Onko sinulla älypuhelin?

Kännykkäkaluppi

Jokos on teillä senioreilla älypuhelin ja/tai tabletti hankittuna vai kelpaako vielä tavallinen peruskännykkä?
Mulla on ihan tavallinen kameralla varustettu Nokian puhelin jossa on näppäimet, ei siis edes kosketusnäyttöpuhelinta.

320

5742

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • puhelin soi

      Minulla on kaksi Nokia 3330:tä, ja riittäävät ihan hyvin minun tarpeisiini. Ei ole aikeitakaan uusia ostaa, niin kauan kuin nuo pelaavat.

      • Gruber

        Mitä noilla älyvempaimilla edes tekee? Puhelin on puhumista ja viestimistä varten. Vaikuttaa kuitenkin siltä, että tulevaisuudessa on pakko ostaa joku älyvempain, kun ei hyviä normipuhelimia enää oikein ole.


      • gvdhrgsgfer
        Gruber kirjoitti:

        Mitä noilla älyvempaimilla edes tekee? Puhelin on puhumista ja viestimistä varten. Vaikuttaa kuitenkin siltä, että tulevaisuudessa on pakko ostaa joku älyvempain, kun ei hyviä normipuhelimia enää oikein ole.

        Älypuhelimilla voi mm. lukea uutisia ja kirjoja, kommunikoida monipuolisemmin (WhatsApp, Facebook, Skype jne.) pitkää kalenteria, maksaa laskuja, tarkistaa sähköpostit, navigoida ja kuunnella musiikkia.

        Varmasti autollakin voi päästä paikasta toiseen ilman valoja, penkkiä, radiota jne, mutten ole kenenkään kuullut niistä valittavan .


      • 1998-fani
        gvdhrgsgfer kirjoitti:

        Älypuhelimilla voi mm. lukea uutisia ja kirjoja, kommunikoida monipuolisemmin (WhatsApp, Facebook, Skype jne.) pitkää kalenteria, maksaa laskuja, tarkistaa sähköpostit, navigoida ja kuunnella musiikkia.

        Varmasti autollakin voi päästä paikasta toiseen ilman valoja, penkkiä, radiota jne, mutten ole kenenkään kuullut niistä valittavan .

        Huono vertaus. Jokaisessa mummo- ja vaariautossa ovat olleet nuo peruskamoina jo sata vuotta.

        Mitä muuten olisivat älyominaisuudet perusauton tekniikan päälle? Siis analogisesti? Keksin yhden. Se on peruutuksen apuväline näytöllä. Kätevä ominaisuus, mutta aika turha kilke. Ja koloon paikoitusautomaatti. Onhan se toki kiva brassailuun. Mitä noita vielä olisi?


      • jhsjthteaht
        1998-fani kirjoitti:

        Huono vertaus. Jokaisessa mummo- ja vaariautossa ovat olleet nuo peruskamoina jo sata vuotta.

        Mitä muuten olisivat älyominaisuudet perusauton tekniikan päälle? Siis analogisesti? Keksin yhden. Se on peruutuksen apuväline näytöllä. Kätevä ominaisuus, mutta aika turha kilke. Ja koloon paikoitusautomaatti. Onhan se toki kiva brassailuun. Mitä noita vielä olisi?

        Hyvä vertaus tämä auto siinä mielessä, ettei mihinkään muuhun laitteeseen suhtaudu samanlaisella varauksella kuin älypuhelimeen. Vai jättäisikö joku auton kauppaan, koska siinä ei saa olla peruutustutkaa?


      • 5+17
        gvdhrgsgfer kirjoitti:

        Älypuhelimilla voi mm. lukea uutisia ja kirjoja, kommunikoida monipuolisemmin (WhatsApp, Facebook, Skype jne.) pitkää kalenteria, maksaa laskuja, tarkistaa sähköpostit, navigoida ja kuunnella musiikkia.

        Varmasti autollakin voi päästä paikasta toiseen ilman valoja, penkkiä, radiota jne, mutten ole kenenkään kuullut niistä valittavan .

        Juuri sen takia en älypuhelinta ikinä hanki. siis että "voi kommunikoida monipuolisemmin". kun lähden kotoa, niin on ihana vapaus, internetistä, ja siitä ettei tarvitse vastata kenellekkään mihinkään some-palveluihin. Voin keskittyä niihin ihmisiin jota näen irl.

        Onpas kiva pyytää joku kaveri käymään kahvilassa, jos tälle on tärkeintä olla jatkuvasti räpläämässä älypuhelinta.


      • 35V.
        Gruber kirjoitti:

        Mitä noilla älyvempaimilla edes tekee? Puhelin on puhumista ja viestimistä varten. Vaikuttaa kuitenkin siltä, että tulevaisuudessa on pakko ostaa joku älyvempain, kun ei hyviä normipuhelimia enää oikein ole.

        Jos tahtoo kaiken kulkevan yhdessä laitteessa, siis ihan kaiken mitä arkipäivissä tarvitsee.
        Herätyskello, kalenteri, kartat, navigaattori, internet, kamera, muistikirja, verkkopankki, internet, sähköposti.
        Tässä muutama esimerkki, kaikki jopa synkronoituu mikä ei onnistu paperikartoilla, hintaakin tulee paljon vähemmän kuin ostaa erikseen kaikki herätyskelloista lähtien.


      • Suurennuslasi!
        35V. kirjoitti:

        Jos tahtoo kaiken kulkevan yhdessä laitteessa, siis ihan kaiken mitä arkipäivissä tarvitsee.
        Herätyskello, kalenteri, kartat, navigaattori, internet, kamera, muistikirja, verkkopankki, internet, sähköposti.
        Tässä muutama esimerkki, kaikki jopa synkronoituu mikä ei onnistu paperikartoilla, hintaakin tulee paljon vähemmän kuin ostaa erikseen kaikki herätyskelloista lähtien.

        Kovin harvapa noista ominaisuuksista on kelvollinen enää kun ikää tulee. Odota vaan niin huomaat.


      • kaamoskaappi
        Gruber kirjoitti:

        Mitä noilla älyvempaimilla edes tekee? Puhelin on puhumista ja viestimistä varten. Vaikuttaa kuitenkin siltä, että tulevaisuudessa on pakko ostaa joku älyvempain, kun ei hyviä normipuhelimia enää oikein ole.

        Miten niin pakko ostaa. Itse aion hakata puhelimeni vasaralla paskaksi. Saa olla rauhassa


      • 35V.
        Suurennuslasi! kirjoitti:

        Kovin harvapa noista ominaisuuksista on kelvollinen enää kun ikää tulee. Odota vaan niin huomaat.

        Etkö siis käytä tai tarvitse kuukausikalenteria, kelloa, herätyskelloa, karttaa, etkä maksa laskuja?

        Luulempa että suurin osa tarvitsee.


      • nokiattaja

        Minulla on vanha nokia ja olen oikeastaan ylpeä siitä! Tykkään kaivaa nokiani esiin esim. bussissa :D

        T. 15-v tyttö


      • terveys
        35V. kirjoitti:

        Jos tahtoo kaiken kulkevan yhdessä laitteessa, siis ihan kaiken mitä arkipäivissä tarvitsee.
        Herätyskello, kalenteri, kartat, navigaattori, internet, kamera, muistikirja, verkkopankki, internet, sähköposti.
        Tässä muutama esimerkki, kaikki jopa synkronoituu mikä ei onnistu paperikartoilla, hintaakin tulee paljon vähemmän kuin ostaa erikseen kaikki herätyskelloista lähtien.

        kun olisi. vielä lompsa siinä samassa matkassa, voisi käydä kaupassa maitolitran hakemassa


      • No tuota...
        1998-fani kirjoitti:

        Huono vertaus. Jokaisessa mummo- ja vaariautossa ovat olleet nuo peruskamoina jo sata vuotta.

        Mitä muuten olisivat älyominaisuudet perusauton tekniikan päälle? Siis analogisesti? Keksin yhden. Se on peruutuksen apuväline näytöllä. Kätevä ominaisuus, mutta aika turha kilke. Ja koloon paikoitusautomaatti. Onhan se toki kiva brassailuun. Mitä noita vielä olisi?

        Peruutuskamera ei toki ole turhke. Kuten ei ole auton muutkaan älyominaisuudet, kuten ABS, ESP, polttoainetaloutta parantavat moottoriteknologiat ja turvallisuus ominaisuudet, kuten turvatyynyt.

        USA:ssa peruutuskamera tulee pakolliseksi parin vuoden päästä kaikkiin uusiin autoihin ja eiköhän kohta eurooppa seuraa perässä. Se on turvallisuusvaruste ja varsinkin isommissa autoissa erittäin hyvä apuväline.

        Joissakin autoissa on kameroita muuallakin kuin perässä, uusissa Land Rovereissa niitä on myös edessä, sivuilla, ja pohjassa. Itse parkkeeraavat autot ovat vain alku sille mitä on tulossa. Seuraavaksi auto ajaa itseään jonossa tiellä. Uudet autot osaavat jo nyt tehdä hätäjarrutuksia ja adaptiivinen vakionopeudensäädin pitää nopeuden edellä ajavan vauhdissa. Vaiheittain mennään siihen, että auto osaa ajaa itse itseänsä. Toimivia robottiautoja on jo olemassakin. Robottiauton etu on turvallisuus. Reilusti päälle 90% liikenneonnettomuuksista johtuu inhimillisistä virheistä. Toivottavasti niihin kuitenkiin jää myös mahdollisuus ajaa itse, koska ajaminen on toisinaan varsin mukavaa puuhaa.

        Silloin kun tavalliset kännykät olivat uusia, jotkut pitivä niitä turhakkeina, ihan kuten älypuhelimia nyt. Ainahan tämä pelko uutta tekniikkaa kohtaan on joillakin. 10 vuoden päästä älypuhelimet on kaikilla.

        Kukaan ei toki pakota olemaan netissä ja sosialisissa medioissa älypuhelimen välityksellä koko aikaa. Mutta puhelin on ensisijaisesti kommunikaatioväline, joten on kovin kummallista ajattelua, että se on haitta. Itse käytän puhelimella somen sijaan pääasiassa kameraa, karttoja, muistilappuja, juna-aikatauluja ja lippujen näyttöä sekä kelloa.


      • kilopultti 2001
        No tuota... kirjoitti:

        Peruutuskamera ei toki ole turhke. Kuten ei ole auton muutkaan älyominaisuudet, kuten ABS, ESP, polttoainetaloutta parantavat moottoriteknologiat ja turvallisuus ominaisuudet, kuten turvatyynyt.

        USA:ssa peruutuskamera tulee pakolliseksi parin vuoden päästä kaikkiin uusiin autoihin ja eiköhän kohta eurooppa seuraa perässä. Se on turvallisuusvaruste ja varsinkin isommissa autoissa erittäin hyvä apuväline.

        Joissakin autoissa on kameroita muuallakin kuin perässä, uusissa Land Rovereissa niitä on myös edessä, sivuilla, ja pohjassa. Itse parkkeeraavat autot ovat vain alku sille mitä on tulossa. Seuraavaksi auto ajaa itseään jonossa tiellä. Uudet autot osaavat jo nyt tehdä hätäjarrutuksia ja adaptiivinen vakionopeudensäädin pitää nopeuden edellä ajavan vauhdissa. Vaiheittain mennään siihen, että auto osaa ajaa itse itseänsä. Toimivia robottiautoja on jo olemassakin. Robottiauton etu on turvallisuus. Reilusti päälle 90% liikenneonnettomuuksista johtuu inhimillisistä virheistä. Toivottavasti niihin kuitenkiin jää myös mahdollisuus ajaa itse, koska ajaminen on toisinaan varsin mukavaa puuhaa.

        Silloin kun tavalliset kännykät olivat uusia, jotkut pitivä niitä turhakkeina, ihan kuten älypuhelimia nyt. Ainahan tämä pelko uutta tekniikkaa kohtaan on joillakin. 10 vuoden päästä älypuhelimet on kaikilla.

        Kukaan ei toki pakota olemaan netissä ja sosialisissa medioissa älypuhelimen välityksellä koko aikaa. Mutta puhelin on ensisijaisesti kommunikaatioväline, joten on kovin kummallista ajattelua, että se on haitta. Itse käytän puhelimella somen sijaan pääasiassa kameraa, karttoja, muistilappuja, juna-aikatauluja ja lippujen näyttöä sekä kelloa.

        minä käytän puhelinta tekstareihin ja puheluihin. Ei ole montaa ammattia jossa 400€ älyluuri 1 vuorokauden akulla olisi "pakollinen".

        Kunhan myvät huonon itsetunnon omaaville idiooteille noita "älyluureja". Saa sitten näytää kaverille, että mulla onkin i -malli !


      • kiven murskaaja
        35V. kirjoitti:

        Etkö siis käytä tai tarvitse kuukausikalenteria, kelloa, herätyskelloa, karttaa, etkä maksa laskuja?

        Luulempa että suurin osa tarvitsee.

        kynä ja paperi on halvempi ja nopeampi kalenteri, kello on kaikissa luureissa kuten herätyskin. Kartan saa maps googlesta ja navin 50 eurolla. Laskut maksetaan virukettomalla ja riskittömällä kiinteellä linjalla.


      • Älä osta
        gvdhrgsgfer kirjoitti:

        Älypuhelimilla voi mm. lukea uutisia ja kirjoja, kommunikoida monipuolisemmin (WhatsApp, Facebook, Skype jne.) pitkää kalenteria, maksaa laskuja, tarkistaa sähköpostit, navigoida ja kuunnella musiikkia.

        Varmasti autollakin voi päästä paikasta toiseen ilman valoja, penkkiä, radiota jne, mutten ole kenenkään kuullut niistä valittavan .

        "Älypuhelimilla voi mm. lukea uutisia ja kirjoja, kommunikoida monipuolisemmin (WhatsApp, Facebook, Skype jne.) pitkää kalenteria, maksaa laskuja, tarkistaa sähköpostit, navigoida ja kuunnella musiikkia.

        Varmasti autollakin voi päästä paikasta toiseen ilman valoja, penkkiä, radiota jne, mutten ole kenenkään kuullut niistä valittavan ."

        Uutiset näkee telkkarista, hesarista ja pöytäkoneelta. Kirjoja lukee kännykästä, ei nyt sentään. Mitä vikaa sähköpostin lähettämisessä ja puhelimella soittamisessa, mitä uutta ja ihmeellistä naamakirja ja muut antavat? Navigoida, kyllä tähän ikään mennessä osaa mennä sinne minne tahtoo. Musiikkia kuuntelen kotona laadukkailla kuulokkeilla, en millään onnettomilla rimpuloilla. Autovertaus on naurattava.


      • takaraivokamera
        1998-fani kirjoitti:

        Huono vertaus. Jokaisessa mummo- ja vaariautossa ovat olleet nuo peruskamoina jo sata vuotta.

        Mitä muuten olisivat älyominaisuudet perusauton tekniikan päälle? Siis analogisesti? Keksin yhden. Se on peruutuksen apuväline näytöllä. Kätevä ominaisuus, mutta aika turha kilke. Ja koloon paikoitusautomaatti. Onhan se toki kiva brassailuun. Mitä noita vielä olisi?

        Taskuparkkeeraamisen hallitseminen suorastaan vaadittiin aikoinaan Saharin Autokoulussa ennen inssiin pääsyä vuonna -70. Ilman automatiikkaa. Tänäkin päivänä saan aplodeja ohikulkijoilta kerralla onnistuneesta taskuparkkeeraamisesta. Kiitos Autokoulu Sahari.


      • Luulopuhelin
        5+17 kirjoitti:

        Juuri sen takia en älypuhelinta ikinä hanki. siis että "voi kommunikoida monipuolisemmin". kun lähden kotoa, niin on ihana vapaus, internetistä, ja siitä ettei tarvitse vastata kenellekkään mihinkään some-palveluihin. Voin keskittyä niihin ihmisiin jota näen irl.

        Onpas kiva pyytää joku kaveri käymään kahvilassa, jos tälle on tärkeintä olla jatkuvasti räpläämässä älypuhelinta.

        Ennen kannoin pientä Nokiaa mukana joka paikkaan. Nykyinen luulopuhelin on liian iso mukana kannettavaksi. Ehtiihän nuo viestit ja puheluyritykset lukea myöhemminkin. Jos en vastaa se = olen varattu just nyt. Haloo, sitouduitko puhelinta ostaessasi kantamaan sitä mukanasi hamaan hautaan asti?


      • nuorempi Nokittaja
        nokiattaja kirjoitti:

        Minulla on vanha nokia ja olen oikeastaan ylpeä siitä! Tykkään kaivaa nokiani esiin esim. bussissa :D

        T. 15-v tyttö

        Hakeudu bussiin kolmen vuoden päästä, kun olet täysi-ikäinen. Soitto tulee varmasti.
        T. Nokittaja


      • nämä päytäkoneelta
        takaraivokamera kirjoitti:

        Taskuparkkeeraamisen hallitseminen suorastaan vaadittiin aikoinaan Saharin Autokoulussa ennen inssiin pääsyä vuonna -70. Ilman automatiikkaa. Tänäkin päivänä saan aplodeja ohikulkijoilta kerralla onnistuneesta taskuparkkeeraamisesta. Kiitos Autokoulu Sahari.

        Onko mitään järjellistä syytä, miksi uusavuttomat painelee sulle miinuksia.
        Etuperin tai takaperin ahtaaseen väliin parkkeeraus on ihan normisuoritus, mihin kuka tahansa pystyy kohtuu harjoittelulla. Paitsi ne suomen kehnoimmat kuskit.
        meillä myydään myös sellaisia perusautoja, missä ei turhia härpättimiä ole. HIntakin on sen myöstä selkeästi edullisempi. Saa ihan itse tehdä ajo- ja jarrutussuoritteet parhaalla mahdollisella tavalla. Ikävä kyllä on olemassa runsaasti ihmisiä, jotka todella tarvii kaikki mahdolliset apuvälineet mitä autoissa vaan on ja silti on ajosuorite vähintäänkin ailahtelevainen. Näille parkkeerausautomatiikka on varmasti paikallaan.
        Eikö voisi valmistaa sellaisia autoja, missä olisi pitkä rivi nappuloita, joista voisi valita päälle ne avustimet, mitä kulloisellakin matkalla katsoo tarvitsevansa.
        Kun tuntuu siltä, että mm. luistonestosta on paksussa lumessa tai hiekassa vain pelkkää harmia. Mulla on ollut sama auto jo 10 vuotta ja parina talvena on ABS tykyttänyt pari kertaa. Jokseenskin tarpeeton väline. Hups, täähän olikin puhelinpalsta.
        Hyvin on pärjännyt puhelimen perusmallilla enkä edes halua älypuhelinta leikittäväksi. Alle 50 €:n puhelimella voi puhua, viestittää ja katsella sähköpostit ja mielestäni se riittää oikein hyvin. Seisovan pöydän antimet näkee ravintolan ulkopuolella olevasta taulusta tai ne voi katsoa tietsikalta kotoa lähtiessä.
        Vai saako älypuhelimella tilattua puistoon parin pitsan lisäksi myös skumppaa, puhtaat kalsarit ja hammasharjan, niin voi jatkaa turneella oloaan.


      • jag undrar
        kiven murskaaja kirjoitti:

        kynä ja paperi on halvempi ja nopeampi kalenteri, kello on kaikissa luureissa kuten herätyskin. Kartan saa maps googlesta ja navin 50 eurolla. Laskut maksetaan virukettomalla ja riskittömällä kiinteellä linjalla.

        Minun 30 €:n nokiassa akku kestää viikon. Milloin älypuhelimeen saa sellaisen akun?


      • Vanhus 3
        nämä päytäkoneelta kirjoitti:

        Onko mitään järjellistä syytä, miksi uusavuttomat painelee sulle miinuksia.
        Etuperin tai takaperin ahtaaseen väliin parkkeeraus on ihan normisuoritus, mihin kuka tahansa pystyy kohtuu harjoittelulla. Paitsi ne suomen kehnoimmat kuskit.
        meillä myydään myös sellaisia perusautoja, missä ei turhia härpättimiä ole. HIntakin on sen myöstä selkeästi edullisempi. Saa ihan itse tehdä ajo- ja jarrutussuoritteet parhaalla mahdollisella tavalla. Ikävä kyllä on olemassa runsaasti ihmisiä, jotka todella tarvii kaikki mahdolliset apuvälineet mitä autoissa vaan on ja silti on ajosuorite vähintäänkin ailahtelevainen. Näille parkkeerausautomatiikka on varmasti paikallaan.
        Eikö voisi valmistaa sellaisia autoja, missä olisi pitkä rivi nappuloita, joista voisi valita päälle ne avustimet, mitä kulloisellakin matkalla katsoo tarvitsevansa.
        Kun tuntuu siltä, että mm. luistonestosta on paksussa lumessa tai hiekassa vain pelkkää harmia. Mulla on ollut sama auto jo 10 vuotta ja parina talvena on ABS tykyttänyt pari kertaa. Jokseenskin tarpeeton väline. Hups, täähän olikin puhelinpalsta.
        Hyvin on pärjännyt puhelimen perusmallilla enkä edes halua älypuhelinta leikittäväksi. Alle 50 €:n puhelimella voi puhua, viestittää ja katsella sähköpostit ja mielestäni se riittää oikein hyvin. Seisovan pöydän antimet näkee ravintolan ulkopuolella olevasta taulusta tai ne voi katsoa tietsikalta kotoa lähtiessä.
        Vai saako älypuhelimella tilattua puistoon parin pitsan lisäksi myös skumppaa, puhtaat kalsarit ja hammasharjan, niin voi jatkaa turneella oloaan.

        Hyvin pärjää peruspuhelimella,kun on tietokone lisäksi.Tämä uusi teknologia menee hurjaa vauhtia eteenpäin.mutta olisi syytä vähän harkita miten pitkälle ja missä ajassa.Onneksi meillä on vielä vapaus valita,vaikkakin pakotetaan esim.yhä enempi hoitamaan asioita verkossa.Valtion pitäisi kustantaa myös älypuhelimia,tietokoneita vanhemmalle väestölle,jollA EI OLE VARAA ITSE NIITÄ HANKKIA.Esim.kehitysapurahoista,joita jää käyttämättä.Tässä olisi kansalaisaloitteen paikka.


      • kalliit lelut
        kilopultti 2001 kirjoitti:

        minä käytän puhelinta tekstareihin ja puheluihin. Ei ole montaa ammattia jossa 400€ älyluuri 1 vuorokauden akulla olisi "pakollinen".

        Kunhan myvät huonon itsetunnon omaaville idiooteille noita "älyluureja". Saa sitten näytää kaverille, että mulla onkin i -malli !

        Mainosmiehet ovat saaneet jopa aikuiset kuvittelemaan olevansa todella tärkeitä ihmisiä joiden tulee olla tavoitettavissa 24/7/365, sähköpostit on tarkistettava vartin välein, naamakirjassa vähintään kerran tunnissa,ym, ym,ym.

