Ali-upseeria tännekkin

Tarvitaan..

kapi-vaari
27.12.2014 19:51

>> Toivon luotsin sallivan tämän ”vuodatukseni”, joka johtuu siitä, että yhä useammin otetaan esille sotilasurani, jonka ei pitäisi kuulua palstan aihepiiriin. Niin on tapahtunut tässäkin ketjussa, kuten sadat kerrat muuallakin. En sitä uraani suinkaan häpeile, sillä saavutin sillä sen, mikä minulle saavutettavissa oli, mutta en ole sillä täällä koskaan ylpeillyt. Sotilasurastani olen kertonut vain siitä esitettyjä vääriä olettamuksia oikaistakseni, ja kertomani tueksi on täytynyt esittää myös todisteita. Mutta aikoihin en ole sellaistakaan tehnyt.

Nyttemmin palstalle on tullut evp- ja res. upseereita, joilla on korkeampi sotilasarvo kuin minulla, joka olin vain kapteeni. Haluaisiko joku korkeampi upseeri niin menetellen esittää ylemmyyttään alempaansa kohtaan? En usko. Jos tuollainen syntyy alemmuudentunteesta, aivan tarpeetonta sekin, sillä se urani on jo kaukaista menneisyyttäni, sen jälkeen elämässäni on tapahtunut hyvin paljon muuta, ja jo kauan olen ollut vain eläkevaari.

Mutta en toki häpeile sitäkään, että olen ”vain” eläkevaari, sillä eläkkeeni ovat lakien mukaan ansaittuja ja vaarin ja isovaarinkin asema on tullut vuosien ja iän myötä. Niin käy, kun tarpeeksi vanhaksi elää. Pienellä ylpeydellä otin tuon vaari-liitteen nikkiini. Vaikka nikkini ovat vaihdelleet, nikkiä kapt evp en ole täällä koskaan käyttänyt, mutta aina minun henkilöllisyyteni on tiedetty, kun en ole nähnyt olevan tarvetta sitä salata. Ihmettelenkin, miksi ainakin eräs minua paremmin menestyneenä itseään pitävä on uhkaillut minua poliisitoimin henkilöllisyytensä paljastamisesta - jota muuten en ole tehnyt, kun en tiedä, enkä välitä tietääkään, kuka hän on.

Olisikohan sittenkin niin, että noihin täällä nikissään minua korkeamman sotilasarvon omaaviin tai muuten korkeammin oppineisiin nähden pätisi tuo, jonka Pystyyn_kuollut täällä taannoin totesi:

>> "Työtön" oli pelkkä hänen nimimerkkinsä. Ei se, kuten erään toisenkaan kirjoittajan nimimerkki "resmaj", kerro mitään kirjoittajan todellisesta työhistoriasta tai elämäntilanteesta

25

107

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tkkps

      Kerropa pointtisi, koska vuodatustasi ei ole ennen täällä nähty!

    • kapi -vaari

      Kommunistitkin tarvii hyviä upseereja.
      Sitten kun toverit niin päättää.

    • Halla-ahon tukimies

      Komea kaveri komea ura
      Ei voi kuin onnitella Kapi

      erinomaista työn jälkeä

      Mutta Kapi elämäntyöllään ja Soini on
      ulkopoliittisen valiokunnan puheenjohtajana

      luonut maailman vakaimman maan Suomen

      Vihreät ja Ruotsi ovat suurimpia maailman ympäristötuholaisia
      ja siten epävakauden aiheuttajia


      Näitkö miten kurjassa jamassa ovat kehitysmaat ja miten
      rasistisia arabimaat ovat Syyriassa ja Palestiinassa

      Vain sinunlaisten miesten ansiosta Suomi on maailman vakain
      maa tällä hetkellä eikä mikään Gaza, Syyria, Ruanda
      tai Nigeria

      Onneksi olkoon hyvää työtä, Suomi on maaliman vaikain maa
      Norja sijalla neljä Venäjä sijalla 94

      Tietenkin Norja on vakaampi kuin Suomi mutta nämä ovat nyt
      näit epätarkkoja mittareita, Ruotsi on sijalla 2 ja Tanska on 3
      eikä varmasti ole Tanska vakaampi kuin Norja joka on mm.
      maailman rikkain työssäkäyvine valtio

