PAO on halvinta synteettistä perusöljyä.

AHNEUS ! !

VHVI ja XHVI Öljyt on krakattuja mineraaliöljyjä. Ne perusöljyt on nyt halpoja. HINTA 0.5-0.7 € KILO.

NE EIVÄT OLE SYNTEETTISIÄ ! ! TEBOIL Diamond ja Mobil 1 Suomessa on yli 90 prosenttisesti sitä.

Autoilijalle niitä myydään PETOKSELLA TÄYSSYNTEETTISENÄ Suomessa.

LUE ! ! https://books.google.fi/books?id=gqPck260kBcC&pg=PA12&lpg=PA12&dq=pao vs mineral oil&source=bl&ots=rBKMee43OJ&sig=bk06O4JodJq9tjU3n9ciONCbLsA&hl=fi&sa=X&ei=FMGmVP-IK4KuU8y-gaAL&ved=0CFEQ6AEwBQ#v=onepage&q=pao vs mineral oil&f=false

TÄMÄ ON YKSI SYY! Mineraaliöljyt hajottaa vaihteistoja ja moottoreita VW!!

Saksassa Mobil vaihtoi mineraaliöljyistä takaisin kalliimman ja kestävämmän PAO:n käyttöön. Suomessa mennään vielä "täyssynteettisillä" mineraaliöljyillä.

37

180

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sdd3

      VAG:n koneet hajoittaa suunnitteluvirheet ja Long life-öljynvaihtovälit.

      Mobil 1 0W-40 on kaikkialla maailmassa samalla reseptillä.

    • 644vyg

      Höpö höpö.. Noin vähän PAOa ei kannata mihinkään öljyyn laittaa.

    • h645h
      • Teboil voittaa aina

        Vastaa pelle Edelliseen Teboil kysymykseen, kun kerran olet paikalla


    • ANALYYSITULOS ! !

      Exxonin VISOM ei kestä ! vaatii Yli 50% -60% oikeaa PAO:ta , että kestäisi Porschen ja VW:n moottorissa.

      http://www.bobistheoilguy.com/forums/ubbthreads.php/topics/3557976/1

      Silti Saksassakaan Mobil 1 ! ei ole täyssynteettistä johtuen esterin PAO:n määrästä. Synteettinen osuus moottoriöljyssä jää sielläkin alle 80% tasalle. Toki se on dramaattinen parannus mineraaliöljystä valmistettuun Mobil 1 SHC-öljyyn.

      Suomessa Mobi 1 moottoriöljy on lähes 100% mineraaliöljyä. Aivan kuten Teboil diamond.

      Massaspektri osoittaa sen. On luotettava analyysitulos.

      • jht655

        Näytä nyt jo ne massaspektrometritulokset. Linkkaamasi linkki sanoi vain että PAOa on 50-60%.

        Missään ei ole todisteitab että resepti on eri Saksassa kuin muuallakaan. Pelasit itsesi pussiin Pao-pelle.


      • hkxg644

        Lue linkki. KUUMANKESTO PARANI pao-versioon verrattuna! Vaikka öljy oheni! Samalla nokka-akselien kuluminen väheni. Ja haihtuvuustestissä parempia tuloksia. Grp III ja Visom rokkaa!

        Välttäkää Saksasta ostoa koska tuoteväärennökset!


      • Suomessa kusetetaan
        hkxg644 kirjoitti:

        Lue linkki. KUUMANKESTO PARANI pao-versioon verrattuna! Vaikka öljy oheni! Samalla nokka-akselien kuluminen väheni. Ja haihtuvuustestissä parempia tuloksia. Grp III ja Visom rokkaa!

        Välttäkää Saksasta ostoa koska tuoteväärennökset!

        NIMENOMAAN tuoteväärennökset! SUOMESSA tuoteväärennöksiä tehtaillaan ihan Öljysekoittamoissa ! Amerikan malliin.

        Saksassa tuoteväärennöksistä annetaan kovia tuomioita. Saksassa öljytehtaat valvovat WEBKAUPPAA. ÖLJYVÄÄRENNÖKSET PALJASTUU 100% varmuudella.

        WEBkauppa pitää hintatason kuluttajalle siedettävänä ja siitä hyötyy valmistaja ja kuluttaja- Myynti lisääntyy.

