Millaisella pirrauttelet?
Täytyykö olla nykyaikainen älyävää laatua oleva puhelin vai pärjäättekö vähän vanhan aikaisilla näppäin järjestelmillä?
En oikein tarvitse mitään viimeistä huutoa olevia versioita, mutta näyttää siltä, että mossailijat ovat elementissään, kun näkevät vanhan versioni, jota hartaudella käytän.
No, kysynkin palstalaisilta, että millaisilla puhelimilla viestittelette ja oletteko jo siirtyneet älyäviin laatuihin, vai pidättekö perinteisiä malleja parempina tai käytännöllismpinä?
Puhelimen hankinta?
44
177
Vastaukset
- reppuriika
Kun edellinen Nokian apparaatti tuli tiensä päähän viime keväänä, menin liikkeeseen ja pyysin edullisinta, mummopuhelinta. Ja päädyin Nokian perussellaiseen, 49 euroa. Minulle riittää, että voi soittaa, vastata, ottaa vastaan ja lähettää viestejä. Kielivalinta on tarpeellinen, sitä ei edellisessä ollut, kun lähetän viestin joskus ummikkovenäläiselle. Puhelin on minulla myös kellona. Kameraa käytän joskus. Riittävän suuri näyttö on tarpeellinen.
Nämä toiminnot riittävät.- Mettis ei kirj
Tulkitsenko oikein, että osaat venäjää?
Varmaan kielivalinta on silloin tärkeää.
- k/k
Insmat a 18 malli,iso ja erittäin tukeva ja sään kestävä, juuri ku tehty miehelle joka siel umpihankes vaeltaa.
Ei mitään matopelejä vaan sutena uuren tekniikan kimppuun, niis puhelimis ja kaupoissa on paljon sovelluksia mitä voi arjessa hyöryntää.
Kamerakin ihan tyyryttävä.- Meiis ei kirj
Jassoo. Täytyy tässä lähteä ympäri puhuttavaksi ilmeisesti, ettei jää sivistyksestä jälkeen.
No, kyllähän tämä tietotekniikka hivenen kiinnostaa ja täytyy tässä lähteä liikkeeseen kyselemään typeriä kysymyksiäni)) Meiis ei kirj kirjoitti:
Jassoo. Täytyy tässä lähteä ympäri puhuttavaksi ilmeisesti, ettei jää sivistyksestä jälkeen.
No, kyllähän tämä tietotekniikka hivenen kiinnostaa ja täytyy tässä lähteä liikkeeseen kyselemään typeriä kysymyksiäni))Luehan metis toi juttu ja paina varsinkin toi käyttöjärjestelmä juttu mielees, se kun on selvänä ja käyttötarkotus myös niin valinta helpottuu..
Se puhelin on pieni tietokone nettiyhteydellä koko ajan mukana.
http://www.puhelinvertailu.com/uutiset/2013/05/01/alypuhelimen_osto-opas_nain_valitset_puhelimesi- Mettis ei kirj
koti-kiusattu kirjoitti:
Luehan metis toi juttu ja paina varsinkin toi käyttöjärjestelmä juttu mielees, se kun on selvänä ja käyttötarkotus myös niin valinta helpottuu..
Se puhelin on pieni tietokone nettiyhteydellä koko ajan mukana.
http://www.puhelinvertailu.com/uutiset/2013/05/01/alypuhelimen_osto-opas_nain_valitset_puhelimesiPitää lukea, mutta hieman mietityttää se, että tarvitsemmeko me näin vanhemmiten näitä hienouksia, vai pärjäämmekö peruspuhelimilla muutenkin?
Tietenkin, jos on halua pysyä ns kelkassa, niin mikä ettei. Mettis ei kirj kirjoitti:
Pitää lukea, mutta hieman mietityttää se, että tarvitsemmeko me näin vanhemmiten näitä hienouksia, vai pärjäämmekö peruspuhelimilla muutenkin?
