Toinen on poika ja toinen on isä: kuinka he voisivat olla yhden ja saman kaksi eri persoonaa?
Toinen on ihminen ja toinen on Jumala: kuinka he voisivat olla yhden ja saman kaksi eri persoonaa olematta kaksi eri olentoa?
kolminaisuudesta
58
128
Vastaukset
- Simelius
Niin. On helpompi tajuta unitaarisen näkemyksen mukaan, mutta kantaani en ole lyönyt lukkoon. Olenkin kysellyt että minkäläinen uskova minä olen kun en tiedä varmuutta asiasta.
- ei kirj.
Olet hyvä uskova, Simelius.
On parempi olla ottamatta kantaa kuin väittää todeksi jotakin sellaista, mitä ei ymmärrä. Jumala arvostaa tällaista sydämen asennetta ja menettelyä. - Simelius
ei kirj. kirjoitti:
Olet hyvä uskova, Simelius.
On parempi olla ottamatta kantaa kuin väittää todeksi jotakin sellaista, mitä ei ymmärrä. Jumala arvostaa tällaista sydämen asennetta ja menettelyä.Välillä tuntuu että olenko eksynyt kun kuuntelee esimerkiksi radio-deillä ihmisten opetusta tästä aiheesta. Esimerkiksi Juha Ahvion näkemys aiheesta tässä taannoin oli hämmentävä juuri siitä syystä että kun järki sanoo yhtä ja sitten trinitaarinen näkemys toista. Tämä hämmentää todella. Rukoilen jatkuvasti että saisin varmuutta ta varmuuden asiassa.
- Simelius
Simelius kirjoitti:
Välillä tuntuu että olenko eksynyt kun kuuntelee esimerkiksi radio-deillä ihmisten opetusta tästä aiheesta. Esimerkiksi Juha Ahvion näkemys aiheesta tässä taannoin oli hämmentävä juuri siitä syystä että kun järki sanoo yhtä ja sitten trinitaarinen näkemys toista. Tämä hämmentää todella. Rukoilen jatkuvasti että saisin varmuutta ta varmuuden asiassa.
Piti kirjoittaa tai-sana tuohon loppuun.
- ei kirj.
Simelius kirjoitti:
Välillä tuntuu että olenko eksynyt kun kuuntelee esimerkiksi radio-deillä ihmisten opetusta tästä aiheesta. Esimerkiksi Juha Ahvion näkemys aiheesta tässä taannoin oli hämmentävä juuri siitä syystä että kun järki sanoo yhtä ja sitten trinitaarinen näkemys toista. Tämä hämmentää todella. Rukoilen jatkuvasti että saisin varmuutta ta varmuuden asiassa.
Ei sellainen ihminen ole eksynyt, joka ei voi ymmärtää vaikeatajuisia ja jopa ristiriitaisia opetuksia, eikä voi omantuntonsa vuoksi tunnustaa mitään tulkintaa varmasti oikeaksi. Se on ihailtavaa rehellisyyttä, jota Jumala omiltaan toivoo.
Vilpitön erehtyminen lienee sellaista eksymistä, jota Jumala ei lue kenellekään syyksi. Moni kristitty lienee vilpittömästi erehtynyt tulkinnoissaan, jos on ymmärtänyt väärin Raamattua. Sellaisista ei pitäisi kenenkään langettaa tuomiota, mutta valitettavasti tuomioita puolin ja toisin langetetaan. ei kirj. kirjoitti:
Ei sellainen ihminen ole eksynyt, joka ei voi ymmärtää vaikeatajuisia ja jopa ristiriitaisia opetuksia, eikä voi omantuntonsa vuoksi tunnustaa mitään tulkintaa varmasti oikeaksi. Se on ihailtavaa rehellisyyttä, jota Jumala omiltaan toivoo.
Vilpitön erehtyminen lienee sellaista eksymistä, jota Jumala ei lue kenellekään syyksi. Moni kristitty lienee vilpittömästi erehtynyt tulkinnoissaan, jos on ymmärtänyt väärin Raamattua. Sellaisista ei pitäisi kenenkään langettaa tuomiota, mutta valitettavasti tuomioita puolin ja toisin langetetaan.Olen samaa mieltä ei kirj.- kanssa lukkoon lyömisestä, vaikka olenkin sydämessäni niin varma kuin olla voin, että "Isä yksin olet totinen Jumala," [Joh.17:3: 1. Kor. 8:6; Ef..4:6] Kaikki ihmisestä jumalaksi tehdyt ovat "niin sanottuja jumalia." [1.Kor.8:5]
- Pääkonttorin mies
ei kirj. kirjoitti:
Vilpitön erehtyminen lienee sellaista eksymistä, jota Jumala ei lue kenellekään syyksi. Moni kristitty lienee vilpittömästi erehtynyt tulkinnoissaan, jos on ymmärtänyt väärin Raamattua. Sellaisista ei pitäisi kenenkään langettaa tuomiota, mutta valitettavasti tuomioita puolin ja toisin langetetaan.Helluntailaisten ja Raamatun näkemys tiivistettynä
http://www.suomenhelluntaikirkko.fi/tiedotteet/helluntaiseurakunnan_uskon_paakohtia - öhhöhhöö
ekivaari kirjoitti:
Olen samaa mieltä ei kirj.- kanssa lukkoon lyömisestä, vaikka olenkin sydämessäni niin varma kuin olla voin, että "Isä yksin olet totinen Jumala," [Joh.17:3: 1. Kor. 8:6; Ef..4:6] Kaikki ihmisestä jumalaksi tehdyt ovat "niin sanottuja jumalia." [1.Kor.8:5]
unohdit kirjoittaa noihin lainauksiin, että ne ovat Russelin raamatusta ( Jehovan Todistajat )
Onkin kysyttävä, onko taistelunne kuulumisesta kristittyihin kärjistymässä likaisiin keinoihin, kun ennen UMK ( Uuden Maailman Käännös ) mainittiin kaikissa mahdollisissa lainauksissa kuten se olisi erinomainen ansio, että Jehova-liikkeen perustaja kirjoittaa raamatunkäännöksen uusiksi, että saisi paremmat ansiot , siis rahaa !