        Saksassa VOLLSYNTHESE tarkoittaa TÄYSSYNTEETTISTÄ.

        Suomessa saat samalla hinnalla minereaaliöljyä.


      • 111111111
        Suomessa kusetetaan kirjoitti:

        NIMENOMAAN tuoteväärennökset! SUOMESSA tuoteväärennöksiä tehtaillaan ihan Öljysekoittamoissa ! Amerikan malliin.

        Saksassa tuoteväärennöksistä annetaan kovia tuomioita. Saksassa öljytehtaat valvovat WEBKAUPPAA. ÖLJYVÄÄRENNÖKSET PALJASTUU 100% varmuudella.

        WEBkauppa pitää hintatason kuluttajalle siedettävänä ja siitä hyötyy valmistaja ja kuluttaja- Myynti lisääntyy.

        Saksassa VOLLSYNTHESE tarkoittaa TÄYSSYNTEETTISTÄ.

        Suomessa saat samalla hinnalla minereaaliöljyä.

        Alkaa mennä sulla nuo jutut julkisen herjauksen puolelle.


      • kujy554
        Suomessa kusetetaan kirjoitti:

        NIMENOMAAN tuoteväärennökset! SUOMESSA tuoteväärennöksiä tehtaillaan ihan Öljysekoittamoissa ! Amerikan malliin.

        Saksassa tuoteväärennöksistä annetaan kovia tuomioita. Saksassa öljytehtaat valvovat WEBKAUPPAA. ÖLJYVÄÄRENNÖKSET PALJASTUU 100% varmuudella.

        WEBkauppa pitää hintatason kuluttajalle siedettävänä ja siitä hyötyy valmistaja ja kuluttaja- Myynti lisääntyy.

        Saksassa VOLLSYNTHESE tarkoittaa TÄYSSYNTEETTISTÄ.

        Suomessa saat samalla hinnalla minereaaliöljyä.

        Mihin tarvitsen Vollsynteseä, koska Grp III saa paremman KUUMANKESTON JA HAIHTUVUUDEN ja PIENEMMÄN KULUMAN NOKILLE. Kuten yllä linkissä kerrotaan.

        Vollsyntese on pelkkä jäänne Saksan historiasta eikä se ota kantaa lisäaineiden suorituskykyyn, joka ratkaisee noin 85 % öljyn voitelukyvystä. Sen sijaan autovalmistajien luokitukset kertovat suorituskyvystä. Esim. Jos Porsche antaa esim. Mobil 0W40 tai mille muulle öljylle hyväksynnän, se tarkoittaa, että öljy on testattu oikeassa autossa rata-ajossa. Jos tästä huolimatta moottori hajoaa niin vika on silloin moottorin suunnittelijassa, joka palaa piirrustuspöydän taakse suunnittelemaan koneen uudestaan. Jos tämän uuden suunnittelun tulos on, että tarvitaan erilainen öljy, SILLOIN PORSCHE MUUTTAA OMAAN ÖLJYLUOKITUKSEENSA TOISENLAISET SPESIFIKAATIOT ja öljyvalmistajat valmistavat sitten sen uudenmukaiset öljyt.


      • PAO 300% parempi
        kujy554 kirjoitti:

        Mihin tarvitsen Vollsynteseä, koska Grp III saa paremman KUUMANKESTON JA HAIHTUVUUDEN ja PIENEMMÄN KULUMAN NOKILLE. Kuten yllä linkissä kerrotaan.

        Vollsyntese on pelkkä jäänne Saksan historiasta eikä se ota kantaa lisäaineiden suorituskykyyn, joka ratkaisee noin 85 % öljyn voitelukyvystä. Sen sijaan autovalmistajien luokitukset kertovat suorituskyvystä. Esim. Jos Porsche antaa esim. Mobil 0W40 tai mille muulle öljylle hyväksynnän, se tarkoittaa, että öljy on testattu oikeassa autossa rata-ajossa. Jos tästä huolimatta moottori hajoaa niin vika on silloin moottorin suunnittelijassa, joka palaa piirrustuspöydän taakse suunnittelemaan koneen uudestaan. Jos tämän uuden suunnittelun tulos on, että tarvitaan erilainen öljy, SILLOIN PORSCHE MUUTTAA OMAAN ÖLJYLUOKITUKSEENSA TOISENLAISET SPESIFIKAATIOT ja öljyvalmistajat valmistavat sitten sen uudenmukaiset öljyt.