        Tuolla olutravintolassa 30-35 vuotiaat kaverit esittelee luurejaan kuin pikkupojat;)

        "...kato, kato..täs' on sitten tämmöinen jutska...ja tälläinen...."


      • 9237

        Riippuu tarvitsetko internetin tarjoamia palveluja silloinkin kun et ole kotona netin äärellä. Ei liene muuta erityistä syytä ostaa moista puhelinta. Kuinka moni oikeasti surffailee netissä puhelimella esim. lenkillä tai koiraa kusettaessa, en tiedä.

        http://tinyurl.com/sg3wj2sh


      • 35V.
        kiven murskaaja kirjoitti:

        kynä ja paperi on halvempi ja nopeampi kalenteri, kello on kaikissa luureissa kuten herätyskin. Kartan saa maps googlesta ja navin 50 eurolla. Laskut maksetaan virukettomalla ja riskittömällä kiinteellä linjalla.

        Kynä, paperi, kalenteri, paristot mm. on kulutus tavaraa ja tulee kalliiksi.
        Herätyskello maksaa, pankkiasiat menee verkkoon kohta kaikki...
        Kello on kaikissa luureissa, mutta mihin tarvitset sitä kun voit senkin ostaa erikseen?
        Ilman internettiä et tienpäällä pääse tuohon google mapsiin edes...

        Eli loppupeleissä älypuhelin on kaikista järkevin valinta ja ei maksa kuin parisen sataa, siinä tulee kaikki yhdessä paketissa.

        Maailma muuttuu ja enää ei eletä kuin 60 luvulla.


      • 35V.
        jag undrar kirjoitti:

        Minun 30 €:n nokiassa akku kestää viikon. Milloin älypuhelimeen saa sellaisen akun?

        Esimerkiksi Androidilta saat Samsung Galaxy S3 4g mallin, siinä kestää akku viikon, ja tehoakulla jopa pari viikkoa.


      • knfkfkfkkfkfxjkxflfk
        35V. kirjoitti:

        Kynä, paperi, kalenteri, paristot mm. on kulutus tavaraa ja tulee kalliiksi.
        Herätyskello maksaa, pankkiasiat menee verkkoon kohta kaikki...
        Kello on kaikissa luureissa, mutta mihin tarvitset sitä kun voit senkin ostaa erikseen?
        Ilman internettiä et tienpäällä pääse tuohon google mapsiin edes...

        Eli loppupeleissä älypuhelin on kaikista järkevin valinta ja ei maksa kuin parisen sataa, siinä tulee kaikki yhdessä paketissa.

        Maailma muuttuu ja enää ei eletä kuin 60 luvulla.

        Niin ja sitten pitää ostaa vielä reppu, jolla noita kaikkia kuljettaa mukana. Älypuhelin mahtuu taskuun. Puhelimissa on paljon hyödyllisiä ominaisuuksia, esim googlen kalenteri synkronoituu haluttaessa niin, että vaimon työvuorolista tulee oman kännyni pienoissovelmaan. Näin saa helposti optimoitua menot.
        Ominaisuuksia on niin valtava määrä, että eihän kukaan niitä kaikkia tarvitse. Mutta käyttää mitä itse haluaa. Tai on hankkimatta koko älypuhelinta. Jokaisen oma valinta!
        Kirjoitettu samsungin s3-puhelimella.


      • Kantapää
        gvdhrgsgfer kirjoitti:

        Älypuhelimilla voi mm. lukea uutisia ja kirjoja, kommunikoida monipuolisemmin (WhatsApp, Facebook, Skype jne.) pitkää kalenteria, maksaa laskuja, tarkistaa sähköpostit, navigoida ja kuunnella musiikkia.

        Varmasti autollakin voi päästä paikasta toiseen ilman valoja, penkkiä, radiota jne, mutten ole kenenkään kuullut niistä valittavan .

        "Älypuhelimilla voi mm. lukea uutisia ja kirjoja"

        Luen kyllä kirjani mieluiten paperille painettuna kuten aina ennenkin ja uutisia pöytäkoneeltani silloin harvoin kun minua huvittaa. Puhelimessa en noilla ominaisuuksilla mitään tee.

        "kommunikoida monipuolisemmin (WhatsApp, Facebook, Skype jne.)"

        Inhoan tekstimuotoista keskustelua siinä määrin että normitekstaaminenkin on mielestäni melko ärsyttävä tapa kommunikoida, ne Naamakirjat ja muut näennäissosiaaliset nettisivut taas ovat mielestäni aivan suolesta eikä ole käynyt edes pienessä mielessä mihinkään sellaiseen liittyä, eli eivät ole ominaisuuksia joita puhelimeen kaipaisin..

        "pitkää kalenteria, maksaa laskuja, tarkistaa sähköpostit, navigoida ja kuunnella musiikkia."

        Kalenteria pidän puhelimessani, mutta siihen ei tarvi älypuhelinta vaan lähes mikä vaan halko kelpaa, sähköpostia taas käytän niin vähän kuin mahdollista, eikä minun siis tarvitse päästä mailiini kuin silloin tällöin ja vaikka ihan mielelläni musiikkia kuuntelenkin älypuhelin ei tekisi sen kuuntelua juurikaan nykyistä helpommaksi.

        "Varmasti autollakin voi päästä paikasta toiseen ilman valoja, penkkiä, radiota jne, mutten ole kenenkään kuullut niistä valittavan ."

        Tosi ontuva vertaus, koska valot ja penkit autossa on pakko olla, tai siitä tulee jossain vaiheessa virkavallan taholta sanomista.. Radiolle on sitten taas ihan se ja sama. Itse en sitä koskaan ajaessani edes kuuntele.


      • Väärä suunta
        No tuota... kirjoitti:

        Peruutuskamera ei toki ole turhke. Kuten ei ole auton muutkaan älyominaisuudet, kuten ABS, ESP, polttoainetaloutta parantavat moottoriteknologiat ja turvallisuus ominaisuudet, kuten turvatyynyt.

        USA:ssa peruutuskamera tulee pakolliseksi parin vuoden päästä kaikkiin uusiin autoihin ja eiköhän kohta eurooppa seuraa perässä. Se on turvallisuusvaruste ja varsinkin isommissa autoissa erittäin hyvä apuväline.

        Joissakin autoissa on kameroita muuallakin kuin perässä, uusissa Land Rovereissa niitä on myös edessä, sivuilla, ja pohjassa. Itse parkkeeraavat autot ovat vain alku sille mitä on tulossa. Seuraavaksi auto ajaa itseään jonossa tiellä. Uudet autot osaavat jo nyt tehdä hätäjarrutuksia ja adaptiivinen vakionopeudensäädin pitää nopeuden edellä ajavan vauhdissa. Vaiheittain mennään siihen, että auto osaa ajaa itse itseänsä. Toimivia robottiautoja on jo olemassakin. Robottiauton etu on turvallisuus. Reilusti päälle 90% liikenneonnettomuuksista johtuu inhimillisistä virheistä. Toivottavasti niihin kuitenkiin jää myös mahdollisuus ajaa itse, koska ajaminen on toisinaan varsin mukavaa puuhaa.

        Silloin kun tavalliset kännykät olivat uusia, jotkut pitivä niitä turhakkeina, ihan kuten älypuhelimia nyt. Ainahan tämä pelko uutta tekniikkaa kohtaan on joillakin. 10 vuoden päästä älypuhelimet on kaikilla.

        Kukaan ei toki pakota olemaan netissä ja sosialisissa medioissa älypuhelimen välityksellä koko aikaa. Mutta puhelin on ensisijaisesti kommunikaatioväline, joten on kovin kummallista ajattelua, että se on haitta. Itse käytän puhelimella somen sijaan pääasiassa kameraa, karttoja, muistilappuja, juna-aikatauluja ja lippujen näyttöä sekä kelloa.

        "10 vuoden päästä älypuhelimet on kaikilla."

        Ei minulla ja tämä ei johdu siitä että pelkäisin kyseistä tekniikkaa, vaan siitä että se hipelöinti näyttö systeemi jolle nykyinen älyhalkojen käyttö perustuu on aivan perseestä. Lisäksi älypuhelimet ovat tyylillisesti sieluttomia, näyttävät kaikki samalta ja ovat turhan isokokoisia verrattuna näppäinmalleihin ja simpukoihin.
        Palataan asiaan sitten kun puhelimen saa toimimaan pelkästään äänikomennoilla tai tekniikkaa viedään jollain muulla tavoin oikeasti käyttömukavuutta edistävään ja järkevään suuntaan, mutta tuo kosketusnäyttötekniikka on lähinnä tyhjänpäiväistä hifistelyä, joka kuulostaa ehkä ideana hyvältä, mutta käytännössä siitä on lähinnä riesaa.


      • Tuosta vielä
        35V. kirjoitti:

        Kynä, paperi, kalenteri, paristot mm. on kulutus tavaraa ja tulee kalliiksi.
        Herätyskello maksaa, pankkiasiat menee verkkoon kohta kaikki...
        Kello on kaikissa luureissa, mutta mihin tarvitset sitä kun voit senkin ostaa erikseen?
        Ilman internettiä et tienpäällä pääse tuohon google mapsiin edes...

        Eli loppupeleissä älypuhelin on kaikista järkevin valinta ja ei maksa kuin parisen sataa, siinä tulee kaikki yhdessä paketissa.

        Maailma muuttuu ja enää ei eletä kuin 60 luvulla.

        Herätyskello on kaikissa alle 10 vuotta vanhoissa, jopa alle 20 euron peruskännyköissä. Joten tuo herätyskellovertaus on lapsellinen. Lisäksi, ainakin eläkkeellä olevat eivät usein tarvitse herätyskelloa muutenkaan. Aivan sama juttu kalenterin kanssa, 20 euron peruskännykässäkin on kalenteri.

        Ja suuri osa ihmisistä ei ole ikinä edes kaivannut mitään google mapsia. Itse asiassa suuri osa älykännykän käyttäjistäkään ei koskaan google mapsia käytä, koska ei sitä tarvitse, vaikka se kännykästä löytyykin.

        Tunnen paljon iPhonen käyttäjiäkin, jotka käyttävät puhelintaan pelkästään puheluihin ja tekstiviesteihin, eikä mihinkään muuhun. Itse asiassa osa käyttää iPhoneaan pelkkiin puheluihin.


      • hm...
        Väärä suunta kirjoitti:

        "10 vuoden päästä älypuhelimet on kaikilla."

        Ei minulla ja tämä ei johdu siitä että pelkäisin kyseistä tekniikkaa, vaan siitä että se hipelöinti näyttö systeemi jolle nykyinen älyhalkojen käyttö perustuu on aivan perseestä. Lisäksi älypuhelimet ovat tyylillisesti sieluttomia, näyttävät kaikki samalta ja ovat turhan isokokoisia verrattuna näppäinmalleihin ja simpukoihin.
        Palataan asiaan sitten kun puhelimen saa toimimaan pelkästään äänikomennoilla tai tekniikkaa viedään jollain muulla tavoin oikeasti käyttömukavuutta edistävään ja järkevään suuntaan, mutta tuo kosketusnäyttötekniikka on lähinnä tyhjänpäiväistä hifistelyä, joka kuulostaa ehkä ideana hyvältä, mutta käytännössä siitä on lähinnä riesaa.

        Hipelöintinäyttö ei tee älypuhelinta yksinään. Älypuhelin voi olla ilman sitäkin. Se nyt vain on yksi tapa toteuttaa käyttöliittymä.

        Älypuhelin on enempi tietokone kuin puhelin. Tavallisiakin puhelimia edelleen saa, jos ei älypuhelimen muita ominaisuuksia tarvitse.

        "kosketusnäyttötekniikka on lähinnä tyhjänpäiväistä hifistelyä, joka kuulostaa ehkä ideana hyvältä, mutta käytännössä siitä on lähinnä riesaa."

        Niin sanoo sellainen, joka ei älypuhelinta tunnusta omistavansa. Muutama miljardi ihmistä tällä pallolla on ollut kanssasi eri mieltä, sen jälkeen kun kosketusnäytöt tuli, on markkina aika vahvasti mennyt siihen suuntaan. Voiko näin moni ihminen olla täysin väärässä? Erilaisten sovelluksien käyttämiseen kosketusnäyttö on joustava, koska siihen saadaan juuri ne nappulat, mitä missäkin sovelluskessa vaaditaan.

        Totta tietysti on mitä sanot siinä mielessä, että tuntumaa olisi varaa parantaa. Tosin, saa älypuhelimia, joissa on sekä fyysinen näppäimistö, että kosketusnäyttö.

        En itsekkään ole erityisesti hipelöintinäytön fani, mutta ymmärrän kyllä osittain sen suosiota, koska onhan se todella helppo.


      • hm..
        kalliit lelut kirjoitti:

        Mainosmiehet ovat saaneet jopa aikuiset kuvittelemaan olevansa todella tärkeitä ihmisiä joiden tulee olla tavoitettavissa 24/7/365, sähköpostit on tarkistettava vartin välein, naamakirjassa vähintään kerran tunnissa,ym, ym,ym.

        Tuolla olutravintolassa 30-35 vuotiaat kaverit esittelee luurejaan kuin pikkupojat;)

        "...kato, kato..täs' on sitten tämmöinen jutska...ja tälläinen...."

        Niin, mitä sitten? :)

        Samalla lailla kaikki muutin esittelee lelujaan. Oli ne sitten autoja, tai naisille vaatteita ja laukkuja. Mutta sitähän tämä nykypäivän kulutusyhteiskunta on.

        Ei sillä, on älypuhelimessa monia fiksujakin ominaisuuksia ja potentiaalia kehittyä edelleen.


      • niinkö-.
        nämä päytäkoneelta kirjoitti:

        Onko mitään järjellistä syytä, miksi uusavuttomat painelee sulle miinuksia.
        Etuperin tai takaperin ahtaaseen väliin parkkeeraus on ihan normisuoritus, mihin kuka tahansa pystyy kohtuu harjoittelulla. Paitsi ne suomen kehnoimmat kuskit.
        meillä myydään myös sellaisia perusautoja, missä ei turhia härpättimiä ole. HIntakin on sen myöstä selkeästi edullisempi. Saa ihan itse tehdä ajo- ja jarrutussuoritteet parhaalla mahdollisella tavalla. Ikävä kyllä on olemassa runsaasti ihmisiä, jotka todella tarvii kaikki mahdolliset apuvälineet mitä autoissa vaan on ja silti on ajosuorite vähintäänkin ailahtelevainen. Näille parkkeerausautomatiikka on varmasti paikallaan.
        Eikö voisi valmistaa sellaisia autoja, missä olisi pitkä rivi nappuloita, joista voisi valita päälle ne avustimet, mitä kulloisellakin matkalla katsoo tarvitsevansa.
        Kun tuntuu siltä, että mm. luistonestosta on paksussa lumessa tai hiekassa vain pelkkää harmia. Mulla on ollut sama auto jo 10 vuotta ja parina talvena on ABS tykyttänyt pari kertaa. Jokseenskin tarpeeton väline. Hups, täähän olikin puhelinpalsta.
        Hyvin on pärjännyt puhelimen perusmallilla enkä edes halua älypuhelinta leikittäväksi. Alle 50 €:n puhelimella voi puhua, viestittää ja katsella sähköpostit ja mielestäni se riittää oikein hyvin. Seisovan pöydän antimet näkee ravintolan ulkopuolella olevasta taulusta tai ne voi katsoa tietsikalta kotoa lähtiessä.
        Vai saako älypuhelimella tilattua puistoon parin pitsan lisäksi myös skumppaa, puhtaat kalsarit ja hammasharjan, niin voi jatkaa turneella oloaan.

        "Kun tuntuu siltä, että mm. luistonestosta on paksussa lumessa tai hiekassa vain pelkkää harmia. Mulla on ollut sama auto jo 10 vuotta ja parina talvena on ABS tykyttänyt pari kertaa. Jokseenskin tarpeeton väline. Hups, täähän olikin puhelinpalsta."

        Niin no tuo on tuommoista "musta tuntuu" tietoa, mutta kyllä se on ihan todistettavissa oleva fakta, ettei ihminen korjaa sitä luisua millään ajotaidolla, minkä ESP korjaa. ESP toimii sekunnin kahdestuhannesosan tarkkuudella, jarruttaa jokaista neljää pyörää erikseen, saa tietoa sekä kiihtyvyys, että nopeusantureilta.

        ESP:n ei ole tarkoituskaan edistää auton etenemiskykyä, vaan lisätä turvallisuutta. ESP useimmiten haittaa etenemistä hitaassa ajossa, kuten silloin kun on paljon lunta, mutta sitä varten sen saakin yleensä kytkimestä pois.

        Traction Control, eli luistonesto on järjestelmä pidon lisäämiseksi. Näitä on toki olemassa monenlaisia, sekä moottorin tehoa rajoittavia, että jarruilla toteutettu luistonesto, jonka tehtävä on korvata tasauspyörästön lukitusta. Tasauspyörästön lukkoa korvaava useimmiten parantaa etenemistä selvästi pehmeissäkin paikoissa. Niitä käytetään myös maastoautoissa akselilukkojen korvikkeena. Varmasti osittain siksikin, että se laskee valmistuskustannuksia, mutta ei se yhtään vähennä sen suorituskykyä, eikä millään tavalla poissulje sitä, että akselilukot löytyisi autosta silti.

        ESP:
        http://youtu.be/R6e1QuzUZHA

        Kylläpä se ajotaitoisella kuskillakin lipsahtaa auto hyppysistä, kun otetaan ESP pois ja tehdään kunnon väistöliike.
        http://youtu.be/wR1SSxpKitE

        Mutta tietysti eihän nämä systeemit fysiikan lakeja kumoa, ovat vain apuvälineitä.


      • alle 100 euroa
        kilopultti 2001 kirjoitti:

        minä käytän puhelinta tekstareihin ja puheluihin. Ei ole montaa ammattia jossa 400€ älyluuri 1 vuorokauden akulla olisi "pakollinen".

        Kunhan myvät huonon itsetunnon omaaville idiooteille noita "älyluureja". Saa sitten näytää kaverille, että mulla onkin i -malli !

        Älypuhelimia saa 80:lla eurolla, esim ZTE BLADE.
        Vesitiivis Sony Go maksaa 130 euroa.


      • 35V.
        knfkfkfkkfkfxjkxflfk kirjoitti:

        Niin ja sitten pitää ostaa vielä reppu, jolla noita kaikkia kuljettaa mukana. Älypuhelin mahtuu taskuun. Puhelimissa on paljon hyödyllisiä ominaisuuksia, esim googlen kalenteri synkronoituu haluttaessa niin, että vaimon työvuorolista tulee oman kännyni pienoissovelmaan. Näin saa helposti optimoitua menot.
        Ominaisuuksia on niin valtava määrä, että eihän kukaan niitä kaikkia tarvitse. Mutta käyttää mitä itse haluaa. Tai on hankkimatta koko älypuhelinta. Jokaisen oma valinta!
        Kirjoitettu samsungin s3-puhelimella.

        Niimpä, eli älypuhelin on aika näppärä valinta ja nykyaikaa, jos haluaa elää 60-70 luvun mukaan niin sekää ei ole väärin, se vaan on raskaampaa ja nykyaikana hankalampaa, ajat muuttuu ja niiden mukaan on helpompaa elää kun hyväksyy faktat.

        Hyvä luuri muuten sulla, sama täällä.


      • 35V.
        Tuosta vielä kirjoitti:

        Herätyskello on kaikissa alle 10 vuotta vanhoissa, jopa alle 20 euron peruskännyköissä. Joten tuo herätyskellovertaus on lapsellinen. Lisäksi, ainakin eläkkeellä olevat eivät usein tarvitse herätyskelloa muutenkaan. Aivan sama juttu kalenterin kanssa, 20 euron peruskännykässäkin on kalenteri.

        Ja suuri osa ihmisistä ei ole ikinä edes kaivannut mitään google mapsia. Itse asiassa suuri osa älykännykän käyttäjistäkään ei koskaan google mapsia käytä, koska ei sitä tarvitse, vaikka se kännykästä löytyykin.

        Tunnen paljon iPhonen käyttäjiäkin, jotka käyttävät puhelintaan pelkästään puheluihin ja tekstiviesteihin, eikä mihinkään muuhun. Itse asiassa osa käyttää iPhoneaan pelkkiin puheluihin.

        Meinaatko että eläkeläisillä on jo kehittynyt sisäinen kello siihen malliin hyväksi että siihen voi luottaa ja ei tarvitse herätyskelloa, eli esimerkiksi pankkiin ehtii jonottamaan aamu yhdeksän aikaan?


      • Hiiteen feispuuk
        Kantapää kirjoitti:

        "Älypuhelimilla voi mm. lukea uutisia ja kirjoja"

        Luen kyllä kirjani mieluiten paperille painettuna kuten aina ennenkin ja uutisia pöytäkoneeltani silloin harvoin kun minua huvittaa. Puhelimessa en noilla ominaisuuksilla mitään tee.

        "kommunikoida monipuolisemmin (WhatsApp, Facebook, Skype jne.)"

        Inhoan tekstimuotoista keskustelua siinä määrin että normitekstaaminenkin on mielestäni melko ärsyttävä tapa kommunikoida, ne Naamakirjat ja muut näennäissosiaaliset nettisivut taas ovat mielestäni aivan suolesta eikä ole käynyt edes pienessä mielessä mihinkään sellaiseen liittyä, eli eivät ole ominaisuuksia joita puhelimeen kaipaisin..

        "pitkää kalenteria, maksaa laskuja, tarkistaa sähköpostit, navigoida ja kuunnella musiikkia."

        Kalenteria pidän puhelimessani, mutta siihen ei tarvi älypuhelinta vaan lähes mikä vaan halko kelpaa, sähköpostia taas käytän niin vähän kuin mahdollista, eikä minun siis tarvitse päästä mailiini kuin silloin tällöin ja vaikka ihan mielelläni musiikkia kuuntelenkin älypuhelin ei tekisi sen kuuntelua juurikaan nykyistä helpommaksi.

        "Varmasti autollakin voi päästä paikasta toiseen ilman valoja, penkkiä, radiota jne, mutten ole kenenkään kuullut niistä valittavan ."

        Tosi ontuva vertaus, koska valot ja penkit autossa on pakko olla, tai siitä tulee jossain vaiheessa virkavallan taholta sanomista.. Radiolle on sitten taas ihan se ja sama. Itse en sitä koskaan ajaessani edes kuuntele.

        Naamakirjaa jatkuvasti päivittävät tuttuni ovat kaikki nuoria, aikuisilla on parempaakin tekemistä. Nettiin pääsee kätevimmin kotikoneelta, inhoan pientä ruutua josta pitäisi tihruta pientä tekstiä. Haluan syventyä lukemaani enkä vain vilkaista sitä. Kuka sanoo että koko ajan täytyy olla tavoitettavissa ja vempaimin varustautuneena? Näin meitä viedään kuin pässiä narussa...


