Lyhyt analyysi

anaLyydi

Sen vähän mitä olen haastatellut näitä "heränneitä", niin melkein kaikilla on erittäin synkkä menneisyys.
On murhamiehiä, rosvoja, linnankiertäjiä ja kaikenlaista kolttostentekijää. Miksi?
Sitten kun aikansa hallelujaa huudellaan, alkaa elämä luistaa ja rahaakin tulee, niin jopa uskonnon opit alkavat kummasti hämärtyä.
Usein heistä tulee kieroista kieroimpia, toisia tuomitsevia mutta eivät itse elä lainkaan sen 'ison kirjan' mukaan. Miksi?
Tähän on helppo vastata että me ihmiset olemme vajavaisia mutta kun ei edes yritetä. Miksi?

4

168

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • älä sure

No,onko parempi että ne linnankundit,rosvot y.m. mainitsemasi jatkavat samaa rataa? Ovat edelleen murhamiehiä y.m. konnia?
      Anna sä heiään kasvaa ja muuttua.Olisikin tärkeämpää että nyt katsot omaan nöyhtäiseen napaasi ja poimit sieltä pois "sattumat".

• melkein.uhri

Sama rosvoaminen jatkuu uskoontulon jälkeenkin. Sitä vaan hienostuneesti kutsutaan jumalan johdatukseksi ja rukousvastaukseksi. Röyhkeydellä ei tunnu olevan mitään rajaa, eikä sillä mitä yritetään viedä ja keltä...

• Jeesus sanoi oman aikansa raamattu-uskollisille eli kirjanoppineille ja fariseuksille kovimmat sanansa. Katuvia syntisiä hän ei tuominnut. Jos ihminen ajattelee olevansa erinomainen, niin silloin hän ei tarvitse anteeksiantamusta. Monista julkisyntisistä on tullut kirkkohistorian saatossa merkittäviä henkilöitä, vaikka toki myös monista siivosyntisistä on tullut myös.

"Ihminen katsoo ulkokuorta, mutta Herra näkee sydämeen."
      1. Samuelinkirja 16:7

• to_y

Matteus 9: 11-13

" Ja kun fariseukset sen näkivät, sanoivat he hänen opetuslapsilleen: "Miksi teidän opettajanne syö publikaanien ja syntisten kanssa?"
      Mutta kun Jeesus sen kuuli, sanoi hän: "Eivät terveet tarvitse parantajaa, vaan sairaat.
      Mutta menkää ja oppikaa, mitä tämä on: 'Laupeutta minä tahdon enkä uhria'. Sillä en minä ole tullut kutsumaan vanhurskaita, vaan syntisiä."

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä sanoisit

juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      203
      2165
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

Missä meni pieleen?
      Ikävä
      134
      1188
    3. Mitä hyvää

Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1073
    4. Koillis motor

Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      23
      827
    5. 58
      806
    6. Kauhavan häiriköijistä

Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      751
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      638
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      584
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      567
    10. Auto ajoi päälle?

Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      10
      540
    Aihe