Lukekaa tämän päivän Yle Uutisista uusin juttu käräyttämisistä ja kyttäämisistä.
Lisäksi suosittelen teille kirjaa Jehovan Todistajat raamatun valossa.Vanha kirja, mutta edelleen saatavana mm. kirjastoista.
Kolminaisuusopin vesittäminen on yksi Jehovien pääopeista.
Huomatkaa myös ettei kirjoittaja mainitse yhtäkään kertaa Kristus- sanaa, tai uskovansa Kristukseen vapahtajana. Siinä ovat samaa luokkaa muslimin kanssa, Jeesushan on vain yksi profeetoista heilläkin.
Oko Haarakonttorista loppumassa kymmenysvarat, vai miksi käytte täällä julistamassa, eikös teillä ole oma ketjukin täällä jossain ?
ISÄ, POIKA JA PYHÄ HENKI
Vrt. San 30:4 Kuka on noussut taivaaseen ja astunut sieltä alas? Kuka on koonnut kouriinsa tuulen? Kuka on sitonut vedet vaipan sisään? Kuka on kohdalleen asettanut maan ääret kaikki? Mikä on hänen nimensä ja mikä hänen poikansa nimi, jos sen tiedät?
30:5 Jokainen Jumalan sana on taattu; hän on niiden kilpi, jotka häneen turvaavat.
Joh 16:7 Kuitenkin minä sanon teille totuuden: teille on hyväksi, että minä menen pois. Sillä ellen minä mene pois, ei Puolustaja tule teidän tykönne; mutta jos minä menen, niin minä hänet teille lähetän.
16:13 Mutta kun hän tulee, totuuden Henki, johdattaa hän teidät kaikkeen totuuteen. Sillä se, mitä hän puhuu, ei ole hänestä itsestään; vaan minkä hän kuulee, sen hän puhuu, ja tulevaiset hän teille julistaa.
16:14 Hän on minut kirkastava, sillä hän ottaa minun omastani ja julistaa teille.
16:15 Kaikki, mitä Isällä on, on minun; sentähden minä sanoin, että hän ottaa minun omastani ja julistaa teille.- ei kirj.
Myös intialaisessa brahmalaisuudessa on kolmiyhteinen jumala: Brahma, Vishnu ja Shiva.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Brahma
John Gill viittaa brahmalaisuuteen, kun puhuu kristus-Jumalan ruumiillistumisesta:
nor need it seem strange that Job, though not an Israelite, had knowledge of the incarnation of Christ, when it is said to (z) be the opinion of the Indian Brahmans that God often appeared in the form and habit of some great men, and conversed among men; and that Wistnavius, whom, they say, is the second Person of the triune God, had already assumed a body nine times, and sometimes also an human one; and that the same will once more be made by him;
http://biblehub.com/job/19-25.htm
On syytä kysyä, onko kolminaisuusoppi tullut katoliseen maailmaan pakanauskonnoista vai Jumalalta, Raamatusta. Katolisuushan on tunnetusti juutalaisuuden, pakanauskontojen ja kristinuskon sekoitus, uskontojen Baabel.- Simelius
Jos näin on, tämä ihmetyttää suuresti että kristikunta tunnustaa pakanallista oppia. Ahvio Deillä tuntui hieman vähättelevän sitä puhutaan pakanallisuudesta eri asioissa. Puhe oli siinä ohjelmassa joulun mahdollisesta kristillisyydestä. Olen sitä mieltä että uskovan kuuluisikin karttaa pakanallisia perinteitä ja juttuja. Pyhää ja epäpyhää ei pitäisi sekoittaa keskenään.
- Simelius
Simelius kirjoitti:
Jos näin on, tämä ihmetyttää suuresti että kristikunta tunnustaa pakanallista oppia. Ahvio Deillä tuntui hieman vähättelevän sitä puhutaan pakanallisuudesta eri asioissa. Puhe oli siinä ohjelmassa joulun mahdollisesta kristillisyydestä. Olen sitä mieltä että uskovan kuuluisikin karttaa pakanallisia perinteitä ja juttuja. Pyhää ja epäpyhää ei pitäisi sekoittaa keskenään.
Korjaan. Siis Ahvio Deillä tuntui hieman vähättelevän sitä kun puhutaan pakanuudesta eri asioissa. Kännykällä näpläys ei aina suju niinkuin pitäisi.
- Pakanauskonto
Kristinusko on juutalaisuuden ja pakanallisuuden sekoitus. Siinä on ripauksia zarathustralaisuudesta, hellenistisestä ajattelusta ja varmaan monesta muustakin suuntauksesta, joita löytyi itäisen Välimeren tienoilta ajanlaskun kolmen ensimmäisen vuosisadan aikana.
Mitään yhtenäistä kristinuskoa ei ollut ennen kuin Rooman valtakunta sellaisen loi. - ei kirj.
Tuolta löytyy englanniksi lisää tietoa siitä, miten (lähes) kaikki antiikin pakanauskonnot uskoivat kolminaiseen jumalaan:
http://www.ucg.org/booklet/god-trinity/how-ancient-trinitarian-gods-influenced-adoption-trinity/
Erikseen mainittu on Intia, Kreikka ja Egypti, sitten muut alueet.
