Me uskovaiset alamme hiljentyä Joulun viettoon joten yrittäkää te ateistit ja muut uskovaisten ja Jumalan pilkkaajat pärjätä tällä palstalla ilman meitä. Voitte vaikka vaihteeksi rääpiä toisianne ja purkaa pahaa oloanne ja aggressioitanne toisiinne.
Oikein rauhallista Joulua!
Rauhallista Joulua ateisteille!
41
106
Vastaukset
- Nappisuoritus
Oho, tulipa tiivis paketti tekopyhyyttä ja itsetyytyväisyyttä!
- Nappi-pappi
Taikka sitä kylmää realismia. Joskus on hyvä katsoa tosiasioita silmiin, vaikka torjunta olisi kuinka rajua.
- halle lujaa
Nappi-pappi kirjoitti:
Taikka sitä kylmää realismia. Joskus on hyvä katsoa tosiasioita silmiin, vaikka torjunta olisi kuinka rajua.
jeesustelijoiden on turha puhua realismista mitään satuinenne.
- kylli-sedälle
halle lujaa kirjoitti:
jeesustelijoiden on turha puhua realismista mitään satuinenne.
Mikä on sen suurempaa satua kuin ristiriitainen, erimielinen ja jatkuvasti muuttuva kehitys-, apina-, alkulima- ja pesusienioppi?
- Kara-Melli
kylli-sedälle kirjoitti:
Mikä on sen suurempaa satua kuin ristiriitainen, erimielinen ja jatkuvasti muuttuva kehitys-, apina-, alkulima- ja pesusienioppi?
Mä uskon että haikara on tuonut aina lapset savupiipusta, ensimmäisen savupiipun teki noin miljoona vuotta sitten Hai, jolla oli kara, jolla se muurasi ensimmäisen piipun.
Kara on minulle uskon symboli, ja juhlin Hain juhlaa joulukuun lopussa, kara pystyssä kaljaa juoden, karahvista tietenkin, Karateasuun pukeutuneena.
Karanteeni on eri asia, eikä se liity mitenkään Haihin.
Minuakin on aina naurattanut nuo mainitsemasi kehitys-, apina-, alkulima- ja pesusieniopit. Mutta antaa niiden uskoa, naureskellaan me partaamme, eiks je?
- kolahti
Yritetään pärjätä. Mutta kurjaa kun ette ole täällä meidän räävittävinä...
- Ko. Lahti
"Yritetään pärjätä. Mutta kurjaa kun ette ole täällä meidän räävittävinä..."
Tiedän, että ihminen, jolla ei ole Jeesuksen Pyhää henkeä sydämessään, tarvitsee jonkun jonka kautta voi purkaa pahaa oloaan, mutta ei kannata murehtia. Joulu kestää vain kolme päivää ja sitten on taas pitkä vuosi toteuttaa itseään.- Nappisuoritus
En huomannut Pyhän Hengen kosketusta aloitusviestissä:(
- etkö huomannut
Nappisuoritus kirjoitti:
En huomannut Pyhän Hengen kosketusta aloitusviestissä:(
Mutta samaa ironiaa oli, mitä Jeesus joskus myös käytti :)
- Nappisuoritus
etkö huomannut kirjoitti:
Mutta samaa ironiaa oli, mitä Jeesus joskus myös käytti :)
Kohde vain oli päinvastainen kuin Jessellä:(
- kypanamppi
Nappisuoritus kirjoitti:
Kohde vain oli päinvastainen kuin Jessellä:(
Ihan sama kohde oli (**)
- Nappisuoritus
kypanamppi kirjoitti:
Ihan sama kohde oli (**)
Vähillä tiedoilla olet kisassa.
- kypanamppi
Nappisuoritus kirjoitti:
Vähillä tiedoilla olet kisassa.
Mieluummin vähän tietoa kuin ei ollenkaan kuten sinulla.