      • Porinaa
        Gruber kirjoitti:

        Mitä noilla älyvempaimilla edes tekee? Puhelin on puhumista ja viestimistä varten. Vaikuttaa kuitenkin siltä, että tulevaisuudessa on pakko ostaa joku älyvempain, kun ei hyviä normipuhelimia enää oikein ole.

        Älypuhelimella puhut ja viestittelee halvemmalla jopa ilmaiseksi whatsapit,steam,Skype jne kautta


      • Porinaa
        Gruber kirjoitti:

        Mitä noilla älyvempaimilla edes tekee? Puhelin on puhumista ja viestimistä varten. Vaikuttaa kuitenkin siltä, että tulevaisuudessa on pakko ostaa joku älyvempain, kun ei hyviä normipuhelimia enää oikein ole.

        Älypuhelimella puhut ja viestittelee halvemmalla jopa ilmaiseksi whatsapit,steam,Skype jne kautta


      • pekes
        35V. kirjoitti:

        Niimpä, eli älypuhelin on aika näppärä valinta ja nykyaikaa, jos haluaa elää 60-70 luvun mukaan niin sekää ei ole väärin, se vaan on raskaampaa ja nykyaikana hankalampaa, ajat muuttuu ja niiden mukaan on helpompaa elää kun hyväksyy faktat.

        Hyvä luuri muuten sulla, sama täällä.

        Vedä kätees urpo. Vittu tässä missään 60-luvulla eletä.

        Muisteleppas mistä lähtien älyluurit alkoivat yleistyä? Oikea vastaus 2007. Pärjään ilmankin ja oikein hyvin. Vuoden 2007 tekniikka kyllä piisaa minulle.

        Terv. PC-pönttö ja himassa viihtyvä peräkammarin poika.


      • pekes
        Tuosta vielä kirjoitti:

        Herätyskello on kaikissa alle 10 vuotta vanhoissa, jopa alle 20 euron peruskännyköissä. Joten tuo herätyskellovertaus on lapsellinen. Lisäksi, ainakin eläkkeellä olevat eivät usein tarvitse herätyskelloa muutenkaan. Aivan sama juttu kalenterin kanssa, 20 euron peruskännykässäkin on kalenteri.

        Ja suuri osa ihmisistä ei ole ikinä edes kaivannut mitään google mapsia. Itse asiassa suuri osa älykännykän käyttäjistäkään ei koskaan google mapsia käytä, koska ei sitä tarvitse, vaikka se kännykästä löytyykin.

        Tunnen paljon iPhonen käyttäjiäkin, jotka käyttävät puhelintaan pelkästään puheluihin ja tekstiviesteihin, eikä mihinkään muuhun. Itse asiassa osa käyttää iPhoneaan pelkkiin puheluihin.

        Juu ei tällainen työtön peräkammarin poika mitään herätyskelloa tarvitse kuin satunnaisesti. Sellainen mun perusluurissa jo onkin.


      • pekes
        35V. kirjoitti:

        Meinaatko että eläkeläisillä on jo kehittynyt sisäinen kello siihen malliin hyväksi että siihen voi luottaa ja ei tarvitse herätyskelloa, eli esimerkiksi pankkiin ehtii jonottamaan aamu yhdeksän aikaan?

        Eläkeläisillä on vanha kunnon pirisevä herätyskello, puoli vuosisataa vanha. Se niistä luureista.


      • pekes
        terveys kirjoitti:

        kun olisi. vielä lompsa siinä samassa matkassa, voisi käydä kaupassa maitolitran hakemassa

        Totta. Jos "älymaksaminen" helpottuisi niin voisin jopa harkita vakavasti lompakon vaihtamista puhelimeen. Mutta maailmassa on liikaa keinotekoisia rajoja ja ahneita, yhteistyöhaluttomia paskiaisia, joten joudumme odottamaan 2020-luvulle.


      • 35V.
        pekes kirjoitti:

        Vedä kätees urpo. Vittu tässä missään 60-luvulla eletä.

        Muisteleppas mistä lähtien älyluurit alkoivat yleistyä? Oikea vastaus 2007. Pärjään ilmankin ja oikein hyvin. Vuoden 2007 tekniikka kyllä piisaa minulle.

        Terv. PC-pönttö ja himassa viihtyvä peräkammarin poika.

        yleensä vain sinappikoneet käyttää keskustelupalstoilla yleensä tuollaista kieltä, oletko sinappikone?


      • fasgfggfd
        kilopultti 2001 kirjoitti:

        minä käytän puhelinta tekstareihin ja puheluihin. Ei ole montaa ammattia jossa 400€ älyluuri 1 vuorokauden akulla olisi "pakollinen".

        Kunhan myvät huonon itsetunnon omaaville idiooteille noita "älyluureja". Saa sitten näytää kaverille, että mulla onkin i -malli !

        400€ olisi kohtuu halpa älypuhelin. Uusimmat maksavat jotain 700-800€ luokkaa. SIlläkin hinnalla saisi toki jo hyvin pöytätietokoneen ostettua.


      • could finger
        hm... kirjoitti:

        Hipelöintinäyttö ei tee älypuhelinta yksinään. Älypuhelin voi olla ilman sitäkin. Se nyt vain on yksi tapa toteuttaa käyttöliittymä.

        Älypuhelin on enempi tietokone kuin puhelin. Tavallisiakin puhelimia edelleen saa, jos ei älypuhelimen muita ominaisuuksia tarvitse.

        "kosketusnäyttötekniikka on lähinnä tyhjänpäiväistä hifistelyä, joka kuulostaa ehkä ideana hyvältä, mutta käytännössä siitä on lähinnä riesaa."

        Niin sanoo sellainen, joka ei älypuhelinta tunnusta omistavansa. Muutama miljardi ihmistä tällä pallolla on ollut kanssasi eri mieltä, sen jälkeen kun kosketusnäytöt tuli, on markkina aika vahvasti mennyt siihen suuntaan. Voiko näin moni ihminen olla täysin väärässä? Erilaisten sovelluksien käyttämiseen kosketusnäyttö on joustava, koska siihen saadaan juuri ne nappulat, mitä missäkin sovelluskessa vaaditaan.

        Totta tietysti on mitä sanot siinä mielessä, että tuntumaa olisi varaa parantaa. Tosin, saa älypuhelimia, joissa on sekä fyysinen näppäimistö, että kosketusnäyttö.

        En itsekkään ole erityisesti hipelöintinäytön fani, mutta ymmärrän kyllä osittain sen suosiota, koska onhan se todella helppo.

        Pakkasessa kosketusnäyttö ei todellakaan ole paras vaihtoehto. Toimivatkohan kaikki, jos saa sormensa lämpimäksi?


      • takaraivokamera kirjoitti:

        Taskuparkkeeraamisen hallitseminen suorastaan vaadittiin aikoinaan Saharin Autokoulussa ennen inssiin pääsyä vuonna -70. Ilman automatiikkaa. Tänäkin päivänä saan aplodeja ohikulkijoilta kerralla onnistuneesta taskuparkkeeraamisesta. Kiitos Autokoulu Sahari.

        Saharin koulussa opettelin minäkin kai samoihin aikoihin, kuten myös monet kauniit missit. Väiski hallitsi markkinointikuviot.

        Tarvitsin taskupaikotusta erittäin harvoin niihin aikoihin, enkä ajellutkaan kovin paljoa moniin vuosiin. Oletko varma, että hallitset homman sujuvasti ja ongelmitta? Miksi ohikulkijat kiinnittävät huomiota asiaan?

        Sen ainoan kerran, kun itse sain suuren yleisön ja lopuksi myös suosionosoituksia, se tapahtui pitkän ja stressaavan tumpuloinnin seurauksena. Olin kiiruhtamassa pari minuuttia ennen tilatun ajan alkamista kampaajalle Tehtaankadulla, Venäjän lähetystöä vastapäätä. Yritin paikottaa oman autoni kadun varteen pieneen tilaan suuren lumikasan ja toisen auton välissä. Tietysti ratikkakin osuu paikalle. Se joutui pysähtymään, kuski avasi ikkunan ja kurkotti päänsä siitä ulos katselemaan puuhiani, matkustajat tungeksivat myös ikkunoissa. Minun teki mieleni luovuttaa, mutta ei auttanut kuin jatkaa yrittämistä. Kun vihdoin onnistuin, yleisöni sekä kadulla että raitiovaunussa taputtivat käsiään ja käyttivät peukkuja.


      • kännyköllä etämaksut
        terveys kirjoitti:

        kun olisi. vielä lompsa siinä samassa matkassa, voisi käydä kaupassa maitolitran hakemassa

        Onhan kännykällä maksaminen jo mahdollista. En ole ottanut ainakaan vielä käyttöön.


      • 35V.
        pekes kirjoitti:

        Eläkeläisillä on vanha kunnon pirisevä herätyskello, puoli vuosisataa vanha. Se niistä luureista.

        Eli sitä siis sittenkin tarvitaan herätyskelloa, puhelimissa tämäkin tulee mukana.


      • Väärä suunta
        hm... kirjoitti:

        Hipelöintinäyttö ei tee älypuhelinta yksinään. Älypuhelin voi olla ilman sitäkin. Se nyt vain on yksi tapa toteuttaa käyttöliittymä.

        Älypuhelin on enempi tietokone kuin puhelin. Tavallisiakin puhelimia edelleen saa, jos ei älypuhelimen muita ominaisuuksia tarvitse.

        "kosketusnäyttötekniikka on lähinnä tyhjänpäiväistä hifistelyä, joka kuulostaa ehkä ideana hyvältä, mutta käytännössä siitä on lähinnä riesaa."

        Niin sanoo sellainen, joka ei älypuhelinta tunnusta omistavansa. Muutama miljardi ihmistä tällä pallolla on ollut kanssasi eri mieltä, sen jälkeen kun kosketusnäytöt tuli, on markkina aika vahvasti mennyt siihen suuntaan. Voiko näin moni ihminen olla täysin väärässä? Erilaisten sovelluksien käyttämiseen kosketusnäyttö on joustava, koska siihen saadaan juuri ne nappulat, mitä missäkin sovelluskessa vaaditaan.

        Totta tietysti on mitä sanot siinä mielessä, että tuntumaa olisi varaa parantaa. Tosin, saa älypuhelimia, joissa on sekä fyysinen näppäimistö, että kosketusnäyttö.

        En itsekkään ole erityisesti hipelöintinäytön fani, mutta ymmärrän kyllä osittain sen suosiota, koska onhan se todella helppo.

        "Niin sanoo sellainen, joka ei älypuhelinta tunnusta omistavansa."

        Ei se tarkoita vielä sitä, ettenkö olisi yhtään kosketusnäyttöä kokeillut käyttää tai juotunut käyttämään, puhelimissa tai muuten. Itseäni ärsyttää kosketusnäytössä mm. se ettet tiedä katsomatta mitä painat (olen tottunut kirjoittamaan omalla puhelimellani yhdellä kädellä ruutuun katsomatta; kosketusnäytöllä vastaava ei onnistu) ja lukkosysteemi on epävarma ja samanaikaan ärsyttävä avata (perhepiirissäni ovat mm. taskupuhelut yleistyneet selvästi kosketusnäytön myötä).

        "Muutama miljardi ihmistä tällä pallolla on ollut kanssasi eri mieltä, sen jälkeen kun kosketusnäytöt tuli, on markkina aika vahvasti mennyt siihen suuntaan."

        Tai sitten menevät vaan virran mukana.
        Useimmat ihmiset joilta olen itseasiassa asiaa oikeasti kysynyt eivät oikeastaan pidä kosketusnäytöstä, "mutta kun kaikissa puhelimissa nyt on semmoinen" ja "kun kaikilla muillakin on".
        Vaikea aina erottaa se mitä meille tarjotaan koska haluamme sitä ja se jota meidät koetetaan valtavirtatarjonnan taholta saada haluamaan.

        "Voiko näin moni ihminen olla täysin väärässä?"

        "Sonta on hyvää koska miljoonat kärpäset...", eli toki voi ja tuo retorinen kysymys on argumenttivirhe (argumentum ad populum), sillä ihmiskunta on todistetusti ollut monessakin asiassa kollektiivisesti täysin väärässä historiansa saatossa ja tulee lähes varmasti olemaan tulevaisuudessakin.

        "Erilaisten sovelluksien käyttämiseen kosketusnäyttö on joustava, koska siihen saadaan juuri ne nappulat, mitä missäkin sovelluskessa vaaditaan."

        Toisaalta en ole nähnyt vielä sellaista sovellusta, johon ei kiinteää näppäinsettiä voisi tavalla tai toisella soveltaa. En ainakaan mitään sellaista, jota olisin itse kokenut tarvitsevani tai edes haluavani, esim. Angry Birdsiä ei siis lasketa.

        "Totta tietysti on mitä sanot siinä mielessä, että tuntumaa olisi varaa parantaa."

        Juu ja erillaisten vaihtoehtojen kehittäminen yksisuuntaisen kehityksen sijaan olisi myös mielestäni tosi tervetullut juttu.
        Myönnettäköön tosin, ettei itselläni ole mitään selkeää kuvaa siitä, mitä kaikkea nuo erillaiset vaihtoehdot (olemassaolevan teknologian rahkeilla) voisivat olla, mutta ärsyttää se miten älypuhelimien tekniikka ja design on ainakin pintapuolisesti tosi persoonaton.

        "En itsekkään ole erityisesti hipelöintinäytön fani, mutta ymmärrän kyllä osittain sen suosiota, koska onhan se todella helppo. "

        Joissain tietokoneominaisuuksissa kyllä, mutta varsinaisissa puhelinfunktioissa se on mielestäni aika onneton; soittaminen on helpompaa tavalliselli näppäimillä ja tekstaaminen oli sen verta tuskastuttavaa etten viitsi enään edes yrittää sitä kosketusnäytöllä.

        Yksi asia mikä nykyisissä puhelinmarkkinoissa myös ärsyttää on simpukkamallien väheneminen, koska itse pidin niistä monestakin syystä; ei vähiten siksi, että näppäinlukon avaaminen ja puheluun vastaaminen avaamalla läppänäyttö on mielestäni tähän mennessä helpoin tapa toteuttaa ko. prosessi matkapuhelimessa ja näppäimien piilottaminen kannen alle ehkäisee taskupuhelut ja -tekstarit.


      • Älykkö
        Älä osta kirjoitti:

        "Älypuhelimilla voi mm. lukea uutisia ja kirjoja, kommunikoida monipuolisemmin (WhatsApp, Facebook, Skype jne.) pitkää kalenteria, maksaa laskuja, tarkistaa sähköpostit, navigoida ja kuunnella musiikkia.

        Varmasti autollakin voi päästä paikasta toiseen ilman valoja, penkkiä, radiota jne, mutten ole kenenkään kuullut niistä valittavan ."

        Uutiset näkee telkkarista, hesarista ja pöytäkoneelta. Kirjoja lukee kännykästä, ei nyt sentään. Mitä vikaa sähköpostin lähettämisessä ja puhelimella soittamisessa, mitä uutta ja ihmeellistä naamakirja ja muut antavat? Navigoida, kyllä tähän ikään mennessä osaa mennä sinne minne tahtoo. Musiikkia kuuntelen kotona laadukkailla kuulokkeilla, en millään onnettomilla rimpuloilla. Autovertaus on naurattava.

        Älypuhelin voi sisältää paljon henkilökohtaista ja arkaluonteista asiaa. Vaikka voihan tavallisenkin puhelimen lähetetyt ja saapuneet viestit olla arkaluonteisia. Vrt. Ilkka Kanerva ja Johanna Tukiainen;DD

        http://www.iltasanomat.fi/digi/art-1288682579278.html?pos=ksk-trm-digi-etmin


      • Anonyymi
        35V. kirjoitti:

        Jos tahtoo kaiken kulkevan yhdessä laitteessa, siis ihan kaiken mitä arkipäivissä tarvitsee.
        Herätyskello, kalenteri, kartat, navigaattori, internet, kamera, muistikirja, verkkopankki, internet, sähköposti.
        Tässä muutama esimerkki, kaikki jopa synkronoituu mikä ei onnistu paperikartoilla, hintaakin tulee paljon vähemmän kuin ostaa erikseen kaikki herätyskelloista lähtien.

        Älypuhelimen muistikirjaan helppo kirjottaa niin ei tarvi paperia ja kynää, selfie kameralla voi tarkistaa onks hiukset hyvin voit tehä ruokaostos listoja säästät paperia ja näet heti paljon se tulee maksaan ja monia muita hyviä asioita voit äly puhelimella tehä. Ja ihana kun ei tarvi ranne kelloo kun ajan näät puhelimesta.


      • Anonyymi
        Älä osta kirjoitti:

        "Älypuhelimilla voi mm. lukea uutisia ja kirjoja, kommunikoida monipuolisemmin (WhatsApp, Facebook, Skype jne.) pitkää kalenteria, maksaa laskuja, tarkistaa sähköpostit, navigoida ja kuunnella musiikkia.

        Varmasti autollakin voi päästä paikasta toiseen ilman valoja, penkkiä, radiota jne, mutten ole kenenkään kuullut niistä valittavan ."

        Uutiset näkee telkkarista, hesarista ja pöytäkoneelta. Kirjoja lukee kännykästä, ei nyt sentään. Mitä vikaa sähköpostin lähettämisessä ja puhelimella soittamisessa, mitä uutta ja ihmeellistä naamakirja ja muut antavat? Navigoida, kyllä tähän ikään mennessä osaa mennä sinne minne tahtoo. Musiikkia kuuntelen kotona laadukkailla kuulokkeilla, en millään onnettomilla rimpuloilla. Autovertaus on naurattava.

        Ja löyvät hyvii reseptejä jos leipoo haluu.


      • Anonyymi
        Gruber kirjoitti:

        Mitä noilla älyvempaimilla edes tekee? Puhelin on puhumista ja viestimistä varten. Vaikuttaa kuitenkin siltä, että tulevaisuudessa on pakko ostaa joku älyvempain, kun ei hyviä normipuhelimia enää oikein ole.

        Kyllä älypuhelin on hyvä olla olemassa, aiihen saa juna ja bussiliput kätevästi, sillä joi lotota
        Ja sehän on tietsikka sinänsä puhelin osuus mukana


      • Anonyymi
        5+17 kirjoitti:

        Juuri sen takia en älypuhelinta ikinä hanki. siis että "voi kommunikoida monipuolisemmin". kun lähden kotoa, niin on ihana vapaus, internetistä, ja siitä ettei tarvitse vastata kenellekkään mihinkään some-palveluihin. Voin keskittyä niihin ihmisiin jota näen irl.

        Onpas kiva pyytää joku kaveri käymään kahvilassa, jos tälle on tärkeintä olla jatkuvasti räpläämässä älypuhelinta.

        No ei kai sitä nyt tavallinen ihminen yhtämittaa ole räpläämässä kännyä. Siksi toiseksi ei kai siihen tartte edes katsoa koko päivänä jos ei halua, sehän riippuu ihan omasta itsestä miten paljon räplää kännyn kanssa . Ja puhelin on aina hyvä olla matkassa kaiken varalta.


      • Anonyymi
        kaamoskaappi kirjoitti:

        Miten niin pakko ostaa. Itse aion hakata puhelimeni vasaralla paskaksi. Saa olla rauhassa

        Kyllä sen puhelimen voi ihan vaan ottaa päältä pois että saa olla rauhassa ei siinä mitään vasaroita tarvita. Katsos kun ihan itse päättää milloin on netissä , kukaan ei pakota.


      • Anonyymi
        Älä osta kirjoitti:

        "Älypuhelimilla voi mm. lukea uutisia ja kirjoja, kommunikoida monipuolisemmin (WhatsApp, Facebook, Skype jne.) pitkää kalenteria, maksaa laskuja, tarkistaa sähköpostit, navigoida ja kuunnella musiikkia.

        Varmasti autollakin voi päästä paikasta toiseen ilman valoja, penkkiä, radiota jne, mutten ole kenenkään kuullut niistä valittavan ."

        Uutiset näkee telkkarista, hesarista ja pöytäkoneelta. Kirjoja lukee kännykästä, ei nyt sentään. Mitä vikaa sähköpostin lähettämisessä ja puhelimella soittamisessa, mitä uutta ja ihmeellistä naamakirja ja muut antavat? Navigoida, kyllä tähän ikään mennessä osaa mennä sinne minne tahtoo. Musiikkia kuuntelen kotona laadukkailla kuulokkeilla, en millään onnettomilla rimpuloilla. Autovertaus on naurattava.

        No älypuhelimessa on ihan samat jututkin pöytäkoneissa , joten sehän on myöskin tietsikka vaikka sanotaan puhelimeksi


      • Anonyymi
        Vanhus 3 kirjoitti:

        Hyvin pärjää peruspuhelimella,kun on tietokone lisäksi.Tämä uusi teknologia menee hurjaa vauhtia eteenpäin.mutta olisi syytä vähän harkita miten pitkälle ja missä ajassa.Onneksi meillä on vielä vapaus valita,vaikkakin pakotetaan esim.yhä enempi hoitamaan asioita verkossa.Valtion pitäisi kustantaa myös älypuhelimia,tietokoneita vanhemmalle väestölle,jollA EI OLE VARAA ITSE NIITÄ HANKKIA.Esim.kehitysapurahoista,joita jää käyttämättä.Tässä olisi kansalaisaloitteen paikka.

        Paras on opetella ajoissa kun kuitenkin kehitys menee siihensuuntaan koko ajan että kaikki asiat hoidetaan digitaalisesti tulevaisuudessa. Mitä ennemmin opettelee aitä paremmin sitten vanhempana pysyy mukana uudistuksissa


      • Anonyymi
        Väärä suunta kirjoitti:

        "10 vuoden päästä älypuhelimet on kaikilla."

        Ei minulla ja tämä ei johdu siitä että pelkäisin kyseistä tekniikkaa, vaan siitä että se hipelöinti näyttö systeemi jolle nykyinen älyhalkojen käyttö perustuu on aivan perseestä. Lisäksi älypuhelimet ovat tyylillisesti sieluttomia, näyttävät kaikki samalta ja ovat turhan isokokoisia verrattuna näppäinmalleihin ja simpukoihin.
        Palataan asiaan sitten kun puhelimen saa toimimaan pelkästään äänikomennoilla tai tekniikkaa viedään jollain muulla tavoin oikeasti käyttömukavuutta edistävään ja järkevään suuntaan, mutta tuo kosketusnäyttötekniikka on lähinnä tyhjänpäiväistä hifistelyä, joka kuulostaa ehkä ideana hyvältä, mutta käytännössä siitä on lähinnä riesaa.

