Kehoituksen sana

Joka haluaa seurata Herraa, hän erottautukoot tästä maailmasta ja jakakoot ylimääräisen osansa sitä tarvitsevien kesken.

Älkää rakastako sitä mikä täällä maailmassa on, sillä tämä maailma ei Jumalaa tunne. Te älkää olko kuten tämä maailma on.

Jos joku teistä nyt elää hyvin ja tietää ihmisten kärsivän puutosta monissa maissa, mutta kieltää apunsa näiltä vähäisiltä, niin kuinka Jumalan rakkaus voi pysyä hänessä?

Jos te odotatte että tuomio on teille armollinen, niin osoittakaa te myös armoa, nyt kun vielä olette maallisessa majassanne, sillä tekoje mukaan meille tullaan lopulta antamaan, sillä Jumala on vanhurska ja hän odottaa sitä myös meiltä.

Kehoituksen sana

Mikko Ainasoja

Jahven, sekä Herran Jeesuksen Kristuksen palvelija ja valittu opettaja

47

210

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • profetta

Teidän on uskottava Minuun ja Poikaani. Ei ainoastaan Poikaani tai minuun, Kaikkivaltiaaseen Jumalaan, joka yksin olen totinen Jumala, ei siis Poikani.

Kenen luokse te luulette tulevanne, kun välimiehenänne pidätte Jumalaa, Jeesusta Kristusta, Poikaani. Silloinhan, jos väitätte tulevanne Minun tykö, teillä olisi 2 Jumalaa siis Minä ja Poikani.

Näin teillä täytyy olla: Te tulette Pojassani, hän on tie Minun, Jumalan tykö. Te ette tule Jumalassa, jonka Poikani väitätte olevan, Jumalan luo tie en ole Minä vaan Poikani, Jeesus.

Surkeaa on katsella teitä pelkässä Jumala -uskossa ja surkeaa on teitä katsella pelkässä Jeesus -uskossa.

Uskokaa Minuun ja uskokaa Poikaani, niin peritte iankaikkisen elämän Pojassani.

Mutta tämä kaikki tapahtuu teille Rakkaan Poikani armosta. Poikani, jolle minä annoin kaiken vallan lihaan, maahan ja taivaaseen, ei taivaisiin, sillä Minä olen Kaikkivaltias, Herra Jumala, Sebaot.

Ottakaa vastaan rakkauteni: Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.

Mutta tämä ei tarkoita suinkaan sitä, että te uskoisitte vain Poikaani, sillä hänellä, Pojallani on voima ja valta tehdä teistä Minun lapsiani, niin se teille osoittakoon, että te uskotte myös Minuun.

Minä totisesti lähetin Poikani, en itseäni.

mieti ainasoja kenen armon alla kuljet.

• -jarmo-

Oikein puhuttu!

• Jesaja puhuttaa

Jes. 9:5
        Sillä lapsi on meille syntynyt, poika on meille annettu, jonka hartioilla on herraus, ja hänen nimensä on: Ihmeellinen neuvonantaja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen isä, Rauhanruhtinas.

• yurki1000js kirjoitti:

Jesaja puhuttaa

Sillä lapsi on meille syntynyt, poika on meille annettu, jonka hartioilla on herraus, ja hänen nimensä on: Ihmeellinen neuvonantaja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen isä, Rauhanruhtinas.

Profetta: "Mutta tämä kaikki tapahtuu teille Rakkaan Poikani armosta. Poikani, jolle minä annoin kaiken vallan lihaan, maahan ja taivaaseen, ei taivaisiin, sillä Minä olen Kaikkivaltias, Herra Jumala, Sebaot."
        _______
        Kaipaan täsmennystä. Mikä ero on taivaalla ja taivailla?

Matt. 28:18
        Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.

Ef:
        1:3 Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka on siunannut meitä taivaallisissa kaikella hengellisellä siunauksella Kristuksessa,

1:20 jonka hän vaikutti Kristuksessa, kun hän herätti hänet kuolleista ja asetti hänet oikealle puolellensa taivaissa,

• yurki1000js kirjoitti:

Profetta: "Mutta tämä kaikki tapahtuu teille Rakkaan Poikani armosta. Poikani, jolle minä annoin kaiken vallan lihaan, maahan ja taivaaseen, ei taivaisiin, sillä Minä olen Kaikkivaltias, Herra Jumala, Sebaot."
        _______
        Kaipaan täsmennystä. Mikä ero on taivaalla ja taivailla?

Matt. 28:18
        Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.

Ef:
        1:3 Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka on siunannut meitä taivaallisissa kaikella hengellisellä siunauksella Kristuksessa,

1:20 jonka hän vaikutti Kristuksessa, kun hän herätti hänet kuolleista ja asetti hänet oikealle puolellensa taivaissa,

"Herra on Jumala. Herra on Jumala." Kumpi on Herra, Isä vai Poika? Vai molemmat?

36. Ja kun oli tullut hetki, jolloin ruokauhri uhrataan, astui profeetta Elia esille ja sanoi: "Herra, Aabrahamin, Iisakin ja Israelin Jumala, tulkoon tänä päivänä tiettäväksi, että sinä olet Jumala Israelissa ja että minä olen sinun palvelijasi ja että minä olen sinun käskystäsi tehnyt kaiken tämän.
        37. Vastaa minulle, Herra, vastaa minulle, että tämä kansa tulisi näkemään, että sinä, Herra, olet Jumala ja että sinä käännät heidän sydämensä takaisin."
        38. Silloin Herran tuli iski alas ja kulutti polttouhrin, puut, kivet ja mullan sekä nuoli veden, joka oli ojassa.
        39. Kun kaikki kansa näki tämän, lankesivat he kasvoillensa ja sanoivat: "Herra on Jumala! Herra on Jumala!"
        http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/1Kun.18.html

• ....
        -jarmo- kirjoitti:

Oikein puhuttu!

