Onko se mielestäsi oikein, että miljoonia voittanut ihminen jatkaa töissä vain sen takia, että se on mielekästä?
Eikö voittajan olisi hyvä siirtyä tavallisesta työstä sivuun ja antaa mahdollisuus esim. sellaiselle henkilölle joka sitä työtä tarvitsisi pärjätäkseen rahallisesti..
Jatkuvasti saa lukea kuinka miljoonia voittaneet haluavat jatkaa entistä elämäänsä pysymällä töissä. Eikö miljoonavoitot ole tarkoitettu siihen, että koko elämä muuttuu ja töitä ei tarvitse tehdä (miksi muuten edes veikata). Luulisi sitä voittajan löytyvän ja keksivän tekemistä rahoillaan.
Onko oikein, että miljoonavoittaja jatkaa töissä
343
6022
Vastaukset
- Ei ole
Inhoan tuollaisia idiootteja, mutta tosiasiahan on, että lottovoitot menevät aina väärille henkilöille...
- fuusiotututkija
Nimimerkille " Ei ole " vastaan, että voitin kaksi vuotta sitten yli 600.000 euroa kimppalotossa ja sano mitä sanot: meni takuulla oikealle henkilölle, koska se olin minä ! Olet vaan köyhä kateellinen... mutta minua vaan nykyisin köyhät ja varsinkin köyhät ja kateellliset huvittavat. Teen töitä siinä kuin ennenkin, koska pidän työstäni ja koska se nyt on vapaaehtoista ja mukavaa ajankulua. Voin jäädä vapaaherraksi koska haluan. Sitä paitsi: sanotaan, että " raha tulee rahan tykö " pitää ainakin minuun paikkansa. Isoa rahaa on paljon helpompi sijoittaa tuottavasti kuin pikkurahaa... Sitten, kun rahaa on tarpeeksi ei sitä tarvitse ajatella, vaan voi keskittyä täysin muihin asioihin.
Ja- onhan työ mielenterveydellekin hyvää, jos olisin vain vapaaherrana, niin voisi tulla kiusaus ryyppyhommiin ja niissä hommisssa puoli milliä on pikkuraha! Mene ja tiedä mutten halua edes ajatella lopettavani töitä. Sitä paitsi olen työmaallani lähes korvaamaton asiantuntija, kun meitä ei ole Suomessa monta. Voittoni tultua julki työnantajani tuli hätäännyksissään kysymään, että " et kai aio nyt meitä jättää? " ... Sanoin, että en ainakaan ennenkuin olen saanut koulutettua uuden ja se ottaa tässä työssä useamman vuoden! Työni kun ei satu olemaan mitään yksinkertaista vaihetyötä vaan työskentelyä huipputekniikan parissa. - olisi oikein
Työn tekoa pitäisi verottaa omaisuuden mukaan...jos on miljoona säästöt, niin 60% verotus.
- 1214151316181719
olisi oikein kirjoitti:
Työn tekoa pitäisi verottaa omaisuuden mukaan...jos on miljoona säästöt, niin 60% verotus.
koiran tekohampaat
- et ole tosissas
1214151316181719 kirjoitti:
koiran tekohampaat
Verotus korkeaksi jos jatkaa toisen ja jollei tajua perustaa firmaa jonka toimiala olisi lähellä sydäntä ja josta nauttisi.Palkkaisi kavereitaan jos tarvitsee ja olisi hyvä pomo.Sitä varten lototaan että elämä muuttuu!!
- voittaja1011
fuusiotututkija kirjoitti:
Nimimerkille " Ei ole " vastaan, että voitin kaksi vuotta sitten yli 600.000 euroa kimppalotossa ja sano mitä sanot: meni takuulla oikealle henkilölle, koska se olin minä ! Olet vaan köyhä kateellinen... mutta minua vaan nykyisin köyhät ja varsinkin köyhät ja kateellliset huvittavat. Teen töitä siinä kuin ennenkin, koska pidän työstäni ja koska se nyt on vapaaehtoista ja mukavaa ajankulua. Voin jäädä vapaaherraksi koska haluan. Sitä paitsi: sanotaan, että " raha tulee rahan tykö " pitää ainakin minuun paikkansa. Isoa rahaa on paljon helpompi sijoittaa tuottavasti kuin pikkurahaa... Sitten, kun rahaa on tarpeeksi ei sitä tarvitse ajatella, vaan voi keskittyä täysin muihin asioihin.
Ja- onhan työ mielenterveydellekin hyvää, jos olisin vain vapaaherrana, niin voisi tulla kiusaus ryyppyhommiin ja niissä hommisssa puoli milliä on pikkuraha! Mene ja tiedä mutten halua edes ajatella lopettavani töitä. Sitä paitsi olen työmaallani lähes korvaamaton asiantuntija, kun meitä ei ole Suomessa monta. Voittoni tultua julki työnantajani tuli hätäännyksissään kysymään, että " et kai aio nyt meitä jättää? " ... Sanoin, että en ainakaan ennenkuin olen saanut koulutettua uuden ja se ottaa tässä työssä useamman vuoden! Työni kun ei satu olemaan mitään yksinkertaista vaihetyötä vaan työskentelyä huipputekniikan parissa.Moi!
Ihan samalla tavalla menettelin, tosin voittoni oli rapiat 200.-
Vaikka voittaisin isostikin. Työssä käynti on todella riippuvaista siitä mitä tekee. Jos työntekeminen olisi yksitoikkoista, rasittavaa vaihetyötä, tms, jäisin ilman muuta pois. Alkaisin sitten tehdä vapaehtoistyötä, pitäisin pitkät lomat, kesällä, syksyllä, joulun aikaan ja keväällä. Toki lomakohteissakin voisi osallistua talkootyöhön, esim. aurinkorannalla on paljon suomalaisia ja töitä löytyy niin seurakunnasta kuin spr:n piiristä - Bedgel suuri
olisi oikein kirjoitti:
Kyllä ihmiselle on työ terapiaa, vaikka olisi miljardi pankissa, mutta siihen voisi olla jokin hyväntekeväisyystyö parempi vaihtoehto, kuin euron kiilto silmässä taistelevan proletaarin duuni...
- koululaiselle
olisi oikein kirjoitti:
Ja jos ei osata kirjoittaa yhdyssanan - työnteko oikein, niin sitten verotus pitäisi olla 85%.
- korvatuleh
Ja- onhan työ mielenterveydellekin hyvää, jos olisin vain vapaaherrana, niin voisi tulla kiusaus ryyppyhommiin ja niissä hommisssa puoli milliä on pikkuraha! Mene ja tiedä mutten halua edes ajatella lopettavani töitä. Sitä paitsi olen työmaallani lähes korvaamaton asiantuntija, kun meitä ei ole Suomessa monta. Voittoni tultua julki työnantajani tuli hätäännyksissään kysymään, että " et kai aio nyt meitä jättää? " ... Sanoin, että en ainakaan ennenkuin olen saanut koulutettua uuden ja se ottaa tässä työssä useamman vuoden! Työni kun ei satu olemaan mitään yksinkertaista vaihetyötä vaan työskentelyä huipputekniikan parissa.Nimimerkille " Ei ole " vastaan, että voitin kaksi vuotta sitten yli 600.000 euroa kimppalotossa ja sano mitä sanot: meni takuulla oikealle henkilölle, koska se olin minä ! Olet vaan köyhä kateellinen... mutta minua vaan nykyisin köyhät ja varsinkin köyhät ja kateellliset huvittavat. Teen töitä siinä kuin ennenkin, koska pidän työstäni ja koska se nyt on vapaaehtoista ja mukavaa ajankulua. Voin jäädä vapaaherraksi koska haluan. Sitä paitsi: sanotaan, että " raha tulee rahan tykö " pitää ainakin minuun paikkansa. Isoa rahaa on paljon helpompi sijoittaa tuottavasti kuin pikkurahaa... Sitten, kun rahaa on tarpeeksi ei sitä tarvitse ajatella, vaan voi keskittyä täysin muihin asioihin.
Ja- onhan työ mielenterveydellekin hyvää, jos olisin vain vapaaherrana, niin voisi tulla kiusaus ryyppyhommiin ja niissä hommisssa puoli milliä on pikkuraha! Mene ja tiedä mutten halua edes ajatella lopettavani töitä. Sitä paitsi olen työmaallani lähes korvaamaton asiantuntija, kun meitä ei ole Suomessa monta. Voittoni tultua julki työnantajani tuli hätäännyksissään kysymään, että " et kai aio nyt meitä jättää? " ... Sanoin, että en ainakaan ennenkuin olen saanut koulutettua uuden ja se ottaa tässä työssä useamman vuoden! Työni kun ei satu olemaan mitään yksinkertaista vaihetyötä vaan työskentelyä huipputekniikan parissa.
TÄSSÄPÄ MEILLE ESIMERKKI
KORVAAMATON TYÖMAALLA
KUULEPPA POJU KUKAAN EI
OLE KORVAAMATON MISSÄÄN
AINA LÖYTYY TILALLE UUSI.
KYLLÄ SINUNKIN LATTIAN SIIVOUKSET
OSAA KUKA VAAN TEHDÄ NYKY MOPEILLA.
ÄLÄ PIDÄ ITSEÄSI KORVAAMATTOMANA
VEDÄ ITSESI HIRTEEN.
NÄHDÄÄN TULEEKO TILALLESI JOKU KORVAAMATON. - marshkouluun
korvatuleh kirjoitti:
Ja- onhan työ mielenterveydellekin hyvää, jos olisin vain vapaaherrana, niin voisi tulla kiusaus ryyppyhommiin ja niissä hommisssa puoli milliä on pikkuraha! Mene ja tiedä mutten halua edes ajatella lopettavani töitä. Sitä paitsi olen työmaallani lähes korvaamaton asiantuntija, kun meitä ei ole Suomessa monta. Voittoni tultua julki työnantajani tuli hätäännyksissään kysymään, että " et kai aio nyt meitä jättää? " ... Sanoin, että en ainakaan ennenkuin olen saanut koulutettua uuden ja se ottaa tässä työssä useamman vuoden! Työni kun ei satu olemaan mitään yksinkertaista vaihetyötä vaan työskentelyä huipputekniikan parissa.
TÄSSÄPÄ MEILLE ESIMERKKI
KORVAAMATON TYÖMAALLA
KUULEPPA POJU KUKAAN EI
OLE KORVAAMATON MISSÄÄN
VEDÄ ITSESI HIRTEEN.
NÄHDÄÄN TULEEKO TILALLESI JOKU KORVAAMATON.Heh... Et pysty edes kirjoittaa äidinkielellä ilman kirjoitusvirheitä eli olet vielä peruskoulussa. Mitä sinä tiedät työnteosta?
- olematon summa rupia
ei miljoonalla voi vielä jäädä pois.jos ostaa auton uuden siis auto maksaa 150000euroa talon siis oikean tiilitalon maksaa 385000euro ja huvilan jossa voi talvellakin olla maksaa 160000 euroa.jäljelle jää vain 305000 euroa.ja jos haluaa käydä ruokakaupassa eikä työssä sillä elää noin 152 kuukautta 2000 euroa kuukaudessa tekee 12 vuotta,mutta 2000 euroa ei riitä kuukaudessa menoihin ja verohin.että se siitä lottovoitosta ei pysty jäämään työstä pois.mutta 2000000 miljonaa euroa on jo summa jolla voi jäädä jo hiihtämään ja pudota yhteiskunnasta pois kuhan hankkii hyvät harrastukset hiihtoa metsästystä kalastusta ympäri vuoden.joitakin lapin kalareissuja ja metsästystä tietenkin.muuten käy kuin naapurin miljoonäärille,pulloa niin kauan että terveys meni ja hoitolaitoksessa muutama kuukausi ja hautuumaa kutsui.
olisi oikein kirjoitti:
Säästöjä ei pitäisi verottaa lainkaan sillä ne ovat elintason tae vaikeissa talouden tilanteissa eikä hetimiten tarvita sossua.
Harvallahan meillä on miljoonan säästöjä mutta jos ne saa rehellisesti koottua niin ei kun onnea vaan. Minä ainakin onnittelen en kadehdi.
Itse tuskin koskaan tuota onnea saavutan koska työläisen työeläkkeestä jo sadan tuhannen säästäminen hakkaa vastaan kun se ikä loppunee ensin.- Kungpao
Ja- onhan työ mielenterveydellekin hyvää, jos olisin vain vapaaherrana, niin voisi tulla kiusaus ryyppyhommiin ja niissä hommisssa puoli milliä on pikkuraha! Mene ja tiedä mutten halua edes ajatella lopettavani töitä. Sitä paitsi olen työmaallani lähes korvaamaton asiantuntija, kun meitä ei ole Suomessa monta. Voittoni tultua julki työnantajani tuli hätäännyksissään kysymään, että " et kai aio nyt meitä jättää? " ... Sanoin, että en ainakaan ennenkuin olen saanut koulutettua uuden ja se ottaa tässä työssä useamman vuoden! Työni kun ei satu olemaan mitään yksinkertaista vaihetyötä vaan työskentelyä huipputekniikan parissa.Narsisti
- sittenhän
olisi oikein kirjoitti:
voitaisiin säätä laki, että jokaisella jolla sukunimenä Virtanen maksaa 50% verot. Samasta ansiotulosta sama vero kaikille riippumatta siitä onko voittanut lotossatai onko sukunimi Virtanen.
- 1+15
Ja- onhan työ mielenterveydellekin hyvää, jos olisin vain vapaaherrana, niin voisi tulla kiusaus ryyppyhommiin ja niissä hommisssa puoli milliä on pikkuraha! Mene ja tiedä mutten halua edes ajatella lopettavani töitä. Sitä paitsi olen työmaallani lähes korvaamaton asiantuntija, kun meitä ei ole Suomessa monta. Voittoni tultua julki työnantajani tuli hätäännyksissään kysymään, että " et kai aio nyt meitä jättää? " ... Sanoin, että en ainakaan ennenkuin olen saanut koulutettua uuden ja se ottaa tässä työssä useamman vuoden! Työni kun ei satu olemaan mitään yksinkertaista vaihetyötä vaan työskentelyä huipputekniikan parissa.kyllä.. yleensähän Suoli24 sivulla pyörii kaikki lottovoittajat ja fuusiotutkijat.. joopati jooo! ;)
- rwefwqrfe
olematon summa rupia kirjoitti:
ei miljoonalla voi vielä jäädä pois.jos ostaa auton uuden siis auto maksaa 150000euroa talon siis oikean tiilitalon maksaa 385000euro ja huvilan jossa voi talvellakin olla maksaa 160000 euroa.jäljelle jää vain 305000 euroa.ja jos haluaa käydä ruokakaupassa eikä työssä sillä elää noin 152 kuukautta 2000 euroa kuukaudessa tekee 12 vuotta,mutta 2000 euroa ei riitä kuukaudessa menoihin ja verohin.että se siitä lottovoitosta ei pysty jäämään työstä pois.mutta 2000000 miljonaa euroa on jo summa jolla voi jäädä jo hiihtämään ja pudota yhteiskunnasta pois kuhan hankkii hyvät harrastukset hiihtoa metsästystä kalastusta ympäri vuoden.joitakin lapin kalareissuja ja metsästystä tietenkin.muuten käy kuin naapurin miljoonäärille,pulloa niin kauan että terveys meni ja hoitolaitoksessa muutama kuukausi ja hautuumaa kutsui.
Vittu miten typeriä juttuja sulla ja aivan yhtä typeriä laskutoimituksia.
- Ihmisyyden puolesta
Ja- onhan työ mielenterveydellekin hyvää, jos olisin vain vapaaherrana, niin voisi tulla kiusaus ryyppyhommiin ja niissä hommisssa puoli milliä on pikkuraha! Mene ja tiedä mutten halua edes ajatella lopettavani töitä. Sitä paitsi olen työmaallani lähes korvaamaton asiantuntija, kun meitä ei ole Suomessa monta. Voittoni tultua julki työnantajani tuli hätäännyksissään kysymään, että " et kai aio nyt meitä jättää? " ... Sanoin, että en ainakaan ennenkuin olen saanut koulutettua uuden ja se ottaa tässä työssä useamman vuoden! Työni kun ei satu olemaan mitään yksinkertaista vaihetyötä vaan työskentelyä huipputekniikan parissa.Aloittajalle
"Onko se mielestäsi oikein, että miljoonia voittanut ihminen jatkaa töissä vain sen takia, että se on mielekästä"?
." Luulisi sitä voittajan löytävän ja keksivän tekemistä rahoillaan".
Sanot, että tekemistä....rahoillaan?
Siis sanot TYÖ ja sanot TEKEMINEN!
Kyllä vain, molemmat antavat elannon ja tyytyväisyyden , ja kuvioon tulee aina mukaan sana :
"ei Jumala laiskoja ruoki".
Suomalainen työelämä nurinkuristui täydellisesti Ay:n tultua kuvioihin täysillä muutama vuosikymmen sitten.
Mitä tarkoitti vapaa Itsenäisyys, kun se kaksi kertaa hankittiin? Mitä tarkoittaa siis sana VAPAUS?
Eikö sen nimenomaan pitänyt tarkoittaa poispääsyä kenenkään orjuudesta.
Näin kävi Suomessa vauhdilla -20-luvulla, kun torpparilain orjuudesta uskottiin päässeen. Ihmiset YRITTIVÄT ja nauttivat ITSE yrityksensä tuloksista; muurarit, rapparit, hanslankkarit, puusepät, kraatarit, suutarit, leipurit, pyykkärit, pienviljelijät, metsurit jne. Jokaiselle riitti tekemistä ja jokainen sai PALKKANSA AHKERUUTENSA MUKAAN!
Sodan jälkeinen itsenäisyys jopa tarjosi yhteiskunnan taholta mielettömät määrät tontteja oman pienviljelystilan aloittamiseksi. Ja taas ihmiset yrittivät, pysyivät hyvässä kunnossa mieleltään ja ruumiiltaan, kun kaikki harrastukset kiteytyivät työhön ja palkkaan. Kuntosaleja ei siis tarvittu. Mutta ihmiset NAUTTIVAT työnsä tuloksista.
On varmaa, koska MUISTAN. Äidit NAUTTIVAT lapsistaan ja lapset äideistään ja tunsivat olevansa oikeassa paikassa oikeaan aikaan pikkulapsina eli oikeissa kodeissaan eikä missään tarhattuna! Siis kaikilla oli TEKEMISTÄ, mikä tuotti
I L O A!
Sitten tulivat rytäkällä markkinavoimat ja kohta mammuttimarkkinavoimat ja organisoitumiset ja integroitumiset ja kaikenmaailman Ay-lait ja kellokallet vahtijoiksi tehtaisiin.
Sitten tuli tarkka kasvatus lapsille ja orientoitumiskäsky koulutuksen kautta erikoistua yhteen TYÖHÖN (lue tekemiseen).
Ja mammuttimaisuus taas kuvioihin niin, että valmistuminen työhön tulee olla vasta ikävuosien 25-30 välillä. Ja sitten tarkasti laskelmoiden perheenperustaminen, kun äideilläkin on VARMA TYÖpaikka.
Joopa joo. Aikoinani (jo markkina-aika) haaveilin lottovoitosta, jotta olisin ITSE saanut hoitaa oman hankkimamme työkentän eli monen lapsemme hoidon. Ei tullut lottovoittoa - pienellä palkalla kannoin verorahani koko työikäni ,yhteiseen kassaan. Siitä kassasta jo yhden lapsen yhteiskunnan osuus 7 vuoden päiväkotimaksuista on nykyrahassa (1000 kk) n. 75000 euroa. Monen lapsen osuus on jo melkoinen verorahojen käyttö. Mutta "työtön" äiti ei saa olla, voi tulla jopa huostaanotto. -90- lamassahan oli kaikkein kiiruin asia saada työtä edes monen lapsen äidille. Yksinäiset naiset saivat "kärsiä" ansiosidonnaispäivärahoistaan!
Mutta, mutta siis minä kävin TYÖSSÄ enkä "laiskotellut" kotona, kuten teki oikean suurperheen työllistämä oma äitini koko ikänsä! Kaiketi ilman lottovoittoa, ilman perintöä, ilman pientäkään sosiaaliavustusta, vaan ainoa perintö oli miehen "sotapalkka" sotaveteraanitontti. Mutta turvana oli mies, joka kodissaan vuosisadan alussa oli opetettu monitahoisille työkentille ja jota vielä sotatantereitten oppi lujitti rautaisessa ammattitaidossaan.
Ihmisistä koulutetaan nyt orjarobotteja. Näin ilmeisesti aloittajakin tuntee olevansa, mutta sitten lottovoittoko palauttaisi ihmisyyden? - Queen Of Spedes
marshkouluun kirjoitti:
Heh... Et pysty edes kirjoittaa äidinkielellä ilman kirjoitusvirheitä eli olet vielä peruskoulussa. Mitä sinä tiedät työnteosta?
"Et pysty edes kirjoittaa äidinkielellä ilman kirjoitusvirheitä "
Pata kattilaa soimaa... ;) - Bedgel kompleksi
Bedgel suuri kirjoitti:
Kyllä ihmiselle on työ terapiaa, vaikka olisi miljardi pankissa, mutta siihen voisi olla jokin hyväntekeväisyystyö parempi vaihtoehto, kuin euron kiilto silmässä taistelevan proletaarin duuni...
Joillain voi kuule Bedgel pieni olla ihan muutakin sisältöä elämässään kuin työ.
- adsfdsdsf
Ihmisyyden puolesta kirjoitti:
Aloittajalle
"Onko se mielestäsi oikein, että miljoonia voittanut ihminen jatkaa töissä vain sen takia, että se on mielekästä"?
." Luulisi sitä voittajan löytävän ja keksivän tekemistä rahoillaan".
Sanot, että tekemistä....rahoillaan?
Siis sanot TYÖ ja sanot TEKEMINEN!
Kyllä vain, molemmat antavat elannon ja tyytyväisyyden , ja kuvioon tulee aina mukaan sana :
"ei Jumala laiskoja ruoki".
Suomalainen työelämä nurinkuristui täydellisesti Ay:n tultua kuvioihin täysillä muutama vuosikymmen sitten.
Mitä tarkoitti vapaa Itsenäisyys, kun se kaksi kertaa hankittiin? Mitä tarkoittaa siis sana VAPAUS?
Eikö sen nimenomaan pitänyt tarkoittaa poispääsyä kenenkään orjuudesta.
Näin kävi Suomessa vauhdilla -20-luvulla, kun torpparilain orjuudesta uskottiin päässeen. Ihmiset YRITTIVÄT ja nauttivat ITSE yrityksensä tuloksista; muurarit, rapparit, hanslankkarit, puusepät, kraatarit, suutarit, leipurit, pyykkärit, pienviljelijät, metsurit jne. Jokaiselle riitti tekemistä ja jokainen sai PALKKANSA AHKERUUTENSA MUKAAN!
Sodan jälkeinen itsenäisyys jopa tarjosi yhteiskunnan taholta mielettömät määrät tontteja oman pienviljelystilan aloittamiseksi. Ja taas ihmiset yrittivät, pysyivät hyvässä kunnossa mieleltään ja ruumiiltaan, kun kaikki harrastukset kiteytyivät työhön ja palkkaan. Kuntosaleja ei siis tarvittu. Mutta ihmiset NAUTTIVAT työnsä tuloksista.
On varmaa, koska MUISTAN. Äidit NAUTTIVAT lapsistaan ja lapset äideistään ja tunsivat olevansa oikeassa paikassa oikeaan aikaan pikkulapsina eli oikeissa kodeissaan eikä missään tarhattuna! Siis kaikilla oli TEKEMISTÄ, mikä tuotti
I L O A!
