Yliluonnollinen kokemukseni

Special skills

Tässä teille skeptikoille mietittävää.

Pari vuotta sitten kesällä olin päivällä kaupunkini (suuri kaupunki) keskustassa. Kävelin pääkatua pitkin, kadulla ja viereisellä toriaukealla oli paljon ihmisiä liikkeellä.

Toriaukeaa ohittaessani näin siinä tienreunassa seisoskelevan kaksi mormonimiestä valkoisissa kauluspaidoissaan, reput selässään. Heidät ohittaessani kuulin heidän puhuvan englantia keskenään. Kun olin ohittanut heidät, ja olin jo 10-15 metrin päässä, minulle tuli äkkiä selittämätön tunne, että mormonimiehet tuijottavat minua. Käännyin katsomaan, ja todellakin, miehet tuijottivat minua intensiivisesti, ja heti huomatessaan, että olin käännähtänyt heitä katsomaan, he käänsivät katseensa pois.

Äsken Youtubesta paranormaalit ilmiöt -aiheisia videopostauksia katsellessani panin merkille, että todella moni heistä puhuu samasta ilmiöstä ja jotkut heistä mainitsevat jopa yksin ollessaan joskus saavansa tunteen, että heitä katsotaan, ehkä henkimaailmasta?

Kommentteja?

63

265

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Onhan tämä

vitsi?

• uskotaan mitä sattuu

Miten niin vitsi.

Tutun kaveri kirjoitti nettiin, että sillä oli ollut kumma kutina aamulla persiissä ja iltapäivällä ne hyväksyi sen avioliittolain. Sano että tätä se sitten tiesi.

Voiko joku väittää, että kyse olisi ollut puhtaasta sattumasta?
        Tai vitsistä?

• 1 + 2
        uskotaan mitä sattuu kirjoitti:

Miten niin vitsi.

Tutun kaveri kirjoitti nettiin, että sillä oli ollut kumma kutina aamulla persiissä ja iltapäivällä ne hyväksyi sen avioliittolain. Sano että tätä se sitten tiesi.

Voiko joku väittää, että kyse olisi ollut puhtaasta sattumasta?
        Tai vitsistä?

Kuinka monta kertaa ihmisiä on katsonut sinua ilman että olisit tuntenut mitään?

Kun liikkuu julkisella paikalla jossa on paljon ihmisiä, aina joku katsoo sinua. Kun käännyt katsomaan niitä joitten ohi olet juuri kulkenut, on aika todennäköistä että joku katsoo juuri silloin sinua ja meillähän on oivallinen kyky huomata juuri heitä, jotka katsovat meitä, tai meidän suuntaan)

• Kalju Pitkätukka

Tuollaista subjektiivista tuntemusta on vaikea osoittaa sen paremmin keksityksi, aidoksi kokemukseksi kuin tositapahtumaksikaan.

En kyseenalaista sitä, ettetkö olisi kokenut todella kuvaamallasi tavalla.

Tällaiset kokemukset ovat hyvin tavallisia, mutta kun näitä valvotuissa oloissa
      yritetään toistaa, ilmiöt katoavat, eikä saada sattumaa merkitsevämpiä tuloksia.

Oletan siis, että on kyseessä ihmisen tuntemus ja kokemus, jolla ei ole tekemistä todellisen ilmiön kanssa.

• Valkoparta...

Tyypillinen skepikon vastaus, jossa ollaan tietävinään jotakin, mitä ei tiedetä.

http://www.sheldrake.org/files/pdfs/papers/JCSpaper1.pdf

• Valkoparta... kirjoitti:

Tyypillinen skepikon vastaus, jossa ollaan tietävinään jotakin, mitä ei tiedetä.

http://www.sheldrake.org/files/pdfs/papers/JCSpaper1.pdf

Valkoparta:
        "Tyypillinen skepikon vastaus, jossa ollaan tietävinään jotakin, mitä ei tiedetä."

Kalju Pitkätukka:
        "Tuollaista subjektiivista tuntemusta on vaikea osoittaa sen paremmin keksityksi, aidoksi kokemukseksi kuin tositapahtumaksikaan."

• Valkoparta...
        ertert kirjoitti:

Valkoparta:
        "Tyypillinen skepikon vastaus, jossa ollaan tietävinään jotakin, mitä ei tiedetä."

Kalju Pitkätukka:
        "Tuollaista subjektiivista tuntemusta on vaikea osoittaa sen paremmin keksityksi, aidoksi kokemukseksi kuin tositapahtumaksikaan."

Kalju Pitkätukka:
        "Tällaiset kokemukset ovat hyvin tavallisia, mutta kun näitä valvotuissa oloissa
        yritetään toistaa, ilmiöt katoavat, eikä saada sattumaa merkitsevämpiä tuloksia."

Valkoparta:
        " http://www.sheldrake.org/files/pdfs/papers/JCSpaper1.pdf "

Linkki osoittaa, että ei katoa.