....

• ...
        yurki1000js kirjoitti:

Jesaja puhuttaa

....

• ...
        .... kirjoitti:

....

....

• Voi voi sentään

höpö profeetta.

• 998

98089

• Niinpä tietysti

Tällä palstalla ei taida tosiuskovia olla, kun eivät ole lahjoittaneet omaisuuttaan pois.

• Siksi, että...

Jostakin pitäisi kyllä erottaa uskovat uskomattomien joukosta. Pitäisi jotenkin erottua.

• Siksi, että... kirjoitti:

Jostakin pitäisi kyllä erottaa uskovat uskomattomien joukosta. Pitäisi jotenkin erottua.

Usko = elämä. Epäusko = kuolema. Luotuja ei kande seurata. Ihmeiden perässä ei kande juosta. Sana ratkaisee. Kiitos Herran.

5Moos. 8:3
        Hän nöyryytti sinua ja antoi sinun nähdä nälkää, ja hän antoi sinulle mannaa syödä, jota et ennen tuntenut ja jota eivät isäsikään tunteneet, opettaaksensa sinut ymmärtämään, että ihminen ei elä ainoastaan leivästä, vaan että hän elää jokaisesta sanasta, joka Herran suusta lähtee.

• khjf

Mutta mistä?

• -jarmo-

Todennäköisesti Mikko poistaa pian sanomisensa. Se on syntiä... :(

• Kun uskoo/luottaa, niin pelastuu. Ryöväri ei tainnut ehtiä tehdä hyviä tekoja. Vesikastekin jäi väliin.

Luuk:
      23:39 Niin toinen pahantekijöistä, jotka siinä riippuivat, herjasi häntä: "Etkö sinä ole Kristus? Auta itseäsi ja meitä."
      23:40 Mutta toinen vastasi ja nuhteli häntä sanoen: "Etkö sinä edes pelkää Jumalaa, sinä, joka olet saman rangaistuksen alainen?
      23:41 Me tosin kärsimme oikeuden mukaan, sillä me saamme, mitä meidän tekomme ansaitsevat; mutta tämä ei ole mitään pahaa tehnyt."
      23:42 Ja hän sanoi: "Jeesus, muista minua, kun tulet valtakuntaasi."
      23:43 Niin Jeesus sanoi hänelle: "Totisesti minä sanon sinulle: tänä päivänä pitää sinun oleman minun kanssani paratiisissa."

Kaipaan selvennystä. Mihin paratiisiin Jeesus vei ryövärin? Nukkuuko ryöväri odottaen tempausta vai onko hän touhunnut jotain about viimeiset parituhatta vuotta?

• Ryövärillä oli kovin vähän mahdollisuuksia enään tekoihin, kun oli kääntynyt, mutta sen hän teki, minkä vielä pysty.

Meillä taas on mahdollisuus tehdä enemmn ja meidänkin on hyvä tehdä se minkä me pystymme, jotta meidän uskomme katsotaisiin puhtaaksi ja vilpittömäksi ja näin ollen olisimme arvolliset elään.

• mikko.ainasoja kirjoitti:

Ryövärillä oli kovin vähän mahdollisuuksia enään tekoihin, kun oli kääntynyt, mutta sen hän teki, minkä vielä pysty.

Meillä taas on mahdollisuus tehdä enemmn ja meidänkin on hyvä tehdä se minkä me pystymme, jotta meidän uskomme katsotaisiin puhtaaksi ja vilpittömäksi ja näin ollen olisimme arvolliset elään.

Tehdään tehdään, mutta mistä voima ja ymmärrys?

• yurki1000js kirjoitti:

Ryöväriin, ja jokaiseen ihmiseen, liittyen. Pelastus näyttäisi olevan tekovapaata. Armo on armoa. Vai?

Room. 10:9
        Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;

• yurki1000js kirjoitti:

Jumalalta, mutta ilman vilpitöntä halua on kai turhaan pyytää mitään, tai odottaa saavansa.

Älä Jyrki sysää vastuuta Jumalalle siitä, jos et oikeasti halua tehdä hyvää, vaan ala taivutamaan itseäsi niin että haluat ja silloin saat myös voimaa siihen.

On turha odotaa asioiden vain tapahtuvan, jos ei itse yritä.

Tärkeä teko olisi että yrittää tosissaan

Jumalalta, mutta ilman vilpitöntä halua on kai turhaan pyytää mitään, tai odottaa saavansa.

Älä Jyrki sysää vastuuta Jumalalle siitä, jos et oikeasti halua tehdä hyvää, vaan ala taivutamaan itseäsi niin että haluat ja silloin saat myös voimaa siihen.

On turha odotaa asioiden vain tapahtuvan, jos ei itse yritä.

Tärkeä teko olisi että yrittää tosissaan

Miten kumoat?

Ps. 139:16
        Sinun silmäsi näkivät minut jo idussani. Minun päiväni olivat määrätyt ja kirjoitetut kaikki sinun kirjaasi, ennenkuin ainoakaan niistä oli tullut.