        LUE tarkkaan ! Ja mieti!



        https://books.google.fi/books?id=gqPck260kBcC&pg=PA12&lpg=PA12&dq=pao vs mineral oil&source=bl&ots=rBKMee43OJ&sig=bk06O4JodJq9tjU3n9ciONCbLsA&hl=fi&sa=X&ei=FMGmVP-IK4KuU8y-gaAL&ved=0CFEQ6AEwBQ#v=onepage&q=pao%20vs%20mineral%20oil&f=false

        Tietysti teos kannttaa ostaa ja omaksua se. Nuo mineraaliöljyt toimii surkeasti.
        API öljytesteissä testattiin. API hyväksyttyjä öljyjä jälkitarkastuksena ja 20% hylättiin. Ne KAIKKI OLIVAT grp III mineraaliöljyjä. PAO-pohjaiset öljyt läpäisi jälkitestit hyvällä marginaalilla


      • Halvin vakuutus
        PAO 300% parempi kirjoitti:

        LUE tarkkaan ! Ja mieti!



        https://books.google.fi/books?id=gqPck260kBcC&pg=PA12&lpg=PA12&dq=pao vs mineral oil&source=bl&ots=rBKMee43OJ&sig=bk06O4JodJq9tjU3n9ciONCbLsA&hl=fi&sa=X&ei=FMGmVP-IK4KuU8y-gaAL&ved=0CFEQ6AEwBQ#v=onepage&q=pao%20vs%20mineral%20oil&f=false

        Tietysti teos kannttaa ostaa ja omaksua se. Nuo mineraaliöljyt toimii surkeasti.
        API öljytesteissä testattiin. API hyväksyttyjä öljyjä jälkitarkastuksena ja 20% hylättiin. Ne KAIKKI OLIVAT grp III mineraaliöljyjä. PAO-pohjaiset öljyt läpäisi jälkitestit hyvällä marginaalilla

        https://www.youtube.com/watch?v=ERtwVAy_4H0

        Laakerin kuormat on laskettu ylärajalle... mineraaliöljy ei pysty voitelemaan, koska ominaisuudet loppuu.

        AIto TÄYSSYNTEETTINEN olisi voinut pelastaa. Öljyssä pitää olla turvamarginaalia.


      • 13441
        Halvin vakuutus kirjoitti:

        https://www.youtube.com/watch?v=ERtwVAy_4H0

        Laakerin kuormat on laskettu ylärajalle... mineraaliöljy ei pysty voitelemaan, koska ominaisuudet loppuu.

        AIto TÄYSSYNTEETTINEN olisi voinut pelastaa. Öljyssä pitää olla turvamarginaalia.

        Höpö höpö.


      • hygu543
        Halvin vakuutus kirjoitti:

        https://www.youtube.com/watch?v=ERtwVAy_4H0

        Laakerin kuormat on laskettu ylärajalle... mineraaliöljy ei pysty voitelemaan, koska ominaisuudet loppuu.

        AIto TÄYSSYNTEETTINEN olisi voinut pelastaa. Öljyssä pitää olla turvamarginaalia.

        Jos laakerin kuormat lasketaan ylärajalle, moottori suunniteltu väärin. Öljyllä tekohengittäminen väärä toimintatapa. Lisäksi Grp III -öljy PARANTAA kuumankestoa, nokkien kulumaa ja haihtuvuutta.


      • jcj6
        PAO 300% parempi kirjoitti:

        LUE tarkkaan ! Ja mieti!



        https://books.google.fi/books?id=gqPck260kBcC&pg=PA12&lpg=PA12&dq=pao vs mineral oil&source=bl&ots=rBKMee43OJ&sig=bk06O4JodJq9tjU3n9ciONCbLsA&hl=fi&sa=X&ei=FMGmVP-IK4KuU8y-gaAL&ved=0CFEQ6AEwBQ#v=onepage&q=pao%20vs%20mineral%20oil&f=false

        Tietysti teos kannttaa ostaa ja omaksua se. Nuo mineraaliöljyt toimii surkeasti.
        API öljytesteissä testattiin. API hyväksyttyjä öljyjä jälkitarkastuksena ja 20% hylättiin. Ne KAIKKI OLIVAT grp III mineraaliöljyjä. PAO-pohjaiset öljyt läpäisi jälkitestit hyvällä marginaalilla

        Sunkin kannattaa omaksua, että voiteluaineen voitelukyky riippuu noin 80-85 % lisäaineistuksesta. PAO HUONOIN voiteluaine sellaisenaan. Mineraaliperusöljykin voitelee paremmin.


