Mutta kirjoitanpa tähän tämän, jos joku kommentoi, niin ok.
Mutta juon siis illalla teetä, monta mukillista. Tähän asti olen käyttänyt pussiteetä. Nyt vain rupeaa tympimään kun oikeastaan alkaa tuntua, että juon vain pelkkää kuumaa vettä!
Ajattelinkin tässä, kun kuvittelen itseäni rikkaaksi, ostavani teenkeittimen, Tarjoustalosta korkeintaan. Sellaisen tähän Tefalin tyyppisen, tai ehkä se onkin juuri tämä Tefal, en nyt muista oliko merkki juuri tuo... netissä kun kuvia katselin Tarjoustalossa oli nimittäin saman näköinen ollut joskus myynnissä.
Mutta eilen sitten katselin kaupassa irtoteen hintoja. Onko tuossa pussissa nyt 200 g, niin kolmen ja neljän euron välillä markettin teet. Mutta kun sitten annostelu on teelusikallinen kuppia kohti,,, ja minä juon siis monta mukia illassa, niin tuohan tulee ihan pirun kalliiksi....
Joten kai se on niin, että tästä lähtien kaksi teepussia mukiin, niin tulee väriä kiehuvaan veteen,,,, Joo, olen säästeliäs, eli käytän samoja pusseja koko illan. Voisi tietysti laittaa ne pussit termariin veden kanssa... Joo, nyt mä taisin hoksata...
Mutta onpa tuo teekin kallista...
teenkeittimistä olikin jo ketju
3
186
Vastaukset
- aamuteet
Jos vaan mahdollisuus hankkia hyvä ja monipuolinen teekeitin harkitse Stollaria.
https://www.hobbyhall.fi/web/store/kodinkoneet/stollar/stollar-btm800-one-touch-teenkeitin?
Hinta näyttää nousseen siitä kun itse ostin, ajastin, eri säädöt erilaisille teelaaduille, haudutusajan säätö, pitää tunnin teen lämpimänä.
Itse tilaan teet forsmanilta 1.6kg pakkauksissa koska kaupoista en ole mieleistäni löytänyt, tätä ole pitkään käyttänyt http://www.forsman-tea.com/fi/tee/musta-tee/1-6-kg-maustamaton/crown-of-tibet-makujen-temppeli.html
kallista on kahvinpuruihin verratessa, tuosta 1.6 kilosta keittää teetä useamman kuukauden, vajaa litra vettä pannuun ja kolme lusikallista temppeliteetä koriin hyvää tulee. - Nejja
Meillä on nyt ollut Stollarin BTM800 keitin 3 vuotta. Ja pois ei anneta. Minäkin vannoutunut kahvin ystävä olen ryhtynyt tuon ansiosta teenjuojaksi. Toki siinä on se haittapuoli, mitkään muut teet eivät sitten maistukaan miltään kun tuohon tottuu. HIntava, mutta kestävä. Meillä oli useita eri pallokeittimiä ennen tuota ja ne ovat joutaneet roskikseen, eivät kelpaa enää edes mökkikäyttöön sinnekin hommasimme Stollarin. Isoissa säkeissä löytyy niin perusteetä kuin maustettuakin ainakin useimmista Prismoista ja Veljekset Keskiseltä. Säkki (hinta 15€-25€m mausta riippuen) kestää useita kuukausia, vaikka meilläkin keitetään 4-5 kannullista päivässä. Jos pitää hyvästä teestä kannattaa satsata.
- aamutee
Millainen valikoima maustamatonta mustaa teetä isoissa säkeissä Keskisellä on, en ole moneen vuoteen käynyt siellä.
10-15 eri teelaatua tullu kokeiltua, ainoa mikä itselle maistuu on tuo forsmanin linkissä oleva tee.
Kahvin vaihto teehen tuli itselle vähän pakon sanelemalla, varsinkaan aamuisin vatsa ei kestä kahvia juoda.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1539019Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde492709- 572491
Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja292491Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1971875- 971837
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai231763Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä461295Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1091207Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni61146