      MAMUTETTU RUOTSI EI OLE VAKAA edes tässä luettelossa


      Ohimennen sanottuna tuollaiset vakaustutkimukset ovat puuta heinää
      ja
      vakaus muuttuu sekunnissa

      Yksikin terrori-isku ja sijoitus on pudonnut jyrkästi

      Mielenkiintoista on että Ruotsi
      mamutuksen ghetto

      ei ole vakaa maa vaan siellä mamut ovat tappaneet ministerietä
      (Olof Palme Anna Lindh
      molemmat ovat sosialidemokraattisia mamuttajia)

      Mamujen massiivinen väestönlisäys
      joka on päässyt huippuunsa Gazassa ja Keski-Afrikan alueella
      joista on jatkuva ihmispako ja mamutus muualle

      aiheuttaa rasismia ja epävakautta

      Ruandan joukkomurhat uusiutuvat aina määräajoin koska Ruandassa
      ja Gazassa on väestönkasvu yli 3 prosenttia vuodessa

      Suomessa väestönkasvu on nyt nolla pilkku nolla jotakin prosenttia
      ja Ruotsissa noin kaksinkertainen mutta vielä Afrikkaan verrattuna
      pieni,
      tosin Ruotsi pursuaa väkeä ja ongelmia jo nyt

      MAMUJEN MAAHANTUONTI NOSTAA RUOTSIN VÄKILUVUN 10 MILJOONAAN
      NOIN 2018
      Ruotsi ei ole enää vakaa maa

      NIGERIA JA PAKISTAN OVAT SUURIA MAITA VERRATTUNA PIKKURUISEEN
      VENÄJÄÄN VÄESTÖNKASVUN TAKIA
      erittäin epästabiileja

      Erkkobladetin anarkistitoimitus tunnustaa rivien välistä vahingossa että väestönlisäys aiheuttaa
      massaongelmia maailmaan

      kun kukkahattu tuo mamua maahan käyttämään öljyä autoilemaan
      ja lämmittämään pakkasessa

      Erkkobladet (en tilaa, älä sinäkään)
      http://www.hs.fi/tiede/a1418961488220

      Maailman väestö kasvaa eksponentiaalisesti. Ja siksi myös maapallon resurssien kulutus, jota talouskasvun imperatiivi kiihdyttää entisestään.

      Ruotsin väkiluku menee yli äyräiden
      http://www.aftonbladet.se/nyheter/article15613308.ab

      Redan 2018 förväntas vi nå upp till siffran.

      – Och det är framför allt invandringen som ökar mer,

      • soininveli

        Sä olet sekaisin siksi persu..


      • Ps vaalivoittoon
        soininveli kirjoitti:

        Sä olet sekaisin siksi persu..

        kummassa on enemmän asukkaita
        Perun pääkaupungissa vai
        Ruotsissa


    • pantup

      Oletko kapi todella persulaisen uusnatsin Halla-ahon leivissä?
      Tuet rasismia, tuet ajatusta arbeista alempana kansallisuutena ja Vihreiden luonnonsuojelua rikollisuutena kuten JH:n tukimies esittää.
      Tuetko JH:n linkolalaista linjaat että maailmassa on liikaa ihmisiä ja siksi......
      Tuetko sotilaana, jos sitä olet ollut, väestönharvennusta sotilaallisin keinoin, johon JH:n tukimies vihjaa.

    • belesebuub

      kapi-vaari

      Olet ollut YK:n rauhanturvatehtävissä. Oletetaan että puhut totta.
      Kysymys. Kannatako perinteistä rauhanturvaamista vai natosotaliiton "rauha turvataan aseilla" eli rauhaanpakottamista?

