Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Uusien Subaruiden maalipinnan kesto

subaruuuu

Mitkä ovat kokemukset 2010 ja sitä nuorempien Subaruiden maalipinnan kestosta? Onko pehmeä ja halkeileeko helposti kiveniskuissa? Tuleeko ruoste heti esille iskukohtiin?

Vanhemmissa Subaruissa maalauksen laatu ollut hyvää, mutta Saksalaisfoorumien mukaan laatu tippunut tuon jälkeen ja ongelmia erityisesti 2010 kieppeillä olevissa Outbackeissä. Joidenkin foorumilaisten mukaan herkkiä kiveniskeymille ja iskeymät ruostuvat nopeasti. Keskustelujen perusteella laatu on jo kohta yhtä huono kuin vageissa.

Oliko tuo väliaikainen laatutiputus ja onko laatu palannut jo hyvälle tasolle. TM käytetyn foresterin testissä ei maalipintaa moitittu. Toisaalta virheet on voitu meikata piiloon.

Laittakaahan kokemusta peliin. Uusi Outback kiikarissa...

18

1369

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • XV.

      Outbackista en tiedä, mutta itellä ollut kaksi vuotta XV, ja maalipinta on kuin tehtaalta olis juuri tullut. Vahautin sen tosin keltaisella simonizilla, niin lika irtoaa paremmin, ja suojaahan se muutenkin, esim. suolalta.

    • pumpulimaali

      Ei missään ei missään ole enää hyvää maalia tai ainakaan kestävää. Jos haluat autoon kestävän maalipinnan niin paljaalle pellille ja uudet maalit pintaan . Se on totuus.

      • Subaruuuu

        Kyllähän tosiaankin maalien kesto on tippunut paljon 2000 luvun alusta. Pahin tilanne vageissa (lohkeilevaa lakkaa, ...), mutta japanilaisissa ja Volvoissa tilanne ollut ok.

        Kävin tänään varta vasten katsomassa vähän käytettyjä aubbeja. Ei mitään isoja vag-tyylisiä virheitä, mutta oli noissa kyllä ikäisekseen kohtuu paljon naarmuja. Esim. Vuoden vanhassa autossa ovenkahvan kuopassa jo kynsinaarmuja. Volvoissa naarmut samalla tasolla tuplaiällä.

        Tuon perusteella Suben uskaltanee ostaa, mutta pehmeältä vaikuttava maalipinta kannattanee vahata huolella.

        XV kuski, onko autosi metallihohdolla?


      • Jäänmurtaja maali
        Subaruuuu kirjoitti:

        Kyllähän tosiaankin maalien kesto on tippunut paljon 2000 luvun alusta. Pahin tilanne vageissa (lohkeilevaa lakkaa, ...), mutta japanilaisissa ja Volvoissa tilanne ollut ok.

        Kävin tänään varta vasten katsomassa vähän käytettyjä aubbeja. Ei mitään isoja vag-tyylisiä virheitä, mutta oli noissa kyllä ikäisekseen kohtuu paljon naarmuja. Esim. Vuoden vanhassa autossa ovenkahvan kuopassa jo kynsinaarmuja. Volvoissa naarmut samalla tasolla tuplaiällä.

        Tuon perusteella Suben uskaltanee ostaa, mutta pehmeältä vaikuttava maalipinta kannattanee vahata huolella.

        XV kuski, onko autosi metallihohdolla?

        ja outpäkeissä ja forreissa naarmuja muutenkin kun risut raapii pehmeää maalia. On autot hieman poissa asfaltilta välillä kun joka mökkitie ajetaan perille asti.
        Subarut varsinkin kaipaisi kovan pinnan muutenhan maalit on ihan kunnossa j akiinni pysyviä.


    • XV.

      "XV kuski, onko autosi metallihohdolla?"

      On. ns. laivaston sininen on väri.

    • rokama

      On naarmua vm 2010 Outbäkissä. Oven kahvan alta melkein pohjamaali pilkottaa. Muoviosien, kuten takapuskurin maalipinta ei kestä mitään. Ja on kestovahattu aina hyvin. Mutta eipä nuo maalit muutenkaan ole takavuosien veroisia, kiitos näitten ekoystävällisten maalien. Kyllä tuo maalipinta on Subben yksi heikkouksista. Näppituntumalla maalit alkoi heikentyä mainitsemasi 2010 vuoden paikkeilla.

