uskonnot ja aatteet

pohjantähti

Ovat olemassa vain pahanikuistamiseksi maailmassa.
Miksi?
Alkujaan uskonnot syntyivät, kun ihminen oli ajautunut ajattomasta paratiisitilasta ulos, materiasta kehityksen kautta syntyneen egon sielun takia joka sitoi ihmismien aikaan ja sen myötä syyn ja seuraukesenlain alaiseksi myös henkisesti.
Kun ihmiset joutuivat valintojensa seurauksena kokemaan kärsimystä,
niin syntyi kaipuu takaisin paratiisitilaan.

Myöhemmin niistä tuli hallitsijoiden välineitä valtansa säilyttämiseksi,
ja sitä kautta vallan ikuistamiseksi keinoja kaihtamatta.

Koko tunnettu historia on oullut sitten ns. hyvän ja pahan välistä taistelua, niin, että kun hyvä voittaa pahan, niin se valtaanpäästyään muuttuu tuoksi pahaksi ja niin kierre jatkuu, eli historia toistaa itseään

Mikään yhteiskunnallinen vallankumous ei ole tuonut muutosta asiaan, ja niinpä ainut ratkaisu löytyy yksilöstä.

Sillä mitä me olemme yksilöinö sitä on koko yhteiskunta, eli luomme itse tämän yhteiskunnan, joka sitten alkaa vaikuttamaan takaisin yksilöön, eli luomaan sitä kaltaisekseen.

Nähdäkseni vain yksilön itsessään vallankumous, voi muuttaa tämän yhteiskunnan, kun tarpeesi suuri määrä ihmisiä tekee sen.

Se edellyttää kuitenkin ihmisen psykologisen perimän, eli perisynnin ymmärtämistä, että miksi ja minkä vuoksi se on syntynyt, ja miksi se periytyy sukupolvesta toiseen.

Kun sen ymmärrämme, niin tuo menneisyyden aave lakkaa olemasta, ja kaiiki kärsimykset ja tuskat päättyvät siihen.

Tällaisia ihmisiä on jo olemassa, esim. Nelson Mandela

2

82

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aatamin päivänä

Mitä jos Adam olisikin oikeasti saanut nimensä Aatamin päivänä, 24.12.? Pitäisikö silloin juhlia yhtaikaa ensimmäisen ja toisen Adamin syntymää? 1 Kor. 15:45.

• pohjantähti

Ei yksilöä Aatami ole ollut olemassakaan, raamatun kirjoittajat ovat muuttaneet sen yksilöksi tarkoitussyistä.
      Aaatami tarkoittaa sitä ihmissukua joka oli joutunut ulos paratiisitilasta
      materiasta kehityksen kautta syntyneen egon takia.
      Kalealan runoista, se asia käy selvemmin esille, kun unohtaa nimet, ja niiden tilalle henkiset virtaukeset, niin se muuttuu aivan toisenlaiseksi.
      Ajanlaskumme alussa keltit vierailivat täällä, ja sanoivat, että olivat löytäneet täältä graalin maljan , ja tarkoittivat juuri noita runoja.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos nainen harrastaa seksiä

Useiden kanssa, miten se eroaa miesten mielestä siitä, jos miehellä on ollut useita s kumppaneita? Oletan että kaikki mi
      Ikävä
      243
      2201
    2. Pihlaja-puulle

Illat on mulle pahimpia. En tiiä miks se olis vaan parasta yöstä toiseen nukkua sun kanssa ja herätä sun kasvoihin. Jos
      Ikävä
      15
      1440
    3. Päivieni piristys, missä olet?

Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei
      Ikävä
      14
      1406
    4. Kova karman laki

Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko
      Hindulaisuus
      371
      1255
    5. Kysymys Kuhmolaisille

Hei. Olen 32 vuotias nainen ja muutin Kuhmoon noin 12 vuotta sitten. Mutta nyt täytyy ihmetellä ihan ääneen että onhan t
      Kuhmo
      21
      968
    6. Savimajasta lääketieteen tohtoriksi - ja ei tikkua ristiin

”Jos ihminen muuttaa savimajasta tänne kerrostaloon länsimaisen elintason piiriin ilman että tarvitsee panna tikkua rist
      Maahanmuutto
      174
      872
    7. Ensi viikolla tulen takaisin

Ja käyn varmaan siellä monta kertaa. Monta mahdollisuutta nähdä jos olet siellä päin
      Ikävä
      19
      806
    8. Taidat nainen haluta vain sitä yhtä asiaa?

Minusta tuntuu nyt siltä.
      Ikävä
      75
      752
    9. Olen valtavan ihastunut

Yritin sen sinulle viime viikolla kertoa, mutta liikaa muuttujia ja isoja tunteita, niin en kyllä ollut kovin selkeä.
      Ikävä
      57
      746
    10. Oon varma siitä

Että oot vain mun rahojen perään, nainen. Siks et kelpaa mulle, että joku helpompi. M-mieheltä
      Ikävä
      101
      675
    Aihe