ajotunnit+liukas rata

--------

Autokoulussahan on vähintään 30 ajotuntia, kuuluuko tuohon 30 tuntiin se liukas rata vai tuleeko se tuon 30 tunnin lisäksi vielä?

19

2987

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ansku

autokoulussa ajetaan väh. 30 ajokertaa, yks ajokerta on 25min (yleensä ajetaan kaks kerralla), liukarata sisältyy kolmeenkymmeneen,siihen menee 4 ajokertaa.

• hohhoijaa

Kysyjien ei kannata tältä palstalta asioita kysellä, kun täälä vastaajatkaan eivät näköjään mitään tiedä, vaikka ovatkin tietävinään. Onko vaikeaa soittaa autokouluun tai mailata sinne, jotta sais faktatietoa...

• teme
        hohhoijaa kirjoitti:

Kysyjien ei kannata tältä palstalta asioita kysellä, kun täälä vastaajatkaan eivät näköjään mitään tiedä, vaikka ovatkin tietävinään. Onko vaikeaa soittaa autokouluun tai mailata sinne, jotta sais faktatietoa...

Se vähän riippuu koulusta, mutta mitä itse aikoinani kyselin ennen autokoulun aloittamista, niin se on 30h ajoa liukkaan kelin rata, jossa menee sellainen pari tuntia.

Jotkut autokoulut ilmoittaa sen 30h liukas keli, toiset taas 32h johon sisältyy liukas keli.

• -------
        teme kirjoitti:

Se vähän riippuu koulusta, mutta mitä itse aikoinani kyselin ennen autokoulun aloittamista, niin se on 30h ajoa liukkaan kelin rata, jossa menee sellainen pari tuntia.

Jotkut autokoulut ilmoittaa sen 30h liukas keli, toiset taas 32h johon sisältyy liukas keli.

Mun mielestä mulle on jossain sanottu, että 30h liukas 2h. Sillä mietin, että kuuluukohan toi liukas tuohon 30 tuntiin.

• teme
        ------- kirjoitti:

Mun mielestä mulle on jossain sanottu, että 30h liukas 2h. Sillä mietin, että kuuluukohan toi liukas tuohon 30 tuntiin.

Juuri niin, eli 30h liukas rata.

Ilmoitettiin se miten tahansa, ajotuntimäärä on aina YHTEENSÄ 32h ja se sisältää liukkaan kelin radan.

• juuriniin
        teme kirjoitti:

Ilmoitettiin se miten tahansa, ajotuntimäärä on aina YHTEENSÄ 32h ja se sisältää liukkaan kelin radan.

Siis otetaan uusiksi 30 ajokertaa=15 tuntia
        sisältää liukkaan radan 1.vaiheessa. Jos teet pimeän ajon niin sitten 32ajok.=16 tuntia.
        Näin sanoo laki................

• t11
        teme kirjoitti:

Temen kortille tullut hintaa ei ihan minim ole riittänyt 30h=60 ajokertaa onneksolkoon

• ansku
        hohhoijaa kirjoitti:

juu, kyl mä tiän, oon töissä autokoulus. Eli lain mukaan minimimäärä ajoja on 30 ajokertaa (25min/kpl). Liukas 4 ajokertaa sisältyy tähän. Kun ajaa kortin pimeänaikaan lisäksi tulee pimeä 2 ajokertaa. Joissain kouluissa ajetaan enemmän ajokertoja kuin laki määrää.

• autokoulussa?
        ansku kirjoitti:

juu, kyl mä tiän, oon töissä autokoulus. Eli lain mukaan minimimäärä ajoja on 30 ajokertaa (25min/kpl). Liukas 4 ajokertaa sisältyy tähän. Kun ajaa kortin pimeänaikaan lisäksi tulee pimeä 2 ajokertaa. Joissain kouluissa ajetaan enemmän ajokertoja kuin laki määrää.

Kysypäs teidän opetustoiminnasta vastaavalta johtajaltanne montako ajokertaa kuuluu 1-vaiheen rataopetukseen. Voit jatkossa antaa myös oikeampaa tietoa asiakkaillenne.

• ansku
        autokoulussa? kirjoitti:

Kysypäs teidän opetustoiminnasta vastaavalta johtajaltanne montako ajokertaa kuuluu 1-vaiheen rataopetukseen. Voit jatkossa antaa myös oikeampaa tietoa asiakkaillenne.

radalle mennessä ajetaan 1 ajokerta, radalla ajetaan 2 ajokertaa, radalta tullessa ajetaan 1 ajokerta.

• aloittaja
        teme kirjoitti:

''Mun mielestä mulle on jossain sanottu, että 30h liukas 2h. Sillä mietin, että kuuluukohan toi liukas tuohon 30 tuntiin.''

Sorry, tuli ajatusvirhe. Piti kirjoittaa, että 30h PIMEÄ 2h.

• tirkistelijä
        ansku kirjoitti:

radalle mennessä ajetaan 1 ajokerta, radalla ajetaan 2 ajokertaa, radalta tullessa ajetaan 1 ajokerta.

No eipäs tunnu oikeita vastauksia silti sultakaan löytyvän. RADALLA kaksi ajokertaa, jos ajat radalle mennen tullen => ne ovat ajoa maantiellä. Edelleen tämän palstan neuvot ovat sitäsuntätä, kysykää autokoulustanne.