        Saahan niitä pienikokoisiakin itselläni on toinen älypuhelin pienempi kun Nokian puhelin . Se vaan on niin että kehitys menee eteenpäin ja itse pelkään jos en yritä pysyä mukana uudistuksissa että jää asioiden hoito muksuille sitä en halua , joten kukin tekee kuten haluaa. Vielä minä ainakin olen pysynyt mukana vaikka en pidä itseäni mitenkään älykkään niin kuitenkin olen oppinut


      • Anonyymi
        Tuosta vielä kirjoitti:

        Herätyskello on kaikissa alle 10 vuotta vanhoissa, jopa alle 20 euron peruskännyköissä. Joten tuo herätyskellovertaus on lapsellinen. Lisäksi, ainakin eläkkeellä olevat eivät usein tarvitse herätyskelloa muutenkaan. Aivan sama juttu kalenterin kanssa, 20 euron peruskännykässäkin on kalenteri.

        Ja suuri osa ihmisistä ei ole ikinä edes kaivannut mitään google mapsia. Itse asiassa suuri osa älykännykän käyttäjistäkään ei koskaan google mapsia käytä, koska ei sitä tarvitse, vaikka se kännykästä löytyykin.

        Tunnen paljon iPhonen käyttäjiäkin, jotka käyttävät puhelintaan pelkästään puheluihin ja tekstiviesteihin, eikä mihinkään muuhun. Itse asiassa osa käyttää iPhoneaan pelkkiin puheluihin.

        Kukin tehköön miten itselle sopii . Itse ainakin käytän älykännyä ihan joka asiaan


      • Anonyymi
        hm.. kirjoitti:

        Niin, mitä sitten? :)

        Samalla lailla kaikki muutin esittelee lelujaan. Oli ne sitten autoja, tai naisille vaatteita ja laukkuja. Mutta sitähän tämä nykypäivän kulutusyhteiskunta on.

        Ei sillä, on älypuhelimessa monia fiksujakin ominaisuuksia ja potentiaalia kehittyä edelleen.

        Esittelee ????
        Siinähän se tuli se syy esille. Minä en ainakaan koskaan esittele kännyä ja kun olen kylässä niin ei ole mikään himo sitä räplätä . Joten monelle känny on tärkeä olla olemassa voi uusia lääkkeensä esim sen kautta ettei tartte tilailla aikaa lääkärille . Sitten voi ajankin tilata kännyllä jos haluaa.
        Saa katsoa omat journaalinsa kännystä . Google Maps hyvä olla olemassa kun matkustelee. Äkaskut maksetaan myös kännyllä ja sen kautta voi tilata tavaraa netistä ,jne ämutta jos on se käsitys että sitä muka joku näyttelisi niin silloin ollaan jossain peräkylässä


    • Sekä että.
      Molemmat kivoja mutta tabletti enemmänkin sänkylelu.

      • äly tabu tab

        Juu, meijän äijäkin on huomannu ett on hyvä sänkylelu. Kattoo sillä unilääkkeeks aikuisviihdettä ja luulee etten huomaa.
        No, jotain käyttöä keksi tabletillekin.


      • äly tabu tab kirjoitti:

        Juu, meijän äijäkin on huomannu ett on hyvä sänkylelu. Kattoo sillä unilääkkeeks aikuisviihdettä ja luulee etten huomaa.
        No, jotain käyttöä keksi tabletillekin.

        Hihi, joo. emmä sitä tablettia aikuisviihteeseen käytä. Mä pelaan kavereiden kaa word feud sanapeliä Atlantin toiselle puolelle ja Lutu katsoo olan yli ja auttaa mua rakentaan sanoja.

        Muuten, jos on muita jotka pelaa suomeksi niin laittakaa viestiä. Olen kiinnostunut löytään suomenkielisen pelikaverin.


      • säpinää telttaan
        äly tabu tab kirjoitti:

        Juu, meijän äijäkin on huomannu ett on hyvä sänkylelu. Kattoo sillä unilääkkeeks aikuisviihdettä ja luulee etten huomaa.
        No, jotain käyttöä keksi tabletillekin.

        Kiitos vihjeestä. Tuohan toimii peiton allakin :)


      • aina 5 tolppaa
        säpinää telttaan kirjoitti:

        Kiitos vihjeestä. Tuohan toimii peiton allakin :)

        Mut kaalimato toimii paremmin.


    • tullut hankittua

      Kolme älypuhelinta, tabletti, läppäri ja vanhoja puhelimia, joita en ole raatsinut heittää menemään kun olen uuden ostanut. Näihin vanhoihin olen ottanut prepaidliittymän. Yleensä näistä soitan palvelunumeroihin (010, 020 alkuisiin) ei tule puhelinlaskussa yllätyksiä

      • äitemuori*

        Mul ei ole yhtäkään, pari tavallista vanhaa ja todella toimivaa on. Toises on pre-paid just noiden kalliiden palvelunroiden takii. Kui voi yks numerotiedustelu maksaa neljä euroo, son ryöstöö.
        Mä en kumminkaa roikkuis netis ihan sen takia et se on siin puhelimes. Näyttöki liian pien. Näil meen, akkuiki oon saanu perinnöks aikusilta lapsiltani.
        Nou hätää.


      • pihi pihimpi pihin
        äitemuori* kirjoitti:

        Mul ei ole yhtäkään, pari tavallista vanhaa ja todella toimivaa on. Toises on pre-paid just noiden kalliiden palvelunroiden takii. Kui voi yks numerotiedustelu maksaa neljä euroo, son ryöstöö.
        Mä en kumminkaa roikkuis netis ihan sen takia et se on siin puhelimes. Näyttöki liian pien. Näil meen, akkuiki oon saanu perinnöks aikusilta lapsiltani.
        Nou hätää.

        Numerotiedustelun voi hoitaa ilmatteks netin kautta tai laittaa puhelimella viestin numbaan 16400, noin euron kyselylle tulee hintaa. Mä en ikinä soita ja kysy, ja vielä jos haluaa yhdistettävänkin suoraan kysyttyyn numbaan on vielä kalliimpaa.


      • toinen äiti/mummo
        äitemuori* kirjoitti:

        Mul ei ole yhtäkään, pari tavallista vanhaa ja todella toimivaa on. Toises on pre-paid just noiden kalliiden palvelunroiden takii. Kui voi yks numerotiedustelu maksaa neljä euroo, son ryöstöö.
        Mä en kumminkaa roikkuis netis ihan sen takia et se on siin puhelimes. Näyttöki liian pien. Näil meen, akkuiki oon saanu perinnöks aikusilta lapsiltani.
        Nou hätää.

        äitemuori* Kirjaudu tänne http://www.fonecta.fi/, ei maksa kun yhden kerran oliko nyt 25centtiä ja saat omat tunnukset , ja voit käydä sen jälkeen katsomassa 100 kertaa/kk, ja etsiä numeroita ilmaiseksi, ainut jos numero on salainen , niin tietenkään et sitä saa, mutta et sitä saa kyllä mistään muustakaan numerotiedustelusta...:)


      • esa.h1
        toinen äiti/mummo kirjoitti:

        äitemuori* Kirjaudu tänne http://www.fonecta.fi/, ei maksa kun yhden kerran oliko nyt 25centtiä ja saat omat tunnukset , ja voit käydä sen jälkeen katsomassa 100 kertaa/kk, ja etsiä numeroita ilmaiseksi, ainut jos numero on salainen , niin tietenkään et sitä saa, mutta et sitä saa kyllä mistään muustakaan numerotiedustelusta...:)

        Aivan! Minulla ollut jo kai 3-4 vuotta ja ei mene kuin se 25 senttiä alussa ja sen jälkeen se on ilmaista! Rekistöröityminen on helppoa kuin heinänteko!
        Myös puhelimeen otin saman sovelluksen, näyttää kuka soittaa jos ei numero ole salainen.
        Tietysti vaatii älypuhelimen. Ja voihan älypuhelimella maksaa laskuja, lukea iltalehtiä, katsoa säätiedot ym.
        En luopuisi älypuhelimesta ja nythän on hinnat laskusuunnassa.
        Minusta HTC ja Sony on parhaita hinta/laatusuhteeltaan, minulla on molemmat ja tietysti 2 liittymää joista toinen on "yksityiskäyttöön", vain sukulaiset/ystävät tietää numeron, toiseen tulee "liikaa" työpuheluita.


      • Yritysnumerot

        @ tullut hankittua
        Mutta ei kai ne yritysnumeroihin soitot sen halvempia prepaid-liittymästä ole? Eikös se hinta ole sama mistä liittymästä soittaa jos on kännykällä soitettu?

        Lankapuhelinliittymästä on vähän edullisempi. Ottaa päähän kun isännöitsijän ja huoltomiehenkin numerot ovat 010-alkuisia. Kännykästä kännykkään soitto olis paljon edullisempaa ja ennen olikin kännykät, mutta nyt on jostain syystä muuttunut yritysnumeroiksi.


      • Kunnon kitupiikki
        pihi pihimpi pihin kirjoitti:

        Numerotiedustelun voi hoitaa ilmatteks netin kautta tai laittaa puhelimella viestin numbaan 16400, noin euron kyselylle tulee hintaa. Mä en ikinä soita ja kysy, ja vielä jos haluaa yhdistettävänkin suoraan kysyttyyn numbaan on vielä kalliimpaa.

        Mihin tarvitsee mitään numerotiedustelua? Netistä kyllä löytää aivan ilmaiseksi esim. yritysten numerot. Ja mitä ihmisiin tulee kyllä he sinulle soittavat jos heillä on asiaa. Turha niiden perään on soitella saati numeroita etsiä ja siitä mitään maksaa.


      • 0100100 senttiä/h
        Kunnon kitupiikki kirjoitti:

        Mihin tarvitsee mitään numerotiedustelua? Netistä kyllä löytää aivan ilmaiseksi esim. yritysten numerot. Ja mitä ihmisiin tulee kyllä he sinulle soittavat jos heillä on asiaa. Turha niiden perään on soitella saati numeroita etsiä ja siitä mitään maksaa.

        Mä sulle heti soittaisin,
        mut mistä numeroa etsii koittaisin.
        Ei mulla mitään asiaa,
        kyselisin vaan halpaa "rasiaa".


      • yllatys yllatys
        esa.h1 kirjoitti:

        Aivan! Minulla ollut jo kai 3-4 vuotta ja ei mene kuin se 25 senttiä alussa ja sen jälkeen se on ilmaista! Rekistöröityminen on helppoa kuin heinänteko!
        Myös puhelimeen otin saman sovelluksen, näyttää kuka soittaa jos ei numero ole salainen.
        Tietysti vaatii älypuhelimen. Ja voihan älypuhelimella maksaa laskuja, lukea iltalehtiä, katsoa säätiedot ym.
        En luopuisi älypuhelimesta ja nythän on hinnat laskusuunnassa.
        Minusta HTC ja Sony on parhaita hinta/laatusuhteeltaan, minulla on molemmat ja tietysti 2 liittymää joista toinen on "yksityiskäyttöön", vain sukulaiset/ystävät tietää numeron, toiseen tulee "liikaa" työpuheluita.

        Sama haku toimi jo Elisan aikaan ja samoilla tunnuksilla on jatkettu Fonectan kanssa. Yrityskaupat ei sotke palveluita.


      • Anonyymi

        Minullamon jäljellä vielä se 30 vuotta takaperin hankittu autopuhelin on iso ja painava .änykyisin on helppoa sekin kun ratista vaan painaa kun sataa puhelimeen autossa


      • Anonyymi
        pihi pihimpi pihin kirjoitti:

        Numerotiedustelun voi hoitaa ilmatteks netin kautta tai laittaa puhelimella viestin numbaan 16400, noin euron kyselylle tulee hintaa. Mä en ikinä soita ja kysy, ja vielä jos haluaa yhdistettävänkin suoraan kysyttyyn numbaan on vielä kalliimpaa.

        Netti se on kännyssäkin ihan samalla tavalla kun pöytäkoneessakin


    • äly tön

      Ei ole eikä tule, ei ole mitään syytä moisen hankintaan. Minulle puhelin on hyödyke, ei viihdyke;)

      Vuonna 2000 hankittu Nokialainen toimii ja sitten kun on pakko uusi ostaa,
      hankin jonkun mahdollisimman simppelin kapulan.

      • nykyaikaa

        Jollekkin hyödyke ja mukava semmonen


    • -----

      On minulla molemmat. Normaali käytössä tykkään vanhasta enemmän. Valokuvia, sähköposti ja nettiä varten on älypuhelin hyvä.
      Vähän sillä netissä olen.

    • Puhelimia on 11.
      Kaikki Nokioita.
      Älyjä on N8, viimeinen Symbian, Lumia 920 ja tämä uusin ja paras, Nokia 1520.
      Jossain laatikossa on Samsung TAB 3, heevetin iso lääppä.
      Tosi isoon hätään on se.
      Uusin puhelimeni tukee hienosti nuorekkuuttani.
      Minulla kun ei ole tarvetta edes näytellä mitään.
      Varsinkaan ei sitä että en tyhmyyttäni osaa käyttää älyjä.
      Koska minä osaan niitä käyttää.

      H.

      • Se N8 on ihan OK. Olen metsästänyt sellaista mutta en ole vielä löytänyt.


      • Anonyymi

        Meilläkin on laatikoissa vaikka miten paljon vanhoja puhelimia eikä niihin enää ole edes latureita , varmaan löytyy yski 30 kappaletta siihen vielä kun laskee vahat lanka puhelimet kobra jne . Pitäis ne laittaa menemään ei niitä enää kukaan käyttele ä


    • Äimän Käki

      Mä haluaisin sellaisen "retropuhelimen". Siis aivan lankapuhelimen näköinen ja kokoinen mutta kuitenkin jonkinasteinen älypuhelin. Olis mahtava ottaa se mukaan ulos, istua ulos puistonpenkille ja pyöräyttää kaverin numero ja jutella sen kanssa vanhoja asioita. Ohikulkijat olisivat ihan äimän käkenä.

      • ratinaa&patinaa

        Nokialla oli Aasian markkinoilla kännykkä jossa oli pyöritettävä numerolevy.
        Taisipa pitää ratinaakin;)
        Odotin että jos olisi tullut täälläkin myyntiin, olisin ostanut heti.


      • 3310

        Äimän käki niinkö luulet että ovat??Ehei he miettivät"tuossakin tollanen persaukinen tolvana joka on ostanut puhelimen,pätkällä/Osamaksulla istuu tuossa tekemättä mitään hyödyllistä"


      • Nojaa
        3310 kirjoitti:

        Äimän käki niinkö luulet että ovat??Ehei he miettivät"tuossakin tollanen persaukinen tolvana joka on ostanut puhelimen,pätkällä/Osamaksulla istuu tuossa tekemättä mitään hyödyllistä"

        Eiköhän se ole yleisesti tiedossa että nykyään puhelimet hankitaan kytkyinä iphonesta alkaen.


      • sentraalisantra

        Siis reppuun sellanen numerolevyllä varustettu "äly"-puhelin jolla vastataan luurissa kuultuun viestiin veivaamalla numerokiekosta vastaavia kirjaimia? Sepä olis hyvä isku tämän päivän "pikaviestimille".


    • kastematokiisseli

      Minulla on älypuhelin, mutta en edes käytä kaikkia sen ominaisuuksia. Lähetän vain viestejä ja soittelen, ja joskus harvoin selailen nettiä.

    • evp m

      Älypuhelin on kun oppii ihan hyvä on.

    • Lumian omista

      Itsellä on älypuhelin, Nokia Lumia 625. Hyvä on, muttei sillä tee mitään, jossei ole nettiä. Perus, normaali nokialainen kapula on myös hyvä, jos käyttää kännykkää vain tekstaamiseen ja soittamiseen.

      • turhat roinat

        Älypuhelimella et tee mittään ilman nettiä. Telkkarilla et tee mittään ilman kaapelia tai antennia. Luistimilla et tee mittään ilman jäätä...jne


    • perus on hyvä :D

      Mulla varastettiin tovi sitten älyluuri.. ja toistaiseksi kun en oo osannu päättää et mitä tilalle niin käytössä 20e hintanen perusperusluuri :) oikeestaan aika mainio.. ei koko ajan ahdista spostit/ some yms.. ja akku on riittänyt lataamatta nyt viikon :D

    • En kyllä kuulu kohderyhmään, mutta itsellä ihan tavallinen "älytön" Nokia ja loistavasti pärjään. Edes tablettia ei meidän taloudessa ole ja kun olen ainoa, joka talousasioistamme päättää (toinen talouden jäsen on 2,5v), niin ei tähän talouteen älypuhelimia taikka tablettia tule.

      Riittää, että saa soitettua ja/tai tekstattua ja siihen mulle riittää ihan tavallinen kännykkä.

    • Nokian kaatoi

      sen valikkopuhelimet, ilman kosketusnäyttöä.

      • ƒ~¤¨,<¬¸»‡˜~

        Nokian valikot tiedetään. Ne ovat riimukirjoitustakin vaikeammat.


    • Asenne ratkaisee

      Olen nainen 40 ., koulutettu ja työelämässä. Minulla Nokian peruspuhelin eli näppäimet, ei edes värinäyttöä, ei kameraa, ei sähköpostia, ei radiota. Käytän puhelinta soittamiseen ja tekstiviestien lähettämiseen. Koululaisilla meillä älypuhelimet, joita minä en käytä. Sähköpostia käytän tietokoneella.

      Hyvin pärjään näin! En edes halua älypuhelinta, en kosketusnäyttöjä ym. ja toivon nykyiselle puhelimelleni vielä pitkää ikää,

      • koulutettu yli 40 v

        Koulutettu! Kaikkihan ovat nykyisin koulutettuja. Operatiiviset toimijatkin pätevöityvät kolmen vuoden koulutuksella ja ammattitukinnolla. Ennen heidät perehdytettiin työpaikalla ja myöhemmin joillain lyhyemmillä kursseilla.

        Uusinta tekniikkaa hyödyntävät viestinnässään liki kaikki yritykset. En tiedä ketään, jolle työnantaja olisi tarjonnut vanhaa kännykkäpuhelinta. Ehkä bussikuskit tai siivoojat.

        Ps Miksi tulla tänne kertomaan höpötarinoita 40 ikäisenä?


    • sentraali santeri

      Ai tämäkö on korotettu ihanuuteen.

      Taidamme kohta ylläpitää koko suomi24:ää?

    • 11-vuotias

      Hyvin pärjää näppäinpuhelimella jos itse sen hyväksi kokee. En suosittele myöskään tablettia, sillä minulla hajosi/sekosi koska siihen tuli kolme virusta.
      Itse omistan nyt yhden halvimmista Samsungin kosketusnäytöistä, jolla nettiin ei pääse, oikein hyvä. Nettiin pääse sitten halvemminkin tietokoneen kautta.

      • 6-vuotias eskarista

        Minä käytän kännykkää, en tarvii tietsikkaa. Viruksen torjunta pitää tietysti olla hallinnassa.


    • Kännykkäkaluppi

      hEI


      Lisäsin avausken kuvaani sen äly-puhelimen kuvasen kun joku pyysi

      toivoen - Kännykkäkaluppi

    • weegod80

      ja miten nii senioreilla? olen 33wee ja joku samsunginpaska ilman kosketusnäyttöä ja älyä. toimeen tulee vaikka lankapuhelimella. alkaa tuntua että olen syntynyt 3vuoskymmentä liian aikaisin. ennen oli kaikki paremmin. ja se on tosi.

      • Kännykkäkaluppi

        katso avausken kuvaani SIINÄ ON paa,maailman paras äly-puhelin!!!!!!!!!!


      • a.p Kännykkäkaluppi
        Kännykkäkaluppi kirjoitti:

        katso avausken kuvaani SIINÄ ON paa,maailman paras äly-puhelin!!!!!!!!!!

        Äläpäs kirjoittele mun nikilläni! Joku luulee etten osaa oikeinkirjoitusta.


      • Munakas Nainen

        Niinpä. Siis syntynyt 1933 tai sitten joku vanhojen seuraan, koska luulee, ettei vanhojen kanssa tarvitse pysytellä tietojen ja tekniikan kanssa ajan tasalla. Tai sitten se xx, joka esiintyy missä roolissa tahtoo.


      • vain kännyköitä

        Vieläkö joku yritys tarjoaa lankapuhelinpalveluja teidän kylässänne? Missä? Mitä maksaa.

        Ei minulla ole niin paljon ylimääräistä rahaa, että olisin raaskinut pitää lankapuhelinta varmuuden vuoksi.


    • 30vuotiasko vanha?

      Mulle tulee tuliterä Nokia 6310i. Löyty Thaimaasta. Tällä hetkellä käytössä Samsung GT-B2710.

    • Kodin Neuvokki

      Ei ole minullakaan kuin tavallinen "peruspuhelin", älyä en puhelimeeni tarvitse puhumattakaan kosketusnäytöstä. Minulle riittää, että voin vastaanottaa ja lähettää tekstiviestejä, soittaa ja napata joskus kuvan. Ikää on 67 enkä ole aikeissa vaihtaakaan puhelinta ennenkuin tämä hajoaa;)

      • äly hoi

        Vaihda jo, 70 kymppisenä kaikki äly pitää mahtua puhelimeen!


      • Anonyymi

        Kyllä sinuna vaihtaisin älykännyyn jo ajoissa että opit käyttämään sitä sillä muutaman vuoden päästä ei niitä vanhoja enää ole, jos jättää opetteun vanhemmille ikävuosiltaan niin ei opi ihan niin helposti enää.
        Mutta tottakai jokinen tekee kuntien itse haluaa


    • ei älylle

      Käytössä Samsungin iskuja kestävä peruspuhelin,kaapissa Samsung älypuhelin,joka on surkea.Puhe ei kuulemma kuulu,nettiin pääsen mutta en saaedes kalenteria siihen laitettua kun vaatii gmail-kirjautumista.Kun yrittää tehdä sen niin ilmoittaa,ettei onnistu.Meni hermot joten pysyttelen kunnon,vanhanaikaisessa laitteessa.Kotona läppäri nettiä varten.

    • NuorsolUusSormKäteen

      Olen kuusitoistavuotias, jolla ei ole mitään älypuhelimia. Tietokone on mukavampi ja sillä voi hoitaa asiat samalla tavvalla kuin niillä älypuhelimilla. Jossain vaiheessa kuitenkin jokaisella tarvitsee olla älypuhelimet..

      • älyvapaa puhelin

        Parin vuoden päästä saat ilman vanhempien lupaa lähteä ulos.... ja saastat, täähän on feikki: Kirjotusvirhekin tungettu hämäämään :) :)


    • inhoon kosketusnäytt

      Ei ole eikä tule. Näppäinpuhlein on ja semmoisen haluan seuraavankin, inhoan kosketusnäytttööä, se oksettaa mua...

      en voi käsitellä sitä.

      puhelinta käytän vaan tekstailuun ja soittamisen, en muuhun. nettiä en siihen laita.

      mun puhelin maksoi 20 e ja semmosen otan seuraavaksikin, näppäin olla pitää, muuten luovun

      • 18+7

        Samoin. saakohan mistään muuten sellaista "kännykkää" joka ei tavallaan olisi kännykkä, vaan "ns" pöytäpuhelin johon tulee sim kortti kiinni. Mielummin vielä seinään pultattavaa mallia, johdollisella luurilla.