Jumala päättää ja säätää.
        http://www.koivuniemi.com/raamattu?tila=pikahaku&hakuehto=aivoituksensa&kirjat=kr

Room:
        9:14 Mitä siis sanomme? Ei kaiketi Jumalassa ole vääryyttä? Pois se!
        9:15 Sillä Moosekselle hän sanoo: "Minä olen armollinen, kenelle olen armollinen, ja armahdan, ketä armahdan."
        9:16 Niin se ei siis ole sen vallassa, joka tahtoo, eikä sen, joka juoksee, vaan Jumalan, joka on armollinen.
        9:17 Sillä Raamattu sanoo faraolle: "Juuri sitä varten minä nostin sinut esiin, että näyttäisin sinussa voimani ja että minun nimeni julistettaisiin kaiken maan päällä."
        9:18 Niin hän siis on armollinen, kenelle tahtoo, ja paaduttaa, kenen tahtoo.
        9:19 Sinä kaiketi sanot minulle: "Miksi hän sitten vielä soimaa? Sillä kuka voi vastustaa hänen tahtoansa?"
        9:20 Niinpä niin, oi ihminen, mutta mikä sinä olet riitelemään Jumalaa vastaan? Ei kaiketi tehty sano tekijälleen: "Miksi minusta tällaisen teit?"
        9:21 Vai eikö savenvalajalla ole valta tehdä samasta savensa seoksesta toinen astia jaloa, toinen halpaa käyttöä varten?

Kiteytän. Luoja loi kaiken. Luoja omistaa kaiken. Luoja vastaa kaikesta. Luotu ei hallitse elämää.

Ap.t. 5:5
        Kun Ananias kuuli nämä sanat, kaatui hän maahan ja heitti henkensä. Ja suuri pelko valtasi kaikki, jotka sen kuulivat.

Ilm. 9:6
        Ja niinä päivinä ihmiset etsivät kuolemaa, eivätkä sitä löydä; he haluavat kuolla, mutta kuolema pakenee heitä.

Israel pakenee minkä kintuistaan irti saa, muttei se mitään hyödytä. Jumala on vaimonsa valinnut.

Hoosea:
        2:16 Sinä päivänä, sanoo Herra, sinä puhuttelet minua: 'Minun mieheni', etkä enää puhuttele minua: 'Minun Baalini';
        2:17 ja minä poistan baalien nimet hänen suustansa, eikä niiden nimiä enää mainita.
        2:18 Ja sinä päivänä minä teen heidän hyväksensä liiton metsän eläinten ja taivaan lintujen kanssa ja maan matelevaisten kanssa; ja jousen ja miekan ja sodan minä särjen maasta ja annan heidän asua turvassa.
        2:19 Ja minä kihlaan sinut itselleni ikiajoiksi, kihlaan sinut itselleni vanhurskaudella ja tuomiolla, armolla ja laupeudella,
        2:20 kihlaan sinut itselleni uskollisuudella, ja sinä olet tunteva Herran.
        2:21 Sinä päivänä minä kuulen, sanoo Herra, minä kuulen taivasta, ja se kuulee maata,
        2:22 ja maa kuulee jyviä, viiniä ja öljyä, ja nämä kuulevat Jisreeliä.
        2:23 Ja minä kylvän hänet itselleni tähän maahan, minä armahdan Loo-Ruhamaa ja sanon Loo-Ammille: 'Sinä olet minun kansani'; ja hän vastaa: 'Minun Jumalani.'"

Tahdon rakastaa ja siunata Jumalan vaimoa. Ikuisesti. Amen.
        https://www.youtube.com/watch?v=Bw9bAvMpiE0

• yurki1000js kirjoitti:

Miten kumoat?

Ps. 139:16
        Sinun silmäsi näkivät minut jo idussani. Minun päiväni olivat määrätyt ja kirjoitetut kaikki sinun kirjaasi, ennenkuin ainoakaan niistä oli tullut.

Jumala päättää ja säätää.
        http://www.koivuniemi.com/raamattu?tila=pikahaku&hakuehto=aivoituksensa&kirjat=kr

Room:
        9:14 Mitä siis sanomme? Ei kaiketi Jumalassa ole vääryyttä? Pois se!
        9:15 Sillä Moosekselle hän sanoo: "Minä olen armollinen, kenelle olen armollinen, ja armahdan, ketä armahdan."
        9:16 Niin se ei siis ole sen vallassa, joka tahtoo, eikä sen, joka juoksee, vaan Jumalan, joka on armollinen.
        9:17 Sillä Raamattu sanoo faraolle: "Juuri sitä varten minä nostin sinut esiin, että näyttäisin sinussa voimani ja että minun nimeni julistettaisiin kaiken maan päällä."
        9:19 Sinä kaiketi sanot minulle: "Miksi hän sitten vielä soimaa? Sillä kuka voi vastustaa hänen tahtoansa?"
        9:20 Niinpä niin, oi ihminen, mutta mikä sinä olet riitelemään Jumalaa vastaan? Ei kaiketi tehty sano tekijälleen: "Miksi minusta tällaisen teit?"
        9:21 Vai eikö savenvalajalla ole valta tehdä samasta savensa seoksesta toinen astia jaloa, toinen halpaa käyttöä varten?

Kiteytän. Luoja loi kaiken. Luoja omistaa kaiken. Luoja vastaa kaikesta. Luotu ei hallitse elämää.

Ap.t. 5:5
        Kun Ananias kuuli nämä sanat, kaatui hän maahan ja heitti henkensä. Ja suuri pelko valtasi kaikki, jotka sen kuulivat.