Sitten tulivat rytäkällä markkinavoimat ja kohta mammuttimarkkinavoimat ja organisoitumiset ja integroitumiset ja kaikenmaailman Ay-lait ja kellokallet vahtijoiksi tehtaisiin.
Sitten tuli tarkka kasvatus lapsille ja orientoitumiskäsky koulutuksen kautta erikoistua yhteen TYÖHÖN (lue tekemiseen).
Ja mammuttimaisuus taas kuvioihin niin, että valmistuminen työhön tulee olla vasta ikävuosien 25-30 välillä. Ja sitten tarkasti laskelmoiden perheenperustaminen, kun äideilläkin on VARMA TYÖpaikka.
Joopa joo. Aikoinani (jo markkina-aika) haaveilin lottovoitosta, jotta olisin ITSE saanut hoitaa oman hankkimamme työkentän eli monen lapsemme hoidon. Ei tullut lottovoittoa - pienellä palkalla kannoin verorahani koko työikäni ,yhteiseen kassaan. Siitä kassasta jo yhden lapsen yhteiskunnan osuus 7 vuoden päiväkotimaksuista on nykyrahassa (1000 kk) n. 75000 euroa. Monen lapsen osuus on jo melkoinen verorahojen käyttö. Mutta "työtön" äiti ei saa olla, voi tulla jopa huostaanotto. -90- lamassahan oli kaikkein kiiruin asia saada työtä edes monen lapsen äidille. Yksinäiset naiset saivat "kärsiä" ansiosidonnaispäivärahoistaan!
Mutta, mutta siis minä kävin TYÖSSÄ enkä "laiskotellut" kotona, kuten teki oikean suurperheen työllistämä oma äitini koko ikänsä! Kaiketi ilman lottovoittoa, ilman perintöä, ilman pientäkään sosiaaliavustusta, vaan ainoa perintö oli miehen "sotapalkka" sotaveteraanitontti. Mutta turvana oli mies, joka kodissaan vuosisadan alussa oli opetettu monitahoisille työkentille ja jota vielä sotatantereitten oppi lujitti rautaisessa ammattitaidossaan.
Ihmisistä koulutetaan nyt orjarobotteja. Näin ilmeisesti aloittajakin tuntee olevansa, mutta sitten lottovoittoko palauttaisi ihmisyyden?kyllä ennen oli sitten kaikki ihan helvet_in hienosti! On tainnut papalla aika kullannut muistot. Oli pula-aikaa, espanjantautia, nälänhätää, sisällisota, talvisota ja jatkosota ja niissä kaikilla oli ihan kaikilla vitun_kivaa! Ja lapsia hakattiin ja pidettiin orjatöissä.
- lotosta kiinnostunut
Ei mene aina .Kuvitteleppas,jos sinä pääsisit kuvaamaan koko viikon lottovoiton yhden tunnin aikana,ja sitten paketoit sen,ja näytät voittonumerot kullekkin osoitetulle päivälle.Silloinhan tiesit jo etukäteen jokaisen arvottavan päivän numerot.Jaat niitä ystävillesi,jotka pelaavat ne juuri oikeana päivänä, niin et voi olla voittamatta,tosin joku sisärenkään ulkopuoleltakin voi joskus voittaa,mutt onhan siellä potissa rahaa.Jos minä saisin määrätä,niinpä myöskin tekisin.Play-Back on hieno TV-termi,heheh.
- kirjoituksenoppinut
Queen Of Spedes kirjoitti:
"Et pysty edes kirjoittaa äidinkielellä ilman kirjoitusvirheitä "
Pata kattilaa soimaa... ;)Minä taas kirjoitan tahallanikin väärin.En välitä rotan pe-r-seen verran miten kirjoitan.Jos tuloksena kirjoituksistani joku alkaa rutisemaan,niin ymmärsihän kirjoitukseni,heheh.
- Totta Helewetissä,
semmoiselta lottovoittajalta tulee välittömästi riistää koti, uskonto ja isänmaa. Siltä varalta, että tuolle on joskus erehdytty passikin myöntämään, se tulee välittömästi mitätöidä ja kaveri asettaa matkustuskieltoon. Lapset, mikäli hänelle on moisia siunaantunut, on otettava heti huostaan. Kaikki tämän ennen lottovoittoa tienaama omaisuus, perittykin, on sosialisoitava valtion kassaan. Omanarvontuntonsa on niistettävä lattianrajaan pätevimpien mahdollisten psykiatrien toimesta, toimet toki rahoitetaan siitä lottovoitosta. Hänen tekonsa ennen lottovoittoa ja mitätöidään ja kuvansa pyyhitään historian lehdyköiltä, kuten idempänä on tapana tehdä sosialismia uhanneille.
Toisaalta, vois kadehtimisen sijasta nauttia siitä kun työkaverilla käy lotossa tsägä. Sehän on suorastaan tavoittelemisen arvoista, saada tehdä töitä ilman huolta riittääkö työstä maksettu palkka illan juustosivuun leivän päälle. - No nouseehan
et ole tosissas kirjoitti:
Verotus korkeaksi jos jatkaa toisen ja jollei tajua perustaa firmaa jonka toimiala olisi lähellä sydäntä ja josta nauttisi.Palkkaisi kavereitaan jos tarvitsee ja olisi hyvä pomo.Sitä varten lototaan että elämä muuttuu!!
se verotus jokatapauksessa miljoonien myötä joten mitä höpäjät? Ensin veikkaus maksaa päältä pelkästä voitosta koituvat verot. Sitten kun sijoitat niitä, vaikka vaan pankkitilillesi, niin korkotuotosta maksat veroja. Kun sijoitat mihinkään muuhun tulee korkotulojen pääomaveron lisäksi erilaisia varainsiirtoveroja, myyntivoittoveroja, alveja sun muita. Entiseen verotasoon nähden nousee verotus varmasti yli 60%:n.
Ja yritys ei varmasti tarvitse kavereita vaan nimenomaan osaavia työntekijöitä. Joten tuokaan ajatus ei toimi jos kaikki tutut on jotain moniosaajia kortistossa. Eikä vaikka olisi samassa työpaikassa jossa itsekin kun se yritys ja yrittäjän intohimo on kuitenkin jossain muualla. Eikä niistä harrasteporukoista kuppilan pöydässä tai muksun jääkiekkoseurassakaan taida olla tulevalle yrittäjälle paljon apuja - J-P Hallikainen
Ja- onhan työ mielenterveydellekin hyvää, jos olisin vain vapaaherrana, niin voisi tulla kiusaus ryyppyhommiin ja niissä hommisssa puoli milliä on pikkuraha! Mene ja tiedä mutten halua edes ajatella lopettavani töitä. Sitä paitsi olen työmaallani lähes korvaamaton asiantuntija, kun meitä ei ole Suomessa monta. Voittoni tultua julki työnantajani tuli hätäännyksissään kysymään, että " et kai aio nyt meitä jättää? " ... Sanoin, että en ainakaan ennenkuin olen saanut koulutettua uuden ja se ottaa tässä työssä useamman vuoden! Työni kun ei satu olemaan mitään yksinkertaista vaihetyötä vaan työskentelyä huipputekniikan parissa.Oikein ,noin sitä pitää. Olet tosi järkevä. Minä en myös työtäni jättäsi, päin vastoin palkkaisin lisää huippuosaajia. Kehittäisin itseäni ja tiimiin uusia osaajia. Monet it-alan heput on huippuosaajia ja ovat surkeella palkalla ja jotkut työkuntoutuksessa ja saavat 9e/ päivä. Tekisin hyvää rahoillani. Annan myös hyväntekeväisyyteen tietyn summan joka vuosi. Toivon kaikille hyvää mieltä ja parempaa tulevaisuutta.
- pelottaako jo
adsfdsdsf kirjoitti:
kyllä ennen oli sitten kaikki ihan helvet_in hienosti! On tainnut papalla aika kullannut muistot. Oli pula-aikaa, espanjantautia, nälänhätää, sisällisota, talvisota ja jatkosota ja niissä kaikilla oli ihan kaikilla vitun_kivaa! Ja lapsia hakattiin ja pidettiin orjatöissä.
Nooh, tätä menoa ollaan menossa ihan siihen samaan vanhaan aikaan. Taidat sinäkin saada oman osasi, putleri pitää huolen. Ei tarvitse pilkata eikä ivata niitä ihmisiä, jotka sinunkin elintasosi on pedannut sodat läpikäydessään. Kannattaisi miettiä joskus eikä aina vouhottaa.
- ja vaarallisiatilant
Ja- onhan työ mielenterveydellekin hyvää, jos olisin vain vapaaherrana, niin voisi tulla kiusaus ryyppyhommiin ja niissä hommisssa puoli milliä on pikkuraha! Mene ja tiedä mutten halua edes ajatella lopettavani töitä. Sitä paitsi olen työmaallani lähes korvaamaton asiantuntija, kun meitä ei ole Suomessa monta. Voittoni tultua julki työnantajani tuli hätäännyksissään kysymään, että " et kai aio nyt meitä jättää? " ... Sanoin, että en ainakaan ennenkuin olen saanut koulutettua uuden ja se ottaa tässä työssä useamman vuoden! Työni kun ei satu olemaan mitään yksinkertaista vaihetyötä vaan työskentelyä huipputekniikan parissa."Sanoin, että en ainakaan ennenkuin olen saanut koulutettua uuden ja se ottaa tässä työssä useamman vuoden! Työni kun ei satu olemaan mitään yksinkertaista vaihetyötä vaan työskentelyä huipputekniikan parissa. " Ja sitten heräsin ... tiputusletku oli irronnut. Nappasin heti bentsodiatsepiinia napaan ja vähärasvaista maitoa päälle.
Kyllä suomi24 aiheuttaa vauhdikkaita unia :) - Kommentoija69
olematon summa rupia kirjoitti:
Miljoonalla eurolla saa varsin riskittömästi 2-3% inflaatiosta ja veroista siivotun vuosituoton, toisin sanoen 20000-30000 euroa vuodessa eli mediaani-ihmisen nettopalkan. Itse varaisin tuosta summasta parisataatuhatta noin 300000 euron velattoman omakotitalon ostamiseen. Autoon ottaisin 20-30 tuhatta euroa ja sisustamiseen, remontoimiseen sun muuhun yhteensä sen verran, että jäljelle jäisi noin 750 000 euroa pääomaksi, jonka tuotolla (esim. 2% nettona ja inflaatiosta siivottuna) 15000 euroa vuodessa eli 1250 euroa kuukaudessa jatkamaan palkkaani. Tekemällä jotain kevyttä osapäivätyötä voisi nauttia normaalista keskiluokkaisesta elintasosta ilman asiaankuuluvaa stressaavaa työtä.
Kahdella miljoonalla voisi hankkia talot ja ajopelit sekä irtautua oravanpyörästä kokonaan. Perheelliselle sekään ei riittäisi, koska toisen puolisoista pitäisi silti jäädä normaaleihin kokopäivätöihin tai kummankin olisi tehtävä jotain kevyttä osapäivätyötä.
Kolmella miljoonalla toinen voisi jäädä kokonaan kotiin ja toinen puolipäivätöihin.
Neljällä miljoonalla kumpikin voisi jäädä kokonaan pois työelämästä.
Tosin lapsiperhe, jonka kumpikaan vanhempi ei tee ansiotyötä, antaa jälkikasvulleen aika erikoisen mallin. Jos lapsia olisi, kaksi kumpikin heistä voisi jatkaa samaa elämäntyyliä loppuelämänsä. Mutta seuraavassa sukupolvessa elämäntyylin jatkuminen edellyttäisi samassa asemassa olevan puolison löytämistä, mikä on hyvin epätodennäköistä. Elämäntyylin jatkuminen myöhemmissä sukupolvissa on epätodennäköistä siksikin, että jossain vaiheessa raha päätyisi sellaisille, jonka käsistä se olisi omiaan haihtumaan. - 13+17
voittaja1011 kirjoitti:
Moi!
Ihan samalla tavalla menettelin, tosin voittoni oli rapiat 200.-
Vaikka voittaisin isostikin. Työssä käynti on todella riippuvaista siitä mitä tekee. Jos työntekeminen olisi yksitoikkoista, rasittavaa vaihetyötä, tms, jäisin ilman muuta pois. Alkaisin sitten tehdä vapaehtoistyötä, pitäisin pitkät lomat, kesällä, syksyllä, joulun aikaan ja keväällä. Toki lomakohteissakin voisi osallistua talkootyöhön, esim. aurinkorannalla on paljon suomalaisia ja töitä löytyy niin seurakunnasta kuin spr:n piiristäOnko näin yksinkertaisia erikoisalan ammattilaisia olemassa?
minäminäminä olen korvaamaton? - punamusta11
adsfdsdsf kirjoitti:
kyllä ennen oli sitten kaikki ihan helvet_in hienosti! On tainnut papalla aika kullannut muistot. Oli pula-aikaa, espanjantautia, nälänhätää, sisällisota, talvisota ja jatkosota ja niissä kaikilla oli ihan kaikilla vitun_kivaa! Ja lapsia hakattiin ja pidettiin orjatöissä.
pappa varmaan ollut punaisia lapsia mestaamassa 1918
alle 20v lapsia mestattiin kun kuuluivat punaisiin - pohjasakka
korvatuleh kirjoitti:
TÄSSÄPÄ MEILLE ESIMERKKI
KORVAAMATON TYÖMAALLA
KUULEPPA POJU KUKAAN EI
OLE KORVAAMATON MISSÄÄN
VEDÄ ITSESI HIRTEEN.
NÄHDÄÄN TULEEKO TILALLESI JOKU KORVAAMATON."Korpikuusen kannon alla on mörri-möykyn kolo"...
Juuri niin, kukaan ei ole korvaamaton... - 3+4
13+17 kirjoitti:
Onko näin yksinkertaisia erikoisalan ammattilaisia olemassa?
minäminäminä olen korvaamaton?Kukaan ei ole korvaamaton, mutta silti joillain aloilla on kroonisesti työvoimapulaa.
- Korvattavissa
Ja- onhan työ mielenterveydellekin hyvää, jos olisin vain vapaaherrana, niin voisi tulla kiusaus ryyppyhommiin ja niissä hommisssa puoli milliä on pikkuraha! Mene ja tiedä mutten halua edes ajatella lopettavani töitä. Sitä paitsi olen työmaallani lähes korvaamaton asiantuntija, kun meitä ei ole Suomessa monta. Voittoni tultua julki työnantajani tuli hätäännyksissään kysymään, että " et kai aio nyt meitä jättää? " ... Sanoin, että en ainakaan ennenkuin olen saanut koulutettua uuden ja se ottaa tässä työssä useamman vuoden! Työni kun ei satu olemaan mitään yksinkertaista vaihetyötä vaan työskentelyä huipputekniikan parissa.Suosittelen "fuusiotutkijalle" korvaamattomuustestiä.
Mene ensi kesänä laiturille ja upota kätesi tyynen veden pintaan.
Kun nostat kätesi vedestä, kätesi muotoinen tyhjä kolo vedessä vahvistaa sinun olleen oikeassa korvaamattomuutesi suhteen.
Jos kuitenkin sattuisi jostakin käsittämättömästä syystä käymään niin, että veteen ei jäisikään kätesi muotoista koloa, voit illan hiljaisuudessa miettiä korvaamattomuuttasi uudemman kerran.... - sukkaa kutoen.
Voittajia on niin vähän ettei sillä ole työllisyyteen merkitystä, jos ihminen kokee elämsä paremmaksi töissä käydessään niin toki hänellä on
oikeus siihen.
Etkö ole kuullut miten monet miehet kuolevat työttömiksi jäätyään
kun elämästä puuttuu sisältö?
Ihminen joka on koko elämänsä käynyt töissä ei niin vain osaa
sopeutua työttömyyteen,
naiset selviää paremmin kotihommien avulla. - 2232312321
punamusta11 kirjoitti:
pappa varmaan ollut punaisia lapsia mestaamassa 1918
alle 20v lapsia mestattiin kun kuuluivat punaisiinno eikä mestattu. Teloitettiin. Mestaus on kaulan katkaisua, teloitus on ampumista, hirttämistä jne.
- voi-voi-voittaja
J-P Hallikainen kirjoitti:
Oikein ,noin sitä pitää. Olet tosi järkevä. Minä en myös työtäni jättäsi, päin vastoin palkkaisin lisää huippuosaajia. Kehittäisin itseäni ja tiimiin uusia osaajia. Monet it-alan heput on huippuosaajia ja ovat surkeella palkalla ja jotkut työkuntoutuksessa ja saavat 9e/ päivä. Tekisin hyvää rahoillani. Annan myös hyväntekeväisyyteen tietyn summan joka vuosi. Toivon kaikille hyvää mieltä ja parempaa tulevaisuutta.
Ilman voittojakin, annan hyväntekeväisyyteen joka kuukausi, mm. kirkollisveron, kunnallisveron, valtion veron, kirkon ulkomaanapuun ja lisäksi Suomen Partiolaisille.
- trtyy
Ja- onhan työ mielenterveydellekin hyvää, jos olisin vain vapaaherrana, niin voisi tulla kiusaus ryyppyhommiin ja niissä hommisssa puoli milliä on pikkuraha! Mene ja tiedä mutten halua edes ajatella lopettavani töitä. Sitä paitsi olen työmaallani lähes korvaamaton asiantuntija, kun meitä ei ole Suomessa monta. Voittoni tultua julki työnantajani tuli hätäännyksissään kysymään, että " et kai aio nyt meitä jättää? " ... Sanoin, että en ainakaan ennenkuin olen saanut koulutettua uuden ja se ottaa tässä työssä useamman vuoden! Työni kun ei satu olemaan mitään yksinkertaista vaihetyötä vaan työskentelyä huipputekniikan parissa.600 000 sillä saa asunnon yms kuka piru sitä
työtä lopettais silloin .sossukaan ei anna tukia jos on rahaa
vähänkin . - Köyhäksi jään
Bedgel suuri kirjoitti:
Joku jo vastasikin aika hyvin, että jollain voi olla elämässään muutakin sisältöä kuin työ.
Elämä on lyhyt, kuin polvihame vain. Näin sanotaan yhdessä Tapsa Rautavaaran laulussa. Eikä oikeammassa voi ollakaan.
Tuossa kuopiossa se on ohi, jos sen haaskaa ilman pakkoa arkiseen puurtamiseen. Sillä sitähän meidän valtaosan työ on. Työtä elämisen eli rahanhankinnan vuoksi.
Itse omistautuisin jollekin rakkaalle harrastukselle. Voisin mennä kurssittamaan itseäni ajattelematta, että minun pitää valmistua ja päästä sitten töihin. Ilman paineita tulisi varmaan tuhannesti paremmat tulokset oppimisessa. Menisin oikein pitkälle taidemaalaus- yms. alan koulutussektorille. Yksityiselle tietysti, en edes pääsisi ikäni takia muualle, ja rahahan ei olisi este. Sitten omistautuisin vaikka taiteille, silloin kun huvittaa, ei olisi tarvetta myydäkään henkensä pitimiksi mitään.
Hyväntekeväisyyttä voisin harjoittaa kohtuullisesti, sellaista voisi olla omistaa muutamia asuntoja ja vuokrata niitä kohtuuvuokralla valituille vaikkapa köyhille vanhuksille. Siitähän sitä saisi hiukan tuloa ja hyvää mieltä.
Kokoaisin levällään olevan sukuni rippeet, kustantaisin heille jonkin yhteiskäyttöön tulevan lomapaikan ja tutustuttaisin esim. sisarusteni lapset ja heidän lapsensa toisiinsa ja vannottaisin pitämään yhteyttä. Suvussa on kuitenkin voimaa, vaikka se voi olla myös pahin.
Ja pitäisihän sitä nähdä mualimaakin. :D Voisi olla niin kauan, kuin huvittaa ja asustella kunnon hotellissa milloin missäkin.
Kyllä rahalla saa sisältöä elämään ilman työtäkin. Ihan asennejuttuja. Jos on niin itsekäs, että vaan istuu sen rahakasansa päällä ja haalii lisää, niin on sääli sellaisen ihmisen saada isoja rahoja ollenkaan. - Tee lotto ja
Ja- onhan työ mielenterveydellekin hyvää, jos olisin vain vapaaherrana, niin voisi tulla kiusaus ryyppyhommiin ja niissä hommisssa puoli milliä on pikkuraha! Mene ja tiedä mutten halua edes ajatella lopettavani töitä. Sitä paitsi olen työmaallani lähes korvaamaton asiantuntija, kun meitä ei ole Suomessa monta. Voittoni tultua julki työnantajani tuli hätäännyksissään kysymään, että " et kai aio nyt meitä jättää? " ... Sanoin, että en ainakaan ennenkuin olen saanut koulutettua uuden ja se ottaa tässä työssä useamman vuoden! Työni kun ei satu olemaan mitään yksinkertaista vaihetyötä vaan työskentelyä huipputekniikan parissa.Tutki pääsi, kirjoitit itsesi pussiin.
- Anonyymi
olisi oikein kirjoitti:
Eli työnteko ja sitä mukaan eläkesäästöihin sijoittaminen/säästö menettää merkityksensä, eikä kukaan enää haluais töitä tehdäkkään.
Tolla tavallahan saadaan Suomen talous kuntoon.
Mieti nyt vähän hölmöläinen. - Anonyymi
On se oikein, niin minäkin tein. Empä emempi levennellyt voitollani, tein töitä niikuin ennenkin.
Olisihan voinut käydä niin että työkaverit olisivat haljenneet kateudesta, olisin menettänyt ystävät ja kaikenmaailman kerjäläiset olisivat olleet riesana.
Ei sitä edes vieläkään tiedä kun ihan lähimmät sukulaiseni, niitäkin olen avustanut niukasti, ettei ympäristö ala ihmettelemään että miten niillä on varaa.
- Viikinki.
Aina ne sanoo että jatkavat,todelisuudessa lopetavat aika pian työt siinä paikassa,esim. Akaan suur voitajat ei taida olla töissä kuin yksi samassa paikassa ?
- köyhälle
Suurvoittaja...
- muitakin luulisin
Jos tulisi miljoon-voitto keksinin ehkä jotain joka ei liittyisi työhön, matkustelisin ja harrastuksia voisi löytyä
- Minä ostaisin
kylän kehitysmaasta ja alkaisin Kurtziksi.
- ihme touhua
Vielä paljon hullumpaa ja jopa sairaampaa on jatkaa lottoamista ison voiton jälkeen.
- Ekö ookkin?
Sun puolestas sen lottovoiton saavan pitäis ilmeisesti pistää valot pois pirtistään ja vetäytyä muutenkin takavasemmalle arkielosta?
Jos meikäläiselle nasahtaisi lotosta päävoitto niin totta mooses mää lottoaisin kahta kovemmin. Ei, en sen voiton haaveissa vaan ihan sen vuoksi, että noita lottoon törsäämiäni rahoja laitettaisiin kiertoon, nuorille, tieteeseen ja taiteeseen, liikuntaan sun muualle minne nuo nyt ilmoittavat "ylijäämiään" sijoittavansa.
Oon aika vakuuttunut, etten kuitenkaan vie täältä muassani valuuttaa tuonpuoleiseen kun aika on finaalissa. Se mikä on sinun mielestäsi hullua ja sairasta saattaa olla toisten näkökulmasta kateutta. - Jos kuitenkin
Ekö ookkin? kirjoitti:
Sun puolestas sen lottovoiton saavan pitäis ilmeisesti pistää valot pois pirtistään ja vetäytyä muutenkin takavasemmalle arkielosta?