Myös katoliset isät ovat tienneet sen, että pakanauskonnot ovat uskoneet kolminaiseen jumalaan.
Näyttää siltä, että katolinen kirkko on sisällyttänyt kolminaisuuden oppiinsa, koska kansat on ollut helpompi saada uskomaan samankaltaiseen jumaluuteen kuin mihin he ovat jo aiemmin uskoneet. Niinpä esim. Egyptin Isis kultti ja Babylonian Semiramis kultti ovat siirtyneet katolisuuteen äiti-Jumalan ja hänen jumala-poikansa Jeesuksen palvomisena isän sijasta tai hänen lisäkseen. - helari.
ei kirj. kirjoitti:
Tuolta löytyy englanniksi lisää tietoa siitä, miten (lähes) kaikki antiikin pakanauskonnot uskoivat kolminaiseen jumalaan:
http://www.ucg.org/booklet/god-trinity/how-ancient-trinitarian-gods-influenced-adoption-trinity/
Myös katoliset isät ovat tienneet sen, että pakanauskonnot ovat uskoneet kolminaiseen jumalaan.
Näyttää siltä, että katolinen kirkko on sisällyttänyt kolminaisuuden oppiinsa, koska kansat on ollut helpompi saada uskomaan samankaltaiseen jumaluuteen kuin mihin he ovat jo aiemmin uskoneet. Niinpä esim. Egyptin Isis kultti ja Babylonian Semiramis kultti ovat siirtyneet katolisuuteen äiti-Jumalan ja hänen jumala-poikansa Jeesuksen palvomisena isän sijasta tai hänen lisäkseen.Etkö sinä ei kirj. usko kolminaisuusoppiin?
Oletko Jehovan todistaja sitten vai? - helari.
helari. kirjoitti:
Etkö sinä ei kirj. usko kolminaisuusoppiin?
Oletko Jehovan todistaja sitten vai?Vai oletko sinä unitaristi?
http://fi.wikipedia.org/wiki/Unitarismi - Opimme aina uutta
helari. kirjoitti:
Vai oletko sinä unitaristi?
http://fi.wikipedia.org/wiki/UnitarismiMiksi alat kysellä toisen henk. koht. uskosta, kun hän puhuu asiasta yleisellä tasolla. Ei kirj. laittoi vain linkkejä, joiden kautta voi kenties saada tietoa asiasta. Järkevä ihminen on vapaa ottamaan asioista selvää ja päivittämään tietonsa sen mukaisesti. Hölmö ihminen elää tynnyrin sisällä vain siksi, että sen sisäseinään on kirjoitettu väite: "Täällä on hyvä elää."
- Simelius
Opimme aina uutta kirjoitti:
Miksi alat kysellä toisen henk. koht. uskosta, kun hän puhuu asiasta yleisellä tasolla. Ei kirj. laittoi vain linkkejä, joiden kautta voi kenties saada tietoa asiasta. Järkevä ihminen on vapaa ottamaan asioista selvää ja päivittämään tietonsa sen mukaisesti. Hölmö ihminen elää tynnyrin sisällä vain siksi, että sen sisäseinään on kirjoitettu väite: "Täällä on hyvä elää."
Valitettavasti kristikansa yleisesti ottaen ei tätäkään asiaa tarkemmin tutki. Johtuu pelosta joka on isketty selkäytimeen kautta historian. Pelosta että joutuu helvettiin tai tuomitaan ei-uskovaksi jos ei usko juuri niinkuin katolinen kirkko määrää. Tappotuomioita myös on annettu asian tiimoilta. Ei ihme että pelätään tutkia ja kyseenalaistaa asiaa.
- Simelius
helari. kirjoitti:
Vai oletko sinä unitaristi?
http://fi.wikipedia.org/wiki/UnitarismiKyllä hän on unitaari. On kirjoittanut paljon näillä palstoilla kritiikkiä kolminaisuusopista.
- helari.
Opimme aina uutta kirjoitti:
Miksi alat kysellä toisen henk. koht. uskosta, kun hän puhuu asiasta yleisellä tasolla. Ei kirj. laittoi vain linkkejä, joiden kautta voi kenties saada tietoa asiasta. Järkevä ihminen on vapaa ottamaan asioista selvää ja päivittämään tietonsa sen mukaisesti. Hölmö ihminen elää tynnyrin sisällä vain siksi, että sen sisäseinään on kirjoitettu väite: "Täällä on hyvä elää."
Saa kai sitä kysyä ja jokaisenhan kuuluu raamatun mukaan vastata toivonsa perustuksesta kun sitä häneltä kysytään... vai eikö?
- ei kirj.
helari. kirjoitti:
Saa kai sitä kysyä ja jokaisenhan kuuluu raamatun mukaan vastata toivonsa perustuksesta kun sitä häneltä kysytään... vai eikö?
Toivoni perustus ei ole jokin uskonsuunta vaan Jeesus kristus, meidän herramme.
- helari.
ei kirj. kirjoitti:
Toivoni perustus ei ole jokin uskonsuunta vaan Jeesus kristus, meidän herramme.
Oletko sitten unitaari kun et usko kolminaisuusoppiin?
- ei kirj.
helari. kirjoitti:
Mitäpä sillä on väliä, mikä tai kuka minä olen.
Vain totuudella on merkitystä... en jaa mielelläni ihmisiä eri puolueisiin, lahkoihin ja seuroihin edes puheessani, ellei se keskustelun kannalta ole järkevää ja hyvin perusteltua. Siksipä en pidä asiallisena kysellä muiden taustayhteisöistä, kun asioista puhutaan.
Taivaassa ei kysellä jäsenkirjoja ja papereita siitä, mihin ryhmään me kuulumme vai kuulummeko mihinkään. Ihmiset muodostavat puolueita ja lahkoja, ei Jumala tai Jeesus kristus, meidän herramme.