Tietenkin, jos on halua pysyä ns kelkassa, niin mikä ettei.Kannattaa hankkia kun kohta tai jo onkin maksuliikennekin puhelimes.
Uuren oppiminen auttaa rapistuvia aivojakin .
- vanhanaikainen
Kerron, vaikka se hölmöltä kuulostaa.
Ostin Elisalta uudenaikaisen älypuhelimen kun puhelinmyyjä väitti, että puhelinlasku tulee pienentymään. Niin ei kuitenkaan käynyt, vaan päinvastoin.
Se puhelin on nyt ollut puoli vuotta hyllyllä käyttämättömänä, kun vanha Nokia on niin selkeä käyttää ja mahtuu paremmin taskuun.
En kuitenkaan Elisaa moiti, sillä enemmän maksavat minulle kuin minä heille. - Pirre*
Perinteinen olisi näppärämpi, mutku tuli hankittua tämä - uteliaisuuttaan.
Minun mielest ne perinteiset muuttui liian pieniksi,ei pysyny käressä.
Tää isompi ja karhea reunainen on helposti hallittavissa yhrel kärel,mä olen ku villinlännen paimen sätkänsä kanssa,yht näppärä.- Pirre*
koti-kiusattu kirjoitti:
Minun mielest ne perinteiset muuttui liian pieniksi,ei pysyny käressä.
Tää isompi ja karhea reunainen on helposti hallittavissa yhrel kärel,mä olen ku villinlännen paimen sätkänsä kanssa,yht näppärä.Ostitko siihen irrallisen suojakuoren tai kotelon, tämä miun älylälly on ihan sileä reunainen ja helposti lipsahtaa kopelo käsistäni, siis nivelrikonalkuisista sormista.
Minusta ole se pieni simpukka mallinen puhelin kätevä, sopi hyvin ulkoilupusakan rynnästaskuun tai hihataskuun, tämä lotisko pitää laittaa isoimpaan taskuun, pitäisi hommata anorakki ulkoilutakiksi, niinku silloin ennen :) Pirre* kirjoitti:
Ostitko siihen irrallisen suojakuoren tai kotelon, tämä miun älylälly on ihan sileä reunainen ja helposti lipsahtaa kopelo käsistäni, siis nivelrikonalkuisista sormista.
Minusta ole se pieni simpukka mallinen puhelin kätevä, sopi hyvin ulkoilupusakan rynnästaskuun tai hihataskuun, tämä lotisko pitää laittaa isoimpaan taskuun, pitäisi hommata anorakki ulkoilutakiksi, niinku silloin ennen :)https://www.google.fi/search?q=insmat rock v20&biw=968&bih=561&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=0QufVPjtMoPQygPA6IKQDQ&ved=0CCkQsAQ
Se on toi vasemmal ylhäällä näkyvä insmat ja siin on todella rouhevat kumit suojana kun se on iskunkestävä,saa purotella huoleti.- Pirre*
koti-kiusattu kirjoitti:
https://www.google.fi/search?q=insmat rock v20&biw=968&bih=561&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=0QufVPjtMoPQygPA6IKQDQ&ved=0CCkQsAQ
Se on toi vasemmal ylhäällä näkyvä insmat ja siin on todella rouhevat kumit suojana kun se on iskunkestävä,saa purotella huoleti.No onhan tuo, ihan turbomalli. Kerran pudotin jo omani laattalattialle ja kolomena kappaleena oli, eli suojakuori, akku ja runko, onneksi en menny näyttön lasi rikki. Kasasin ja hyvin läksi pelittämään taas, tosin asetukset piti päivittää :)
- ...
Niukasti valinnanvaraa.