Jos meikäläiselle nasahtaisi lotosta päävoitto niin totta mooses mää lottoaisin kahta kovemmin. Ei, en sen voiton haaveissa vaan ihan sen vuoksi, että noita lottoon törsäämiäni rahoja laitettaisiin kiertoon, nuorille, tieteeseen ja taiteeseen, liikuntaan sun muualle minne nuo nyt ilmoittavat "ylijäämiään" sijoittavansa.
Oon aika vakuuttunut, etten kuitenkaan vie täältä muassani valuuttaa tuonpuoleiseen kun aika on finaalissa. Se mikä on sinun mielestäsi hullua ja sairasta saattaa olla toisten näkökulmasta kateutta.viisaasti toimit niin voitostasi nauttivat vielä lapsenlapsenlapsenlapsesikin. Tosin ehkä jossain välissä joutuneet muuttamaan portugaliin. Mutta siitä ei vielä ensimmäsen jälkeesi tulevan sukupolven tarvitse välittää, ehkei vielä seuraavankaan, mutta sitten voi olla jo saamasi pesämuna sen verran iso että on jo välttämättömyys. Mutta se riippuu tietysti miten itse hoidat pesämunaasi ja perillisiäsi.
- Mikäs kumman
Jos kuitenkin kirjoitti:
viisaasti toimit niin voitostasi nauttivat vielä lapsenlapsenlapsenlapsesikin. Tosin ehkä jossain välissä joutuneet muuttamaan portugaliin. Mutta siitä ei vielä ensimmäsen jälkeesi tulevan sukupolven tarvitse välittää, ehkei vielä seuraavankaan, mutta sitten voi olla jo saamasi pesämuna sen verran iso että on jo välttämättömyys. Mutta se riippuu tietysti miten itse hoidat pesämunaasi ja perillisiäsi.
nurkkapatrioottisosialisti nää luulet mun oikeen olevan? Miks ne meikäläisen mahdollisesti tienaamat rahat tulis käyttää vain ja ainoostaan mun jälkipolvieni hyvinvointiin, hä? Säähän nyt melkosen ahneita ehdotat. Vaikka mulla ehken onkin maallista keskivertokansalaista tuhdimmin, niin se ei ole synonyymi sille, etteikö jälkikasvu sais oman elantonsa eteen tehdä töitä.
Noita teikäläisen sosialistioppeja on valtakunnassa noudatettu jo liiankin pitkään, sikäli kun kansantalous on sille soipanen barometri. Kaikki kun vaan elelee perinnön tai muiden tekemän vaurauden toivossa niin ne alkaa lottovoitot olla ohuita suolarahoja tässä sopassa. Kyllä mä munani hoitelen ja perilliset siinä sivussa, o huoleti ja hoida oma rastisi:). - Älä kehtaa
Mikäs kumman kirjoitti:
nurkkapatrioottisosialisti nää luulet mun oikeen olevan? Miks ne meikäläisen mahdollisesti tienaamat rahat tulis käyttää vain ja ainoostaan mun jälkipolvieni hyvinvointiin, hä? Säähän nyt melkosen ahneita ehdotat. Vaikka mulla ehken onkin maallista keskivertokansalaista tuhdimmin, niin se ei ole synonyymi sille, etteikö jälkikasvu sais oman elantonsa eteen tehdä töitä.
Noita teikäläisen sosialistioppeja on valtakunnassa noudatettu jo liiankin pitkään, sikäli kun kansantalous on sille soipanen barometri. Kaikki kun vaan elelee perinnön tai muiden tekemän vaurauden toivossa niin ne alkaa lottovoitot olla ohuita suolarahoja tässä sopassa. Kyllä mä munani hoitelen ja perilliset siinä sivussa, o huoleti ja hoida oma rastisi:).iso mies valhetella noin läpinäkyvästi. Jos sulla oikeesti olisi massia jälkipolville jättää niin et varmaan täällä hilluisi laskettelemassa luikuria. Eli ihan samanlainen persaukinen rutkuttaja sää olet kuin minäkin.
- Mieti sitä!
Hän on taksiyrittäjä, jolla on oma firma. Jos hän ei jatkaisi, monta taksirenkiä joutuisi työttömäksi.
- Mietintämyssyt
Tuossa on hyvä pointti. Jos on työntekijä, aloittaa oman yrityksen suunnittelun ja perustaa sen. Voi kilpailla, palkata työntekijöitä, saa tehdä jotain uutta ja innovatiivista, eikä tarvitse itselleen maksaa rahallista korvausta.
Jos on jo yrittäjä ja yrityksen pyörittäminen on helppoa, voi vähentää omaa arkityörutiineja ja alkaa kehittämään jotain uutta kuviota, kenties perustaa toisen alan yrityksen, johon palkkaa tekijät.
Tietysti voi vain loikoilla tai säästää, mutta raha tuottaa vain jos sen osaa kierrättää. - rtgq32ty
Ei joutuis kukaan työttömäksi taksihomamsta.. taksiorjille on paikkoja tarjolla lähes rajattomasti.
- 18+3
Mietintämyssyt kirjoitti:
Tuossa on hyvä pointti. Jos on työntekijä, aloittaa oman yrityksen suunnittelun ja perustaa sen. Voi kilpailla, palkata työntekijöitä, saa tehdä jotain uutta ja innovatiivista, eikä tarvitse itselleen maksaa rahallista korvausta.
Jos on jo yrittäjä ja yrityksen pyörittäminen on helppoa, voi vähentää omaa arkityörutiineja ja alkaa kehittämään jotain uutta kuviota, kenties perustaa toisen alan yrityksen, johon palkkaa tekijät.
Tietysti voi vain loikoilla tai säästää, mutta raha tuottaa vain jos sen osaa kierrättää.Rahaa voi kierrättää myöskin valmiiden, jo toiminnassa olevien yritysten kautta. Ei siihen välttämättä omaa yritystä tarvitse. Ainakaan jos mielikuvitus ei riitä keksimään mitään oikeasti uutta vaan pakosta alkaa kilpailla vanhaa työnantajaansa vastaan. Usko muuten huviksesi että ne vanhat ketut ei helposti periksi anna ja tuntevat jo alan metkut toisin kuin aloittelija.
- Eikös muuten
rtgq32ty kirjoitti:
Ei joutuis kukaan työttömäksi taksihomamsta.. taksiorjille on paikkoja tarjolla lähes rajattomasti.
tuolla Lieksan suunnalla mahtoi olla yksi työhaluinen nuorimies joka joutui työttömäksi taksihommista. Sai joltain aasiakkaalta köniinsä ja tappouhkaukset päälle. Saman taksiyrittäjän koulukyydeistä on kakaroiden rasistiset vanhemmat jäkättäneet valituksia kunnalle niin paljon että tuskin jatkuu koulukyydit.
Että kyllä ne rajattomuuden rajat on jo löytyneet. - Ahneella............
Aika iäkäs kuitenkin, joten voisihan sen taksin myydä. Toivottavasti ei mitään huonoa tuuria liikenteessä käy, tuo kun on aika riskaabeli ammatti. Jää sitten niistä rahoista nauttiminen.....
- Muuten työssä voisi
jatkaa, mutta työpaikan kommunisti-kekäläinen voi haitata asiaa. Ensin kinuamalla rahaa, ja sitten uhkailemalla väkivallalla "porvaria".
- Ei ole vaan...
Ai kommari kekäläinen muka väkivaltainen? Mitä noita seurannut niin kyllä lahtari-lahtinen on väkivaltaisempi kuin kekäläinen...
- ajattelen näin
Ei ole oikein, jos kyseessä ei ole kutsumusammatti. Kyllä miljoonien eurojen lottovoittajan olisi hyvä vapauttaa työpaikkansa enemmän perustuloa työn kautta kaipaavalle.
Itse vapauttaisin työpaikkani jollekin toiselle, jos voittaisin. Rajana pidän 2 miljoonaa euroa. 1,5 miljoonan voitolla tekisin töitä 50-kymppiseksi ja sitten jäisin pois.- rrrrrrrrrrrrrrrrrrr
Jos joku haluaa töitä, hän myös saa sitä. Esimerkiksi mieheni jo 2 kk etsii pätevän työtekijän. Edelleen ilman tulosta :(
- Hänellä on
rrrrrrrrrrrrrrrrrrr kirjoitti:
Jos joku haluaa töitä, hän myös saa sitä. Esimerkiksi mieheni jo 2 kk etsii pätevän työtekijän. Edelleen ilman tulosta :(
aivan liian isot vaatimukset "pätevyydestä" ja todennäköisesti myös "johtajan" kyvyistään. Pätevät työntekijät kyllä haistavat epäpätevän työnantajan ja välttävät tätä kuin ruttoa. Kannattaa katsoa mitä sosiaalisessa mediassa yritysestänne kirjoitetaan. Ja sen jälkeen tärkeintä EI OLE valehdella että meillä asiat ovat kunnossa, VAAN miettiä missä se ongelma oikeasti on. Sähkäri-Ranen sanoin voin kertoa vinkin mistä etsiä: "Johdossa se vika yleensä on".
- joopa joo...
rrrrrrrrrrrrrrrrrrr kirjoitti:
Näin se menee yksinkertaisessa mielessä. Oikeassa elämässä on sitten kaikenlaisia haasteita työnsaannin suhteen. Täälläkin on yksi firma hakenut hitsaria n. 5 vuotta. En usko, että oikeasti hakevat.
- kpkplök
Jopas on taas ällistyttävän typerä aloitus!
Miljonääritkö eivät tee töitä? Kannattanee ottaa selvää mitä rikkaat tekevät, makoilevatko vain rahakasan päällä vai tahkoavatko lisää hynää...- mitesniin
Miten niin typerä juttu. Aloittajahan tarkoitti jättipotin voittajaa eikä ketään rikasta joka luonut miljoonansa esim.yrityksellään. Eihän sellainen voi lopettaa yritystään noin vaan, mutta tavallinen mattimaija joka tavallisessa työssä pienellä palkalla voi
ja siitä seuraa vain työpaikka seuraavalle. Ja toisaalta kun miljonääri ilman lottovoittoakin saa ansaittua tarpeeki rahaa niin miksi silloin pitäisi olla töissä jos rahaa on jo kymmeniä ja kymmeniä miljoonia. Silloinhan raha menettää arvonsa kun ei ole rajaa mitä hankkii tai mitä mikin maksaa. Liika raha tuhoaa koko ihmisen perusajattelun, mutta normaali muutamien miljoonien lottopotti taas pitää jalat maasssa ilman turhaa työntekoa. - hguhjj
mitesniin kirjoitti:
Miten niin typerä juttu. Aloittajahan tarkoitti jättipotin voittajaa eikä ketään rikasta joka luonut miljoonansa esim.yrityksellään. Eihän sellainen voi lopettaa yritystään noin vaan, mutta tavallinen mattimaija joka tavallisessa työssä pienellä palkalla voi
ja siitä seuraa vain työpaikka seuraavalle. Ja toisaalta kun miljonääri ilman lottovoittoakin saa ansaittua tarpeeki rahaa niin miksi silloin pitäisi olla töissä jos rahaa on jo kymmeniä ja kymmeniä miljoonia. Silloinhan raha menettää arvonsa kun ei ole rajaa mitä hankkii tai mitä mikin maksaa. Liika raha tuhoaa koko ihmisen perusajattelun, mutta normaali muutamien miljoonien lottopotti taas pitää jalat maasssa ilman turhaa työntekoa.Miten yksityisyrittäjä taksikuski, joka saa lottovoiton, jättää työpaikkansa jollekin seuraavalle?
Ja monelle raha ei ole se itseisarvo jonka vuoksi työtä tehdään, se on vain tulosta hyvin tehdystä työstä. - voittajat monikossa
hguhjj kirjoitti:
Miten yksityisyrittäjä taksikuski, joka saa lottovoiton, jättää työpaikkansa jollekin seuraavalle?
Ja monelle raha ei ole se itseisarvo jonka vuoksi työtä tehdään, se on vain tulosta hyvin tehdystä työstä.Miksi tässä viestiketjussa mainitaan aina joku taksiyrittäjä?? Eikös kyse ole yleensä voittajista eikä vain yhdestä!?
- Johtuu varmaan
voittajat monikossa kirjoitti:
Miksi tässä viestiketjussa mainitaan aina joku taksiyrittäjä?? Eikös kyse ole yleensä voittajista eikä vain yhdestä!?
siitä, ett aloittaja mainitsi lottovoittajan yksikössä, ja että nyt äskettäin on ollut haastatteluja siitä voittajasta, joka aikoo jatkaa työntekoaan.
- mulle kaikki heti
Voisi mennä kuntouttavaan työtoimintaan, jos puuhaa kaipaa. Jättäisi kuitenkin sen työpaikan sitä tarvitsevalle!
- 7u98789
Lottovoittajilta siis työpaikat pois?
- työvoimapuIa
Työntekijä on läpäissyt tarkan seulan ja hänen pois jäämisensä olisi yhteiskunnalle vahingollista, koska tilalle ei välttämättä löydy yhtä ammattitaitoista ja koko yritys saattaa kaatua ja kaikki muutkin jäävät työttömiksi.
Suomessa turhan moni ajattelee työttömiä vain lukuna, ikään kuin ammattitaidolla ei olisi merkitystä ja töihin pitäisi ottaa siinä järjestyksessä kuin he kortistossa ovat.
Tosiasiassa kortissa on aniharvoin jos koskaan ammattilaisia.
Ei ollut ainakaan silloin mun minä olin vielä yrittäjä. 25 vuotta hain työvoimaa, mutta en yhtään ainutta löytänyt kortistosta.- tietotaitoa
No kyllä työnanatajalla olisi asiat huonolla mallilla jos yksi lottovoittaja lähtisi firmasta niin vaarana olisi konkurssi. Eikä nuo koulutukset tai muutkaan tietotaidot nykypäivänä tunnu pätevän, kun työttömänkin on otettava töitä vastaan jotka ei vastaa tämän koulutusta/ taitoa/ tietoa. Tänä päivänä voi työttömänä olla yhtähvyin minkä alan ammattilainen tahansa ja joutua vastaanottamaan vaikka siivoojan työtä.
Herää 2000 luvulle! - kakka-kokkare
Etkö paska-kokkare löytänyt ilmaistyövoimaa kortistosta? Vedä nyt jo itsesi jojoon ja äkkiä!
- työvoimapuIa
kakka-kokkare kirjoitti:
Etkö paska-kokkare löytänyt ilmaistyövoimaa kortistosta? Vedä nyt jo itsesi jojoon ja äkkiä!
En etsinyt ilmaistyövoimaa, vaan mahdollisimman hyväpalkkaista, eli siis niin pätevää kuin ikinä löytyy.
Sellaisia ei ole koskaan kortistossa. Duunarilla joka ei osaa hommiaan, ei tee yhtään mitään, mutta hänestä on silti ammattimiehen kustannukset. Ei todellakaan kannata, vaikka saisi rahaa päälle että ottaa riesakseen.
- hi9kkoo
Miksi pitäisi lopettaa työt? Ei yhden työssäkäynti ole muilta pois, päin vastoin. Joskus jos yksi lopettaa, saattavat muiltakin työt loppua.
- lopetetaan kaikki
Juuri näin. Lottovoittojen pitäisi mennä niille joila ei ole töitä, mutta heillä ei ole varaa lotota. Tai no, viinaan kyllä tuntuu löytyvän rahaa.
Viinan juonti on ainakin yhtä turhaa kuin lottoaminen. - u8piö
lopetetaan kaikki kirjoitti:
Juuri näin. Lottovoittojen pitäisi mennä niille joila ei ole töitä, mutta heillä ei ole varaa lotota. Tai no, viinaan kyllä tuntuu löytyvän rahaa.
Viinan juonti on ainakin yhtä turhaa kuin lottoaminen.Aivan sama kenelle voitot menevät ja työssä saa jatkaa jos haluaa.
- ei kiinnosta
En jatkaisi, mutta kävisin vain vittuilemassa enkä tekisi mitään, odottaisin naurussa suin että potkaisisivat pihalle ja saisin lopputilin, HAHAHAHA
- Rahanpesua!
Minä en usko pätkääkään näihin eurojackpot / veikkauksen pelien miljoonavoittohin. Silkkaa rahanpesua nuo "voitot" ovat eli rahansiirtoa tietyille hyväveliryhmille.
Ei muuten tuollaisia julkisuuteen tulemisia että "jatkan töissä" ja "tuli päävoitto kun eilen alkoi töissä YT:t" ole koskaan aikaisemmin ollut.
Haisee ja pitkälle! Rahanpesua eli veronkiertoa tietyt pienet piirit harjoittaa ja samalla tavallinen kansa tunkee kiihtyvällä tahdilla ropojaan kyseisiin rahanpesulaitokseen uskossa että itse joskus muka voittaisi!
Yhtä tyhmää usko rehteihin päävoittoihin kuin kokoomuksen yhteenkään sanomiseen!
Pikkuvoittoja ja murusia rehellinen kansa vain saa, jotta pysyy uskossaan!- avaruusoliovenäjältä
Uskotko myös ufoihin? Ovatko naapurisi jossain salaliitossa ja haluavat murhata sinut?
Mene nyt takaisin sinne psykiatrin puheille ja pyydä uudet lääkkeet kun vanhat näemmä eivät auta.
- väärille menee potit
Veikkaukselta sanottiin, että lottovoittajien tapaamiseen tulevat n. 30 miljonääriä käyvät lähes kaikki töissä. Aika erikoista että voitot menevät tuollaisille vajakeille kerta toisensa jälkeen, joille ei ole niistä rahoista oikeastaan mitään iloa.
- köyhä ja paskapaja
Jos voittaisin lotossa miljoonia,en tod olisi töissä päivääkään jollain paskapajalla.
- 9+14
Miten niin ei ole mitään iloa? Mistä tiedät, mitä kukanenkin on niillä rahoillaan tehnyt ja kuinka paljon iloa niistä saanut?
- Satu 36
Mä jatkaisin töissä . Pomoni on täys mulkero yrittäjä joka yrittää vedättää kaikessa , unohtelee pohjia palkassa ja on tyytymätön vaikka tehokkuus on hyvää ja tulosta syntyy. Taputtelee pepulle, haiveilee kai panosta sillä kun on läski muija joka komentelee sitä.
Minä jos voittaisin niin jatkaisin töissä. Tulisin aamulla työpaikalle upouudella mersullani, siistit vaatteet päällä ja puhelisin viikonloppumatkasta Roomaan , uudesta isosta asunnostani , kesämökistäni ja lapinosakkeesta sun muusta mikä saisi hänessä lämmöt nousemaan. Hommaisin sellaisen kaverin jolta saisin tippurin jonka sitten tartuttaisin siihen nilkkiin. Lopuksi vaan odottelisin tuleeko kenkää ja irtisanomisen syyksi tuotannolliset ja taloudelliset seikat jolloin voisin kytätä ,että tilalleni ei toista palkata . Ilmoittautuisin kortistoon työttömäksi työnhakijaksi ja rupeisin nostamaan kassalta korvausta ja nauttimaan elämästä.- HuonomuistisiaPomoja
Pienyrittäjillä on muuten tuo kumma tapa "unohdella" palkkoja ja lisiä, niin että saa itse olla jatkuvasti muistuttelemassa asiasta. Mua ainakin vituttaa olla työpaikassa missä saa kerjätä omaa palkkaansa ja ajtkuvasti muistutella työnantajaa. Käytännössä jokaisessa pienyrityksessä missä olen työskennellyt on ollut sama ongelma.
- no kiva
sittenhän me tiedetään sun voittaneen jättipotin. Vippaa kuule 200 000. Mä kai voin maksaa takaisin kun jaksan. Muuten, noi mun selän takana olevat työkaverit kanssa muutaman sata tonnia per nuppi. Ja se viimeinen jonossa on joku yh-äiti, jonka mielestä sille kuuluu osa sun voitostasi.
Ai niin, sun sukulaiset ilmoitti tulevansa kerjuulle parin päivän päästä. - Yrittäjä
HuonomuistisiaPomoja kirjoitti:
Pienyrittäjillä on muuten tuo kumma tapa "unohdella" palkkoja ja lisiä, niin että saa itse olla jatkuvasti muistuttelemassa asiasta. Mua ainakin vituttaa olla työpaikassa missä saa kerjätä omaa palkkaansa ja ajtkuvasti muistutella työnantajaa. Käytännössä jokaisessa pienyrityksessä missä olen työskennellyt on ollut sama ongelma.
Mitä siinä kitiset. Vaihda työnantajaa. Vai olisiko niin, että sinä olet vain tekevinäsi ja työnantaja maksavinaan?
- Yrittäjä
HuonomuistisiaPomoja kirjoitti:
Mitä siinä kitiset. Vaihda työnantajaa. Vai olisiko niin, että sinä olet vain tekevinäsi ja työnantaja maksavinaan?
?
- hiökl
Jos te jäisitte toistä pois lottovoiton takia, te kuolisitte viinaan kuukaudessa. Ja sekoaisitte elämän tyhjyyteen, kun kenenkään kanssa ei voisi enää puhua kuten ennen, vaan koko ajan olisi se milijonääri jota kaikki kadehtivat. Se on helppo kuvitella, että minä kyllä keksisin rahoille käyttöä ja ottaisin ilon irti elämästä, mutta parissa viikossa se olisi tehty, eikä sen jälkeen enää mikään tuntuisi miltään.
- heh...
Javitut. Miljonäärinä elämässä olisi ehkä HIEMAN muutakin tekemistä kuin juopotella ja seota "elämän tyhjyteen".
- upö9ui
heh... kirjoitti:
Javitut. Miljonäärinä elämässä olisi ehkä HIEMAN muutakin tekemistä kuin juopotella ja seota "elämän tyhjyteen".
Mutta etpä sitten osannut tarkemmin sanoa, mitä muuta tekemistä olisi. Koska sanomista ei ollut. Luuloja vain.
- tekemistä riittää
upö9ui kirjoitti:
Mutta etpä sitten osannut tarkemmin sanoa, mitä muuta tekemistä olisi. Koska sanomista ei ollut. Luuloja vain.
Oletko ihan vajaa? Tekemistä on ja paljon jos kyhnyä riittää! Matkustelu, kalliit ja hauskat harrastukset, ja vaikka huorien nussiminen.
Ei se tarkoita että minulla ei pää toimi jos sinulla ei liiku siellä muuta kuin juopottelu, jota ilmeisen ahkerasti oletkin harrastanut. - oulji9l
tekemistä riittää kirjoitti:
Oletko ihan vajaa? Tekemistä on ja paljon jos kyhnyä riittää! Matkustelu, kalliit ja hauskat harrastukset, ja vaikka huorien nussiminen.
Ei se tarkoita että minulla ei pää toimi jos sinulla ei liiku siellä muuta kuin juopottelu, jota ilmeisen ahkerasti oletkin harrastanut.Vajaa? En, mutta sinä olet. Eikä noista mainitsemistasi asioista kovin pitkäaikaista iloa taida saada. Ehkä kahdeksi viikoksi.
- 11+9
oulji9l kirjoitti:
Vajaa? En, mutta sinä olet. Eikä noista mainitsemistasi asioista kovin pitkäaikaista iloa taida saada. Ehkä kahdeksi viikoksi.
