Vuonna 2014 on tapahtunut muutos konservatiivien asenteessa...

Jumalaa kumarran

.....suvaitsevia liberaaleja kohtaan. Liekö syy siinä, että tänä vuonna konservatiivien enmmistö ellei lähes kaikki jo tiedä että liberaaliien suvaitsevaisuus kohdistuu nimenomaan syntiin, ja siihen Jumalan suvaitsevaisuus ei kohdistu sillä Jumala vihaa syntiä.

Aiemmin monia Jumalalle uskollsiia saatiin hiljennettyä kun otettiin " älä tuomitse " - ole hiljaa kortti esiin. Nyt on liberalit väsyneet sitä enää käyttämään kun se ei tehoa.

Konservatiivien asentenmuutos on oikea ja Jumalan totuuden sanominen on oikein eikä se ole tuomitsemista. Varmaan muutkin olette huomanneet rohkeuden lisääntyneen sanoa totuus tämän vuoden aikana? Kysyn tätä siksikin että haluan varmistua onko huomioni oikea, olenhan yksittäinen erehtymään kykenevä ihminen.

Olen erittäin tyytyväinen ja kiitollinen että saan olla Jumalan lapsi.

99

146

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jaa. Vai tuollainen asenne löytynyt.

Sen verran sivusta seuranneena voin kertoa tilanteen: konservatiivit ovat tehneet itsensä jo turhaksi, koska juttunne ei oikein toimi tälle porukalle. Olette vain pieni piiri ja pyöritte omassa omahyväisyydessänne, eikä teidän touhut taida pahemmin kiinnostaa enää.

Voi vähän katsoa tämän ajan tilastoa, kun kannat ovat tuotu jyrkästi esiin. Kansalaisadresseissa tasa-arvoisen avioliittolain vastustajat ovat saaneet 3900 nimeä, Päivi Räsäsen erottamista vaatineilla on 90 0000 kannattajaa.

Mutta ole vaan "erittäin tyytyväinen ja kiitollinen", ei siinä mitään. Mutta hieman tuossakin se omahyväsyys paistaa läpi.

• Voi minua pässinpäätä! Muistin väärin tuon avioliittolain vastustajien määrän: heitä on 2900 ihmistä. Se on alle promille täysi-ikäisitä. Ei siis suurtakaan vaikutusvaltaa muuta kuin omissa piireissään ja luuloissan.

• älähän sinä pullistele
        helsinkijokkeri kirjoitti:

Voi minua pässinpäätä! Muistin väärin tuon avioliittolain vastustajien määrän: heitä on 2900 ihmistä. Se on alle promille täysi-ikäisitä. Ei siis suurtakaan vaikutusvaltaa muuta kuin omissa piireissään ja luuloissan.

Kattos paljastelijakin on herännyt...

• ottaako kupoliin?

Voi minua pässinpäätä! Muistin väärin tuon avioliittolain vastustajien määrän: heitä on 2900 ihmistä. Se on alle promille täysi-ikäisitä. Ei siis suurtakaan vaikutusvaltaa muuta kuin omissa piireissään ja luuloissan.

Ottaako kupoliin kun kaikki voi lukea minkälainen pervo sinä olet.

• koeta ymmärtää

Mene nyt homopaavi omiesi joukkoon typeryyksiäsi esittelemään, jokainen tietää, mitä edustat, joten asia on selvä.

Yritä tosiaan ymmärtää, että olet yksi riidanhaastajista palstalla.

• homo-info
        koeta ymmärtää kirjoitti:

Mene nyt homopaavi omiesi joukkoon typeryyksiäsi esittelemään, jokainen tietää, mitä edustat, joten asia on selvä.

?

homopaavi ....

• koeta ymmärtää
        homo-info kirjoitti:

?

homopaavi ....

jokkerille...

• koeta ymmärtää kirjoitti:

jokkerille...

Pieni piiri siinä pitää omaa vihapiiriään, ja luulevat heitä kunnioitettavan. Voi teitä!

Olette aivan liian pieni porukka, eikä teitä oteta vakavasti. Ja jatkuvalla ryöpytyksellä teette asiallenne vain hallaa; menetätte kaiken uskottavuutenne, kun teilaatte tosiasiat.

• älä muita syytä

Pieni piiri siinä pitää omaa vihapiiriään, ja luulevat heitä kunnioitettavan. Voi teitä!

Olette aivan liian pieni porukka, eikä teitä oteta vakavasti. Ja jatkuvalla ryöpytyksellä teette asiallenne vain hallaa; menetätte kaiken uskottavuutenne, kun teilaatte tosiasiat.

Et voi omista tekemisistäsi muita syyttää syyttää.

• homo-info
        älä muita syytä kirjoitti:

kun homojen asiat alkaa olla tulossa kuntoon,
        mä olen omalta kohdaltani lähinnä huolestunut
        nk lähetyskäskyn kohtalosta.

minkä takia kristilliset kirkot ja erityisesti luterilaiset
        tuntuvat lähes kokonaan lopettaneen muun uskonnon
        tunnustajien käännyttämisen ja nk sisälähetyksenkin.

ymmärtääkö kirkot, että nämä "opit" ovat niin kaukana
        reaalimaailmasta, että luterilaiset eivät pärjää kilpailussa,
        vai mistä on kyse.

mutta eikö se Jeesus sanonut että lähetystyötä pitäisi tehdä?

miettikää sitä

• älä muita syytä kirjoitti:

"Omat tekemiset", miten minun tekemiset liittyvät konservatiiveihin? Miten olen syyttänyt omista tekemisistäni konservatiiveja? Luulen tämän olevan taas yksi tyhmä juttu lisää...huoh.

• aloita itsestäsi
        homo-info kirjoitti:

kun homojen asiat alkaa olla tulossa kuntoon,
        mä olen omalta kohdaltani lähinnä huolestunut
        nk lähetyskäskyn kohtalosta.

minkä takia kristilliset kirkot ja erityisesti luterilaiset
        tuntuvat lähes kokonaan lopettaneen muun uskonnon
        tunnustajien käännyttämisen ja nk sisälähetyksenkin.

ymmärtääkö kirkot, että nämä "opit" ovat niin kaukana
        reaalimaailmasta, että luterilaiset eivät pärjää kilpailussa,
        vai mistä on kyse.

mutta eikö se Jeesus sanonut että lähetystyötä pitäisi tehdä?

miettikää sitä

Homot pysyvät homoina ja kietoutuneina päätti kirkko mitä tahansa. Homojen asiat tulevat kuntoon vain Jumalan avulla eheytymällä ja homostelun lopettamisella.

• nappiin
        koeta ymmärtää kirjoitti:

Homopaavi, hyvä titteli!

• siten littyy

"Omat tekemiset", miten minun tekemiset liittyvät konservatiiveihin? Miten olen syyttänyt omista tekemisistäni konservatiiveja? Luulen tämän olevan taas yksi tyhmä juttu lisää...huoh.

Purat vihaasi ja katkeruuttasi uskoviin.

• nappiin kirjoitti:

Homopaavi, hyvä titteli!

Minä en pura katkeruutta uskoviin, koska minulla ei ole katkeruutta. Katkeruus pimentää elämän, mutta minulla on valoisa elämä.

Mutta on se vähän niinkin, että olen viime aikoina paljon puuttunut uskovien kirjoituksiin, koska ne ovat olleet aivan typeriä, naurettavia, pimeämielisiä, pahansuopia, ja suoranaisia valheita.

Luonteeni on olla oikeamielinen, ja puolustaa huono-osaisia ja oikoa selviä valheita. Mutta se ei ole katkeruutta.

• äly hoi

Minä en pura katkeruutta uskoviin, koska minulla ei ole katkeruutta. Katkeruus pimentää elämän, mutta minulla on valoisa elämä.

Mutta on se vähän niinkin, että olen viime aikoina paljon puuttunut uskovien kirjoituksiin, koska ne ovat olleet aivan typeriä, naurettavia, pimeämielisiä, pahansuopia, ja suoranaisia valheita.

Luonteeni on olla oikeamielinen, ja puolustaa huono-osaisia ja oikoa selviä valheita. Mutta se ei ole katkeruutta.

Ateistin mielestä tottakai uskovien kirjoitukset ovatkin typeriä. Oletko sinä typerä kun katsot oikein velvollisuudeksesi sen täällä kertoa!