Ilm. 9:6
        Ja niinä päivinä ihmiset etsivät kuolemaa, eivätkä sitä löydä; he haluavat kuolla, mutta kuolema pakenee heitä.

Israel pakenee minkä kintuistaan irti saa, muttei se mitään hyödytä. Jumala on vaimonsa valinnut.

Hoosea:
        2:16 Sinä päivänä, sanoo Herra, sinä puhuttelet minua: 'Minun mieheni', etkä enää puhuttele minua: 'Minun Baalini';
        2:17 ja minä poistan baalien nimet hänen suustansa, eikä niiden nimiä enää mainita.
        2:18 Ja sinä päivänä minä teen heidän hyväksensä liiton metsän eläinten ja taivaan lintujen kanssa ja maan matelevaisten kanssa; ja jousen ja miekan ja sodan minä särjen maasta ja annan heidän asua turvassa.
        2:19 Ja minä kihlaan sinut itselleni ikiajoiksi, kihlaan sinut itselleni vanhurskaudella ja tuomiolla, armolla ja laupeudella,
        2:20 kihlaan sinut itselleni uskollisuudella, ja sinä olet tunteva Herran.
        2:21 Sinä päivänä minä kuulen, sanoo Herra, minä kuulen taivasta, ja se kuulee maata,
        2:22 ja maa kuulee jyviä, viiniä ja öljyä, ja nämä kuulevat Jisreeliä.
        2:23 Ja minä kylvän hänet itselleni tähän maahan, minä armahdan Loo-Ruhamaa ja sanon Loo-Ammille: 'Sinä olet minun kansani'; ja hän vastaa: 'Minun Jumalani.'"

Tahdon rakastaa ja siunata Jumalan vaimoa. Ikuisesti. Amen.
        https://www.youtube.com/watch?v=Bw9bAvMpiE0

Sinä eksyt kun hylkäät terveen opin, noiden omien tulkintojesi sijaan, jotka miellyttävät sinun lihallista mieltäsi, joka ei tahdo alistua Jumalan tahtoon, vaan etsii aina vapautta itselleen jatkaa omissa asioissaan.

Tämä on kyllä tiedetty tulevaksi, kun rakas veljemme Paavali kirjoittaa tulevaisuuden ihmisistä, että tervettä oppia he eivät enään kestä, vaan haalivat itselleen opettajat korvasyyhyynsä.

Etkö nyt näe, että sinä kumoat tervettä oppia omia mieltymyksiäsi mukailevilla opeilla?

Ei sellainne ole kuuliasuutta Jumalalle, vaan lihalle.

Tee totinen parannus, jotta pääset eroon noista lihan valheista, jotka sitovat sinua ja estävät näkemästä mikä totuus.

Etsikää Jumalan tahtoa aina rehellisestä sydämestä

Sinä eksyt kun hylkäät terveen opin, noiden omien tulkintojesi sijaan, jotka miellyttävät sinun lihallista mieltäsi, joka ei tahdo alistua Jumalan tahtoon, vaan etsii aina vapautta itselleen jatkaa omissa asioissaan.

Tämä on kyllä tiedetty tulevaksi, kun rakas veljemme Paavali kirjoittaa tulevaisuuden ihmisistä, että tervettä oppia he eivät enään kestä, vaan haalivat itselleen opettajat korvasyyhyynsä.

Etkö nyt näe, että sinä kumoat tervettä oppia omia mieltymyksiäsi mukailevilla opeilla?

Ei sellainne ole kuuliasuutta Jumalalle, vaan lihalle.

Tee totinen parannus, jotta pääset eroon noista lihan valheista, jotka sitovat sinua ja estävät näkemästä mikä totuus.

Etsikää Jumalan tahtoa aina rehellisestä sydämestä

Mikko. Mikä on Raamattu?

• yurki1000js kirjoitti:

Mikko. Mikä on Raamattu?

Raamattu on kokoelma hengellisä kirjoituksia, joita valitettavan harva tänään osaa tulkita, sillä ihmiset eivät tutki sitä Hengellä, vaan ihmis viisaudella ja sanoma vääristyy ja menettää tarkoituksena.

Jos ihminen ei ole valmis muuttumaan epäitsekääksi hyväntekijäksi, niin lukiessaan Raamatua hän ei voi ottaa vastaan sieltä sitä hyvää sanomaa, koska ei ole valmis hyvään.

Siksi on myös tärkeää, että on alttius siihen hyväntekemiseen, jotta on myös alttius ottaa vastaan hyvä sanoma.

Muistakaa hyvää tehdä ja rukoilla myös ymmärrystä

Raamattu on kokoelma hengellisä kirjoituksia, joita valitettavan harva tänään osaa tulkita, sillä ihmiset eivät tutki sitä Hengellä, vaan ihmis viisaudella ja sanoma vääristyy ja menettää tarkoituksena.

Jos ihminen ei ole valmis muuttumaan epäitsekääksi hyväntekijäksi, niin lukiessaan Raamatua hän ei voi ottaa vastaan sieltä sitä hyvää sanomaa, koska ei ole valmis hyvään.

Siksi on myös tärkeää, että on alttius siihen hyväntekemiseen, jotta on myös alttius ottaa vastaan hyvä sanoma.

