Tuossa se lukee. http://www.jw.org/fi/julkaisut/lehdet/wp20150301/
Jeesus pelastaa
24
73
Vastaukset
- elämän realiteetit
Pelastaa miltä? Kuolemanpelolta? Vanhenemiselta?
Tuntemistani ihmisistä jehovantodistajat
pelkäävät eniten kuolemaa ja vanhenemista.- Mua vain yli kaiken
Totta kai , jokaisen , ainakin ameriikkalaisen unelma on kuolla nuorena, rikkaana , kauniina ja onnellisena ,
- totta joo
Se on totta, että jt: pelkäävät niin paljon kuolemaa, että uskovat jopa tuollaiseen hölynpölyyn mikä lupaa tuollaista soopaa.
- ”Jahve pelastaa”
totuusvoittaaaina kirjoitti:
Jeesus nimi tarkoittaa Jumala pelastaa
Suomenkielinen nimi Jeesus
tulee latinan sanasta Iēsus,
joka perustuu kreikan sanaan Iēsoûs (kreik. Ἰησοῦς).
Tämä puolestaan on
transkriptio alkuperäisestä arameankielisestä nimestä, Jēšūa‘ (ישוע),
joka taas on kehittynyt
Vanhan testamentin hepreankielisestä muodosta Jehōšūa‘ (יהושע).
Nimen alkuperäinen merkitys on ”Jahve pelastaa”.
Myös arabiankieliset kristityt
käyttävät arameasta johdettua nimimuotoa Yasū‘ (يسوع). ”Jahve pelastaa” kirjoitti:
Suomenkielinen nimi Jeesus
tulee latinan sanasta Iēsus,
joka perustuu kreikan sanaan Iēsoûs (kreik. Ἰησοῦς).
Tämä puolestaan on
transkriptio alkuperäisestä arameankielisestä nimestä, Jēšūa‘ (ישוע),
joka taas on kehittynyt
Vanhan testamentin hepreankielisestä muodosta Jehōšūa‘ (יהושע).
Nimen alkuperäinen merkitys on ”Jahve pelastaa”.
Myös arabiankieliset kristityt
käyttävät arameasta johdettua nimimuotoa Yasū‘ (يسوع).Eli vahvistaa Jeesuksen olevan Jumala
- mää ihmettelen
totuusvoittaaaina kirjoitti:
Eli vahvistaa Jeesuksen olevan Jumala
Eikä vahvista. Osaatko varmasti lukea...
- Oikea nimi
mää ihmettelen kirjoitti:
Eikä vahvista. Osaatko varmasti lukea...
Sinä et osaa. Jos nimi on Jahve pelastaa Jumala pelastaa on Jeesus silloin Jumala
- alllulleheijaa jiiha
Oikea nimi kirjoitti:
Sinä et osaa. Jos nimi on Jahve pelastaa Jumala pelastaa on Jeesus silloin Jumala
Jos pojan nimi on __ Antti Antinpoika _nii
se on silloin oma isänsä
elikä ANTTI
LOL
hihhuliheijaa
ja huhuhaaahhaa !!
alllulleheijaa jiihaa! - Raamattu tutuksi
Oikea nimi kirjoitti:
Jeesus= Jahve,Jehova.
- 21+++++++++++++++++1
Jos uskot Jeesukseen, se on välttämätön pelastumiselle.
Pelkkä usko Jeesukseen ei kumminkaan riitä- Pii on 3.0
Arameankielessä, jota Jeshua ja kumppanit puhuivat , ei ole sanaa " Pelastaa , "
Aramean , -LänsiSyyrian kieltä huonosti osaavat kirjurit olivat useimmiten kreikankielisiä , , ja olltivat sanan -pelastus ," Kreikan kieliopista , Aramea on monipuolisempi , ja oikea sana siinä on -Elämä . - - Raamattu tutuksi
Raamatun mukaan usko Jeesukseen riittää.
- Oli
Hyvä teksti taas todistajilta.