- Lk19
kypanamppi kirjoitti:
Mieluummin vähän tietoa kuin ei ollenkaan kuten sinulla.
Ironia on sisältöä tärkeämpi tietenkin.
- jepjep !
Lk19 kirjoitti:
Ironia on sisältöä tärkeämpi tietenkin.
Se on ainoa joka atskuja hetkauttaa koska sitä itse aina käyttävät.
- minä päivänä te hete
Minä en usko ollenkaan Lutheriin mutta en silti ole ateisti. Mutta vielä haluaisin kysyä, että minä päivänä te heteroluterilaiset oikein joulua vietättekään?
- joulu-terv
joulu on alkuaan pakanallinen
keskitalven juhla. sanat joulu ja
juhla ovat samaa alkuperää.
joulua on vietetty Pohjolassa
olutta juoden jo kauan kauan
ennen kuin paavi lähetti tänne
käännytysväkeä. :)- 139
Eiköhän se juhlan pakanallisuus riipu lähinnä siitä, miksi sitä juhlitaan. Uskovat juhlivat jouluna Jeesuksen syntymää. En ihan äkkiä suostu pitämään sitä pakanallisena juhlan aiheena.
Ja koska ateistit yleensä aina seuraavaksi valittavat sitä, että Jeesus ei syntynyt Jouluna, niin todettakoon, että sillä ei ole mitään merkitystä. Harvemmin me syntisetkään juhlimme syntymäpäiväjuhlia täsmälleen sinä päivänä kuin ne kirjaimellisesti olisivat. - joulu-terv
139 kirjoitti:
Eiköhän se juhlan pakanallisuus riipu lähinnä siitä, miksi sitä juhlitaan. Uskovat juhlivat jouluna Jeesuksen syntymää. En ihan äkkiä suostu pitämään sitä pakanallisena juhlan aiheena.
Ja koska ateistit yleensä aina seuraavaksi valittavat sitä, että Jeesus ei syntynyt Jouluna, niin todettakoon, että sillä ei ole mitään merkitystä. Harvemmin me syntisetkään juhlimme syntymäpäiväjuhlia täsmälleen sinä päivänä kuin ne kirjaimellisesti olisivat.talven taittumisen juhla joulu on toki aikanaan kaapattu
kirkon juhlaksi. aivan kuten juhannuskin. mutta kansa
juhli sekä vuoden lyhintä että pisintä päivää jo
ennen kirkkoa ja sen juhlia. minunkin elinaikanani on
ollut todella radikaali muutos: joulun (kuten pääsiäisenkin)
hartaus ja kristillinen sisältö ovat kovaa vauhtia katoamassa.
iltasanomien kyselyssä joulukirkossa sanoo käyvänsä
ehkä joka neljäs suomalainen, vaikka joulukirkko ei tod ole
mikään uskonnollisuuden merkki.
muistaakseni joku näistä "pyhistä" jumalan sanan kirjoittajista
kovasti vannotti, että kirkko ei saisi olla "kalenterikirkko" jolla
on jotain erityisiä juhlapäiviä.... tämä viesti on tainnut
unohtua tärkeimpien ("homous on synti") viestien alle. - 139
joulu-terv kirjoitti:
talven taittumisen juhla joulu on toki aikanaan kaapattu
unohtua tärkeimpien ("homous on synti") viestien alle."talven taittumisen juhla joulu on toki aikanaan kaapattu kirkon juhlaksi"
Ei ole mitään talven taittumisen juhlaa kaapattu yhtään mihinkään. Joulu on haluttu sijoittaa johonkin kohtaan, ja jos se nyt on osunut jonkin toisen juhlan kanssa samaan aikaan, niin entä sitten. Jos ystäväsi on syntynyt samana päivänä kanssasi, niin syytätkö sinä häntäkin sinun syntymäpäiväsi kaappaamisesta?
