Sveitsin tili

Olavi1111

Oon tässä miettiny että, jos avaa sveitsiin tilin ja laittaa sinne kaikki rahansa, niin onko mahdollista käyttää sveitsin pankki korttia suomessa ilman, että viranomaoset alkaisivat epäilemään mitään tai kysymään. Esimerkiksi jos ostaisin auton sveitsin tilillä olevista rahoista, niin saako viranomaiset sen selville jotenkin, tai alkaisiko viranomaiset kysymään että mistä auto on peräisin?

16

9022

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Unohda koko juttu

      Huomioi, että Sveitsin pankkisalaisuus on jo murtunut. Eli veronkierto ei oikein enää onnistu.

      Lisäksi tilin avaus Sveitsiläiseen pankkiin ei onnistu helposti "tavikselta". Pitää olla mieluimmin miljoonia talletettavaksi.

      • Mattokeisari

        Tilin voi avata sveitsissä kyllä ihan pienelläkin alkupääomalla, minä olen avannut sieltä neljä tiliä v 1994. Siirsin silloin kaikki rahani tileille, tyhjäsin suomen pankkitilit, myin autoni ja yritykseni. Asun itse myös täällä sveitsissä nykyään ja olen eläkkeellä.


    • VeroxBOT

      "onko mahdollista käyttää sveitsin pankki korttia suomessa ilman, että viranomaoset alkaisivat epäilemään mitään tai kysymään."

      Kyllä ulkomaiset kortit pelaa suht varmasti, esim SKRILL palvelulla, vastaa PayPalia voi vastaanottaa rahaa. Kortti on koodattu luottokortiksi, joten veikkaustuotteet ei onnistu, samoin kuin polttoaineostokset ei onnistu.

      Mitä veronkiertoon tulee, pankkisalaisuus rymisee alas vauhdilla ympäriinsä, 2017 jenkkilän veroparatiisiosavaltiot aukenee suomen verottajalle.

      Peittelyyn menee enenmän rahaa kuin saatava hyöty on. Parempi vaihtoehto on pöytälaatikkofirma UK:sta jossa tarvitset mallinuket hallitukseen, maksaa extraa 200 - 500 GBP vuodesta.

      Katso että saat Chip&PIN kortin, millään Siganture&chip kortilla ei mitään tee.

      • Anonyymi

        "Kortti on koodattu luottokortiksi, joten veikkaustuotteet ei onnistu, samoin kuin polttoaineostokset ei onnistu"

        Häh?

        Ainakin joillakin luottokorteilla voi maksaa polttoaineostoksia.

        Eli se, että ei voi maksaa polttoaineostoksia, ei johdu siitä, että on koodattu luottokortiksi.

        Olisiko niin, että osa liikennepolttoaineita myyvistä automaateista on vaan niin alkeellisia, että eivät hyväksy lainkaan ulkomaisia kortteja ?

        Ongelman voi yleensä kiertää, jos tankkaa sellaisella asemalla, jossa voi maksaa kassalle polttoaineostoksensa.

        Autoliikkeistä muuten yllättävän monella on tilanne se, ettei heillä ole korttimaksupäätettä.

        Mutta jos löydät autoliikkeen, jolla on korttimaksupääte, niin periaatteessa minkään ei pitäisi estää auton maksamista kortilla, kunhan kortin käyttöraja ei ylity.
        Varsinkin kalliimpien autojen kohdalla kun helposti ylittyy nuo käyttörajat.


    • MAP

      Kortti toimii suomessa hyvin. Auton osto onnistuu. Auto rekisteröidään joten tarvitset liikennevakuutuksen. Tässä vaiheessa auto omistajatietoineen on rekisterissä, tarvittaessa viranomaiset näkevät nämä tiedot. Siinähän ei ole ongelmaa mikäli rahat ovat laillisesti ansaittuja ja hallussasi laillisesti.

      • Anonyymi

        "auto omistajatietoineen on rekisterissä, tarvittaessa viranomaiset näkevät nämä tiedot. Siinähän ei ole ongelmaa mikäli rahat ovat laillisesti ansaittuja ja hallussasi laillisesti."

        Kysymys:

        Jos ostaa auton, ja maksaa (tai joku muu maksaa sen puolestasi) auton kortilla,
        Sillä edellytyksellä, että auton maksamiseen ei liity maksuvälinepetosta, niin voiko missään tilanteessa asiasta tulla ongelmia (oletetaan, että itse myytävä auto omaa ns. "puhtaan taustan", eli itse myytävällä autolla ei ole epämääräistä historiaa) ?

        Ainoa ongelma mikä voi tulla vastaan on se, että jos haet toimeentulotukea, niin tuki voidaan jättää maksamatta ja KELA voi vaatia auton myyntiä (jos kerran olet auton omistaja).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "auto omistajatietoineen on rekisterissä, tarvittaessa viranomaiset näkevät nämä tiedot. Siinähän ei ole ongelmaa mikäli rahat ovat laillisesti ansaittuja ja hallussasi laillisesti."