• uikki

Ei vaan juuri päinvastoin. Konservatiiviset arvot on palautumassa ja liberaali hedoismi ja kaiken salliva utopinen väistyy. Ranskassa ja Englannissa jo vakavasti pohditaan avioliiton palauttamista miehen ja naisen väliseksi. Tämä osoittaa sen, että Ranskan hallitus joutui säätämään lain, joka kieltää Homoja käyttämästä vuokrakohtua ja lain olisi pitänyt ulottua myös ulkomaille, eli ranskan kansalainen ei saa käyttää vieraan maan kansalaista. Kesällä Ranskassa oli tästä aiheesta erittäin massiivinen mielenosoitus.

Ranskan virallinen äänestys raportti tulokseta: http://www.ifop.com/media/poll/2255-1-study_file.pdf

Pari vuotta sitten 60% kannatti homoliittoja, kun se nykyään on enään 50%.

• uikki
        uikki kirjoitti:

Ei vaan juuri päinvastoin. Konservatiiviset arvot on palautumassa ja liberaali hedoismi ja kaiken salliva utopinen väistyy. Ranskassa ja Englannissa jo vakavasti pohditaan avioliiton palauttamista miehen ja naisen väliseksi. Tämä osoittaa sen, että Ranskan hallitus joutui säätämään lain, joka kieltää Homoja käyttämästä vuokrakohtua ja lain olisi pitänyt ulottua myös ulkomaille, eli ranskan kansalainen ei saa käyttää vieraan maan kansalaista. Kesällä Ranskassa oli tästä aiheesta erittäin massiivinen mielenosoitus.

Ranskan virallinen äänestys raportti tulokseta: http://www.ifop.com/media/poll/2255-1-study_file.pdf

Pari vuotta sitten 60% kannatti homoliittoja, kun se nykyään on enään 50%.

Linkki unohtui: http://www.lamanifpourtous.fr/en/

Kyseinen järjestö joka ajaa tätä asiaa, koostuu nuorista aikuisista, opiskelijoista, katolilaisista, protestanttisista ja mikä erikoisinta... joukossa on Homoseksuaaleja jotka myös haluavat että avioliitto palautetaan miehen ja naisen väliseksi.

• muista tämä

" Olette aivan liian pieni porukka, eikä teitä oteta vakavasti. "

Täällä ei kukaan vihaa ketään niinkuin sinä uskovia, joten pysy poissa, ellet pysty muuhun, kuin uskovien herjaamiseen.

Enkä sano tätä toiste.

• pyhä pyhittyköön

Tuo on totta, että Jeesukseen uskovien rohkeus on lisääntynyt ja Jumalan tahto tuodaan selvemmin esiin. Raamattuhan ennustaa, että pyhä pyhittyköön edelleen ja saastainen saastukoon. Tämä kahtiajako syvenee koko ajan. Ongelmaksi tulee muodostumaan liberaalien lisääntyvä aggressiivisuus. USAn ja Kanadan antamat opetukset kertovat tästä, että uskovien vaino lisääntyy ja muuttuu yhä pahemmaksi ja selvemmäksi. Nyt nämä USAn ym. antamat esimerkit ovat jonkinlaisia koeapalloja - halutaan tietää miten viranomaiset ja kirkot reagoivat uskovien vainoihin. Liberaalien kannalta tulokset ovat rohkaisevia, sillä yhä selvemmin saa ja rajummin saa uskovia vainota myös lännessä. Uskon että varsinkin naispapit salaa hyväksyy nämä henkiset ja joskus myös fyysiset iskut uskoviin päin. Kosto on jotenkin niin suloista.

• mnhgyt6

Viettikö Jeesus syntymäpäiväänsä?

• Jumalaa kumarran sanoi :
      Aiemmin monia Jumalalle uskollsiia saatiin hiljennettyä kun otettiin " älä tuomitse " - ole hiljaa kortti esiin. Nyt on liberalit väsyneet sitä enää käyttämään kun se ei tehoa.

• ap.

Jaa, vai käyttävät edelleen. Itse en ole huomannut heidän käyttäneen mutta johtunee siitä että kartan heitä, naispappeja ja muuta liberaalia ainesta. Missä vain liberaali tai naispppi on niin poistun paikalta tai en mene paikalle. Jumalattomat tulee poistaa kirkonpenkeiltä eikä Jumalaa pelkääviä.

Naispappi seurakuntarakennuksessa: äänekäs poistuminen paikalta. Ei jää epäselväksi miksei kelvannut tulla porstuaa pidemmälle.28

• liberaali
        ap. kirjoitti:

Jaa, vai käyttävät edelleen. Itse en ole huomannut heidän käyttäneen mutta johtunee siitä että kartan heitä, naispappeja ja muuta liberaalia ainesta. Missä vain liberaali tai naispppi on niin poistun paikalta tai en mene paikalle. Jumalattomat tulee poistaa kirkonpenkeiltä eikä Jumalaa pelkääviä.

Naispappi seurakuntarakennuksessa: äänekäs poistuminen paikalta. Ei jää epäselväksi miksei kelvannut tulla porstuaa pidemmälle.28

Ap: teette vain itsenne naurettaviksi. Menee muutama vuosi, ja teitä ei enää kukaan ota vakavasti.

Uskovaisuus on minun mielestäni jotain muuta kuin konservatiivien tuomitsemisen halu ja suoranainen yksisilmäisyys. Onneksi maailma menee eteenpäin, ei taaksepäin.

Jumala on rakkaus, ei teidän lyömäkirveenne!

• liberaali kirjoitti:

Ap: teette vain itsenne naurettaviksi. Menee muutama vuosi, ja teitä ei enää kukaan ota vakavasti.

Uskovaisuus on minun mielestäni jotain muuta kuin konservatiivien tuomitsemisen halu ja suoranainen yksisilmäisyys. Onneksi maailma menee eteenpäin, ei taaksepäin.

Jumala on rakkaus, ei teidän lyömäkirveenne!

liberaali sanoi :
        Onneksi maailma menee eteenpäin, ei taaksepäin.

Uskossa on tiettyjä dogmejakin ja ne ovat osaltaan myös määrittelypisteitä.
        Jos kristinuskosta viedään parannuksen teon ja itselleen kuolemisen
        välttämättömyys niin sitä ei enää ole hengellisessä kentässä.

• liberaali
        pertsa2012 kirjoitti:

liberaali sanoi :
        Onneksi maailma menee eteenpäin, ei taaksepäin.

Uskossa on tiettyjä dogmejakin ja ne ovat osaltaan myös määrittelypisteitä.
        Jos kristinuskosta viedään parannuksen teon ja itselleen kuolemisen
        välttämättömyys niin sitä ei enää ole hengellisessä kentässä.

Sinunkin; Pertsa, kannattaisi opetella rakastamaan jokaista. Mistä tiedät että juuri sinun raiteesi ovat oikeat.

• liberaali kirjoitti:

Sinunkin; Pertsa, kannattaisi opetella rakastamaan jokaista. Mistä tiedät että juuri sinun raiteesi ovat oikeat.

liberaali sanoi :
        vieläkin sitä joka päivä opiskelen.

• liberaali
        pertsa2012 kirjoitti:

liberaali sanoi :
        vieläkin sitä joka päivä opiskelen.

Sitaatti, en muista kenen, löysin selaillessani papereitani: Ihmisillä, joilla on hyvin vähän tai ei ollenkaan empatian kykyä, ei ole myöskään kykyä tarkastella itseään kriittisesti.

Realistinen minäkuva perustuu kykyyn nähdä itsensä toisen silmlin.

Empatia on kaiken avain.

• vääryydelle ei empatiaa
        liberaali kirjoitti:

Sitaatti, en muista kenen, löysin selaillessani papereitani: Ihmisillä, joilla on hyvin vähän tai ei ollenkaan empatian kykyä, ei ole myöskään kykyä tarkastella itseään kriittisesti.

Empatia on kaiken avain.

Empatialla vääräuskoiseen tulee olla raja, ettei itsekin saastu. Empatian puutetta väitetään usein kun koetaan, että itse onkin väärässä ja toinen ei sitä hyväksy. Pitää erottaa asiat toisistaan.