      • iobh78
        Halvin vakuutus kirjoitti:

        https://www.youtube.com/watch?v=ERtwVAy_4H0

        Laakerin kuormat on laskettu ylärajalle... mineraaliöljy ei pysty voitelemaan, koska ominaisuudet loppuu.

        AIto TÄYSSYNTEETTINEN olisi voinut pelastaa. Öljyssä pitää olla turvamarginaalia.

        Jokainen Porschen hyväksymä öljy joutuu tuohon Nurburging Nordschliefe -testiin. Kyllä ne oikeasti testaa ne öljyt nimenomaan suorituskyvyn mittaus, eikä mitään diipadaapa pao-peelo-hehkutusta.

        http://m.youtube.com/watch?v=fv53RbvgfGc


    • muaaaaaaaaaaaaaah

      Vai että "miltei 100% mineraaliöljyä"? Aika pieni on lisäaineistuksen osa öljystä sinun mukaasi. :)

    • Täyttä KUSTA!!!!
      • Noack

        Sinulla ei ole mitään käsitystä voiteluaineiden suunnittelusta eikä lisäaineiden vaikutuksesta koko seoksen ominaisuuksiin.

        PAO-PELLE


      • Noack

        John on kirjoittanut tuon 2004. John on vähän eri mieltä nykylisäaineiden kanssa.


    • PAO:N KYSYNTÄ
      • III mineraali- PAO ?

      • Noack

        Mitä sitten?!

        Tästä seuraa, että öljypurkki maksaa seuraavaksi 80€/4L Suomessa. Onko kivaa?
        Tästä seuraa lisäksi, että jos hintataso muualla euroopassa pysyy samoissa kuin nykyään, epäilen tätä kyllä vahvasti, mutta tuoteväärennökset räjähtävät käsiin.

        Onko kivaa?


      • Noack
        III mineraali- PAO ? kirjoitti:

        PARASTA ON PAO ja sitten tulee GTL ! KRAKATTU grpIII MINERAALIÖLJY ON HÄNNILLÄ!!


        KATSO EDELLISTÄ TAULUKKOA ! !.

        KRAKATTUA grpIII MINERAALIÖLJYÄ tuotetaan aivan LIIKAA!!!

        https://www.infineuminsight.com/insight/dec-2014/driving-group-iii-differentiation?alttemplate=PDF

        Ja selkeästi kun olet tuolla harhaanjohtamisen tiellä täällä Suoli24:ssä, nostetaan linkistäsi esille asioita, jotta et pääse vääristelemään asioita.

        "Tighter emissions regulations, longer drain intervals and the use of lower viscosity grades to deliver fuel efficiency are driving the use of high performance lubricants in transportation. This is in turn
        driving up the demand for high quality Group III base stocks."

        Vapaa käännös: Tiukemmat päästösäädökset, pidemmät öljynvaihtovälit ja ohuempien viskositeettiluokkien käyttö polttoainekulutuksen pienentämiseksi vauhdittavat korkean suorituskyvyn voiteluaineiden käyttöä raskaassaliikenteessä. Tämä puolestaan vauhdittaa hyvälaatuisten Group III -öljyjen kysyntää.

        "In this article we use the term ‘Group III ’. Similar to Group II , the ‘ ’ is not a base oil category, but a marketing term used to define higher viscosity index (VI) base stocks. Since Group III defines VI as >120, Group III base stocks can vary significantly!"

        Vapaa käännös: Tässä artikkelissa käytämme termiä 'Group III ' samalla tavalla kuten Group II , tämä ei ole virallinen perusöljyluokitus, vaan markkinointitermi, joka määrittelee korkeamman viskositeetti-indeksin omaavan Group III -öljyn. Koska Group III -öljyissä viskoteetti-indeksin täytyy olla suurempi kuin 120, Group III -öljyt voivat vaihdella merkittävästi!