Muistakaa hyvää tehdä ja rukoilla myös ymmärrystä

Mikko. Mielestäni puhut ympäripyöreitä. Kysyn:
        - Toimiiko Jumala suvereenisti?
        - Jakaako Jumala kunniaansa?
        - Onko Jumala uskon aloittaja ja loppuunsaattaja?
        - Onko luodulla vapaa tahto?
        - Osaako luotu määrittää/arvioida mahdollisen oman tahtonsa määrän?

• yurki1000js kirjoitti:

Mikko. Mielestäni puhut ympäripyöreitä. Kysyn:
        - Toimiiko Jumala suvereenisti?
        - Jakaako Jumala kunniaansa?
        - Onko Jumala uskon aloittaja ja loppuunsaattaja?
        - Onko luodulla vapaa tahto?
        - Osaako luotu määrittää/arvioida mahdollisen oman tahtonsa määrän?

Kuten sanottu, jos et ole valmis hyväntekeväisyyteen, niin et ole altis ymmärtämään hyvää sanomaa, vaan keksit aina tapoja kiertää hyvät teot ja sen vuoksi Raamatun tulkintasi on holitonta, eikä oma pyhittymisesikään ole edenneyt, vaan olet jäänyt lihallisten arvojen valtaan.

Muisa, että Jumala on vahnhurska, joka taroittaa, että oika mielinen.

Sinun uskosi on täynnä salateitä, joihin olet ajautunt, koska et ole halunnut olla rehellinen oikeamielisyydessäsi.

Jos olisit rehellinen, niin voisit hylätä kaikki nuo valheen vääristymät ja kulkea suoraan, mutta jos et ole, niin joudut turvautumaan noihin käsittämättömiin teorioihisi, joita et osaa edes itse selittä, saatika muut.

Olkaa rehellisiä vaelluksessanne, silä Jumalassa ei ole valheen vääristymää

Kuten sanottu, jos et ole valmis hyväntekeväisyyteen, niin et ole altis ymmärtämään hyvää sanomaa, vaan keksit aina tapoja kiertää hyvät teot ja sen vuoksi Raamatun tulkintasi on holitonta, eikä oma pyhittymisesikään ole edenneyt, vaan olet jäänyt lihallisten arvojen valtaan.

Muisa, että Jumala on vahnhurska, joka taroittaa, että oika mielinen.

Sinun uskosi on täynnä salateitä, joihin olet ajautunt, koska et ole halunnut olla rehellinen oikeamielisyydessäsi.

Jos olisit rehellinen, niin voisit hylätä kaikki nuo valheen vääristymät ja kulkea suoraan, mutta jos et ole, niin joudut turvautumaan noihin käsittämättömiin teorioihisi, joita et osaa edes itse selittä, saatika muut.

Olkaa rehellisiä vaelluksessanne, silä Jumalassa ei ole valheen vääristymää

Mikko. En ymmärrä sinua. Mikset noteeraa/siteeraa Raamattua? Minulla ei ole muuta arvokasta kuin ansaitsematon armo. Ilman Jeesusta olisin puilla paljailla.

2Moos. 33:19
        Hän vastasi: "Minä annan kaiken ihanuuteni käydä sinun ohitsesi ja huudan nimen 'Herra' sinun edessäsi. Ja minä olen armollinen, kenelle olen armollinen, armahdan, ketä armahdan."

Hän nöyryytti sinua ja antoi sinun nähdä nälkää, ja hän antoi sinulle mannaa syödä, jota et ennen tuntenut ja jota eivät isäsikään tunteneet, opettaaksensa sinut ymmärtämään, että ihminen ei elä ainoastaan leivästä, vaan että hän elää jokaisesta sanasta, joka Herran suusta lähtee.

Job:
        33:14 Sillä Jumala puhuu tavalla ja puhuu toisella; sitä vain ei huomata.
        33:15 Unessa, öisessä näyssä, kun raskas uni valtaa ihmiset ja he nukkuvat vuoteillansa,
        33:16 silloin hän avaa ihmisten korvat ja sinetillä vahvistaa heidän saamansa kurituksen,
        33:17 kääntääkseen ihmisen pois pahasta teosta ja varjellakseen miestä ylpeydestä,
        33:18 säästääkseen hänen sielunsa haudasta ja hänen henkensä syöksymästä peitsiin.
        33:19 Myös kuritetaan häntä tuskalla vuoteessansa, kun hänen luissaan on lakkaamaton kapina,
        33:20 ja hänen henkensä inhoaa leipää ja hänen sielunsa herkkuruokaa.
        33:21 Hänen lihansa kuihtuu näkymättömiin, ja hänen luunsa, ennen näkymättömät, paljastuvat.
        33:22 Näin lähenee hänen sielunsa hautaa ja hänen henkensä kuolonvaltoja.
        33:23 Jos silloin on hänen puolellansa enkeli, välittäjä, yksi tuhansista, todistamassa ihmisen puolesta hänen vilpittömyyttään,
        33:24 niin Jumala armahtaa häntä ja sanoo: 'Vapauta hänet, ettei hän mene hautaan; minä olen saanut lunastusmaksun.'
        33:25 Silloin hänen ruumiinsa taas uhkuu nuoruuden voimaa, hän palajaa takaisin nuoruutensa päiviin.
        33:26 Hän rukoilee Jumalaa, ja Jumala mielistyy häneen ja antaa hänen riemuiten katsella hänen kasvojaan; niin hän palauttaa ihmiselle hänen vanhurskautensa.
        33:27 Hänpä nyt laulaa muille ihmisille ja sanoo: 'Minä olin tehnyt syntiä ja vääristänyt oikean, mutta ei sitä kostettu minulle;
        33:28 hän pelasti minun sieluni joutumasta hautaan, ja minun henkeni saa iloiten katsella valkeutta.'
        33:29 Katso, kaiken tämän tekee Jumala kahdesti ja kolmastikin ihmiselle,
        33:30 palauttaakseen hänen sielunsa haudasta ja antaakseen elämän valkeuden hänelle loistaa.
        33:31 Tarkkaa, Job, kuule minua; vaikene ja anna minun puhua.
        33:32 Mutta jos sinulla on, mitä sanoa, niin vastaa minulle; puhu, sillä mielelläni soisin sinun olevan oikeassa.
        33:33 Ellei, niin kuule minua; vaikene, niin minä opetan sinulle viisautta."