    • Halla-ahon tukimies

      Massapakolaisten kotouttaminen Suomessa ei onnistu eikä Suomi ole
      edes entinen kolonialistimaa kuten Englanti joka ansaitsee omistuksiensa kautta
      kolonioissa (Ruotsikin on ja kävi vielä orjakauppaa historiallisesti,
      Kallekustaan vaakunassa on jopa Italiaa)

      Uudenvuodenaattona Ruotsissa toteutettiin käytännössä "Reinfeldtin oppia" eli hajasijoitettiin turvapaikanhakijoita. Bussi kuljetti vajaata kuuttakymmentä, pääasiassa syyrialaista ja palestiinalaista turvapaikanhakijaa Malmöstä Grytaniin, jossa heille oli osoitettu sijoituspaikka. Perillä suurin osa matkustajista kieltäytyi poistumasta bussista. Heidän mielestään Grytan oli liian syrjäinen paikka, minkä lisäksi ...

      "... täällä on karhuja, susia ja muita eläimiä. Emme voi jäädä tänne."

      Kun Aftonbladetin toimittaja kertoi itsekin asuvansa kyseisellä seudulla, totesi vainoa ja vaaroja paennut turvapaikanhakija, että ...

      ... hän oli arabi, eivätkä arabit kestä tällaisia olosuhteita.

      http://www.dn.se/nyheter/sverige/utdragen-protest-nar-flyktingar-vagrade-lamna-buss/

      Runt 45 flyktingar vägrade på nyårsafton att kliva av den buss som fört dem från Malmö till en flyktingmottagning i Grytan, en anläggning strax söder om Östersund. Kyla och avsaknad av storstad ledde till besvikelse. Flyktingarna har uttryckligen gjort klart att de vill tillbaka till Malmö eller annan storstad.

      http://yle.fi/uutiset/pakolaisjoukko_vastustaa_syomalakolla_sijoitusta_pohjois-ruotsiin__taalla_on_susia_ja_karhuja/7716620

      Pakolaisjoukko vastustaa syömälakolla sijoitusta Pohjois-Ruotsiin – "Täällä on susia ja karhuja"

      • kyyneleitä

        On siellä P -ruotsissa muutamia kyykäärmeitäkin ,mutta jos käärme puraisee
        mamuun niin se kuolee .


    • Halla-ahon äänestäjä
    • Kiinnostsotilasurani

      vaari_vain
      16:24

      Kun tuossa jouduin antamaan tietoiskun sotilasurastani siitä niin kiihkeästi kiinnostuneille, niin täytynee tyydyttää sinunkin uteliaisuuttasi, kun kahteenkin kertaan jo tälläkin avauksellani näyt noita kyselevän.

      Olen kyllä tainnut joskus aikaisemminkin näyttää RUK:n todistukseni, mutta et liene sitä nähnyt. Tässähän se on:

      https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc3/29218_389094439181_7634878_n.jpg?lvh=1

      https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash2/29218_389094444181_4083666_n.jpg?lvh=1

      Tässä on ”lautanen”, jonka kääntöpuolen teksti kuuluu: J.K.Korhonen RUK:n 114 kurssin 2.K:n priimus. Lahj. Haminan Sotilaskotiyhdistys ry.

      https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash2/31368_393685019181_5153393_n.jpg?lvh=1

      https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash2/31368_393685009181_494439_n.jpg?lvh=1

      Todettakoon, että se oli kyllä paras todistus koko kiväärilinjalta, eli n. 500 oppilaan joukosta. Tuossa oppilasjoukossa oli myös 22 kaltaistani kanta-aliupseeri, kaksi sotilasteknikkoa ja yksi sotilaskapellimestari.

      Jos jollakulla täällä on parempi RUK:n todistus, hän varmaan näyttää sen.

    • pantup

      kapi

      Olet siis kuin oletkin Halla-aholainen persurasisti ja ehkä peräti SVL:n natsi.
      Lienet siis "äänestäjän" kanssa kampeamassa liian demokraattista Soinia pois johtajan paikalta. Päättelen siitä, koska kapi pörhistelee sotilaskokemuksellaan.
      Halla-hon äänestäjä tuskin seuraisi kapin viesitketjua ellei halua viilata natsipropagandaansa yhteen.

      Kertokaahan, miten Soinin ulosheitto etenee. Ensinkö slaavinkielen asiantuntija päihittää vaalien äänimäärässä Soinin ja sitten laitatte rähinän päälle.