• Kalju Pitkätukka
        Valkoparta... kirjoitti:

Kalju Pitkätukka:
        "Tällaiset kokemukset ovat hyvin tavallisia, mutta kun näitä valvotuissa oloissa
        yritetään toistaa, ilmiöt katoavat, eikä saada sattumaa merkitsevämpiä tuloksia."

Valkoparta:
        " http://www.sheldrake.org/files/pdfs/papers/JCSpaper1.pdf "

Linkki osoittaa, että ei katoa.

Jostain syystä positiivisia tuloksia saavat vain ilmiöön lujasti uskovat tutkijat.

Tuon kokeen järjestelyjä kohtaan on esitetty kritiikkiä.

• Valkoparta...
        Kalju Pitkätukka kirjoitti:

Jostain syystä positiivisia tuloksia saavat vain ilmiöön lujasti uskovat tutkijat.

Tuon kokeen järjestelyjä kohtaan on esitetty kritiikkiä.

Linkissä ei ollut yhtä koetta, vaan läpileikkaus kokeista 1985 lähtien.

Ei ole olemassa positiivisen tuloksen antanutta PSI-koetta, jonka järjestelyjä kohtaan ei olisi esitetty kritiikkiä. Sehän tulee skeptikoilta selkäytimestä..

• Kalju Pitkätukka
        Valkoparta... kirjoitti:

Ei ole olemassa positiivisen tuloksen antanutta PSI-koetta, jonka järjestelyjä kohtaan ei olisi esitetty kritiikkiä. Sehän tulee skeptikoilta selkäytimestä..

"Ei ole olemassa positiivisen tuloksen antanutta PSI-koetta, jonka järjestelyjä kohtaan ei olisi esitetty kritiikkiä."

Niinpä.

• Valkoparta... kirjoitti:

Jos kokeita tehdään riittävästi, hyvinkin järjestetyissä kokeissa tulee pakostakin ajoittain merkittävyyden rajan ylittäviä positiivisia tuloksia. Jos meta-analyysistä jätetään pois ne (yleensä julkaisemattomat) kokeet, joissa vastetta ei ole löydetty, ati vaste on ollut negatiivinen, saadaan analyysistä pakostakin ainakin heikko postiivinen tulos.
        Mielestäni tällaisista ilmiöistä ei ole tieteellisesti kestävää näyttöä. Ne tutkijat, joiden mukaan pitävää näyttöä on, ovat käsittääkseni aivan marginaaliryhmä.

• Kalju Pitkätukka
        agnoskepo kirjoitti:

Jos kokeita tehdään riittävästi, hyvinkin järjestetyissä kokeissa tulee pakostakin ajoittain merkittävyyden rajan ylittäviä positiivisia tuloksia. Jos meta-analyysistä jätetään pois ne (yleensä julkaisemattomat) kokeet, joissa vastetta ei ole löydetty, ati vaste on ollut negatiivinen, saadaan analyysistä pakostakin ainakin heikko postiivinen tulos.
        Mielestäni tällaisista ilmiöistä ei ole tieteellisesti kestävää näyttöä. Ne tutkijat, joiden mukaan pitävää näyttöä on, ovat käsittääkseni aivan marginaaliryhmä.

Paranormaalitutkimuksissa ei ole myöskään tavatonta, että poikkeamat kumpaakin suuntaan otetaan huomioon.

Eli siis jos huteja tulee keskivertoa enemmän, nekin lasketaan osumiksi...

Tilastollisella kikkailulla siis kaivellaan datasta merkkejä PSI:stä.

• "Äsken Youtubesta paranormaalit ilmiöt -aiheisia videopostauksia katsellessani panin merkille, että todella moni heistä puhuu samasta ilmiöstä ja jotkut heistä mainitsevat jopa yksin ollessaan joskus saavansa tunteen, että heitä katsotaan, ehkä henkimaailmasta?"

Niin katsotaanko heitä henkimaailmasta vai onko heillä vain tunne siitä? Ihmisellä on "tunteita" moniin eri tilanteisiin, todistaako ne jostain muusta kuin "tunteista"?

Jos minulla on tunne, että kaapissani on mörkö, niin onko kaapissani mörkö? Monilla ihmisillä taitaa tuo tunne laittaa sen mörön sinne kaappiin, sillä jokainen haluaa tietysti selittää sen tunteen uskomustensa mukaan.

• yliluonnollista

"Jos minulla on tunne, että kaapissani on mörkö, niin onko kaapissani mörkö?"

Avaa kaappi ja katso, onko siellä mörkö. Eli esimerkkisi ei ole rinnastettavissa henkimaailmasta katsotuksi tulemiseen.

• Kalju Pitkätukka
        yliluonnollista kirjoitti:

Avaa kaappi ja katso, onko siellä mörkö. Eli esimerkkisi ei ole rinnastettavissa henkimaailmasta katsotuksi tulemiseen.

Mutta jos siellä on näkymätön mörkö?

Tai jos mörkö on siellä vain, kun kaappiin ei katso?

Tai jos sitä vaivaa paranormaalista tuttu ujousilmiö?
        Mörkö katoaa, kun sitä aletaan etsiä.

