Olen 25, milloin pääsen eläkkeelle?

25-eläkeläinen

Olen 25-vuotias ja takanani on pitkä työttömyysura. Uran alussa aloin etsiä töitä, koska työministeri niitä lupasi. Töitä ei ole löytynyt ja nyt olen täystyöllistetty työtön. Kysynkin nyt työministeriltä: Milloin pääsen eläkkeelle?

15

1274

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lääkäri.

Tule käymään niin kirjoitetaan sinulle eläkepaperit.

• rollattorilla töihin

noin vuonna 2070. Sillä työuriahan on jatkettu ja eläkkelle pääsy lykätty hamaan ikuisuuteen! siis muilta kuin ay- pomoilta, ministereilta ja miljoonapalkkaisilta johtajilta.

• JK JK

NIINKÖ ?

• tied...

Ei 25-vuotiaalla pysty vielä olemaan pitkää työttömyysuraa takana. Muutaman vuoden vain.

Eläkkeelle pääset noin 40 vuoden kuluttua. Siihen asti kitkuttelet köyhistä köyhimpänä ja eläkkeellä samoin.

Vaihtoehtoja on, mutta en kerro niistä.

• Anonyymi

Toden totta. Se mitä tekee työttömyyden sijaan, pitää ihan itse keksiä.
        Sen verran voin vihjata että alkaa T-kirjaimella.

• Anonyymi

Kyllä minäkin kallistun sille kannalle, että n-90 syntyneet pääsevät
      eläkkeelle n. 65 vuotiaina, kuupan himmetessä ehkä vähän aikaisemmin.

• Anonyymi

"Pääsin" 20-vuotiaana ja olen nyt 42v. No, okei, olen päästäni työkyvyttömyyseläkkeellä.
      Kukkuu kukkuu kukkuu!

• Anonyymi

Mahtaa olla roima eläke tiedossa noilla edellytyksillä.
        Yhtä köyhää kärmistelyä eläkeikään asti ja myös sen jälkeen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mahtaa olla roima eläke tiedossa noilla edellytyksillä.
        Yhtä köyhää kärmistelyä eläkeikään asti ja myös sen jälkeen.

Pärjäilly kohtuu hyvin, kun autoakin saanu nippanappa pidettyä tässä viimiset 10-vuotta, vaikka usein tiukkaa onkin.
        Joo, ei paljon hupiajella, pari satkua kuussa lisää niin ei olis niin tiukilla, mutta en toistaiseksi valita.

• Anonyymi

Palataan asiaan sitten kun kirjoittelet "yli 75-v." -palstalle.

• Anonyymi

Ihan vaan tiedoksi että eläkkeelle pääsemisen ajankohtaan ei vaikuta työttömyys- ja/tai työllisyysjaksot vaan ihan muut asiat.

Jos et "onnistu" vammauttamaan itseäsi fyysisesti tai henkisesti niin sitten tiedossa on vielä melkoisen pitkä odotus jota voit nyt alkuun vaikka selvitellä täältä!

https://www.tyoelake.fi/laskurit/

• Anonyymi

Työeläkekarttuma alkaa 23 ikävuodesta alkaen.
      Mutta jos Suomessa päästetään eläkkeelle eräitä kulttuuri-ihmisryhmiä, silloin sorretaan alkuperäisiä Suomalaisia Ihmisiä, joten samat oikeudet pitäisi olla kaikilla Suomalaisilla Ihmisillä tasapuolisesti mikäli he tahtovat eläkkeelle!

• Anonyymi

Jo ennen eläkettä: Kannata lakialoitetta kahden sähkömittarin sallimiseksi samassa taloudessa. Yksi mittaisi pörssisähköä sen ollessa halpaa ja toinen sopimussähköä sen ollessa halvempaa.
      Nykyinen laki kieltää kahden mittarin käytön!!
      https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/12663

• Anonyymi

Sitten vielä pihalle se kolmas mittari, mistä saa latinkia siihen sähkökulkuneuvoon.

• Anonyymi

Ukrainan konfliktin loputtua

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävöin sinua kokoyön!

En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun
      Ikävä
      51
      3555
    2. Näen jatkuvasti Sompasaunalla alastomia miehiä ja naisia

jotka menevät siihen viereiseen rantaan myös uimaan alasti. Sompasaunat on siis Mustikkamaalla Helsingissä, ja kuljen si
      Maailman menoa
      108
      2387
    3. Kova karman laki

Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko
      Hindulaisuus
      592
      2266
    4. Päivieni piristys, missä olet?

Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei
      Ikävä
      19
      2016
    5. KALAJOEN UIMAVALVONTA

https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar
      Kalajoki
      74
      1664
    6. Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin

Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo
      Tunteet
      43
      1658
    7. Älä mahdollisesti ota itseesi

En voinut tietää. Sitäpaitsi.. niin
      Ikävä
      20
      1638
    8. Helena ja Mikko Koivun ero jatkuu edelleen ja loppua ei näy.

Voi eikä, miksi menee noin vaikeaksi avioero ja sopua ei tää ex- pari vaan saa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      136
      1512
    9. Ota nainen yhteyttä ja tee Tikusta asiaa?

Niin sitten minä teen Takusta asiaa.
      Ikävä
      28
      1436
    10. Millainen kaivattusi luonne on?

Millaisia luonteenpiirteitä arvostat kaivatussa? Oletteko samanlaisia luonteeltanne?
      Ikävä
      92
      1401
    Aihe