        Alkaa kyllästyttää se että pitäisi muka aina olla tavoitettavissa.


      • esa h1
        18+7 kirjoitti:

        Samoin. saakohan mistään muuten sellaista "kännykkää" joka ei tavallaan olisi kännykkä, vaan "ns" pöytäpuhelin johon tulee sim kortti kiinni. Mielummin vielä seinään pultattavaa mallia, johdollisella luurilla.

        Alkaa kyllästyttää se että pitäisi muka aina olla tavoitettavissa.

        Minä laitan puhelimen kiinni jos haluan olla rauhassa, sellaisiakin hetkiä tulee jotta ei halua jutella kenenkään kanssa, toinen vaihtoehto että laittaa puhelimista eston päälle jolloin itse voi soittaa mutta tulevat puhelut/tekstiviestit ei tule perille.


      • Ei tartte
        18+7 kirjoitti:

        Samoin. saakohan mistään muuten sellaista "kännykkää" joka ei tavallaan olisi kännykkä, vaan "ns" pöytäpuhelin johon tulee sim kortti kiinni. Mielummin vielä seinään pultattavaa mallia, johdollisella luurilla.

        Alkaa kyllästyttää se että pitäisi muka aina olla tavoitettavissa.

        Ei puhelimeen tarvitse vastata tai pitää edes matkassa mukana. Ei se, että itsellä on kännykkä tarkoita, että siihen pitää aina vastata tai pitää jatkuvasti mukana. Ja kännykän pystyy jopa helposti sulkemaan kokonaan (tai laittaa äänettömäksi, jos kuitenkin haluaa tietää soittajat), jos ei siihen halua vastata. Se on vain itsestä kiinni, muiden valituksista ei kannata välittää.


    • Haloooo !!

      Peruspuhelin ja tabletti puhelin ominaisuuksilla,tablettimessa tulee käytettyä skypeä kun ei maksa mitään ja näkee toisen pärstän,tabletti on liian mukava pitää ravistella välillä käsistä.

      • käyp katteeks

        Sama täällä. Vakioviestintään riittää taskupuhelin. Tabletilla Skypepuhelut kameran kanssa esimerkiksi lomapaikalta kotona kärsivälle kaverille riittää nostamaan kateuskynnystä. Kateushan on lomareissun päätavoite.


    • nuorimuori1

      Täällä toisenlainen muori :)
      Mulla on älypuhelin ja tykkään siitä niin - yksi elämäni parhaita ostoksia.
      Näytön tarvii kyllä olla sopivan iso , silloin kaikki kirjoittelu yms sujuu helposti.
      Näppailen hyvätäsoisia valokuvia , kun on kännykkäkamera taskussa lenkeilläkin .
      Puhelimessani on karttapalvelut yms paikantimet , jottei muori eksy isossakaan kaupungissa taikka Pyynikin rinteillä .
      Seniorit , uutta oppimaan ja elämään helpotusta hankkimaan - kyllä me voidaan uutta oppia , ei noita puhelimia tarvi pelätä ikäihmisen-

    • Aika on kultaa

      Vanha näppyläkänny toimii, voi soittaa ja laittaa sp:tia. Ja voi vaihtaa akun uuteen.
      Nämä älyt suunnitellaan alunperin hajoamaan vuoden välein ja akkua ei voi vaihtaa.
      Ja miks tarttee seurustella koko ajan kaikiken samallaisten kaa ja hukata vaan aikaansa.
      Tee testi vaikka viikon: Paljonko nettosit käyttämälläsi kännyajalla.

      • esa h.1

        On vieläkin myynnissä älypuhelimia joissa on irtoakku.
        Kannattaa tarkistaa ostaessa. Itsellä Sony irtoakulla ja HTC myös irtoakulla.


    • terveys

      Minulla ei ole puhelinta ollut koskaan, kuljen aina naamatusten juttelemassa, jos on asijaa jollekkin, enkä viitsi kantaa moista kapistusta kourassani, on paljon parempaakin tekemistä, ettei tule huudetuksi hävyttömyyksiä kenellekään, Olen iloinen, että saan tavata kavereita kasvotusten ja jutella ja halata heitä ihania ihmisiä kavereita yms. jumalan luomia, ja vien aina jotain tuliaisiksi sen rahan edestä mitä menee joillakin puhelinlaskuihin ja kännykän ostoon. ihanaa, sitä se elämä on ai että se on mannaa, tehkää perässä. rakkaudella ja kaikella hartaudella ihanaa kesää kaikille.

      • Kännykkäkaluppi

        Kännykkä on pelastanut monen hengen, joten ei se mikään turha väline ole.

        Yleisöpuhelimet ovat täysin kadonneet katujen kulmista.


      • a.p. Kännykkäkaluppi
        Kännykkäkaluppi kirjoitti:

        Kännykkä on pelastanut monen hengen, joten ei se mikään turha väline ole.

        Yleisöpuhelimet ovat täysin kadonneet katujen kulmista.

        Onko sulla jokin ongelma? Etkö itse osaa tehdä suosittuja aloituksia, ja pitää sitten pilata toisen nikin maine?


    • commmppuutter

      Mulla Nokia joku, en tiedä numeroa. Voi soittaa ja lähettää/vastaanottaa tekstareita. Ei muuta , ei kameraa, ei mitään ja hyvin passaa mulle. Kun hajoaa , hommaan taas peruspuhelimen , jos sellaisia vielä on.Mulla on tietokone kotona, olen ihan ajassa kiinni , nii paljon kuin ITSE HALUAN .

    • naurava kulkunen

      älypuhelimet on homoille ja muille neiti-ihmisille. tosimiestä ei tollaset lelut kiinnosta.

      • Anonyymi

        Sano sitten niin kun joku toinen joutuu hoitelemaan asioitasi koska digitaalinen maailma on fakta , ja joka eimosaa itse niin hänelle tulee olemaaanvaikeuksia vähän joka asiassa . Ja lopeta tuo alentava tyylisi homoista he ovat siinä ihmisiä kun sinäkin joten lapsellista hourimista tuollaiset jutut


    • Oon vissiin tipahtanu kehityksestä, kun ei ole älypuhelinta. Jo useamman vuoden olen harkinnut älypuhelinta, mutta ne on niin kalliita. Sitten ne älypuhelimet on hervottoman kokoisia luureje, ettei taskuun edes mahdu. Ja kuullu olen, että niitä saa ladata ihan yhtenään. Yksinkertainen puhelin kestää ja riittää. Onhan se vähän ankeeta ettei nettiin pääse puhelimella.

      • Anonyymi

        Ei minun kännyni ole mielestäni mitenkään iso taskuun sen laitan kun menen kauppaan , niitähän on eri kokoisia . Ja kyllä se maksaa itsensä kun sen avulla säästää kaikki maksut joita ilman kännyä on maksettava kaiken maailman lisä maksuilla . Kerran se vaan kirpaisee kun sen ostaa


    • k/k

      Mulla on se insmatin tekemä malli joka on catepillarin klooni tai toisinpäin.
      Vahva se on ja painava hyvin kestää purotteluja mut pakkasella ulkona se on mitätön,
      paljainkäsin pitäs tökkiä ja silti ei tahro pelata.
      Päivänvalos siit ei näe mitään ja kun soitat palvelunumeroihin niin ala sit tökkimään näyttöä et saat ne ykköset ja muut numerot esiin.
      Aivan järjettömän kankee käyttää jos samal koittaa ohjata auraa parkkipaikalla.
      Vähän väliä se siivoo ICE numerot pois .
      Kesäkuus se mötikkä lentää nurkkaan ja kello katotaan almanakasta.

    • ammuuttavaksi halutu

      kaikki puhelimet on perseestä, minä en omista ainuttakaan joten poliisit joutaa tapettavaksi, tuomarit hirteen niillä ei ole ihmisarvoa koskaan ollutkaan, miten paskalla voi ollakkaan?

    • Hyvin pärjää!

    • Herra talossa

      Periaatteessa en halua puhelinta, joka on älykkäämpi kuin minä.

      • 14 + 14

        En minäkään. Enkä ole vielä edes 60 plus.


    • konnarinna

      Älypuhelimen voi ostaa. Mistä voi ostaa älyä?

    • uioiuio

      onko sellasta jossaolisi näppäin näyttö pitkittäis suunnassa suurempana. kuinka suuri sulla joka sanoit että näytön pitää olla riittävän suuri on?

      • esa h.1

        Taitaa kaikissa älypuhelimissa olla näyttö myös pitkittäis suunnassa ja kirjaimet/numerot voi suurentaa.
        Ihan 3-3,5 tuumaa riittää.
        Ostin Htc:n jossa 4,3 näyttö, vaikka pidänkin HTC:sta niin en ole tottunut niin isoon näyttöön!
        Sony xperia go, 3,5 tuumaa on mielestäni sopiva ja on vesitiivis vaikka ei ulkoapäin uskoisi: sisällä kumitiivisteet takaa tiiveyden.
        Verkkokauppa com. myy näitä ja hinta on 129,90 euroa.


    • Ei välttämättömyys

      Itse olen 16-vuotias, mutta sitä mieltä olen, että ei se älypuhelin mikään välttämätön ole kenellekään. Tietokone ajaa saman asian, ja vaikka vanhemmat ihmiset eivät tietokonettakaan haluaisi, pärjäävät he edelleen elämässä loistavasti. Ennen on pärjätty, joten miksi ei pärjättäisi edelleen. Itse omistan älypuhelimen ja tabletin, mutta pystyisin vallan mainiosti yhä elämään ilman niitä.

      • Ei toki.

        Älypuhelin on mukana kuljetettava tietokone, jolla voi soittaa . . .


    • niiiiiiina

      Mulla on samsungin simpukkapuhelin ilman kameraa. Halpa hyvä puhelin, akku kestää tosi kauan ja on erittäin kevyt. Mä en ainakaan halua mitään lääpittävää puhelinta. En todellakaan tarvitse sellaista. Soitan ja lähetän viestejä, siinä kaikki mitä mä tarviin puhelimelta.

    • Tavis01

      Pärjää kunhan vain voi soittaa minulla ei ole edes kameraa puhelimessa.
      Ei tarvitse olla niin riippuvainen kaikesta ja sitäpaitsi inhottaa kun suurin
      osa ihmisistä näprää koko ajan viestikapulaa

    • oldskool

      empä jaksanut ketjua lukea tarkemmin, mutta itse olen 30-vuotias ja nokia 1112 :lle mennään eteenpäin. Nuoremmille ihmisille noista älypuhelimista on kenties enemmän haittaa kuin hyötyä.

      sitä päivää odotan kun teleoperaattarit ilmoittavat, etteivät enää välitä kaksitaajuus signaalia verkossaan. Voi kuulostaa utopistiselta, mutta saahan näin hieman puhelinkauppaa.

    • Militantti Antti

      Pärjään vallan hyvin vanhalla Nokiallani, ja seuraava tulee olemaan Samsung! Ei enää ikinä Nokiaa!

    • Typsykkä

      Mulla on kans näppäinpuhelin, jolla pystyn soittamaan ja lähettämään tekstareita. Se riittää mulle ihan hyvin, muut voin tehdä koneella.

    • IDIOTISMIA!!!

      Itse olen 25-vuotias nainen ja minulla on Nokian peruspuhelin, jossa ei ole edes kameraa. Sehän on PUHELIN eikä mikään leivänpaahdintiskikonetelkkarirobottitehosekoitinmankeli! Eli riittää kyllä kun voi soittaa ja vastaanottaa puheluita tekstarit. Aivan älyttömäksi on mennyt koko homma. Opiskelen yliopistossa ja olen varmaan ainoa, jolla ei ole ÄLYpuhelinta eikä tule olemaan!

      • aamukahvit

        Mulla on vanha NMT. Aamulla laitan sen kahvimukiin ja keitän sumpit. Mitä pidempiä puheluita Kuumalle Linjalle on yön aikana soittanut, sitä lämpösempi aamukahvi.


      • tietää NMTt
        aamukahvit kirjoitti:

        Mulla on vanha NMT. Aamulla laitan sen kahvimukiin ja keitän sumpit. Mitä pidempiä puheluita Kuumalle Linjalle on yön aikana soittanut, sitä lämpösempi aamukahvi.

        Valehtelet. Vtun pösilö.


      • Sanoit sen itse :D

        Idiotismia!!! Muka 25-vuotias tulee tänne meiskaamaan vanhoille. Ai oikeen yliopistossa. Onpas ihmeellistä. Mitä täältä haet? Lihakasta täytettä?
        Hän tietää, ettei koskaan tule omistamaan älypuhelinta. Raukka luullee kehityksen pysähtyvän.

        Edustat todella hyvin nimimerkkiäsi!


    • eila 18v

      http://j.gs/39hi tällä pärjää hyvin

    • aijuska

      Minulla oli hetken kosketusnäytöllinen älypuhelin. Koska omistan kaksi koiraa vietän paljon aikaa lenkillä. Aika toivotonta oli vastaaminen talvella siihen aparaattiin, soittamisesta puhumattakaan. Nettiä kokeilin mutta eipä niin pientä pränttiä viitsinyt lukea.
      Kysyin pojalta että huolitko vai heitänkö seinään? Huolihan se. Eli käytän puhelinta soittamiseen ja joskus tekstareihin, netti on kivampi lukea kotikoneelta.
      Ystäväni 65 vuotias fiksu rouva ei voi ilman älykköään tulla edes pihalle tupakalle, aina tarvii vilkuilla jotain. Sanoisinko että ärsyttävää ja typerää, olen siis vähentänyt kyläilyni minimiin.

      • Anonyymi

        Ihan totta monella on kyllä älykänny aina ennen alla joka paikassa , mutta ei minun ainakaan tarvitse ottaa omaani esille jos keskustelen jonkun ihmisen kanssa vaikka pihalla , senhän päättää ihan itse miten paljon sitä käyttää


    • mulla puoliksi kosketusnäyttö ja siinä samassa myös se näppäinnäyttö ..niin kauan kun toimii, niin en vaihda ainakaan älypuhelimeen..tarkoitukseni on olla olematta netissä, kun oon kannettavastani kaukana eli kun en ole kämpälläni. akkua tosin joutuu lataa aika usein vaikka pääosin tuo mulla valmiustilassa onkin,näpyttelen perinteisesti tekstiviesteillä aika suuren osan asioistani

    • Nokian simpukka

      Mikä loppujen lopuksi siis on älypuhelin?

      • Kännykkäkaluppi

        Kyllä varmaankin tiedät millaisia sanotaan älypuhelimiksi, mutta laitan nyt kuitenkin linkin joistain Nokian älypuhelinmalleista.
        Mieli tekisi ostaa älypuhelin ja hankkia rajaton netti siihen, mutta odottelen jos hinnat laskisivat.

        Tavallisetkin kännykät olivat kalliita silloin aikanaan kun tulivat toimintoihin nähden. Tallessa on vieläkin Nokia 5110, joka oli ihan ensimmäinen kännykkäni ja on vielä toimiva vaikken sitä käytäkään.

        http://www.nokia.com/fi-fi/tuotteet/lumia/?dcmpid=bmc-src-google.Nonbrand


    • GamerGirl91

      En mie tarvi muuta ko puhelu- ja tekstiviestitoiminnot. Netti on kätevä tosin. Mun puhelimessa on edelleen vanhanmalliset kunnon näppäimet. En tarvi älyluuria.

    • örts.

      Luin jostain että puhelimet tulevat muuttumaan älypuhelimiksi ette sille voi yhtikäs mitään, No voihan tietsikallakin soittaa,laittaa tekstiä. Ainakin minä

      • älyttä iäti

        "Luin jostain että puhelimet tulevat muuttumaan älypuhelimiksi ette sille voi yhtikäs mitään"

        En osta "älypuhelinta" ikinä. Jos tavallisia puhelimia ei tulevaisuudessa ole kaupan, olen sitten kokonaan ilman. "Älypuhelin" on täysiverinen vakoilulaite.
        En osta mitään, jota mainostetaan älykkääksi.

        Olen 40 .


      • hmm...
        älyttä iäti kirjoitti:

        "Luin jostain että puhelimet tulevat muuttumaan älypuhelimiksi ette sille voi yhtikäs mitään"

        En osta "älypuhelinta" ikinä. Jos tavallisia puhelimia ei tulevaisuudessa ole kaupan, olen sitten kokonaan ilman. "Älypuhelin" on täysiverinen vakoilulaite.
        En osta mitään, jota mainostetaan älykkääksi.

        Olen 40 .

        Kyllä sitä peruspuhelinta voi vakoilla ihan siinä missä älyäkin. Samalla perusperiaatteella ne toimii.


      • äiti ei iäti auta
        älyttä iäti kirjoitti:

        "Luin jostain että puhelimet tulevat muuttumaan älypuhelimiksi ette sille voi yhtikäs mitään"

        En osta "älypuhelinta" ikinä. Jos tavallisia puhelimia ei tulevaisuudessa ole kaupan, olen sitten kokonaan ilman. "Älypuhelin" on täysiverinen vakoilulaite.
        En osta mitään, jota mainostetaan älykkääksi.

        Olen 40 .

        "Iliman älyvä iäti"? Iäti ja iäti? Luppoot vuan. Pietari ku portilla kysymyksiä asettelloo, suatat tarvita älyvä. Mietippä omalle kohalles, vaekka Samsungii.


    • kalkkis1

      Kyllä pärjää hyvin ilman älypuhelinta, jos on terve itsetunto ja puhelin toimii omiin käyttötarpeisiin. Itse pärjäsin hyvin viimekuuhun asti hyvin yli 10 v. vanhalla Eriksonilla, johon valitettavasti tuli akun latausongelma. Ilin vannonut, etten hanki uutta puhelinta ennen kuin vanha hajoaa. Nyt taskussa Sony älypuhelin, joka toimii kyllä enemmän kuin hyvin viikon totuttelujakson jälkeen ...

    • kirjavakissa

      Mulla on kans peruspuhelin 5.0 pikselin kameralla, enkä vaihda ennen kuin on pakko =)

    • eräjorma

      yhen älypuhelin erehyin ostamaan,tieshän sen jo että minun käytössä kesti 2 viikkoa.ostin sitten catepillar perus kännykän ja se riittää

    • Puh & txt

      Vain yksi kymysys: miksi puhelimen pitäisi olla jotain muuta kuin puhelin? En tarvitse edes sitä kameraa, jonka kylkiäisinä pakosta saa.

      • etusormi sirosti

        Siksi, ettei tarvitse raahata tietokonetta mukana. Kännykkä on pieni ja kevyt.


      • Ihan oikeasti
        etusormi sirosti kirjoitti:

        Siksi, ettei tarvitse raahata tietokonetta mukana. Kännykkä on pieni ja kevyt.

        Ihan totta? Joka paikassa ei ole tarvis tietsikkatoosaa - eikä edes kännykkää. Onko koskaan juolahtanut mieleen?


    • Höpö hommaa

      Ihan turha koko älypuhelin, aivan hirveän isoja ovat , eipä mahdu minun taskuun semmmoinen, en ole ostanut älypuhelinta enkä osta, ei ole tarvetta tuommoiselle, tietokoneet on erikseen keksitty. Älypuhelimet on Bisnes ja se on nykyään muotia, ja höppänät ihmiset ostavat noita, kohta ne ovat menneen talven lumia.

      • kätevästi kädessä

        Minun taskuuni mahtuu hyvin tämä, jolla nytkin kirjoitan sohvalla makaillessani.


    • L - L

      Ei ole! Käytössäni on vanha Nokian luukkumalli jonka tyyppiä en tiedä.

      Täytynee varautua kohta uuden peruspuhelimen hankintaan koska tämän vanhan lunksun akku ei enää pidä hyvin varausta vaikka olen aina käyttänyt sen tyhjäksi ensimmäisten kertojen lisäksi.

    • Äly hoi älä jätä

      Oleellisin asia puhelimessa nykyään on akku.
      Älypuhelin toimii hyvin vähän aikaa, koska akkua ei voi vaihtaa...
      Lisäksi sovellukset joita puhelimeen tunkee kuluttaa akun nopeasti loppuun.

      Seuraava ostos on halvin luuri, juuri akun vuoksi.

      Käytän kännykkää tekstaamiseen ja puheluihin.

      • Niimpä...

        Kyllä akun voi vaihtaa, kun ottaa semmoisen, johon sen voi vaihtaa.

        Ei puhelimen "äly" aseta mitään rajoituksia akun tyypin tai kapsiteetin suhteen. Aivan samat asiat pätee älypuhelimen akulle, kuin tavallisen puhelimen akulle. Mutta toki enempi prosessoritehoa ja iso näyttö vievät enemmän virtaa, jos niitä koko ajan käytetään.

        Jos akun pitää kestää erityisen pitkään siksi, ettei ole verkkovirtaa jatkuvasti saatavissa, vaihtoehtoja on useita. Voi ottaa puhelimen, johon akku on helposti vaihdettava, voi käyttää ulkoista lisäakkua, voi käyttää aurinkokennolaturia, jne...


      • WIFI pois

        "Käytän kännykkää tekstaamiseen ja puheluihin. "

        Ota se WIFI pois päältä jos et käytä, niin akkukin kestää .


    • Näppäimellistä älyä

      Nykyään älypuhelin lienee poikkeuksetta kosketusnäytöllinen, mutta onhan niitä ollut näppäinälypuhelimiakin, kuten Nokian C5-00 ja joukko vanhempia Symbian-malleja. Cee-viitosta sai vielä kesällä 2013 ihan uutena kaupasta.

      Älypuhelin on aika huono nimitys, koska kyseessä on käytännössä kämmentietokone, joka toimii tarvittaessa myös matkapuhelimena. Prosessoritehokin alkaa olla sitä luokkaa, että vanhat pöytätietokoneet jäävät kirkkaasti taakse.

      • Kämmäri

        Älypuhelin tai kämmentietokone, KÄMMÄRI olis hyvä nimi.


      • dgfqdegf
        Kämmäri kirjoitti:

        Älypuhelin tai kämmentietokone, KÄMMÄRI olis hyvä nimi.

        Tosi idiootti nimi.


      • mämmäri
        Kämmäri kirjoitti:

        Älypuhelin tai kämmentietokone, KÄMMÄRI olis hyvä nimi.

        Hyvä ehdotus tuo "kämmäri". Jotenkin pitäisi kuitenkin erottaa tabletti ja älypuhelin. Ja vielä puhelintabletti. Tabletille ajattelin "tabu" (mitä sanoo VALVIRA?),. Älypuhelimelle "äpy" (mitä sanoo teekkarit?). Puhelintabletille "puta" (espanjaksi huora?). No pistäkää paremmaksi.


