin itse sain viime jouluna lahjaksi pullon joka ei todellakaan ollut pettymys. Kyseessä oli Zenato Amarone della valpolicella. Hinta on vähän alle 30. Tälle viinille kannattaa kyllä sitten valmistaa joku lihaista ateria eikä juoda arki-iltana töiden jälkeen janon sammuttajana :)

• Vinisti

Tuo Zenaton Amarone on niin nautittavaa, kypsää, täyteläisen aromikasta ja lämmittävää herkkua juuri sellaisenaan, että minä juon aterialla mieluummin jotain muuta viiniä ja säästän Amaronen aterian jälkeen nautiskellen siemailtavaksi – niin ettei edes ruoka ole häiritsemässä viininautintoa! :)

Arkiseksi janon sammuttajaksi se on joka tapauksessa todella väärä valinta. Minulle se ei ole arkiviiniä hintansakaan puolesta :(

• korkki
        Vinisti kirjoitti:

Tuo Zenaton Amarone on niin nautittavaa, kypsää, täyteläisen aromikasta ja lämmittävää herkkua juuri sellaisenaan, että minä juon aterialla mieluummin jotain muuta viiniä ja säästän Amaronen aterian jälkeen nautiskellen siemailtavaksi – niin ettei edes ruoka ole häiritsemässä viininautintoa! :)

Arkiseksi janon sammuttajaksi se on joka tapauksessa todella väärä valinta. Minulle se ei ole arkiviiniä hintansakaan puolesta :(

No joo, olet kyllä oikeassa siinä että sitä voi nauttia yksinkin hyvin. Itse vaan suurena sekä viinin että ruoan ystävänä yhdistelen mielelläni näitä nautintoja ja useasti jos viinipullon itselleen tai parille ihmiselle avaa niin tulee juotua ruoan kanssa se lasillinen ja pelkän viinin nautiskelu jatkuu aterian jälkeen. Tämä on mielstäni ehkä paras tapa. No olen vielä nuori ja kokematon tässä suuressa viinien maailmassa mutta kummasti sitä oppii kokoajan ja löytää itselleen sopivia makuja. Mutta kyllähän tuo amarone yksinkin on ihanaa tai vaikka sikarin seurassa takkatulen edessä :) Harmi ettei näillä tuloilla oikeen joka ilta viitsi tuommoista ostaa :)

• Vinisti
        korkki kirjoitti:

No joo, olet kyllä oikeassa siinä että sitä voi nauttia yksinkin hyvin. Itse vaan suurena sekä viinin että ruoan ystävänä yhdistelen mielelläni näitä nautintoja ja useasti jos viinipullon itselleen tai parille ihmiselle avaa niin tulee juotua ruoan kanssa se lasillinen ja pelkän viinin nautiskelu jatkuu aterian jälkeen. Tämä on mielstäni ehkä paras tapa. No olen vielä nuori ja kokematon tässä suuressa viinien maailmassa mutta kummasti sitä oppii kokoajan ja löytää itselleen sopivia makuja. Mutta kyllähän tuo amarone yksinkin on ihanaa tai vaikka sikarin seurassa takkatulen edessä :) Harmi ettei näillä tuloilla oikeen joka ilta viitsi tuommoista ostaa :)

Vilkaisinpa uteliaisuuttani, miten nettisivuillaan viinejä arvosteleva ruoka- ja viiniguru Jaakko Rahola arvostelee tämän viinin (vuode 2003 arvosteluissaan). Enpä itse osaa olla yhtään eri mieltä Jaakon kanssa.

* * *

http://www.kolumbus.fi/rahola/iwfs/viinit.html

Zenato Amarone della Valpolicella Classico 1998 DOC, 29,40 €

"Tunnetun talon uusi, upea vuosikerta. Sekä tuoksu että maku ovat voimakkaita, aromikkaita, lämpimiä ja täyteläisiä. Tällainen viini vaatii lihaltakin voimaa ja makua. Sellaisenaan, takan ääressä nautittuna tämä on ehkä parhaimmillaan.

= enemmän kuin hintansa arvoinen - mer än prisvärt"

• korkki
        Vinisti kirjoitti:

Vilkaisinpa uteliaisuuttani, miten nettisivuillaan viinejä arvosteleva ruoka- ja viiniguru Jaakko Rahola arvostelee tämän viinin (vuode 2003 arvosteluissaan). Enpä itse osaa olla yhtään eri mieltä Jaakon kanssa.

* * *

http://www.kolumbus.fi/rahola/iwfs/viinit.html

Zenato Amarone della Valpolicella Classico 1998 DOC, 29,40 €

"Tunnetun talon uusi, upea vuosikerta. Sekä tuoksu että maku ovat voimakkaita, aromikkaita, lämpimiä ja täyteläisiä. Tällainen viini vaatii lihaltakin voimaa ja makua. Sellaisenaan, takan ääressä nautittuna tämä on ehkä parhaimmillaan.

= enemmän kuin hintansa arvoinen - mer än prisvärt"

No taidettiin kuitenkin päästä yhteisymmärrykseen siinä että tämä olisi loistava joululahja tyttöystävälle kuten keskustelun aloittanut halusi. Eikä myöskään välttämättä se paras janojuoma! :)

• MML

Hyvältä kuulostaa mutta veikkaanpa että hän tykkää enemmän juoda sitä ihan muuten vaan että ei ruuan kanssa. Niin ja hän on vegetaristi joten pihvit voi unohtaa. :) joten toivottavasti tästä viinistä on muuhunkin kuin ruuan kanssa nautittavaksi..

• Cellarmaster

...laittaisin (ja olen "ikävä kyllä" jo moneen kertaan laittanutkin) pullolliseen Moetin Dom Perignon 1996:een joka juuri nyt on Alkossa myynnissä jossain määrin kohtuulliseen hintaan - mikä on toki suhteellista.

Sanoit, ettei hinta ole kyssäri... Champpa hyvältä vuodelta on aina naisten makuun - niin ainakin uskon... ;)

• Tyly1
        Cellarmaster kirjoitti:

...laittaisin (ja olen "ikävä kyllä" jo moneen kertaan laittanutkin) pullolliseen Moetin Dom Perignon 1996:een joka juuri nyt on Alkossa myynnissä jossain määrin kohtuulliseen hintaan - mikä on toki suhteellista.

Sanoit, ettei hinta ole kyssäri... Champpa hyvältä vuodelta on aina naisten makuun - niin ainakin uskon... ;)

tuo ehkä hieman pikkuisen hypetetty ja aliarvostettu! Dom Perignon. Viime its.päivänä avasin 1990:n ja niin oli briossia että. Toinen kovin edullinen ja huippu on ollut Alkossa Grand Siecle, hankin laatikon. Siinä on käsittääkseni sekoitus vuosikertoja 1990, 1995 ja 1996.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä elukkaa kaivattusi

muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      66
      4195
    2. Haleja ja pusuja

Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      46
      3969
    3. Onko mukava nähdä minua töissä?

Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      36
      3482
    4. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      16
      2893
    5. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      34
      2719
    6. En kirjoita sulle tänne

Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      14
      2522
    7. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      10
      2134
    8. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      12
      1226
    9. Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi

Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta
      Ikävä
      145
      1157
    10. Mitä ajattelet

Mies minusta tänään?
      Ikävä
      80
      1006
    Aihe