      Äänestäjä on vakuuttanut, että Jussi-tohtori näkee ei-suomalaiset alempiarvoisena rotuna. Se uskotaan ja sitä ei tarvitse enää vakuuttaa.

    • Poikosia te vari-vai
    • Segundakapteeni evp

      kapi-vaari
      10.1.2015 19:43

      Jottei tarvitsisi arvuutella tuollaisen avauksen tarkoitusta - ulkopuolinen ei varmaankaan sille järjellistä selitystä näe - kerrottakoon, että minähän tuossa keskiössä olen. Kuten olen keskiössä kaikessa muussakin tuolle tuon avauksen tehneelle tuolla kepupalstalla. Kepu ei ole rinnallani yhtään mitään tuolle eikä muutamalle muulle kepupalstaa päivystävälle turhimukselle.

      Mutta kun kepupalstan luotsi on nuo bannannut, niiden töryt eivät siellä kauan pysy, ja nyt he ovat löytäneet kanavan, jossa saavat sanoa sanottavansa siitä tärkeimmästä ja samalla ainoasta mielenkiintonsa kohteesta.

      Puskastahan nuo tietysti ruikkivat siellä kuten muuallakin, ja varmaan tuollaiset omassa ympäristössäänkin vain piilosta huutelevat, jos edes sieltä uskaltavat. Se heitä eniten risookin, kun minä esiinnyn sielläkin omana itsenäni, omalla naamallani. Kun he tietävät, että minulla on taustassani myös sotilasuraa, tosin jo kaukana menneisyydessäni, sinne kepupalstalle on alkanut tulla monia korkeita upseereita, puskanikkeinä tietysti, ja niiden ”upseereiden” kirjoitustaitoin on kuin peruskoulun alaluokkalaisen, jos sitäkään. Heistä muutama selväjärkinen on todennut mm. seuraavaa:

      Pystyyn_kuollut
      4.8.2014 22:57
      "Työtön" oli pelkkä hänen nimimerkkinsä. Ei se, kuten erään toisenkaan kirjoittajan nimimerkki "resmaj", kerro mitään kirjoittajan todellisesta työhistoriasta tai elämäntilanteesta.

      Minä ihmettelin tuota ”upseeritulvaa” tällaisella:

      >>Vielä kerran täytyy ihmetellä, mistä ja miksi tällaiselle, vain tämän puoleen palstalle on ilmaantunut everstiluutnantteja, majureita, inssejä ja D-inssejä (mikä lieneekään), JOHTAJIA, ym. korkeasti koulutettuja ja muutenkin yhteiskunnan yläkerran väkeä. Mikä niitä tänne on vetänyt?

    • Namu-setä

      Ilmeisen tarpeellista opastusta
      0 Vastausta 0 Lukukertaa

      Tilaa palstan RSS-syöte
      Aloita uusi keskustelu
      Poista kirosanafiltteri käytöstä

      >>kapi-vaari
      11.1.2015 11:36

      Tämä avaukseni on sikäli poikkeuksellinen, että se ei varsinaisesti käsittele keskustapolitiikkaa, mutta keskustelupalstakäyttäytymisen vuoksi tämä opastava puheenvuoroni on ilmeisen tarpeellinen. Siksi toivon, että luotsi antaisi tämän olla palstalla jonkin aikaa, jotta nuo keskustelupalstojen tarkoituksen kovin väärin ymmärtäneet ehtisivät tämän lukea ja ajatella lukemaansa.

      Toissapäivänä eräät täällä esittivät näkemystään, että saadakseen kirjoitella keskustan palstalla pitäisi olla keskustalainen. Ihan oikein luotsi heitä opasti, että sellaista ei suinkaan vaadita, vaan minkä tahansa puolueen kannattaja tai ihan puolueetonkin tällä palstalla saa kirjoitella, mutta palstan kehotteen mukaan pitäisi kirjoitella Suomen Keskustasta ja sen politiikasta.

