Liiketoimintakielto?

Mitä tarkoittaa

Mitä tarkoittaa, kun kaveri on liiketoimintakiellossa ja on pyytänyt minua perustamaan oy:n, jota hän johtaisi?

8

6919

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Liiketoimintakielto annetaan törkeästä menettelystä elinkeinotoiminnassa. Liiketoimintakiellossa oleva ei saa harjoittaa liiketoimintaa itse eikä välikäsien kautta (määräaikainen kielto). Sinä olisit siis se välikäsi ja näin myös syyllistyisit rikolliseen toimintaan.

      • Joo

        bulvaani näennäistoimija; (metsästäjän käyttämä) houkutuslintu, -kuva ¶ Bulvaani toimii näennäisesti ja muodollisesti itsenäisesti esim. ostajana tai myyjänä mutta toimii todellisuudessa toisen, salassa pysyttelevän henkilön tai yrityksen lukuun. Usein järjestely tehdään siksi, että todellisen toimijan suorittamana kauppa tms. olisi laiton tai arveluttavaa, ja laittomaksi se saatetaan tulkita bulvaanin kautta tehtynäkin. Bulvaania voisi kutsua valeostajaksi tai -myyjäksi.


    • Kalle Pykälä
    • poliisi pamputtaa

      Jos tämä henkilö on sinun ihan oikea kaveri, niin tokihan sinä häntä autat. Nämä liiketoimintakiellot ovat nykyään muuttuneet muoti-ilmiöksi niin että niitä jaellaan ihan sattumanvaraisesti. Nykyään se voidaan antaa ja usein annetaan ihan varmuuden vuoksi ja kaupan päälle. Tällaisella kiellolla voi pyyhkiä perseensä.

      • Liikaa toimintakieltoja

        Samaa mieltä edellisen kanssa. Itsellä myös liiketoimintakielto. Kolme vuotta siitä että maksoin mieluummin työntekijöiden palkkasaatavat kuin verot. Siis kyseessä oli tilanne jossa yrityksellä ei ollut varaa maksaa molempia. Jos tuo luokitellaan rikolliseksi toiminnaksi niin kai minä sitten olen rikollinen. Korvausvelvollisuus tietysti säilyi, eli verot piti maksaa kuitenkin valtiolle mutta elinkeinomahdollisuuteni vietiin kolmeksi vuodeksi. Suomi on yrittäjien paratiisi.


      • yrittäjä = verovirkailijan ...
        Liikaa toimintakieltoja kirjoitti:

        Samaa mieltä edellisen kanssa. Itsellä myös liiketoimintakielto. Kolme vuotta siitä että maksoin mieluummin työntekijöiden palkkasaatavat kuin verot. Siis kyseessä oli tilanne jossa yrityksellä ei ollut varaa maksaa molempia. Jos tuo luokitellaan rikolliseksi toiminnaksi niin kai minä sitten olen rikollinen. Korvausvelvollisuus tietysti säilyi, eli verot piti maksaa kuitenkin valtiolle mutta elinkeinomahdollisuuteni vietiin kolmeksi vuodeksi. Suomi on yrittäjien paratiisi.

        Odottelen törkeästä veropetoksesta tuomiota, sitähän ei kukaan usko etten sellaista ole tehnyt, on tässä pari vuotta jo löysässä hirressä roikuttu.

        Ex miehen kanssa perustettiin firma, hän toimi siinä päätoimisesti minä sivutoimisesti (muualla siis omassa työssä) ja kuinkas ollakaan ex oli sit tuikannut kirjanpitoon tietämättäni muutaman kuitin --- sellaisen tekaistun.

        Yrityksen vastuuhenkilönä sain myös syytteet.

        Ei kantsi antaa nimeään paskattavaksi - eri asia jossei ole mitään hävittävää, omaisuutta/luottotiedot


      • tiedoksi
        yrittäjä = verovirkailijan ... kirjoitti:

        Odottelen törkeästä veropetoksesta tuomiota, sitähän ei kukaan usko etten sellaista ole tehnyt, on tässä pari vuotta jo löysässä hirressä roikuttu.

        Ex miehen kanssa perustettiin firma, hän toimi siinä päätoimisesti minä sivutoimisesti (muualla siis omassa työssä) ja kuinkas ollakaan ex oli sit tuikannut kirjanpitoon tietämättäni muutaman kuitin --- sellaisen tekaistun.

        Yrityksen vastuuhenkilönä sain myös syytteet.

        Ei kantsi antaa nimeään paskattavaksi - eri asia jossei ole mitään hävittävää, omaisuutta/luottotiedot

        Tervehdys

        Kuittikauppaa ei koskaan kannata harrastaa,mielummin jättää niiltäkohdin verot maksamatta.


      • 1+10
        Liikaa toimintakieltoja kirjoitti:

        Samaa mieltä edellisen kanssa. Itsellä myös liiketoimintakielto. Kolme vuotta siitä että maksoin mieluummin työntekijöiden palkkasaatavat kuin verot. Siis kyseessä oli tilanne jossa yrityksellä ei ollut varaa maksaa molempia. Jos tuo luokitellaan rikolliseksi toiminnaksi niin kai minä sitten olen rikollinen. Korvausvelvollisuus tietysti säilyi, eli verot piti maksaa kuitenkin valtiolle mutta elinkeinomahdollisuuteni vietiin kolmeksi vuodeksi. Suomi on yrittäjien paratiisi.

        Juu jos veroja jää maksamatta olet täysin pesunkestävä rikollinen! Jos firmalla menee huonosti, kuseta työntekijöitä ja jätä palkat maksamatta, lupaile muille valkojille kuuta taivaalta mutta maksa verot. Näin toimien olet 100% rehellinen ja kunniallinen kansalainen ja yrittäjä. Ja pystyt hyvillä mielin aloittamaan vaikka heti uuden yrityksen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi

      Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh
      Maailman menoa
      244
      2044
    2. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      84
      1228
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      90
      1067
    4. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      117
      1045
    5. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      123
      850
    6. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      87
      847
    7. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      101
      809
    8. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      121
      771
    9. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      124
      716
    10. Pohjola talo

      Kuka arvaa lähimmäs miten nopeasti tulee konkurssi uusilla yrittäjillä
      Kuhmo
      23
      701
    Aihe