Voin toki sanoa yleisellä tasolla, jos jonkin ns. ryhmän tai suuntauksen näkemys on mielestäni parempi kuin muilla. Esimerkiksi unitaarien selitykset ovat minusta totuudellisempia ja johdonmukaisempia kuin trinitaarien. En jaa tällä luokittelulla ihmisiä lahkoihin vaan tuon vain esille sen, millä nimillä eri tulkintojen kannalla olevia yleensä kutsutaan. Ihan yksi ja sama se, ovatko hellareita, katolisia tai joitakin unitaareja - ei liikuta minua. - ei kirj.
ei kirj. kirjoitti:
Näyttää siltä, että katolinen kirkko on sisällyttänyt kolminaisuuden oppiinsa, koska kansat on ollut helpompi saada uskomaan samankaltaiseen jumaluuteen kuin mihin he ovat jo aiemmin uskoneet. Niinpä esim. Egyptin Isis kultti ja Babylonian Semiramis kultti ovat siirtyneet katolisuuteen äiti-Jumalan ja hänen jumala-poikansa Jeesuksen palvomisena isän sijasta tai hänen lisäkseen.http://www.ucg.org/booklet/god-trinity/how-ancient-trinitarian-gods-influenced-adoption-trinity/
Tämän artikkelin mukaan katolinen kirkko toi kolminaisuusopin pakanuudesta kristinuskoon 300-luvun jälkipuoliskolla ja ensimmäiset muotoilut siitä vahvistettiin Konstantinopolin kirkolliskokouksessa vuonna 381. Jeesus, apostolit ja alkuseurakunta eivät tunteneet kolminaisuutta, mutta tiesivät toki ympäröivien kansojen uskovan kolminaisiin jumaliin.
Katolinen kirkko on tunnetusti yhdistänyt uskonnossaan juutalaisuuden, pakanauskonnot ja kreikkalaisen filosofian, josta kolminaisuusopin muotoilu on yksi hyvä esimerkki. Ja lujaan se on juurtunut eikä sen kritisoijia siedetä edelleenkään katolisessa maailmassa (=trinitaarien joukossa) - perimmäinen totuus
Hindulaisuudessa kaikkeuden taustalla oleva perimmäinen totuus on Brahman. Totuus, jota ei voida mitenkään sanoin kuvata.
- talmid
ei kirj. kirjoitti:
Mitäpä sillä on väliä, mikä tai kuka minä olen.
Vain totuudella on merkitystä... en jaa mielelläni ihmisiä eri puolueisiin, lahkoihin ja seuroihin edes puheessani, ellei se keskustelun kannalta ole järkevää ja hyvin perusteltua. Siksipä en pidä asiallisena kysellä muiden taustayhteisöistä, kun asioista puhutaan.
Taivaassa ei kysellä jäsenkirjoja ja papereita siitä, mihin ryhmään me kuulumme vai kuulummeko mihinkään. Ihmiset muodostavat puolueita ja lahkoja, ei Jumala tai Jeesus kristus, meidän herramme.
Voin toki sanoa yleisellä tasolla, jos jonkin ns. ryhmän tai suuntauksen näkemys on mielestäni parempi kuin muilla. Esimerkiksi unitaarien selitykset ovat minusta totuudellisempia ja johdonmukaisempia kuin trinitaarien. En jaa tällä luokittelulla ihmisiä lahkoihin vaan tuon vain esille sen, millä nimillä eri tulkintojen kannalla olevia yleensä kutsutaan. Ihan yksi ja sama se, ovatko hellareita, katolisia tai joitakin unitaareja - ei liikuta minua.Hyvin vastattuu.
- talmid
helari. kirjoitti:
Teillä trinitaareilla on leimaat valmiina eri ryhmille - kuka ja ketkä ovat menossa helvettiin yksi näistä ryhmistä ovat ne jotka kieltävät Jeesukseen jumaluus eli unitaarit. Me olemme helvetin tuomittuja teidän mielestänne ja jos pystyisitte niin tappaisitte meidät aivan niin kuin ennen tapahtui kaikille jotka vastustivat trinitarista jumala.
- öhhöhhöö
Pakanauskonto kirjoitti:
Kristinusko on juutalaisuuden ja pakanallisuuden sekoitus. Siinä on ripauksia zarathustralaisuudesta, hellenistisestä ajattelusta ja varmaan monesta muustakin suuntauksesta, joita löytyi itäisen Välimeren tienoilta ajanlaskun kolmen ensimmäisen vuosisadan aikana.
Mitään yhtenäistä kristinuskoa ei ollut ennen kuin Rooman valtakunta sellaisen loi.Rooman valtakuntako se ristille menikin ?
Oletpa lukenut kummallisia juttuja.
Muutenkin koko tuo sun selitykses ei ole niin mistään kotoisin.
Älä levittele mututietoa, täällä on ihmisiä, jotka todellakin etsivät sisäistä rauhaa, joten ei tarvita sekoittajia puhumaan omiaan.
Kiitos.
- Jeesus =Jumalan kuva
Ymmärrät asian kun tulet uskoon!
>Kerro minulle onko Jumala niin kuin ihminen vai onko se mahdotonta selittää ja kuva Jumalan hahmo? Voiko olla että Hänen hahmo on niin ihmeeellinen että Hän on kolmessa eri muodossa ? Isä Poika Pyhä Henkí ? Ja kolme on joka todistaa niin ? Oletko nyt ihan varma että voit selittää ihmisaivosi kanssa Jumalan koostumus niin että kaikki ymmärtää millainen Jumala ON ,, joka on luonut maa ja taivas ja kaikki mitä niissä ON. Jumala on paljon suurempi mitä meidän aivomme voi Häntä käsittää. Ja kuitenkin Hän on laittanut ikuisuuden meidän sydämmissä.
