toyota toimii edelläkävijänä

kestävää tekniikkaa

bmw ford tesla käyttävät toyotan hybridi tekniikka jo,aisinin laatikoita käyttääkin jo moni merkki,nyt vw,kin liittyy joukkoon,onneton dsg jää unholaan,
kyllähän automaailman edellä kävijä saa kiinnosta,eikö niin

http://www.kauppalehti.fi/auto/uutiset/toyota siirtyy pian vetyaikaan/201309498873

tälläinen on edelläkävijä

http://auto.fi.msn.com/uutiset/toyotan-vetykonsepti-ensimmäistä-kertaa-euroopassa

nyt vw tilasi aisinin laatikoita 1.5 miljoonaa kpl

18

58

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Don Carlos

      Tojota on todellakin edelläkävijä!
      Myöhästyin töistä tänään, kun Tojo veti jonoa 15 km/h alle rajoituksen nopeudella.
      Jostain syystä jonojarrut ovat yleensä Tojoja.

    • Kiala Viulu

      Melkoisen sokea pitää olla jos asian noin näkee, noloa ja säälittävää.

    • Ensi Viulu

      Vaikka jono välillä onkin pitkä, kyllä se Tojo siellä keulalla yleensä hyvin erottuu.

    • Osaaminen puuttuu!

      Opettele kirjoittamaan!

      • Mike Agricola

        Tojo-palstalla ei tarvitse osata.
        Ei terokaan osaa.


      • tojotalk
        Mike Agricola kirjoitti:

        Tojo-palstalla ei tarvitse osata.
        Ei terokaan osaa.

        Just niin typerää on itkeä kirjoitus virheistä.


    • kuolettavan ikävä

      Tojo, tämä tylsyyden esikuva.

      Tosin nyt on menty johdonkin mielestä jo niin pitkälle, että piti vetää pieru takaisin ja uuden, entistäkin tylsemmän, patteri-priuksen markkinoille tuloa viivästetään.

      Lähde: Tuulilasi

    • oli monta virhettä!

      "..tesla käyttävät toyotan hybridi tekniikka jo.."
      Tuo väite on jo naurettavuudessaan suorastaan surkuhupaisa! Että Tesla käyttäisi hybriditekniikkaa kun on puhdas sähköauto. Eikä Toyotalla todellakaan ole ollut mitään annettavaa Teslalle.
      Aisinin vaihteistoja toki käyttää monikin autovalmistaja, mutta tässä yhteydessä sen nostaminen keskusteluun on vähintäänkin irvokasta, koska sillä ei ole muuta tekemistä Toyotan kanssa kuin että Toyota omistaa sen osakekannasta osan. Toyota ei ole suunnitellut eikä valmistanut yhtään vaihteistoa.
      DSG ei ole vaihteistovalmistaja, vaan Volkswagen-konsernin käyttämä nimitys yhdelle vaihteistotyypille, aivan riippumatta siitä kuka sen on valmistanut. Kaksoiskytkinvaihteistoja valmistaa moni vaihteistovalmistaja ja käyttää moni automerkki. Se on ehdottomasti ylivoimainen vaihteisto monessa mielessä perinteiseen automaattivaihteistoon verrattuna ja yleistyy niin kauan kuin polttomoottoreita autoissa käytetään. Sähköautoissa sitä ei tarvita.
      Polttokennoautoissa Toyota on perässähiihtäjä. Huyndailla on se jo sarjatuotannossa ja Suomessakin niitä jo on, toisin kuin Toyotia.

    • selittelijälle lukem

      maailman suurin osaa,toyota on uusien tekniikoiden ylivoimainen edellä kävijä,ford bmw tesla yms valmistajat käyttävät toyotan patentoimaa tekniikkaa.

      http://www.toyota.fi/hybrid/hybrid.json

      katsos kun toyota osaa kaiken

      http://www.taloussanomat.fi/autot/2012/06/29/bmwt-saavat-konepellin-alle-toyotan-tekniikkaa/201232571/304

      http://auto.fi.msn.com/uutiset/toyotan-vetykonsepti-ensimmäistä-kertaa-euroopassa

      siellä lukee esim.näin

      FCV:n tekniikassa näkyvät Toyotan pitkän kehitystyön tulokset. Patentoitu polttokennotyyppi on pienikokoinen ja kevyt. Se on sijoitettu yhdessä kahden 700 barin vetytankin kanssa tätä käyttötarkoitusta varten valmistetun korirakenteen alaosaan. Yli 100 kW tehoinen FCV-polttokenno ei vie paljoa tilaa: ulkomittojensa vaatimaa tilavuuslitraa kohden kenno tuottaa 3 kW tehoa. Se on yli kaksi kertaa enemmän, kuin aiemmin julkisuudessa olleessa Toyotan FCHV-adv -mallissa.

      Toyota on kyennyt madaltamaan polttokennojärjestelmän hintaa ratkaisevasti. Tämä mahdollistaa laajamittaisen kaupallistamisen ensi vuonna. Tehdas tekee edelleen kehitystyötä, jotta tuotantomalli vastaa mahdollisimman hyvin asiakkaiden toiveita ja järjestelmä toimii erittäin luotettavasti.

