Veri olkoon polttoaineemme

Sain postia Hannulta. Hän muistuttaa veren tärkeydestä. Avatkaa linkki. Laitan vain pätkän.

> Oletko miettinyt, mitä yhteistä on erilaisilla eksytyksillä tässä ajassa? Se on sitä, että Jeesus laitetaan sivurooliin tai vaietaan kuoliaaksi. Jeesuksesta on tehty vain jonkinlainen hyvien elämänohjeiden antaja. On unohdettu Jeesuksen keskeinen tehtävä ihmiskunnan syntien sovittajana. Jeesuksen veren voimasta kuulee puhuttavan yhä harvemmin, ja se on kuitenkin kristinuskon ydinasia. Kun nykyisin ei ole muotia puhua synnistä ja parannuksenteosta, niin eihän silloin Jeesustakaan enää tarvita.

Silti läpi koko Raamatun punaisena lankana kulkee Jumalan pelastustyö, ja Jeesus luvattuna Messiaana on siinä kaiken keskipiste. Aikojen saatossa ei ole mihinkään muuttunut se tosiasia, että ihminen ei voi itseään pelastaa, vaan se tapahtuu vain ja ainoastaan Jeesuksen sovitustyön kautta.

Avain herätykseen, jota niin paljon odotetaan, on synnintunnossa. Ja sen saa aikaan lain ja evankeliumin julistaminen, jotka yhdessä johtavat parannuksentekoon – meidät jokaisen.

Jumala on turvamme ja linnamme, auttajamme hädän hetkellä. Sen tähden emme pelkää, vaikka maa järkkyy, vaikka vuoret vaipuvat merten syvyyksiin. Meret pauhaavat ja kuohuvat, vuoret vapisevat Jumalan suuruuden edessä. (Ps. 46:2-4)

Huuda minua avuksi hädän päivänä! Minä pelastan sinut, ja sinä kunnioitat minua. (Ps. 50:15) (vanhan käännöksen mukaan Ja sinun pitää kunnioittaman minua)

Jätä taakkasi Herran käteen, hän pitää sinusta huolen. Hän ei ikinä salli hurskaan sortua. (Ps. 55:23)

Ahdingossani minä huusin Herraa. Hän kuuli ja avasi tien. Kun Herra on minun kanssani, en minä mitään pelkää. Mitä voisivat ihmiset silloin? (Ps.118:5,6)

Herra on luotettava kaikissa sanoissaan, uskollinen kaikissa teoissaan. Herra tukee horjuvia, maahan painetut hän nostaa jaloilleen. Kaikki katsovat odottaen sinuun, ja sinä annat heille ruoan ajallaan. Sinä avaat kätesi ja hyvyydessäsi ravitset kaiken mikä elää. Herra on kaikessa oikeamielinen, hän on uskollinen kaikissa teoissaan. Hän on lähellä sitä, joka huutaa häntä avuksi, sitä, joka vilpittömästi kääntyy hänen puoleensa. Hän täyttää niiden pyynnöt, jotka häntä pelkäävät, hän kuulee heidän huutonsa ja auttaa heitä. (Ps. 145:13-19) <
https://ajankohtainen.wordpress.com/2015/01/03/sana-vuodelle-2015/

13

213

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hannu Hanhi

Kuka on Hannu?
      Hannuja on vrk:n mukaan seuraavanlaisesti:
      Hannu Syntymävuodet Miehiä Naisia Yhteensä
      -1899 43 0 43
      1900-19 163 0 163
      1920-39 2501 0 2501
      1940-59 25073 0 25073
      1960-79 11873 0 11873
      1980-99 3404 0 3404
      2000-09 382 0 382
      2010-14 187 0 187
      Yhteensä 43626 0 43626

• -jarmo-

MIkä teitä sekoboltseja oikeen vaivaa? Eikö sanoma ole nimeä hippasen tärkeämpi?

• -jarmo- kirjoitti:

MIkä teitä sekoboltseja oikeen vaivaa? Eikö sanoma ole nimeä hippasen tärkeämpi?

Aihetta "veri" vältellään. Sääli.

• -jarmo-
        yurki1000js kirjoitti:

Aihetta "veri" vältellään. Sääli.

Voi kun tajuaisivat kuinka suuri voima on Kristuksen veressä.

• -jarmo- kirjoitti:

Voi kun tajuaisivat kuinka suuri voima on Kristuksen veressä.

Joku on tehnyt koskettavan leffan. Tässä lyhennetty versio. Isä surmaa poikansa, jotta narkkarinainen saisi mahdollisuuden muuttaa elämänsä suunnan.
        https://www.youtube.com/watch?v=GhkpxpjHIRg

• -jarmo-
        yurki1000js kirjoitti:

Joku on tehnyt koskettavan leffan. Tässä lyhennetty versio. Isä surmaa poikansa, jotta narkkarinainen saisi mahdollisuuden muuttaa elämänsä suunnan.
        https://www.youtube.com/watch?v=GhkpxpjHIRg

Joo, voi kun ihmiset tajuaisivat elämää korkeampia asioita. Jumalalle kuolema ei ole ongelma. Kristitylle se on jopa voitto elämästä, jossa oli synti.