      No, sitten nuo samaiset huomauttelijat löysivät itsestään ”sisäisen kokoomuslaisen”, kun menivät kirjoittelemaan ja keskustelemaan siitä kokoomuksen palstalle. En olisi tullut tuosta tietoiseksi, kun eilen olin ensin lapsenlasteni synttäreillä Länsi-Uudellamaalla ja illasta sain vielä luokseni vieraan, mutta asiasta soitti minulle eräs vanha palstatuttuni, ja kävin katsomassa. Siellähän nuo eräät olivat kirjoitelleet ja keskustelleet ja heidän aiheensa oli sama kuin tälläkin palstalla: tietenkin se kiinnostavin, eli minä.

      Olivat siis menneet kokoomuksen palstalle, jossa heidän hengentuotteensa pysyvät paremmin kuin täällä, kun siellä ei ole luotsia. Tuon puhelinsoiton saatuani kävin minäkin sitten illalla siellä kokoomuksen palstalla, ja jätin sinne tuolloin jo pitkään keskusteluketjuun - suurin osa sinne nostettuja minun vanhoja viestejäni - oman viestini, antaen hieman selitystä tuolle siellä ihmetyttäneelle ilmiölle, ja sen jälkeen siellä joku totesi näin:

      >>Ihme äijä olet
      10.1.2015 20:57
      Päässyt tuommoiseen asemaan kepun palstalla. Siellä se on varmaan helpompaa kuin tällä palstalla, jossa samanlaista kunkkua ei ole.>Ystävällisesti
      10.1.2015 23:13
      Kiitoksia mielenkiinnosta teille, kepun palstalta täällä vierailleille. Mutta eiköhän teillä ole jo kotiinpaluun aika. Anteeksi vaan, mutta epäkohteliasta teiltä on ollut näyttää, että mielenkiintonne kohde ei ole ollutkaan kokoomus, vaan olette tuoneet kohteenne tänne tullessanne.
      Jos ette voi siellä kotipalstallanne käyttäytyä ja puhua niin kuin haluaisitte, ei tuollainen ole sopivaa täälläkään. Täytyykö sanoa selvemmin: ette ole täällä mieluisia vieraita. Pysykää täältä poissa!>Mongerrusta!
      11.1.2015 00:11
      Esitit asian. Asian esittäjä aina esittelee itsensä. Se vielä tekemättä. Kaupat jää syntymättä, tuollaisen kaupparatsun kanssa. Mene johonkin muualle, viisauksinesi. Vaikka ratapölkyksi.>Mitä tuo on?
      11.1.2015 10:09
      Mikä sen tarkoitus? Ei sanaakaan kokoomuksesta, palstan aiheesta. Jos tuo esitelty henkilö on kokoomuslainen, kateutta häneen pitäisi purkaa muualla kuin tällaisella palstalla

    • juuudas

      Kapi siis tukee halla-aholaisten poliittista linjaa ja on tietoisesti sotkemassa monilla palstoilla järkevää mielipiteenvaihtoa a la Halla-aho.
      Ympäri käydään ja yhteen tullaan.
      Kapi on varmaan myös natotrolli ja rasisti a la persuoikeisto.

    • Varusmies koulutuksi

      Kapin koulutus
      0 Vastausta 0 Lukukertaa

      Tilaa palstan RSS-syöte
      Aloita uusi keskustelu
      Poista kirosanafiltteri käytöstä

      Miksi itseä kehuu?

      Kansakoulu
      Aliupseerikoulu
      Kantakoulu 3 kuukautta.
      RUK varusmieskoulutus

      Siinä.

      Onko tuossa nyt kehumista.

      • Kukko nokki

        Mikähän tuo Kantakoulu 3 kuukautta on?


    • utoka

      Onko tämä kapi ja Halla-ahon äänestäjä samassa natsipuolueen osastossa ja taistelevat vallasta!
      Kertokaa nyt mistä asiasta olette eri mieltä. Tuleeko nostaa juutalisviha vai vain tyytyä islaminuskoisten vihaan vai mistä kenkä puristaa. Halla-ahohan jutustelee jokaisessa blogissaan muslimiuskoisten ihmisten alempiarvoisuutta.

    • tervetuloa vaan..

      Tervetuloa Kapi palstalle
      nostat tämän palstan tasoa kirjoittelemalla.

