Kannattako luopua "syntisistä" tavoistaan?

Hihhuli.

Näinhän kaikki lahkolaiset ajattelevat, että kun heiltä saa viinan, tupakan ja huumeet pois, niin sillä olisi jotakin merkitystä pelastukselle? No rahaa noille "pelastuneillekin" jää hieman enemmän tietysti, johonkin muuhun sitten, mutta iljettävää on se, että pelastuksen kunniaa ei silloin saa Jeesus eikä Jumala, vaan joku askeettisuutta harjoittava syyttäjähihhulipappi, joita Suomi on pullolaan. Ei Jeesus sanonut, "lopettakaa juomisenne", vaan "tulkaa luokseni ja juokaa". Ja sanoi niinkin, "ettei ihmistä saastuta se, mikä menee suusta sisään, vaan mikä tulee ulos". Tietysti huumeissa on se huono puoli, että ihmiset alkaa tottua jo kohta jopa myrkkyihin, eikä mistään saa erilaista fiilista enää, eli lopulta otetaan kohta jotain happoa tai syödään hiekkaa, että jotenkin fiilis muuttuisi, mutta siihen voi silti kuolla, jos juo ja syö aivan konkreettista myrkkyä, mutta ei niihinkään helposti edes hauras ihminen kuole. Ei tavalliset huumeet ole kuolettavia, tupakki on täysin vaaratonta pieninä määrinä, ellei sitten tumppi sytytä tulipaloa, mutta alkoholi on tosin lähes bensaa, eli se teoriassa on myrkkyä, koska räjähtää elimistössä palaaman kuin "bensa"....Eli pieni vihje, ei ole syntiä natintoaineemme, synti on mielen asenne suhtautua väärin lähimmäiseen ja Jumalaansa, tuohon "Minä Olen", olentaan, eikä siihen olentoon ole kenellekään ihmisellä sen enempää oikeutta kuin muillakaan, ei edes Jeesuksella tietenkään.....
Mikkohan tuo Suomessa on tuo "Minä Olen"; mutta mitä siitä, eri kielet voivat tehdä kenestä hyvänsä tuon Jumalan, jos haluaa kirjainsamaistuksella etsiä kovaa tukea uskolleen...

6

102

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hihhuli....

Viinakset ja viinit eroavat aika paljon vaikutukseltaan, vaikka itse aine olisi kemiallisesti lähes sama! Mistä tämä johtuu? Henkisestä erosta antaa viinapullolle eri nimi, ja sitten aivan todellinen syy on se, että ne on valmistettu erilaisisssa paikoissa, ja eri henkilöiden ja kauppiaiden myyminä, eikä aina "viinin tai viinan valmistaja, parnaa" niihin aina samaa vaikutusta.
      Tavallinen viina aiheuttaa raivopuuskan, jossain vaiheessa, kun omituiset humalan aistimukset loppuvat, ja viinit tekevät kiimaiseksi....
      Olut aiheutta lähinnä kovan krapulan, jos sen käytön lopettaa liian äkkiä.
      Minulle tuli kovempi krapula oluen harvasta juomisesta, kuin yksittäisen viinapullon jälkeen pidetystä tauosta, mutta sen viinapullon krapulan taisi kärsiä mun kaveri viimeksi, en tiedä miksi en itse sitä juotunut kärsimään, ei krapulaan kuole, vaikka päähän siinä aina rikki menossa, ja kipu on siitä merkkinä.....
      Tupakki on haitallista lähinnä vain kukkarolle....

• terve elämä

Huonoista ja terveydelleen haitallisista tavoista, olkoot ne mitä tahansa, kannattaa aina hankkiutua eroon jo oman hyvinvontinsa ja elämän todellisen laadun vuoksi ja tämä täysin riippumatta uskoista, uskonnoista tai ideologioista.

• Tarkka väännös.

Mehän noudatamme Raamatun oppia. Matt.11:19. Biblia: Ihmisen Poika tuli syöden ja juoden, ja he sanoivat: katso Ihmistä, syömäriä ja viinan juomaria, Publikanien ja syntisten ystävää. Mutta viisaus vanhurskautetaan lapsiltansa.

• ongelmia 2

terve elämä mitäs sinä ajat takaa, taitaa sinulla olla ongelmia itsesi kanssa vai??

• terve elämä
        ongelmia 2 kirjoitti:

terve elämä mitäs sinä ajat takaa, taitaa sinulla olla ongelmia itsesi kanssa vai??

ongelmia 2:lle

Anteeksi, mutta syytöksesi logiikka ei nyt oiken aukene. Voisitko laittaa syytöksesi edes hieman älyllisempään ja eritellympään muotoon, niin jatkamme sitten siitä?

• terve elämä

>> Mehän noudatamme Raamatun oppia. Matt.11:19. Biblia

Kommenttini pointtina oli se ettei terveet elämäntavat tarvitse tuekseen minkään uskonnon uskomuksia, alistamista tai dogmeja.

Uskomuksista tai niiden puutteesta riippumatta on aina viisasta omata terveet ja tasapainoiset elämäntavat. Jokaisen oma valinta.

Myöskään tuo lainaamasi raamatunpaikka ei suinkaan osoita Jeesuksen omanneen tasapainottomia elintapoja, vaan se osoitta fariselaisten tekopyhän saivartelun jossa jo lasillisesta viiniä luokitellaan juomariksi.

Tekopyhät farisealaiset olivat varsinaisia piruja ja petoja kanssaihmisilleen.

Farisealaisethan tuomitsivat jopa pelkkien viljapellon tähkäpäiden ohikulkiessa kouraansa ottamisen pellosta tai eläimen hengen pelastamisen sapattina.

Suomeksi sanottuna, farisealaiset epärehellisessä tekopyhyydessään ja tuomaroinnissaan kiipesivät jatkuvasti ahteri edellä puuhun ja väänsivät lain kirjaimen sen tarkoitusta vastaan.

Valitettavasti kovin monet into-kiihuskovat ja fundamentaliset kristilliset liikkeet muistuttavat suvaitsemattomuudessaan, tuomaroinnissaan ja vihapuheissaan enempi farisealaisia kuin Kristuksen mallia.

”Pidän Kristuksesta mutta en pidä kristityistä, te kristityt ette ole yhtään kristuksenne kaltaisia.” - Mahatma Gandhi

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      307
      6952
    2. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      65
      2079
    3. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      175
      1807
    4. epäonnen perjantain rikos yritys

onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      15
      1307
    5. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1257
    6. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      169
      1190
    7. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1166
    8. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      54
      1086
    9. Kirjoitin sinulle koska

tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      41
      1041
    10. Martina pääsee upeisiin häihin

Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      288
      982
    Aihe