Mitä tarkoittaa, kun kaveri on liiketoimintakiellossa ja on pyytänyt minua perustamaan oy:n, jota hän johtaisi?
Liiketoimintakielto?
8
6919
Vastaukset
Liiketoimintakielto annetaan törkeästä menettelystä elinkeinotoiminnassa. Liiketoimintakiellossa oleva ei saa harjoittaa liiketoimintaa itse eikä välikäsien kautta (määräaikainen kielto). Sinä olisit siis se välikäsi ja näin myös syyllistyisit rikolliseen toimintaan.
- Joo
bulvaani näennäistoimija; (metsästäjän käyttämä) houkutuslintu, -kuva ¶ Bulvaani toimii näennäisesti ja muodollisesti itsenäisesti esim. ostajana tai myyjänä mutta toimii todellisuudessa toisen, salassa pysyttelevän henkilön tai yrityksen lukuun. Usein järjestely tehdään siksi, että todellisen toimijan suorittamana kauppa tms. olisi laiton tai arveluttavaa, ja laittomaksi se saatetaan tulkita bulvaanin kautta tehtynäkin. Bulvaania voisi kutsua valeostajaksi tai -myyjäksi.
- Kalle Pykälä
http://vivisimo.com/search?query=liiketoimintakielto&v:sources=Web
Nyt on muotia rekisteröidä Viroon yhtiö ja toimia sen kautta Suomessa. - poliisi pamputtaa
Jos tämä henkilö on sinun ihan oikea kaveri, niin tokihan sinä häntä autat. Nämä liiketoimintakiellot ovat nykyään muuttuneet muoti-ilmiöksi niin että niitä jaellaan ihan sattumanvaraisesti. Nykyään se voidaan antaa ja usein annetaan ihan varmuuden vuoksi ja kaupan päälle. Tällaisella kiellolla voi pyyhkiä perseensä.
- Liikaa toimintakieltoja
Samaa mieltä edellisen kanssa. Itsellä myös liiketoimintakielto. Kolme vuotta siitä että maksoin mieluummin työntekijöiden palkkasaatavat kuin verot. Siis kyseessä oli tilanne jossa yrityksellä ei ollut varaa maksaa molempia. Jos tuo luokitellaan rikolliseksi toiminnaksi niin kai minä sitten olen rikollinen. Korvausvelvollisuus tietysti säilyi, eli verot piti maksaa kuitenkin valtiolle mutta elinkeinomahdollisuuteni vietiin kolmeksi vuodeksi. Suomi on yrittäjien paratiisi.
- yrittäjä = verovirkailijan ...
Liikaa toimintakieltoja kirjoitti:
Samaa mieltä edellisen kanssa. Itsellä myös liiketoimintakielto. Kolme vuotta siitä että maksoin mieluummin työntekijöiden palkkasaatavat kuin verot. Siis kyseessä oli tilanne jossa yrityksellä ei ollut varaa maksaa molempia. Jos tuo luokitellaan rikolliseksi toiminnaksi niin kai minä sitten olen rikollinen. Korvausvelvollisuus tietysti säilyi, eli verot piti maksaa kuitenkin valtiolle mutta elinkeinomahdollisuuteni vietiin kolmeksi vuodeksi. Suomi on yrittäjien paratiisi.
Odottelen törkeästä veropetoksesta tuomiota, sitähän ei kukaan usko etten sellaista ole tehnyt, on tässä pari vuotta jo löysässä hirressä roikuttu.
Ex miehen kanssa perustettiin firma, hän toimi siinä päätoimisesti minä sivutoimisesti (muualla siis omassa työssä) ja kuinkas ollakaan ex oli sit tuikannut kirjanpitoon tietämättäni muutaman kuitin --- sellaisen tekaistun.
Yrityksen vastuuhenkilönä sain myös syytteet.
Ei kantsi antaa nimeään paskattavaksi - eri asia jossei ole mitään hävittävää, omaisuutta/luottotiedot - tiedoksi
yrittäjä = verovirkailijan ... kirjoitti:
Odottelen törkeästä veropetoksesta tuomiota, sitähän ei kukaan usko etten sellaista ole tehnyt, on tässä pari vuotta jo löysässä hirressä roikuttu.
Ex miehen kanssa perustettiin firma, hän toimi siinä päätoimisesti minä sivutoimisesti (muualla siis omassa työssä) ja kuinkas ollakaan ex oli sit tuikannut kirjanpitoon tietämättäni muutaman kuitin --- sellaisen tekaistun.
Yrityksen vastuuhenkilönä sain myös syytteet.
Ei kantsi antaa nimeään paskattavaksi - eri asia jossei ole mitään hävittävää, omaisuutta/luottotiedotTervehdys
Kuittikauppaa ei koskaan kannata harrastaa,mielummin jättää niiltäkohdin verot maksamatta. - 1+10
Liikaa toimintakieltoja kirjoitti:
Samaa mieltä edellisen kanssa. Itsellä myös liiketoimintakielto. Kolme vuotta siitä että maksoin mieluummin työntekijöiden palkkasaatavat kuin verot. Siis kyseessä oli tilanne jossa yrityksellä ei ollut varaa maksaa molempia. Jos tuo luokitellaan rikolliseksi toiminnaksi niin kai minä sitten olen rikollinen. Korvausvelvollisuus tietysti säilyi, eli verot piti maksaa kuitenkin valtiolle mutta elinkeinomahdollisuuteni vietiin kolmeksi vuodeksi. Suomi on yrittäjien paratiisi.
Juu jos veroja jää maksamatta olet täysin pesunkestävä rikollinen! Jos firmalla menee huonosti, kuseta työntekijöitä ja jätä palkat maksamatta, lupaile muille valkojille kuuta taivaalta mutta maksa verot. Näin toimien olet 100% rehellinen ja kunniallinen kansalainen ja yrittäjä. Ja pystyt hyvillä mielin aloittamaan vaikka heti uuden yrityksen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi
Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh2442044- 841228
- 901067
Jani Wickholm on kuollut
Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm1171045- 123850
J-mies, miten voit olla niin varma siitä
että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp87847Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa101809- 121771
Alan pikkuhiljaa olemaan sinut
sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante124716- 23701