• Hannu Hanhi
        -jarmo- kirjoitti:

Minä kyllä haluan tietää mistä lähteestä Jyrki kirjoittaa ja siksi kysyin Hannusta. Teille on kaikki on niin selvää.

• Hannu Hanhi kirjoitti:

Minä kyllä haluan tietää mistä lähteestä Jyrki kirjoittaa ja siksi kysyin Hannusta. Teille on kaikki on niin selvää.

HH. Eikö antamani linkki toiminut? Mielestäni Hannu Matikainen on tervehenkinen kristitty.

> Tämä blogi ottaa kantaa hengellisen elämänalueen ajankohtaisiin aiheisiin ja rohkaisee luottamaan Jumalaan kaikissa tilanteissa.

Ajassamme on myös paljon julistusta, joka ei ole Jumalan sanan mukaista. Blogin yhtenä tehtävänä onkin opastaa vaeltamaan Raamatun viitoittamaa tietä ja varoittaa astumasta harhapoluille. Jeesuksenkin opetuksessa oli paljon varoittamista monista asioista – eksytykset mukaan lukien.

Voit kommentoida julkaisemiani artikkeleja. Jokaisen artikkelin lopusta löytyy Jätä kommentti -linkki, jota napsauttamalla voit kertoa tuntemuksiasi kirjoituksista. Kommenttisi ei välttämättä näy heti blogissa, vaan saattaa jäädä odottamaan hyväksyntääni. Tällaisessa tapauksessa palaa sivuille päivän parin päästä uudelleen, jolloin kommentin pitäisi jo näkyä.

Ota rohkeasti yhteyttä myös sähköpostilla, jos haluat lisätietoa tai jokin asia askarruttaa mieltäsi!

– Hannu Matikainen, Savonlinna –

PS. Kirjoitan nimelläni, koska haluan siten osoittaa seisovani kirjoitusteni takana. Samalla alistan kaikki tekstini tutkittavaksi Raamatun eli Jumalan sanan valossa.

PS2. Sivun yläreunassa on kenttä, johon voit kirjoittaa hakusanan tai sen osan etsiessäsi jotain tiettyä artikkelia. Esimerkiksi sana heräty listaa kaikki ne artikkelit, joissa kyseinen merkkijono esiintyy jossain muodossa, esimerkiksi herätyksen, herätys, valheherätys jne. <
        https://ajankohtainen.wordpress.com/about/

• näkymätön ninni

Kiitos yurki!!! Hyvää muistutusta toit.

• offi10001

VERTA ja vihaa ja kaikkinaista pahaa , pahaa pahaa..

• 1213

Muistakaa siis myös nämä Jeesuksen sanat:

Henki on se, joka eläväksi tekee; ei liha mitään hyödytä. Ne sanat, jotka minä olen teille puhunut, ovat henki ja ovat elämä.
      Joh. 6:63

Totisesti, totisesti minä sanon teille: jos joku pitää minun sanani, hän ei ikinä näe kuolemaa."
      Joh. 8:51

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen rakkaus sinua kohtaan ei kuole koskaan

Ihastunut olen moniin vuosien varrella mutta vain sinä jäit sydämeen enkä vaan osaa unohtaa. Olit silloin parasta elämäs
      Ikävä
      48
      1251
    2. Maskuliininen herrasmies

Tekee aloitteen. 🌸
      Ikävä
      158
      1077
    3. Oletko valmis? Meidän tarinaan

Rakastan sinua ❤️
      Ikävä
      61
      935
    4. Unelmoin päivästä, jolloin voimme olla yhdessä.

Niin pieni kuin sydän onkin, sä oot siellä ja ne mun isot tunteet sua kohtaan ❤️Sydämeni sykähtää joka kerta kun sut nää
      Ikävä
      27
      746
    5. Ollaanko me tyhmiä mies?

Miten ihmeessä me onnistuttiin saamaan tästä näin pitkällinen ja masokistinen kuvio. Miten? Jos toisesta tykkää, näinhä
      Tunteet
      51
      731
    6. Jättimäärä alokkaita keskeyttää asepalveluksen melkein heti "En pystynyt olemaan siellä enää"

Jättimäärä alokkaita keskeyttää asepalveluksen melkein heti – "En pystynyt olemaan siellä enää" Ennen sotaväki oli
      Maailman menoa
      178
      729
    7. Kiinni on siekkilän yliajaja

Eilen illalla saatu kiinni Varsinais-Suomessa tämä henkilö.
      Mikkeli
      8
      722
    8. Näyttävin pariskunta

Ketkä lie tällä kylällä kääntää päät?
      Suomussalmi
      11
      719
    9. Kannattaako kaikki Abrahamilaiset uskonnot jättää?

Ja seurata jotain ihan muuta?
      Hindulaisuus
      346
      708
    10. Kamalateltta

Kalateltta... Kuivia,kylmiä, suolattomia muikkuja kalliiseen hintaa. Viimeinen kerta kun käyn syömässä tuolla. Edellise
      Kuhmo
      11
      661
    Aihe