      • subaruuuu

        Tuo on kyllä sääli. Kyllä tuo maalipintojen pehmyys näkyy selvästi 2010-2013 käytettyjä katsoessa. Erityisesti asia ilmenee ovenkahvojen syvennyksiä. Samaa pehmeyttä ei näy esim. Volvo xc60:ssä, joissa lähes identtinen syvennys. Samanlaista maalin läpimenoa alkaa tapahtua vasta 150...200 tkm 3 vuotta vanhoissa XC60:ssä, kuin mitä jo reilun vuoden noin 30...50 tkm ajetuissa Outbackeissä näkyy.

        Toisaalta ei Subaru surkein ole. Uusissa VAG:eissa maalipinnat voikon olla jo pahaa kuraa. Käytettyä ostaessa kannattaa tarkastaa todella tarkkaan.Erityisesti kannattaa katsoa onko uusintamaalattu/meikattu. Pahimmillaan vaggineita on jouduttu paikkamaalaamaan jo lähes uutena. Uusintamaalaukset kyllä erottaa kun oikein tarkkaan katsoo alueet, joilla tyypillisesti ongelmia ( mm. kattokaiteen ympärykset, puskuri takahelman vierestä...)

        Toivottavasti Subaru sais parannettua maalauksen laatua.


    • varaosa 666

      No tuossa Volvo xc 60:sessä on kaikki muutkin komponentit laadukkaampia. kuin Subarussa. Hintakin on vähän eril luokkaa. Hyvä auto, mutta pilattu kaikenmaailman älytekniikalla. Ei oo halpoo korjuuttaa noita sähköisiä hilanvitkuttimia.

      • Eyesight, Outback

        Subarun sähköiset hilavitkuttimet toimii, se ero preemium Volvoon on!
        nyt uuteen Outbackkiin tulee se Maailman paras törmäyksenesto järjestelmä!
        Siinä jää Volvonkin järjestelmä toiseksi! Testattu on meinaan, paras oli kaikista tämä eyesight! Ei pärjännyt edes Smersun järjestelmät! Volvohan kopautti toista persseeseen!


    • Takametsien mies

      Outback 2010 ajettu 230tuhatta, maalipinta muuten hyvä paitsi nokassa kiveniskemiä joita vaikea korjata, metallihohtovalkoinen. Vesimaalit on Perrseestä!
      Sama joka autoilla nykyään! Pellit todella ohkaiset, ei ollut mun ranskan kärryissä noin ohuet, maalikin oli parempaa. Mutta viat ovat sentään erittäin harvinaisia, Sähköpuoli nykyautoista ylivoimaisesti parasta! Kun avaa konepellin lukee joka paikassa Made in Japan. ehkä se kertoo jotain?

    • subaruu

      Tuskin tuosta ohuemmasta pellistä on käytännön haittaa? Onkohan ne oikeasti muiden autojen peltejä ohuempia?

      Subaruissa tosiaankin pellit tuntuu tosi ohuilta verrattuna ranskiksiin, vaggineisiin... Asiaan tulee kiinnitettyä huomiota ovia kiinni laitettaessa tai koputtaessa pellin pintaa.

      • Takametsien mies!

        Peltien osuuden tuntee parhaiten käsin vahatessa, taipuu ja notkuu että hirvittää!
        takaluukku soutaa kun auto hieman vinossa, konepelli väpättämään ajossa!
        Toisaalta kun auto painaa melkein tuhat seitsemänsataa niin paljonko painaisi vahvemmilla pelleillä? Auto kyllä on silti huipputurvallinen. Amerikoissa aina parhaasta päästä virallisissa tutkimuksissa!


    • onhaittaa

      Kyllä tuosta ohkasemmasta pellistä on vaan haittaa. Tuttu paikkas konepellin maalirokamia ja nojas kevyesti konepeltiin. Eikös tullut painauma yhden näpin kohdalle. Kaveri oli nolona ja ei ollut uskoa silmiään. Tehkääpä Outbackille seuraavanlainen koe. Ajakaa auto viistottain jyrkkään ylämäkeen. Yrittäkää laittaa peräluukku kevyesti kiinni. Ei taida onnistua. Vai on tulossa hyvä törmäyksenestojärjestelmä, taidan siirtyä Daciaan tai ostan vanhan käytetyn.

    • Takametsien mies!

