Onko kropsu vain nimitys pannukakulle, vai miten se eroaa perinteisestä pannukakusta?
Miten kropsu eroaa pannukakusta?
21
3647
Vastaukset
- Nikitön5k
Eipä niillä taida paljon eroa olla. Itse teen kropsun 4dl maitoa 2dl vehnäjauhoja 2-3 munaa 1rkl voita ( 1rkl sokeria, 2tl vaniliinisokeria ) näitä ei laitettu ennen.
Pannukakussa on vähempi munia ja käytetään leivinjauhetta tai sodaa jos käytetään hapanta esim. kermaa.- Väärin tehty
Minun pannariini kuuluu suola, sokeria en lisää.
Pannaria teen jääkaappiin jääneistä yli-ikäisistä kermoista tai kermaviilistä, ja suolan lisäksi aloitan taikinan teon sulattamalla voita mikrossa. Paria uunipeltiä varten tarvitsen lisänestettä maidosta, munia käytän 4-5 kpl ja usein lisään myös lorauksen rypsiöljyä taikinaan.
Tämä ei tietystikään ole perinteinen pannari omien lisäysteni vuoksi. Minun versioni on kohonnut ja melko rapeaksi paistunut levy. En pidä sellaisesta kropsusta, joka on toista senttiä paksu lötköpala ja aina keskellä on raakaa taikinaa.
Minun versioni tarvitsee sipaisun hunajaa tai hilloa vastapainoksi taikinan pienelle suolaisuudelle. - Kropsua evähänä
Väärin tehty kirjoitti:
Pannaria teen jääkaappiin jääneistä yli-ikäisistä kermoista tai kermaviilistä, ja suolan lisäksi aloitan taikinan teon sulattamalla voita mikrossa. Paria uunipeltiä varten tarvitsen lisänestettä maidosta, munia käytän 4-5 kpl ja usein lisään myös lorauksen rypsiöljyä taikinaan.
Tämä ei tietystikään ole perinteinen pannari omien lisäysteni vuoksi. Minun versioni on kohonnut ja melko rapeaksi paistunut levy. En pidä sellaisesta kropsusta, joka on toista senttiä paksu lötköpala ja aina keskellä on raakaa taikinaa.
Minun versioni tarvitsee sipaisun hunajaa tai hilloa vastapainoksi taikinan pienelle suolaisuudelle.Kropsu on sellanen vähän kulahtanut nainen, pannukakku taas on syötävää.
- Ittekin korppu
Kropsua evähänä kirjoitti:
Kropsu on sellanen vähän kulahtanut nainen, pannukakku taas on syötävää.
Korppu se kulahtanut nainen on eikä kropsu...
- Kropsua evähänä
Ittekin korppu kirjoitti:
Korppu se kulahtanut nainen on eikä kropsu...
Kyllä se kuule on kropsu, naama on yhtä ryppyynen ku kropsun pinta.
- Anonyymi
Väärin tehty kirjoitti:
Minun versioni tarvitsee sipaisun hunajaa tai hilloa vastapainoksi taikinan pienelle suolaisuudelle.Kropsu on kyllä oma erillinen ruoka. Pannari erikseen.
- Anonyymi
Kyllä se kuule on kropsu, naama on yhtä ryppyynen ku kropsun pinta.
Jos kropsun pinta ryppynen, se on silloin pilalla.
Tekijä on epäonnistunut pahemman kerran työssään.🫣🫣 - Anonyymi
Kropsu on sellanen vähän kulahtanut nainen, pannukakku taas on syötävää.
Siinä toinen idiootti, kantsis ajatella enstek's mitä suustaan päästelee.
Näitä kaiken kansan tunareita näyttää olevan joka lähtöön.😅 joukossa tyhmyys tiivistyy tavataan sanoa ja nauru pidentää ikää.
- nikitön5k
Joo unohdin mainita suolan. Ternimaidosta tulee hyvää kropsua, jos saa maitoa.
- € juntti
Kropsu tehdään kotona, ja pannukakku atrialla
- Anonyymi
Kropsu on hiihtoliiton ja miethaan hyväksymä
- Anonyymi
Taikinassa on sokeria jota tavalliseen pannukakkuun ei laiteta
- Anonyymi
Tämä sokeri onkin se suurin syy miksi kropsua en syö. Turhaa sokeria joka paikassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä sokeri onkin se suurin syy miksi kropsua en syö. Turhaa sokeria joka paikassa.
muualla kun täällä ei sanota kropsu ei muuten
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
muualla kun täällä ei sanota kropsu ei muuten
Aidos kropsus näkyy miethaan hampaanjäljet
- Anonyymi
Älä puhu paskaa.🤪🤪kun et tiedä.
- Anonyymi
Ja höpö höpö, siinä toinen näsäviisas selittäjä.🙈🙊🥱🥱
- Anonyymi
Toinen on onnistunut : on kuohkea ja herkullinen. Toinen on kai sokerimäärän vuoksi lässähtänyt littiin.
- Anonyymi
Kropsu on paree
- Anonyymi
Kropsu tehdään lehmän maidosa, joka on poikinut tai ihan suoraan tynnyrimaidosta.
Tuo pannukakku on kullekin tekijälle mistä maidosta nyt sattuvat tykkäämään tai vettäkin joku käyttää, yök.🤮🤮
Kukin tavallaan, sanoi akka kun kissalla pöytää pyyhki.🙄🙄 - Anonyymi
Molemmat samoja asioita, ainakin meillä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen
"Yleisessä tiedossa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki1975888Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1442787- 442277
- 932019
Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2381981Mitkä on ne arvot?
Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu2291365- 761332
Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."
Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää131257Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.
Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j41197Naton korkein sotilasjohtaja: Meidän on iskettävä ensin
Olen täysin samaa mieltä ja nämä iskut pitäisi olla jo suunniteltu ja tuhota käytännössä kaikki venäjän hyökkäysmateriaa2811184