köyhän asunto

murjussa

Ainoa mitä mä hyvin toimeentulevissa kadehdin on että he voivat halutessaan asua omakotitalossa.Mä en kestä mun naapurien mekkalaa .Ja mun asunto on homeasunto.On kyllä kaksioksi halpa 350 et ei kai voi paljoa vaatia.Kaiken lisäks täs ei kuitenkaan tuu niin halvaks asuminen kun talvella on sähkölämmitys ni voi olla sähkölasku kuukaudelle yli 200 euroa , ja just sen verran oon sossun laskelmissa plussan puolella et ite joudun maksamaan.Täytyis käydä tosi hyvä munkki et löytäis halvalla vuokrattavan omakotitalon mitä vois puilla lämmittää.Siihen haaveeseen mä jään...

19

1121

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kaksion vuokra on jotain 550€ nyt. Eli sinulla on parisataa homealennusta. Kuitenkin kehoittaisin muuttamaan ennenkuin terveys menee. Sähkölämmitys on meilläkin pakkasilla toi 200€. En tiedä sitten, että mikä polttopuiden hinta on. Meillä haavena sellainen talviasuttava mummonmökki. Saisitko takuuvuokran omakotitaloon sossusta? Tai siis sen maksusitoumuspaperin.

• miten on..

Meinaatko sitten sen mummonmökin vuokran maksaa homelisineen?

• Hulppeat kulut.

Ööh miten voi olla sähkölämmityslasku 200 eur kuukaudessa?
        Kuinka lämmitätte?

Minulla vapaa-ajan asunnossa (mummon mökkimäinen vanhanajan lauta sahanpuru rakenteinen talo) on 2 kpl lasipaneeli lämmitintä. Niissä termostaatti ja lämpötunnistin. Silloin kun en ole siellä pidän peruslämmön 15 asteessa. Ennen joulua pidin 20 asteessa ja ne söi sähköä keskiarvolla 21 kw vuorokaudessa. Sähköstä maksan noin 6 st / kilowatti. Eli menee 30 - 40 eur per kuukausi. Ja jos tuttu käy lämmittämässä leivinuunia 1 kerta viikko, menee sähköä vähemmän kun patterit "haistaa" että on muutakin lämpöä.

On samat lämmittimet eteisessä ja varahuoneessa. Mutta ne pidän kylmillään kun en ole siellä.

• murjussa
        Hulppeat kulut. kirjoitti:

Ööh miten voi olla sähkölämmityslasku 200 eur kuukaudessa?
        Kuinka lämmitätte?

Minulla vapaa-ajan asunnossa (mummon mökkimäinen vanhanajan lauta sahanpuru rakenteinen talo) on 2 kpl lasipaneeli lämmitintä. Niissä termostaatti ja lämpötunnistin. Silloin kun en ole siellä pidän peruslämmön 15 asteessa. Ennen joulua pidin 20 asteessa ja ne söi sähköä keskiarvolla 21 kw vuorokaudessa. Sähköstä maksan noin 6 st / kilowatti. Eli menee 30 - 40 eur per kuukausi. Ja jos tuttu käy lämmittämässä leivinuunia 1 kerta viikko, menee sähköä vähemmän kun patterit "haistaa" että on muutakin lämpöä.

On samat lämmittimet eteisessä ja varahuoneessa. Mutta ne pidän kylmillään kun en ole siellä.

sillon kun mulle tuli 230 euron lasku niin pidin 18 asteessa mutta asunto oli tyhjillään.nyt viime talvi leuto sellainen niin suurin lasku oli 150 euroa ja pidin patterit 14 asteessa ja asunto oli tyhjillään.mutta talo vuotaa kuin seula ja mun huoneiden korkeus on 3,5 metriä niin on enemmän tilaa lämmitettävänä vaikka onkin vain kaksio.ja mun asunnossa ei ole huoneiden välillä ovia lainkaan että kaikki huoneet lämpiää väkisinkin.

• Anonyymi

Polttopuiden hinta vähän vaihtelee, oli yhdessä vaiheessa todella kallista, mutta tällä hetkellä kai pyörii siinä 50€/kuutio tietämillä.
        Tietty hintaan nyt vaikuttaa sekin, onko motti sekapuuta vai pelkkää koivua ja onko "heittomotti" vai kunnollinen motti.
        Mutta kuitenkin, on ihan siedettävissä hinnoissa ainakin tällä hetkellä.
        Ja kovimpinakin talvina isompikin torppa kyllä selviää käsittääkseni ihan hyvin 5-10 motin kulutuksella, joten tulee kyllä halvemmaksi pelkkään sähkölämmitykseen verraten.