- hyvä havainto tässä
Yksi suuri ONGELMA eli mitään ei ole tapahtunut vielä pelastuksista puhumattakaan ja Jeesuskin on palanut näkymättömästi joten usko häneen perustuu todellakin vain USKOON. Ehkäpä se paratiisikin tulee näkymättömästi se on vain sellainen uskon tila joka pitää nähdä tosi uskovan, vaikka se olisi vain näkymätön.
- Repe-Pekka
>> Jeesus pelastaa >>
Varmasti.
13. Sillä "jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu".
14. Mutta kuinka he huutavat avuksensa sitä, johon eivät usko? Ja kuinka he voivat uskoa siihen, josta eivät ole kuulleet? Ja kuinka he voivat kuulla, ellei ole julistajaa?
Room. 10. KR 33/38.
Alkuseurakunnan ajoista lähtien uskovat ovat huutaneet avukseen Jeesus Nasaretilaista.
Saulus vainosi Jumalan seurakuntaa, siis Jeesusta avukseen huutavia.
7. ja minä kaaduin maahan ja kuulin äänen sanovan minulle: 'Saul, Saul, miksi vainoat minua?'
8. Niin minä vastasin: 'Kuka olet, herra?' Ja hän sanoi minulle: 'Minä olen Jeesus Nasaretilainen, jota sinä vainoat'.
Apt. 22.
Jeesuksen omia, omalla verellään itselleen ansaitsemia, Saulus vainosi.
28. Ottakaa siis itsestänne vaari ja kaikesta laumasta, johon Pyhä Henki on teidät pannut kaitsijoiksi, paimentamaan Herran seurakuntaa, jonka hän omalla verellänsä on itselleen ansainnut.
Apt. 20.
Mutta kuinka he huutavat avukseen Jeesusta, jos ei julisteta pelastuksen evankeliumia, Herrasta Jeesuksesta. - Pelastus made in USA
>> Tuossa se lukee. http://www.jw.org/fi/julkaisut/lehdet/wp20150301/
Ydinongelmana on kuitenkin se, että Vartiotorniseuran mukaan Jeesuksen lunnaiden taroamasta pelastuksesta ei voi päästä osalliseksi alistumatta sokeasti ja ehdoitta Vt-seuran USA:ssa toimivan hallintoelimen alaisuuteen ja sen kulloisillekin 2/3 enemistöäänestyksellä päättämille kulloisillekin voimassa oleville (alati muuttuville) opeille ja vaatimuksille.- Kolonkka
Vartiotorni kirjoittaa että ei ole pelastusta järjestön (vartiotorniseuralahkon) ulkopuolella.
Tuo kuuluu niihin asioihin, joita mainosvaltuutetut eivät tuo esiin, yllättävänä kristinopin kannalta.
Samoin on lahkon oppi väittää Jeesusta enkeli Mikaeliksi.
- Pelastus made in USA
>> Samoin on lahkon oppi väittää Jeesusta enkeli Mikaeliksi.
Nuo opillisista lillukanvarsista kiistelyt ja toistuvat hokemiset ovat sivuseikkoja.
Joillakin vaikuttaa olevan suorastaan "Mikael-syndrooma" johon ajatukset hirttävät toistamiseen hyvin tiukasti kiinni.
Keskeinen ongelma syntyy silloin kun jokin uskonto, uskonliike (tai yksittäinen kiihkouskova), olkoon se mikä tahansa uskonto, väittää yksinoikeudellisesti omaavansa "ainoan oikean pelastavan totuuden" ja vaatii itselleen ja dogmeilleen alistumista pelastumisen ehtona.- Kolonkka
" lillukanvarsista kiistelyt "
-Ai tuo lahkoiskulause on vielä käytössä ?
"" "Mikael-syndrooma" johon ajatukset hirttävät ""
-Niin, ja se on adventisteilta peräisin. Matkittu. emolahkon perustaja Russell. Se on juuri niin kiusallinen mainosvaiheessa kuin ilmenee.
Se esitetään vasta rakkauspommituksen kypsyttämälle.
Mutta samalla asiasta keskustelu paljastaa miten aivopesu tuo itsensä itsensä esiin. Ihmettelyyn on vain aivopesun vastaus.