    • dlfkjghdlfkgjdlfg

      NIin sillä älypuhelimella onkin niin vitun mukava selata sitä nettiä vaikak tehoja löytyy. Vitun kallis lelu. Miettisitte sen lyhyen linja-auto-mikälie-ratikka-auto matkan mieluummin sitä miksi olette niin perseestä.

      • Nimim€rkki

        Sitten kun itse uskallat Suomen rajan ylittää, huomaat miten kiva on lukea vaikkapa kotimaan uutisia ulkomailla vaikkapa kännykällä. Tai tutkia seuraavan paikkakunnan majoitusvaihtoehtoja / julkista liikennettä y.m. viihdykettä. Toistaiseksi olet tällä palstalla pelkkä (tähtitähtitähtitähtitähti), eikä nyt puhuta avaruudesta.


    • jossainasioissaparem

      Itselläni oli aikanaan nokia 5210 iskun ja vedenkestävä pieni keltavärillinen puhelin 2000-luvun vaihteessa, joka oli aivan loistava! Ajanhammas rupesi siinä kolottaa ja hankin itselleni 2004 nokian 6100 mallin, joka on minulla vieläkin tallessa! Kestänyt vuoden ryynaamisen armeijassa ja toimii täydellisesti vieläkin! Vasta vuosi takaperin hankkisin ensimmäisen älypuhelimen, jonka piti olla iskun ja vedenkestävä, koska jotkut kalliit iphonet varmasti rikkontuu heti minulla! :) Minulle suositeltiin samsung Xcover 2 puhelinta. Hyvin on toiminut ja voin sanoa, että on todellakin muutama ohjelma mitkä helpottaa ja hyödyntää arkipäivässä paljon: 1) internet: Jos jotain nopeasti tarvii tietoa niin ei muutakuin kännykkä taskusta ja hakusana siihen 2) verkkopankki: Nykypäivänä, jos esim haluat katsoa saldoa tililtäsi, niin ottomaatilla se taitaa maksaa jo jonkun verran.. Taskusta luuri ja tsekkaaminen sekä laskujen maksu ilmaista 3) Whatsapp: Voin sanoa, että tuon ohjelman kun sain puhelimeen niin laskut tippui tekstareiden osalta 90%!! Toimii samalla tavalla kuin tekstarit mutta käyttömaksu tulee kuuakusihinnasta joka koostuu netin kuukausimaskusta eli itselläni se 5€/kk.. Tuossa ainakin minulle konkreettiset jutut mitä ilman en halua olla.. Jos vuoden 2004 nokian 6100 malliin saisi nuo toiminnot esimerkiksi, niin otan heti takaisin käyttöön tuon näppispuhelimen! ;D

      T: mies, 28v =)

    • eee2

      Ei oo enkä hanki.

    • TaskuunMahtuu

      Itselläni on Applen älypuhelin, jonka osto on osoittautunut hyväksi hankinnaksi. Olen opiskelija ja on kätevää, kun älypuhelimen avulla pääsee nettiin etsimään tietoa nopeasti ja helposti, tai vaikka kielten opiskelussa käyttämään tarvitaessa kääntäjää. Nykyäänhän kouluissa siis ainakin lukioissa suositellaan omien opiskeluita helpottavien laitteiden tuontia kouluun. Esim tablettitietokone. Älyuhelin ajaa saman asian, mielestäni vielä helpommin eikä vie paljoa tilaa! Älypuhelimiin voi myös ladata ilmaiseksi viestipalveluja joilla voi lähettää ilmaiseksi viestejä ja kuvia saman palvelun muille käyttäjille. Nykyisin hyvin harvoin joudun lähettämään viestejä, kun voin lähettää niitä ilmaiseksi esim. Whatsapissa.

    • SkySky

      Minulla kolmas puhelin (Nokia) sitten vuoden 1997 jälkeen milloin ensimmäisen puhelimeni inttiaikoina ostin. Tämä nykyinen hankittu 2009 ja mielestäni ei ole kun ehkä elinkaarensa puolivälissä jos vain kestää(akku), toimintoja tässä on enempi mitä voikaan tarvita. Uutta luuria voisin harkita joskus 2019-2020..mahdollisesti.

    • -.,,.-

      Eka mobiilipuhelin meillä oli vuonna 1976.

    • mummo vaan

      Toinen älypuhelin menossa. Ensimmäinen oli Nokia, nyt Samsung.

    • mai mii

      ei ole älypuhelinta, enkä sellaista tarvitse, leluiksi ne lienee tarkoitettukin

    • älytön puhelin

      Omalla älyllä olen vieläkin pärjännyt, valitettavasti se ei enää monilta onnistu.

      • ei älykameraa

        Niinpä niin. Kaikki käytettävissä oleva äly on pakattu sinne puhelimeen ja korvien väliin on jäänyt vain vaimeata huminaa.


    • On ja on

      On älypuhelin on tabletti, ettäs sen tiedät.

    • Perusluuri on jees

      Ostin vuosi sitten älypuhelimen, Samsung Galaxy S2:n. En oikeastaan edes tiedä miksi ostin tuon, kun en sillä muuta tee kuin lähetä tekstiviestejä ja soittele. En halua asentaa mitään Facebook yms. sovelluksia sille, häiritsee ajatus siitä että kuka tahansa voisi koko ajan ottaa yhteyttä somen kautta. Melkein toivoisin että olisi tuon älyluurin tilalla ihan peruspuhelin. Ehkä seuraava puhelin tulee olemaan jokin mahdollisimman simppeli sitten :P

    • en oo ees seniori

      hankin vuosi sitten älypuhelimen.

      on ihan paska. menee joka kerta hermot sen käyttöön.

      äkkiä hankkimaan takaisin tavallinen puhelin, tietokoneella saa sitten hoitaa kotoa ne muut jutut.

    • Pekka68.

      Ei ei ei älypuhelimille! Ennenkin on pärjätty ilman, ennen oli muutenkin paremmat ajat kun Kekkonen oli pressa.

      • Kekkosen jälkeen

        Juu, ihan hyvin oli ennenkin. Puhelimen numerolevyssä oli silloinkin ykkösen kohdalla ABC ja kakkosen kohdalla DEF, tai jotain sinne päin. Eli tekstiviestien lähettäminen oli jo silloin mahdollista. Kekkosen autossa oli Ericssonin NMT ja Luoston pihassa odotti BMW. Ennen oli ennen, nyt on sen jälkeen.


      • Kekkosen jälkeen kirjoitti:

        Juu, ihan hyvin oli ennenkin. Puhelimen numerolevyssä oli silloinkin ykkösen kohdalla ABC ja kakkosen kohdalla DEF, tai jotain sinne päin. Eli tekstiviestien lähettäminen oli jo silloin mahdollista. Kekkosen autossa oli Ericssonin NMT ja Luoston pihassa odotti BMW. Ennen oli ennen, nyt on sen jälkeen.

        Ykkösessä ei ole kirjaimia eikä noilla kirjaimilla ole mitään tekemistä tekstiviestien kanssa. Idea on, että numeron voi muistaa sanana.


    • Kalkkismuija

      Itse olen 53-vuotias "seniori"nainen ja ihan normi näppäinkännyn omistan. Työmatkat niin kuin kaikki muutkin matkat kuljen autolla, en silloin tarvitse älykännyä. En myöskään töitä tehdessäni voi enkä halua olla koko ajan naama kiinni kännykässä ihmetellen, että mitä ne kaverit siellä somessa sillä hetkellä touhuilee. Käyn siis töissä ihan pelkästään töitä tekemässä. Itse käytän läppäriä netissä "touhailuun" ja navi on mulla autossa ollut jo niin kauan, ettei silloin vielä oltu kuultukaan älykännyköistä. Joten minulla ei edes olisi mahdollisuuksia käyttää älykännyä missään muualla kuin kotona, joten olen kokenut sen ostamisen täysin turhana. Ainoastaan valokuvien laatuun, käsittelyyn ja nettiin siirtämiseen olisin kaivannut älykännyn ominaisuuksia.

    • Eiköhän mikä vaan puhelin kelpaa millä pystyy soittamaan ja kirjottamaan viestin, vaikka oonki nuori ihminen. Niin en ymmärrä kun kaikilla pitää olla 500 euron puhelimet ja vielä jotkun tabletit??? turhuuksia, mitä teet jollain kosketus näytöllä? - et mitään?

      • seniori

        Naurattaa koko "äly"tön puhelin hysteria..ajan bussia työkseni kaupunki liikenteessä ja katselen kauhulla kun ihmiset kulkee älypuhelin kädessä katse naulittuna sen näyttöön piuhat korvissa eivätkä seuraa ympäristöään"liikennettä lainkaan!Höpöttävät bussissa kaiken kansan kuullen henk.koht. asioita..Varmaankin kohta tapahtuu evoluutio ja ihmiskunnalla kasvaa käsi korvaan kiinni..miten on voinut ent.matkapuhelin muuttaa ihmiskunnan käyttäytymisen?Koen itse välillä rasittavaksi että niin sanottu rauha joka oli lanka puhelinten aikakaudella on menetetty.Olet tavallaan aina puhelimen vankina..toki sen voi sammuttaa..unohtaa..Kuitenkin totean vain että älkää hermostuko kyllä perus puhelimia on ja tulee olemaan.Minulle ei älytöntä laitetta tule koskaan.TV on vihteeseen kotona,tietokone nettiä yms.käyttöön..


    • Alä osta

      Aloittaja, älä helvetissä mene ostamaan älypuhelinta, aivan turha kapistus. Ensinnäkin sitä joutuu joka päivä lataamaan. Toiseksi kirjoittaminen sillä on yhtä helvettiä. Kolmanneksi pienen ruudusta ei kunnolla näe oikein mitään.

      Minä tiedän, ostin puoli vuotta sitten ja kyllä kaduttaa. Kesäksi ostan kunnollisen tavallisen puhelimen, ns. älypuhelin saa jäädä pöytälaatikkoon pölyttymään. Tai voisinhan sen jollekin antaa...

      • mää niin tiiän

        Ymmärrän, jos pieniruutusen menit ostamaan. Lapiokouralle toki isommatkin näytöt ovat tuskaa näppäimistöjen kanssa. Erehdyin työntämään uuden SIM-kortin vanhaan Nokian 6120:aan ja se tyrkytti nettiyhteyksiä. Uteliaisuuttani kokeilin. Yhteys toimi, mutta tikkuaskin kokoisesta ruudusta oli mahdoton lukea yhtään mitään. Nauratti kuitenkin sekin kallis hupi.
        Nykyinen viistuumanen ei helposti lähde mukaan. Shortsin reisitaskuun ehkä, muuten vaikeaa. Kamerahan se on joka yleensä puuttuu kun tarvitaan. Puheluista viis.


    • Porno-Pera

      Voiks älypuhelimella kattoo pornoo, onko hyvä kuvanlaatu, entä ääni, sekin laadukas? Jos voi niin heti aamulla meen ostaa. Paljonkos sellanen maksaa, mist niit saa?

      • sung puheling

        Täs olis tarjolla hyvä SamsingVB3826DX. Uutuusmalli parannetuilla kuvilla. Neäyttö on leffateatterin kokonen ja eänenlaatu uskomaton, niinku koko puhelinnii. Höyhenen kevyt mutta hyvältä neäyttää kummassakkii taskussa. Vi***yhteys toemii joka paekassa. Ja pallauttaa soap vaikken olis kotonakkaan. Osta nyt, toinen puoleen hintaan!


    • Pärjään ilman älypuhelinta erinomaisesti ,koska työssäni EN tarvitse kuin peruspuhelinta ja silloinkin tulee liian suuria puhelinlaskuja.

    • Äly hoi

      Pärjäät varmasti, jos siirryt älypuhelimeen voi mennä äly ja hermot, pidä puhelin puhelimena ja tietokone tietokoneena. paras ratkaisu, olen kokeillut lähes kaikkia,
      Eihän lihapullaankaan käy mausteeksi hajuvesi, tai ainakin huonosti ?????

    • touhukas

      Tietokone ja tavallinen puhelin riittää. Miksi jokaisella tulisi olla tarve leikkiä noilla "teknoleluilla"? Muutakin puuhaa voi keksiä, unohdetaan teknoleluilla leikkiminen. Eikä tuo tietokonekaan ole välttämätön, mutta jotkut älyttömät päät keksivät verkkopankki pakon jossa laskujen maksu vaatii tietokoneen. Ennen riitti laskujen maksuun, että oli rahaa, mutta nyt laskunmaksu edellyttää tietokoneen hankkimista ja sitä seuraavia riesoja: jatkuva päivityspakko ja tietoturvasta huolehtiminen. Ei ennen vanhaan kuluttajan tarvinnut miettiä mitä teknovehkeitä pankilla ja pankinvirkailijalla on käytössä siellä tiskin takana. Ja palvelu pelasi hyvin. Nyt pankkiasiakas on "integroitu" pankin järjestelmiin tiukasti. Järjetöntä.

      • Kyllä laskuja voi maksaa yhä ilman tietokonettakin. Tietokoneella Sr vain on helpompaa. Nykyään laskuja välitetään moninkertainen määrä verrattuna siihen, mitä esimerkiksi 20 vuotta sitten. Ei asioita voi tehdä niin tehottomasti kuonon ennen - ainakaan ilman, että käyttäjä maksaa.

        Puhelimella maksaminen on vielä helpompaa, kun viivakoodin voi kuvata kameralla.Älypuhelin on lyö halvempi kuin tietokone.


    • olen suomalainen

      on se ihanaa kun joka tunti löytyy jotain uutta valitettavaa

    • nainen8

      Tästä viestiketjusta näkee, että kautta aikojen on ollut ihmisiä , jotka ovat oivalluskykyisiä ja rohkeita , kauas katsovia. Ihmisiä , jotka ovat mahdollistaneet ihmiskunnan suuret löydöt , keksinnöt yms.
      Janan toisessa päässä ne kaikkea uutta pelkäävät jäynät , jotka aikanaan vastustivat henkeen ja vereen kännyköitä ja roikkuivat lankapuhelinten luureissa hampaat irvessä.
      Kaippa molempia ääripäitä tarvitaan : jäärät estävät liian hullut ideat , kokeilunhaluiset vievät elämää eteenpäin .
      Mutta sitä en suostu uskomaan , että me seniorit , ainakaan kaikki , ollaan oppimiskyvyttömiä pelkureita tai kehitystä liikaa jarruttavia jääriä !
      Älypuhelin on nykyaikaa, ei pelätä , vaan käytetään huolella ja viisaasti : Miten olis kaksi kännykkää , toinen halpa ja idioottivarma arkeen ja tämmönen älypuhelin tietokoneen avuksi matkoille yms. , koska se on taskuun sopiva apulainen .

      Pysytään me seniorit elämän virrassa rauhallisesti mukana , jokainen omalla , itselleen sopivalla tavalla .

      • eppu2

        Mulla on ihan perusnokia, mutta nuorempana oli se hienoo, olla ajan virrassa mukana.
        Leirintäalueilla nostaa monta kiloa painava NMT pöydälle.
        Ja jotkut täällä vielä valittaa, että älypeet on suuria.
        Kehitys kulkee eteenpäin, aina ne uudet asiat juurtuakseen tarvitsee 1-2 sukupolvea.


    • valinnan vapaus

      Älypuhelin käy tietokoneesta,jos se jollekkin riittää niin hyvä on eikä nettikään ole välttämätön,

    • juniori 51 v

      Käytätte mitä kojetta vain, muistattehan, että kaikki puhelut, tekstarit, selaushistoria, pankkitoiminnat, kirjastolainaukset, kortilla ostokset, rahan nostot, liikkumisenne paikasta toiseen, matkustelu, ostot netistä, skype-viestit ja -juttelut, kaikki facebookissa ja esimerkiksi täällä antamanne henkilökohtaiset tiedot, ja paljon paljon muuta tallennetaan NASA:n holveihin ikuajoiksi. Jos teistä tulee "epätoivottru henkilö" valtaapitävien mielestä, vaikka siksi, että haluatte takaisin vapauteen, kaikkea tekemäänne, vuosien takaa, voidaan käyttää teitä vastaan. Sillä voidaan kiristää teitä ja vangita, sakottaa, nolata, tehdä työttömäksi.

      Ja muistattehan, että monet puhelimet, sen lisäksi, että ne voidaan paikallistaa, toimivat mikrofoneina ja kuulevat kaiken lähellä puhutun. Joissakin kamera voi tallentaa näkymää silloinkin, kun kameran luulee olevan pois päältä.

      Miltä tuntuu elää tällaisessa maailmassa? Haluaisitteko takaisin vapauteen? Haluatteko lastenne ja lastenlastenne jäävän tähän vankilaan, kun itse pian pääsette pois?

      • hop hop

        Olen hyvilläni jos Nasa on kiinnostunut minusta, Taidat olla luulosairas,mee hakee apua ettei pahene


      • nainen8

        Hyvä nimim. "juniori 51 v"
        Et ole enää juniori :)
        Puhut kyllä asiaa siinä , että kaikki nämä uudet tietotekniikan keksinnöt luovat uutta maailmaa ja kaikki siihen kuuluva ei ole hyvöksi ihmiskunnalle.
        Mutta nyt on niin , että maailma on tälläinen ja kysyn , miten sen voisi näillä oloshteilla pitää hyvänä?
        Jos vastustat jotain , tutustu siihen huolella , tiedä mistä puhut , ja yritä vaikuttaa epäkohtiin rakentavasti .
        Tämä tietoyhteiskunnan kehitys on toteutunut , se on ihmisten arkea kuten perustietokoneet.
        Viisas ja taitava käyttää niitä huolella ja niitten opettaa huolellisen käytön lapsilleen .
        Kaikkea ihmisen keksimää voidaan käyttää hyvään tai pahaan.
        Seniorina haluan käyttää elämänviisauttani ta tietotaitoani hyvään .
        Siksi en pelkää älypuhelinta , vaan olen tutustunut siihen , käyttöön ja vaaroihin huolella ja " alistan " sen järkevään hyötykäyttööni .
        Yritän kaikin tavoin vaikuttaa näiden uusien tulokkaitten tuotekehittelyn parantamiseen.
        Lastenlasteni puolesta teen työtä , lapseni käyttävät jo kaikkea tietotekniikkaa hallitusti ja turvallisesti , riskit tunnistaen.


    • mies kolmekymppinen

      Voin sanoa ylpeänä, että älypuhelinta ei ole, eikä tule. Ja ikää on vähän päälle 30 vuotta.

      Tähän on käytännössä kolme syytä.

      1. Minulle kännykän funktiona on puhelut, tekstiviestit, kalenteri ja herätyskello. Kaikki muu on aivan turhaa. (No radio on kyllä ihan kiva lisäominaisuus matkoilla, mutta muita ominaisuuksia en tarvitse).

      2. Halpa kännykkä on kestävämpi kuin kalliit älypuhelimet, eikä tule suuri huoli, jos se hajoaa.

      3. Tavallinen kännykkä kestää lataamatta pidempään kuin älypuhelin.

      En ole sinänsä tietotekniikkavastainen. Ostin juuri uuden kannettavankin ja pöytäkonetta päivittelen myös säännöllisesti. Minusta älypuhelin vaan on huono tietokoneen korvike niin viihdekäytön kui hyötykäytönkin suhteen. En tykkää tiirailla nettisivuja esimerkiksi pienestä ruudusta tai lueskella maileja siitä. Ja parempia kuviakin esimerkiksi saa otettua oikealla digikameralla.

      Älkäähän siis seniorit olko huolissanne. Ei älypuhelin ole lainkaan tarpeellinen kapistus. toki kannattaa hankkia jos tykkää, mutta suurimmaksi osaksi pelkkä leluhan se on :)

      • mikä kullekkin

        Mulla taas pöytäkone on melkein tyhjän panttina,muutaman kerran kuussa käytän ja maksan siitä liittymä maksua, koska olen yleensä muualla kuin tuo kone,Tabletti ja peruspuhelin riittää.


      • turhakkeista luopunu

        mies kolmekymppinen.Lisäisin vielä ja rahareikä taloudessa.


      • näi se on.

        Kelle on lelu, kelle ei. Mielestäni älypuhelin on tätäaikaa ja moneen myös tarpeellinen. Tuossa katsellessani kerran junassa, kun eräs "kuuro" keskusteli kännykän avulla ystävänsä kanssa.
        Erinomainen väline. Se avaa ovia monille ihmisryhmille. Aikoinaan tapeltiin samoin argumentein pelkkää kännykkää vastaan, mutta nyt se on jokaisen taskussa.
        Eli, laitteisto on ja elää tarpeisiin ja sillä selvä.
        Velimies, joka ei millään ole ottanut mitään tekniikkaa vastaan, ei edes pankkikorttia, niin tosin puhelimella soittaa aika usein ja pyytää katsomaan sieltä netistä sitä ja tätä.
        Kyse on vain asenteista ja siitä omasta "siisaussarvesta".

        Tietenkin ikä saattaa tulevaisuudessa rajoituksia kullekin, mutta niin kauan kun nämä silmät näkevät ja sormet pelaa, otan vastaan huomista päivää.

        Muutoin saa viestiä kuin intiaanit aikoinaan, ensimmäisen viestin kohdalla, kun vilttiä heilutti nuotion päällä.

        "Viltti tulessa, mitä tehdään"?


    • luuri1

      Minulla on kaksi liittymää, joista toinen on ns. julkinen ja ykkösliittymä. Liittymälle puhelin on älypuhelin ja sen kautta teen monia asioita, joita ei perusluurilla pysty tekemään. Niitä asioita on mainittu jo ylläolevissa viesteissä.
      Toinen liittymä on vain harvoille ja valituille. Se on salainen. Siihen riittää pelkästään teksiviestien lähettely ja puhelut, joten luurina on peruskännykkä kameralla, jolla saa ihan hyviä kuvia. Jokainen valitsee siis kännykkänsä tarpeen mukaan.
      Tiedän yhden mieshenkilön, jolla ei ole kännykkää, eikä kotona edes kiinteää puhelinliittymää. Hän ei käytä edes tietokonetta. Onpa vielä täysijärkinenkin ja työelämässä. Minä en puutu toisten asioihin ja tehköön jokainen siis yhteyksinsä suhteen, miten parhaaksi näkee.

    • tyytyväisiä ollaan

      ei pärjää ei. Tämä mullistus on pysyvä ja tyytyväisenä nuo meiänkin 4v ja 5v tyttöset samsungin tablettia näplää minkä kerkiää. Vaimon kanssa ostettiin koko perheelle uudet älypuhelimet viime jouluna. Kätevää kun voi hakea tietoa missä tahansa tilanteessa. Vaikka kesken autoremontin voi katsoa jonkin jutun netistä tai esim. vieraassa kaupungissa etsiä jotain tiettyä kauppaa tai muuta paikkaa.

