Olen 25-vuotias ja takanani on pitkä työttömyysura. Uran alussa aloin etsiä töitä, koska työministeri niitä lupasi. Töitä ei ole löytynyt ja nyt olen täystyöllistetty työtön. Kysynkin nyt työministeriltä: Milloin pääsen eläkkeelle?
Olen 25, milloin pääsen eläkkeelle?
15
1254
Vastaukset
- Lääkäri.
Tule käymään niin kirjoitetaan sinulle eläkepaperit.
- rollattorilla töihin
noin vuonna 2070. Sillä työuriahan on jatkettu ja eläkkelle pääsy lykätty hamaan ikuisuuteen! siis muilta kuin ay- pomoilta, ministereilta ja miljoonapalkkaisilta johtajilta.
- JK JK
NIINKÖ ?
- tied...
Ei 25-vuotiaalla pysty vielä olemaan pitkää työttömyysuraa takana. Muutaman vuoden vain.
Eläkkeelle pääset noin 40 vuoden kuluttua. Siihen asti kitkuttelet köyhistä köyhimpänä ja eläkkeellä samoin.
Vaihtoehtoja on, mutta en kerro niistä.- Anonyymi
Toden totta. Se mitä tekee työttömyyden sijaan, pitää ihan itse keksiä.
Sen verran voin vihjata että alkaa T-kirjaimella.
- Anonyymi
Kyllä minäkin kallistun sille kannalle, että n-90 syntyneet pääsevät
eläkkeelle n. 65 vuotiaina, kuupan himmetessä ehkä vähän aikaisemmin. - Anonyymi
"Pääsin" 20-vuotiaana ja olen nyt 42v. No, okei, olen päästäni työkyvyttömyyseläkkeellä.
Kukkuu kukkuu kukkuu!- Anonyymi
Mahtaa olla roima eläke tiedossa noilla edellytyksillä.
Yhtä köyhää kärmistelyä eläkeikään asti ja myös sen jälkeen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mahtaa olla roima eläke tiedossa noilla edellytyksillä.
Yhtä köyhää kärmistelyä eläkeikään asti ja myös sen jälkeen.Pärjäilly kohtuu hyvin, kun autoakin saanu nippanappa pidettyä tässä viimiset 10-vuotta, vaikka usein tiukkaa onkin.
Joo, ei paljon hupiajella, pari satkua kuussa lisää niin ei olis niin tiukilla, mutta en toistaiseksi valita.
- Anonyymi
Palataan asiaan sitten kun kirjoittelet "yli 75-v." -palstalle.
- Anonyymi
Ihan vaan tiedoksi että eläkkeelle pääsemisen ajankohtaan ei vaikuta työttömyys- ja/tai työllisyysjaksot vaan ihan muut asiat.
Jos et "onnistu" vammauttamaan itseäsi fyysisesti tai henkisesti niin sitten tiedossa on vielä melkoisen pitkä odotus jota voit nyt alkuun vaikka selvitellä täältä!
https://www.tyoelake.fi/laskurit/ - Anonyymi
Työeläkekarttuma alkaa 23 ikävuodesta alkaen.
Mutta jos Suomessa päästetään eläkkeelle eräitä kulttuuri-ihmisryhmiä, silloin sorretaan alkuperäisiä Suomalaisia Ihmisiä, joten samat oikeudet pitäisi olla kaikilla Suomalaisilla Ihmisillä tasapuolisesti mikäli he tahtovat eläkkeelle! - Anonyymi
Jo ennen eläkettä: Kannata lakialoitetta kahden sähkömittarin sallimiseksi samassa taloudessa. Yksi mittaisi pörssisähköä sen ollessa halpaa ja toinen sopimussähköä sen ollessa halvempaa.
Nykyinen laki kieltää kahden mittarin käytön!!
https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/12663- Anonyymi
Sitten vielä pihalle se kolmas mittari, mistä saa latinkia siihen sähkökulkuneuvoon.
- Anonyymi
Ukrainan konfliktin loputtua
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1017443
Siekkilässä ajettu ihmisten yli- mitä tapahtui? Länsi-Savo ei ole uutisoinut asiata
Manneja, vaiko matuja?815047- 794869
- 1324268
Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan103058- 522699
- 402596
- 532247
Törkeää toimintaa
Todella törkeitä kaheleita niitä on Ylivieskassakin. https://www.ess.fi/uutissuomalainen/8570818102221Suudeltiin unessa viime yönä
Oltiin jossain rannalla jonkun avolava auton lavalla, jossa oli patja ja peitto. Uni päättyi, kun kömmit viereeni tähtit211850