Psalmit:
        116:1 Minä rakastan Herraa, sillä hän kuulee minun ääneni ja rukoukseni;
        116:2 sillä hän on kallistanut korvansa minun puoleeni, ja minä huudan häntä avuksi kaiken elinaikani.
        116:3 Kuoleman paulat piirittivät minut, tuonelan ahdistukset kohtasivat minua; minä jouduin hätään ja murheeseen.
        116:4 Mutta minä huusin avukseni Herran nimeä: "Oi Herra, pelasta minun sieluni!"
        116:5 Herra on armollinen ja vanhurskas, meidän Jumalamme on laupias.
        116:6 Herra varjelee yksinkertaiset; minä olin viheliäinen, mutta hän auttoi minua.
        116:7 Palaja, sieluni, takaisin lepoosi, sillä Herra on tehnyt sinulle hyvin.
        116:8 Sillä sinä olet pelastanut minun sieluni kuolemasta, minun silmäni kyynelistä, jalkani kompastumasta.
        116:9 Minä saan vaeltaa Herran kasvojen edessä elävien maassa.
        116:10 Minä uskon, sentähden minä puhun, minä, joka olin kovin vaivattu.

• yurki1000js kirjoitti:

Mikko. En ymmärrä sinua. Mikset noteeraa/siteeraa Raamattua? Minulla ei ole muuta arvokasta kuin ansaitsematon armo. Ilman Jeesusta olisin puilla paljailla.

2Moos. 33:19
        Hän vastasi: "Minä annan kaiken ihanuuteni käydä sinun ohitsesi ja huudan nimen 'Herra' sinun edessäsi. Ja minä olen armollinen, kenelle olen armollinen, armahdan, ketä armahdan."

Job:
        33:14 Sillä Jumala puhuu tavalla ja puhuu toisella; sitä vain ei huomata.
        33:15 Unessa, öisessä näyssä, kun raskas uni valtaa ihmiset ja he nukkuvat vuoteillansa,
        33:16 silloin hän avaa ihmisten korvat ja sinetillä vahvistaa heidän saamansa kurituksen,
        33:17 kääntääkseen ihmisen pois pahasta teosta ja varjellakseen miestä ylpeydestä,
        33:18 säästääkseen hänen sielunsa haudasta ja hänen henkensä syöksymästä peitsiin.
        33:19 Myös kuritetaan häntä tuskalla vuoteessansa, kun hänen luissaan on lakkaamaton kapina,
        33:20 ja hänen henkensä inhoaa leipää ja hänen sielunsa herkkuruokaa.
        33:21 Hänen lihansa kuihtuu näkymättömiin, ja hänen luunsa, ennen näkymättömät, paljastuvat.
        33:22 Näin lähenee hänen sielunsa hautaa ja hänen henkensä kuolonvaltoja.
        33:23 Jos silloin on hänen puolellansa enkeli, välittäjä, yksi tuhansista, todistamassa ihmisen puolesta hänen vilpittömyyttään,
        33:24 niin Jumala armahtaa häntä ja sanoo: 'Vapauta hänet, ettei hän mene hautaan; minä olen saanut lunastusmaksun.'
        33:25 Silloin hänen ruumiinsa taas uhkuu nuoruuden voimaa, hän palajaa takaisin nuoruutensa päiviin.
        33:26 Hän rukoilee Jumalaa, ja Jumala mielistyy häneen ja antaa hänen riemuiten katsella hänen kasvojaan; niin hän palauttaa ihmiselle hänen vanhurskautensa.
        33:27 Hänpä nyt laulaa muille ihmisille ja sanoo: 'Minä olin tehnyt syntiä ja vääristänyt oikean, mutta ei sitä kostettu minulle;
        33:28 hän pelasti minun sieluni joutumasta hautaan, ja minun henkeni saa iloiten katsella valkeutta.'
        33:29 Katso, kaiken tämän tekee Jumala kahdesti ja kolmastikin ihmiselle,
        33:30 palauttaakseen hänen sielunsa haudasta ja antaakseen elämän valkeuden hänelle loistaa.
        33:31 Tarkkaa, Job, kuule minua; vaikene ja anna minun puhua.
        33:32 Mutta jos sinulla on, mitä sanoa, niin vastaa minulle; puhu, sillä mielelläni soisin sinun olevan oikeassa.
        33:33 Ellei, niin kuule minua; vaikene, niin minä opetan sinulle viisautta."