Kun periaatteessa puhelimissa min mielestä kaikki tarpeellinen ja paljon ylimääräistäkin. Mutta,mutta, Sulessa myynnissä mummomallisia peruspuhelimia ja sitten kosketusnäytöllisiä. Mutta ei ensimmäistäkään QWERTY-mallia. Siis puhelinta kirjoituskonenäppäivmistöllä, sellaista nokia communikator-tyyppistä. En pidä kosketusnäytöistä kirjoittamisessa, pitäis olla mekaaniset näppylät. Sinällään muuten ei haittaa kosketusnäyttö, eikä se, millainen käyttöjärjestelmä puhelimessa on.
Kun muuten riittää peruspuhelin, ei paljoa muuta käyttöä. Joskus olisi kätevämpi raahata mukana pelkkää kännykkää, ei sen lisäksi joko läppäriä tai taplettia.
Että puhelimena aika iäkäs perus Samsung, odottelen, jahka joku qwerty tulee vielä joskus markkinoille, niille varmasti jonkinverran on kysyntää. Käytettyä ei viitsi ostaaa, alkavat olemaan antiikkia noin muuten.
=DW=JEnkkien motorola ainakin tekee noit näppylöitä mut en tierä toimiiko taajuuret Suomessa.
- hyväksytty
Samsung note 10, 1 puhelin ominaisuuksilla, kulkee laukun mukana ja mulle paras
- ...
hyväksytty kirjoitti:
Samsung note 10, 1 puhelin ominaisuuksilla, kulkee laukun mukana ja mulle paras
Siinä ei ole näppylöitä. Tarkoitan puhelinta, jossa mekaaniset näppylät, ei lasilevyä. Niitä on esitelty maailmalla, mutta ei myydä suomessa nyt. Jos ostaa ulkomailta, pikkasen puuhaa ääkkösten kanssa, joutuu itse ähräämään net jotenkin ja se kuulostaa tympeältä, ei koodaaminen kiinnosta.
=DW=
- Hunkszitar
Tässä on pitkä ketju samasta aiheesta tältä palstalta. Lue siitä.
http://keskustelu.suomi24.fi/node/12203325- Mettis ei kirj
Näyttää siltä, että tälle palstalle pitäisi luoda jokin eläkeikä, eli 5v yhtäjaksoinen palvelun jälkeen olisi parasta siirtyä vain lukijaksi.
- +++
Palstalle tulee uusia, ei täällä ole velvoitetta kytätä onko tänne ehkä joku joskus kirjoittanut samanta aiheesta.
Melkein kasikymppisellä tädilläni on Doro - puhelin.
Hän on kovin tyytyväinen siihen, on senioripuhelimeksi varsin suunniteltu.
Sonera kait markkinoi.
Sellaisen hankin kun tulee puhelimen hankinta ajankohtaiseksi.
Vielä toimii hyvin tämä nokialainen C2, hyvin on riittänyt tälle älylle.
En ole edes kaikkia sen toimintoja käyttänyt.- .--.
Lumian ostin kk. sitten , ja tyytyväinen olen. Kiva apparaattia tutustua uuteen, ja antaa käyttäjälleen uusia asioita. Ostakaa älypuhelin!
- vintiits*
Tavallinen Nokialainen,simpukka malli vielä.
Mut tabletin ostin,Samsung Galagksi 10,5 4 G,helppo kuljettaa laukussa ja myös käyttää.Ehkäpä vielä päädyn älypuhelimeenkin,mietin aina pitkään ennenkuin päätän jotain. On vain niin pientä tekstiä että joutuu alvariinsa laittamaan lasit nenulle.- .-.-
Sitä textiä voi suurentaa sormiliikkeellä levittämällä.
- eppu2
On ihan tavallinen Nokia, hyvin riittää minun tarpeisiini.
Sen ison NMT:n muistan, noin 30 vuotta sitten. Hyvin se toimi jopa pohjoisen reissulla.
Ensimmäinen Nokian kapulani maiksoi muistaakseni yli 3000mk. - hei kki
Nokialainen peruspuhelin, malli.....mikä lienee....
