Jouluvalo

pyh!

Jouluvalo
Tulit jo meidän luoksemme,
tulitpa joulu kulta!
Saimme kuusen ja kynttilät
tuomisiksi sulta!

Koti on valmis ja herttainen,
juhla mielessä kaikkien,
silmät loistaa pienoisten,
niin kuin joulun tähdet.

Tulitpa meille kirkasna,
kiitos, joulu kulta!
Sytytä myöskin sydämiin
taivaan tähtien tulta!

Jeesus taivaan rintahan tuo,
kotiin riemun kirkkahan suo.
Saavu nyt, Jeesus, meidän luo,
silloin on oikea joulu.

11

99

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pyh!

      HANKI OMA NIKKI!

      • pyh!

        Ota lääkkeesi.


      • Pyh!
        pyh! kirjoitti:

        Ota lääkkeesi.

        HANKI OMA NIKKI!


    • pyh!

      Mene hoitoon!

      • pyh!

        HANKI OMA SAPATTI JA ADVENTTITOTUUS!


    • Hanki tietsikkaasi värinäyttö!

      Siinä oma nikki näkyy sinisenä. Niin helppoa se on.

    • Jarin hotelli voisi hankkia pyh!ille oman nikin, kun pyh! ei näytä itse sitä osaavan tehdä.

      Joten Jari, tee nyt joulun kunniaksi yksi helppo laupeudentyö!

      Ei se ole kiellettyä adventistillekaan.

    • Jari, tajuatko kuinka paljon vahinkoa pyh! on aiheuttanut adventtikirkon maineelle?

      Eikö se Sinua liikuta yhtään?

      Oletko ihan varma, ettei pyh! saa kirjoittelukorvausta suoraan Vatikaanista?

      Jollei saa korvausta, sitten ainakin saa perverssiä nautintoa.

      Minä, entinen adventisti, kirjoittelen siinä toivossa, että kirkko korjaisi pahimmat mokansa.

      Jos kaikki mätä kirkosta raivattaisiin pois, kiusaus liittyä jäseneksi uudelleen ei olisi ihan pieni.

      Toki sen tiedän, että koskaan en saisi menetettyä luottamusta takaisin.
      Kaikkea ei voi saada, ainakaan täällä ajassa.

      • Pyh!

        Valhees ei hetkauta. Se on sota teitä vääräuskoisia vastaan loppuun saakka.


    • Pieni harmi.

      "Jari, tajuatko kuinka paljon vahinkoa pyh! on aiheuttanut adventtikirkon maineelle?"

      "Tuomas-kuoma" hyvä!

      Eihän Jaria kiinnosta adventtikirkon maine tai sen tulevaisuus, koska hän itsekkään ei käy adventtikirkossa edes sapattisin.

      Pyh! on pieni harmi adventtikirkon maineelle. Suurimman hallan adventtikirkon maineelle saavat aikaan pastorit itse ja adventikirkon päättäjät Suomessa, joiden pääasiallinen keskustelun aihe liittyy vain aineelliseen maammonaan ja sen haalimiseen keinoja kaihtamatta.

    • Pieni harmi,

      jos arviosi Jarista on oikea, se selittäisi aika paljon.

      Sen vaikutelman olen saanut, että Jarin kirjoituksissa pääosassa on Jari eikä adventismi.

      Siinä valossa on helpompi ymmärtää sitä, että hän on toisaalta hyvin tuottelias ja toisaalta ihan toimertumaton.

      Sääli adventistien kannalta.

      Pastorien nykyiseen toimintaan en ota kantaa, kun en sitä tunne riittävästi.

      Mutta vaikutelmani on, että vanhoina "hyvinä" aikoina pastorit olivat selvästi ahkerampia kuin nykyään.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      109
      1175
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      116
      998
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      906
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      93
      749
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      285
      704
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      641
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      606
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      569
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      501
    Aihe