• sappeen-tuhattu

Rakenna ite se " mummonmökki". Kuka tahansa osaa käyttää sahaa ja vasaraa.
      Kun tekee ihan kaiken itse, materiaalit maksaa 50 neliön mökkiin 40 000 ( sama määrä rahaa menee vuokriin 8 vuodessa ). Lyhentelet sitä sitten 400 egeä kuussa. Maxu-urakka on ohi 10 vuodessa.

• OMASSA ON KIVA ASUA

keski tulonen jamppa eteläst asun uudessa velattomassa asuin neliöitä 150m2 tallissa 100m2 on tämäkin halpaa asumista kun kaikki kulut lasketaan yhteensä koko vuodelta niin kuukausi " vastikkeeksi" tulee rapiat päälle 380e/kk on ihan mukavan halpaa neliöihin nähden olen ihan tyytyväinen

• Anonyymi

Oletteko koskaan miettineet sitä, että nyt kun polttoaineverojakin korotetaan niin sehän osuu SEKIN nimenomaan pieni- ja keskituloisten nilkkaan. Pienituloisella ei ole varaa hankkia asuntoa kaupunkien keskustoista, joissa asuntojen hinnat ja vuokrat ovat kalliimmat. Tämä pakottaa pienituloisen hankkimaan asuntonsa syrjäseudulta, josta töihin kaupunkiin päästäkseen on hankittava auto (etenkin täällä isojen kaupunkien ulkpuolella). Sähköautot ovat toistaiseksi ainakin sen verran kalliitta, ettei pienituloisella ole oikein varaa ostaa sitäkään. Suurituloiselle tämä ei tietenkään ole ongelma, koska hän voi ostaa asunnon kaupunginkeskustasta, ostaa Teslan talliin sekä kulkea polkupyörällä töihin/palveluihin ja tuntea itsensä hyväksi, luontoa säästäväksi ihmiseksi.

• Anonyymi

"Oletteko koskaan miettineet sitä, että nyt kun polttoaineverojakin korotetaan niin sehän osuu SEKIN nimenomaan pieni- ja keskituloisten nilkkaan. Pienituloisella ei ole varaa hankkia asuntoa kaupunkien keskustoista, joissa asuntojen hinnat ja vuokrat ovat kalliimmat. Tämä pakottaa pienituloisen hankkimaan asuntonsa syrjäseudulta, josta töihin kaupunkiin päästäkseen on hankittava auto (etenkin täällä isojen kaupunkien ulkpuolella). Sähköautot ovat toistaiseksi ainakin sen verran kalliitta, ettei pienituloisella ole oikein varaa ostaa sitäkään. Suurituloiselle tämä ei tietenkään ole ongelma, koska hän voi ostaa asunnon kaupunginkeskustasta, ostaa Teslan talliin sekä kulkea polkupyörällä töihin/palveluihin ja tuntea itsensä hyväksi, luontoa säästäväksi ihmiseksi."

Helsingin keskustassa ei ole miesmuistiin ollut yhtä halpaa vuokrata yksiö tai kaksio kuin nyt. Kampista saat asunnon halvemmalla kuin Kontulasta.

Eli turha itkeä!

P.S. Auton pitäminenkin on nykyään halpaa, koska toimivan auton saa alle tonnilla, vielä muutama vuosi sitten hinta oli moninkertainen.

• Anonyymi

Kyllä sähköä kulutatte niin laskin oman kilowattitunnin hinnalla niin 1100kw teidän kuukausikulutus heh.Toki suorasähkölämmitys maksaa.

• Anonyymi

Yksi tärkein asia, miksi olen opiskellut ja tehnyt töitä ahkerasti on se, että saan päättää missä ja miten asun. On se mukavaa, kun naapurusto on täällä samasta ankkalammesta, hyvin toimeentulevia ihmisiä. Voi luottaa ihmisiin, lasten kaverit, koulut ja harrastukset huippuluokkaa. Kiva tehdä muidenkin vanhempien kanssa yhdessä asioita ja ystävät sekä sukulaisetkin tulevat mielellään kylään.