• liberaali kirjoitti:

Empatia on kaiken avain.

liberaali sanoi :

En kuitenkaan anna kummallekaan osapuolelle silti missään kohdin periksi :-)
        Saastaa ei pidä hyväksyä.

• liberaali
        pertsa2012 kirjoitti:

liberaali sanoi :

vääryydelle: Miksi luulet saastuvasi niin helposti vaikka olet kovan linjan konservatiivi? Minä en ole korostanut oikeassa olemista. Pystyn vaihtamaan mielipidettä , jos se osoittautuu vääräksi. Se on realismia jos mikä.

Pertsa: tuo mielipide kuvastaa juuri sitä., ettei osaa asettua toisen ihmisen asemaan. Mutta uskoisitko sen? Ei, sillä sinun kiveen hakatut mielipiteet. Pidä ne kaikin mokomin. Turhauttavaa yrittää keskustella sinun kanssasi. Siitä ei synny mitään.

• liberaali kirjoitti:

vääryydelle: Miksi luulet saastuvasi niin helposti vaikka olet kovan linjan konservatiivi? Minä en ole korostanut oikeassa olemista. Pystyn vaihtamaan mielipidettä , jos se osoittautuu vääräksi. Se on realismia jos mikä.

Pertsa: tuo mielipide kuvastaa juuri sitä., ettei osaa asettua toisen ihmisen asemaan. Mutta uskoisitko sen? Ei, sillä sinun kiveen hakatut mielipiteet. Pidä ne kaikin mokomin. Turhauttavaa yrittää keskustella sinun kanssasi. Siitä ei synny mitään.

liberaali sanoi :
        Pertsa: tuo mielipide kuvastaa juuri sitä., ettei osaa asettua toisen ihmisen asemaan. Mutta uskoisitko sen? Ei, sillä sinun kiveen hakatut mielipiteet.

Kuinka paljon te liberaalit voitte mielestänne ohittaa Sanaa jotta voisitte katsoa
        olevanne kristittyjä.

• löpölaarille
        liberaali kirjoitti:

toisen ihmisen asemaan osa asettua oikealla tavalla kun ymmärtää että hän on vaarassa päätyä helevettiin elämällä synnissä.

Mielipiteet kun perustuvat Jumalan tahtoon joka Raamatussa tuodaan julki ovat tosiaan kuin kiveen hakatut. Koska Jeesus mainitaan Raamatussa kiven nimellä, kulmakivinä, niin on oikein sanoa että Pertsan mielipiteet ovat totuuden kiveen hakatut.

Jeesus on tie, totuus ja elämä eli mielipiteet kun perustuvat Jumalan tahtoon niin se on: Totuudella totuuden kiveen hakattujen sanojen mukaan innostuneesti elämistä.

• liberaali
        pertsa2012 kirjoitti:

liberaali sanoi :
        Pertsa: tuo mielipide kuvastaa juuri sitä., ettei osaa asettua toisen ihmisen asemaan. Mutta uskoisitko sen? Ei, sillä sinun kiveen hakatut mielipiteet.

Kuinka paljon te liberaalit voitte mielestänne ohittaa Sanaa jotta voisitte katsoa
        olevanne kristittyjä.

Ei sinulle ole koskaan tullut mieleen että saatat tulkita raamattua väärin. Tulkitaanko kirjaimellisesti ihan VT:tä myöten vai tulkitaanko vertauskuvallisesti vai miten? Kaikki tavat näyttävät olevan käytössä ja kuka päättää, mikä on oikea tapa?

• alkeet haltuun
        liberaali kirjoitti:

Ei sinulle ole koskaan tullut mieleen että saatat tulkita raamattua väärin. Tulkitaanko kirjaimellisesti ihan VT:tä myöten vai tulkitaanko vertauskuvallisesti vai miten? Kaikki tavat näyttävät olevan käytössä ja kuka päättää, mikä on oikea tapa?

Opettele sinä ensin kirjoittamaan Raamattu isolla R:llä.
        Sitten voisit sitä lukea niin ei tarvitse tuollaisia kysellä.

• liberaali
        löpölaarille kirjoitti:

toisen ihmisen asemaan osa asettua oikealla tavalla kun ymmärtää että hän on vaarassa päätyä helevettiin elämällä synnissä.

Mielipiteet kun perustuvat Jumalan tahtoon joka Raamatussa tuodaan julki ovat tosiaan kuin kiveen hakatut. Koska Jeesus mainitaan Raamatussa kiven nimellä, kulmakivinä, niin on oikein sanoa että Pertsan mielipiteet ovat totuuden kiveen hakatut.

Jeesus on tie, totuus ja elämä eli mielipiteet kun perustuvat Jumalan tahtoon niin se on: Totuudella totuuden kiveen hakattujen sanojen mukaan innostuneesti elämistä.

Lue uudelleen kirjoittamasi teksti ja huolella. Ajattele miltä kuulostat? Rakastava jumalako puhuu kauttasi? Minusta tämä on ihan sitä samaa tuomitsemisen halua mitä tiukasti raamattua tulkitsevat ovat aina olleet. Mihinkä koira kirpuistaan. ..sitä paitsi ihmisten nimittely ei ole kauhian kaunista.

• liberaali kirjoitti:

liberaali sanoi :
        Ei sinulle ole koskaan tullut mieleen että saatat tulkita raamattua väärin.

• liberaali
        alkeet haltuun kirjoitti:

Opettele sinä ensin kirjoittamaan Raamattu isolla R:llä.
        Sitten voisit sitä lukea niin ei tarvitse tuollaisia kysellä.

Olen lukenut raamatun läpi kolmisen kertaa. Kyllä minä tiedän, mitä siellä sanotaan. Paljon paremmin kuin konservatiiviset uskovat. Heitähän ei kiinnosta muu kuin tuomitseminen.

• pertsa2012 kirjoitti:

liberaali sanoi :

Jos PERTSA pitää minua "SAASTANA", niin voin taas kertoa mitä mieltä minä olen. Minulle PERSTA on kaikkea sitä pitää en arvosta edes millin vertaa. Hän on juuri sellainen kiero ja liero, ja joskus aivan ääliö ja tyhmä, etten yleensäkään jaksa sellaisia ihmisiä. Mutta ei kaikista tarvitse tykätä; eikö niin?

• liberaali

Jos PERTSA pitää minua "SAASTANA", niin voin taas kertoa mitä mieltä minä olen. Minulle PERSTA on kaikkea sitä pitää en arvosta edes millin vertaa. Hän on juuri sellainen kiero ja liero, ja joskus aivan ääliö ja tyhmä, etten yleensäkään jaksa sellaisia ihmisiä. Mutta ei kaikista tarvitse tykätä; eikö niin?

Ei todellakaan. Toisaalta minä vähän säälin näin rajoittuneita ihmisiä,. Koko maailman kauneus jää näkemättä ja kokomatta.

• raali vain
        liberaali kirjoitti:

Lue uudelleen kirjoittamasi teksti ja huolella. Ajattele miltä kuulostat? Rakastava jumalako puhuu kauttasi? Minusta tämä on ihan sitä samaa tuomitsemisen halua mitä tiukasti raamattua tulkitsevat ovat aina olleet. Mihinkä koira kirpuistaan. ..sitä paitsi ihmisten nimittely ei ole kauhian kaunista.

"Lue uudelleen kirjoittamasi teksti ja huolella. Ajattele miltä kuulostat?"

Hän kuulostaa Jeesukseen uskovalta kristityltä, joka on saanut Jumalalta käskyn julistaa Jumalan sanaa myös homoseksuaaleille, että he ymmärtäisivät katua syntejään ja tehdä parannus. Tämä on sitä suurinta rakkautta mitä ihminen voi osoittaa lähimmäistään kohtaan.

• EvanK

EI uskovan tarkoitus ole miellyttää ihmisiä. Uskovat julistamme evankeliumin sanaa kuten Jeesus on käskenyt. Joskus se puree ja tosiaan menee luihin ja ytimiin saakka, mikä on Jumalan tarkoituskin.

• EvanK
        liberaali kirjoitti:

Olen lukenut raamatun läpi kolmisen kertaa. Kyllä minä tiedän, mitä siellä sanotaan. Paljon paremmin kuin konservatiiviset uskovat. Heitähän ei kiinnosta muu kuin tuomitseminen.