Kyllä te sitten jaksatte inistä. Eikös elämän pitäisi olla iloista ja onnellista kun on fiksu ja filmaattinen ateisti ;). - Aatto aina tärkein j
139 kirjoitti:
Ja koska ateistit yleensä aina seuraavaksi valittavat sitä, että Jeesus ei syntynyt Jouluna, niin todettakoon, että sillä ei ole mitään merkitystä. Harvemmin me syntisetkään juhlimme syntymäpäiväjuhlia täsmälleen sinä päivänä kuin ne kirjaimellisesti olisivat.Luterilaisethan viettävät yleisesti ottaen vain jouluaattoa, ja sen merkitys on joulupukin tuomat lahjat. Kristityissä maissa taas joululahjatkin jaetaan vasta jouluna.
Toisaalta luterilaiset viettävät juhannusta tai paremminkin juhannusaattoa keskikesän juhlana työmarkkinajärjestöjen määräämänä päivänä, eikä heistä juuri kukaan tiedä, että juhannus on kristillinen juhla ja Pyhän Johannes Edelläkävijän ja Kastajan syntymäjuhla.
Myös vappu sekoittuu merkitykseltään kristillisiin juhliin, ja tässä luterilaisessa juhlaperinteessähän se on kaikkein suosituin juhlapäivä, josta vietetään varsinaisesti vain vapun aattoa! Tässä suhteessa on menty vielä pitemmälle taiteiden yössä, jossa varsinaista juhlapäivää ei edes ole vaan silloin vietetään vain aattoa illalla ja yöllä hillittömästi ryyppäämällä. - olet oikeassa
joulu-terv kirjoitti:
talven taittumisen juhla joulu on toki aikanaan kaapattu
unohtua tärkeimpien ("homous on synti") viestien alle.Homous todella on synti!
- joulu-terv
olet oikeassa kirjoitti:
Homous todella on synti!
??
kaikki homot tervemenoa sinne lieskoihin.
kaikki muut, hyvää vapahtajan syntymäpäivää.
??
mitenköhän sinulle on opetettu tämä lähimmäisenrakkaus-juttu
vai oleko vain itse 'valinnut' olla "uskomatta" siihen...
*huoh* - metsä puilta
139 kirjoitti:
"talven taittumisen juhla joulu on toki aikanaan kaapattu kirkon juhlaksi"
Ei ole mitään talven taittumisen juhlaa kaapattu yhtään mihinkään. Joulu on haluttu sijoittaa johonkin kohtaan, ja jos se nyt on osunut jonkin toisen juhlan kanssa samaan aikaan, niin entä sitten. Jos ystäväsi on syntynyt samana päivänä kanssasi, niin syytätkö sinä häntäkin sinun syntymäpäiväsi kaappaamisesta?
Kyllä te sitten jaksatte inistä. Eikös elämän pitäisi olla iloista ja onnellista kun on fiksu ja filmaattinen ateisti ;).uskovaiset ovat laittaneet hörhöilyjuhlansa "sattumalta" samaan ajankohtaan kuin pakanajuhlatkin. olette kyllä omituisen sivistymättömiä näiden faktojen suhteen. lukekaa muutakin kuin niitä iänikuisia evankeliumianne.
- polttaa polttaa
joulu-terv kirjoitti:
??
kaikki homot tervemenoa sinne lieskoihin.
kaikki muut, hyvää vapahtajan syntymäpäivää.
??
mitenköhän sinulle on opetettu tämä lähimmäisenrakkaus-juttu
vai oleko vain itse 'valinnut' olla "uskomatta" siihen...
*huoh*Rakkautta on kertoa totuus myös homoille.
Rakkaudettomuutta olisi uskotella heille, että homostelu ei ole syntiä. - Siinä joulupuuha
polttaa polttaa kirjoitti:
Rakkautta on kertoa totuus myös homoille.
Rakkaudettomuutta olisi uskotella heille, että homostelu ei ole syntiä.Toivottavasti ulotat rakkautesi kaikkiin syntisiin.