Psalmit:
        116:1 Minä rakastan Herraa, sillä hän kuulee minun ääneni ja rukoukseni;
        116:2 sillä hän on kallistanut korvansa minun puoleeni, ja minä huudan häntä avuksi kaiken elinaikani.
        116:3 Kuoleman paulat piirittivät minut, tuonelan ahdistukset kohtasivat minua; minä jouduin hätään ja murheeseen.
        116:4 Mutta minä huusin avukseni Herran nimeä: "Oi Herra, pelasta minun sieluni!"
        116:5 Herra on armollinen ja vanhurskas, meidän Jumalamme on laupias.
        116:6 Herra varjelee yksinkertaiset; minä olin viheliäinen, mutta hän auttoi minua.
        116:7 Palaja, sieluni, takaisin lepoosi, sillä Herra on tehnyt sinulle hyvin.
        116:8 Sillä sinä olet pelastanut minun sieluni kuolemasta, minun silmäni kyynelistä, jalkani kompastumasta.
        116:9 Minä saan vaeltaa Herran kasvojen edessä elävien maassa.
        116:10 Minä uskon, sentähden minä puhun, minä, joka olin kovin vaivattu.

Sinä et voi ymmärtää minua, sillä et ole altis siihen, kun et edes tahdo ymmärtää.

Minä puhun sinulle sydämen yksinkertaisuudesta ja sinä puhut omista salateistäsi, joita et edes itse ymmärrä.

Rehellisestä sydämestä, kun te etsitte, niin te löydättä, mutta jos te käytte puolustamaan omia lihallisia arvojanne, niin te ette ole enään rehellisä, vaan päätätte itse, mikä rehellisyyteen kuuluu ja mikä ei.

Antakaa siis itsenne eläväksi uhriksi Jumalalle, ollen kaikkeen hyvään valmiita.

Sinä et voi ymmärtää minua, sillä et ole altis siihen, kun et edes tahdo ymmärtää.

Minä puhun sinulle sydämen yksinkertaisuudesta ja sinä puhut omista salateistäsi, joita et edes itse ymmärrä.

Rehellisestä sydämestä, kun te etsitte, niin te löydättä, mutta jos te käytte puolustamaan omia lihallisia arvojanne, niin te ette ole enään rehellisä, vaan päätätte itse, mikä rehellisyyteen kuuluu ja mikä ei.

Antakaa siis itsenne eläväksi uhriksi Jumalalle, ollen kaikkeen hyvään valmiita.

Edelleen Mikko. Mistä voima? Mistä ymmärrys? Mistä usko?

> Tätä armoa hän on ylenpalttisesti antanut meille kaikkinaiseksi viisaudeksi ja ymmärrykseksi, tehden meille tiettäväksi sen tahtonsa salaisuuden, että hän, päätöksensä mukaan, jonka hän oli nähnyt hyväksi itsessään tehdä - siitä armotaloudesta, minkä hän aikojen täyttyessä aikoi toteuttaa, - oli yhdistävä Kristuksessa yhdeksi kaikki, mitä on taivaissa ja mitä on maan päällä. Hänessä me myös olemme saaneet perintöosan, ollen siihen edeltämäärätyt hänen aivoituksensa mukaan, hänen, joka vaikuttaa kaikki oman tahtonsa päättämän mukaan, <
        http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/Ef.1.html

• yurki1000js kirjoitti:

Edelleen Mikko. Mistä voima? Mistä ymmärrys? Mistä usko?

> Tätä armoa hän on ylenpalttisesti antanut meille kaikkinaiseksi viisaudeksi ja ymmärrykseksi, tehden meille tiettäväksi sen tahtonsa salaisuuden, että hän, päätöksensä mukaan, jonka hän oli nähnyt hyväksi itsessään tehdä - siitä armotaloudesta, minkä hän aikojen täyttyessä aikoi toteuttaa, - oli yhdistävä Kristuksessa yhdeksi kaikki, mitä on taivaissa ja mitä on maan päällä. Hänessä me myös olemme saaneet perintöosan, ollen siihen edeltämäärätyt hänen aivoituksensa mukaan, hänen, joka vaikuttaa kaikki oman tahtonsa päättämän mukaan, <
        http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/Ef.1.html

Anovalle annetaan, etsivä löytää ja koputtavalle avataan

Anovalle annetaan, etsivä löytää ja koputtavalle avataan

Edelleen. Mistä usko? Ei liha mitään voi. Vai?

Ap.t. 26:14
        ja me kaaduimme kaikki maahan, ja minä kuulin äänen sanovan minulle hebreankielellä: 'Saul, Saul, miksi vainoat minua? Työläs on sinun potkia tutkainta vastaan.'

Ap.t. 2:4
        Ja he tulivat kaikki Pyhällä Hengellä täytetyiksi ja alkoivat puhua muilla kielillä, sen mukaan mitä Henki heille puhuttavaksi antoi.

Käsittääkseni Jumala ei jaa kunniaansa.

Juud:
        1:24 Mutta hänelle, joka voi varjella teidät lankeamasta ja asettaa teidät nuhteettomina, riemuitsevina, kirkkautensa eteen,
        1:25 hänelle, ainoalle Jumalalle ja meidän pelastajallemme Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta, hänelle kunnia, majesteetti, voima ja valta ennen kaikkia aikoja ja nyt ja iankaikkisesti! Amen.
        https://www.youtube.com/watch?v=CJX43l9-Qx0

• Edelleen Mikko. Kommunikointi on vaikea laji. Yritän tehdä selväksi, että luotu on luotu ja Luoja on Luoja. Luoja omistaa kaiken. Luoja vastaa kaikesta. Loogista. Luoja armahtaa kenet armahtaa. Luoja on uskon alkaja ja loppuunsaattaja. Kunnia Luojalle. Ei liha mitään voi. Olen luotu. Olen armahdettu syntinen. En tiedä miksi Luoja armahti minut. Olen uskossa. Usko ei ole lähtöisin minusta. Mitä siis voin? En hallitse edes yhtä solua kehossani.