        Kysymys:

        Jos ostaa auton, ja maksaa (tai joku muu maksaa sen puolestasi) auton kortilla,
        Sillä edellytyksellä, että auton maksamiseen ei liity maksuvälinepetosta, niin voiko missään tilanteessa asiasta tulla ongelmia (oletetaan, että itse myytävä auto omaa ns. "puhtaan taustan", eli itse myytävällä autolla ei ole epämääräistä historiaa) ?

        Ainoa ongelma mikä voi tulla vastaan on se, että jos haet toimeentulotukea, niin tuki voidaan jättää maksamatta ja KELA voi vaatia auton myyntiä (jos kerran olet auton omistaja).

        "Kysymys:

        Jos ostaa auton, ja maksaa (tai joku muu maksaa sen puolestasi) auton kortilla,
        Sillä edellytyksellä, että auton maksamiseen ei liity maksuvälinepetosta, niin voiko missään tilanteessa asiasta tulla ongelmia (oletetaan, että itse myytävä auto omaa ns. "puhtaan taustan", eli itse myytävällä autolla ei ole epämääräistä historiaa) ?"

        Voi tulla verottajan kanssa ongelmia. Jos autosi arvo liian suuri suhteessa tuloihisi niin pyytävät selvitystä rahojen alkuperästä. Jos selvityksesi ei kelpaa saattavat siirtää jatkot poliisin rahanpesututkijoille,


    • Elämä on rahaa

      Olavi, muuta muualle; hyvää vuodenjatkoa ja erityisesti hyvää terveyttä koko elämän ajaksi ja vielä siitäkin eteenpäin.

      • voivoi voivinetto

        Luuletko, että jeesus saattaisi vielä sitten auttaa?


    • rahapelin taito

      Jos näitä asioita pitää kysellä näiltä palstoilta et taida olla sovelias henkilö käyttämään veroparatiisimaiden palveluita.
      Katsos kun viisaammat osaa käyttää näihin asioihin perehtyneitä erityisasiantuntijoita. Tosin niiden palkkiot ovat myös sen mukaisia ettei aivan pikkusummilla kannata lähteä peliin mukaan. (miljoonia pitää olla)

    • Outopossu

      Itse olen miettinyt sveitsiläistä pankkitiliä ihan vaan huvin vuoksi, menköön tiedot minne menevät, ei minulla ole rikollista toimintaa. Olettaen että kertakäynti riittää ja loput verkkopankin välityksellä. Mites, onko jokainen sveitsiläinen kersa jo syntymästään sitten miljonääri jos ekaa kesätyöpaikan palkkaa pitäisi saada ylipäänsä jollekin tilille? Vai lainataanko suvulta, työnantajalta milli tavallisen tilin avaamiseen? Enkä nyt puhu keskiverto-suomi24-käyttäjän tarvitsemasta anonyymistä numerotilistä platinavisalla. Ihme lätinää taas oman taloutensa ja muidenkin eksperteiltä.

    • Low-life-kenties

      Ja aina ihan kaikki sitä autoa ja/tai Kelaa/sossua/voutia varten.

      Jätä huomiotta jos ei osunut oikeaan. Muussa tapauksessa provosoidu kohtuuttomssti.

      • Veijari65

        Jos on ongelmia noiden viranomaisten kanssa niin kannattaa tehdä kaikki omaisuutensa suojaamiseksi.


    • Naapurinäijä

      Tavallisen luotollisen käyttötilin voi tokia avata kuka tahansa. Seveitsiläiset eivät ole niitä ulkomaalaisystävällisimpiä, joten on pakko puhua sveistsinsaksaa (jos on saksankielisellä alueella).

      Sveitsistä pois muuttaessani jouduin antamaan rajalla pankin todistuksen siitä, että en ollut pankille mitään velkaa.

      Eurooppalaiset pankkikortit (debit) toimivat Suomessa siinä missä kotimaisetkin.

      Itse olen harkinnut tilin avaamista yhdessä EU-maassa sen vuoksi, että siellä on pienet palvelumaksut ja sellaisia palveluja, joita paljon muutenkin käytän.

    • Anonyymi

      ihan vaan makeeta vois olla leijua baarissa sveitsiläisen pankin luottokortilla. Ja samasta syystä sitten puliveivata autojen kanssa (joihin ei muuten olisi varaakaan) mutta miljonäärin elkeet pitää olla. No, samaanhan syyllistyvät ns. uudet tulokkaatkin. Osalla kyllä jopa rahaa, paljonkin, nuo hädänalaiset.

    • Anonyymi

      Kannattaa ostaa Saksan liittovaltio niin voi määrätä silloin kokonaan heidän toimintonsa, sijoituskohteena valtio. Tai osta Malta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      99
      2870
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2430
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2210
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      17
      2022
    5. 171
      1852
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1846
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1797
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1736
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      133
      1539
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1314
    Aihe