• tätä
        tirkistelijä kirjoitti:

No eipäs tunnu oikeita vastauksia silti sultakaan löytyvän. RADALLA kaksi ajokertaa, jos ajat radalle mennen tullen => ne ovat ajoa maantiellä. Edelleen tämän palstan neuvot ovat sitäsuntätä, kysykää autokoulustanne.

tarkoitin kun kysyin missä autokoulussa.

t: autokouluyrittäjä

ps. samaa mieltä neuvojen oikeellisuudesta, voisihan ehkä kysyä sellaisesta paikasta missä asioihin saa suoraan oikean vastauksen

• Maikki
        aloittaja kirjoitti:

''Mun mielestä mulle on jossain sanottu, että 30h liukas 2h. Sillä mietin, että kuuluukohan toi liukas tuohon 30 tuntiin.''

Sorry, tuli ajatusvirhe. Piti kirjoittaa, että 30h PIMEÄ 2h.

Autokoulun ajo-opetus minimissään ei ole 30 tuntia, vaan 30 ajokertaa! Jos yksi ajokerta on 25 minuuttia, niin ajo-ajaksi tulee silloin 12,5 tuntia. Liukkaan kelin harjoitukseen menee minimissään 2 ajokertaa, ehkä matka sinne, ja se kuuluu siihen kolmeenkymmeneen ajokertaan. Sen lisäksi tulee vielä pakollisena ennen kakkosvaihetta pimeän opetus, joka kestää 2 ajokertaa (näytöt harjoitukset). Uusi laki on, että jos käyt (ensimmäisen) inssin joulu- tammi- tai helmikuussa, niin sinun on käytävä pimeä jo ykkösvaiheessa.

• ansku
        tätä kirjoitti:

tarkoitin kun kysyin missä autokoulussa.

t: autokouluyrittäjä

ps. samaa mieltä neuvojen oikeellisuudesta, voisihan ehkä kysyä sellaisesta paikasta missä asioihin saa suoraan oikean vastauksen

heittäydytään saivartelevaiseksi...
        jos asiasta tietämätön kysyy autokoulusta kauanko liukasradalla menee aikaa, sillon vastataan, että parituntia. ja myös ajokertoja tämä reissu syö neljä, jotka ovat niistä lain määräämistä kolmestakymmenestä pois. tietysti kaksi ajokertaa ajetaan maantiellä ja ne myös merkataan maantieajoksi ja kaksi merkataan rata-ajoksi, luulen vain, että ihminen joka tätä on kysynyt on lähinnä siitä kiinnostunut, että kuinka paljon jää ajotunteja jäljelle kun radalla täytyy käydä...

• jos
        ansku kirjoitti:

heittäydytään saivartelevaiseksi...
        jos asiasta tietämätön kysyy autokoulusta kauanko liukasradalla menee aikaa, sillon vastataan, että parituntia. ja myös ajokertoja tämä reissu syö neljä, jotka ovat niistä lain määräämistä kolmestakymmenestä pois. tietysti kaksi ajokertaa ajetaan maantiellä ja ne myös merkataan maantieajoksi ja kaksi merkataan rata-ajoksi, luulen vain, että ihminen joka tätä on kysynyt on lähinnä siitä kiinnostunut, että kuinka paljon jää ajotunteja jäljelle kun radalla täytyy käydä...

asuu ajoradan vierellä, ja kävelee sinne?

• Autokoulusta, mutta haagan autokoulu pistää ainakin samaan pakettiin.

• EIVÄT RIIPU

autokoulusta, kyllä ne kaikki määrätään ajokorttiasetuksessa

• konttori-rotta

vähintään 30 ajokertaa. voit ajaa 28 kertaa norm. ajokertoja, ja siihen päälle sen 2 (porvoon ajoradalla se oli 2 ajokertaa) liukasajokertaa.

pimeän ajoahan ei tarvitse ajaa 1. vaiheessa, jos siihen ei ole mahdollisuutta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Häiriköinti

Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as
      Ähtäri
      59
      3166
    2. Askanmäessä Huippu esitys

Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna
      Puolanka
      23
      2964
    3. rakastan sinua!

Tule ja ota, kasvetaan yhdessä paremmiksi ❤️❤️❤️❤️ kaikki anteeksi ❤️❤️❤️
      Ikävä
      51
      2852
    4. Näin lähellä

Se on näin 🤏 lähellä että heitän hanskat tiskiin sun kanssasi.
      Ikävä
      56
      2658
    5. Mä sanon tän suoraan.

Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.
      Ikävä
      58
      2548
    6. Kerro jotakin hauskaa. :)

Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)
      Ikävä
      48
      2530
    7. On olemassa tiettyjä sääntöjä!

Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle
      Ikävä
      53
      2301
    8. Pohdinttavaksi

No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä
      Kotimaiset julkkisjuorut
      78
      2188
    9. Mulla ei oo anteeksi pyydettävää

Muista se! Mieheltä yhdelle naisellE
      Ikävä
      69
      2078
    10. Siis hetkonen

Rakastetaankohan me kummatkin toisiamme, ja aletaan tajuamaan se pikkuhiljaa 🤯
      Ikävä
      45
      2072
    Aihe