Matkustelustako saa iloa vain kahdeksi viikoksi? Kuinka pienenä maailmaa oikein pidät? Jos voittaisin miljoonia, reissaisin paljon ja viettäisin eri paikoissa pitempiä aikoja, jotta saisin oikeasti kaikin irti kohteesta. Aoittaisin opiskelut, lukisin jotain oikeasti yleissivistävää ja mielenkiitoista yliopistossa ilman huolia työllisyysnäkymistä. Tosin perustaisin varmaan yrityksen, mutta saisimpa tehdä työtä josta pidän aidosti ja saisin tehdä sitä työtä juuri niinkuin itse haluan.
- ,jli,
11+9 kirjoitti:
Matkustelustako saa iloa vain kahdeksi viikoksi? Kuinka pienenä maailmaa oikein pidät? Jos voittaisin miljoonia, reissaisin paljon ja viettäisin eri paikoissa pitempiä aikoja, jotta saisin oikeasti kaikin irti kohteesta. Aoittaisin opiskelut, lukisin jotain oikeasti yleissivistävää ja mielenkiitoista yliopistossa ilman huolia työllisyysnäkymistä. Tosin perustaisin varmaan yrityksen, mutta saisimpa tehdä työtä josta pidän aidosti ja saisin tehdä sitä työtä juuri niinkuin itse haluan.
No joillekin se ehkä sopii, että istuu pitkiä aikoja lentokoneessa, junassa ja milloin missäkin. Siitä vain. Mutta moniko sitä jaksaa kuukausikaupalla?
Opiskella voi mielin määrin ilman lottovoittoakin. - 18+11
,jli, kirjoitti:
No joillekin se ehkä sopii, että istuu pitkiä aikoja lentokoneessa, junassa ja milloin missäkin. Siitä vain. Mutta moniko sitä jaksaa kuukausikaupalla?
Opiskella voi mielin määrin ilman lottovoittoakin.No ei voi, raha tulee esteeksi, tai jotkut voi jos tinkii elintasosta. Itse tahdon lautaselle muutakin kuin makaronia ja jauhelihaa.
- upoli
18+11 kirjoitti:
No ei voi, raha tulee esteeksi, tai jotkut voi jos tinkii elintasosta. Itse tahdon lautaselle muutakin kuin makaronia ja jauhelihaa.
Sitä pitääkin enimmäkseen syödä pahaa ruokaa, että hyvä ruoka maistuisi hyvältä.
- Herraus
,jli, kirjoitti:
Opiskella voi mielin määrin ilman lottovoittoakin.Tieto pysyy polvesta polveen mutta raha ei pysy polvestakaan toiseen.
- hallelujaa.
Jos saisin 100.000 niin lopettaisin työt heti.
- xxxx5555
Et oikein hallitse laskuoppia. Tuo on varmaan 3-4 vuoden nettokeskipalkka ihmisillä.
Mitä sen jälkeen tekisit?
Itselläni on juuri tuon verran pankissa, siitä puolet perintörahaa ja puolet oikeita säästöjä.
Mietin millä pärjään, koska ensi kesänä jään suurella todennäköisyydellä työttömäksi.
Täytän keväällä 59 v.
En todellakaan halua vielä jäädä pois työelämästä, kyllä tämä on taloudellinen kysymys.
Pitäähän lapsillekin jäädä perintöä! - Velka
xxxx5555 kirjoitti:
Et oikein hallitse laskuoppia. Tuo on varmaan 3-4 vuoden nettokeskipalkka ihmisillä.
Itselläni on juuri tuon verran pankissa, siitä puolet perintörahaa ja puolet oikeita säästöjä.
Mietin millä pärjään, koska ensi kesänä jään suurella todennäköisyydellä työttömäksi.
Täytän keväällä 59 v.
En todellakaan halua vielä jäädä pois työelämästä, kyllä tämä on taloudellinen kysymys.
Pitäähän lapsillekin jäädä perintöä!Kaikki mitä kuoleman jälkeen jää velkaa,on voittoa!!!!
- Perintönä ahneus
xxxx5555 kirjoitti:
Täytän keväällä 59 v.
Pitäähän lapsillekin jäädä perintöä!Joko olet sairas päästäsi tai laskutaidoton yhteiskunnan uhri.
Melkein 60 v ja vielä luulee elävänsä ikuisesti.
Vastaa tuo summa lähes puolta miljoonaa markoissa.
Jos elät normaalia elämää syöt ja paaskannat niin kuin muutkin kuolevaiset etkä jakele rahojasi muka kerjäläisille. Pärjäät 100 vuotiaaksi ja enempää ei valtion koneisto ole kohdallesi varannut elinpäiviä muutenkaan. Jos sitäkään. - Hattu Hermanni
Velka kirjoitti:
Kaikki mitä kuoleman jälkeen jää velkaa,on voittoa!!!!
Jep elävien maassa on velkakin pääomaa
- toopeli
xxxx5555 kirjoitti:
Täytän keväällä 59 v.
Pitäähän lapsillekin jäädä perintöä!Mietin millä pärjään, koska ensi kesänä jään suurella todennäköisyydellä työttömäksi.
Täytän keväällä 59 v.
Pitäähän lapsillekin jäädä perintöä!
Miksi lapsille keräät perintöä
etkö tollo ymmärrä että valtio ne vie veroina
anna lapsille rahasi ja lainaa heiltä elämääsi rahat - kun mikään ei riitä
xxxx5555 kirjoitti:
Täytän keväällä 59 v.
Pitäähän lapsillekin jäädä perintöä!Minä hallitsen lakuopin oikein hyvin. Pärjäsin jopa aikoinaan taloustietokilpailussa oikein hyvin. Itselle riittäisi mainiosti 50 000 ja voisin jäädä odottelemaan eläkettä.
Harrastaisin lähinnä kalastusta. Olen muutamia vuosia nuorempi.
- hyväntekijät
Arhinmäen kannattajat on hyvää hyvyyttään luopuneet työnteosta . Vetävät vaan huumetta ja viinaa ja käyttävät julkisia terveys ja sosiaalipalveluja
- ei holhokki
Tämä maa on vapaa ja ihmiset myös....älä holhoa!
- tosimiehen lotto
Lottovoitto pitäisi ottaa niiltä urpoilta pois, jotka ei osaa nauttia siitä ja jatkavat vielä duunissakin. Oikea tapa nauttia rahoista on haistattaa vitut pomolle ja ottaa lopputili. Sit reissata ympäri maapalloa ja olla kännissä/aineissa koko ajan. Luxushuoria vois vaihtaa,kun entistä ei jaksa enää painaa perseeseen. Mutta eiku nyt nää nyhveröt jatkaa läskin akkansa pellenä olemista ja painaa duunia,et lopulta verisuoni ratkeaa päästä. No oikein niille toisaalta.
- RakkausOnSuurinVoima
tosimiehen lotto kirjoitti:
Lottovoitto pitäisi ottaa niiltä urpoilta pois, jotka ei osaa nauttia siitä ja jatkavat vielä duunissakin. Oikea tapa nauttia rahoista on haistattaa vitut pomolle ja ottaa lopputili. Sit reissata ympäri maapalloa ja olla kännissä/aineissa koko ajan. Luxushuoria vois vaihtaa,kun entistä ei jaksa enää painaa perseeseen. Mutta eiku nyt nää nyhveröt jatkaa läskin akkansa pellenä olemista ja painaa duunia,et lopulta verisuoni ratkeaa päästä. No oikein niille toisaalta.
nyhveröt jatkaa läskin akkansa pellenä olemista
...................................
Niin, sitä kutsutaan rakkaudeksi näin immeisten kesken...
- PsykoottistaVärinää
Onko oikein? On oikein. Mitä se sulle tai kenellekään kuuluu mikä on yksilön varallisuus.
Että silleen.
Jos ketuttaa tms. HAE ne lääkkeet pls...- -o-
Ok.
*hakee lääkkeet*
- Toivoahan voi
Mä ainakin perustaisin yrityksen, Ehkä.jotain matkailu- ja elämysalalta. Palkkaisin pari työntekijääkin heti alkuun kehittämään ideaa. Pääasia, että rahasta olisi jotain hyötyä mahdollisimman monelle.
- ,.ioåäp
Ostaisin parikymmentä linja-autoa ja palkkaisin niihin kuskit kolmeen vuoroon ajamaan maaseudun liikennettä. Näin en veisi työpaikkaa keneltäkään vaan työllistäisin muita.
- Raksuttaa
,.ioåäp kirjoitti:
Ostaisin parikymmentä linja-autoa ja palkkaisin niihin kuskit kolmeen vuoroon ajamaan maaseudun liikennettä. Näin en veisi työpaikkaa keneltäkään vaan työllistäisin muita.
Bussit maksavat noin 2 miljoonaa, 5 kuskia bussia kohti pitävät ne liikkeellä, 4 miljoonaa, polttoaineet, huollot ja vara-autot huollon ajaksi toiset 4 miljoonaa. Ai niin paljonko sinulla olikaan käytössä, kun 10 miljoonaa on jo mennyt vuodessa ja lipputuloja arvioisin tulevan 100 000 euroa? Tällä tahdilla autot pitää uusia 3 v välein.
- rikkaus on riesa
joku köyhä varmaan luulee tietävänsä, että raha tuo onnen.
- 10+18
Anna rahat mulle, niin pääset eroon vaivoistasi.
- voin myös auttaa
Ei se raha sinänsä mitään haittaa, vaan se jos sitä alkaa haluta aina vaan lisää.
Todennäköisesti olet onnellinen, jos pidät miljoonan tyynyn alla. Jos taas hamuat lisämiljoonia ovat yöunet vaarassa. Ilman riskiä se ei nimittäin onnistu. Siinä voi se miljoonakin hävitä.
- Urpot.!
Hähäää ..kateelisia näköjään piisaa:-)
- Köyhä koneistaja
Joskus on vaan pakko jatkaa työntekoa vaikka voitaiskin, en viittis jättää firmaa kuseen sen takia että saisin jostai rahaa, nykyajan kavereita ku työelämäs kattoo niin en yhtään ihmettele että firmoilla menee päin persettä, vingutaan saatana joka asiasta ja ihan kauheeta jos joutuu oikeesti jotain tekemäänki, ja valtion touhut siihen päälle! Eli vastaus tyhmääkin tyhmempään kysymykseen, tottakai saa jatkaa, sehän ei vittujakaan kellekkään kuulu jos joku sattuu voittamaan suuren summan rahaa!
- täh....
No olisit sinä tyhmä lottovoittaja jos itse jatkaisit työtäsi, etkä olisi niin viisas, että etsisit tilallesi jonkun toisen ja kouluttaisit hänet tehtäviisi.
Siis ei taatusti ole pakko jatkaa töitä. Jos et löydä tialllesi toista niin mikä ihmeen ammati voi olla sellainen johon ei löydä tarpeeksi pätevää sijaista itsensä tilalle??!! - testin osaava
"Joskus on vaan pakko jatkaa työntekoa vaikka voitaiskin, en viittis jättää firmaa kuseen sen takia että saisin jostai rahaa,"
Köyhä koneistaja voi ihan helposti tarkistaa sen oman korvaamattomuutensa. Ota juomalasi ja täytä se vedellä. Työnnä sormesi siihen veteen ja ota sitten se pois. Jos veteen jää sormenmentävä kuoppa, olet korvaamaton. Jos ei jää, et ole korvaamaton.
- jennusa
Kyllä minä lopettaisin työt heti 30 pv:n irtisanomisajan jälkeen. Sen jälkeen pitäisin vähän lomaa ja miettisin, että mitä sitten haluaisin tehdä. Perustaisin ehdottomasti oman yrityksen. Palkkaisin yritykseen sellaisia, jotka eivät muille kelpaa eli niitä, joilla ei ole vielä lainkaan työkokemusta, yli 55-v ikäisiä sekä vammaisia. Tarkoituksena olisi, että yritys tuottaisi voittoa, jotta työ oikeasti olisi sellaista, joka kestää pitkään ja nostaa työntekijöiden elämänlaatua ja että verottajakin saisi yritysveroina ym. omansa.
Tietysti riippuu siitä, että paljonko sitä rahaa oikein tulisi, mutta periaatteessa uskoisin, että muutamalla sadalla tuhannella saisin kaiken sen, mitä itse tarvitsen eli saisi velattoman omistusasunnon, tavallisen uuden auton ja sitten rahaa, jota tarvitsen eläkepäiviä varten niin, että esim. jos sairastun syöpään, niin olisi rahaa hoidattaa se. Toki olisi kiva hankkia joskus myös sellaisia palveluita, joista olen voinut vain haaveilla esim. säännöllinen käynti hierojalla ja oman kunto-ohjaajan tekemä kuntosaliohjelma. - riia1
En todellakaan kävisi töissä jos voittaisin miljoonan.
- Vähän tylsäähän
tällainen elämä välillä on mutta onneksi olosuhteet ovat muuten hyvät. Tähän ei tarvittu edes lottovoittoa vaan kovaa työtä 20 vuotta. Nyt voi keskittyä sijoittamiseen ja muuhun mielenkiintoiseen sekä oman terveyden ja kunnon vaalimiseen. Myös pari uutta kieltä on työn alla kun niistä on hyötyä maailmalla matkustaessa.
- Hyvä on olla.
Näin myös mulla!
Tosin rahat tienasin ensin omalla työlläni. - meitä on moneksi
koska olen toiminut lähes elämäni yrittäjänä, tunnen paljon yrittäjiä, jotka ovat miljonäärejä, mutta aloittaessaan yrittämisen, olleet enemmän tai vähemmän vähissä rahoissa ja pitkään senkin jälkeen, monen yritys on monesti ollut kaatumisen partaalla, osa on onnistunut tuurilla ja sitkeällä, ei todellakaan 8 tunnin päivittäisellä työnteolla, vaan työtä vuorotta,
monet vielä hyville tuloille päästyään eivät aja uusilla autoilla, eivät asu loistoasunnoissa, eivät törsäile, eivät kehuskele omaisuuksillaan ja ovat tosi miellyttäviä persoonallisuuksia,
tunnen myös äkkirikastuneita, saaneet perintöjä tai voittaneet, mutta hetken päästä monellakaan ei ole mennyt hyvin, eivät osaa pitää rahaa, öykkäröivät, kehuskelevat ja törsäävät omaisuutensa ja kohta ovat jo pummaamassa toisilta - Isin perintöfirmassa
Vähän tylsäähän kirjoitti:
tällainen elämä välillä on mutta onneksi olosuhteet ovat muuten hyvät. Tähän ei tarvittu edes lottovoittoa vaan kovaa työtä 20 vuotta. Nyt voi keskittyä sijoittamiseen ja muuhun mielenkiintoiseen sekä oman terveyden ja kunnon vaalimiseen. Myös pari uutta kieltä on työn alla kun niistä on hyötyä maailmalla matkustaessa.
on aika hyvä jatkaa "kovaa" työtä 20 vuotta ja sen jälkeen keskittyä siihen kunnon vaalimiseen ja kielten oppimiseen matkustelun ohessa.
- J.T.
Järjetöntä se olisi töitä jatkaa. Työ ei ole mikään itseisarvo. Voit tehdä sitten jotakin kivaa ja maksaa siitä palkkaa itsellesi.
- aloittaja nauttii
Lottovoittajan poika meinasi jäädä auton alle (Iltalehdet)
Lottovoittajan naapuri teki itsemurhan (Iltalehdet)
Lottovoittaja joi itsensä hengiltä (Iltalehdet)
Lottovoittaja joutui pakkohoitoon (Iltalehdet) - 3333
Varmaan olisi jos muita työpaikkoja ei olisi avoinna. Nyt meillä on useampi kymmenen tuhatta työpaikkaa avoinna, joten täytetään ensin ne ennenkuin lähdetään häätämään ökyrikkaita pois sorvin äärestä.
- vara arvo kalustus
Tarkastakaamme, tarkastelkaamme sanontoja hallinto/verotus ja kielenkäyttö kehittyi sitten sen, mitä olemme, saadaksemme. Rahalla käytetään minua ja Raha on käytettäväksi, aioitko lisää tai vähää, menee syteen tai saveen sanotaan ... joo? Olet oikeassa?
- martsuli
no totta hennetissä saa jos haluaa. tyhmiä tällaisia edes tänne kirjoittaa. vaik ois rahaa niin et lampaat söis ja haluaa tehdä töitä niin senkun vaan tekee
- ööööää
Mutta se työpaikka jonka voittaja itsellään pitää olisi toiselle eräänlainen lottopotti myös jonka itse voittaja pitäisi pottinsa päälle. Lottovoittajahan olisi raaka ja tunteeton muita kohtaan!!
- Voitoton
No niinpä, kyllä tuossa tilanteessa voisi antaa työpaikan jollekin toiselle, sitä kipeästi tarvitsevalle. Luulisi todellakin ihmisen keksivän muutakin tekemistä, myös mielekästä, voiton jälkeen. Minä ainakin keksisin.
- Peks_Naks
Samalla voisi kaikki muutkin miljonäärit jäädä pois töistä, kaikki joilla omaisuutta olisi yli miljoonan siis, luovuttaisivat työnsä meille köyhille?
Miksi juuri lottovoittajan pitäisi työt lopettaa? Miksi Nalle saa jatkaa työntekoa? - autsmääns
jos ei tolkku pysy voiton kanssa niin ei kannata lopettaa töitä, se raha on aika nopeesti tuhlattu ja mitäs sitten teet.. jos oot sillä 2mil.€ vaikka 20v pärjänny niin entäs sen jälkeen kun rahat on loppu, mistäs sitä sitten tulee jos ei ole eläkettä kertynnyt töistä? Ei välttämättä riitä taitoa saada raha poikimaan jos polttovaihde jää päälle.
- tavallinen rellu
Olipa julkisuudenkipeä hölmö tuo miesparka. Nyt saa pelätä tosissaan rahanpyytäjiä, ja perheen uhkailijoita jotka eivät välttämättä ole helläkätisiä.
Vai että vielä taksia ajaa, en varmaan tule kyytiisi, sen verran vituttaa. Ei voitto vaan tuo tyhmyys. - Kauko Vursti
Minä vaan jatkaisin töissä enkä sanos kenellekään asiasta mitään. Rahat jättäisin perintönä korkoa kasvaneena köyhille sukulaisille.
- Meet Wursti
Joka voittaa jättipotin jatkaen normiduuneja vaikka voisi elää arkeaan toisin on mielikuvitukseton idiootti.
- j9k
Ja ne sukulaiset joisivat ne rahat ja kuolisivat viinaan.
- Siinä tilanteessa
Meet Wursti kirjoitti:
Joka voittaa jättipotin jatkaen normiduuneja vaikka voisi elää arkeaan toisin on mielikuvitukseton idiootti.
voittaja voi tehdä mitä haluaa. Ei tarvitse edes kysyä keneltäkään.
- jorkke
yep yep ja kaikki miljoonia bisneksillä tienanneet HETI ELÄKKEELLE
Ja miksi ei olisi oikein ?
Mitä se muille kuuluu käykö lottovoittaja töissä vai ei.- Sauli Jäävistö
Oikeusministeriöstä päivää!
Kyllä se vaan kuuluu. Me täällä teemme ohjeistusta lottovoittajille, että saako käydä töissä. Ja miten paljon. Meidän ohjekirjasemme "Lottovoittajan sallittu työnkäynti Suomessa" jaetaan kaikille yli 245 600 euroa voittaneille, porukoilla on hiukan eri säännöt.
t. Sauli Jäävistö
neuvotteleva virkamies - hjökk
Sauli Jäävistö kirjoitti:
Oikeusministeriöstä päivää!
Kyllä se vaan kuuluu. Me täällä teemme ohjeistusta lottovoittajille, että saako käydä töissä. Ja miten paljon. Meidän ohjekirjasemme "Lottovoittajan sallittu työnkäynti Suomessa" jaetaan kaikille yli 245 600 euroa voittaneille, porukoilla on hiukan eri säännöt.
t. Sauli Jäävistö
neuvotteleva virkamiesEnnen suurvoiton lunastamista kaikki voittajat kutustaan tilaisuuteen, jossa heidät ohjataan pimeään huoneeseen. Siellä he sitten jonkin aikaa vaivautuneena naureskelevat, että mikäs show tämä on.
Sitten Veikkauksen johtaja tuo kynttilän valossa Mustan Raamatun voittajan eteen, ja sanoo, että "Meillä on sopimus, että voittajaa saa rahansa vasta sitten, kun omistaa elämänsä SHAATANALLE ja allekirjoittaa verellään sopimuksen sielunsa myymisestä". Sitten käydään tarvittavat rituaalit läpi. Sen takia siinä menee kolme viikkoa ennen kuin saa rahat. - Jumala auta
hjökk kirjoitti:
Ennen suurvoiton lunastamista kaikki voittajat kutustaan tilaisuuteen, jossa heidät ohjataan pimeään huoneeseen. Siellä he sitten jonkin aikaa vaivautuneena naureskelevat, että mikäs show tämä on.
Sitten Veikkauksen johtaja tuo kynttilän valossa Mustan Raamatun voittajan eteen, ja sanoo, että "Meillä on sopimus, että voittajaa saa rahansa vasta sitten, kun omistaa elämänsä SHAATANALLE ja allekirjoittaa verellään sopimuksen sielunsa myymisestä". Sitten käydään tarvittavat rituaalit läpi. Sen takia siinä menee kolme viikkoa ennen kuin saa rahat.Hyvä se on paljastaa, kun ei ole omasta voitosta kyse! Mä tiesin, että se 6 viikon ryyppäysputki Itä-Helsingissä voiton jälkeen kostautuisi ennemmin tai myöhemmin...
- loverr
Tosiaan on mielikuvituksen puutetta jos ei keksi tekemistä jos äkkirikastuu.. maailma täynnä mahdollisuuksia, harrastuksia, unelmia joita voi toteuttaa..
- voikaa hyvin
Mistä alittaja tietää , että miljoonavoittaja jatkaa työtään voiton jälkeen ?
Yleensä nuo voittajat ovat hissunkissun eivätkä tee asiasta numeroa.
Aloittajalla on perinteinen suomalainen kansantauti nimeltä : KATEUS- otsikot kertoo
Jatkuvastihan saa lukea kuinka miljoonapotin voittajat haluavat jatkaa työssä isoin otsikoin!
- pottimies
Ei tietenkään saa töitä tehä,jos voittaa isomman potin!En kusiskaan työmaalle päin,jos tarpeeks iso potti osuis kohalle!!
- Artsa
EI1!!!
Olen aikuisviihdealalla ja lottovoittaja, kuka muka sopisi housuihin paremmin. Nauti työstäni ja saan siitä tyydytystä elämääni. En anna työtäni jollekin klopille ihan vaan että joku saisi töitä. Kyllä ne jotka töitä haluaa tehdä saavat niitä ilman lottovoittoakin. - Vapaa valinta
Nyt tarvittais ääkkösmiestä - työtö sää tehä jös hälyää
- Köyhä
Kyllä ne harrastuksetkin viimein rupeaa kyllästyttämään. Sitten tulee viina...
- ei enää koskaan
Ihan sama se on pienissä firmoissa. Lopulta alat ryyppäämään, kun et kestä enää hulluja ja idiootteja.
- ljkolp
Matkustelu, harrastukset, naiset, autot, koneet, laitteet... kaikkeen kyllästyy ja jää vain viina jäljelle. Siinä sitten nuokutaan pöhnässä naama punaisena ja vollotetaan, että tämä lottovoitto oli mulle suuri kirous.