Tai epäilevän henkilön läsnäolo estää mörön mörköilyn.

• yliluonnollista kirjoitti:

"Avaa kaappi ja katso, onko siellä mörkö."
        Sinun mielestäsi siellä siis voisi mahdollisesti olla mörkö? Miksei tämä rationaalisuus muuten toimi henkimaailman kanssa: jos taakse katsottaessa ei näy henkiä, niin niitä ei ole, vaan tunteelle on luonnollinen selitys? Vai toimiiko tuo "tarkista ja katso" -idea ainoastaan kaappien ja mörköjen kohdalla?

"Eli esimerkkisi ei ole rinnastettavissa henkimaailmasta katsotuksi tulemiseen."
        Nyt on pakko kysyä nietzschemäisesti: jos kuljet kadulla ja katsot taaksesi, niin katsooko henkimaailma takaisin sinuun?

• Kalju Pitkätukka kirjoitti:

Mutta jos siellä on näkymätön mörkö?

Tai jos mörkö on siellä vain, kun kaappiin ei katso?

Tai jos sitä vaivaa paranormaalista tuttu ujousilmiö?
        Mörkö katoaa, kun sitä aletaan etsiä.

Tai epäilevän henkilön läsnäolo estää mörön mörköilyn.

Schrödingerin mörkökö?
        Mörkö on ja ei ole kaapissa, kunnes kaapin ovi avataan ja todetaan mörkö ei-olevaksi. Kvanttimaailmassa mörkö on kaapissa, mutta oven avaamisen aiheuttama dekoherenssi tuhoaa kvanttimörön osapuilleen Plancin ajassa oven raotuttua.
        Niin kauan kuin ovea ei raoteta, kvanttimörkö on todellisuutta.

• miten lienee

Nuo yliluonnolliset kokemukset ovat yhtä kummallisia kuin lapsuuden tontut.
      Niitä on muka joka paikassa, mutta yhtä ainoaa ei saada kiinni tutkittavaksi.

Onko ne siis ovelia, onnekkaita vai olemattomia?

• Pakana666

No, sama juttu, kun puhelimen kanssa.

Jokaiselle on varmasti käynyt niin, että kun on ajatellut jotain henkilöä, niin juuri tämä sattuu soittamaan.

Mutta montako kertaa on käynyt niin, että kukaan ei olekkaan soittanut?

Minäkin olen nuorena luullut, että ohi kuljettuani kaunis tyttö on jäänyt tuijottamaan ja kääntynyt katsomaan. No ei ole! Kun kerran ja se saattoi johtua siitä, että vetskari oli jäänyt auki :)

Pakana666

• söin hänet

• syön sinut

• tää kans
        syön sinut kirjoitti:

1958.

https://www.youtube.com/watch?v=Rdt0ZA0JWeE

Clint Eastwood: If she looks back she's interested (In the line of fire)

Ettikää ite juutuubista ja leikatkaa oikea kohta, se on siinä keskivaiheilla. (Olemme siirtyneet itsepalveluyhteiskuntaan, jossa asiakkaat maksavat siitä, että saavat itse työttöminä palvella itseään joko netissä tai ihan tiskillä, odotan vain koska se on totta myös kaupan lihatiskillä)

• sattumaville

Fingerporissa: Heimo soitti Askolle, kun tämä tuli mieleen. Asko oli Mielen kans puuhaiilut ja kysyi: "Mistä tiesit?"

• Kaksi mormoonimiestä seisoo kadulla ja yhtäkkiä tunnet, että he tuijottivat sinua.

Onko mitenkään liikoja vaadittu tajuamaan, että uskonnontuputtajat melko varmasti tuijotavat tai katselevat ihmisä joille voisivat mennä kauppaamaan uskoaan.

• Näkökulmaa

Ei uskoa pidä eikä saakaan tuputtaa.Silloin kun Pyhä Henki käskee on mentävä jonkun tietyn ihmisen luo,mutta silloin tämä ihminen on valmistettu.Tyrkyttäminen on väärin,ja se on omin voimin kulkemista,aiheuttaen vain haittaa itselleen ja muille.Usko on armolahja.Jopa seurakuntien sisällä vasta uskoontulleet pyrkivät jopa kauan uskossa olevia ja raamattunsa hyvin tuntevia opettamaan.Se on toinen virhe jolka aiheuttaa vahinkoa höpöttelijöille itselleen.Yleensäkään en ymmärrä seurakunnissa olevia yhteisöjä.Jos menisin jonnekin rukoustilaisuuteen,menisin sinne rukoilemaan,ja kristuksen takia,en ihmisten.Tämä on tehokkaasti estetty seurakuntien sisällä monissa paikoissa sisäisillä vainoilla ja häirinnällä.

• "Ei uskoa pidä eikä saakaan tuputtaa.Silloin kun Pyhä Henki käskee on mentävä jonkun tietyn ihmisen luo,mutta silloin tämä ihminen on valmistettu.Tyrkyttäminen on väärin,ja se on omin voimin kulkemista,aiheuttaen vain haittaa itselleen ja muille."