Ostettu 1999, ei kameraa tai muita hilavitkuttimia, näytössä useita värejä, mustan ja harmaan eri sävyissä;)
Kun tästä joskus aika jättää, hankin Doro merkkisen luurin. - jos on varallisuutta
jos on varaa niin ainakin pitää olla navigaattori, jotta osaa metsästä pois ja osaa kulkea joka paikassa, puhelimen navihan toimii autossa ja kävellen missä vaan.
tietysti kunnon kamera,,
jos on varaa niin toinenkin, liittymä samaan yhtiöön ja siirrot molempiin suuntiin, toisen pitää usein suljettuna, akku kestää kuukausia latinkissa.
en kyllä Doro tai mummopuhelimia suosittelisi, muuta kuin tosi vanhanoisille, älä anna dementian tulls ennen kuin se tulee. Parin-kolmen vuoden vanha samsung galaxy S 3; riittää hyvin minulle. Appeja on vaikka kuinka vimmatusti, mutta lähinnä käytän sitä soitamiseen ja puhelujen vastaanottamiseen, nappailen kuvia ja jaan feissiin,, lähetän viestejä ja tekstailen, pelaan sanapeliä ja laitan soimaan aamulla jos on lähtö jonnekin. Olen käyttänyt navigaattoriakin ja etenkin tykkään äänineuvonnasta. Googlen karttoja olen käyttänyt ja hitta.se appi tunnistaa puhelinnumerot joita ei ole varastoitu. Sen sellasta kaikkea pientä apua. En vaihtaisi. Ainoa miinuspuoli on että latinkiin on pantava joka yö että aamulla ei herää hengettömänä.
hunksz kirjoitti:
"Paloma.se.co"
Pidätkö sinä tosiaan tämän aloituksen kaltaisista mainoksista?
H.Oliko tää mainos? Mä ajattelin että kyseltiin miten ja mihin käytämme puhelintamme. Jokainen mainostaa kai omaansa, eikä kenellekään tule taloudellista hyötyä siitä että olen sanonut minkä merkkinen puhelin minulla on.
Vähän kuin mun ja korppiksen blogit. Ei kaupallista hyötyä. Miksi ei saisi mainita?Paloma.se.co kirjoitti:
Oliko tää mainos? Mä ajattelin että kyseltiin miten ja mihin käytämme puhelintamme. Jokainen mainostaa kai omaansa, eikä kenellekään tule taloudellista hyötyä siitä että olen sanonut minkä merkkinen puhelin minulla on.
Vähän kuin mun ja korppiksen blogit. Ei kaupallista hyötyä. Miksi ei saisi mainita?"Paloma.se.co"
Mietipä tuota vielä hetki.
H.
- €ero
Älyt kuluttaa kovin virtaa, tabletissa uutena kesti hyvin nyt kahden vuoden jälkeen olisiko tehossa enään neljäsosa, täytynee ostaa uusi akku vaikka väittivät ettei voi vaihtaa, otin tarkemmin selvää kylläpä voi, sain you tubesta asennus ohjeen, ei muuta kuin uutta akkua ostamaan ei suomesta muilta mailta puolet halvemmalla kotiin kannettuna.
Olen tänään siirtynyt vuoden 2015 puhelimeen ; ).
Ostin Microsoft Lumia 535 älypuhelimen. Esikoinen on opettanut minua puhelimen saloihin. Nettiyhteys on jo, pojan wlan-laitteella. Huomenna pääsen viestittelee ja puhelee kun uusi sim-kortti aktivoituu.
Siinä on salama ja selfiekuva toiminto ; ))))
Olen muutenkin saanut aimo annoksen tietoteknistäkoulutusta uuden pöytäkoneeni käytössä kuluneen viikon aikana.- €ero
Onneksi olkoon laitteesi kans ja uudelle vuodelle
€ero kirjoitti:
Onneksi olkoon laitteesi kans ja uudelle vuodelle
On hyvä siirtyä uuteen vuoteen.