      • seniili

        Totta puhut. Vertailun vuoksi voisi kuvitella entisiä "hyviä aikoja".
        Kodin Suuri Tietosanakirja 1-10 vei kirjahyllytilaa noin metrin ja tiedon hakeminen vaati aikaa. Tuloskin oli yleensä sen 10 vuotta vanhaa tietoa.
        Tänään tuorein mahdollinen tieto hurahtaa läppärin näytölle tai kännykkään sekunnissa.
        Entäs sitten tuo 10-osainen tietosanakirja matkalle mukaan? Ei ehkä toimis.
        Pitäiskö sittenkin hyväksyä tämä kehitys?


      • Näin meillä

        Meidän kaksi ja kolmevuotiaat pojat ovat jo tablettien ja älypuhelimen suurkuluttajia. Kyllä vanhustenkin pitää sellaiset ostaa.


    • 20+11

      Olen onnellinen koska seurustelen miehen kanssa jolla ei ole älypuhelinta eikä nettiä. On turvallista ei tarvii miettiä mitä touhuilee silloin kun ei olla yhteydessä.

      • nokia 1630

        Se käy varmaan kirjastotädin koneella katsomassa hardcorea.


      • seniili

        Kiitos vihjeestä.
        Hävitän kännykkäni ja olen taas VAPAA!


      • Papan ilot

        @20 11

        Jos sun miesystäväsi on vahanliiton miehiä ja selailee pornolehtiä ja kenties soittelee seksilinjoille.


    • th.

      Kyllä älypuhelimen käytön oppii vanhempikin ihminen. Itse olen 63 vuotias ja kännykkänä Samsung Galaxy S5. Edellinen oli S3, jonka hankintaa harkitsin todella pitkään, koska kaikki aiemmat olivat Nokiaa aina 2110 mallista alkaen. Siirtyminen Androidiin oli loppujen lopuksi yllättävän helppo.

    • seniorin puolesta

      Sinulle seniori! Äidilläni on tavallinen kännykkä ja sekin aina hukassa.Elämä on mennyt yhdeksi kännykän ympärillä hyörimiseksi.Tuntuu torvelolta,kun ihmiset kaupassa puhuvat suureen ääneen omia henkilökohtaisia asioita.Sinäkin mietit,kallupoit mikä puhelin pitäisi olla?.Sanon vaan,että älypuhelin,koska aika menee siihen suuntaan,että kohta ei ilman älypuhelinta voi elää.Kauhulla odotan,koska äitini pitää ostaa se satasia maksava älyluuri.Miten sitä sitten kissojen ja koirien kanssa etsitään.

      • seniili

        Rauhotu hyvä ihminen! Sulla sentään kissat ja koirat apuna. Mulla vaan naapurin kissa ja sekin enämpi kiinnostunut kärpäsistä kuin kännyköistä.
        Kauhulla odotan kun sun äidille pitää ostaa lentokone, jota hän ei osaa lentää.
        Istu alas ja mieti vähän.


    • seniili

      Ononon. Mikä lie kiinalainen viiden tuuman CUBOT. Hyvin toimii satasen puhelimeksi. Testeissä luokitellaan S3:n ja S4:n välimaastoon.
      Varapuhelimena Nokian näppyläpuhelin. Sekin vielä toimii, ilman näppylähanskoja.

    • hankkikaa älypuhelin

      Ikävää, että vanhojen luurien omistajat suuttuvat tällä tavalla älypuhelinten omistajille, kun eivät osaa itse käyttää niitä.

      • seniili

        Äläpä nuolaise ennenkuin tipahtaa.
        Älypuhelimet ovat joillekin liian kalliita. Närkästyminen näiden juttujen lekemiseen voi johtua siitäkin.


      • Snaijaatko ?

        Osaamisesta ei ole lainkaan kysymys. Vain ja ainoastaan tarpeesta, puhelin on viestintälaite, ei muuta. Aihe on myös kestävyyskysymys, kestävän kehityksen kysymys, jos kykenet ymmärtämään.


    • byui

      Minulla riittää normaali kännykkä kameralla. Nettiasioinnin hoidan kannettavalla.
      Älypuhelinta en tarvitse, syystä että sillä on vaikea hoitaa pankki, virasto, ynnä muita vastaavia asioita. Saatikka kirjoittaa nopeasti. Nokia sai ennen puhelimen akun riittämään 2 viikkoa, mutta noi pitää olla narun päässä melkein puolenpäivän välein.
      Minusta ne ovat vielä keskeneräisiä. Laittasivat ees akun semmoiseksi että kestäis viikon päivät. Sama kanssa kompaktikameroiden kanssa - akku kestää salamaa käyttäessä pyöreet 20-30 kuvaa. Tekee paljon sellaisella kameralla kun on reissussa jossakin eikä oo virtaa lähellä.

    • terveys

      Ennen olikin enemmän lapsia, kun ei ollut sähköä. Illalla vällyjen alla toisiaan lämmittelivät päällekkäin, nukkuivat yöt vierekkäin, aamulla taas päällekkäin ja aamukahville ja työhön päiväksi, ei ollut salarakkaita eikä kenkiä varastot täynnä, vaan yhdet talvella kesällä keskiviikkoisin ja lauantaisin pihasauna lämmitettiin. vaimo valmisti rakkaalle miehelleen ja lapsilleen ruokaa ja rakasti ja rakasti. molemmat ja kaikki voivat hyvin. nykyään korkokengän kannat kopsahtaa yhteen ensimmäisen riidan alkaessa ja kännykällä salarakkaalle soittavat ja kaikki on hajallaan, milloin mikäkin. mies ja vaimo rakastakaa toisianne ja lapsianne ja olkaa mummoja ja ukkeja. ja rakastakaa se on ihanaa.

    • 6+6

      Eräs ystäväni näpäytti kerran viisaasti; "tyhmät ihmiset tarvitsevat ÄLYpuhelinta"

      Itse olen omistanut älypuhelimen vähän päälle vuoden (lumia 800).
      Monet ystäväni ivailevat puhelimen surkeudesta ja siitä kuinka kannattaisi ostaa samsunging tai applen puhelin ja vielä se uusista uusin ja kalleimmasta kallein, ovat kuulemma rahansa väärti.
      Mutta en ole niin orjentoitu puhelimen käyttäjä, minulle riittää perustoiminnot, soitto, viestittely ja sähköposti luku ja kamera on ihan kiva.

      • seniili

        Ivailijat luultavimmin nuorisoa. Tähän on tultu: osta osta osta vaihda heti uusimpaan, vain meiltä erikoishintaan.
        Myyjät käyvät agressiivisemmin kimppuun, koska tietävät että netistä löytyy sekunnissa vertailuhintoja.
        Mehän emme tuohon halpaan mene!


    • tankjuuu

      Näkyy olevan montaa mielipuolta,hyvä kun ei tuu riitaa jos mulla on älypuhelin joten olen tyytyväinen.

    • Kyllästynyt!

      Puhelin- ja tietokonenarkomaanit tulisi ohjata pakkohoitoon. Tunnen ihan liikaa niitä joiden koko elämä on internetissä, ja 95% hereilläoloajasta menee puhelimen/tietokoneen räpläämiseen, myös auton ratissa.

      Olisihan se hienoa jos kaverit joskus lähtisi uloskin kuten ennen, mutta se tuntuu olevan jo miltei mahdotonta koska se elämä tosiaan on siellä "sosiaalisessa" mediassa, joka onkin ihan heIvetin kaukana mistään sosiaalisuudesta.

    • Eilen soitteli joku tyyppi Elisalta.
      Ei saanut kanssani kauppoja aikaiseksi.
      Mutta oli se vaan niihhianoo laittaa äly pöydälle ja kaiutin päälle.
      Ihan vapain käsin saatoin jutella.
      Nokia 1520 loistavalla äänen-laadulla.
      Piti ihan itsekin muuttaa puhe-tyyliänsä lähemmäksi Olavi virtaa ja Perry Comoa.
      Nokia on siitäkin hyvä että se ei koskaan estä ulkoilua, saati muita
      harrastuksia.
      Mukavasti vain tukee taustalla.
      Laitoin sen ääneksi yhden lemppari-kappaleeni.
      Kaikki aina bussissa ihastuvat.
      Kun sen äänen-toisto on niin loistavaa laatua.
      Ykskin järee tyyppi sanoi että toi on hiano.
      Jos toi olis ollu joku tilulilulii...
      Olisi kuulema turpaan tullu.
      Se sano ettei se yleensä tykkää vanhuksista.
      Juotiin sitten porukassa kahveet.
      Se tarjosi.
      Sekin oli joskus tavannut Ari Vatasen ihan livessä.

      H.

      • kun ei

        Jos olis tuo nokia antroid liitymällä olisin ehkä ostanut


    • Omistan gsm-pöytäpuhelimen, ja olen siihen todella tyytyväinen. On ihan oikea luurikin ja korvaamaton selkeys :)

      Yhtään kalikkaa - varsinkaan älykalikkaa - en vapaaehtoisesti enää messissä raahaa. Henki säilyi iisisti skidinä, vaikka baanalla oltiin milloin missäkin hengailemassa tsygällä kaahaten bärtsejä myöten. Eikä tietoakaan, että mutsi olisi kytännyt per.seen takana mikroveiveillä :)

      PS. Eikä tee nytkään, kun en ole koko akkaa miitannut useampaan vuoteen XD

      • "strange.cyborg"

        Jep, minäkin yritin kommentoida kakara-maisesti.
        Sillee hysteerisesti hihitellen ja näpelöiden.
        On se vaan vaikeata näin aikuisena.

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        "strange.cyborg"

        Jep, minäkin yritin kommentoida kakara-maisesti.
        Sillee hysteerisesti hihitellen ja näpelöiden.
        On se vaan vaikeata näin aikuisena.

        H.

        Kyllä se bamlaus siitä sujuu kun vaan tarpeeksi treenaa :)


    • eiseniorivielä

      Vaikken olekaan seniori niin vastaan, että aivan hyvin pärjää peruskännykälläkin.
      Mulla oli työssä käytössä Samsung S4 älypuhelin, jonka vaihdoin takas Nokian Aishaan enkä ole pätkääkään katunut ja syitä alla:

      - älypuhelimet vinkuu vähän väliä päivityksistä (miltei joka päivä haluu ties mikä softa siinä älypuhelimessa päivittää).
      - akkua saa olla koko aika lataamassa

      Olen aivan hyvin pärjänny nyt tällä ns. peruskännykällä ja perusliittymällä.
      Jos teillä on käytössä esim. jo ipad tabletti tai tiekone netin ym. surffailuun niin aivan hyvin riittää pelkkä peruspuhelin perusliittymällä.

      Peruspuhelin on helpompi käyttää ja sen akku kestää todella paljon pidempään (esim. vähintään viikko, normaalisti pari viikkoa)

      • "eiseniorivielä"

        Nokia 1520 on nyt reilun kuukauden vanha.
        Ei ole se vinkunut päivityksiä.
        Joudun lataamaan sen kerran viikossa.
        Silloinkin on sen akussa 15%
        Minä surfailen koti-tietsikalla.
        Mutta kun kesä tulee, lisääntyy myös liikuntani.
        Sanoisinko että liikuntani alue laajenee.
        Siksi ostin myös Voimapankin.

        Kivasti sinäkin jatkoit tätä vanhus-jankutusta.
        Oletko sinäkin tästä huvittunut?

        H.


      • eiseniorivielä
        hunksz kirjoitti:

        "eiseniorivielä"

        Nokia 1520 on nyt reilun kuukauden vanha.
        Ei ole se vinkunut päivityksiä.
        Joudun lataamaan sen kerran viikossa.
        Silloinkin on sen akussa 15%
        Minä surfailen koti-tietsikalla.
        Mutta kun kesä tulee, lisääntyy myös liikuntani.
        Sanoisinko että liikuntani alue laajenee.
        Siksi ostin myös Voimapankin.

        Kivasti sinäkin jatkoit tätä vanhus-jankutusta.
        Oletko sinäkin tästä huvittunut?

        H.

        "Kivasti sinäkin jatkoit tätä vanhus-jankutusta.
        Oletko sinäkin tästä huvittunut?"

        Sorry mutta mitä ihmeen vanhus-jankutusta?
        Ja miksi olisin huvittunut?

        Ja lopuksi, älypuhelimien akut kuluu todella nopeasti loppuun jos oikeasti
        sitä älypuhelintaan käyttää ja myös päivittää niitä softia mitä niissä on eikä Nokia ole tästä mitenkään poikkeus, joten jos sinä lataat sitä kerran viikossa niin et kyllä kovinkaan ihmeellistä käyttöä ole tuolle Nokiallesi löytänyt :D

        Hyvää päivän jatkoa kuitenkin vaikka tuo sun jankutus-juttu ja vihjailut huvittumisesta menikin pikkasen persiilleen.


      • eiseniorivielä
        hunksz kirjoitti:

        "eiseniorivielä"

        Nokia 1520 on nyt reilun kuukauden vanha.
        Ei ole se vinkunut päivityksiä.
        Joudun lataamaan sen kerran viikossa.
        Silloinkin on sen akussa 15%
        Minä surfailen koti-tietsikalla.
        Mutta kun kesä tulee, lisääntyy myös liikuntani.
        Sanoisinko että liikuntani alue laajenee.
        Siksi ostin myös Voimapankin.

        Kivasti sinäkin jatkoit tätä vanhus-jankutusta.
        Oletko sinäkin tästä huvittunut?

        H.

        "Kivasti sinäkin jatkoit tätä vanhus-jankutusta.
        Oletko sinäkin tästä huvittunut?"

        Sorry mutta mitä ihmeen vanhus-jankutusta?
        Ja miksi olisin huvittunut?

        Ja lopuksi, älypuhelimien akut kuluu todella nopeasti loppuun jos oikeasti
        sitä älypuhelintaan käyttää ja myös päivittää niitä softia mitä niissä on eikä Nokia ole tästä mitenkään poikkeus, joten jos sinä lataat sitä kerran viikossa niin et kyllä kovinkaan ihmeellistä käyttöä ole tuolle Nokiallesi löytänyt :D

        Hyvää päivän jatkoa kuitenkin vaikka tuo sun jankutus-juttu ja vihjailut huvittumisesta menikin pikkasen persiilleen.


      • eiseniorivielä kirjoitti:

        "Kivasti sinäkin jatkoit tätä vanhus-jankutusta.
        Oletko sinäkin tästä huvittunut?"

        Sorry mutta mitä ihmeen vanhus-jankutusta?
        Ja miksi olisin huvittunut?

        Ja lopuksi, älypuhelimien akut kuluu todella nopeasti loppuun jos oikeasti
        sitä älypuhelintaan käyttää ja myös päivittää niitä softia mitä niissä on eikä Nokia ole tästä mitenkään poikkeus, joten jos sinä lataat sitä kerran viikossa niin et kyllä kovinkaan ihmeellistä käyttöä ole tuolle Nokiallesi löytänyt :D

        Hyvää päivän jatkoa kuitenkin vaikka tuo sun jankutus-juttu ja vihjailut huvittumisesta menikin pikkasen persiilleen.

        "eiseniorivielä"

        Noh älä nyt.
        Onhan tämä jo tarpeeksi huvittavaa.
        Pilaat vielä sen pienenkin aikuis-vaikutelmasi.
        Ole tarkempi, jos vielä kirjoittelet.
        Palsta on 60
        Me näemme niin helposti lävitse.

        H.


    • Näihh

      Mulla oli 4 v sitten viä Nokia Asha, ostin Samsung Galaxy S3, oli niillä eroo kuin päivällä ja yöllä. Nyt on käytössä HTC ONE, pois en vaihtais. Ehkä 50 ei haluu älypuhelimia, mutta kyllä suurimmalla osalla on älypuhelin. Kyllä noi vanhat puhelimet on hitaita, jäykkiä, mutta ne sopiiki sellaselle jolla on kiireetön elämä, aikaa odottaa kun aukee tunnin sivu.

      • IT- ja peruskänny

        Pitää nyt erottaa kaksi asiaa eli mikä on älypuhelin ja mikä on peruskänny.
        Asialla ei todellakaan ole mitään tekemistä kiireettömän elämän kanssa.

        Mulla on peruskänny ja perusliittymä ja olen kuitenkin IT-alan töissä ja siitä huolimatta en tarvi älypuhelinta, hoidan ne hommat siitä huolimatta paremmin kuin iso osa alan tekijöistä, olivatpa ne työt sitten tulipalo-kiireellisiä tai vähemmän kiireellisiä.

        Jos älypuhelinta tarvii sen kiireen takia niin vika ei ole muussa kuin siinä, että ei osaa tehdä oikeita asioita oikeassa järjestyksessä.

        Minua ihan oikeasti naurattaa kun jengi räplää älypuhelimiaan esim. metrossa ja vaikuttavat niin kovin kiireisiltä ;D

        Säälittävää


      • niin..niin
        IT- ja peruskänny kirjoitti:

        Pitää nyt erottaa kaksi asiaa eli mikä on älypuhelin ja mikä on peruskänny.
        Asialla ei todellakaan ole mitään tekemistä kiireettömän elämän kanssa.

        Mulla on peruskänny ja perusliittymä ja olen kuitenkin IT-alan töissä ja siitä huolimatta en tarvi älypuhelinta, hoidan ne hommat siitä huolimatta paremmin kuin iso osa alan tekijöistä, olivatpa ne työt sitten tulipalo-kiireellisiä tai vähemmän kiireellisiä.

        Jos älypuhelinta tarvii sen kiireen takia niin vika ei ole muussa kuin siinä, että ei osaa tehdä oikeita asioita oikeassa järjestyksessä.

        Minua ihan oikeasti naurattaa kun jengi räplää älypuhelimiaan esim. metrossa ja vaikuttavat niin kovin kiireisiltä ;D

        Säälittävää

        Mistä tiedät kenenkin tarpeet tuntematta toista,joskus aikoinaan pärjättiin ilman sähköäkin.


      • terveys
        niin..niin kirjoitti:

        Mistä tiedät kenenkin tarpeet tuntematta toista,joskus aikoinaan pärjättiin ilman sähköäkin.

        nykyään onkin eri tarpeet ja tyydytetään ensin tutustumalla toiseen pitkään ja perusteellisesti ja ei kun kännykkä käyttöön ja jälleen tutustumaan ja tietämään toisen tarpeet. tarpeet on tyydytettynä ja pitkään ja eihän sitä nykyaikana ilman sähköä pärjää, kun pitää olla hieromasauvat ja muut härvelit sähköä kuluttamaan ja tarpeita tyydyttämään. olkaa tyytyväisiä.


      • Keitox
        terveys kirjoitti:

        nykyään onkin eri tarpeet ja tyydytetään ensin tutustumalla toiseen pitkään ja perusteellisesti ja ei kun kännykkä käyttöön ja jälleen tutustumaan ja tietämään toisen tarpeet. tarpeet on tyydytettynä ja pitkään ja eihän sitä nykyaikana ilman sähköä pärjää, kun pitää olla hieromasauvat ja muut härvelit sähköä kuluttamaan ja tarpeita tyydyttämään. olkaa tyytyväisiä.

        Onks sulla sähkökäyttöinen hieromasauva vai? Eikös ne yleensä ole paristokäyttöisiä? Vaikka enpä sellaista sauvaa omista. Mulla on vain sauvasekoitin jolla teen sosekeittoja ja se toimii verkkovirralla...


      • hyvä
        Keitox kirjoitti:

        Onks sulla sähkökäyttöinen hieromasauva vai? Eikös ne yleensä ole paristokäyttöisiä? Vaikka enpä sellaista sauvaa omista. Mulla on vain sauvasekoitin jolla teen sosekeittoja ja se toimii verkkovirralla...

        miehet taputtelee naisia kämmenellä takapuoleen ja sormella etupuolelle, ne käy leivällä, ei patterilla eikä sähköllä. kosketus on ihanaa kun sitä saa. kosketelkaa toisianne. sua hyväilen.


      • pitäskö pieraista?
        hyvä kirjoitti:

        miehet taputtelee naisia kämmenellä takapuoleen ja sormella etupuolelle, ne käy leivällä, ei patterilla eikä sähköllä. kosketus on ihanaa kun sitä saa. kosketelkaa toisianne. sua hyväilen.

        Ei tarvitse yrittää tulla taputtelemaan, tai tulee korvapuusti poskelle. Halata ja ja poskisuukkojakin vaihtaa. Tapapuolelle taputteleminen kertoo, miten paljon mies naista arvostaa ja mikä kiinnostaa.


      • pitäskö pieraista?
        hyvä kirjoitti:

        miehet taputtelee naisia kämmenellä takapuoleen ja sormella etupuolelle, ne käy leivällä, ei patterilla eikä sähköllä. kosketus on ihanaa kun sitä saa. kosketelkaa toisianne. sua hyväilen.

        Ei tarvitse yrittää tulla taputtelemaan, tai tulee korvapuusti poskelle. Halata ja ja poskisuukkojakin vaihtaa. Tapapuolelle taputteleminen kertoo, miten paljon mies naista arvostaa ja mikä kiinnostaa.


    • tuulahdus1

      Hah tätäkin ketjua !
      Ap:lle sanoisin näin :
      Mieti itseäsi ja omia tarpeitasi tarkasti .
      Valitse puhelimesi niiden mukaisesti , sinua palvelemaan .
      Ei kaikki tarvitse kännytietokonetta mukaansa , toiset taas tarvitsevat.
      Järkevä valitsee itselleen sopivan .
      ei taida asia AP:lle vaiaistua tämän ketjun avulla , saapas vaan katsella erilaisten ihmisten ajatuksia ja elämäntapoja.

      • ;;;..;;;

        Mispä päättelit, että neuvoja halusi? Minä en mistään. Galluppi.


    • RajoittunutMielipide

      Mulla on lumia 800 mutta siinä on niin paska akku että mä käytän sitä vaan nettimodeemina tietsikkaa varten, laturin johto koko ajan seinässä kun netti päällä ja siitä huolimatta akku tyhjenee nopeasti kun laturin ottaa pois vaikka ei edes käytä koko paskaa ja taustaohjelmat on suljettu . Siinä on päällä soitonsiirto mun "tavalliseen" luuriin jota mä kanniskelen ympäriinsä kun se akku on hivenen parempi ja se kapula on myös kevyempi ja pienempi. Mua ei kiinnosta jotkut vammaset pelit ja Iltapaskan selaaminen kahvitauoilla kännykästä.

    • nokia 500 fani

      äläpuhelin on hyvä,koska siinä yhessä laitteessa on kaikki kamera,pelei,netti,yms.
      mut uusimmat on huonoi jotku 2010-2012 mallit on hyvii ite käytän nokia 500 se on hyvä. lumiois on huono valikko esim ja iphoneis on kuulemma jotai vikaa,mut nokia 3310 on esim kestävä se siin o hyvä puoli.