Sitä on vain mielikuvituksen varassa olevien näkymättömien asioiden kanssa vain paha mennä sanomaan, oliko mormonipojat pyhän tahdon alaisina vai ei.

Ateistina tuohon ei ole vaikea vastata. Mitään henkiä kun ei ole olemassa.

• Näkökulmaa
        atac kirjoitti:

"Ei uskoa pidä eikä saakaan tuputtaa.Silloin kun Pyhä Henki käskee on mentävä jonkun tietyn ihmisen luo,mutta silloin tämä ihminen on valmistettu.Tyrkyttäminen on väärin,ja se on omin voimin kulkemista,aiheuttaen vain haittaa itselleen ja muille."

Sitä on vain mielikuvituksen varassa olevien näkymättömien asioiden kanssa vain paha mennä sanomaan, oliko mormonipojat pyhän tahdon alaisina vai ei.

Ateistina tuohon ei ole vaikea vastata. Mitään henkiä kun ei ole olemassa.

Mistä sinä mormonit tuohon sait.Eihän he ole kristittyjä.Kristitty on kristitty,ja mormooni on mormooni.Asioitsta pitää olla selvillä,ennenkuin möläyttää joutavia näkymättömistä asioista.

• Nonee. Ja sitten eikun määrittelemään mikä ja kuka on oikea kristitty. Ordodoksit, Jehovan todistajat, Adventistit, Helluntailaiset, Katoliset, 7 päivän adventistit, hutteriitit, puritaanit, unitaarit, shakerit, heinolaiset, kartanolaiset, kataarit, anglikaanit, amissit, skopsit, baptistit, areolaiset, kristiyhteisö, messiaaniset Juutalaiset vai mikä? Ja mikä näistä kuuluu/ei kuulu joukkkoon ja millä perusteilla?

"Myöhempien Aikojen Pyhien Jeesuksen Kristuksen kirkon jäsenet luokittelevat itsensä kristityiksi ja ainoan tosi kirkon jäseniksi. Suurin osa uskontojen tutkijoista ja perinteiset kristilliset kirkkokunnat luokittelevat mormonit kristinuskon ulkopuolelle." - wiki

• Näkökulmaa
        atac kirjoitti:

Nonee. Ja sitten eikun määrittelemään mikä ja kuka on oikea kristitty. Ordodoksit, Jehovan todistajat, Adventistit, Helluntailaiset, Katoliset, 7 päivän adventistit, hutteriitit, puritaanit, unitaarit, shakerit, heinolaiset, kartanolaiset, kataarit, anglikaanit, amissit, skopsit, baptistit, areolaiset, kristiyhteisö, messiaaniset Juutalaiset vai mikä? Ja mikä näistä kuuluu/ei kuulu joukkkoon ja millä perusteilla?

"Myöhempien Aikojen Pyhien Jeesuksen Kristuksen kirkon jäsenet luokittelevat itsensä kristityiksi ja ainoan tosi kirkon jäseniksi. Suurin osa uskontojen tutkijoista ja perinteiset kristilliset kirkkokunnat luokittelevat mormonit kristinuskon ulkopuolelle." - wiki

Voisin kyllä määritellä ,mutta se olisi ajanhukkaa,sillä et tunne tarpeeksi raamattua arvioidaksesi viestini.Asenne myös sinulla on Kristusvastainen,joten vaikka määrittelisin kuinka raamatun sanan mukaan,väittäisit vastaan.Muutoinkaan Jumala ei tarvitse puolustajaa.Hän on se mikä on.Löytyy raamatusta.Jumalan sanomana"Minä olen se joka mikä olen"
        TOINEN MOOSEKSEN KIRJA, EXODUS 3 jae 14

• "Voisin kyllä määritellä ,mutta se olisi ajanhukkaa,sillä et tunne tarpeeksi raamattua arvioidaksesi viestini."

Sen 5-6 kannesta kanteen lukeneena tunnen sen huomattavasti paremmin kuin monikaan tavallinen tallaaja. Vaikka kaikkia jakeiden kohtia en enää selkeästi muistaisikaan.

"Asenne myös sinulla on Kristusvastainen,joten vaikka määrittelisin kuinka raamatun sanan mukaan,väittäisit vastaan.Muutoinkaan Jumala ei tarvitse puolustajaa.Hän on se mikä on.Löytyy raamatusta.Jumalan sanomana"Minä olen se joka mikä olen"

TOINEN MOOSEKSEN KIRJA, EXODUS 3 jae 14"

Lisäksi kiersit kysymyksen kokonaan. Ei tuo vastaa mitenkään siihen, miksi mormonit eivät kuuluisi kristittyjen piirii vaikka näin väitätä tietäväsi. Luulisi sinulla suoraanpuhuvana kristittynä sen verran olevan suoraselkäisyyttä antaa edes jonkinlaisia perusteita väitteillsesi. Vai etkö tiedäkkään mitä puhut?

• Näkökulmaa
        atac kirjoitti:

"Voisin kyllä määritellä ,mutta se olisi ajanhukkaa,sillä et tunne tarpeeksi raamattua arvioidaksesi viestini."