Uskovat julistaa evankeliumia, mitä ilmeisesti et ole Raamatusta löytänyt vaikka olet sitä monta kertaa lukenutkin.

• EvanK
        liberaali kirjoitti:

Empatia on kaiken avain.

"hmisillä, joilla on hyvin vähän tai ei ollenkaan empatian kykyä, ei ole myöskään kykyä tarkastella itseään kriittisesti. "

Pertsa julistaa Jeesuksen evankeliumia myös homoseksuaaleille mikä on suurinta empatiaa mitä lähimmäiselleen voi osoittaa.

• Seppo Lihava-Kuha
        liberaali kirjoitti:

Mistähän sen tuomitsemisen keksit kun tuossa ei ole siihen mitään muuta viittaavaa kuin tuo sana hälävätti, jonne tuomion jälkeen joutuu nuskimaan rikinhajua jokainen Jeesuksen pelastuksesta osaton.

Löpölaari on aivan oikea nimitys Jumalaa tottelemattomille eksytyksen sonnanlevittäjille.

Tee parannus syntihyväksynnästä, löpönlörinöistäsi.

• EvanK
        liberaali kirjoitti:

"Ei sinulle ole koskaan tullut mieleen että saatat tulkita raamattua väärin."

Raamattua luetaan - ei tulkita!

• EvanK kirjoitti:

"hmisillä, joilla on hyvin vähän tai ei ollenkaan empatian kykyä, ei ole myöskään kykyä tarkastella itseään kriittisesti. "

Pertsa julistaa Jeesuksen evankeliumia myös homoseksuaaleille mikä on suurinta empatiaa mitä lähimmäiselleen voi osoittaa.

Ikävä vaan, että PERTSAN tyyli julistaa on niin luotaantyöntävää ja hyökkäävää, sekä äärimmäisyyteen vietyä omahyväsyyttä, ettei työ ole kantanut hedelmää. PERTSA on tavallaan pois heitettävä kuivunut oksa.

En tiedä olisiko joku muu uskonto sopivampi pertsan tyylille.

• pertsa2012 kirjoitti:

liberaali sanoi :
        Ei sinulle ole koskaan tullut mieleen että saatat tulkita raamattua väärin.

Tuota minä olen PERTSAN huonona juttuna pitänyt: hän on täydellisen omahyväinen, eikä edes aio pohtia onko hän ehkä erehtynyt.

Itse olen nähnyt jo lukuisia kohtia, jotka ovat PETSAN jälkeen toisessa muodossa kuin mitä Jumala tai Raamattu on sanonut. Eli sanoisin, että PERTSA on ainakin eri mieltä kuin Jumala ja Raamattu hyvin monesta asiasta.

• EvanK kirjoitti:

EvanK sanoi :
        _________
        Ne papit jotka eivät noin tee syyllistyvät heitteillejättöön.
        En kruusaile teksteihini pitsireunuksia ja siitä ei esim. jokkeri oikein ole tykännyt.

• homopaaville

Tuota minä olen PERTSAN huonona juttuna pitänyt: hän on täydellisen omahyväinen, eikä edes aio pohtia onko hän ehkä erehtynyt.

Itse olen nähnyt jo lukuisia kohtia, jotka ovat PETSAN jälkeen toisessa muodossa kuin mitä Jumala tai Raamattu on sanonut. Eli sanoisin, että PERTSA on ainakin eri mieltä kuin Jumala ja Raamattu hyvin monesta asiasta.

Ateistin mielipiteet on kevyiksi havaittu!

• hihhulifundisänkyrä
        liberaali kirjoitti:

Ei todellakaan. Toisaalta minä vähän säälin näin rajoittuneita ihmisiä,. Koko maailman kauneus jää näkemättä ja kokomatta.

Mikä sinun maailmassasi on kaunista mikä minulta jää näkemättä?

• alkeet haltuun
        liberaali kirjoitti:

Tiedät mutta et ymmärrä.

• kaada itelles vaan

Ikävä vaan, että PERTSAN tyyli julistaa on niin luotaantyöntävää ja hyökkäävää, sekä äärimmäisyyteen vietyä omahyväsyyttä, ettei työ ole kantanut hedelmää. PERTSA on tavallaan pois heitettävä kuivunut oksa.

En tiedä olisiko joku muu uskonto sopivampi pertsan tyylille.

Ateismi on luotaantyöntävää ja homostelu kans.

• homopaaville kirjoitti:

Jaa. Minä en tainnut sanoa "mielipidettäni", vaan sen asian, että PERTSA on lisäillyt Raamattuun omia juttujaan, ja on lisäksi puhunut monesta kohdasta eri tavalla kuin Raamatussa lukee.

Jos tämä on "kevyttä", niin taitaa olla joillakin syytä huoleen.

• kaada itelles vaan kirjoitti:

Ateismi on luotaantyöntävää ja homostelu kans.

Eli sekä PERTSA, että ateismi ja homostelu ovat luotaantyöntäviä. Lisään tuohon vielä valehtelevat uskovat, lasten hyväksikäyttäjät ja raiskaajat. Muut uskovat ovat OK.

• homopaaville

Jaa. Minä en tainnut sanoa "mielipidettäni", vaan sen asian, että PERTSA on lisäillyt Raamattuun omia juttujaan, ja on lisäksi puhunut monesta kohdasta eri tavalla kuin Raamatussa lukee.

Jos tämä on "kevyttä", niin taitaa olla joillakin syytä huoleen.

Ja samalla on siis Raamattu kevyeksi havaittu; se joutaa pois kunnon uskovan hyllystä. Teette itsenne jo naurettaviksi ohittamalla kaiken olankohautuksella ja herjanheitolla. Se on lyhytkatseista ja ylimielistä. Aivan kuin olisitte suruttomina aikoneet yhdessä mennä ikuiseen kärsimykseen.

• homopaaville

Ja samalla on siis Raamattu kevyeksi havaittu; se joutaa pois kunnon uskovan hyllystä. Teette itsenne jo naurettaviksi ohittamalla kaiken olankohautuksella ja herjanheitolla. Se on lyhytkatseista ja ylimielistä. Aivan kuin olisitte suruttomina aikoneet yhdessä mennä ikuiseen kärsimykseen.

Ateistin mielipiteet kevyiksi havaittu ja sinä vain kevenee.

• sinä jokke

Eli sekä PERTSA, että ateismi ja homostelu ovat luotaantyöntäviä. Lisään tuohon vielä valehtelevat uskovat, lasten hyväksikäyttäjät ja raiskaajat. Muut uskovat ovat OK.

Luulet olevasi nokkela mutta olet vain tyhjän lässyttäjä ja tyhjäntoimittaja.

• uikki
        liberaali kirjoitti:

liberaali!

Eli sinun "oikea" tulkinta esim. homoasiassa olisi: ”Kun Paavali kirjoittaa Room. 1:26-27:ssä ’luonnottomasta’ ja 1. Kor. 6:9-10:ssä huorintekemisestä, on edellytyksenä se, että hän puhuu vallitsevasta tilanteesta, jolloin vanhemmat miehet käyttivät nuoria poikia seksuaalisesti hyväkseen. Siksi tämä kohta ei koske tilannetta, jossa me olemme tekemisissä vakiintuneiden homoseksuaalisten suhteiden kanssa.”

Siis tämä on Liberaali tulkinta Raamatusta.

No katsotaan hiukan historiaa ilman raamattua, millaisia nämä hyväksi käytöt olivat.

Platon (n. 427 - 347 eaa.) - Homoseksuaalisuus parempaa, koska sen myötä syntyy parempi pohja filosofisille harrastuksille

Keskituotannossaan Platon katsoi kahden miehen välisten seksuaalisuhteiden olevan heteroseksuaalisia suhteita parempia, koska niiden antaman pohjan myötä mahdollistuu paremmin filosofian harrastaminen. Platonin mukaan miehen ja naisen välisessä suhteessa ruumis pyrkii aina hallitsemaan sielua. Homoseksuaalisten miesten parissa juuri filosofinen pohdiskelu muunsi eroottista sidettä vähemmän himokkaaksi, vaikka seksuaalitoimintoja toki sai jatkaa.