Joh. 3:3
        Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa."

Room:

• sivusta katson

voi miten hassua että aikuiset tuolla tavalla kinaavat saduista. tulee mieleen oma lapsuus ja kinastelut mustanaamion perimmäisistä ominaisuuksista.

• Tuula H

niin. ainut ero vain raamatulla ja mustanaamiolla on se, että Raamattu on totta, mutta mustanaamio satua. revi siitä.

• Raamattu on osoitettu jo niin monta kertaa aavikkobarbaarien muinaiseksi mytologiaksi. Tuskin pystyt itsekään uskomaan niihin myytteihin.
        Maailmassa on paljon muitakin "pyhiksi" väitettyjä mytologoita. Niihin uskovilla on vähintään yhtä luja luottamus oikeassa olemiseensa kuin sinulla.
        Mikään ei ole koskaanedes viitannut siihen, että jokin näistä mytologioista olisi sen todellisempi kuin mikään toinenkaan.

• Joka haluaa

Aloituksen testi kuvaavaa - 'Joka haluaa seurata Herraa, hän erottautukoot tästä'

• Tänään oli lukuvuorossa Apostolien teoista seurakunnan alkuajat. Uskovat myivät ylimääräisen omaisuutensa ja toivat apostoleille rahat jaettavaksi kaikille. Kellään ei ollut puutetta mistään.

Puhutteli eniten, että omaisuudesta mainittiin talot, maatilat ja pellot, kaikkea mikä sitoo maaperään. Tää planeettahan onkin lyhytaikainen oleskelupaikka, joka lopulta on vain tomu ja tuhka.

Suuri armo oli heidän kaikkien yllä.

• miten itse

Oletko Mikko itse jo myynyt metsäpalstasi ja antanut rahat köyhien sairaalalle Afrikkaan?

• Minä olen luopunut jo ylimääräisestä osastani ja luovun edelleen, kun sitä tulee. Ja olen hyvilläni, että näin teen.

• - - -
        mikko.ainasoja kirjoitti:

Minä olen luopunut jo ylimääräisestä osastani ja luovun edelleen, kun sitä tulee. Ja olen hyvilläni, että näin teen.

Eikö valittu opettaja m. ainasoja tottele Jeesuksen, raamatun sanaa
        Matt 6:2-4

• - - -

• Täällä on uskovia
        - - - kirjoitti:

Usko jo D-kalma ja lopeta teatteri.

• yksin Jeesus
        - - - kirjoitti:

Hän tottelee Herraa, ei sinua.

• Amen
        Täällä on uskovia kirjoitti:

Usko jo D-kalma ja lopeta teatteri.

Joku komentaa jotakin D-kalmaa??? Onko sillä jokin trauma, kun se komentaa jotakin virtuaalia...

Mutta totuus näkyy olevan, jotta täällä on vain keskenään kilpailevia, riiteleviä, demonisissa tasoissa olevia sekoilijoita, ja itseään kehuvia....

Mutta Taivaan Jumala ei totisesti täällä ole. Tämä on jätetty pelkästään perkeleen kaatopaikaksi, kirotuksi paikaksi, josta Herran henki on kaukana.

Ja moni tosiuskovainen sen tajuaa!!

• Ai, että joku..
        Amen kirjoitti:

Joku komentaa jotakin D-kalmaa??? Onko sillä jokin trauma, kun se komentaa jotakin virtuaalia...

Mutta totuus näkyy olevan, jotta täällä on vain keskenään kilpailevia, riiteleviä, demonisissa tasoissa olevia sekoilijoita, ja itseään kehuvia....

Mutta Taivaan Jumala ei totisesti täällä ole. Tämä on jätetty pelkästään perkeleen kaatopaikaksi, kirotuksi paikaksi, josta Herran henki on kaukana.

Ja moni tosiuskovainen sen tajuaa!!

Sama levy pyörii vuodesta toiseen. Eikä se rikosilmoituskaan näyttänyt helpottavan tilannettasi.

• Amen

Amen.

• Voi harmi

Sotkea piti sitten tämäkin hyvä aloitus.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miten hyvin tunnet kaivattusi?

Mikä hänessä kiehtoo? Asiallisia vastauksia kiitos. 🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      137
      6567
    2. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      149
      5679
    3. Ootko nainen jotenkin

Epävarma ulkonäöstäsi
      Ikävä
      120
      4828
    4. Moi kuumis.

Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.
      Ikävä
      43
      4450
    5. Milloin olisi sinun ja kaivattusi

Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?
      Ikävä
      52
      3852
    6. Oletko joutunut kestämään

Mitä olet eniten joutunut kestämään?
      Ikävä
      62
      3021
    7. Itkin oikeasti aamulla taas

Haluaisin niin kertoa miltä musta tuntuu. Oon jotenkin hajalla. Tarvitsin ees jonkun joka ymmärtää.
      Ikävä
      52
      2896
    8. Minun rakkaani.

Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m
      Ikävä
      24
      2272
    9. Where are you

Now 🫂☕️🩷
      Ikävä
      33
      2196
    10. Naiselle hyvää viikkoa

olet edelleen sydämessäni. Toivon sinulle myötätuulta mitä ikinä teetkään🪢
      Ikävä
      15
      2167
    Aihe