Sen 5-6 kannesta kanteen lukeneena tunnen sen huomattavasti paremmin kuin monikaan tavallinen tallaaja. Vaikka kaikkia jakeiden kohtia en enää selkeästi muistaisikaan.

"Asenne myös sinulla on Kristusvastainen,joten vaikka määrittelisin kuinka raamatun sanan mukaan,väittäisit vastaan.Muutoinkaan Jumala ei tarvitse puolustajaa.Hän on se mikä on.Löytyy raamatusta.Jumalan sanomana"Minä olen se joka mikä olen"

TOINEN MOOSEKSEN KIRJA, EXODUS 3 jae 14"

Lisäksi kiersit kysymyksen kokonaan. Ei tuo vastaa mitenkään siihen, miksi mormonit eivät kuuluisi kristittyjen piirii vaikka näin väitätä tietäväsi. Luulisi sinulla suoraanpuhuvana kristittynä sen verran olevan suoraselkäisyyttä antaa edes jonkinlaisia perusteita väitteillsesi. Vai etkö tiedäkkään mitä puhut?

Aina sinä saatana olet minun kimpussani.Vääristelet,ja valehtelet viestejäni koska et niitä ymmärrä.

• "Aina sinä saatana olet minun kimpussani.Vääristelet,ja valehtelet viestejäni koska et niitä ymmärrä."

"Argumentum ad hominem tai lyhyesti ad hominem on argumentaation muoto, jossa argumentoija viittaa joihinkin vastapuolen piirteisiin, joilla ei ole merkitystä keskusteltavan aiheen kannalta." - wiki

Hyvä yritys kuitenkin.

• seisukoht
        Näkökulmaa kirjoitti:

Voisin kyllä määritellä ,mutta se olisi ajanhukkaa,sillä et tunne tarpeeksi raamattua arvioidaksesi viestini.Asenne myös sinulla on Kristusvastainen,joten vaikka määrittelisin kuinka raamatun sanan mukaan,väittäisit vastaan.Muutoinkaan Jumala ei tarvitse puolustajaa.Hän on se mikä on.Löytyy raamatusta.Jumalan sanomana"Minä olen se joka mikä olen"
        TOINEN MOOSEKSEN KIRJA, EXODUS 3 jae 14

Oon mikä oon ,en muuksi voi tulla.

• miekka & usko

Niin, eihän tuossa mitään "paranormaalia" ole. Taannoin ulkolaisen kanavan ( muistaakseni National Geographic) avaruus-tiededokkarissa käsiteltiin aihetta kosmisesta energiasta ja aivojen toiminnasta.

Tarkkaan en jaksa muistaa, mutta testeissa oli todettu ihmisaivojen sanattomasta kollektiivisen energian vuorovaikutuksesta. Pitäisipä koettaa jostakin löytää tuo aineisto.

Siinä käsiteltiin mm. juuri tuota _intensiivisen tuojottamisen_ aistimista, joka ei ole lainkaan poikkeuselllista ja näytettiin jopa asiasta tehtyjä sokkotestejä koehenkilöillä, jotka nekin osoittivat sen todellisuuden. Henkilö pystyi jopa paikantamaan mistä suunnasta tuo intensiivinen tuijotus kohdistui häneen, taakaa, vasemmalta jne.

Monilla elämillä on hyvinkin tarkka intuitiivinen vaisto / vaino, eikä se ole aivan vieras ihmisillekään.

• skeptinen epäilijä

Olisiko se ollut siinä Akragadabra-Simlasalabim-aikakausilehdessä?

• miekka & usko
        skeptinen epäilijä kirjoitti:

>> Olisiko se ollut siinä Akragadabra-Simlasalabim-aikakausilehdessä?

Anteeksi, mutta syvällisesti argmentoitu ja erityisen asiallinen sanailusi on aivan liian korkealentoisen älykästä, eli voisitko vääntää saman rautalangasta ;-)

"Aivosolu ja Universumi näyttävät ihan samalta"

- http://www.hilavitkutin.com/2007/11/02/aivosolu-ja-universumi-nayttavat-ihan-samalta/

• miekka & usko
        skeptinen epäilijä kirjoitti:

Kyseisessä dokarissa käsiteltiin mm. oheisia yhtäläisyyksiä ja ohjelmassa lainattiin mm. tähtitieteilijöitä, fyysikoita sekä aivo-neurologeja.

"Physicists Find Proof That The Universe Is A Giant Brain"

- http://www.viralnovelty.net/physicists-find-proof-universe-giant-brain/

Gallery For > Brain Cells And Universe: http://imgarcade.com/1/brain-cells-and-universe/

A Brain Cell & the Universe: http://bot.fi/n88

• kristitty *

Noin viikko sitten olin lähikaupan kassalla pakkaamassa ostoksiani. Yhtäkkiä tunsin, että joku katsoo minua, nostin katseeni siihen suuntaan mistä se tuntui tulevan, ja näin kassajonossa olevan nuoren naisen katselevan minua hyvin intensiivisesti ja keskittyneesti. Hän käänsi katseensa pois, kun näki minun huomanneen asian.

