Paljonko maksat kirkollisveroa ensi vuodesta?

Negotiator

Oma veroni olisi ollut yli 300 euroa mutta neuvottelin sen nollaksi :)

Jos säästäminen kiinnostaa niin kannattaa aloittaa kirkollisverosta.

Veron voi tarkistaa ja neuvotella osoitteessa http://www.eroakirkosta.fi/kirkollisvero

Tästä lähtien pistän tuon 300 euroa joka vuosi rahastoon korkoa kasvamaan :)

7

73

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ost.sijoitusasunto

      Jos eroat vielä ammattiliitosta, mikäli siihen kuulut ja laitat nekin rahat säästöön, sinulla on joskus kiva potti koossa. Itse tajusin tehdä näin jo 18 vuotiaana ja rahat ovat lisäksi laitettu tuottamaan, ovat tuottaneet moninkertaisesti vuosikymmenten kuluessa.

    • EnKerro P_J

      Mitä kirkko olisi minulta vienyt?

      Elinvuosilla 19-75 vuotias, kirkko olisi vienyt maltillisesti laskien 564¨000€
      Tämä olisi ollut vaikutus minun talouteen, luultavasti vielläkin suurempi.

      300£ vuosittaisella kirkollisverolla menettää 225¨000€ elämänsä aikana.

      Joten kirkosta eroaminen on taloudellisesti hyvin perusteltua.

      • justus1234

        Minkälaisella tuotto-odotuksella pääset tuohon 225000 euroon?
        300e*80v = 24000 eli vielä puuttuu sellainen 200000 euroa..


      • EnKerro P_J
        justus1234 kirjoitti:

        Minkälaisella tuotto-odotuksella pääset tuohon 225000 euroon?
        300e*80v = 24000 eli vielä puuttuu sellainen 200000 euroa..

        8% verojen jälkeen. Minulle realistinen, toteutunut jo vuosia.


    • justus1234

      Itse maksan ehkä 400 euroa, mutta pidän sitä sellaisena hyväntekeväisyytenä. Kustannan perhekerhoja yms. joita en normaalisti kustantaisi, joten eiköhän nuo rahat mene ihan hyvään tarkoitukseen vaikka itse en kohderyhmään kuulukaan. Summa on kuitenkin sellainen ettei se minun arkeeni vaikuta millään tavalla.

      • ei kannattaisi

        Suurin osa menee palkkoihin ja kiinteistönhoitoon.

        Jos haluaa lahjoittaa rahaa hyväntekeväisyyteen, melkein mikä tahansa muu taho on tehokkaampi vaihtoehto. Kirkollisverosta menee hyväntekeväisyyteen noin 1%.


    • Tiedän.......

      Tehokkaimmat vaihtoehdot ovat:

      Ulkomaille, kirkon ulkomaanapu.

      Kotimaahan, yllätys yllätys vapaamuurarit. (100% lahjoitusrahasta menee kohteeseen)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1575
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      15
      1414
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1331
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      31
      1305
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      33
      1258
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1186
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1116
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1116
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1094
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1082
    Aihe