    • kyl2

      Kyllä tällä pärjää jos vain tekstailee ja soittelee...

    • Tottakai pärjää vaikka lankapuhelimella mutta kannattaa sinunkin käydä testaamassa Samsungin Galaxy S3 4G:tä. Siinä parhaan hinta/laatusuhteen omaava luuri :)

    • 39,9

      Kun käyttää älypuhelinta ja kuuntelee sillä tovin ozzyä, niin oikea musiikkiki kuulostaa hyvältä. Pitää auttaa itseään unohtamaan jotta sen voi taas muistaa.

    • älyhoi2

      Vaan mitäs sitten tehdään kun puhelin katoaa, katoaa kalenteri ja ystävien tiedot yms.
      Ei pidä kaikkia muni laittaa samaan koriin. Sitten on ihan älytön olo.

      • Älypuhelin on pop

        "Vaan mitäs sitten tehdään kun puhelin katoaa, katoaa kalenteri ja ystävien tiedot yms.
        Ei pidä kaikkia muni laittaa samaan koriin. Sitten on ihan älytön olo."

        Niinpä niin. Älypuhelimen jos omistat eivät tiedot katoa, koska ne ovat pilvessä. Eli internetissä. Sinun omalla tililläsi. Mutta jos sulla ei ole älypuhelinta, niin sinne menivät sun tietosi sen siliän tien. Ellet ole niitä kirjoittanut paperille ylös tms.


      • Backup on tarpeen

        Hei äly:
        " Vaan mitäs sitten tehdään kun puhelin katoaa, katoaa kalenteri ja ystävien tiedot yms.
        Ei pidä kaikkia muni laittaa samaan koriin. Sitten on ihan älytön olo. "

        Et ole kuullut puhelimen backupista? Katso käyttöohjeista.
        Mites sun kotikonees? Häviääkö kaikki kun kovalevy hajoaa? Onko sulla siitä backup?


      • Backup on tarpeen
        Backup on tarpeen kirjoitti:

        Hei äly:
        " Vaan mitäs sitten tehdään kun puhelin katoaa, katoaa kalenteri ja ystävien tiedot yms.
        Ei pidä kaikkia muni laittaa samaan koriin. Sitten on ihan älytön olo. "

        Et ole kuullut puhelimen backupista? Katso käyttöohjeista.
        Mites sun kotikonees? Häviääkö kaikki kun kovalevy hajoaa? Onko sulla siitä backup?

        Eikä alypuhelinta tarvii edes pilveen kopsata, tee backup omalle tietsikalle, jo auttaa.


      • VOIKO OLLA TOTTA?
        Älypuhelin on pop kirjoitti:

        "Vaan mitäs sitten tehdään kun puhelin katoaa, katoaa kalenteri ja ystävien tiedot yms.
        Ei pidä kaikkia muni laittaa samaan koriin. Sitten on ihan älytön olo."

        Niinpä niin. Älypuhelimen jos omistat eivät tiedot katoa, koska ne ovat pilvessä. Eli internetissä. Sinun omalla tililläsi. Mutta jos sulla ei ole älypuhelinta, niin sinne menivät sun tietosi sen siliän tien. Ellet ole niitä kirjoittanut paperille ylös tms.

        Saako kalenterinkin jo tallennetuksi pilvipalvelimelle?
        Tietääkö joku - varmasti?


    • Puhelimet puhelimina

      Kysymys ei varmastikkaan ole osoitettu minulle, kun en ole vielä kahtakymmentäviittä, mutta vastaanpa kuitenkin;
      Ei ole eikä tule, koska en tarvitse puhelinta kuin kahteen-kolmeen asiaan ja se kosketusnäyttöteknologia on ihan täyttä hevonpaskaa suoraan suomeksi sanottuna.

    • kyllä on

      älypuhelin....oma pää. puhelin 7v vanha pikku nokia,maksoi 50e,voi soittaa ja viestiä.
      hyvin pelaa ja vasta ostin akun,kestää taas 6-7v. soittoja tulee n. 1500-2000min/kk,joten käytössä on.
      mitä muuta tarvii soitteluun...no,ehkä suun ja äänen.
      on tämä nettikin,voi soitella naamasoittoja jos haluaa.

      • Kännykkäkaluppi

        Onkos sulla kuuma vai kummalinja kun noin paljon soitat? haahha roho? hohohhoeoheohhoeheoeohojhorrrhrhoohrrohrohrho oletko?


      • iloa ilmoille
        Kännykkäkaluppi kirjoitti:

        Onkos sulla kuuma vai kummalinja kun noin paljon soitat? haahha roho? hohohhoeoheohhoeheoeohojhorrrhrhoohrrohrohrho oletko?

        puhelin on yhteyksiä varten,eikös niin. saan soittaa 5000min kk ja viestiä vaikka kuin paljon samaan hintaan,mutta ei jutut riitä niin isoon määrään. tiedän yhden hlön,jolla on 12000min/kk/20e ja huolehtii soittaen omaksi ja muiden iloksi yksinäisistä ikäihmisistä. todella positiivistä ja tykättyä. hänen kaltaisia pitäisi olla enemmän.
        tosiasia kuitenkin on,aivan liian monet ikääntyneet jatkaa samaa korostunutta murjotusta,kituuttamista ja muiden ikäistensä hylkimistä
        monin tavoin ilkeämielisesti. uskomatonta,mutta ovat todella selkään puukottajia mieleltään hautaan saakka. ikääntyminen vain korostaa toisten aliarvostamista.

        monet ikäihmiset ovat tulleet kovin tosikoiksi,juttua ei niin riitä juuri muusta kuin sairauksista ja pillereistä. ne vain on paikallaan ja miettii joutavia
        turhuuksia ja "säästää" sanojaankin. antaa huumorin lentää,ei kai aina ns. asiaa kellään riitä.
        on hyvä,kun saa jonkun iloiselle mielelle ja nauramaan aidosti,siitä saa molemmin puolin hyvän mielen.

        soitellaan...aika vähenee...kohta ei osaa käyttää koko vehjettä.


    • älyäkö

      Jos puhelinta tarvii niin sellanen kympin vanha nokia on ihan passeli.

      Jos halut muita ominaisuuksia eli lähinnä heikkotehoisen tietokoneen pienellä näytöllä niin sit voit ostaa älypuhelimen, mutta ne maksaa monta sataa euroa ja hajoo vuodessa tai parissa.
      Älypuhelin on kohtalainen yhdistelmälaite, mutta ei varsinaisesti huippu millään osa-alueella.

      Toisekseen olen sitä mieltä että puhelimen pitää mahtua farkkujen etutaskuun ja älypuhelimet ei sinne sovi. Naiset voi käsilaukuissaan kannella vaikka kirjoituskonetta.

      • Kännykkäkaluppi

        Haista vittu!

        "kirjoituskonetta!haahahhahqhahahaha

        Miten vitun paska vitsi!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Q

        Katso avaukseni kuaa ja siinä on ÄLYPUHELIN yhtä vitun älykkö kuten sinäkin


      • älyäkö
        Kännykkäkaluppi kirjoitti:

        Haista vittu!

        "kirjoituskonetta!haahahhahqhahahaha

        Miten vitun paska vitsi!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Q

        Katso avaukseni kuaa ja siinä on ÄLYPUHELIN yhtä vitun älykkö kuten sinäkin

        Olen ainakin älykkö jos sinuun vertaa.
        Ethän sinä osaa edes kirjoittaa.


      • a.p. Kännykkäkaluppi
        Kännykkäkaluppi kirjoitti:

        Haista vittu!

        "kirjoituskonetta!haahahhahqhahahaha

        Miten vitun paska vitsi!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Q

        Katso avaukseni kuaa ja siinä on ÄLYPUHELIN yhtä vitun älykkö kuten sinäkin

        Haistattelijalle!

        Sä matkijanikki jaksat vain sekoilla!!!
        Onko sulla tosiaan NIIN huono mielikuvitus ettet keksi omaa nikkiä vaan sun täytyy mun nikilläni möykätä täällä?????????


    • Einari 69 v

      En ole koskaan tarvinnut kännykkää. Lankapuhelimella ja puhelinkopilla pärjää hyvin.

      • Kfea

        Me asensimme pihaamme älypuhelinkopin... Koppi aukaisee itse oven, ojentaa luurin korvaan ja valitsee jopa numeron jonne soittaa. Jos ei jaksa puhua, puhelin hoitaa senkin! Todellinen älypuhelinkoppi!


    • L - L

      Vanhojen luukkukännyköidemme tärkein käyttötarve on keskinäinen yhteydenottomahdollisuutemme tarvittaessa.

      Suurimman osan aikaa lojuu kännykkäni olohuoneen pöydällä. Olen itse missä sattuu.
      Minulle tulevat puhelut kääntyvät 15sek. viiveellä vaimon kännykkään.

      Penskat lähettelevät etupäässä tekstiviestejä ja sähköposteja.

      Muu on tavallista puhelinliikennettä joka on ohjautunut kännyköihin.
      Lankapuhelinta ei ole ollut aikoihin.

      Espanjassa minulla on vanha läppäri jota en kuskaa mihinkään.

      En ole kokenut älyn tarvetta.

    • joku123vain

      Tänään oli lehdessä juttu että kohta laskut voi maksaa ainoastaan älypuhelimella

    • jossain tapauksessa

      Minulla on ns. älypuhelin. Tämä vain siksi, että saan siihen kuvan mökiltäni valvontakamerasta. Jos vaikka puu kaatuisi myrskyllä, niin näen sen kameran lähettämästä kuvasta. Muutoin en todellakaan tarvitse älypuhelinta.

    • 3-4

      Ei ole koska minulla ei ole älyä sen käyttämiseen, mutta jos olisi mitä sillä tekisin??

      • 20-1

        Miljoona summat tulevat esille netissä myöhään.


    • Kutti.

      Mikä hiivatti on älypuhelin? En oo yhden yhtäkään puhelinta nähnyt, jolla on älyä!
      Puhelinta ei tee älykkääksi se, että sillä voi kuvailla, siihen voi asentaa ohjelmia, surffata netissä, käyttää navigaattoria, yms sovelluksia...
      Miksi tietokoneista ei puhuta myös älykoneina?
      Ja sitten vielä meillä on älytelevisiot....
      Uskon äly (smart) sanan käyttö tulee ihan lähiaikoina poistumaan kokonaan. Yhä useampi puhelin täyttää nykyään ns. älypuhelimen kriteerit, joita toki muutellaan aika-ajoin.

    • ...

      Minulla on Nokian 1300 ja 1600. Ei kameraa tai muutakaan lisätoimintoa!!

    • turhautunutt

      ei oo mutta on pakko hankkia. eihän voi edes ostaa junalippua ilman älypuhelinta vai voiko? ole tosi pettynyt että ihmiset pakotetaan puhelimeihin ja kaiken maailman appeihin kun ei raha enään kelpaa missään.

      • äläkä mökötä

        Kyllä pärjäät ilman vekottimia,kun on taskut täynnä rahaa millä mällätä
        Toiseksi onhan sulla kone kun tänne naputtelit,käy heittämässä äkkiä roskikseen


    • O - O

      On. Hankin Nokian Lumian, kun navigaattori lopetti toimintansa. Koska aion pian luopua autosta, en välittänyt hankkia uutta navia.

      Käytön opettelu vaikutti alkuun hieman työläältä, mutta olen tyytyväinen. Ainoa huono puoli on nopeasti tyhjenevä akku. Siksi kuljetan melkein aina myös vanhaa pikkukännykkää mukana.

      Liikkeellä ollesssani kännykkä palvelee sekä yhteydenpitovälineenä että tietokoneena, (kirjoitan sillä parhaillaan). Sähköposti- ja teksti/multimediaviestien lisäksi myös WhatsAp ja FB ovat aktiivisessa käytössä myös muutamien ryhmien viestinnässä, mm. asunto-oymme kaikista kodeista ainakin joku on mukana. Twitteri ja instagram ovat vielä vähän hakusessa.

    • Jekkupekku

      Surullisen näköistä ja kun ihmiset ei enään puhu kenenkään kanssa oikeasti livenä vaan tuijottavat koko ajan "äly"kännykkäänsä. Normaali kommunikointi ihmisten välillä on jo ihan hukassa. Ei ole ihme etteivät nuoretkaan ja lapset osaa minkäänlaisia puhetapoja saati sitten osaa kirjoittaa. Yläasteikäisillä on ihan hirvittävän näköistä harakanvarvas kirjoitusta josta ie saa mitään selvää. Myös todella vaarallistakin kun kaupungilla kuljeatan "känny" kourassa ja luurit korvilla ja tuijotetaan näyttöä eikä katsota mihin kuljetaan. Itsellä ihan tavallinen samsung xcover ja hyvin pärjää, tulee ihmissuhteet hoidettua livenä ja mistään en jää paitsi. Pystyn seuraamaan mitä ympärillä ja maailmalla tapahtuu. Luen lehtiä ja keskustelen muiden ihmiten kanssa vastakkain. Autolla olen ajanut 40 vuotta ilman kolareita.

    • djd

      Skypenhän saa älypuhelimeen, mutta varmaan siinäkin on sama juttu et kaverilla pitää olla Skype älykännykässä ja että olette vaihtaneet Skype yhteystiedot keskenänne ja että se on auki ja kaveri räplää juuri sillä hetkellä kännykkää kun haluat sille soittaa.

      • kutsu kuuluu

        Voihan kutsun esittää WhatsAppin, tekstiviestin tai puhelun avulla.


    • 3 0 6

      Minulla oli muutaman kuukauden ajan älypuhelin, mutta sain siitä tarpeekseni. Liian iso, painava ja kömpelö, ja akkua piti ladata jatkuvasti.

      Sitten ostin kaksi kappaletta tavallisia puhelimia. Toisen tulevaisuuden varalle, ettei tarvitse käyttää älypuhelinta ainakaan kymmeneen vuoteen.

    • Klaus Henrik

      Mie oon niin vanha ihminen jo, että en mie ymmärrä mistää puhelimista muuta kun sen, että on tämä Nokian normaali tää on halpa ja hyvä. Ei pysty amerikan herrat eikä suomen katsomaan missä kuljen, kun ei oo radiolähetintä taskussa. Kyllä se on niin että tällä mennään hautaan asti ja jos helvetin-porteilla loppuu kenttä, niin siihen se saa jäähä.

      Mie sen sanon, että vähän onpi neuroottisuutta kun oon ikäni ollut tuolla
      valtiolla töissä, että kantaisin sellaista GPS-lähetintä taskussa vapaaehtoisesti. Hupsistupsis sanon minä herroille.

    • 2+1

      Ei ole älypuhelinta, kun on omaakin älyä tarpeeksi.

    • Rueempa minäkin jankuttamaan.

      Puhelimia on 11.
      Kaikki Nokioita.
      Älyjä on N8, viimeinen Symbian, Lumia 920 ja tämä uusin ja paras, Nokia 1520.
      Jossain laatikossa on Samsung TAB 3, heevetin iso lääppä.
      Tosi isoon hätään on se.
      Uusin puhelimeni tukee hienosti nuorekkuuttani.
      Minulla kun ei ole tarvetta edes näytellä mitään.
      Varsinkaan ei sitä että en tyhmyyttäni osaa käyttää älyjä.
      Koska minä osaan niitä käyttää.

      H.

    • eppu2

      Johan on vilskettä mummujen ja vaarien palstalla.

      • Kännykkäkaluppi

        Eikös vain! Aloituksen kun on tehnyt nuorekas mummu 62 v.:)


      • eppu2
        Kännykkäkaluppi kirjoitti:

        Eikös vain! Aloituksen kun on tehnyt nuorekas mummu 62 v.:)

        Mahtavaa, tätä lisää. Keksikää.


    • Turhaa lääppimistä

      On älypuhelin lähinnä navin ja kameran takia, nettisurffailut hoidan PC:ä ja puhe-
      lut Nokian parilla peruskännykällä vanhempi Nokia 1600 vm:2003 joka toimii yhä
      hyvin ja toinen Nokia-3500 jossa jopa 2 megapixelin kamera ihan hyvä luuri jossa
      hyvä kuulokeääni mitä ei voi sanoa liki uudesta älypuhelimesta.

      • srydglhöänobilkdhg

        MIkä helvetin ÄLYPUHELIN ?

        Mul äly, mut puhelimella ei !


      • srydglhöänobilkdhg kirjoitti:

        MIkä helvetin ÄLYPUHELIN ?

        Mul äly, mut puhelimella ei !

        "srydglhöänobilkdhg"

        Näköjään, sinulle täytyy selittää.
        Äly tarkoittaa kykyä suorittaa tehtäviä annettujen parametrien mukaisesti.
        Esim. Kala ja Mato.
        Tuloksena on looginen syömis-tapahtuma.
        Jos jossain olisi bugi, olisi mato liian isoksi määritelty.
        Tämän saman logiikan mukaisesti puhelimetkin ovat suunniteltu älyn mukaisesti.
        Koska käyttäjillä ei aina ole riittäviä parametrejä.
        Tuntuu siltä että älynne eivät oikein kohtaa toisiaan.

        H.


      • lhikjdthserdtfygyhiu
        hunksz kirjoitti:

        "srydglhöänobilkdhg"

        Näköjään, sinulle täytyy selittää.
        Äly tarkoittaa kykyä suorittaa tehtäviä annettujen parametrien mukaisesti.
        Esim. Kala ja Mato.
        Tuloksena on looginen syömis-tapahtuma.
        Jos jossain olisi bugi, olisi mato liian isoksi määritelty.
        Tämän saman logiikan mukaisesti puhelimetkin ovat suunniteltu älyn mukaisesti.
        Koska käyttäjillä ei aina ole riittäviä parametrejä.
        Tuntuu siltä että älynne eivät oikein kohtaa toisiaan.

        H.

        Älä ota niin tosissaan.


      • lhikjdthserdtfygyhiu kirjoitti:

        Älä ota niin tosissaan.

        "lhikjdthserdtfygyhiu"

        Sinulta taisi taas jäädä jotain ymmärtämättä. :)

        H.


      • jhugkdfbzchjökäpj
        hunksz kirjoitti:

        "lhikjdthserdtfygyhiu"

        Sinulta taisi taas jäädä jotain ymmärtämättä. :)

        H.

        "Sinulta taisi taas jäädä jotain ymmärtämättä. :)"

        Ei mielestäni mitään !

        Kuinka niin ?

        Ei, mut ny mä lähen saunomisen jälkeen esim. ryyppäämään !!!


    • jo on mukava

      Taannoin mietin älypuhelimen ostoa, mut ostin tabletin koska sillä on ollut satakertaa enemmän käyttöä, jopa pöytäkone pölyyntyy käytöpuutteessa

      • Imatralainen

        Onko tabletti jotenkin helpompi, kuin älypuhelin (onpa inhottava sanoa "älypuhelin", jos sitä ei osaa käyttää eli on itse älytön)?


    • en tiedä

      Mietin uuden puhelimen ostoa, älypuhelimen käyttö ikä on muutama vuosi, onko se hintansa väärtti

    • Imatralainen

      Ostin juuri Lumia 625, ensimmäisen älypuhelimeni, ja huomasin olevani tosi älytön. Taidan etsiä jonkin "tavallisen", jota osaan käyttää.

      • Imatralainen

        En tiedä miten tässä voi jatkaa keskustelua, kun ei vastauksia kuulu... huhuu oletteko jotain mieltä näistä "älypuhelimista"?


      • Imatralainen
        Imatralainen kirjoitti:

        En tiedä miten tässä voi jatkaa keskustelua, kun ei vastauksia kuulu... huhuu oletteko jotain mieltä näistä "älypuhelimista"?

        No, ilmeisesti tähän aikaan puhutaan jostain muusta kuin puhelimista, eipä mitään, puhutaanko elämästä ylipäätään...


      • krooohhh
        Imatralainen kirjoitti:

        No, ilmeisesti tähän aikaan puhutaan jostain muusta kuin puhelimista, eipä mitään, puhutaanko elämästä ylipäätään...

        Täällä nyt on pitänyt korsata tähän mennessä jo monta tuntia.


      • Imatralainen
        Imatralainen kirjoitti:

        No, ilmeisesti tähän aikaan puhutaan jostain muusta kuin puhelimista, eipä mitään, puhutaanko elämästä ylipäätään...

        Eikö kukaan ole kiinnostunut elämästä? Tosin olen kirjoittanut nimimerkkini suomenkielenvastaisesti isolla, pitäisi olla imatralainen (kauhea virhe)


      • I niin kuin iso
        Imatralainen kirjoitti:

        Eikö kukaan ole kiinnostunut elämästä? Tosin olen kirjoittanut nimimerkkini suomenkielenvastaisesti isolla, pitäisi olla imatralainen (kauhea virhe)

        Virke, otsikko ja erisnimi aloitetaan aina isolla kirjaimella.


      • Älykkö
        Imatralainen kirjoitti:

        En tiedä miten tässä voi jatkaa keskustelua, kun ei vastauksia kuulu... huhuu oletteko jotain mieltä näistä "älypuhelimista"?

        @Imatralainen

        Onhan tuossa ylempänä ketjussa vaikka kuinka monta viestiä ja keskustelua älypuhelimista.


    • Anonyymi

      Nykyään tulee tietovuotoja. Ja kun ihmiset laittavat kaikki tiedot internetiin.Niin alkaa bileet hakkerilla. Ei kannata antaa oikeita tietoja internettiin.

    • Anonyymi

      Ei olla mieheni kanssa lauma sieluja.Vanhat känykät on.Ritävät meidän tarpeisin kuin omat läppärit.Emme ole somekaan.F.B. Insgram.Emme elä kuplassa vaan tosi elämässä.

    • Anonyymi

      Näpykänny ja tietokone pöudällä.

    • Anonyymi

      on minulla galaxy a 20 e mutta ei muita

    • Anonyymi

      Minulla on nokia .Mutta ei älypuhelimena. Haluan puhelin ja viesti rauhan, syy en hankinut älypuhelinta.En myöskään koskaan linttynyt some F.B/ instagram. Tai Kantaan ymm.Elän tosielämässä en some päivtyksillä.Terveisin aikuinen nainen yli 65v.Mutta onnellinen Pääkaupunki setu.

    • Anonyymi

      En tykkää uusista älypuhelimista, niitä tarttee ladata kerran vuorokaudessa :(
      Vanha Nokiani 3720 patteri kestää melkein viikon :)

      Gubbe 74

    • Anonyymi

      Tabletit on hankittu jo aikoja sitten , silloin kun niitä tuli markkinoille , myös älypuhelin niin että pitää yrittää pysyä ajan tasalla m vaikka koko ajan on opetella uusia asioita. .hyvä hommata ajoissa ettei säästä siihen asti kun ei enää opi uutta

    Ketjusta on poistettu 16 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      251
      4121
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2368
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2141
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2076
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      101
      1733
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      25
      1414
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      16
      1362
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1317
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      311
      1290
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1237
    Aihe