- polttaa polttaa
Siinä joulupuuha kirjoitti:
Toivottavasti ulotat rakkautesi kaikkiin syntisiin.
Kyllä. Homot vain ovat aina itseään tyrkyttämässä rakastettaviksi eturintamassa.
- 139
metsä puilta kirjoitti:
uskovaiset ovat laittaneet hörhöilyjuhlansa "sattumalta" samaan ajankohtaan kuin pakanajuhlatkin. olette kyllä omituisen sivistymättömiä näiden faktojen suhteen. lukekaa muutakin kuin niitä iänikuisia evankeliumianne.
Miten niin sattumalta? Ihme harhakuvitelmia. Eihän mitään sattumaa ole edes olemassa. En ottanut mitään kantaa siihen, miten tai miksi on päädytty tuohon ajankohtaan. Totesin vain, että siihen se on laitettu, ja että entä sitten.
Kyllä on todellisia vaikeuksia ateistilla vaikuttaa fiksulta, kun luetun ymmärtäminen on tuota tasoa.
Sitä paitsi, siitä väitetystä sivistymättömyydestä... Suomenkielessä lause aloitetaan isolla kirjaimella. Kerrassaan hilpeää =). - samaa mieltä
metsä puilta kirjoitti:
uskovaiset ovat laittaneet hörhöilyjuhlansa "sattumalta" samaan ajankohtaan kuin pakanajuhlatkin. olette kyllä omituisen sivistymättömiä näiden faktojen suhteen. lukekaa muutakin kuin niitä iänikuisia evankeliumianne.
Siinä olet oikeassa, että evankeliumit todella kestävät aikaa eli ovat iänikuisia.
- Siinä joulupuuha
polttaa polttaa kirjoitti:
Kyllä. Homot vain ovat aina itseään tyrkyttämässä rakastettaviksi eturintamassa.
Panosta tekstinymmärtämiseen.
- polttaa polttaa
Siinä joulupuuha kirjoitti:
Panosta tekstinymmärtämiseen.
Panosta sinä häviämiseen.
- mietis vähä
Sanat joulu ja juhla voivat olla samaa alkuperää. Joulua kuitenkin vietetään koko maailmassa, sielläkin, missä sanoja joulu ja juhla ei tunneta.
Suomen sanat eivät ole sama asia kuin itse joulu. Mietipä, mitä sanoja joulusta ja juhlasta muualla käytetään! Esimerkiksi englanniksi, saksaksi, ranskaksi, arabiaksi.
- joulurauhaa
Kiitos!
Sitä samaa itsellesi. Nyt alkaa olla kaikki valmistelut tehty, saunakin on pesty. On aika tehdä viimeiset viimeistelyt ja asettua jouluun.- mielenkiintoista
Miksi ateisti viettää Joulua?
mielenkiintoista kirjoitti:
Miksi ateisti viettää Joulua?
Muiden puolesta en osaa sanoa, mutta minä vietän joulu useiden keskenään ristiriitaistenkin syiden takia.
Ensinnäkin siksi, että olen tässä kulttuurissa kasvanut joulun viettoon. Se on ikäänkuin annettu kulttuurinen ominaisuus minussa: joulunaika ja joulumieli. Epämääräinen kollektiivinen henki, joka tuppaa leijailemaan pölynimurin, luutun ja Prisman kassajonon yllä joulukuun alkupuolelta lähtien.
Toiseksi, ymmärrettyäni joskus talvipäivänseisauksen laajan ja syvällisen merkityksen, olen viettänyt joulua talvipäivänseisauksen juhlana - suomalaisittain pesäpäiviä. Se ei osu ihan päivälleen oikein, mutta joulunaika on muutenkin aika laaja, joten voin viettää joulunaikaa jo etukäteen, vähän kuten kristityt viettävät adventteja.