      • Tervehtien toverit

        kapi_

        Kiitos tervetulotoivotuksistasi! Tässä nyt olen. Tännehän ovat tulleet myös nuo vakioasukit. Sydän verta vuotaen ovat joutuneet rakkaan kotinsa jättämään, kun sinne on tullut luotsi, eivätkä he enää voi siellä elää kuten ennen. Ja täällä he sitten näkyvät eläneen vain minusta ja minulle, kuten vuosia siellä kepupalstallakin. Ei heille kokoomus enempää kuin kepukaan näy olevan yhtään mitään minun rinnallani.
        Vai mitä toverit!

        Tämä palsta saattaisi olla minulle mieluisampikin esiintymispaikka kuin kepupalsta, sillä täällä voisin tuoda esille myös hyviä asioita puolueesta, jolle palsta on nimetty, kepupalstalla sellaiseen ei ole juuri koskaan aihetta. No, viime aikoina tosin minulla on herännyt toiveita siihen, että valtaan päästyään myös kepun velvollisuudentunto kasvaa ja se pyrkii tekemään kaiken sen, mihin nämä Kataisen-Stubbin hallituksetkin ovat pyrkineet, mutta eivät ole päässeet. Toivottavasti kepu onnistuu siinä paremmin.

        Mutta en minä silti jää tännekään asumaan sen enempää kuin kepupalstallekaan. Ei tarvitse jäädä, kun nuo kepupalstalta tänne paenneet tuovat tänne tallettamiaan vanhoja kirjoituksiani sieltä kepupalstalta, tosin niitä vähän mieluisemmakseen muunnellen. Ja täydentävät niitä pipin päänsä tuottamalla. Joten kai minä kohta saan täällä samanlaisen aseman, joka minulla on ollut tuolla kepupalstallakin.

        Laitanpa tännekin tiedoksi saman, jonka laitoin toistaiseksi viimeisen avaukseni loppuun tuolla kepupalstalla:

        xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

        Olen poistanut aikaisemmat vielä rekisterissä olleet nikkini ja olen rekisteröinyt tämän, jota ainoastaan käytän. Syy tälle on, että aikaisemmilta ja niitä vanhemmiltakin rekisteröidyiltä nikelitäni on viety kuvia erään yhteisöni sivuille. Viejät tietenkin ovat noita, jotka tästä palstasta ovat tehneet kapi-palstan, ja samaa näkyvät nyt tekevän myös kokoomuksen palstasta. Kyllähän tuossa tuo eräs jo useita kertoja näkyy viittailleen erääseen yhteisööni, joten juuri hän lienee vienyt niitä kuviani sen yhteisön palstalle.

        Tälle nikilleni en laita muita kuvia kuin profiilikuvani, tyytykööt nuo vain minusta ja minulle elävät ihailemaan vain sitä. Tällä profiilillani en kerro mitään itsestäni, sillä kyllä he jo tietävät minusta paljon ja sen täydennykseksi vielä paljon enemmän oman pipin päänsä tuottamaa.

        Nuo joutilaat turhimukset eivät enää tämän jälkeen saa minusta juuri muutakaan uutta sisältöä yksinäiseen, tyhjään elämäänsä. Olen liian aikuinen räkänokka-murkkujen seuraan ja liian nuori yhteyksiin omissa maailmoissaan elävien dementoituneiden vanhusten kanssa.


    • Solidaarinen

      kapi meillekkin kuvia ja todistuksia.
      kerta olet niitä kepu palstallakin näyttänyt.

    • höh !!

      Et sitten kepupalstalla löytänyt maalaisliittolaisten yhteyksiä suojeluskuntiin ja rytiläishallituksiin, jotka kävivät pyhää uskonsotaa vääräuskoisia ortodokseja vastaan.
      Olisiko arvoisalle kapille soveliaampi palsta joku lastensepustuspalsta vaiko suoraan persupalsta. Niissä voi kirjoitella päättömiä ja siellä päättömyyksistä kiitellään.

    • Vaikuttaa höhlältä

      Sanottiinhan, että maa tarvitsee hyviä upseereita, kun punavalta tulee.
      Kai tuo olisi osannut saunan lämmittää.
      Vai, olisikohan ollut liian vaativa tehtävä saunamajurina.