• Anonyymi

itte muutin pois hki lähiöstä kun se muuttui turvattomaksi afrikaksi.
      suomikin on jo pilattu.
      Aiemmin muutin pois ruotsista kun se mielestäni muuttui tuvattomaksi maaksi.

Nyt maaseudulla asun ja saa olla omassa rauhassa. Mutta autoilu on tehty poliittisin päätöksin niin kalliiksi, että liikkuminen tulee kalliiksi.

• Anonyymi

Turvallista ei ole kuin muuttotappioalueella, siellä ei mustaa miestä näe.

• Anonyymi

Me komeroon piiloon.

• Anonyymi

Sehän tuossa on ikävä puoli, että työtön joutuu asumaan missä nyt pääseekin asumaan ja pahimmillaan ne kämpät ovat täysiä lääviä.
      Juurikin jotain homehtuneita ja kylmiä, naapureina täysiä kusipäitä.
      En tiedä sitten missä aloittaja asuu, mutta jossain päin Suomea on ajoittain aika hyviäkin omakotitaloja tarjolla halvalla vuokralle.
      Esim Kankaanpäässä on ajoittain edullisesti taloja vuokrattavana, nytkin on aika hyvänkokoinen ja siistinoloinen(ainakin ilmoituksessa) okt vuokrattavana 600€/kk. On puulämmitteinen.
      Ja Huittisissa on 50m2 okt tarjolla 290€/kk. Tiedä sitten, millainen se on.

• Anonyymi

Jos kukaan ei muuttotappioalueella osta taloa tai asuntoa , niin ainoa keino saada edes lämmityskulut katettua on sen vuokraaminen halvalla kunnolliselle ihmiselle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos kukaan ei muuttotappioalueella osta taloa tai asuntoa , niin ainoa keino saada edes lämmityskulut katettua on sen vuokraaminen halvalla kunnolliselle ihmiselle.

Näinhän se on, vuokraaminen ei tuota oikeastaan mitään, mutta asunto maksaa ylläkulunsa sillä tavoin ja pysyy paremmassa kunnossa muutenkin asuttuna. Siis tosiaan jos vuokralainen on kunnollinen.
        Sinänsä harmi, kun olen niin jumissa "omilla nurkilla", muuten voisin muuttaakin just tuollaiseen halpavuokraiseen omakotitaloon tms jonnekin Huittisten nevadaan.
        Mulla on omalla paikkakunnalla kuitenkin vakityö ja tällaista, niin ei ihan kantti ainakaan näin korona-aikaan riitä ottamaan irtiottoa.
        Jos olisin vaikka pätkätyöläinen tai työtön, niin voisinkin laittaa asuntohakemukseen tuollaiselle paikkakunnalle ja jatkaa elämää siellä.

• Anonyymi

Erilaisia mieltymyksiä.
      Kun lapsemme olivat lähteneet omilleen ja vaimoni kanssa eläköidyimme etuajassa.
      Vaimoni pienelle sairaseläkkeelle. Minä muuten vain.
      Tuossa tilanteessa muutimme keskustan kerrostaloon ja olemme vielä vuosienkin jälkeen hyvillämme ratkaisusta.

• Anonyymi

No totta tuokin. Onhan osakeasuminen helpompaa, ainakin sitten jos/kun ikä ja vaivat alkavat riivaamaan.
        Mutta halvemman asumisen kannalta muutenkin joku pieni tai pienehkö paikkakunta on useasti parempi vaihtoehto.
        Samalla rahalla saa ainakin parempilaatuisen asunnon, jos ei muuta.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet toisen kanssa

...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain
      Ikävä
      224
      1556
    2. Näytit taas lihoneen.

Tynnyri se vaan kasvaa.
      Ikävä
      29
      1403
    3. Kuka teistä on paras nainen

A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊
      Ikävä
      61
      1269
    4. Immu otti pataan

Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      69
      1227
    5. Onko jotain mistä

Olet huolissasi kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      78
      1204
    6. Osaako joku selittää tätä

Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?
      Ikävä
      75
      1172
    7. Jos me joskus nähtäisiin

niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi
      Ikävä
      103
      1163
    8. Koska vietät

Yhteisen yön kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      54
      998
    9. Lesken uusi

Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans
      Puolanka
      18
      962
    10. Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"

Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per
      Lieksa
      175
      855
    Aihe