Kolmanneksi, kristillinen perinne toki vaikuttaa myös. Vietän joulua myös sopuisasti Jeesuksen syntymäjuhlana, riippumatta siitä miten se sopii historiallisiin tosiasioihin. Jeesustahan voi muistaa myös ihmisenä, mikäpä häntä on juhliessa, semminkin kun mies lausui jotain viisaita ajatuksia.
Kunnioitan tällä myös rakastani, jolle kristillinen joulu on tärkeä.
Luulen että useimpien ihmisten joulussa on sekaisin vähän tätä kaikkea, erilaisin painotuksin.- mielenkiintoista
kaarne kirjoitti:
Muiden puolesta en osaa sanoa, mutta minä vietän joulu useiden keskenään ristiriitaistenkin syiden takia.
Ensinnäkin siksi, että olen tässä kulttuurissa kasvanut joulun viettoon. Se on ikäänkuin annettu kulttuurinen ominaisuus minussa: joulunaika ja joulumieli. Epämääräinen kollektiivinen henki, joka tuppaa leijailemaan pölynimurin, luutun ja Prisman kassajonon yllä joulukuun alkupuolelta lähtien.
Toiseksi, ymmärrettyäni joskus talvipäivänseisauksen laajan ja syvällisen merkityksen, olen viettänyt joulua talvipäivänseisauksen juhlana - suomalaisittain pesäpäiviä. Se ei osu ihan päivälleen oikein, mutta joulunaika on muutenkin aika laaja, joten voin viettää joulunaikaa jo etukäteen, vähän kuten kristityt viettävät adventteja.
Kolmanneksi, kristillinen perinne toki vaikuttaa myös. Vietän joulua myös sopuisasti Jeesuksen syntymäjuhlana, riippumatta siitä miten se sopii historiallisiin tosiasioihin. Jeesustahan voi muistaa myös ihmisenä, mikäpä häntä on juhliessa, semminkin kun mies lausui jotain viisaita ajatuksia.
Kunnioitan tällä myös rakastani, jolle kristillinen joulu on tärkeä.
Luulen että useimpien ihmisten joulussa on sekaisin vähän tätä kaikkea, erilaisin painotuksin.Kiitos asiallisesta vastauksesta ja hyvää Joulua!
mielenkiintoista kirjoitti:
Kiitos asiallisesta vastauksesta ja hyvää Joulua!
Itse ateistina vietän joulua vain tietyn perinteen takia. Ei siinä mitään uskonnollista perspektiiviä ole; vain yhdessäoloa, kuusi, ja joulusapuskojen syöntiä.
Hyvää joulua, vaikka tämänkin ketjun tarkoitus oli vain vinoilla.- wwuh
helsinkijokkeri kirjoitti:
Itse ateistina vietän joulua vain tietyn perinteen takia. Ei siinä mitään uskonnollista perspektiiviä ole; vain yhdessäoloa, kuusi, ja joulusapuskojen syöntiä.
Hyvää joulua, vaikka tämänkin ketjun tarkoitus oli vain vinoilla.Kyllä koira koiran tuntee...
- harmaa paavi
Itse olen agnostikko, mutta jos olisin Raamattua vaaliva kristitty, en todellakaan viettäisi joulua, koska se on itse asiassa pakanallinen ja saatanallinen juhla, jonka roomalaiset vain nimesivät myöhemmin jouluksi.
http://maallikkoapuri.blogspot.fi/2014/12/joulu-on-saatanallinen-juhla-pohjautuu.html- juhlan aihe!
Minä vietän Jeesuksen syntymäjuhlaa. Eikös ole hyvä, että pakanallinen juhla on lopetettu ja alettu juhlia Jeesusta. Ei sama päivä juhlaa pahenna koska se on vain päivämäärä kalenterissa. Juhlan aihe siis ratkaisee.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ootko nainen noin mustis musta
Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t503337- 151730
- 351664
Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin171651Miksi kaipaat
Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?251392Kauan säkin jaksoit
Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐401312- 611289
Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät901085Mietin tässä T....
Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..221023- 128974