- kirkolle rahat
Ehkä täällä töitä jatkavien lottovoittohaaveilijoiden kannattaisi potin omalle kohdalle tultua luovuttaa rahat vaikkapa kirkolle, jossa on joukkopako ja jatkaisivat siten armollista työntekoaan aina eläkepäiviinsä saakka, jos ovat vielä hengissä silloin, kun moni eläkkeelle päästyään on kuollut kupsahtanut pois.
- heeh heeh
Itse tekisin vain aamuvuoroa. Olisi mukavaa kysellä hapannaamoilta että, VITUTTAAKO MENNÄ TÖIHIN???
- klfdkdf
Aika moni varmasti lopettaa työnteon, vaikka muuta väittääkin. Itse lähtisin viemään opiskelupaikkoja muilta. :) Ja opiskelisin kaikkea mikä kiinnostaa. Olen varmaan myös yksi idiooteista.
- Aaaah uuuuh gudaaaa!
Minäkin lähtisin taas opiskelemaan mutta nyt valitsisin näitä korkeintaan 4kk:tta kestäviä kursseja, missä ainoat "opiskelijat" ovat todella varakkaiden kakruja. Niistähän on tultava jotain elämässään jotta lehdissä voidaan retostella mitä muka ovat opiskelleet. On jopa tv:ssä ollut harhaan johtavaa muka tietoa.
Eli jatkaisin mukavaa siipeilyä kerman pikku babyjen piikkiin. Mukana juhlissa on paljon mukavampaa. Uskotkos? ei ole pakko joskus totuus on tarua ihmeellisempää.
- Todella törkeää
on nauttia sekä palkkaa ja vielä miljoona voitosta. Eihän siinä ole mitään järkeä, kun moni elää köyhyydessä ja kävelee risaisissa vaatteissa. Työt köyhille, se on oikea perjaate. Tai sitten nämä rikkaat voisivat perustaa jonkun rahaston, josta köyhät voivat anoa tarvittaessa rahaa.
- 12+7
Jos köyhänä työttömänä olisi oikeasti samalla koulutuksella oleva osaaja, antaisin lottovoittajana mielelläni työt hänelle. Mutta mun alan osaajista on uupelo.
- ghfh
12+7 kirjoitti:
Jos köyhänä työttömänä olisi oikeasti samalla koulutuksella oleva osaaja, antaisin lottovoittajana mielelläni työt hänelle. Mutta mun alan osaajista on uupelo.
taas yks joka luulee olevansa korvaamaton
- oma vaihtoehto
Mielekästä olisikin jatkaa työntekoa ja aloittaa kaksoiselämä kertomatta voitosta kenellekään. Pankinjohtajakin vain tervehtisi maireasti hymyillen.
Kotiympyröissä voisi olla kuten meistä kuka tahansa, mutta heti kun pääsee vieraaseen kaupunkiin, niin voisi alkaa ökyillä ja heitellä kalliita reissuja, syödä kalliissa paikoissa ja vaatia luksushuoneistoon palvelua, jos huvittaa.
Kauanko se tuntuisi mukavalta ? Pitäisikö jo vuoden jälkeen palata normielämään.
Lottovoittajien haastattelussa ilmeni, että he eivät todellisuudessa ole muuttaneet paljoakaan elämäntyyliään. Ja miksi aikuinen ihminen muuttaisikaan, jos nykyinenkin elämä on ihan mukiinmenvää ja siihen on suht tyytyväinen. Tottakai jatkaa työssä! Sitten kun voitot huvenneet on erittäin suuri riski syrjäytyä! Itse ainakin jos voittaisin ostaisin asunon, auton tms ja varmasti jatkaisin töissä. Työ on se joka pitää ihmisen mielen koossa!
- AO78
Kollegani on voittanut kenossa muutama vuosi sitten 4,5 miljoonaa ja on töissä. Raha kyllä "kuuluu" hänen puheessaan ja myös näkyy. Tulee tunne, että on töissä muita ärsyttääkseen ja, kun ei ole välttämätön pakko olla niin sekin kyllä näkyy työn teossa. Eli tekee sen minkä kehtaa, jos kehtaa... En ole silti kateellinen hänen keno voitostaan. Mutta mielestäni ei ole oikein käydä töissä, jos ei rahallisesti ole välttämätön pakko, koska työttömiä on eli niitä, jotka työtä rahan vuoksi oikeasti tarvitsee.
- esittäjävoittajat
Monista Suomalaisista voittajista voi tulla juuri tuollaisia, koska rikkaita on opetettu kadehtimaan jo pienestä pitäen. Tuollainen käytös kertoo voittajan heikosta itsetunnosta ja halusta näytellä parempaa kuin onkaan. Kukaan oikeasti aito välittävä ihminen ei tuo rikkauttaan esille tuolla tavoin. Monista voittajista tulee erilainen ihminen siis sellainen joka hän todellisuudessaan onkin mutta on joutunut sen peittämään vain sen takia ettei vain saa potkuja töistään jne
- ao78lle kesnossa :)
AO78......Ehkä ÄÖ ei lähelläkään tuota lukemaa!!!!
kenossa 4,5 miljoonaa????????????????
...taas joku kateellinen pelle!!!!! - .ki.
Ei se niin mene, että tilalle otettaisiin työtön, jos hän jäisi pois. Luultavasti tilalle ei otettaisi ketään.
- ,jlm
ao78lle kesnossa :) kirjoitti:
AO78......Ehkä ÄÖ ei lähelläkään tuota lukemaa!!!!
kenossa 4,5 miljoonaa????????????????
...taas joku kateellinen pelle!!!!!Veikkauksella on kenossa 2,5 miljoonan euron voittokatto, joten eipä kannata tuosta jutusta uskoa muitakaan asioita.
- luttinen.e
kukas sitä nyt rahan takia töissä kulkee.
- Ihmettelijä
On se kumma kun te tavalliset ihmiset olette aina kauhean kateellisia Lotto ja muiden pelien ansiosta miljonääreiksi tulleille köyhille ihmisille. Jos saatte tietää jonkun voittaneen niin olette heti vaatimassa häntä luovuttamaan voitostaan osuuden teille, vaikka että ole laittanut rikkaa ristiin hänen voiton eteen. Miksette ole kateellisia firmoja omistaville kapitalisteille jotka ovat rikastuneet teidän kustannuksella kun ovat maksaneet kehnoja palkkoja ja muita etuja ja ovat kierrelleet veroja ja piilotelleen rahoja veroparatiiseihin. Lähettäkää heille porukalla kerjuukirjeitä ja menkää pitämään mielenosoituksia heidän kotien edustalle!
- Napa se on kullakin
Tulis potkut kättelyssä! Jos muulit alkais juoksuttamaan ravihevosia mitä siitä tulis?
- liina4
Heh, tuskin ne muutama hassu töissäkäyvä lottovoittaja on syynä siihen, että muilta menee mahdollisuudet työelämässä :) Saapi tehdä kuinka parhaaksi katsoo minun mielestäni. Voithan sinäkin ihan ilman lottopottiakin päättää hetsilleen tänään, että lopetat töiden tekemisen :)
- töitä töitä
Miljoonavoittaja voi palkata oman puutarhurin, palvelijan, kokin, siivoajan, kuskin, yms. Kaikki voittavat!
- NAUTII TYÖNTEOSTA
Taas fitun trollit asialla. Suomi24 ei vaan muuta tapojaan!!!
Eikö vithu oo jokaisen oma asia käykö töissä vai ei ????
Ne ei voi käydä töissä joilla ei ole töitä!
Työ on myös sosiaalinen tapahtuma!!!
Eikö se ole jokaisen asia mitä tekee rahoillaan ja jos on mahdollisuus tehdä töitä ja pitää työn teosta.....MIKSI EI SAISI TEHDÄ TYÖTÄ?????
Sinulle kateellinen työtä vieroksuva pelle ..........HANKI ITSELLESI ELÄMÄ!!!!! - Hartain suomalainen
Ihan luonnollista käydä töissä lottovoiton jälkeen ja syödä nakkeja ja lihapiirakoita kuolemaansa saakka. Missä on inhimillisyytenne? Ei lottovoiton tarvitse muuttaa ihmistä, ihminen on sellainen(esim. jäysteenviilaaja), millaiseksi jumala on hänet luonut!
- hieman voittanut
Noh, on kuitenkin paljon ihmisiä, jotka tekevät juuri sitä työtä mihin ovat hakeutuneet/päätyneet ja se on paljon muutakin kuin pelkkä raha. Ihan siis terveellä tavalla. Se voi olla jollekulle kaikki se yhteisöllisyys ja elämän mielekkyys työkavereista työnkuvaan, rahan ollessa yksi osa-alue, minkä kokoinen merkitys sillä kellekin on.
Ei tätä kannata ajatella mustavalkoisesti. Elämänsä voi elää hyvin monella eri tavalla ja jos yksi valinta on jatkaa töitä eikä esim. heittäytyä toimettomaksi tietäen itsekin oman luonteensa ja ettei siitä seuraa välttämättä mitään hyvää, niin miksi ei ole töissä ja maksa veroja edelleen. Huomattavasti huonompiakin vaihtoehtoja voi olla.
ps. kaikkien äkkirikastuneiden pelistä voittaneiden määrä vs. tekemättömän työn määrä ja työpaikat.. Ei nyt kovin suuri ongelma ole, jos joku voittaa ja jatkaa elämäänsä. Suurvoittajiahan on vuositasollakin niin paljon, että törmäilevät toisiinsa:) - ei ahneudelle
Ei ole oikein jatkaa palkkatyössä. Miljonäärin kuuluu tehdä vapaaehtoistyötä ja ylipäänsä kaikki rikkaat, jotka ovat jo tarpeeksi tienanneet voisivat luovuttaa paikkansa työttömille. Ahneus on tuomittavaa.
- Haaveillen eteenpäin
Kyllä mä ainakin antaisin mielelläni tilaa toiselle tuossa tilanteessa, jos itse voittaisi niin paljon rahaa, että pärjäisi ilman työntekoa.
Tuokin 2000€/kk(netto), mitä nykyään tienaan, on varmasti tärkeämpi jossain muualla kuin miljonäärin taskussa. - ei voittoa
En taatusti kävisi enää töissä jos saisin miljoonan lotossa,,saisi joku työtön paikkani.
- en tuntiakaan
antaisin työni iloisin mielin pois. näin pitäisi jokaisen tehdä tässä ajassa,kun työ on enempi kuin kortilla.
voisi tehdä toisinaan vaikka ilman töitä jos niitäkään on. - risto veikkaaja
Aloittaja on taas yksi todiste miten nämä rikkaista valittavat ovat vain kateellisia ja kyvyttömiä paskoja.
Kun toinen köyhäläisjuntti on voittanut tyhmyyspelistä niin heti hänestä tuli joku vitun riistäjä jota pitäisi pamputtaa ja kyykyttää.
"Eikö miljoonavoitot ole tarkoitettu siihen, että koko elämä muuttuu ja töitä ei tarvitse tehdä (miksi muuten edes veikata)."
Tuo lause kertoo ettei kyseessä ole trolli vaan aito köyhäläistampio.
Ei sitä päävoittoa ole tarkoitetu yhtään mihinkään muuhun kuin kannustamaan tyhmiä veikkaamaan sitä tavoitellakseen.
En edes kykene ymmärtämään miten nuo tyhmät aina pystyvät keksimään tuollaisia ihmeellisyyksiä ja sitten vielä suuttuvat kun maailma ei toimikaan heidän yksinkertaisten uskomuksien mukaisesti.
"Luulisi sitä voittajan löytyvän ja keksivän tekemistä rahoillaan. "
Eli tuhlata, eikä tehdä mitään järkevää ja rakentavaa elämällään? Kertoo kaiken tarvittavan mentaliteetistasi ja siitä miksi olet köyhäläinen.
Kun elämänsuunnitelmasi on laittaa joka viikko rahaa ~45 palautusprosentin omaavaan peliin, tavoitteena jättäytyä pois tuottavasta ja hyödyllisestä toiminnasta ja tuhlata voittosi johonkin sontaan, niin ei kannata yhtään ihmetellä miksi tilanteesi on mitä se on. Syynä eivät ole mitkään ökyriistäjät vaan pääasiassa oma tyhmyytesi.- 54675765
"tavoitteena jättäytyä pois tuottavasta ja hyödyllisestä toiminnasta"
mutta jos se tuottava toiminta jatkuisi vaikka lottovoittaja jättäisi hommat sikseen????
Suomi on nyt niin pahassa kyykyssä, että jos aletaan makuuttaa rahoja tileillä eikä laiteta niitä kiertämään elikkä töihin, niin ei tästä mitään tule. Siinähän lottovoittajat katsoo kun maa nääntyy jalkojen alta. On kyllä sitten niitä onnekkaita joilla on varaa paeta ulkomaille, mutta samalla saa miettiä kannattiko kitsastella ja pitää ahneesti kiinni sellaisesta, mitä ei oikeasti olis tarvinut.
- Väärä voittaja
Oks tommone "äkkirikastuminen" nyt sitte mukamas köyhien rääkkäämistä kun Suomes ei tommosella pikku lottopotilla
ees saa mitään ainakaan kunnon asuntoa tai autoo
jär´kevintä ois muuttaa tollo ulkomaille johki lämpöseen
veropariisiin jossa rahalla on myös ostovoimaa ja
palvelu pelaa,,, - riippuu
Kysymys esitetään aina liian "joko tai". Kyllä voiton saanut ihminen voi tehdä töitä, mutta kenties itsenäisesti joillekin ok? Oma asia päättää pitääkö vanhat työkaverit ja työpaikan. Usein elämässä on muuta uutta. Eivät kaikki työttömät halua sitä voittajan työpaikkaa välttämättä ja osa ehkä haluaa.
- Et voi viddu voittaa
Jos lottovoittaja jättää työnsä, kaikki paskoo sen päälle kateudesta:
"siinä se on, ei tarvi tehdä mitään, ei ole taidolla ansainnut euroakaan"...
Jos lottovoittaja jatkaa työnsä, kaikki paskoo sen päälle periaatteesta:
"siinä se on, rahat riittää elättämään kolme sukupolvea, mutta tyyppi vain jatkaa hommiaan eikä anna työpaikkaansa jollekulle joka tarttis sitä"... Ilma muuta, olisihan sehän ihan hölmöä,että jutuisi luopumaan työ kavereistaan/ystävistään vain rajan vuoksi!!Mitä Järkeä siinä olisi,että joutuijso etakoitumaan muutaman miljoonan vuoksi! Kun sura elämän ppitäosi juuri vilkastua,sinnehän voisi kutsua sitten työkaveritkokon mukaan.
- kouluuntakaisin
Heh... Yksi on oppinut hieman suomen kieltä.
- p.irlanty
Ois kyll kaheeta jos etakoituisi,
- on oikein
No jos sitä taksikuskia mietit niin se oli yrittäjä ja niistä 10 tehdastyöntekijästä jotka voitti sen jätti eurojackpotin niin niistä yksi käy enään töissä. Sen taksikuskin 1,6M€ on aika pikkuraha loppujen lopuksi.
Tosin itse saattaisin kyllä lopettaa tai perustaisin jonkun pikkupikkufirmann jonka voitot olemattomat ja työmäärä tyyliin 2-4h päivässä. Sekin riippuu paljon voittaa. Ei miljoonalla/kahdella saa edes lääkärin elämän tienestiä. Miljoonalla/kahdella maksat/ostat talon ja uuden auton niin siitä meni jo aika iso summa etkä pärjää loppuelämääsi lopuilla ellet sitten osaa sijoittaa niin että tuplailet pottia 10v aikana. Miljoonalla elää työnohessa parempaa elämää vaikka olis vaan siivoja. Esim. Jos on 40v työuraa edessä niin tuo taksikuskin 1.6M€ on 40000€ vuodessa mutta mitäs sen jälkeen kun eläkeikä iskee ja et saa eläkettäkään kun lorvaillut sen 40v.- Silloin tulee
vastaan takuueläke. Se on tietty summa, joka tosin vaatimaton, mutta tulee kuin manulle illallinen.
- vain yksi elämä
En ole käynyt enää sen jälkeen töissä. Harrastelen kaikkea mielekästä ja mukavaa (en alkoholia) täällä etelän lämmössä missä olen asunut jo muutaman vuoden lähes ympärivuotisesti.
- joonas1
en kävis töissä voisin luovuttaa työpaikkani muulle.tekisin vaikkka välillä jotain vapaa ehtois työtä
- Onnellinen olen
Minä satun olemaan yksi näistä kymmenestä jotka voittivat läjän rahaa, työt lopetin heti, soitin vaan pomolle että se on loppu nyt ja selitin tilanteen. Minun elämäni muuttui kertaheitolla ja en vielä edes oikein tajua tilannetta kunnolla, lähes kaikkeen on varaa nyt, mutta toki se että meitä oli tässä tosiaan tu 10 henkilöä niin hieman harmittaa ja kun potti jakaantui niin moneen. En selvitä asiasta tämän enempää kun haluan pysyä piilossa kuitenkin ja ihan elän normaalia elämää jatkossa.
- huomannut27889
¨Mutta onko hänen paikalleen motivoitunutta työntekijää? Eihän niitä muita "jonossa olevia" alunperinkään valittu ko. tehtävään. Sitten tilalle tulee joku laiska epämotivoitunut työntekijä, joka on työttömänä vaan lepäillyt. Töitähän siis on tarjolla aivan varmasti, kun vaan joka päivä laittelee hakemukset menemään ja käy firmoissa paikan päällä ja pitää itsestään huolta, eikä kuljeskele hiukset rasvaisena ja vanhan viinan hajuisena 15 vuotta vanhat vaatteet yllä. Työnhakukin on työtä. Suurin osa työttömistä on yksikertaisesti laiskoja (kohta nähdään iso tekosyiden lista)
- maahanmuuttaja2004
Olen samaa mieltä.
- DI/Arkkitehti/KTM/OT
Rupeisin keräilemään maisterintutkintoja ja ehkä jopa tohtoreitakin. Opiskelu on paljon mukavempaa kuin työnteko ja pysyy järjissään kun on jotain ihmisten seurassa olevaa juttua.
- montako
Joillaki menee pää sekaisin kun voittaa
jatkavat töissä
Jotkut ampuvat itsensä tai vetävät narun kaulaan.
Meitä on moneksi Lopetin kyllä työt saatuani parisen vuotta sitten lottopotin.Nykyisin käyn ajankuluksi pankkien lounailla ja surffailen netti treffeiilä.Muutaman päivän viikossa treffailen kivoja daameja ympäri suomea.Aika kuluu mukavasti ja saa hieman piristystä tähän rikkaana olemiseen.
- melkein voitin
Perustaisin yrityksen, jonka tarkoituksena olisi sijoittaa voittoani. Palkkaisin itseni työntekijäksi, ja palkka olisi kymmeniä tuhansia kuussa. Olisin töissä niin kauan, että a) tuleva eläke olisi hyvä ja b) kunhan yritys ei menettäisi hirveästi rahaa.
Mut joo, kyllä keksisin jonkun muun keksimän ajanvietteen sijasta satavarmasti järkevämpää tekemistä. Ensiksi palaisin tutkimaan yliopisto-opintojeni aineita. Rahaako/Kaahaako? voisin tietysti yltävämmän saldon kuin esillä oleilevat, joten ... mennään nyt sitten entiseen ,,, aikaan entiseen palaan
Tässä odotellaan sitten ja sitten nähdään ... rahat jäisi taivasmatka alkaisi taivaspaikka varma rahaa tarvitsevat olemassa olevat rakenteet, mutta rahaa muille, se ei hyvä tapaus, rahaa jakoon, se olisi riittämätöntä rahaa, rahaa ja seuraa rahalla elantoa ja vaatteita tai rahaa vastaan työtä se raha pörssisssa voi viuhahduksen tai toisi rahaa menee, noin minä työnteoin ei rahalla saa, "tarkkaa siis rahalla ei voi lopettaa työntekoa ja rahaa saatuansa ei voi lopettaa työntekoa" "ei voi nimittäin tehdä toisille työpaikka vapaata rahaa saatuansa, vaikka miljardeja olisi varastossa/varastoissa" .... luulen työpaikan vietävän vain vaikka olisit miljardööri, tavalla tai toisella voi olla kysymyksessä rahaton
- $ X £ X €
sssssss kirjoitti:
Tässä odotellaan sitten ja sitten nähdään ... rahat jäisi taivasmatka alkaisi taivaspaikka varma rahaa tarvitsevat olemassa olevat rakenteet, mutta rahaa muille, se ei hyvä tapaus, rahaa jakoon, se olisi riittämätöntä rahaa, rahaa ja seuraa rahalla elantoa ja vaatteita tai rahaa vastaan työtä se raha pörssisssa voi viuhahduksen tai toisi rahaa menee, noin minä työnteoin ei rahalla saa, "tarkkaa siis rahalla ei voi lopettaa työntekoa ja rahaa saatuansa ei voi lopettaa työntekoa" "ei voi nimittäin tehdä toisille työpaikka vapaata rahaa saatuansa, vaikka miljardeja olisi varastossa/varastoissa" .... luulen työpaikan vietävän vain vaikka olisit miljardööri, tavalla tai toisella voi olla kysymyksessä rahaton
RAHAT PAKETTIIN PANKAA VARASTOVALMIITA PAKETTEJA ...
- onnimanni3
Sopivasti pääomaa enkä käy töissä enkä elä leveästi.
naatiskelen - !!!!!!!!!!!!!
ääliöitä ovat. työpaikat kuuluu niille joilla ei ole rahaa!! jos lotto voitto tulee ja sitten on vielä rahasta pula niin rahaa voi tehdä esim osakkeilla ym kotoa käsin!! jokainen joka voittaa lotossa ison summan ja pysyy työpaikallaa (oletan että sillainen on) on kusipäitten kusipää jolla ei enää edes hölsky kusipäässä koska se on niin täynnä kusta!!!
- haistakaa paska
jos voitan lotossa niin ostan limusiinin ja palkkaan seksikkään mallitytön kuskiksi. sillä sitten tulen joka aamu töihin torvet ulvoen XD
- Höpö höpö
Vanhan loppuunajetun limon saat alle 5000, seksikäs mallityttö irtoaa kertaluonteisesti kuskiksi noin 20 000 000 korvauksella. Joky ylipainoinen xl-malli saattaisi ajaa sulle 2000e kk, tuskin tosin suostuu alle 4000, ellei ainoastaan kuulu töihin ajaminen.
Mutta se seksikäs mallityttö, sen näyttäytyminen sun kanssa saattaisi maksaa 100 miljoonaa, se ajaminen maksaa erikseen, jopa se auto minkä kanssa hän poseeraa saattaa maksaa yli kymmenen kertaa lottovoiton. Eli se niistä unelmista.
- huvikseen töissä
kyl mä käyn töissä vaikka sain perintöä 2 miljoonaa. ne on sijoitettuna hajautetusti, joita en käytä, elän tienesteillä.
- ihmettelijä
Kyllä täytyy olla tavallinen tauno ja harvinaisen tyhmä jos töitä pitää miljoonavoiton tai perinnön jälkeen vielä jatkaa. Luulisi sitä löytyvän ajankulua ilman työvelvoitettakin. Mutta jotkut suomalaisethan on tunnetusti mitä ovat. Vedäteltäviä sirkuspellejä
- ALOITTAJA, kuten
kaikki muutkin meistä, on tasan väärä henkilö / yhteisö estämään toisen työntekoa, olipa tuo lottovoittaja tai ei.
- tuli tästä mieleen
Olen itse antanut työpaikan edestäni yksinhuoltajalle ja itse pysytellyt pienillä yhteiskunnan tuilla.