Se selittyy tunne-elämän ensisijaisuudella niihin asiakeskustelun punkteihin, joista on kysymys
- Pelastus made in USA
>> Niin, ja se on adventisteilta peräisin.
Entä sitten? Myös Vartiotorniseuran aikalaskelmissa on edelleen perusrunkona paljon advetisteilta, varsinkin Barbourin kautta omittuja virheellisiä ajoituksia.
Tämä on vain pieni osanen koko uskontomarrkinoiden mosaiikkia loputtomine eri teorioineen, tulkintoineen ja oikeaoppisuuden jatkuvine kiistoineen.
Millä alla olevista "ainoan oikean uskon" oksista itse "kolonkka", enkeli Mikael-syndroomineen istuu?
- http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/6/67/BranchesChristians.png
Ps. Katson kaikkien uskontojen ja yksittäisten uskovien tulkintojen olevan pohjimmiltaan pelkkää lahkolaisuutta, sillä kaikki ne ovat pelkkiä ihmisvetoisia teorioita ja tulkintoja.- Pii on 3.0
Tuo linkki kristinuskon kehittymisestä unohtaa siitä sen , että alkuseurakunta hävisi jo vuonna -98 j.aa , kun eka kirkkoisä Ignatios A , hajotti Syyriassa seurakunnat , pakotti heidät pakanatemppeleihin , ja nimitti niiden Kreikkalaiset pakanapapit heille papeiksi . sama toistui v, -110 Armeniassa .
Tuo pappien, tai Vanhimmiston Lavaltapuhe on juuri sitä temppelikamaa ;
Nykyinen puhe Kreikkalaisista " alkuteksteistä" on sieltä kotoisin , - Pii on 3.0
Pii on 3.0 kirjoitti:
Tuo linkki kristinuskon kehittymisestä unohtaa siitä sen , että alkuseurakunta hävisi jo vuonna -98 j.aa , kun eka kirkkoisä Ignatios A , hajotti Syyriassa seurakunnat , pakotti heidät pakanatemppeleihin , ja nimitti niiden Kreikkalaiset pakanapapit heille papeiksi . sama toistui v, -110 Armeniassa .
Tuo pappien, tai Vanhimmiston Lavaltapuhe on juuri sitä temppelikamaa ;
Nykyinen puhe Kreikkalaisista " alkuteksteistä" on sieltä kotoisin ,Ignatios nimitti itsensä Piispaksi , sanoi piispan äänen olevan " jumalan ääni , ja nimitti Rooman piispan ja antoi hänelle arvonimen " Il papa , "
- Pii on 3.0
Pii on 3.0 kirjoitti:
Ignatios nimitti itsensä Piispaksi , sanoi piispan äänen olevan " jumalan ääni , ja nimitti Rooman piispan ja antoi hänelle arvonimen " Il papa , "
Uskonto väittää eka paavin olleen pietari , mutta hän oli kyllä Damasus ,
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta
Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas2081360- 961256
Neljä kuukautta vankeutta, kenelle?
Kuka tuomittiin ehdottomaan neljän kuukauden vankeustuomioon ja korvauksiin?9898Minä täällä vaan
Ukko jota oot joutunu joskus sietämään työnpuolesta. Toivottelen kauniita unia💛85842Ikävöin sua
Sä vaan pyörit mun mielessä, en saa sua unohdettua. Tilanteesta tekee vaikean sen kun molemmat ollaan varattuja ja tilan2830Jos haluat jatkaa tutustumista
Pyydä mut suoraan kunnon treffeille. En lähde mihinkään epämääräiseen viestittelyyn enää.57776- 31768
Oletko pitkävihainen ja onko sinulla " huono muisti muisti "?
Mitä asioita et unohda tai anna anteeksi ? Mitä asioita voit " unohtaa" tai unohtaa? Vastaa koskien kaivattuasi tai yle14762Oho! Esko Eerikäinen joutuu palaamaan "kalakukkokaupunkiin" - Tämä syy ei jätä kylmäksi!
Esko Eerikäinen on kyllä monessa mukana ja uskaltaa heittäytyä. Hatun nosto siitä! Eerikäinen palasi “kalakukkokaupunkii43713T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest37708