Turha on teidän ponnistelut.
Kysykää Häneltä. Ihan varmasti jos joku tosissaan halua tietää niin kyllä Hän sen ilmoittaa.. Jos kerran vilpittömästi kysy...- Kysymään!
Ja tässä on Raamatun ohje. Job.12:7-9. Mutta kysypä eläimiltä, niin ne opettavat sinua, taivaan linnuita, niin ne ilmoittavat sinulle; tahi tutkistele maata, niin se opettaa sinua, ja meren kalat kertovat sinulle. Kuka kaikista näistä ei tietäisi, että Herran käsi on tämän tehnyt.
Kysymään! kirjoitti:
Ja tässä on Raamatun ohje. Job.12:7-9. Mutta kysypä eläimiltä, niin ne opettavat sinua, taivaan linnuita, niin ne ilmoittavat sinulle; tahi tutkistele maata, niin se opettaa sinua, ja meren kalat kertovat sinulle. Kuka kaikista näistä ei tietäisi, että Herran käsi on tämän tehnyt.
Aivan !! Päivänselvä asia kuka on tehnyt kaiken . Mutta sitten sanotaan myös jobissa ettei se ole mahdollista tietää ja tutkia Jumala.
1 Silloin Job vastasi Herralle ja sanoi:
2 "Minä tiedän, että sinä voit kaikki ja ettei mikään päätöksesi ole sinulle mahdoton toteuttaa.
3 'Kuka peittää minun aivoitukseni taitamattomasti?' Siis on niin: minä puhuin ymmärtämättömästi, asioista, jotka ovat ylen ihmeelliset minun käsittää.
4 Kuule siis, niin minä puhun; minä kysyn, opeta sinä minua.
5 Korvakuulolta vain olin sinusta kuullut, mutta nyt on silmäni sinut nähnyt.
6 Sentähden minä peruutan puheeni ja kadun tomussa ja tuhassa."
7 Mutta senjälkeen kuin Herra oli puhunut Jobille nämä sanat, sanoi Herra teemanilaiselle Elifaalle: "Minun vihani on syttynyt sinua ja sinun kahta ystävääsi kohtaan, koska ette ole puhuneet minusta oikein niinkuin minun palvelijani Job.
8 Ottakaa siis seitsemän mullikkaa ja seitsemän oinasta, käykää minun palvelijani Jobin luo ja uhratkaa puolestanne polttouhri, ja minun palvelijani Job rukoilkoon teidän puolestanne. Tehdäkseni hänelle mieliksi en saata teitä häpeälliseen rangaistukseen siitä, ettette puhuneet minusta oikein niinkuin minun palvelijani Job."
TÄSSÄ keskustelussa tuntuu että palstalaiset ovat 5 Korvakuulolta vain olin sinusta kuullut, mutta nyt on silmäni sinut nähnyt.
ONKO keskustelijat ??? --->
6 Sentähden minä peruutan puheeni ja kadun tomussa ja tuhassa."- profetta
Jeesus älä anna minun sydämestäni vesittyä Isän kunnioitus, sillä Isä Jumala, Hän, Herra Sebaot kirjoitti omalla sormellaan minulle ja muille lapsilleen:... Älä pidä muita jumalia minun rinnallani. Sinäkö rakas Herrani Jeesus olisit kumonnut meidän molempien Isän käskyn ja istuisit nyt Isän rinnalla jumalana. Tätä tekoa en ikinä uskoisi vaikka ihminen tai enkeli saarnaisi siitä. Kiitos Jeesus sinulle, että sinä et korota itseäsi jumalaksi vaan olet Isälle Jumalalle alamainen ja kuuliainen. Sinä olet esimerkillinen kuuliaisuudessasi Isää kohtaan, aamen.
profetta kirjoitti:
Jeesus älä anna minun sydämestäni vesittyä Isän kunnioitus, sillä Isä Jumala, Hän, Herra Sebaot kirjoitti omalla sormellaan minulle ja muille lapsilleen:... Älä pidä muita jumalia minun rinnallani. Sinäkö rakas Herrani Jeesus olisit kumonnut meidän molempien Isän käskyn ja istuisit nyt Isän rinnalla jumalana. Tätä tekoa en ikinä uskoisi vaikka ihminen tai enkeli saarnaisi siitä. Kiitos Jeesus sinulle, että sinä et korota itseäsi jumalaksi vaan olet Isälle Jumalalle alamainen ja kuuliainen. Sinä olet esimerkillinen kuuliaisuudessasi Isää kohtaan, aamen.
Aamen. Olet Oikea Isän Jumalan lähettämä profeetta! Uskallan sanoa tämän asian Jumalan ja kaikkien hänen pyhien enkeliensä edessä puhtaalla sydämellä.
- trivia
Sijaiskärsijä (Jeesus) oli antiikin uskonnoissa yleinen, joten sekään ei ole tyhjästä temmattu.
Kristinusko haiskahtaa suuresti aikakauden uskontojen yhdistelmältä siihen liitettyine hellenistisine filosofioineen.- Uskon harha
Eikä pelkästään haiskahda, vaan sitä se juuri on. Juutalaiset ymmärtävät tämän hyvin. He näkevät, miten kristityt tekivät heidän teksteilleen saman kuin mormonit kristityille. Huono puoli tässä kaikessa on se, että kristinusko sai kohtuuttoman valta-aseman katolisen kirkon kautta.
- helari.
"Toinen on ihminen ja toinen on Jumala"
>
Onko siis Jeesus sinusta ihminen ei Jumala?- ei kirj.