Joku voi nähdä sen niin, että olen "sossupummi", mutta itse omassatunnossani näen ratkaisuni ehdottomasti jalona ja epäitsekkäänä. Yksinhuoltaja tarvitsi työpaikkaa enemmän kuin minä. - 8+16=24
En tosiaankaan tekisi töitä,, laitatasin hammaskaluston kuntoon , mieluimin implanteilla,, siihen menis sellanen 20- 30 000 € vielä manikyyri& pedikyyri ja sitten vaan kiertämmään maailmaa, kiertämmään , lapin laskettelukeskusten kautta Porttukalin huhtikuuhun ja samallakävis Japanissa ihailemaan kirsikka puitten kukintaa. EN TOSIAANKAA AATELIS TÖITÄ jatkaan.
- Höpö höpö
Vuodessa olis rahat loppu ja sorvi kutsuis. Tyynenmeren rannat kiertää nauttien huikeaan 50 000 hintaan, unohtamatta että laatujuoma on 3000 pullo. Myös tryffelit saattavat olla 5000 kilohinnaltaan, unohtamatta sammen mätiä, eli kaviaaria.
- tieten saa menemään
Höpö höpö kirjoitti:
Vuodessa olis rahat loppu ja sorvi kutsuis. Tyynenmeren rannat kiertää nauttien huikeaan 50 000 hintaan, unohtamatta että laatujuoma on 3000 pullo. Myös tryffelit saattavat olla 5000 kilohinnaltaan, unohtamatta sammen mätiä, eli kaviaaria.
Toisaalta jotkut kiertävät melkein rahattomina.
- Höpö höpö
tieten saa menemään kirjoitti:
Toisaalta jotkut kiertävät melkein rahattomina.
Kyllä, silloin ei nautita muusta kuin paikallisten hikisistä kainaloista ahtaassa junavaunussa ja heidän eläimistään seuraavan 10h ajan, parempi ettei juo mitään matkalla, koska se on tarkoitus olla saamatta kainalohikeä huulille, mitään saniteettitiloja on turha edes kuvitella.
Etelä-amerikan valtiot saa myös kierrettyä lähes ilmaiseksi, efekti on ihan sama kuin yllä, kulkuneuvo on vain linja-auto, paikallinen hiki tuoksuu erilaiselta. :D
Rahalla tietty saa jo sen 200 neliötä omaa pinta-alaa viikoksi loistoristeijältä ja mukaan saa tarvittaessa oman messipojan. Se on vähän eri asia matkustella rahattomana karvainen pesemätön kainalo suussa, missä saattaa olla luteet ja satiaiset, kuin ottaa keuhkosyöpöriski 1000e sikarista ja nauttia 5000 viskistä nauttien auringonlaskusta kun messipoika kiillottaa sukkia sandaalien sisällä ja nuori nainen seisoo palveluasennossa odottaen käskyjä tuoda lisää juotavaa. Alle 50$ tippikin on jo rikos.
- tolvtolv
ihan laskukonetta käteen niin ymmärrätte että perus 1 300 000euron lottovoitto on lopuksi aika vähän ja on jopa viksua käydä töissä ottamassa nekin rahat jos haluaa.
Tuosta kun ostaa omakotitalon 295 000 plus veroineen yhteensä about
306 000,00 ekee , auto uusi Skoda octaavia tai vähän käytetty Mersun C-sarjalainen 26 000,00 ekee ja harrastepalsta missä voi tehdä halkoja ja nauttia oman metsän rauhassa veroineen noin suunnilleen 133 000,00 , kummipojalle ensimmäinen auto 12 850,00 ja lopuilla noin puolikkaalla vaikka osakkeita ja pikkusen käyttötilille liikkumavaraa niin kyllä jos ei ihan tänään siltä tunnu niin vuoden parin päästä vois alkaa säännöllinen kuukausiansiokin maistua.
Meinaan että ihan hätäisesti ei kannata töitä lopettaa vaan kannattaa hiukan katsella ja tunnustella miltä ropassa tuntuu ja voihan sitä sitten myöhemminkin jäädä varhemmin pois työelämästä jos alkaa aamu heräämiset ja yö kukkumiset käymään liiaksi voimille.
Mutta jos voittaa yksin vaikka 6 500 000 tällä viikolla viiking Lotossa niin joutus allekirjoittanut ainakin down shiftaamaan ittensä ihan hyvillä mielin, siitä laittasi jo 10% mielellään Jeesuksen kristuksen nimessä ja sovinto veressä ainoan elävän todellisen Jumalan valtakunnan työllekin.
että ei kun Lottoamaan ja haaveilemaan - ville-veikkoliini
Työ on elämän raami ihmiselle, joka ei ole luonteeltaan työtä vieroksuva. Minulle oli kova pala jättää työt ja työkaverit kun voitin ison rahasumman. Ajattelin että ryhdyn sivutoimiseksi sijoittajaksi että saisin rahoille korkoa. Sitten älysin kuinka turhaa se on kun rahaa on yli tarpeen muutenkin. Aloin tehdä pieniä paketteja ja jakaa niitä ohikulkijoille. Jätin niitä juniin ja busseihin. Lentokoneita pelkään. Laivoja myös.Paketeissa oli pieniä yllätyksiä kuten seteleillä täytetty kalkkuna jonka myyntipäivä oli mennyt umpeen. Silloin kuuntelin vierestä kun paketin aukaissut rouva huusi hyi ja heitti pois 2000 euroa 5 euron seteleinä plus kalkkunan.Kaikenlaista piti tehdä. Nyt kuitenkin elämä on raiteillaan, elän takuueläkkeellä ja tapaan tuttuja leipäjonossa. Kun ei tupakoi eikä juo niin hyvin eläke riittää.
- ...
Hauska satu!
- laita hyvä kiertämää
vain itsekäs ahne mulkku pitää työpaikkansa ja tuskin ajattelee työtöntä taunoa voittonsa jälkeen vaikka itse olisi ollut samassa tilanteessa,ennen jätettiin kaverille vaan nyt ei kaverille jätetä.Pitäähän sitä vaikka viimeisillä voimilla raahautua etelän lomansa jälkeen töihin elvistelemään.
- yujo0p
Kummallista katkeraa ajattelua täällä. Ainakin ulkomailla moni upporikas tekee työtä ja työllistää muita yrityksessään. Täällä ajatellaan, että yksi työssä käyvä vie paikan joltakin toiselta, vaikka eihän tuossa ole mitään järkeä.
- idiootti...
yujo0p kirjoitti:
Kummallista katkeraa ajattelua täällä. Ainakin ulkomailla moni upporikas tekee työtä ja työllistää muita yrityksessään. Täällä ajatellaan, että yksi työssä käyvä vie paikan joltakin toiselta, vaikka eihän tuossa ole mitään järkeä.
Öö, tuon aivan eri asia kuin lottovoitolla rikastuminen.
- yhj9kl
idiootti... kirjoitti:
Öö, tuon aivan eri asia kuin lottovoitolla rikastuminen.
Samanlaista rahaa se on, idiootti.
- khgkgk
Riistäjä!
Ökyporvari! - en päivääkään
En kävisi päivääkään enää töissä, 6 vuotta eläkeikään ja joka päivä vituttaa ankarasti. Vittumainen duuni ja paska palkka.
- Ei enää Lottoa...
Ei se elämä lottovoitonkaan jälkeen mitään linnunmaitoa ole. Itselläni on siitä kokemusta.
Toissavuonna minulle rumpsahti Lottovoitto. Koko voiton ryyppäsin viimeistä kolikkoa myöten.
Voitollani sain kaksi pulloa keskihintaista viskiä ja korillisen nelosolutta. Kaikki meni yhtä kyytiä ja elämä oli sen jälkeen todella hankalaa. Etenkin ne vessanlattialla haisevat oksennukset olivat vastenmielisiä siivottavia. - Tervejärkinen
Ei kukaan täysjärkinen jatka palkkatöissä enää miljoonavoiton jälkeen. Taitaa kaikki nämä nyrkkipajalla raatavat miljonäärit olla keksittyjä hahmoja.
- econ1
Mieti kaksi kertaa, kannattaako jatkaa samalla tavalla kuin aikaisemmin vai näyttää muille, hur mycket pengar!! Saat rikolliset ja kateelliset kimppuusi. Sen lisäksi elämässä säilyy normaali rytmi.
- -Mara-
Jos mie saisin loton jättijytkyn niin elämä alakaisi hymmyilemmään minullekkin. Rikkaana miehenä saisin heti hyvinkoulutetun ja kauniin eukon. Kyllä semmonen pystyisi minut heleposti elättämmään eikä miuntarvihtisi männä ennää töihin.
- dfgertew
Yhteiskunnan kannalta paras vaihtoehto varmaan olis että voittaja rahoittaisi jotain yritystoimintaa, työllistäisi ihmisiä jne. Toisaalta muutaman miljoonan saa äkkiä hävitettyä jos tosiaan laittaa rahat yritystoimintaan....
- e oo pakko
Saa tietenkin, jos laittaa johonkin mikä ei tuota kuin tappiota. Voi myös perustaa vaikka putkifirman.
Ehdottomasti jatkan palkkatyössä, ei ole mitään järkeä muuttaa elämäntapaa ja näyttää muille, että rahaa on. Peruste: Rikolliset ja kateelliset on heti kimpussa, eli kun mikään ei muutu niin, että tavallinen ihminen sitä tajuaa ei ole murheita vaan elämä jatkuu normaalisti.
- ei kannata
Laittaisitko tiedoitteen kateellisille ja rikollisille?
- 18+3
En haluaisi käydä tälläkään hetkellä töissä vaikka EN ole voittanut lotossa joten jos voittaisin lotossa niin kuka helvetti käy siinä vaiheessa töissä?
Taitaa ihmisillä olla aika unelma-ammatteja jos edes harkitsevat asiaa? Toivottavasti itsekin löytäisin tuollaisen työn jota tekisi täysin huvin vuoksi.- Höpö höpö
Joidenkin työt on pelkkää peliä tai elokuvaa, nimimerkkiä ei silti kannata noteeraa.
- hallituz
Työlakia pitäisiä muuttaa sillä tavalla, että kaikki työntekijät (myös hakijat) olisivat velvollisia ilmoittamaan työnantajalle sekä omalle liitolleen pankkitilinsä saldon. Laki toimisi ehkä vielä paremmin jos verottaja näkisi suoraan kaikkien kansalaisten saldot, samalla kitkettäisiin harmaata taloutta. Siten valtio ei menettäisi miljoonia verotuloja sekä myös säästettäisiin Kelan maksamissa sosiaalituissa ym.
- Simo vaan
Ainakin kaikki tällaiset tuki työllistys "työt" pitäisi kieltää miljoonääreiltä ja lahjoitus hommelit, vieläpä lämpimissä paratiisi maissa.
Ei pääsyä vanhusten hoivaajiksi tai sivoojiksi vaan nämä säilytettävä vähä-älyisempien kansalaisten yksinoikeutena.
- !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Jos sattu hullulle voitto niin sattuu!
- suomalainehäviääaina
jos tykkää työstään miksi ei jatkaisi töissä. aika harva suomalainen loton päävoitonkaan voittanut muuttaa elämäänsä juuri millään radikaalilla tavalla. juuri luin lottovoittajista sanomalehdestä. aika moni jatkaa töissä ja maksaa vain asuntovelan pois. uutta superkallista autoakaan moni ei osta. loppujen lopuksi lottovoitto ei monella muuta yhtään mitään. hämmästyttävän moni myös jatkaa lottoamista.
- Sir.Tiede
Kerran tv'ssä yksi voittajia nähnyt kertoi että jotkut aikovat sillä toisella voitolla sitten laittaa elämän risaiseksi. Ensimmäisellä voitolla vasta vähän parannellaan elämää.
Eli lottoaminen on joillekkin vain haaveilua myös silloinkin kun miljoonavoiton on jo voittanut.
- PaskaArska
En todellakaan kävisi enää töissä.
Tekisin omia hommia, rakentaisin talon, niin pitkälle kuin mahdollista ihan itse.
Kyllä sitä puuhattavaa riittäs....
alkaisin rakentelee autoja, 50-luvun jenkkejä, prätkiä... vaikka itseasiassa rakentelen nytkin, prätkää 5 neliön kopissa.
Puuhattavaa olisi ja kivaa olisi !
Ei tarvitse niskalimassa väkisen tehdä jotain typerää hommaa toimistossa, herätä aamuisin... saisi nukkua yheksään ja herätä luonnollisest. - Sir.Tiede
On se oikein. Paskahommien teko ei tosin ole kovin fiksua.
- -perunanviljelijä-
Minä ostaisin urheilujoukkueen.
Naisjalkapallo- tai lentopallojoukkue olisi hieno. Kun omistaisin joukkueen laittaisin ne oikeisiin töihin, pellolleni perunanostoon.
Olisi hieno ojanreunalla istuskella, siemailla konjakkia ja katsella kun timmitakapuoliset naiset noukkisivat pottuja pellostani.- Höpö höpö
Haha, joku paska sekunda joukkue irtoo varmaan halvalla, joudut jokaisen kanssa tekemään pelaajasopimuksen, mihin ei voi sisällyttää perunapeltoa, parempi jos tilaat virolaisia marjanpoimioita. Konjakki sopii kahvikutsuille, viski pellolle peppujahtiin.
Tuollainen jalkapallojoukkue, helposti 30 henkilöä ja aloitetaan 10 000 e henkilö ;)
Ei sulla jäis rahaa siihen peruna peltoon. - -perunanviljelijä-
Höpö höpö kirjoitti:
Haha, joku paska sekunda joukkue irtoo varmaan halvalla, joudut jokaisen kanssa tekemään pelaajasopimuksen, mihin ei voi sisällyttää perunapeltoa, parempi jos tilaat virolaisia marjanpoimioita. Konjakki sopii kahvikutsuille, viski pellolle peppujahtiin.
Tuollainen jalkapallojoukkue, helposti 30 henkilöä ja aloitetaan 10 000 e henkilö ;)
Ei sulla jäis rahaa siihen peruna peltoon.Perunapelto on jo ja joukkue kuin joukkue on sitä samaa skeidaa.
Et tainnut pojukka oikein ymmärtää. Mutta teitähän onkin miljoonia.... - Höpö höpö
-perunanviljelijä- kirjoitti:
Perunapelto on jo ja joukkue kuin joukkue on sitä samaa skeidaa.
Et tainnut pojukka oikein ymmärtää. Mutta teitähän onkin miljoonia....Kyllä joku harrastejoukkue xl-mammoja sinun perunoitasi tulee nostamaan. Sinulla ilmeisesti jokin pieni perintömaapläntti perunapellolla, kun et ymmärrä, että niitä sinun urheilijoita suojaa laki ja asetukset, huomioiden urheilutoimen säännökset, mistä sinulla ei ole selvästikkään mitään hajua.
Varmaan joku pikkutyttöjen FC saattaisi ottaa sinun sponsorirahasi ja loppujenlopuksi oikeat miehet hakkaisivat sinut pedofiiliasyytteesi jälkeen.
Ammattiurheilusta ja ammattijoukkueista sinä et ymmärrä mitään, se on selvää ja tuollaisia vinkuheiniä on tasan yksi, sinä.
Ymmärrän kyllä, että on sairaita unelmia ja mielenvikaisuutta. Pysy sinä vain siinä perunapellossasi ja jatka sitä halvan konjakin juontia, se sinun konjakkisi tuskin tulee minun rypäleistä, jotka edelleen valmistetaan nuorten naisten jaloilla. Minun konjakissani, viskissäni ja viineissäni maistuu se 20-kesäinen hento neito pellolla kirmaamassa.
- Miljoona on 1000 000
Lotto voittajat on päätetty Suomessa pistää narun jatkoksi kiikkumaan, kun eivät osaa piilottaa pennejään niin kuin esim. Presidentti pelien voittajat.
- monta asiaa
Hei!
Olinhan monesti kerta ajatellut tuosta. Jos voittaisin miljoonia niin jatkaisin kyllä normaalisti työhön. Siis en tarvitsisi olla kokopäivän työstä vaikka vaihtaisin osa-aikaiseen. En oikein usko ,että tarvitsisin mitään vakityöpaikan. Käyttäisin jotain järkevään miljoonien sijasta ,mutta en aivan tuhlata. Totta kyllä ,että miljoonavoitot niin elämä muuttuu ja töitä ei tarvitse tehdä ,mutta ihminen saa itse päättää joko jatkaa tai ei. Toiset eivät enää jatkaa ja toiset vieläkin kyllä. Työ kyllä silti ihmisille terapia ja virkeä kuin löhöillään kotona. Onhan muuta elämää vaikka työn sijasta harrastuksia menoja tai vastaava. En itse pystyisi olla vain tekemättä mitään vain pitäisi käydä jossain. Ymmärrän aika hyvin ,että sellaiselle henkilölle tarvitsisi sitä. Emme voi pakottaa ketään ,mutta kyllä loton voittajia muutamaa jo ottanut loparit. Pitäisi miettiä miljoonien sijalla asioita ,että mitä haluaisi tai mihin pyrkiä/tarkoitukseen. On ikävä kun joskus miljoonien lotosta ajaa ihmiselle sekoiluun ja sitten väärä tapa tuhlannut jonnekin "ei-kurissa" elämän. En ole vielä miljoonavoittaja ,mutta en tiedä vielä mitä tekisin. Tietäisin vain ,että maksaisin velat, ostaa auton ja talon sitten mietin loput mitä tekisin. - 4+14
No onhan se aika säälittävää, jos jollain ei ole elämäänsä muuta sisältöä kuin työ. Omalla kohdallani vastaus on selvä: jos kohdalle osuisi edes sen kokoinen lottovoitto, että se vastaisi lopputyöuran nettopalkkaa (laskettuna ihan nykynettopalkasta ja eläkeikään jäljelläolevasta ajasta ilman mitään inflaatio-oletuksia), niin hanskat putoaisi oitis. Työnhakijaksi toki ilmoittautuisin, että saisi ne 500 kassapäivää rahastettua, mutta työllistymisestä ei tällaisella 50 täyttäneellä kyllä mitään pelkoa olisi.
Ja siis meikäläisellä tuo "minimipotti" olisi n. puoli miljoonaa. Isomman osuessa saattaisi jopa todeta, että pitäköön kassa rahansa, ei jaksa hoidella niiden vaatimaa byrokratiaa.
Nuo viimeviikkoiset Eurojackpot-voittajat saivat kai n. 1,8 miljoonaa kukin. Se vastaa mediaanipalkkaisen suomalaisen 75 vuoden nettopalkkaa! Mitä hemmetin mieltä töissäkäymisessä enää olisi?Pitää rakentaa pörssiin pysyvää että ei tarvitse tehdä lopun ikää töitä ja toivoa lottovoittoa. Taloudellisen riippumattomuuden saa aikaan kun laittaa 1/8 osaa tuloista pörssiin 30 vuoden ajan. 20 vuodessa samaan pääsee laittamalla 38% tuloista pörssiin. Pörssin ostovoimatuotto on 7% vuodessa. Pörssistä saa kaikki saman tuoton. Pörssiosaamista ei ole oikeasti olemassa.
Verot eivät ole laskelmassa mukana.
- rivit vetoon
Oikein on että voittaja saa itse valita mitä tekee rahoillaan.
On väärin että ulkopuoliset vihjaisevat että voittajat tulisi pakottaa pois töistä. - tätä mieltä -
alotukseen vastaus,
tietenki mijonäärilläkin on oikeus työpaikkaan, työ pitää ihmisen terveenä niin fyysisesti kuin psykkisesti,
ehdottomasti kannataa pitää työpaikka vaikka onkin miljonääri,Työt pitää olla mielenkiinnonkohteita. Aina ei ole niin että mielenkiinnonkohteet ovat taloudellisesti tuottavia.
- totuus voi olla 2
Toisaalta moni myös sekoaa työpaikalla. On myös melko helvetillisiä työpaikkoja.
Eli tuohon on pakko lisätä, että jos nauttii työstään niin mikä ettei.
- "vapaassa maassa"
Sinulle "voiton jälkeenkin"
Kuule olen sitä mieltä että eihän sitä ole mihinkään kirjoitettu että saako olla tai jatkaa töissä jos voittaa miljoonia tai miljoonan.
Mielestäni miljoonavoittaja saa itse päättää mitä tekee ja milloin se ei kuulu sivullisille,sillä on ihmisiä jotka "ruikuttavat " joka asiasta ei koskaan mene kaikkien mieliksi ,eikä tarvitse mennäkään,
Siis se on oikein jos miljoonavoittaja itse haluaa jatkaa töissä voittonsa jälkeen mutta jos ei,niin sekin on oikein. - Höpö höpö
Miljoona voitto on niin naurettavan pieni, ettei sillä kukaan pärjäisi, ellei sitten hyppää junan alle, kun rahat loppuu.
Miljoona voitolla on valitettavasti käytävä töissä, se riittää 60-vuodeksi, mikäli vuodessa tuhlaa alle 17000. Eli naurettavan pihi joutuu olemaan, eikä uskalla mitään hankkia.
Sitä voi tietenkin asua taivasalla alasti popsien sieniä, niin valtio vie pakkohoitoon ja rahat. Pelkästään asumiskustannuksiin vuodessa menee helposti yli 6000, eikä siihen sisälly edes sähkö. Jotain on myös pakko syödä, talvella hankalemmin löytyy luonnonantimia. Pieni / normaalituloinen tienaa yli 20000 vuodessa, mikä myös kerryttää eläkettä ja turvaa sen elämän ehtoopuolen.
Mikäli haluaa jäädä nauttimaan lottovoitosta, täytyisi sen olla yli 10 miljoonaa. Muutamalla miljoonalla voi aina leveillä ravintolassa tms. mutta työllistetty sillä pitää olla, rahat hupenee hyvin äkkiä.
Hikisellä miljoonalla voi pyyhkiä pyllyä. Kunnon jahtikin maksaa yli 30 miljoonaa. Sama menee suihkukoneeseen ja oikeaan kunnolliseen asuntoon. Eikä kannata unohtaa noiden ylläpito kustannuksia. Lentokapteenille joutuu maksamaan vähintään 5000 kk ja limusiinikuljettaja saa vähintään 3000 kk, joten voi niitä urpoja, jotka jää työttömäksi liian pienen voiton turvin.
Sitten jotkut väittää tekevänsä osakkeilla tai omalla yrityksellä? Joo, iltasadut ja haaveet on kerrottuMiljoona ei ole naurettavan pieni. Miljoona tuottaa pörssissä 7%/v, eli 70 000 euroa vuodessa. Ei tarvitse olla yhtään pihi kun on miljoona arvo-osuustilillä.
- kova kohtalo
Taidat olla savolainen, kun tykkäät liioittelusta. Vai että marjoja joutuisi poimimaan...
Kannattaa muuten ottaa myös ikä huomioon. Miljoona 2-kymppiselle on pikkuisen eri asia kuin miljoona 5-kymppiselle. - Höpö höpö
Carpo kirjoitti:
Miljoona ei ole naurettavan pieni. Miljoona tuottaa pörssissä 7%/v, eli 70 000 euroa vuodessa. Ei tarvitse olla yhtään pihi kun on miljoona arvo-osuustilillä.
Ei varmaan miljoona ole naurettavan pieni, mikäli jo 500 näyttää isolta rahalta. Miljoona tuottaa pörssissä, mikäli sen osaa sijoittaa oikein, pörssissä pelaaminen ei ole vain sijoitus ja loppu elämän hymyilyä, sitä sijoitusta pitää pelata uudelleen ja uudelleen, ostaa ja myydä, muuten saattaa jäädä pelkkää hevosenlantaa ja talikko.