Platon näki myös homorakkaudessa ongelmia. Erityisesti silloin, kun kyse oli vanhemman miehen ja pojan välisestä suhteesta, poikarakkaudesta. Kun tällaisessa suhteessa on vanhempi, aktiivinen puoli ja nuorempi, passiivinen puoli, niin ongelmaksi tulee se, että miten varmistetaan nuoremman, poikarakastetun kasvu myöhempään, aktiiviseen ja täysivaltaiseen kansalaisen rooliin. Koska kreikkalaisen ajattelun mukaan politiikkaan osallistuvan miehen piti olla aktiivinen ja siellä passiivisuus katsottiin heikkoudeksi, joka vei uskottavuuden. Platonin hahmottelemassa miesmallissa nuorukaisen kehitykseen kuului aina poikarakastettuna oleminen.

Epikuros (n. 342 - 270 eaa.) - Nautinto on elämän ainut arvokas asia.
        Epikuroksen kannattaman eettisen hedonismin mukaisesti nautinnot ovat elämän ainut, arvokas asia. Onnellisuutta saatiin siten vain maksimoimalla nautinnot, myös seksuaaliset nautinnot. Seksin ainoana hyvänä puolena hän pitikin vain sen tuottamaa nautintoa ja totesi, että sukupuolinen kanssakäyminen ei koskaan tuota kenellekään mitään hyvää ja päinvastoin hyvin onnekkaana voi itseään pitää sellainen henkilö, jolle se ei tuota suurta ja suoranaista vahinkoa. Epikuroksen mukaan rakkautta oli vältettävä ja seksiäkään ei saanut harjoittaa, jos oli olemassa vaara siitä, että se onkin muuttumassa peräti rakkaudeksi. Avioliittoon ja lasten saamiseen Epikuros suhtautui kielteisesti, pitäen heteroeroottisia suhteita vaarallisempina kuin homoeroottisia.

Zenon (333 - 264 eaa.) - Vapaata rakkautta ja intohimoa ilman seksiä - insestikin sallittua

Stoalainen filosofikoulu syntyi Ateenassa vuoden 300 eaa. tienoilla ja vaikutti myöhäisantiikkiin asti sekä Kreikassa että Roomassa. Sukupuolitoiminnot olivat stoalaisessa luokituksessa samantekeviä ja siten hyveeseen verrattuna arvottomia asioita. Ihan samantekevää oli myös se, että kohdistuiko halu samaan vaiko eri sukupuoleen. Vain sielun tilalla oli merkitystä seksuaalisten halujenkin ohjautumisessa. Filosofikoulun perustaja Zenon ehdotti, että seksiä piti saada harjoittaa täysin vapaasti, piittaamatta kumppanin sukupuolesta tai sukulaisuudesta. Jopa insesti oli sallittua.

Historian valossa, jo ennen Jeesusta ja Paavalia oli näissä yhteiskunnissa "homosuhteita", jotka eivät ainakaan näiden suurten ajattelijoiden mielestä ollut tilanne, jossa vanhempi mies käyttää nuoria hyväkseen (raiskaus jne). Joten Raammattu kyllä puhuu tässä suhteessa totta, että kyse on homoseksuaalisista suhteista, että itse aktista jota pidetään tuossa kirjassa iljetyksenä.

• sinä jokke kirjoitti:

Luulet olevasi nokkela mutta olet vain tyhjän lässyttäjä ja tyhjäntoimittaja.

Jos Raamatun ja Jeesuksen sanojen esittäjää pidetään " tyhjän lässyttäjänä ja tyhjäntoimittajana", niin taitaa asenteessa olla pahasti jo vikaa.

Sillä lailla mitätöi Raamatun sanoman. Ja se ei taida olla kovin viisasta.

• jokkenokke

Jos Raamatun ja Jeesuksen sanojen esittäjää pidetään " tyhjän lässyttäjänä ja tyhjäntoimittajana", niin taitaa asenteessa olla pahasti jo vikaa.

Sillä lailla mitätöi Raamatun sanoman. Ja se ei taida olla kovin viisasta.

No liberaalit kyllä osaa lässyttää omissa piireissään Raamatulla vaikka millä mitalla. Ei uskovaiset heitä kuuntele ollenkaan. Eikä sinuakaan.

• jokkenokke kirjoitti:

No liberaalit kyllä osaa lässyttää omissa piireissään Raamatulla vaikka millä mitalla. Ei uskovaiset heitä kuuntele ollenkaan. Eikä sinuakaan.

No sen olen huomannutin. Uskovat ohittavat Jeesuksen vakavatkin opit kuin ne olisivat harhaoppia, Olette kai jo täysin paatuneita, kun Jumalan sana ei kelpaa.

• lupsus

No sen olen huomannutin. Uskovat ohittavat Jeesuksen vakavatkin opit kuin ne olisivat harhaoppia, Olette kai jo täysin paatuneita, kun Jumalan sana ei kelpaa.

" Uskovat ohittavat Jeesuksen vakavatkin opit kuin ne olisivat harhaoppia, "

Taisi taas vähän lipsahtaa sinulta. Jeesuksen opit otamme tosi vakavasti, mutta opeistasi emme usko ainuttakaan :)

• lupsus kirjoitti:

" Uskovat ohittavat Jeesuksen vakavatkin opit kuin ne olisivat harhaoppia, "

Taisi taas vähän lipsahtaa sinulta. Jeesuksen opit otamme tosi vakavasti, mutta opeistasi emme usko ainuttakaan :)

Minulla ei ole "oppia", se on vain mitä Jeesus on sanonut, sekä mitä Raamatussa muuten lukee. Minulla ei ole muuta kuin Raamattu. Ei siis mitään "omaa oppia".

Mutta ette ole nähdäkseni ottaneet niitä ollenkaan vakavasti. Minusta on aika surkea tilanne, kun näytätte menevän kohti tuhoa, ettekä ota siitä mitään huolta; olette sokeita Jeesuksen sanoille.

• lupsus

Minulla ei ole "oppia", se on vain mitä Jeesus on sanonut, sekä mitä Raamatussa muuten lukee. Minulla ei ole muuta kuin Raamattu. Ei siis mitään "omaa oppia".

Mutta ette ole nähdäkseni ottaneet niitä ollenkaan vakavasti. Minusta on aika surkea tilanne, kun näytätte menevän kohti tuhoa, ettekä ota siitä mitään huolta; olette sokeita Jeesuksen sanoille.

"Minulla ei ole "oppia", se on vain mitä Jeesus on sanonut, sekä mitä Raamatussa muuten lukee. "

No kuitenkin pyrit opettamaan vaikkei sitten sinulla mitään oppia nyt sitten olekaan. Vähän menee nyt sekavaksi. Jos Jeesuksen oppeja opittaisit, niin tottahan toki uskovat ottaisimme ne täysin todesta. Siitähän meitä juuri haukutaan, että otamme Jumalan tahdon todesta!

• helsinkijokkeri kirjoitti:

jokkeri sanoi :

1.Korinttolaiskirje:
        6:9 Vai ettekö tiedä, etteivät väärät saa periä Jumalan valtakuntaa? Älkää eksykö. Eivät huorintekijät, ei epäjumalanpalvelijat, ei avionrikkojat, ei hekumoitsijat eikä MIEHIMYKSET,
        6:10 eivät varkaat, ei ahneet, ei juomarit, ei pilkkaajat eivätkä anastajat saa periä Jumalan valtakuntaa.
        6:11 Ja tuommoisia te olitte, jotkut teistä; mutta te olette vastaanottaneet peson, te olette pyhitetyt, te olette vanhurskautetut meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimessä ja meidän Jumalamme Hengessä.