Tietysti Jeesus on ihminen. Niinhän trinitaaritkin uskovat. Jeesus kristus on ikuisesti ihminen, sikiämisestään alkaen hamaan iankaikkisuuden päättymättömyyteen asti.
helari, uskotko sinä, että Jeesus kristus on ihminen vai pidätkö häntä vain Jumalana? - helari.
ei kirj. kirjoitti:
Tietysti Jeesus on ihminen. Niinhän trinitaaritkin uskovat. Jeesus kristus on ikuisesti ihminen, sikiämisestään alkaen hamaan iankaikkisuuden päättymättömyyteen asti.
helari, uskotko sinä, että Jeesus kristus on ihminen vai pidätkö häntä vain Jumalana?Jeesus on Herra = Jumala
Isä, Poika ja Pyhä Henki kaikki kolme on yhtä samaa Jumaluutta mutta eri persoonia!
Jeesus on saanut alkunsa jo iankaikkisuudessa ennen taivasta ja maata!
Tämän voi hyvin löytää uuden testamentin sivuilta lukiessa. - ei kirj.
helari. kirjoitti:
Jeesus on Herra = Jumala
Isä, Poika ja Pyhä Henki kaikki kolme on yhtä samaa Jumaluutta mutta eri persoonia!
Tämän voi hyvin löytää uuden testamentin sivuilta lukiessa.helari
Onko Jeesus sinun mielestäsi ihminen vai ei? - Mistä llydät oppisi?
helari. kirjoitti:
Jeesus on Herra = Jumala
Tämän voi hyvin löytää uuden testamentin sivuilta lukiessa.Helari: ei Uudessa testamentissakaan selitetä asiaa noilla sanoilla, joita sinä tässä ketjussa käytät. Moni kristitty lukee Uutta testamenttia ja ymmärtää sen aivan toisin. Oletko miettinyt, mikä osa sinun käsityksistäsi on itsesi Raamatusta löytämää ja mikä toisten uskovien tulkintojen läpi suodatettua?
Sanot perustelevasi näkemyksen Raamatulla, mutta et mainitse Raamatun kohtaa, josta olet asian oppinut. - helari.
ei kirj. kirjoitti:
helari
Onko Jeesus sinun mielestäsi ihminen vai ei?Sentähden Herra itse antaa teille merkin: Katso, neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan ja antaa hänelle nimen Immanuel (Jes 7:14)
Immanuel = "Jumala meidän kanssamme"
Jeesus oli tosi ihminen sekä tosi Jumala!
- JonesHenry
Jeesus itse käytti itsestään alunperin nimitystä;
Ego eimi
Hepreaksi se menisi siis joten kuten näin;
ehyeh ašer ehyeh
Eli siis MINÄ OLEN!
Heprealaisessa kulttuuri kontekstissa se siis tarkoittaisi että MINÄ OLEN JUMALAN KALTAINEN!
Koska tämä oli Jumalanpilkkaa, hänet ristiinaulittiin!
Kukaan aikalainen ei kuitenkaan voinut varsinaisesti KIISTÄÄ, etteivätkö ihmeet jotka hän teki, todella olleet Jumalallisia!
Vosin väitellä asiasta paljonkin, mutta tiivistän asiani tähän;
Mielestäni isä ja poika eivät ikinä voi olla yksi ja sama persoona! Jeesus ITSE ilmaisi olevansa kaikkien kristittyjen YLIPAPPI, jonka KAUTTA me kaikki voimme rukoilla isää! Hänen avustamansa rukoukset yksinkertaisesti pääsevät perille PALJON helpommin, koska hän muutenkin on SOVITTELIJA meidän ja isänsä välillä!
Monessa kirkossa nimen omaan TÄSTÄ kiistellään fanaattisesti kynsin ja hampain irvistellen!
https://www.youtube.com/watch?v=BjUeTctkSPY
On mielenkiintoista, että Kristityt ovat valmiit purematta nielemään esim sielun kuolemattomuuden ja ikuisen kidutuksen opin, kumpin peräisin pääosin TODELLA huonoista käännöksistä ja alunperin EGYPTISTÄ, jota kautta ne päätyivät sekä Kreikkalaiseen ETTÄ Roomalaiseen maailmaan! Myös muita ilmeisia KÄÄNNÖSVIRHEITÄ on tosiasiassa sattunut matkan varrella. Annan tästä vain YHDEN pienen esimerkin;
http://www.teosofia.net/artikkelit/raam-virheet.htm
Eli synnin palkka on ikuinen kidutus sopii kuin saapas jalkaan(miksi Aatamia ja Eeva ei sitten uhattu HELVETILLÄ!?) mutta Jeesuksen Jumalallisuus on se VIIMEINEN PISARA missä kamelin selkä lopullisesti MURTUU!
Hieno logiikka;=))NÄISSÄ JAKEISSA JUURI JEESUS OSOITTAA RAAMATUSSA JUMALLISEN ALKUPERÄNSÄ !
Joh 8:57 Niin juutalaiset sanoivat hänelle: "Et ole vielä viidenkymmenen vuoden vanha, ja olet nähnyt Aabrahamin!"
8:58 Jeesus sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: ennenkuin Aabraham syntyi, olen minä ollut".
"Eimi" = I am, exist. = "Minä olen, olemassa"
Eli tässä juuri Jeesus paljastaa Jumalallisen alkuperänsä kertomalla olleensa olemassa jo ennen kuin teidän isänne Aabraham !
Samoin tässä Matteuksen kohdassa Jeesus osoittaa Jumalallisen alkuperänsä ja sen tähden juuri Jeesus ristiinnaulittiin kun Juutalaisen papiston mielestä hän silloin syyllistyi ns. "Jumalan pilkkaan" ja sen johdosta oli oikeus tuomita kuolemaan !