Minun tietokonepöytä alkaa näyttää tosi hyvältä. Kaikki mahdolliset aparaatit ovat tässä käden ulottuvilla. Printterissäkin uuden väripatruunat ; ))
Hyvää Uuuta Vuotta Eero miten aijot juhlia vuoden vaihdetta?
Olen tässä tietotekniikan oppituntien välissä valmistellut iltapalapöytää kello 21.00 alkavaa Uuden vuoden juhlaamme varten.- €ero
korppis kirjoitti:
On hyvä siirtyä uuteen vuoteen.
Minun tietokonepöytä alkaa näyttää tosi hyvältä. Kaikki mahdolliset aparaatit ovat tässä käden ulottuvilla. Printterissäkin uuden väripatruunat ; ))
Hyvää Uuuta Vuotta Eero miten aijot juhlia vuoden vaihdetta?
Olen tässä tietotekniikan oppituntien välissä valmistellut iltapalapöytää kello 21.00 alkavaa Uuden vuoden juhlaamme varten.Hissun kissun hiljalleen yksikseen hyvä näin kiretöttömällä,
on mullakin käyny älypuhelimen osto mielessä mut kun on pöytäkone ja toi tabletti nii tulisi kuukausi maksuja liikaa. - €ero
€ero kirjoitti:
Hissun kissun hiljalleen yksikseen hyvä näin kiretöttömällä,
on mullakin käyny älypuhelimen osto mielessä mut kun on pöytäkone ja toi tabletti nii tulisi kuukausi maksuja liikaa.Vilkaisin tuotettasi ihan ok, näytöllä kokoa tarpeeksi ja kamerassa pikseliä saman verran kuin tabletissani, hyviä kuvia saat olettaisin,
Toimintoja älyssä löytyy yllinkyllin kovasti näkyy immeiset niitä raplaavan.
Ostin Savuhovin nakkeja.
Keravalla tekevät.
Täyttä lihaa, eivätkä valuta rasvaa sormilleni kun näppäilen Nokia 1520: ni.
Pyrin aina älykkäästi laadittuun laatu-tuotantoon.
Kotimaisuuteenkin.
Niin paljon kuin se on mahdollista.
Olisi älytöntä tilata nakkeja Saksasta.
Ostin salaattini K-marketista.
Tekevät sen kotimaisista suola-sienistä.
Perunoista kun ei aina tiedä.
Salaatissani on Valion kerma-viili.
Kyllä nyt riittää nörtille virtaa.
Halvan päälle kun en mitään ymmärrä.
Vaikka olisi Keravan Hongkongista.
H.- €--
Saa suomestakin saksalaisia nakkeja
- Kakenkangas
Taidat Hunkzi olla Savion sissejä?
- hexa.
Vanha on puhelimeni, varmaan 10v, Nokia 1100 on malli. Sopivan kokoinen ja selkeä näyttö, ei värinäyttö. Torista olen ostanut muutaman varapuhelimenkin.
Kerran ostin uudemman, mutta se oli paljon huonompi ja hylkäsin sen.
4kk:n laskuni on n 20€. Puhelin on enemmänkin kello ja turvaväline.
Kamera olisi kieltämättä hyvä olla puhelimessa. Ostan sitten älypuhelimen, jos tarvetta ilmenee. Toistaiseksi vanha tuntuu paremmalta. - Viaton sivullinen
Viimeisenpäälle hieno on puhelin mulla, iPhone 6 kulta-valkoinen. Joku kulta se on mullakin oltava.
No - hyvä mode, mutta - Andorrassa tulee vastaan katko! Datasi suljetaan jonkinlaisen EU-direktiivin vuoksi...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2422581Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse791935Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101898Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki821338- 671285
Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.171228TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi161088Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään901080- 71933
Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos42924