      Tuttu on tuo Outbakin takaluukkuun vetelyys! Kyllä sitä ihmettelin silmät ymmyrkäisinä kun sen huomasin omassani. Nyt en avaa jos kovin vinossa paikassa auto. Kyllä ranskiksissani pelas ovet aina vaikka missä kulmassa ja pelli ei joustanut. Pientä sähkövikaa kyllä aina riitti. Outbakilla ajan sen suurten tilojen ja näkyvyyden takia sekä auton koon huomioiden pieni kulutuksinen! Kuten sanoin sähköhärpäkkeiltään paras auto. Täydellistä ei olekaan! Mitä uudempi auto sen huonompi ja halvemmalla valmistettu! Pellin ohuus ei vaikuta ajoturvallisuuden vaan miten se on suunniteltu kolarirakenteiltaan ja ne on taas piilossa katseilta! Uskallan kyllä ostaa seuraavankin SUBARUN!

    • ja lisäää

      Kannattaa myös tsekata kattotelineen alla oleva sauma. Itse huomasin just ennen takuuajan päättymistä vaarattoman näköiset lohkeamat maalipinnassa kattotelineen kohdalla peräkontin kaasuiskarien yläpuolella. Päätin kuitenkin käytättää merkkihuollossa tarkistuttamassa. AIka yllätys oli, että sauma oli alkanut fuskata kattotelineen alla. Japanin poikien saumat oli puutteellisesti pistehitsattu. Ei olleet kuulleetkaan vastaavasta Subaruissa. Kuitenkin maahantuojalla oli valmiit ohjeet sauman korjaamiseksi. Pistehitsausta ja maalausta, olis voinut muutaman egun kustantaa, jos olis myöhemmin huomannut. Ei kyllä tuo laatu oikein vakuuta.

      • subaruu

        Kyllä ottaa päähän jos subbet melkein samaa kuraa kuin nykyiset käsiin lahoavat vagit. Olin laittanut toiveen 2015 outbackkiin, mutta ei taida uskaltaa ostaa ennen kuin siitä Suomessa vähintään parin vuoden kokemukset. Outback 2015 olisi ollut ominaisuuksien osalta omaan käyttööni täydellinen.

        Tehtaan mukaan 2015 outbackin koria on jäykistettu verrattuna vanhaan nähden. Eli voisi olla toivoa että ovet ja präluukku menee kiinni epätasaisella alustalla ja pistehitsit kestää... En vaan halua olla itse testaamassa ensimmäisten joukossa.

        Ny jää siis outback tilaamatta ja tilalle mennee jokin vähän käytetty xc60 tai xc70. Turhien sähköromujen määrä ja helposti hajoava polttoainetoiminen lämmitin ja pakkodiesel on volvojen riesa, mutta pellit kuitenkin kestävät kohtuudella.


      • dejffjeorgrj
        subaruu kirjoitti:

        Kyllä ottaa päähän jos subbet melkein samaa kuraa kuin nykyiset käsiin lahoavat vagit. Olin laittanut toiveen 2015 outbackkiin, mutta ei taida uskaltaa ostaa ennen kuin siitä Suomessa vähintään parin vuoden kokemukset. Outback 2015 olisi ollut ominaisuuksien osalta omaan käyttööni täydellinen.

        Tehtaan mukaan 2015 outbackin koria on jäykistettu verrattuna vanhaan nähden. Eli voisi olla toivoa että ovet ja präluukku menee kiinni epätasaisella alustalla ja pistehitsit kestää... En vaan halua olla itse testaamassa ensimmäisten joukossa.

        Ny jää siis outback tilaamatta ja tilalle mennee jokin vähän käytetty xc60 tai xc70. Turhien sähköromujen määrä ja helposti hajoava polttoainetoiminen lämmitin ja pakkodiesel on volvojen riesa, mutta pellit kuitenkin kestävät kohtuudella.

        Outbakissa kyllä kaikki muut ovet pelaa paitsi tuo takaluukku, sen kiinnilaittaminen pakkasella voi olla muutenkin haastavaa vaikka olisi tasaisella! Ovien lukot sensijaan ei jäädy koskaan, ainakaan mulla ei ole jäätynyt.


    • de luxe

      kaikki on paskaaa, laatu on preemiumia joka autossa!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1965
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1743
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1604
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      20
      1356
    5. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1262
    6. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1254
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1236
    8. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      45
      1233
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1212
    10. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1191
    Aihe