Pienyrittäjille kyllä miljoona on iso raha ja pikkusijoittajille, tosin pienyrittäjät kasvaa ja kehittyy, kun pikkusijoittaja saattaa jäädä nuolemaan näppejänsä.
Carpo, mun tyttärellä saattaa olla pörssiasiat paremmin kuin sinulla, eikä hän edes kirjoita vielä.
Kova kohtalo, ikä on hyvä ottaa huomioon, mutta myös elämäntavat ja hankinnat. Mikäli sillä 20- ja 50- vuotiaalla on jo jotain, niin se on hyvä, mutta mikäli heillä ei ollut mitään ennen sitä miljoonaa, niin tämän jälkeen heillä on, tai sitten heillä ei ole.
50-vuotias, joka on tehnyt elämänsä työtä pienellä palkalla vuokraluukussa saattaa saada miljoonan sijoitettua hyvinkin helposti ja nopeasti, tosin se 20-vuotias onnistuu siinä vieläkin nopeammin ja todennäköisesti sijoittaa tyhmemmin tai sitten ei. Mistä tuon Savolaisuus-kortin nappasit? En edes kirjoita luijoo ja kovvoo, eikä sieltä suunnalta taida edes tulla... Mikä oli asia? Eteenpäin.
Tuollaisella miljoonalla saat ihan halvan luukun pääkaupunkiseudulta, samalla rahalla rakennat kerrostaloja lappiin.
Mutta joo, keskiverto 50-vuotias nauttisi rahoista elämän ehtoopuolella, lahja- ja perintövero veisi isot osat. 20-vuotias ehkä saattaisi osaa sijoittaa rahat fiksusti kiinteistöihin, taloihin, maa-alueisiin ja miksi ei saariin. Fiksu ostaisi metsän, sitä se 50-vuotias ei enää tee, mikäli hänellä ei tämmöistä olisi. Suurinosa kumminkin sen miljoonan sijoittaa johonkin, mistä ei ole oikeasti mitään hyötyä, rahat juodaan, syödään tms. Se on äkkiä 100 000, kun haluat pinnalliset täydenpalvelun juhlat ystävillesi, mukana "Suomen kerma" "julkkiksia".
Eihän tuolla rahalla saa edes tilattua Italiasta sitä 4 miljoonan Ferraria, sitäpaitsi sekin syö polttoainetta senverran, ettei sillä lottovoittaja pysty edes ajamaan, saati huoltamaan, kun osatkin saattaa maksaa vähintään 1000 kappale. Halvemman Ferrarin voi silti ostaa, mutta pitkässä käytössä "kruisailuissa" alkaa tulemaan ongelmia ja se näkyy kukkarossa.
Carpolla ehkä saattaa olla omaisuutta, rivitalo, omakotitalo, kerrostalo-osake? Vielä ei ole ehtinyt ostamaan saaristosta kesämökkiä? Olisiko vielä oma pienyritys, jossa itse joutuu tekemään töitä? (oma yritys = tuhoontuomittu, mikäli siellä joutuu itse työskentelemään, silloin se ei ikinä tule tekemään voittoa tai ole kannattavaa). Audi A3? ;) (Ei siinä mitään, Saksalaiset tekevät laatuautoja.)
Mutta joo, kyllä se miljoona riittää pitkälle, kun ei jätä pelkästään senvaraan, tai sitten ei vain tee mitään isompia hankintoja, ei sillä voi joka päivä käydä hienossa ravintolassa Ruotsin puolella syömässä (joku voi mainita mukamas Suomessa löytyvän hienon ravintolan.) Höpö höpö kirjoitti:
Ei varmaan miljoona ole naurettavan pieni, mikäli jo 500 näyttää isolta rahalta. Miljoona tuottaa pörssissä, mikäli sen osaa sijoittaa oikein, pörssissä pelaaminen ei ole vain sijoitus ja loppu elämän hymyilyä, sitä sijoitusta pitää pelata uudelleen ja uudelleen, ostaa ja myydä, muuten saattaa jäädä pelkkää hevosenlantaa ja talikko.
Pienyrittäjille kyllä miljoona on iso raha ja pikkusijoittajille, tosin pienyrittäjät kasvaa ja kehittyy, kun pikkusijoittaja saattaa jäädä nuolemaan näppejänsä.
Carpo, mun tyttärellä saattaa olla pörssiasiat paremmin kuin sinulla, eikä hän edes kirjoita vielä.
Kova kohtalo, ikä on hyvä ottaa huomioon, mutta myös elämäntavat ja hankinnat. Mikäli sillä 20- ja 50- vuotiaalla on jo jotain, niin se on hyvä, mutta mikäli heillä ei ollut mitään ennen sitä miljoonaa, niin tämän jälkeen heillä on, tai sitten heillä ei ole.
50-vuotias, joka on tehnyt elämänsä työtä pienellä palkalla vuokraluukussa saattaa saada miljoonan sijoitettua hyvinkin helposti ja nopeasti, tosin se 20-vuotias onnistuu siinä vieläkin nopeammin ja todennäköisesti sijoittaa tyhmemmin tai sitten ei. Mistä tuon Savolaisuus-kortin nappasit? En edes kirjoita luijoo ja kovvoo, eikä sieltä suunnalta taida edes tulla... Mikä oli asia? Eteenpäin.
Tuollaisella miljoonalla saat ihan halvan luukun pääkaupunkiseudulta, samalla rahalla rakennat kerrostaloja lappiin.
Mutta joo, keskiverto 50-vuotias nauttisi rahoista elämän ehtoopuolella, lahja- ja perintövero veisi isot osat. 20-vuotias ehkä saattaisi osaa sijoittaa rahat fiksusti kiinteistöihin, taloihin, maa-alueisiin ja miksi ei saariin. Fiksu ostaisi metsän, sitä se 50-vuotias ei enää tee, mikäli hänellä ei tämmöistä olisi. Suurinosa kumminkin sen miljoonan sijoittaa johonkin, mistä ei ole oikeasti mitään hyötyä, rahat juodaan, syödään tms. Se on äkkiä 100 000, kun haluat pinnalliset täydenpalvelun juhlat ystävillesi, mukana "Suomen kerma" "julkkiksia".
Eihän tuolla rahalla saa edes tilattua Italiasta sitä 4 miljoonan Ferraria, sitäpaitsi sekin syö polttoainetta senverran, ettei sillä lottovoittaja pysty edes ajamaan, saati huoltamaan, kun osatkin saattaa maksaa vähintään 1000 kappale. Halvemman Ferrarin voi silti ostaa, mutta pitkässä käytössä "kruisailuissa" alkaa tulemaan ongelmia ja se näkyy kukkarossa.
Carpolla ehkä saattaa olla omaisuutta, rivitalo, omakotitalo, kerrostalo-osake? Vielä ei ole ehtinyt ostamaan saaristosta kesämökkiä? Olisiko vielä oma pienyritys, jossa itse joutuu tekemään töitä? (oma yritys = tuhoontuomittu, mikäli siellä joutuu itse työskentelemään, silloin se ei ikinä tule tekemään voittoa tai ole kannattavaa). Audi A3? ;) (Ei siinä mitään, Saksalaiset tekevät laatuautoja.)
Mutta joo, kyllä se miljoona riittää pitkälle, kun ei jätä pelkästään senvaraan, tai sitten ei vain tee mitään isompia hankintoja, ei sillä voi joka päivä käydä hienossa ravintolassa Ruotsin puolella syömässä (joku voi mainita mukamas Suomessa löytyvän hienon ravintolan.)Pörssissä ei voi olla osaamatta. Mikään pelaaminen ei tuo lisäarvoa osakeomistukseen. Mitään osaamista ei ole olemassa. Pörssistä saa kaikki riskihajauttajat saman tuoton. Tätä faktaa mustavalkoiset kontekstitajuttomat aikalaiset eivät ymmärrä.
Juu, ei enää palkkatöitä. Tekisin jonkin verran vapaaehtoistyötä ILA:lle, Punaiselle ristille ja Suomen kannabisyhdistykselle. Ehkä myös perustaisin yhdistyksen ajamaan yksinäisten keski-ikäisten miesten mahdollisuuksia kohdata ikäisiään naisia - ja söisin kuormasta.
- 45v duunari
300 tonnia riittäis ja en enää ikinä menis töihin. Lähtisin meneen tästä vitun kalliista muumimaasta.
- elämä kunnossa
Vaihtaisin työtä, perustaisin jonkun oman firman - pitäähän ihmisellä olla jotain tekemistä, otherwise devil finds work for idle hands....Olen aina haaveillut vapaaehtoistyöstä, sitä voisin tehdä, ja luopua leipätyöstä. Yrittäjyyttä haluaisin kuitenkin eniten kokeilla, mutta toistaiseksi en halua hypätä säännöllisestä leipätyöstä pois. Ihmisellä tulee nopeasti aika tylsä, jos ei ole tekemistä ja jos on tottunut tekemään työtä, se pitää elämän jotenkin rytmissä, vaikka välillä väsyttääkin, mutta se vain tuntuu turvalliselta ja sitten osaa nauttia vapaa-ajasta. Elämä pysyy tasapainossa, kun on sopivasti työtä ja sopivasti vapaa-aikaa, eli en jättäisi työntekoa, vaihtaisin kyllä rohkeammin, ottaisin riskejä, ja kokeilisin kepillä jään pintoja, kun tietäisin, etten taloudellisesti olisi kusessa näistä riskinotoista.
- talouspolitiikka
Ei sitä työtä ole Suomessa mikään vakiomäärä jaettavaksi. Jos lottovoittaja jatkaa työssään, hän luultavasti kuluttaa enemmän kuin jos jättäytyisi töistä pois, ja se kulutus tietää työpaikkoja muille.
Itse kyllä jäisin ison voiton jälkeen töistä pois. On niin paljon muutakin mielenkiintoista tekemistä. - pro-kansalaispalkka
Kävisin.
Nyt olen pitkäaikaistyötön, mutta jos kunnon pesämuna järjestyisi niin voisin perustaa omien vahvuuksieni ja kiinnostuksieni mukaisen yrityksen ja olla välittämättä siitä täyttyykö starttirahavaatimukset vaiko eivät -tai mikä tärkeintä, olla välittämättä siitä lähteekö korvaukset alta yrityksen perustamishetkellä jolloin jäisin täysin tyhjän päälle.
Eli ilmeisesti juuri päinvastoin kuin se kuuluisa harmaa massa. - kuka lie...
NE TI MUTTA KAUNIS ON NAINEN TUOSSA OTSIKON KUVASS!!
- Heikki Sinsemilla
Työ ei ole koskaan ollut mielekästä. En voi ymmärtää heitä joiden mielestä se on.
- tapojen orjia
Ihminen tottuu kaikkeen.
- Onnensa seppä
Jos sinä olisit laatimassa lakeja, kieltäisit työnteon epäilemättä minultakin, eläkeläiseltä.
Onneksi et ole. Niinpä minä saan sekä itse säästämääni omaeläkettä että TEL/YEL-vanhuuseläkettä. Ja teen siinä sivussa töitä ihan omien halujeni tahtiin. Töistäni minulle maksetaan rahaa, ja tästä minä maksan säädetyt verot.
Sairauspäivärahaa minä olen saanut työurani aikan muistaakseni 19 päivältä, tapaturman jälkeen. Tämä tapahtui 40 vuotta sitten, vuonna 1974. Kun rikos on nyt vanhentunut, voin kertoa tehneeni tuon sairausloman ajan salaa töitä ja saaneeni siitä (kiertoteitse) palkkaa.
Työttömyyspäivärahaa en ole anonut enkä saanut koskaan, killinkiäkään. Ja kun 25 vuotta sitten työttömäksi jäätyäni perustin yrityksen itselleni työpaikaksi, en anonut enkä saanut siihenkään mitään yhteiskunnan starttirahoja tai muitakaan tukia. Omilla on siitä alkaen menty – ilman pomoja, ilman alaisia.
Kateellistahan tämä kansa toki on, mutta sitä minä en käsitä, että joku työtä vieroksuva osaa olla toisille kateellinen siitäkin, että näille työt vielä maistuvat.
Vilpittömät onnitteluni muuten kaikille lotto- ym. voittajille, nauttikaa voitoistanne! Ja tehkää töitä tai olkaa tekemättä, ihan niin kuin lystää! Kateellisten pöljien marmatuksille näyttäkää kieltänne ja sanokaa piutpaut! - pois,pois
Miljonääreille potku takamuksiin, siis pois työpaikalta. Ovat kuulemma yleensä tulleet niin ahneiksi ja kitupiikeiksi, että pilaavat työilmapiirin. Lisäksi heidän tunne-elämänsä sekoilut korreloivat pörssikursseja. Myös asuntomarkkinoiden kehitys vaikuttaa heidän keskittymiskykyynsä. Ovat siis työkelvottomia.
Tiemaksuja maaseutualueilla he eivät suostu maksamaan, koska hankkivat ehkä riittävän maastokelpoisen ajoneuvon. Kaiken kukkuraksi he kuormittavat terveyskeskuksia sairastaessaan omistamisen mukanaan tuomia murehtimissairauksia ja stressintyyppisiä oireyhtymiä. Myös erakoituminen on väistämätöntä, koska ei enää löydy yhteisiä puheenaiheita keskituloisten kansalaisten kanssa.
Parhaiten heitä ehkä tapaa ilmaiskahveilla ja vaalitilaisuuksien makkarajonoissa, puhumattakaan työttömille tarjotuilla ilmaisaterioilla. Saattaapa jokunen heistä käydä noutamassa ilmaisen ruokakassinkin nuukuuteensa.
Muuten, tutkimusten mukaan noissa ruokajonoissa on n. 30% varsin äveriästä porukkaa, metsätiloineen ja rantatontteineen. Helsingissä syöttävät hengiltä hyvän hyvyyttään noita raukkoja miljonäärejä kaiken maailman hyväntekeväisyystilaisuuksissa. - phyi
Joku tuttu sanoi jonkun tuttunsa kuulleen erään vähemmistöön kuuluvan naisen sanoneen "phyi", kun kuuli sanan työ. Mahtoi loppujen lopuksi olleen aika viisaan ja elämää nähneen henkilön lausahdus.
- sanoo iso kirja
Hullu paljon töitä tekee. Viisas pääsee helpommalla. Katsokaa taivaan lintuja.
- Miljoonia omistava
Minä ainakin jatkaisin työntekoani ja elämäni tuskin siitä vallan paljon muutenkaan muuttuisi. Miksi muuttaisin tapojani ja menettäisin vielä mahdollisesti ystävänikin?
Olen nähnyt senkin, kun veikkauksessa voittanut (koulukaverini perhe) perhe vietti huruelämää jonkun aikaa, voitto ei tuonnut mitään näkyvää sen perheen elämään, kun rahat oli hävitetty. Edes omaa asuntoa eivät saanneet hankituksi, kun tuttavat ja muut siipiveikot auttoivat tuon veikkausvoiton hävittämisessä. Tuolloin tuolla voitolla olisi saannut hyvän omakotitalon ja paljon muutakin, mutta niin vain ne voittorahat luisuivat siinä hetkessä "hyvien ystävien" kanssa.
Kuljimme kaverini kanssa yhtä matkaa kouluun ja kävin monta kertaa heillä koulumatkalla hakemmassa kaveria kouluun sieltä työsuhdeasunnosta, sen sentään saivat pitää, kun perheen äiti jaksoi jotenkin käydä töissä.
Ei ne voitot pitkälle kanna, jos ei raha pysy muutenkaan käsissä! - irtisanouduin heti
Otin loparit..pomo ja työkaverit ihmetteli. Sanoin palaneeni loppuun vaikka todellisuudessa voitto osui kohdalle. Työkaverit olivat kuitenkin sen verran etäisiä että voitto oli helppo salata. Muutin hyvin pian toiselle paikkakunnalle. Osa sukulaisista tietää ja osa ei. Vaikea salata voittoa jos samantien ostaa uuden 400 tuhannen asunnon ja sadan tonnin auton tosta vaan niin että on vielä senkin jälkeen varaa matkustella :) Mulla riittää raha varmasti eläkeikään asti. Työelämässä olis pitänyt olla vielä ainakin 27 vuotta ennen eläkkeelle pääsyä.
- fragilemoney
En ymmärrä mihin logiikkaan perustuen lottovoittajan on luovuttava nykyisestä miellekkäästä työstään? Hän on ansainnut työpaikkansa, kuten kaikki muutkin ja sattumalta voitetun omaisuuden ei ole tarkoitus taannuuttaa työnteosta pulppuavaa iloa. Raha ja työnteko ova kaksi erillistä käsitettä, vaikka kulkevatkin käsi kädessä nykyisessä yhteiskunnassa. Jos oppii jo ennen mahdollista lottovoittoa erottamaan ne toisistaan, niin työ ei maistu puulle, eikä rahanarvo muutu miksikään on sitten 2 euroa taskussa tai sitten 2 miljoonaa.
- jäisin töihin
Kyllä varmaan kävisin. Työkin olisi mielekästä ei olisi mitään väliä vaikka saisi potkut. Jos kyrpisi niin voisi sanoa pomolle suorat sanat ja erota töistä vaikka sillä millisekuntilla. Eli ei olisi mitään huolta miten elättää lapset kun sitä massia olisi pankissa seuraaviksi vuosikymmeniksi.
- hyviä orjia
Tämän takia töihin otetaankin mieluummin joku perheellinen.
Miksi otsikkona on kävisit(kö)
Miksei voi olla käytkö... Ihan nettiä ne voittajatkin käyttää, samaten elokuvatähdet, julkkikset, tunnetut rikolliset yms.- tympääntynyt
jaa. mikälli silloin olisin töissä niin en lopettaisi. miksi. no sen takia että porukka rupeaisi ihmettelemään että mikäs mulle tuli. en myöskään sanoisi halaistua sanaa voitosta kenellekkään vaan nauttisin elämästa kaikessa hiljaisuudessa. sairaslomapäivät kyllä olisi siinä puljussa totaalitapissa omalta kohdalta. feikkaisin köyhää kaikille sukulaisille ja kavereille jotta jättäs rauhaan. ja tekisin mitä huvittaa.
- homo dööti islam
Vedä homo suoleen perkele fäking äshole kurk kriik tajuutsä
- työtyö
Kävisin töissä ehdottomasti, koska pidän työstäni ja voin paremmin, kun voin tehdä töitä. Harkitsisin tosin osa-aikaista työaikaa, voisin sellaista tehdä väliaikaisesti.
- yhteiskuntavastuu
En ole voittanut lotossa, mutta olen ansainnut muutaman miljoonan yritykselläni ja muutama kaverikin jotka uskoivat minuun ja liikeideaani ja läksivät mukaan yritykseen, omistavat nyt kukin yli miljoonan edestä osakkeita ja nauttivat myös hyvää palkkaa.
Me kaikki jatkamme töitä silti tasan samoin kuin aloittaessamme köyhinä ja velkaisina.
Voisimme myydä yrityksen vaikka huomenna, mutta emme myy, vaan todellakin jatkamme töitä, että työpaikat säilyvät varmasti Suomessa. Mahdollinen ostaja kun olisi ulkomaalainen sijoittaja.- tuo on harvinaista
Onko tottakaan? Eihän nyky maailmassa ajatella muuta kuin rahaa. Myydään kaikki vaikka venäläisille, jos saadaan hyvät rahat ja siten se lyhytaikainen voitto.
- roskapostirobotti6
Jos työ on samalla harrastus, niin mikä ettei? Sellaisiakin tapauksia nimittäin on, joskaan ei kovin paljon.
- köyhät pelastuu
Rikkaat ei pääse taivaaseen, kumpaan ne palvoo mammonaa vai luojaa? Kahta isäntää ei saa palvoa!
- en soittaisi
En saaatana edes ilmoittaisi , että en tule enää ikinä sinne sun kusipääää virmaan sekunniksikaan . Tj sais vetää lomarahani kurkusta alas , kun muutenki ryyppää koko ajan . Toiv sais haimma tulehduksen siittä . Kusippää
- .k.
Voi käydä niin, että se haimatulehdus tulee sinulle.
- En palkkatöihin
En menisi enää palkkatöihin, aloittaisin täysillä oman yrityksen. Sitten olisi mahdollisuus investoida ja käyttää aikaa suunnitteluun. Palkkaisin välittömästi osa-aikaisen apulaisen. Ja muutaman tuntityöläisen.
Töitä olis, mutta byrogratia syö aikaa ja rahaa.
Osaan kohtuuden, joten en tarvitsisi edes miljoonia.
Miljoona riittäisi. - enmienäitähommialopeta
Miks helvetis jotkut edes lottoaa? En käsitä näitä tyyppejä jotka voitettuaan oikein säikähtävät ja sanovat pelokkaana ettei mikään muutu, tai ehkä minä uuten kiikkustuolin hommaan. Siis mitä v1ttua?
- pieren, siis olen
Minä en kävisi miljoonavoiton jälkeen töissä, kun en käy nytkään, vaikka en ole voittanut. Hullu töitä tekee.
- Hyvä vuosi 2015
Matematiikkaa tarvitaan taas:
Jos sinulle jää töistäsi 30 000 euroa puhtaana käteen joka vuosi ja olet elänyt sillä.
Jos voittaa 1,8 miljoonaa, niin tällä hetkellä pankkien tarjoama tuotto on olematon. Jos sitten sijoittaa riskituottoihin, et voi tietää, kuinka niiden kanssa käy. On hyvä jos saat niistä 2 % tuoton tällaisessa maailmantilanteessa. No 2 % tuotto 1,8 miljoonasta tekee vuodessa toki 36 000 euroa, josta verottaja ottaa 30 % pääomatuloveron, sinulle jää 25 200 euroa vuodessa käteen, joka on siis paljon vähemmän, kuin entinen palkkasi.
No jos et saakaan tuotakaan tuottoa, vaan sijoituksesi menee pakkaselle tai sitten käy niin, että joudut sijoitukseltasi odottamaan vuosia ennen kuin saat mitään.
Entä sitten, jos ostat voitollasi vaikka uuden kodin ja sijoitat siihen jo 300 000 euroa, sinun voittosi on jo huvennut paljon pienemmäksi 1 500 000 enää jäljellä, jonka voit sijoittaa.
Jos sitten alatkin syödä tuota voittoa joka vuosi 30 000 euron edestä, jos sijoitukset eivät tuotakaan pitkään aikaan mitään, no riittäähän se toki aika moniksi kymmeniksi vuosiksi - kyllähän sillä täysi-ikäinen ihminen elää toki loppuelämän.
Asia on vain niin, että helposti tuollaisen suurvoiton saanut alkaa elääkin enemmän luksuselämää, sitä aletaan ostella parempi auto, ehkä kesämökki, lomamatkoja ja pahimmassa tapauksessa joutenolo synnyttää alkoholiongelmat, uhkapelit ja mukaan menemisen joihinkin uhkapeliluontoisiin yrityksiin tai sijoituksiin, jossa rahat alkavatkin huveta kovaa vauhtia.
Ihminen tarvitsee elämän sisällökseen muutakin kuin rahan, elämä pitää olla mielekästä ja ei todellakaan kannata alkuun muuttaa elämäänsa, vaan käydä töissä ja harrastuksissa entisen lailla, vasta sitten kun on harkinnut asioita, voi alkaa todella katsomaan, mitä minä oikeasti haluan loppuelämäni tehdä. Silloin voi tulla toki isojakin muutoksia, mutta ne eivät sitten aja ihmistä huonompaan, vaan niistä voi tulla elämän rikkaus, jolloin tuo miljoonavoittokaan ei tuhoa elämää, vaan tuo siihen enemmän sisältöä.