Vrt. Matt 26:63 Mutta Jeesus oli vaiti. Niin ylimmäinen pappi sanoi hänelle: "Minä vannotan sinua elävän Jumalan kautta, että sanot meille, oletko sinä Kristus, Jumalan Poika".
26:64 Jeesus sanoi hänelle: "Sinäpä sen sanoit. Mutta minä sanon teille: tästedes te saatte nähdä Ihmisen Pojan istuvan Voiman oikealla puolella ja tulevan taivaan pilvien päällä."
26:65 Silloin ylimmäinen pappi repäisi vaatteensa ja sanoi: "Hän on pilkannut Jumalaa. Mitä me enää todistajia tarvitsemme? Katso, nyt kuulitte hänen pilkkaamisensa.
26:66 Miten teistä on?" He vastasivat sanoen: "Hän on vikapää kuolemaan".
Eli tässä Joh 8:58 kohdassa Jeesus juuri käyttää itsestään Jumalan lausumatonta nimeä mitä ei Juutalaisuudessa saanut sanoa ääneen eli "Minä Olen" ja tämän nojalla ihminen saatiin tuomita Jumalan pilkasta kuolemaan !
Gal :13 Kristus on lunastanut meidät vapaiksi lain kirouksesta tulemalla itse kirotuksi meidän sijastamme, niin kuin on kirjoitettu: "Kirottu on jokainen, joka on ripustettu paaluun."
5 Moos 21:22 "Jos joku rikoksesta kuolemaan tuomittu surmataan ja hänen ruumiinsa ripustetaan paaluun,
21:23 ruumista ei saa jättää siihen yöksi, vaan se on haudattava vielä samana päivänä, sillä puuhun ripustettu on Jumalan kiroama. Älkää saastuttako maata, jonka Herra, teidän Jumalanne, antaa teille omaksi.
- Jeesuksen löytänyt
Linkki jumaluuden selvittämiseksi:
http://jeesus-on-herra.com/?p=263
Siitä avautuu totuus.- minkä valitsen?
Lainaus sieltä,
"Kristikunnassa on vallalla kolme erilaista käsitystä jumaluudesta:
1. kolminaisuusoppi,
2. jeesusyksinoppi, ja
3. Raamatun oppi.
Ne kaikki ovat toisiansa vastaan.
Minkä me valitsemme? Vain yksi niistä on oikea." - lintroossi
minkä valitsen? kirjoitti:
Lainaus sieltä,
"Kristikunnassa on vallalla kolme erilaista käsitystä jumaluudesta:
1. kolminaisuusoppi,
2. jeesusyksinoppi, ja
3. Raamatun oppi.
Ne kaikki ovat toisiansa vastaan.
Minkä me valitsemme? Vain yksi niistä on oikea."Lindroos luulee ymmärtäneensä oikein, mutta ei silti ole ymmärtänyt oikein...
Se oli Isä Jumala, joka puhui viimeisinä aikoina poikansa kautta. Jeesus ja Pyhä henki eivät itsestänsä mitään puhuneet;
Johannes 5
30 "En minä itsestäni voi mitään tehdä. Niinkuin minä kuulen, niin minä tuomitsen; ja minun tuomioni on oikea, sillä minä en kysy omaa tahtoani, vaan hänen tahtoaan, joka on minut lähettänyt." [Joh. 16:13]
Johannes 8
47 "Joka on Jumalasta, se kuulee Jumalan sanat. Sentähden te ette kuule, koska ette ole Jumalasta."
Kristuksella oli valtakirja sinettinä. jolla hän sai käyttää Isän nimeä. Jeesus ei tehnyt mitään omassa nimessään vaan Isän nimessä;
Johannes 5
43 "Minä olen tullut Isäni nimessä, ja te ette ota minua vastaan; jos toinen tulee omassa nimessään, niin hänet te otatte vastaan."
Johannes 10
25 "Jeesus vastasi heille: "Minä olen sanonut sen teille, ja te ette usko. Ne teot, joita minä teen Isäni nimessä, ne todistavat minusta."
- Erosin lut.kirkosta
Kolminaisuusopin taru on lopussa. Se loppuu näinä päivinä. Monet arvostetut opettajat ovat löytäneet totuuden. Kirkkoisien päätökset ja kirjoitukset eivät enää sido tutkijoiden omaatuntoa.
Linkin opetus avaa monien silmiä. Vieläkö te riitelette ja painiitte ,, aivan kuin Jobin ystäviä ilman Jumalan Pelkoa?
ETTEKÖ MUISTA MITÄ JUMALA SANOI ?- trivia
"helari.
26.12.2014 16:44
Sentähden Herra itse antaa teille merkin: Katso, neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan ja antaa hänelle nimen Immanuel (Jes 7:14)"
Jesaja ei käy todisteeksi. Jesaja eli VT:n mukaan 700 luvulla eaa. eli 700 aikaisemmin kuin Jeesus.
Jesajan aikana Jahve oli Juudassa ja Samariassa altavastaava lahko vaikka olikin kuningashuoneitten jumala muiden jumalien joukossa.
Toiseksi jahvelaisuus kehittyi kansallisjumaluususkona kun kristinusko kehittyi ylikansallisena uskona.
Jesajan usko ja evankeliumien usko ovat kaksi erilaista uskoa joten senkään vuoksi ei voi ottaa vihjeitä vanhemmista kirjoituksista. Jos otetaan, silloin ottaa pätkän vaikka mistä ja liittää se mielivaltaisesti toiseen yhteyteen. Logiikan täytyy toimia. Jos sitä rikotaan, mistään ei tule tolkkua.
ps. Jesajan kirjaan laitettu Immanuel ja neitsytsynnytys on sekin väärennös. Siinä kyllä odotetaan vapahtajaa mutta juutalaista kuningasta joka vapauttaisi pakkosiirretyt Baabelista. Jakeen sisältö on syntynyt aikaisinta 587 eaa jälkeen ja liitetty ennustuksena vanhempaan kirjoitukseen.