    • No, samapa se

      kapi_
      Noin otsikoi HS 3.sivun intronsa, jolla viittaa 6.sivulla alkavaan pitkään juttuunsa, joka sitten on otsikoitu; Keskustan nousu pysähtyi. Niin näkyy tehneen, jopa nytkähtäneen hieman alaspäin. Jokohan taas alkoi puolueelle sama kuin tapahtui vuosien 2010-2011 vaihteessa? Ei kai sentään, sillä suojaahan nyt puoluetta sen oppositioasema, ja on sen kannatus nyt vielä kovin korkea:

      http://www.hs.fi/kotimaa/a1421733679402

      Varmaan puolueen kannatus alenee tuosta vielä jonkin verran vaaleihin mennessä, mutta johtoasema säilyy niin, että se riittää vaalivoittoon. Tätä mieltä näkyvät olevan tutkijatkin.

      Mielenkiintoista on, että puoli vuotta pahasti jatkunut kokoomuksen kannatuksen lasku on pysähtynyt ja jopa hiukkasen noussut ylöspäin. Kokoomus on nyt taas toiseksi kannatetuin puolue, kun demarien viimeaikainen hienoinen nousu on pysähtynyt ja aavistuksen verran nytkähtänyt alemmaksikin. Jos tuollainen kehitys jatkuu, se tiennee sitä, että saamme sittenkin kepun johtaman porvarihallituksen, emmekä sitä sille varmaan mieluisinta punamultaa, jota minäkin olen jo ennakoinut.

      Toiseksi suurinta puoluetta ei voitane jättää oppositioon, jos puolue vain haluaa tulla hallitukseen, Nyt eivät enää ole vaikuttamassa ne ´”yleiset syyt”, joiden vuoksi Kekkosen aikana kokoomusta pidettiin oppositiossa sen vaalimenestyksestä riippumatta, ei, vaikka arvatenkin ainakin Paavo Väyrynen niin haluaisi. Joten melko varmasti kokoomus on seuraavan hallituksen kakkospuolue. Sellainenhan se oli Vanhasen-Kiviniemen hallituksissakin, ja oikein hyvällä tuloksella. Vuoden 2019 vaaleissa nähtäneen taas yhtä hyvä tulos, siis ne näkevät, jotka vielä silloin ovat näkemässä.

      Persut taitavat nyt joutua maksamaan viime vaalien jälkeisestä virheestään: silloin he "jytkynsä" ansiosta olisivat päässeet hallitukseen, jos olisivat sinne halunneet, nyt ne haluaisivat, mutta kuihtuva kannatus ei takaa sinne pääsyä. Kepun ja kokoomuksen kannatus pienpuolueilla täydennettynä saattaa riittää enemmistöhallitukseen, ja riittää varmasti, jos vihreät tulevat mukaan.

      No, samapa se, millainen hallitus nyt tulee, kaikki kuitenkin jatkuu ennallaan, sillä hallitus joutuu tekemään sitä, mikä sen on pakko tehdä. Tässä tilanteessa tuo on harvinaisen selvää, ilman vaihtoehtoja. Jonkun mielestä voin olla noin sanoessani kyyninen, mutta en sitä ole, sanomallani osoitan vain luottamustani kepuun. Pessimismiä tuossa voi hieman olla, ja niin on hyvä, sillä pessimisti ei pety. Enkä koe pienintäkään tragediaa siitä, jos kannattamani puolue ei kuulu vaalivoittajiin, mutta vaalivoittajaa nyt kannattavat kyllä kokevat tragediansa jo hallituskauden jatkuessa, kun ei tapahdukaan mitään sellaista, jonka he uskoivat tapahtuvan, kun vaalivoittajaa kannattivat.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2530
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      85
      1940
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1479
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Yli puolella maahanmuuttajalapsista ei ole tietoja ja taitoja, joilla selviää yhteiskunnassa

      Miksi Suomeen otetaan väkeä jolla on älyvajetta? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010730220.html
      Maailman menoa
      273
      1018
    6. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      66
      893
    7. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      871
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      850
    9. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      51
      826
    10. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      755
    Aihe