Ei tullut mieleenikään, että tuossa olisi ollut jotakin yliluonnollista, koska samanlaista on sattunut minulle ennenkin useita kertoja ja myös useille tuntemilleni ihmisille. Olemme todenneet vain, että sen tuntee, jos joku katselee sinua tiiviisti. Olen ajatellut, että jotakin tiedostamatonta aistimista se on, mitä lienee, ja kohauttanut olkiani.
        Melko tavallinen asiahan tuo on. Myös itse olen "narahtanut" , kun olen katsonut varsinkin jotakin tuntematonta ihmistä keskittyneesti ja ajatellut hänestä jotakin, ja hän on vaistonnut sen ja katsonut yhtäkkiä minua.

• ateismi =

Tuollainen yksi tai kaksikin yliluonnollista ilmiötä tai yhteensattumaa voidaan kyllä selitellä vielä sokealla sattumalla, mutta jos samanlaista tapahtuu useammin voi olla kysymys jo tietoinen ja tarkoituksellinen älyllisen olennon reagoiminen ja asiaan puuttuminen.
      Itse olen kyllä törmännyt moiseen ilmiöön usein. Jos esim. edellä henkilö tai seisoo kaupan kassajonossa, ja sitten alan mielessäni jonon hännillä ajatella tätä henkilöä; onkohan hän se tai se tai, onpa tyypillä värikäs pipo, ym. Heti tuo henkilö katsoo taakseen kysyvästi, että sorry, mitäs tuijotat tai olikos jotain asiaa. Tätä en kyllä jaksa selitettä sattumalla, sitä tapahtuu niin paljon. Voihan olla että ihmisten välillä on jotain kuudetta aistia tai energiaa, joka on ihan aivokemiaan perustuvaa tai onko se sitten sitä sielujen kommunikointia, joka liittyy henkimaailmaan.

• valistunut

Mitään yliluonnollista ei ole olemassakaan, sillä ne ovat aivan luonnollisia tapahtumia.
      EIKÄ NE OLE SATTUMIA, KOSKA SATTUMAA EI OLE OLEMASSAKAAN.

Tai onhan se sattuma, evolutistien jumala, he sanovat sattumaksi sellaita mitä eivät tiedä, eivät viitsi suoraan sanoa että jumala.

Tuon sattuman viljelyn takia evoluutioteoria ontuu, vaikka se on oikean suuntainen, niin se ei ole läheskään täydellinen, niinkauan kun se pystyy selittämään nuo sattumat.

KAIKKI on syyn ja seurauksen lain alaisia, myös uskonnot ja ateismi, sillä ne on syntyneet ihmisen tekemien valintojen seurauksena

• Pakana666

Jos päätän vetää ranteeni auki ja kuolla, niin kerro minulle, oliko se jumalan vai minun suunnittelema asia. Tapoinko minä itseni vai jumala?

Jos niin nyt sattuisi käymään, että kuolisin tänään valtomoverenvuotoon, niin se kyllä oli sattuma,

Pakana666

• sinä se olit
        Pakana666 kirjoitti:

Jos päätän vetää ranteeni auki ja kuolla, niin kerro minulle, oliko se jumalan vai minun suunnittelema asia. Tapoinko minä itseni vai jumala?

Jos niin nyt sattuisi käymään, että kuolisin tänään valtomoverenvuotoon, niin se kyllä oli sattuma,

Pakana666

Kyllä sinä ihan itse tapoit itsesi omasta suunnitelmastasi.

• sinä se olit
        Pakana666 kirjoitti:

Pakana666

Kyllä se sinä olit joka suunnittelut ja tapoit itsesi.

• Kerran oli sellainen olo että tuijotetaan ja kun käänsin pääni ja silmäni taaksepäin huomasin että todellakin minua tuijotti naapurin kissa appoavoimin silmin uteliaasti. Oli tullut sisälle avoimesta ovesta ja ihmetteli, kun naputtelin tietokonetta. Säikähti ja pakeni kun huomasi että oli tullut huomatuksi.

• Pakana666

Meillä asuu yliluonnollinen orava takapihalla. Aina se huomaa, kun tuijotan sitä. Ja karkaa, enkä saa siitä valokuvaa.

Pakana666

• Pakana666 kirjoitti:

Meillä asuu yliluonnollinen orava takapihalla. Aina se huomaa, kun tuijotan sitä. Ja karkaa, enkä saa siitä valokuvaa.

Pakana666

Oravalla on laaja näkökenttä. Mutta saa niistä silti kuvia melko helposti.

• Näkökulmaa

Olin 90 luvulla erämetsäilemässä,ja teltassa nukkuessani makuupussissani,tunsin että makuupussissani oli joku toinenkin.Ketään ei pitänyt olla,sillä olin reissussa yksin.Kun avasin makuupussin löysinkin sieltä käärmeen.Sen oli täytynyt pujahtaa sinne jo aiemmin kun makuupussini oli ulkona tuuleentumassa.