Raha ei anna vastauksia elämän sisällön ja mielekkyyden kaipauksiin, elämän sisältö tulee monista muista asioista, perhe, ystävät, työ, harrastukset, omien lahjojen löytäminen ja oman elämän tarkoituksen löytäminen, terveys ym. ovat kuitenkin niitä asioita, jotka elämää kantavat.
Sisältörikasta tulevaa vuotta kaikille ja löydä rikas elämä itsellesi, monet asiat eivät maksa mitään, mutta tekevät elämän rikkaaksi ja mielekkääksi. Toisen elämää ei kannata koskaan kadehtia, sinä et toisen murheita ja tuskaa tunne. Menisin ehdottomasti töihin.
Olisi hienoa sanoa pomolle, kuule mulla alkoi just kahvitunti. Viitsitkö tulla kohta uudestaan.- yo8lk
Sitten pomo suuttuu ja tönäisee sinut nurin, niin että halvaannut kaulasta alaspäin ja menetät puhekykysi. Pomo kertoo sinun kompuroineen päissään, ja hän välttyy syytteiltä, eikä vakuutus korvaa mitään.
- veikkaamatta voittaa
Veikkauspelit ei kiinnosta koska niissä yleensä voittaa vain yksi sen suuren summa n ja muut vain murusia. Voin olla silti hyvilläni kun olen jo parikertaa saanut vaihtaa auton lottorahoilla. Olen ollut 40-vuotta pelaamatta ja lauantaisin aina muistelen että taas tuli vähintäin kympin voitto.
- vitutuksesta kärsivä
Voittajat kuuluu savustaa ulos töistä, jos eivät itse ymmärrä jäädä pois. Tollaisten leihittely työpaikalla pilaa työilmapiirin, kahvituntien tunnelma kärsii ja lisäksi ärsyttävintä olisi kun toi elämäntapatyöntekijä kävisi tekemässä vain helpot vuorot kun ei tartte rahan takia esim. iltavuoroihin jäädä.
Ei ole missään tapauksessa oikein, että jää töihin! Tietysti jos osaa salata voittonsa eikä puhu voitosta niin sitten jääköön, mutta epäilenpä, että ei miljonääri osaa olla leuhkimatta missään pysyvästi.
Itte kyllä keksisin tekemistä helposti, jos rahallinen onni aukeneisi. Ostaisin ittelle metsäpalstan ja kunnon tontin, jossa vois tehä vapaasti puuhommia jne.. ei ois tarvetta tulla tallomaan sellaisten jaloille, jotka oikeesti tarvii palkkatyötä. - $$$
Miljoona on pieni nykyrahassa.
Jos saisin vaikka 2 -3 miljoonaa lopettaisin työt heti ja toivottavasti joku työtön saisi minun työni.- Äly hoi
Ei kun juuri päinvastoin. Miljoona Euroa on n. 6 miljoonaa Markkaa. Silläkö ei pärjää?
- totta 1
Äly hoi kirjoitti:
Ei kun juuri päinvastoin. Miljoona Euroa on n. 6 miljoonaa Markkaa. Silläkö ei pärjää?
Äly hoi
Ei miljoona euroa ole 6.milj. mk.
Tiedätkö miksi ei ole.
- Ei voittaja
Kyllä osaa toiset olla tyhmiä kirjoituksissaan, itse olen siis 50v ja lopettaisin kaiken tekemisen jo esim : 200.000 € voiton jälkeen.
Tuollaisellakin summalla eläisin ja matkustelisin ja harrastaisin kaikkea aivan hyvin loppuelämäni.
En olisi niin hullu että ostelisin kalliita autoja, taloja jne. ja makselisin niistä tolkuttomia veroja sekä muita kuluja.
Ihminen tulee toimeen ilman että pitää elvistellä muille omaisuuksilla jne. ja entistä elämääkin voi jatkaa ihan hyvin ilman että töissä kävisi. - Vanhaa rahaa
Alottajan logiikalla töissä pitäisi käydä vain niiden, joiden on taloudellisesti pakko. En ole lotossa voittanut, muuten vaan varakas nainen. Käyn töissä, koska se on minusta kivaa ja olen sillä tavalla osa yhteiskuntaa. Maksan siis myös veroja. Jos lopettaisin pienen yhden naisen yritykseni ja jäisin kotiin makoilemaan, niin kuka siitä hyötyisi? Ei ainakaan kukaan nyt työtön.
- voi herrantähden
Voi naisparka. Ei kaikki voi käydä töissä joka on kuten sanoit "minusta kivaa"
Ei todellakaan. Olet varmaan sellaisessa työssä jossa ei tarvitse tehdä mitään muuta kuin juoruta muiden akkojen kanssa ja tirskua ja hihittää pikillä tauoilla ns. "työn" ohella.
Ei tuollaiset ihmiset tiedä työnteosta yhtään mitään. On rankkoja tölitä joihin et varmaan pystyisi mutta jonkun nekin on tehtävä ja vieläpä pienellä palkalla!!!
Ja epäilit heti jääväsi vain "kotiin makoilemaan" se kertoo jo asenteestasi paljon. Kyllä sellainen ihminen joka on järkevä ja saa lottovoiton osaa käyttää aikansa muuhunkin kuin makoilemiseen. - rutirutirallaa
voi herrantähden kirjoitti:
Voi naisparka. Ei kaikki voi käydä töissä joka on kuten sanoit "minusta kivaa"
Ei todellakaan. Olet varmaan sellaisessa työssä jossa ei tarvitse tehdä mitään muuta kuin juoruta muiden akkojen kanssa ja tirskua ja hihittää pikillä tauoilla ns. "työn" ohella.
Ei tuollaiset ihmiset tiedä työnteosta yhtään mitään. On rankkoja tölitä joihin et varmaan pystyisi mutta jonkun nekin on tehtävä ja vieläpä pienellä palkalla!!!
Ja epäilit heti jääväsi vain "kotiin makoilemaan" se kertoo jo asenteestasi paljon. Kyllä sellainen ihminen joka on järkevä ja saa lottovoiton osaa käyttää aikansa muuhunkin kuin makoilemiseen.On se varmaan ankeaa ja ahdistavaa kuin ei omaa tarpeeksi aivokapasiteettia parantaakseen omaa tilannettaan. Silloin ei voi muuta kuin tiuskia kateellisena muille joilla on edes puolikas kengänpohja enemmän kuin itsellään.
Et edes lukenut viestiä kun et pienillä aivoillasi ymmärtänyt hänen kertoneen olevansa yhden ihmisen yrityksessä. Taisi kateellisen surkastuneet aivot mennä ylikierroksille kun joku kehtasi kertoa olevansa varakas. Eihän nyt sellaista saa olla kun samaan aikaan on olemassa kateellisia köyhäläisiä.
"Ja epäilit heti jääväsi vain "kotiin makoilemaan" se kertoo jo asenteestasi paljon."
Sinua ei kyllä ole siunattu loogisen ajattelukyvyn lahjoilla. Hänhän juuri kertoi meille että valitsee mieluummin hyödyllistä ja järkevää tekemistä ja sinä vajokki saat jotenkin senkin käännettyä nurinpäin. Ottaako koville kun tiedtä olevasi parantumattomasti kyvytön?
"Kyllä sellainen ihminen joka on järkevä ja saa lottovoiton osaa käyttää aikansa muuhunkin kuin makoilemiseen. "
Järkevät ihmiset eivät edes veikkaa ja vielä tosissaan odota päävoittoa.
- ruot.kuningas pois
muutan heti koko euroopasta koska nyt alkaa euroopassa kommonistien vallankumous 1 kreikka,2 portugali 3 espanja pohjolassa ruotsi ja saksa
- Näkökulmaa
Taitaa käydä niin,että kun uusi maailmanjärjestys tulee,tulee myös pian rahaton systeemi.Ihmiset maksaa ostoksensa ihon alle istutettavalla sirulla.Tekniikka tähän jo löytyykin.Miten sitten turvata lottovoittonsa?,siihen saa joku viisaampi vastata,mutta jollet ota pedonmerkkiä et osta etkä myy vaikka tilillä olisi miljoonia.Ne ottaa valtio itselleen.Todennäköisesti menee jonkun vapaamuurarin omistukseen koko omaisuus, oli sitä sitten paljon tai vähän.Lohduttautua voi sillä,että kuoltuaan ei mukaansa voi ottaa muuta kuin tekonsa,oli ne hyviä tai pahoja.Omaisuus jää ahneille perillisille,tai rosvoille.
- näin täälä on
en tiedä kaveri sanoi ettei osta enää mersua kun työttömät saattaa käydä päälle rahalla ei uskalla enää näytellä voi tulla turpaan
- Nissan_Corolla
Juu. Meidän asuinalueella on monista mersuista käännetty tuo konepellillä oleva mersun logomerkki mutkalle. Mersukuskit eivät siksi mielellään pysäköi lähialueelle. Paitsi tietämättömät ja uhkarohkeat.
- Onko.
Oikein että Suomessa on niin paljon työttömiä, jotka eivät ole voittaneet miljoonia?
en heti vaan viiveellä.puolivuotta olisin töissä ja järjestelisin asioita.ja toivoisin todella että tilalleni otettaisi joku joka on työtön.pärjäisin pienelläkin voitolla ei sitä miljoonia tarvitse.muutama satatuhatta se riittäisi
- loton voittonumerot:
eero ei ole se kuuluisa hännänhuippu vaan puhuu järkeä!
Itsekin olen antanut nuoremmille etusijan työmarkkinoilla... he tarvivat sitä enemmän kuin minä. En tarvi työtä mielenrauhaksi enkä kerätäkseni rahaa asuntoa ja perhettä varten, ne asiat kun on jo järjestetty eikä elintapani eikä tyylini vaadi suuria rahoja. miljuuna tai juurikin tuo 200 000 - 400 000 riittäisi hyvin. tiukan markan budjetilla jopa 60 000 euroa olis se ratkaiseva lottovoitto :)
- duunari5
en jättäisi töitä koska se on minun identiteettini rahalla saisi kaiken mutta mitä sitten matkusteluun kyllästyy ja kotona ei jaksa olla siis töihin
- toisin päin?
Liksat on sen kokosii ja elämä niin lyhyt ettei kannata töissä rampata vaikka ei lotossa voittaiskaan.
Tietty jos ei tarviis kerätä itelle elantoa kun lotossa voittais, vois keskittyy vieraan miehen ja verottajan rikastuttamiseen.? - laihia-heinäpää
Reilu 3 milliä tuli lotossa, sen jälkeen aloitin aamuyöstä lehtien jakamisen, sen jälkeen pullonkeruukierros. Laihan aamukahvin jälkeen källitystä lehdestä tarjouksien luku, jos on vapaapäivä tai iltavuoro, Lidlistä, 12 kilometrin päästä polkupyörällä (löydetyllä) kaikki punalappuiset tarjoukset. Kun varmistui voitto, niin emännältä pääsi itku ja hän kysyi, että mitä tehdään niiden kerjuukirjeiden kanssa, sanoin, että lähetellään entiseen malliin. Omaa nettiä ei ole mutta naapurin wlania käyttelen, tulee halvaksi.
- Kungpao
:D
- liisakki
Voihan lottovoittaja jakaa rahoistaan tarvitseville, jos kerran haluaa töissä jatkaa. Autuaampi antaa kuin ottaa. Pari kymppiä kirkon kolehtihaaviin ei riitä hyvän jakamiseksi.
- superjuuti
Olisin paskalla loppuelämäni, se kun voittaa seksinkin ja siellä pöntöllä saat olla yleensä aina rauhassa.
- paskarauha? NOT
Minä en saa olla koskaan rauhassa pöntöllä, vaan joka kerta joku tulee huutelemaan oven taakse kun olen paskaIIa.
Jos ketään ei ole kotona, niin soi puhelin. Olen ottanut jo pienen ikuisuuden lankaluurin ja kännykän mukaan pöntölle, mutta silloin soi ovikello.
- tekisin kuin haluan
vit-tuako se kenellekään kuuluu vaikka ois paskavessojen siivooja vaikka tilillä ois 99miljoonaa euroa!
- ffggggg
Jokaisella on oma tahto tehdä mitä haluaa. Ei kuulu meille.
- Groppp
en tietenkään kävisi töissä...
- Humen giljotiini
Totta kai tekisin sitä vapaaehtoistyötä, mutta sittenhän mä heräsin, että eihän mulla ole rahaa lottoamiseen tuon vapaaehtoistyön takia.
- etheweru
Ihan hullua jäädä töihin voiton jälkeen. Voittaja voisi sen sijaan vaikkapa treenata kitaraa 8 tuntia päivässä ja matkustella paljon, niin on elämässä jotain sisältöä. Sitten kun kitara on hyvällä mallilla, niin ottaa uuden soittimen tai alkaa piirtää, kirjoittaa jne. mitä tahansa. Loputtomat mahdollisuudet tehdä jotain muuta kuin vittu kantaa tiiliä kottikärryillä ja tuottaa rahaa muille ja viedä työpaikka joltain, joka sitä tarvitsee.
- you vin kele
Ei saatana voi, se on riistäjä.
Syö meidän leipää perkele, on otsaa ! - Aika on paljon rahaa
On oikein, että miljoonavoittaja jatkaa töissä. Sekin on oikein, että yrittäjillä on miljoonaomaisuus. Se on väärin, että työntekijät ei arvosta työnantajaa.
Jos oot parempi, niin tee oma yritys ja menesty paremmin! Nollasta on lähteneet suurin osa yrittäjistäkin. Kovalla riskillä, vuosia ilman kunnon palkkaa, 80 tuntista työviikkoa... Ei siihen rikastumiseen lottovoittoja tarvita. Helppoon elämään tarvitaan. - nolla-nolla
ei kukaan täyspäinen halua olla jonkun orja!tyhjää shaipan jauhamista että jää töihin ison voiton jälkeen!"saahan sitä itseään kiduttaa muutenkin kuin jonkun orjana olemalla!
- Yrittäjyys
Voihan se lottovoittaja perustaa vaikka yrityksen, mikä työllistäisi vaikka 10 työntekijää. Samalla voisi kuitenkin tehdän itsekin mielekkääksi kokemaansa työtä. Itse tekisin kaikesta huolimatta hyötyliikunta työtä.
Olen jotenkin mieltynyt tähän nykydemarieden uuteen tapaan tehdä politiikkaa tavallisten ihmisten näkökulmasta.
Antti Rinne näyttää osaavan puhua suoraan niistä asioista, jotka ovat meille tärkeitä. Näin entisenä demariäänestäjänä ja muutaman persuharharetken tehneenä voinkin Rinteestä vakuttuneena sanoa täydestä sydämestäni, että nyt on vihdoin minunkin ääneni kotiinpaluun aika sen oikean kodin SDP:n helmaan.
Ongelma on vain se, etten voi äänestää Lapissa nykyistä juristidemarikansanedustaja Johanna Ojala-Niemlää vaikka kuinka haluaisin, sillä hän on näkymätön, valju ja liian kiltti osatakseen/tehdäkseen politiikkaa, jossa pannaan hanttiin liikaa etuja itselleen muiden kustannuksella rohmuaville vahvemmille poliittisille voimille.
Onnekseni huomasin eilen, että Antti Liikkanen ilmotti lähtevänsä kisaan mukaan. Googlasin heti hänet. Oho!- täytyy sanoa. Tässä jätkässähän on yritystä.
Ja mikä parasta: näyttää siltä että valitsemalla hänet kansanedustajaksi saisimme samalla myös yhden mahdollisen lappilaisen asiantuntijaministerin, joka uskaltaa ja osaa panna hanttiin pitkällä kokemuksella.- dsafdfsfds
työnnä pääs perseesees_ mitään tuhodemareita en äänestä koskaan. Veroa, veroa ja vielä kerran veroja.
- justjust1
Autoista ja rahasta puhuminen on aina hyvin vakava asia.
Aina kun joku voittaa ison summan rahaa,niin kyllä löytyy monta neuvojaa
miten pitäisi rahat käyttää ja kenelle niitä pitäisi jakaa.Ja kun ostat auton,niin
löytyy siihenkin neuvojia,mikä olisi ollut parempi valinta tai mistä olisit saanut
halvemmalla.Kateus vie kalatkin järvestä ja kukaan ei ole niin kateellinen
kuin kommunisti. - 10+3=13
Lopettasin työnteon aikailematta. Olen ijältäni 25v toimin maatalouslomittajana, pienellä paikkakunnalla, kotoa käsin joka, on pieni maatila . Aina silloin" tällöinvittuilaan: eikösinua HÄVETÄ kun kierät lomittamassa ! kun kotonakin ois töitä ? No, kumminkin kerkeen , vielä lomituksesta tultuani , käydä äitiä auttamassa, iltalypsyllä, en ilikiä mennä kammariin telekkari vahtaamaan. Mun on pakko käydä lomittamassa muualla , kun kunnassa huomasivat että nostan työttömyyskorvauksia. Niinsitäminä , tahdonvaan sanoa jotta : TEHKÄÄ TYÖNE ! Minä läden tästä MAAILMAA KIERTÄMÄÄN ! enkä kusiskaan kunnan taloon päin ! ( sama koskee entisiä koulukavereita ja vittumaisia sukulaisia )
- munkki ja kahvit
Meillä suorastaan työmaalla toivotaan että joku edes voittaisi lotossa !
Jos voittaa niin tietysti riippuu hommista - mutta jotakin sitä on tehtävä myös että kroppa toimii ja terveys säilyy ! - Viesti kaikille
Jämsäläisille kateellisille kommunisteille,vetäkää tumppuun.
- varanumero
Taas on mielenkiintoista asiaa, pöh. Lottovoittaja miljonäärikö vohkii jonkun toisen työn, jos pitää työpaikkansa? Hyvä on. Sanotaan, että on lottovoitto syntyä suomalaiseksi. Olen syntynyt suomalaiseksi. Hyvä! Jätän siis lottovoittajana työni, ja siirryn sossuun muiden elätiksi.
- Haters
On aina paikallaan tuoda esille ihmisen perusjihadismia, ilmenee se niin monimuotoisena vaan sielun syrjässä.
- miljoonia on
eiköhän ole jokaisen omaasia jatkaako töissä vai ei
- sanza1
https://www.youtube.com/watch?v=S90OGpQ3kVg
tänne myö kaikki joudutaa... - kitkuttelija
Jos miljoonvoittaja on tehnyt tylsää työtä, pitää hänen olla todella kyllästynyt elämäänsä, mikäli jatkaa siinä. Teen itse pa*kaduunia ja joku työkavereista on ääneen sanonut, että hän jatkaisi työssä lottovoiton jälkeenkin, mutta ehkä pitäisi välivuoden. Eli ihminen voi kokea minkä tahansa tehtävän mielekkäänä.
Itse ajattelen, että rahakkaalla ihmisellä tekemistä rajoittaa ainoastaan mielikuvituksen tai mahdollisesti terveyden puute. Lopetan työt heti, kun voitto tulee. - Ulos vain
Pitäisi säätää laki,että vieraantyö pitää jättää tietyn varallisuus tason saavuttamisen jälkeen,näin toteutuu sosiaalinen oikeudenmukaisuus.Ja myös valtio voittaa,kun kortistosta saadaan työttömiä töihin, sekä rikas kuluttamaan varojaan,kuten myös rikkaan työpaikan saanut pääsee tekemään,valtio ansaitsee enemmän arvonlisäveroja ja maksaa vähemmän työttömyyskorvauksia,joten kaikki voittavat.Ja valtion velkaa saadaan painettua alas.
Totta kai kävisin töissä. Kun asustelee hienossa talossa ja ajelee upealla autolla töissä käynti on lähinnä harrastus ja kaikki mitä hankkii menee hurvitteluun eikä vuokraan ja ruokaan kuten monella köyhällä.
- prian
miten voi olla noin alhaista median yrityksen askarrutta kusipäistä
porukka,,,(kun kunnonkehittynyt aivo ei edes halua kuunella nätä
oksennuksia,,,,
joku tidemies oli laskenut et mahdollisuuden sydäninfarktin saaminen on 3000 kerta isompa kun loton päävoiton,,loka ei tulee
edes joka viikko
hölmöllä alitajunnakin heiluu,,,jos saisin joku milli ,,,sitten,,,
ihan kun sanois,,,jos sais käydä kuussa,,,,, - pitkäaikuistyötön
No en kävisi töissä miljoonapotin jälkeen, enkä ennen.
- programmer
Asiaa voi ajatella myös käänteisesti: Miten joidenkin ihmisten köyhyys voi olla niin suurta, että pitää lotota tai osallistua muihin rahapeleihin?
Esimerkiksi Microsoftin perustaja Bill Gates omistaa 80 miljardia USD riihikuivaa rahaa ja hänellä ei ole näin ollen tarvetta osallistua sellaisiin arpajaisiin, joilla ei ole mitään merkitystä hänen taloudelliseen asemaansa.
Hän oli teini-iässä hyvä ja ahkera työntekijä ystävänsä Paul Allenin kanssa (toinen Microsoftin pääosakas) kehittäen DOS käyttöjärjestelmän (myyden sen IBM:lle loistavin kauppaehdoin todella suuresta rahasta) ennen Windowsin läpimurtoa.
Työntekijän tuleekin olla luova ja asettaa kaikki vanhat kaavoihin kangistuneet ajatukset kyseenalaisiksi, niin ei tarvitse osallistua mihinkään rahapeleihin.
Itse ohjelmoin viidellä tulkilla: C , Visual Basic, JAVA, Pearl ja Python.
Taloudellisesti erittäin kannattavaa ja luovaa ja ennen kaikkea mielekästä työtä, eikä ehdi työkiireiltään edes ajatella mokomia rahapelejä.
http://www.cprogramming.com/cgi-bin/source/source.cgi C code - Anonyymi
Niin, ihan hyvä kysymys. Itse järkeilen sen näin, että toisten raha kuviot ei kuullu sulle tuon taivaallista.
Isojen summien voittajilta ruinaa rahaa tuntemattomatkin, jos sen on jotenki hölmöyttään tuonut julki.
Mun ajatus on se, että koska arvostan tasapuolisuutta niin penniäkään en antaisi kenellekkään edes lainaksi. Sama periaate mulla nytkin on.
Voit miettiä jos homma olisi toisin, eli joku tuttavapiiristäsi voittaisi ja akuuttiin rahapulaan kääntyisit toki hänen puoleensa. Lainaisiko? En oikein usko.
Työnteossa sama. Jos joku sitä työtä haluaa voitosta huolimatta tehdä niin tehköön mun puolesta. Yks satunnainen työpaikka jos vapautuu aniharvoin ei paljon työttömien määrää vähennä. - Anonyymi
Se on idiootin merkki että jatkaa töissä miljoonavoiton jälkeen, ihan sama miltä kantilta asiaa katsoo. Jos pakko jatkaa työelämässä niin sitten perustaisi oman firman eikä jatkaisi miljonääriorjana...
Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen
"Yleisessä tiedossa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki1976048Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1442837- 442307
- 932069
Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2382011Mitkä on ne arvot?
Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu2291405- 771382
Naton korkein sotilasjohtaja: Meidän on iskettävä ensin
Olen täysin samaa mieltä ja nämä iskut pitäisi olla jo suunniteltu ja tuhota käytännössä kaikki venäjän hyökkäysmateriaa3001378Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."
Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää131307Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.
Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j61236