        "Many refer to high VI Group III base stocks as ‘Group III ’, which is considered to be a marketing term as opposed to a specifically defined API Group. High VI means these stocks can be used to formulate low viscosity engine oils."

        Vapaa käännös: Monet (valmistajat) sanovat korkean VI:n omaavia Group III -öljyjä Group III -öljyiksi, mikä on markkinointitermi eikä virallinen API-luokitus. Korkea viskositeetti-indeksi tarkoittaa, että näitä perusöljyjä voidaan käyttää kehitettäessä matalaviskoottisia moottoriöljyjä.

        "This is however a complex area, which is mainly driven by OEM specifications. Because these specifications are not all the same, the PAO, Group III, and III base oils mix can vary depending on which characteristics in the specification are the most challenging to meet. At Infineum we believe part of our job is to provide the most cost effective and supply reliable formulation solution to the
        market. Group III type stocks will help, but ‘ ’ could be 130 or 150 VI. To correct it, a formulation may require a lot more Group III than just using less PAO with conventional Group III. Group III at 130 VI vs. a Group III with a VI similar to PAO can make a very large difference."

        Vapaa käännös: Tämä on kuitenkin monimutkainen aihe/alue, jota vauhdittaa OEM-speksit. Koska edellämainitut eivät kaikki ole samanlaisia, PAO:n, Grp III:n ja Grp III :n määrä voi vaihdella sen mukaan mitkä ominaisuudet specifikaatiossa ovat kaikkein vaikeimmin täytettävissä. Infineumilla me uskomme, että on meidän tehtävämme tarjota kaikkein kustannustehokkain ja toimitusvarmin resepti markkinoille. Group III -perusöljyt auttavat, mutta VI saisi olla 130 - 150. Korjaavana toimenpiteenä, resepti saattaa vaatia paljon enemmän Group III -öljyjä kuin vähemmän PAO:ta tavallisessa Grp III -öljyssä. Group III -öljy viskositeetti-indeksillä 130 ja Group III -öljy jolla on sama viskostteetti-indeksi kuin PAO:lla tekee erittäin suuren eron!


      • Noack
        III mineraali- PAO ? kirjoitti:

        PARASTA ON PAO ja sitten tulee GTL ! KRAKATTU grpIII MINERAALIÖLJY ON HÄNNILLÄ!!


        KATSO EDELLISTÄ TAULUKKOA ! !.

        KRAKATTUA grpIII MINERAALIÖLJYÄ tuotetaan aivan LIIKAA!!!

        https://www.infineuminsight.com/insight/dec-2014/driving-group-iii-differentiation?alttemplate=PDF

        "“In 2011 Group III supply was extremely tight, but then the global economic recession caused lubricant demand to plummet. At the same time, new Group III capacities began to come online. As a result, there has been a temporary
        imbalance between supply and demand. However, we expect this situation to end soon since there will be no significant increase in Group III production capacity in the coming years, and the demand for Group III will increase in all regions.”

        Vapaa käännös: Vuonna 2011 Grp III:n tuotanto oli todella tiukalla, mutta sitten iski GLOBAALI LAMA, ja voiteluaineiden kysyntä SYÖKSYI. Samaan aikaan uudet Group III -investoinnit ja kapasiteetit saatiin käyttöön. Tuloksena, väliaikainen epätasapaino kysynnän ja tarjonnan välillä. Kuitenkin, odotamme tilanteen loppuvan pian, koska Group III:n tuotantokapasiteetille ei ole merkittävää kasvua tulossa tulevina vuosina ja GROUP III -ÖLJYJEN kulutus tulee kasvamaan JOKA ALUEELLA.


      • YLITUOTANTO VUOSIA
        Noack kirjoitti:

        "“In 2011 Group III supply was extremely tight, but then the global economic recession caused lubricant demand to plummet. At the same time, new Group III capacities began to come online. As a result, there has been a temporary
        imbalance between supply and demand. However, we expect this situation to end soon since there will be no significant increase in Group III production capacity in the coming years, and the demand for Group III will increase in all regions.”