• fda

Ei tuosta yliluonnollista saa kirveelläkään!

• Yliluonnollinen kokemuksesi olisi jos saisit naiselta pimpsaa! Jos taas nainen olet niin mieheltä munaa!

• aikalainen

Ei se ole yliluonnollinen tapahtuva, vaan ihan luonnollinen, sillä yliluonnollista ei ole olemassakaan.
      Se on meidän luonnollisen psykologisen perimämme, jonka olemme syntymässä saaneet.
      Se on meissä piilotajuisena toimijana jonka mukaan viime kädessä teemme, vaikka meillä olisi, hyvän ideat ja uskomukset, sillä se on syyn ja seurauksen lain luoma välttämättömyyden pakko, niin tehdä.
      Perimä pyrkii vihjellään opastamaan meitä, ja kaikki tuollaiset ,ns, ylil. ilmentymät, ovat niitä ,
      ja vain oman piilotajuntamme tuotteita.

Enkelitkin ja muut henkiolennot, jotka niitä näkevät, ovat nekin jäkijänsä ppiilotajunnan luomuksia, eikä ns. jumala ole niiden aiheuttaja.

Ns. henkimaailmakin on ihmisen itsensä luomus, ja häviää aikanaan, kun ihminen vapautuu,
      materiasta kehityksen kautta syntyneen, egon sielun vallasta, ymmärtämällä tuon menneisyydessä ihmisen valintojen seurauksena syntyneen perimän, että miksi ja minkä vuoksi se on syntynyt, ja miksi se periytyy, ei isältä pojalle, vaan sukupolvelta toiselle

• Näkökulmaa

Näin yliluonnollisen riivauskokemuksen dokumentissa.Se oli kuvattu jossakin jossa oli menossa torontoherätys.Toinen kuljetti talutushihnassa miestä joka luuli olevansa koira,eräs nainen röhki kuin sika.Meno oli kuin jossakin maatilalla jossa on paljon eläimiä.Lisäksi hyppimistä,tanssia ja monenlaista saatanallista käytöstä näkyi videolla,kuten ihmisten voimakasta vapinaa kuin kuumehorkassa.Samanlaista käytöstä näin afrikassa jossa oli menossa mustan magian ritualimenot,vaikkakin vain tv:n kautta.Kummallista on,että monen seurakunnan sananopettajat olivat käyneet niissä kokouksissa nauramassa elehtimässä,tanssahtelemassa,tai leikkimässä sikaa..Enpä ihmettele ettei ihmeparantumisia tapahdu,ja en sitäkään että sallivat juoruajien olla jäseninä yhteisöissään ym pahanpuhujien panettelijoiden edes heitä nuhtelematta.-Jumala ei asu ihmiskäsin rakennetuissa temppeleissä!

• Lisäysedelliseen

Kun kuherruskuukausi on ohi valheenvoiman kanssa, niin sen tuhovaikutukset alkavat näkymään elämässäsi. Sokeudut entistä enemmän ja sydämesi ylpeys saa sinut puolustamaan kaikkia järjettömiä, outoja ja valheellisia opetuksia, joita luulet Raamatun opetuksiksi. Tässä tilassa hoet itsellesi ja muille, että Jumalan voima saa aikaan kaikki eläimelliset ja järjettömät ilmiöt, joita esiintyy seurakunnassa, jonka jäsen olet.

• Voi olla, että vilkuilemme taaksemme tuhansia kertoja, ja kun kerran natsaa, niin pidämme sitä erkoisena, ja rekisteröimme tilanteen. Niitä kertoja, kun kukaan ei katsele, emme edes huomaa.

Feissarit kehittyvät hoksaamaan sopivia uhreja. Kun sellainen on mennyt ohi, niin saattavat vielä seurata katseella.

Voi myös olla, että osaamme alitajuisesti havaita merkkejä toisten kiinnostuksesta, ja sitten tulemme tarkistaneeksi tilanteen katsomalla taaksemme.

• mitäsielläon

Minulla on kissoja.Joskus he katsovat eteisessä jotakin tarkkaavaisesti.Itse en kuule enkä näe siellä mitään,mutta kissat aistivat.Silmät seuraavat ja korvat liikkuvat kuin kuunnellen.Kysyin tätä kerran kissojen ja koirien omistajilta,ja myös heidän eläimet joskus tekevät samoin.

• pimpelo

Kissani seurasi jotakin ja selvästi kohdetta joka lähestyi kissaa ja minua.En ole arka mutta silloin hiukan kylmäsi.Mitään en myöskään kuullut tai nähnyt.Kissan seuraama pysähtyi viereeni jota kissa yhä tuijotti,mutta ei peläten.Kuin olisi ollut tuttukin sille.

• rtryrey

Nehän tuijottaa kaikkia potentiaalisina käännytyskohteina. KAtsomattakin tietää että tuijottavat.