      Polttokennoautojen ympärillä on käynnistymässä erilaisia tutkimushankkeita, joissa sähköntuottokykyä voitaisiin hyödyntää varsinaisen auton ulkopuolelle. Täyteen tankattuna FCV voi tarvittaessa tuottaa sähköä riittävästi tyypillisen japanilaistalouden tarpeisiin (10 kWh / vuorokausi) yli viikon ajan


      Toyotan vetyauto sarjatuotantoon v. 2015

      Toyota on ottanut huomattavaa etumatkaa myös polttokenno autoissa hybridien tapaan ja tuo valmiin sarjatuotanto vetyauton markkinoille 2015 .

      http://www.kauppalehti.fi/auto/uutiset/toyotan vetyauto ilmestyy odotettua aikaisemmin/201411708636

      • lopeta valehtelu!

        "maailman suurin osaa,toyota on uusien tekniikoiden ylivoimainen edellä kävijä,ford bmw tesla yms valmistajat käyttävät toyotan patentoimaa tekniikkaa."

        Tesla ei käytä Toyotan tekniikoita, vaan asia on täysin päinvastoin! Toyota tarvitsi Teslan apua akkutekniikassa täyssähköiseen Rav4-projektiin, josta tuli lopulta kallis fiasko.
        Toyota myös osti vuosikymmenen alussa Teslan osakkeita 50milj. $:n arvosta, mutta on myynyt sittemmin osuutensa.
        Faktoja voit lukea vaikka Bloombergin sivuilta, jos kykenet.


    • Terot taas jälkijuna

      Toyota on polttokennoissakin taas jälkijunassa vaikka Teroit eivät sitä ymmärtäisikään. Heille kun tieto haetaan Esson baarista ja Toyotan lehdestä. Heille kaikki Toyotan esittelemä on uutta ja ihmeellstä,
      Ne jotka autoista oikeasti tietävät eivät voi olla hymyilemattä näille touhukkaille. Esimerkiksi tämä polttokennotekniikka ei ole aivan niin uutta kuin Tero kuvittelee. Hondahan otti FCX Clarityn tuotantoon jo vuonna 2008 ja itse asiassa lopettaa tuotannon koska ei pidä aihetta enää teknisesti kovin mielenkiintoisena. Heillä on riittävästi kokemusta asiasta ja heillä ovat valmis tuote jos vedyn jakelu joskus alkaa riittävän suurella volumilla.

      Samoin Huyndailla on auto jo tuotannossa,

      Itse polttokenno-auton ongelmat on jo ratkaistu ajat sitten. Yleistymisen esteenä on enää vedyn valmistus ja jakeluverkon rakentaminen riittävän edullisesti.

      http://en.wikipedia.org/wiki/Honda_FCX_Clarity

      • Honda Mugen

    • ronssi ei oo häppee
    • säälittävä.tapaus

      Voiko enemmän enää kukaan olla sekaisin kuin Holisti?

    • yamaha.osaa.tojo.ei

      "Perämoottoreiden edelläkävijät
      Yamaha honda
      Moottoripyörien edelläkävijät.
      Yamaha honda.

      Sama koskee viihdeelektroniikkaa tietokoneita hitsausrobotteja.yms

      KAIKKIEN ALOJEN EDELLÄKÄVIJÄT ON MADE IN JAPAN."

      Mutta ei koskaan Toyota. Tiesittekö sitä että Toyotan neliventtiilikoneet ovat Yamahan suunnittelemia.Tojon oma osaaminen ei riittänyt niiden tekemiseen.

      https://en.wikipedia.org/wiki/Multi-valve

      • Trollejaharmittaa

        Toyota jyrää nyt.


    • TOYOTA.TEKI.TEMPUN

      TOYOTA LIIKKEITÄ ON JOUDUTTU SULKEMAAN.

      SUURIPÄÄSTÖISTEN VOLKSWAGENIEN JA SKODIEN OMISTAJAT RYNNIVÄT VÄKISIN TOYOTA LIIKKEISIIN SAADAKSEEN TOYOTA HYBRIDIN.

      TÄMÄ UUTINEN SAI VW.AUTOJEN OMISTAJAT PAKOKAUHUN VALTAAN.

      MISTÄ MOOTTORIT VW AUTOIHIN

      suuri päästöisten ja kulutuksisien Tsi ja tdi moottoreiden aika loppuu.

      https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/e22fbbe4-3a96-406d-80b0-9e29a3f89d5b

      viime vuoden ja tämänkin vuoden myydyin toyota on ensivuodenkin ylivoimainen ykkönen..

      Voisi leikkisästi todeta että toyotan myynti suorastaan räjähtää.
      Niinkuin vw.n moottorit

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      78
      1805
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1689
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1514
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1203
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1194
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1182
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1146
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1131
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1119
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1114
    Aihe