Roomalaiskirje:
        1:24 Sentähden Jumala on heidät, heidän sydämensä himoissa, HYLJÄNNYT saastaisuuteen, häpäisemään itse omat ruumiinsa,
        1:25 nuo, jotka ovat VAIHTANEET Jumalan totuuden VALHEESEEN ja kunnioittaneet ja palvelleet luotua enemmän kuin Luojaa, joka on ylistetty iankaikkisesti, amen.
        1:26 Sentähden Jumala on hyljännyt heidät häpeällisiin HIMOIHIN; sillä heidän NAISPUOLENSA ovat VAIHTANEET luonnollisen yhteyden LUONNONVASTAISEEN;
        1:27 samoin MIESPUOLETKIN, luopuen luonnollisesta yhteydestä NAISPUOLEN kanssa, ovat KIIMOISSAAN syttyneet toisiinsa ja harjoittaneet, miespuolet miespuolten kanssa, RIETTAUTTA ja villiintymisestään saaneet itseensä sen palkan, mikä saada piti.
        1:28 Ja niinkuin heille ei kelvannut pitää kiinni Jumalan tuntemisesta, niin Jumala hylkäsi heidät heidän KELVOTTOMAN mielensä valtaan, tekemään SOPIMATTOMIA.
        1:32 jotka, vaikka tuntevat Jumalan vanhurskaan säädöksen, että NE, jotka senkaltaisia tekevät, OVAT KUOLEMAN ansainneet, eivät ainoastaan itse niitä tee, vaan vieläpä osoittavat hyväksymistä niille, jotka niitä tekevät.

• lupsus kirjoitti:

"Minulla ei ole "oppia", se on vain mitä Jeesus on sanonut, sekä mitä Raamatussa muuten lukee. "

No kuitenkin pyrit opettamaan vaikkei sitten sinulla mitään oppia nyt sitten olekaan. Vähän menee nyt sekavaksi. Jos Jeesuksen oppeja opittaisit, niin tottahan toki uskovat ottaisimme ne täysin todesta. Siitähän meitä juuri haukutaan, että otamme Jumalan tahdon todesta!

Taitaa olla sekavaa sinun pää. Olen kerta toisensa perään kertonut mitä JEESUS edellyttää Hänen seuraajiltaan, ja mitä tehdään, jos tie on kohti "ikuista kärsimystä".

Oletko tosiaan luullut, että se on minun oppia? Olen kyllä havainnut kuinka sekavia ovat monen uskovan ajatukset; olet kai sitten yksi heistä. Minulle Jeesuksen opit tuttuja jo kymmenien vuosien ajan ; ne ovat aivan selvää asiaa.

• pertsa2012 kirjoitti:

jokkeri sanoi :

1.Korinttolaiskirje:
        6:9 Vai ettekö tiedä, etteivät väärät saa periä Jumalan valtakuntaa? Älkää eksykö. Eivät huorintekijät, ei epäjumalanpalvelijat, ei avionrikkojat, ei hekumoitsijat eikä MIEHIMYKSET,
        6:10 eivät varkaat, ei ahneet, ei juomarit, ei pilkkaajat eivätkä anastajat saa periä Jumalan valtakuntaa.
        6:11 Ja tuommoisia te olitte, jotkut teistä; mutta te olette vastaanottaneet peson, te olette pyhitetyt, te olette vanhurskautetut meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimessä ja meidän Jumalamme Hengessä.

Roomalaiskirje:
        1:24 Sentähden Jumala on heidät, heidän sydämensä himoissa, HYLJÄNNYT saastaisuuteen, häpäisemään itse omat ruumiinsa,
        1:25 nuo, jotka ovat VAIHTANEET Jumalan totuuden VALHEESEEN ja kunnioittaneet ja palvelleet luotua enemmän kuin Luojaa, joka on ylistetty iankaikkisesti, amen.
        1:26 Sentähden Jumala on hyljännyt heidät häpeällisiin HIMOIHIN; sillä heidän NAISPUOLENSA ovat VAIHTANEET luonnollisen yhteyden LUONNONVASTAISEEN;
        1:27 samoin MIESPUOLETKIN, luopuen luonnollisesta yhteydestä NAISPUOLEN kanssa, ovat KIIMOISSAAN syttyneet toisiinsa ja harjoittaneet, miespuolet miespuolten kanssa, RIETTAUTTA ja villiintymisestään saaneet itseensä sen palkan, mikä saada piti.
        1:28 Ja niinkuin heille ei kelvannut pitää kiinni Jumalan tuntemisesta, niin Jumala hylkäsi heidät heidän KELVOTTOMAN mielensä valtaan, tekemään SOPIMATTOMIA.
        1:32 jotka, vaikka tuntevat Jumalan vanhurskaan säädöksen, että NE, jotka senkaltaisia tekevät, OVAT KUOLEMAN ansainneet, eivät ainoastaan itse niitä tee, vaan vieläpä osoittavat hyväksymistä niille, jotka niitä tekevät.

Tuossa ei PERSA sattunut olemaan nyt mitään sanaa juuri minulle; miten sinä osaatkin löytää AINA ne väärät sanat?

1. Kor. sanoo, että NAISIMUKSENA perii Jumalan valtakunnan, mutta MIEHIMYKSENÄ ei. Mitä se kertoo pertsalle? Siitäkö, ettei homoseksuaalisuus ehkä olekaan synti? Vai onko synneissä kyse niistä teoista?

Room 1 ei sekään kerro mitään tavallisesta homosta tai lesbosta; he eivät ole koskaan olleet vastakkaisen sukupuolen kanssa, joten eivät ole myöskään mitään vaihtaneet. Homot eivät myöskään ole täynnä murhaa ja pahuutta, joten Room 1 kertoo mahdollisimman vähän homoseksuaalisuudesta.

Mutta PERTSA ei kai sitä tässä tarkoittanutkaan?

Tuossa ei PERSA sattunut olemaan nyt mitään sanaa juuri minulle; miten sinä osaatkin löytää AINA ne väärät sanat?

1. Kor. sanoo, että NAISIMUKSENA perii Jumalan valtakunnan, mutta MIEHIMYKSENÄ ei. Mitä se kertoo pertsalle? Siitäkö, ettei homoseksuaalisuus ehkä olekaan synti? Vai onko synneissä kyse niistä teoista?

Room 1 ei sekään kerro mitään tavallisesta homosta tai lesbosta; he eivät ole koskaan olleet vastakkaisen sukupuolen kanssa, joten eivät ole myöskään mitään vaihtaneet. Homot eivät myöskään ole täynnä murhaa ja pahuutta, joten Room 1 kertoo mahdollisimman vähän homoseksuaalisuudesta.

Mutta PERTSA ei kai sitä tässä tarkoittanutkaan?

"Tuossa ei PERSA sattunut olemaan nyt mitään sanaa juuri minulle; miten sinä osaatkin löytää AINA ne väärät sanat?"

Te lesbot ja homot - teidän "rakkautenne" on vain haureuden harjoittamista , eli
        luopukaa siitä.

• pertsa2012 kirjoitti:

"Tuossa ei PERSA sattunut olemaan nyt mitään sanaa juuri minulle; miten sinä osaatkin löytää AINA ne väärät sanat?"

Te lesbot ja homot - teidän "rakkautenne" on vain haureuden harjoittamista , eli
        luopukaa siitä.

Älä viitsi PERTSA: "rakkautenne". Sekä hetero- että homosuhteessa eläneenä voin vakuuttaa, että homoilla on jopa parempaa rakkautta kuin heteronaisilla. Daavidin sanoin. "Joonatanin rakkaus oli ihanampaa kuin naisen rakkaus".

Ja koska Raamatun mukaan myös heterojen suhteessa vaanii moniakin haureuksia, niin kai nyt homot voi olla suhteessa siinä kuin biseksuaalit ja heterotkin. Et sinä kai voi sitä mitenkään kieltää?

Mutta mikä ihmeen Daavid???

Taitaa olla sekavaa sinun pää. Olen kerta toisensa perään kertonut mitä JEESUS edellyttää Hänen seuraajiltaan, ja mitä tehdään, jos tie on kohti "ikuista kärsimystä".

Oletko tosiaan luullut, että se on minun oppia? Olen kyllä havainnut kuinka sekavia ovat monen uskovan ajatukset; olet kai sitten yksi heistä. Minulle Jeesuksen opit tuttuja jo kymmenien vuosien ajan ; ne ovat aivan selvää asiaa.

TULI NYT. Mieleen että. Tässä taitaa olla kyseessä kaksi eri koulukuntaa, eli se miten kukin suhtautuu Jeesuksen eri opetuksiin.

Itse olen aivan selvästi sillä kannalla, että Jeesuksen antamat käskyt ja opit opetuslapsille, jotka korostavat tekojen osuutta, ovat keskeisessä osassa. Ei kai Jeesus niitä turhaan lausunut?