Jesajan kirjassa on tällaista väärennöstä. trivia puhuu asiaa. Jesaja on satusetä ja kristikunnan usko perustuu Mooseksen apen Jahve jumalaan, jota sittemmin palvoi Jahve kultti Jerusalemin temppelissä. Jahvea ei ole koskaan ollutkaan, vaan se on eräs sadoista kuvitelluista muinaisista jumalista.
- Simelius
Miksi kristikunnassa on mennyt läpi katolisen kirkon sumutukset kuten joulu, sunnuntain vietto lepopäivänä, vauvakaste, ja kenties tämä kolminaisuusoppi? Eikö näistä pitäisi pyrkiä kristityn eroon eikä suosia myöskään pakanallisia juttuja?
- Simelius
En tosiaankaan vielä tiedä mikä on totuus asiassa mutta mielenkiintoisia kommentteja keskustelijoilla. Aihe on kiinnostava ja tutkimisen arvoinen.
- Vuosi loppuu
`
http://www.eroakirkosta.fi
Viimeisiä mahdollisuuksia erota kirkosta tänä vuonna. - Simelius
Kuinka tämä nyt sitten on? Trinitaarit sanovat että ovat saaneet todistuksen asiassa sydämeensä. Eivät kuitenkaan ymmärrä asiaa, vaan ehkä uskovat kuten on opetettu.
Myöskin unitaarit sanovat samaa että he ovat saaneet todistuksen, mutta heidän oppinsa on ymmärrettävämpi. Kumpi ryhmä saanut totuuden sydämeensä? Jumala antaa absoluuttisen totuuden, mutta kumpi osapuoli on sen saanut?Ei ole kumpikaan. SAtua ja höpötystä, ei totuuspohjaa. Raamattua voi tulkita kukin-minäkin-oman mielensä mukaan, mutta tarukirjana se pysyy.
- atejäbä
Kristinuskon ongelma. Kolme vai yksi jumala. Sitä pulmaa teologit ovat pyöritelleet 200 luvulta lähtien. On selvää että jos Jeesuksesta tehdään Jumala, hän olisi samanlainen kuin pakanauskontojen jumalat, jotka matkustivat taivaan ja maan väliä ja jotkut niistä yhtyivät maallisiin ihmisiin. Useimmiten miesjumala naiseen. Taka-alalle jää neljäs tai toinen jumala.
UT:ssa on S.aatana ja Jumala. Ensimmäinen tekee vapaasti pahoja töitä ja jälkimmäinen olisi hyvyyden jumala. Tässä on kahden jumalan ongelma. Ollako vai olla.
Jos Jumala on kaikkivoipa ja kaikkivaltias, hän on syyllinen murhaajan töihin. Hän sallii murhamiehet ja -naiset. Jos hyvyyden Jumala on ulkoistanut pahat työt S.aatanalle, kristinuskossa on kaksi jumalaa.
Kristinuskossa on kaksi ongelmaa jumaluusopissa. Yksi vai kolme jumalaa. Ja toinen probleema yksi vai kaksi jumalaa. Pahuuden jumala olisi kolminaisopissa neljäs jumala.
Tieteellisltä kannalta ongelma on olematon. Maailma toimii, kehittyy ja aikanaan katoaa ilman jumalia
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minkähän takia ns. persuille ei tunnu työ maistuvan?
Vaikuttavat olevan joutoväkeä syystä tai toisesta – työttömiä tai työeläkeloisia. Muiden rahoilla pötköttelevää väkeä,834453Olit ihan
Kiihkona silloin. Sen näki ja lähes tunsi. Ei tainnut olla kaukana et olisit vetänyt lähellesi jos siihen olisi hetki tu243208Miksiköhän vasemmistossa on niin paljon ns. tapatyöttömiä ja muita köyhiä?
Tokihan Minja Koskela oli sitä mieltä, että ei terveenkään ihmisen ole pakko tehdä töitä, sitä neuvoa moni vassu noudatt392884Trump huonommassa kunnossa kuin Usasta virallisesti sanotaan?
"Terveys on vakaa mutta ei normaali".Uskallan melkein sanoa,että Trumpin terveydentilaa kaunistellaan.Myös se että se nu1172677Kyllä on Vasemmistoliitosta Koskelan johdolla tullut todellinen ääripuolue
se on niin tulipunainen kuin olla voi, ja selvästi haluaa jatkuvasti eripuraa, ja repiä kansaa kahtia. Siinä on jo vuod172529Oletko keskustellut kaivatustasi muiden
Kanssa lähiaikoina? Jos, onko keskustelu ollut positiivista tai negatiivista? Vaikuttaako keskustelut mielipiteeseesi ka432467- 142376
Suomen veroaste 5 %-yks liian matala
Palauttamalla kokonaisveroaste 1990-luvun tasolle saadaan hyvinvointivaltion palvelut rahoitettua ilman velan ottoa.1132275MTV: Harvinainen haastattelu! Vappu Pimiä kommentoi vihdoinkin uutta TTK-juontajaa
TTK-juontajaspekuloinnit käyvät edelleen kuumana. Kenet sinä haluaisit uudeksi TTK-juontajaksi? Kommentoi alle! Lue,142055Yleveron tuotto siirrettävä S-ryhmälle
Yleisradio on mukana kansanmurhassa. Tuollaista ei voi tukea verovaroin. S-ryhmä on ainoa selkärankainen iso toimija S281717