        Vapaa käännös: Vuonna 2011 Grp III:n tuotanto oli todella tiukalla, mutta sitten iski GLOBAALI LAMA, ja voiteluaineiden kysyntä SYÖKSYI. Samaan aikaan uudet Group III -investoinnit ja kapasiteetit saatiin käyttöön. Tuloksena, väliaikainen epätasapaino kysynnän ja tarjonnan välillä. Kuitenkin, odotamme tilanteen loppuvan pian, koska Group III:n tuotantokapasiteetille ei ole merkittävää kasvua tulossa tulevina vuosina ja GROUP III -ÖLJYJEN kulutus tulee kasvamaan JOKA ALUEELLA.

        GROUP III öljyissä on VAKAVA ylituotanto! SE jatkuu pitkään.

        800$ TONNI.

        ESPANJAAN VALMISTUI juuri 2014 GRP III tehdas !

        https://www.youtube.com/watch?v=eiUFa0eu22w


      • PAO:lla kova kysyntä
        Noack kirjoitti:

        Mitä sitten?!

        Tästä seuraa, että öljypurkki maksaa seuraavaksi 80€/4L Suomessa. Onko kivaa?
        Tästä seuraa lisäksi, että jos hintataso muualla euroopassa pysyy samoissa kuin nykyään, epäilen tätä kyllä vahvasti, mutta tuoteväärennökset räjähtävät käsiin.

        Onko kivaa?

        VAIKKA ON LAMA, niin PAO:n kysyntä K A S V A A !

        https://www.infineuminsight.com/insight/sep-2014/uncertainty-ahead-for-base-stocks?alttemplate=PDF

        SYYTÄT lamaa, kun grp III mineraaliöljyjen kululutus laskee?.

        SYY ON se, ETTÄ ominaisuudet EI enää nykyaikana RIITÄ ! !

        https://www.infineuminsight.com/insight/dec-2014/driving-group-iii-differentiation?alttemplate=PDF


      • Noack
        YLITUOTANTO VUOSIA kirjoitti:

        GROUP III öljyissä on VAKAVA ylituotanto! SE jatkuu pitkään.

        800$ TONNI.

        ESPANJAAN VALMISTUI juuri 2014 GRP III tehdas !

        https://www.youtube.com/watch?v=eiUFa0eu22w

        Ei Infineumin mukaan. Kumpaakohan uskon ennemmin. PAO-pelleä vai yhtä johtavista lisäainevalmistajista *mietisääs oikein hetki*

        Omasta linkistäsi poimittua:

        ""“In 2011 Group III supply was extremely tight, but then the global economic recession caused lubricant demand to plummet. At the same time, new Group III capacities began to come online. As a result, there has been a temporary
        imbalance between supply and demand. However, we expect this situation to end soon since there will be no significant increase in Group III production capacity in the coming years, and the demand for Group III will increase in all regions.”


      • Noack
        PAO:lla kova kysyntä kirjoitti:

        VAIKKA ON LAMA, niin PAO:n kysyntä K A S V A A !

        https://www.infineuminsight.com/insight/sep-2014/uncertainty-ahead-for-base-stocks?alttemplate=PDF

        SYYTÄT lamaa, kun grp III mineraaliöljyjen kululutus laskee?.

        SYY ON se, ETTÄ ominaisuudet EI enää nykyaikana RIITÄ ! !

        https://www.infineuminsight.com/insight/dec-2014/driving-group-iii-differentiation?alttemplate=PDF

        En minä mitään SYYTÄ.

        SINUN postaamasta LINKISSÄSI niin sanoo. Vai etkö ymmärrä postaamasi linkin asiasisältöä.

        Siinä herra INFINEUM sanoo, että Group III:n ylituotanto johtuu 2011 alkaneesta lamasta jolloin voiteluaineiden kysyntä romahti.


        PAO-PELLE. OPETTELE LUKEMAAN OMIA LINKKEJÄSI.


    • PAO ja PurePlus
      • lurppu

        Onko QHVI hyvää?


      • lurppu

        Onko QHVI hyvää? En valitettavasti ymmärrä noita linkissä käytettyjä termejä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

      Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      69
      2311
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

      Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      172
      1772
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

      Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      71
      1450
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

      Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      246
      1437
    5. Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.

      Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda
      Maailman menoa
      248
      1406
    6. Minkä merkkisellä

      Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      83
      1242
    7. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

      Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      342
      1215
    8. IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!

      Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel
      Maailman menoa
      370
      1195
    9. Mitä toivot

      ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      128
      1175
    10. Nyt kun Pride on ohi 3.0

      Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      339
      1141
    Aihe