Mutta sitten taitaa olla he, jotka ovat sillä kannalla, että teot eivät ole tärkeitä, vaan usko pelastaa. Siksi kai minua pidetään harhaoppisena, joka opettaa aivan omiaan, vaikka nekin ovat Jeesuksen opetusta.

Mutta uskovat eivät siis halua kuullakaan mitä Jeesus teoista ja iankaikkisesta rangaistuksesta puhuu. Se on kai rankkaa kuultavaa, koska se tuomitsee niin kovin. Halutaan kuulla vain lempeää oppia.

Älä viitsi PERTSA: "rakkautenne". Sekä hetero- että homosuhteessa eläneenä voin vakuuttaa, että homoilla on jopa parempaa rakkautta kuin heteronaisilla. Daavidin sanoin. "Joonatanin rakkaus oli ihanampaa kuin naisen rakkaus".

Ja koska Raamatun mukaan myös heterojen suhteessa vaanii moniakin haureuksia, niin kai nyt homot voi olla suhteessa siinä kuin biseksuaalit ja heterotkin. Et sinä kai voi sitä mitenkään kieltää?

Mutta mikä ihmeen Daavid???

jokkeri sanoi :

• pertsa2012 kirjoitti:

jokkeri sanoi :

Homoilla on jo avioliitot monissa maissa, myös Espanjassa. Et taida ikinä löytää niitä oikeita sanoja ja asioita. Pääsi on jotenkin sekava ja et näe asioita oikeassa valossa edes Raamattuun vedoten.

Homoilla on jo avioliitot monissa maissa, myös Espanjassa. Et taida ikinä löytää niitä oikeita sanoja ja asioita. Pääsi on jotenkin sekava ja et näe asioita oikeassa valossa edes Raamattuun vedoten.

Tuli mieleen, ettei kaikki seksiä harrastavaa heteroa ja biseksuaalistakaan ole aviossa, joten haureutta on paljon muuallakin.

jokkeri sanoi :

• pertsa2012 kirjoitti:

jokkeri sanoi :

Jumala on hyväksynyt Raamatussa nämä liitot: Kahden miehen liiton, jotka rakastavat toisiaan syvästi. Ne liitot, joissa miehellä on monta vaimoa. Ne liitot, joissa miehellä on monta vaimoa ja monta sivuvaimoa. Ne liitot, joissa on mies ja nainen.

Noista IHMISET ovat kieltäneet aika monta valtioiden laeilla. Eli mitä on että "Te ette voi IKINÄ", kun sellainen on solmittu jo aikoja sitten. Olet kyllä aivan sekopää. Uskoko sinunkin pään on sekoittanut, kuten ISIS-miesten ja monen muun?

• Kauhistavuus USA:ssa

Kanadassa asuva Rauno Helppi varoitti suomalaisia millaisia seurauksia tulee kun laki alkaa suojelemaan homostelijoita. Sodomalaisia piirteitä USA:ssa ilmenee ja se herättää muslimien lisäksi minunkin kiivauteni.

Homoasiaa, varoituksia homostelun pakkovallasta kun saavat lain taakseen:

https://www.youtube.com/watch?v=7Y8C2oqE9Rc

USA:ssa asiasta on saatu kauhistuttavia varoituksia.

• liberaali

Onpa eräillä ihmisillä aikaa kaivella muiden ihmisten syntejä? ja youtube-sivustoilta? Eikö omassa sisimmässä riitä oikaisemisen aihteita? Kun kuitenkin olemme kaikki syntisiä?

• se pieni ero
        liberaali kirjoitti:

Onpa eräillä ihmisillä aikaa kaivella muiden ihmisten syntejä? ja youtube-sivustoilta? Eikö omassa sisimmässä riitä oikaisemisen aihteita? Kun kuitenkin olemme kaikki syntisiä?

Homot eivät tunnusta olevansa syntisiä vaan ylpeilevät homoudellaan ja pakottavat sen hyväksymään normaalina touhuna.

• Suomi ei ole Amerikka, jossa poliisit tappavat surutta jopa viattomia kansalaisia, ja muutenkin moni asia on kovin erilaista kuin Suomessa.

Suomen kansa on säyseä, ei ole yleensä ylilyöntejä. Espanjassa näkyy kansa olevan kadulla joka päivä jossain päin, kun he haluavat osoittaa mielipiteensä. Suomalaiset eivät toimi niinkään.

Mutta jos joku laki tulee, se yleensä merkitsee käytäntöjen muuttumista myös valtion virastoissa ja muualla. Ja siihen on aina sopeuduttava. Tasa-arvoinen avioliittolaki ei varmaan tee poikkeusta.

Ja jo Jeesus puhui "lopun ajoista" ja Paavalikin, ja ennen kristinuskoakin on osattu odottaa maailmanloppua. Ei mitään uutta auringon alla.

• Myönnettäköön että tämä entinen pappi joka on ilmeisesti erotettu adventisteista, osaa retoriikkansa.( http://opinnot.internetix.fi/fi/materiaalit/ai/ai1/1_mita_ovat_tekstit_ja_tekstilajit_/02_retoriset_keinot?C:D=1464627&m:selres=1464627 ) Joskin se ontuu argumenteissa aika tavalla.

Voiko joku todella uskoa kaiken mitä hän heittelee ilmaan perustelematta? Se herättää ihmetystä. Jos vaivautuu vähänkään tarkastamaan noiden väitteiden todenperäisyyttä, tuollainen saarnaaminen menettää kyllä uskottavuuttaan aika tavalla.

• Näin se menee

Emme voikaan tuomita, vaan se on Jumalan oma sana, joka synnin tuomitsee. Näin se on...

• "Homot eivät tunnusta olevansa syntisiä vaan ylpeilevät homoudellaan ja pakottavat hyväksymään sen normaalina touhuna".

Kohta 1. Homo ei tietenkään voi tunnustaa olevansa syntinen muuta kuin siinä tapauksessa, jos makaa miehen kanssa. Ja samalla kun homo tunnustaa syntinsä, niin yhdessä hänen kanssaan ripittäytyy ne ukkomiehet ja biseksuaalit, jotka makaavat miesten kanssa. Kaikki yhdessä.

Kohta 2. Kuka homo on ylpeä homoudestaan? En tunne itse ketään. Sitähän on pitänyt salata viimeiseen asti, että voisi elää ilman väkivallan uhkaa.

Kohta 3. Kukaan ei pakota ketään hyväksymään yhtään mitään. Mutta voi olla toki hiljaa, vaikka kuinka ottaisi päähän. En minäkään pidä joistakin asioista, mutta ei minun tarvitse olla joka paikassa esittämässä haisevia vastalauseita.

• homopaaville

"Homot eivät tunnusta olevansa syntisiä vaan ylpeilevät homoudellaan ja pakottavat hyväksymään sen normaalina touhuna".

Kohta 1. Homo ei tietenkään voi tunnustaa olevansa syntinen muuta kuin siinä tapauksessa, jos makaa miehen kanssa. Ja samalla kun homo tunnustaa syntinsä, niin yhdessä hänen kanssaan ripittäytyy ne ukkomiehet ja biseksuaalit, jotka makaavat miesten kanssa. Kaikki yhdessä.

Kohta 2. Kuka homo on ylpeä homoudestaan? En tunne itse ketään. Sitähän on pitänyt salata viimeiseen asti, että voisi elää ilman väkivallan uhkaa.

Kohta 3. Kukaan ei pakota ketään hyväksymään yhtään mitään. Mutta voi olla toki hiljaa, vaikka kuinka ottaisi päähän. En minäkään pidä joistakin asioista, mutta ei minun tarvitse olla joka paikassa esittämässä haisevia vastalauseita.

Oliko tämä homopaavin saarna?

Oliko tämä homopaavin saarna?

Ei toki saarna, vaan asiat niin kuin ne tässä kohtaa ovat. Totuus se on kaikessa oltava. Väärämielisille ei hyvää koidu.

• homopaaville

Ei toki saarna, vaan asiat niin kuin ne tässä kohtaa ovat. Totuus se on kaikessa oltava. Väärämielisille ei hyvää koidu.

Milloin ateistit ovat alkaneet väärämielisiä arvioimaan.

Milloin ateistit ovat alkaneet väärämielisiä arvioimaan.