• IhanTavallista

Minusta tuossa ei ole kerrassaan mitään epätavallista, paranormaalia tai yliluonnollista. Jostakin syystä on aivan normaalia, että ihminen tavalla tai toisella aistii, jos häntä tuijotetaan. Niin eläimetkin. Olen lukemattomat kerrat herättänyt koiran lenkille pelkällä tuijotuksella. Vaikka kaikessa rauhassa löhöilisin sohvassa evääkään liikauttamatta, mutta ajattelen lähteä koiraa ulkoiluttamaan, se nousee makuulta ja kävelee eteiseen. En pidä sitä mitenkään ihmeellisenä!

Minulle käy myös viikoittain niin, että otan puhelimen käteen soittaakseni tietylle ihmiselle - ja hän soittaa samalla sekunnilla, ilman mitään erityistä asiaa. Varsinkin eräs läheinen ystäväni ja tyttäreni kunnostautuvat tällä saralla. Meille se on ihan tavallista emmekä ajattele siitä oikeastaan yhtään mitään.

• EikömissäänmitäänepäT

HEHE.Sinusta ei missään ole mitään epätavallista.Noinko hyvin on media onnistunut sinutkin ehdollistamaan:DDD

• katsokaaniintiedätte

Tulee mieleen scary movie 3 tapaiset havainnot ufoista.

• Jackal_5on

On mielestäni täydin mahdollista, että ihminen kykenee "aistimaan" tuon tyyppisen asian, eikä siinä ole mitään yliluonnollista. Jos minun pitäisi heittää maallikon arvio, sanoisin että kyse on todennäköisemmin simppelien alitajuisten havaintojen tekemisestä ympäristöstä, kuin mistään henkimaailman ilmiöstä.
      Mainitsit että mormonimiehet puhuivat keskenään ohittaessasi heidät; kenties he vaikenivat alkaessaan tuijottaa sinua, tai ehkä heidän puheensa sävyssä tapahtui jonkin tyyppinen muutos, jonka havaitsit asiaa kummemmin ajattelematta ja teit siitä alitajuisen johtopäätöksen, että he olivat kiinnittäneet huomionsa sinuun.
      Mitä tulee siihen tunteeseen, että kokee yksinollessaan jonkun tarkkailevan itseään, niin voin helposti kuvitella montakin tapaa tuollaisen tunteen saamiseen, ilman että sillä tunteella on mitään varsinaista totuuspohjaa.

• Mitensittenkävisi
      • mikähänseon

Mikähän tuo Predator voisi olla alkujaan.Jotenkin tulee hämähäkki tuosta mieleen.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuolemanrangaistus

Mielestäni kuolemanrangaistus on väärin kaikissa tilanteissa. Vaikka joku olisi murhannut 10 ihmistä, hänen surmaaminen
      Laki ja rikos
      113
      6537
    2. Muistakaa persut, että TE petitte, ei kokoomus

Miksikö kukaan ei arvostele kokoomusta? No sen vuoksi, että kokoomus noudattaa vaalilupauksiaan. Sen sijaan TE persut,
      Maailman menoa
      369
      5949
    3. Miksi persut eivät häädä mamuja pois Suomesta?

Sitä vartenhan persut äänestettiin valtaan. Nyt valta on persuilla. Mamut nostaa työttömyyskorvauksia. Persut huutaa mam
      Maailman menoa
      41
      4408
    4. Lopetan ikävöinnin

Ei meistä enää koskaan tule mitään. Olen ikävöinyt ja kaivannut enkä saa mitään vastakaikua ja lämpöä. Parempi erillään
      Ikävä
      12
      3695
    5. Riikka Purra ei estä tehomaksun käyttöönottoa

Sähkön hinnoittelua koskevan määräyksen on määrä astua voimaan vuoden 2029 alusta, Energiavirastosta kerrotaan. Määräyk
      Maailman menoa
      72
      3607
    6. Outo ilmiö - vasemmistolaiset eivät kirjoita mitään kokoomuksesta

joka sentään johtaa hallitusta, ja jonka talouspolitiikkaa noudatetaan. Nämä muutamat vasemmistolaiset jotka täällä aina
      Maailman menoa
      111
      2816
    7. Sanna Marinille pedataan paluuta pääministeriksi?

Näyttäisi mylly lähteneen käyntiin nyt toden teolla. Nykyiset oikeistodemarit haukutaan vasemmistodemareiden toimesta ni
      Maailman menoa
      18
      2296
    8. Sinä olet minun forEver

Sinä olet minun sielussain, sydämessäin, huulillain, sinä olet ain, Sinä olet vieressäin, kainalossain, sylissäin, ain,
      Ikävä
      22
      2110
    9. Jos kaikki lopulta kuolevat, onko edes pahimmillakaan rikoksilla mitään väliä?

Kaikki kuolevat lopulta. Siksi ihmisten tekemillä rikoksillakaan ei lopulta ole mitään merkitystä. Joidenkin mielestä t
      Filosofia
      22
      1836
    10. Väestöstä vain vassarit vaihtuvat nopeammin kuin persut

Kevääseen 2023 verrattuna vassareita 50 prosenttia enemmän, ja persuja 25 prosenttia vähemmän.
      Maailman menoa
      18
      1644
    Aihe