No kyllähän väärämielisyyden ja valheet nyt helposti näkee. Mitä vaikeaa se on, vaikka olisi "ateisti", Olen sellainen, jota on mahdoton jymäyttää. Olen elänyt monenlaista elämää ja tunnen Raamatun; näen kaikesta heti, jos joku menee kertomaan valheita.

• tuliko valhe?

No kyllähän väärämielisyyden ja valheet nyt helposti näkee. Mitä vaikeaa se on, vaikka olisi "ateisti", Olen sellainen, jota on mahdoton jymäyttää. Olen elänyt monenlaista elämää ja tunnen Raamatun; näen kaikesta heti, jos joku menee kertomaan valheita.

No et tosiaankaan ole nähnyt. Monet liberaalit täällä puhuu täysin puppua etkä ole mitään honannut :)

• tuliko valhe? kirjoitti:

No et tosiaankaan ole nähnyt. Monet liberaalit täällä puhuu täysin puppua etkä ole mitään honannut :)

Minä näen valheellisuuden kyllä oitis oli kuka tahansa asialla. Mutta en ole aina kaikkeen toki puuttunut; ja olen jättänyt kertomatta asiattomista viesteistä, että kaikki näkisivät kuinka sairaita juttuja jotkut syytävät esille.

Olen valehdellut noin kolme vuotta sitten, kun sovimme erään kanssa ettei hänen olinpaikkaa paljasteta, ja jouduin siten valehtelemaan eräälle. Muuten minulla ei ole mitään syytä valehdella.

Totuus ja oikeudenmukaisuus on elämäni kantava voima. Siihen ei vaikuta olenko ateisti vai uskova.

• no tuliko se valhe?

Minä näen valheellisuuden kyllä oitis oli kuka tahansa asialla. Mutta en ole aina kaikkeen toki puuttunut; ja olen jättänyt kertomatta asiattomista viesteistä, että kaikki näkisivät kuinka sairaita juttuja jotkut syytävät esille.

Olen valehdellut noin kolme vuotta sitten, kun sovimme erään kanssa ettei hänen olinpaikkaa paljasteta, ja jouduin siten valehtelemaan eräälle. Muuten minulla ei ole mitään syytä valehdella.

Totuus ja oikeudenmukaisuus on elämäni kantava voima. Siihen ei vaikuta olenko ateisti vai uskova.

"Minä näen valheellisuuden kyllä oitis oli kuka tahansa asialla."

No kun nyt et ole nähnyt. LIberaalit suoltaa paljon puppua täällä etkä kertaakaan ole puuttunut heidän Raamatun vääristelyihinsä.

"Totuus ja oikeudenmukaisuus on elämäni kantava voima. Siihen ei vaikuta olenko ateisti vai uskova."

Ehkä itsekehunkin voisit tähän vielä liittää?

• no tuliko se valhe? kirjoitti:

"Minä näen valheellisuuden kyllä oitis oli kuka tahansa asialla."

No kun nyt et ole nähnyt. LIberaalit suoltaa paljon puppua täällä etkä kertaakaan ole puuttunut heidän Raamatun vääristelyihinsä.

"Totuus ja oikeudenmukaisuus on elämäni kantava voima. Siihen ei vaikuta olenko ateisti vai uskova."

Ehkä itsekehunkin voisit tähän vielä liittää?

No, olen mikä olen, enkä ole sitä mitenkään salaillut.

"Täyttä puppua" en kyllä ole aina havainnut "liberaalien" taholta, koska en itse tiedä kuka on liberaali. En ole sitä osannut määritellä. Onko se sellainen, joka on eri mieltä sinun kanssasi?

• Suklaakonvehti

Niin, maailma eli ateistinen kätyrilauma, arvioi kunnon ihmisten kelpoelämää hampaat vihasta irvessä. Mitä se heitä vaivaa kun uskova elää Jumalan nihteellista elämää, taita synnintunto vaivata perkeleen saalikksi saamia ja jännittää mitä on seuraaman kun lihan vaelluksen jälkeen siirtyy osaksi henkimaailmaa.

Totisesti, totisesti, sanon tämän painotetusti jumalattomille, Jumala on olemassa ja Hän on Henki. Ihmisellä ovat nämä kolme: henki, sielu ja ruumis, älä ummista silmiäsi siltä mitä et paljain silmin vielä näe.

• Seuraan tilastoja

Arvoliberalien kuten A. Stupin ja K. Mäkisen kannatus on pohjalukemissa ja kirkosta erot ottivat tämän vuoden loppukiriä ja vielä kolme päivää ja ainakin kolme tuhatta uutta eri ilmoitusta tästä luopiokirkosta.

• Arvo arvoton
        Seuraan tilastoja kirjoitti:

Arvoliberalien kuten A. Stupin ja K. Mäkisen kannatus on pohjalukemissa ja kirkosta erot ottivat tämän vuoden loppukiriä ja vielä kolme päivää ja ainakin kolme tuhatta uutta eri ilmoitusta tästä luopiokirkosta.

Pääkaupunkiseutu on mustaakin mustempaa aluetta. Ateismin ja islamin nousu on siellä silmään pistävää,jotta ihan pahalta tuntuu. Se niistä arvoista.

• teol. yo

Jumala rakastaa syntisiä, mutta vihaa syntiä.

• -.-------------

Niin. Muutosvoima on lähtöisin vain totuudessa.Jeesus sanoo. Minä olen tie, totuus ja elämä.

• kui22

Se on sitä tuomitsemista että sieltä Raamatusta valikoi just ne tuomio kohdat ja osoittaa ne tietyille ihmisille. joittenka elämäntyylistä tai katsomuksesta tai ajatusmaailmasta/tavasta ei tykkää, ja toteaa kylmästi että nämä jakeet kuuluvat sinulle ja kaltaisillesi.

Sillä tavallahan voi sitä tuomiota jakaa ihan itse vaikka käyttääkin niit Raamatunjakeita, koska niiden käyttäjän ajatuksethan on sen takana että nämä tuomitset jakeet on juuri joillekuille.

Ettehän te niitä muuten postaisi niin innokkaasti, ellette ajattele että ne jakeet koskevat juuri niitä joille ne osoitatte.

• kui22

korjaan hiukan ja lisään

koska niiden tuomitsevien jakeiden käyttäjän ajatuksethan on sen takana että nämä
        tuomitsevat jakeet on juuri jollekulle tietyille ihmisille tarkoitetut, tuota kun ei ihminen voi kellekään mennä sanomaan että juuri tämä ja tämä jae koskettaa just sinua ja sinua..

Ketjusta on poistettu 14 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä sinä näet

kun katsot peiliin?
      Ikävä
      124
      1751
    2. NO NIIN !!!

Totuus Ukrainan sodan todellisista ja oikeista juurisyistä alkaa nyt näköjään paljastua lopultakin. https://www.youtube
      NATO
      679
      1676
    3. Se helpottaisi oloa jos

Se toinen tietäisi että molemmat tykkäämme toisistamme. Se on asia mikä vaivaa ja ahdistaa minua vaikka tilanne olisikin
      Ikävä
      88
      1467
    4. Palsta kysely..

Mikä on mielestäsi hyvä ikäero parisuhteessa? Tulevassa/kuvitteellisessa tulevaisuuden suhteessa, voisitko harkita ”ott
      Sinkut
      165
      1353
    5. Trumpin hallinto hiljentää mediaa USA:ssa

Tuo paskahallinto on sananvapauden vihollinen, vaikka Vancen idiootilla oli otsaa syyttää eurooppalaisia sananvapauden p
      Maailman menoa
      324
      1325
    6. Sä et pääse yli, mä en pääse yli

Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V
      Ikävä
      123
      1308
    7. aivan mieletön ikävä

paha olo 😥🫣 kaipaan sua 😔💔
      Ikävä
      43
      1278
    8. Hirvittävä onnettomuus.

Voimia ja lohdutusta suuressa surussanne🙏🙏.
      Rovaniemi
      25
      1225
    9. Missä väleissä ollaan

Jatkossa? Vai ollaanko missään? Koetko ikäväksi näkemisen)
      Ikävä
      67
      1165
    10. Haluaisin nainen vain välillä heilutella peittoa sinun kanssa

Mutta kuitenkin oltaisiin uskollisia toisillemme.
      Ikävä
      61
      1152
    Aihe