Meille pienosakkaille on kauan selitelty optioiden vaikutusta avainhenkilöiden pysyvyyden kannalta.
Alahuhta osoitti, kuinka paljon optiot vaikuttavat lojaalisuuteen yhtiötä kohtaan.
Eikä hän ole ainoa.
Nyt on paras sitouttaa pian kaikki optiopita saaneet pakollisella osakesäästämisella. Kaikkien optioita saaneiden on omistettava yhtiön osakkeita suhteessa myönnettyjen (ei välttämättä vielä lunastettujen) optioiden määrään. Eiköhän sillä sitouteta ja tulostakin alkaa syntyä.
Voisiko joku talousoppinut ottaa kantaa tähän ajatukseen ja laatia seuraavaa yhtiökokousta varten esityksen asiasta.
Enää Nokialla ei ole varaa menettään yllättäen yhtään optiomiljonääriä. Osa heistä on jo perustanut yrityksiä, joissa he käyttävät alkupääomana sekä optiotulojaan että tietämystään.
Alahuhdan lähtö
4
571
Vastaukset
- selitetään
Käytännössä optiot eivät ole sitouttaneet ketään mihinkään firmaan. Suomessa toteutetut optiojärjestelyt ovat yleensä olleet käteviä kikkoja, joilla on kerätty rahaa pomoille firman edun nimissä.
Totta puhuen, jos olet jo saanut optioita muutamia miljoonia euroja ja saat lisäksi muhkeaa kuukausipalkkaa, ei lisärahalla ole sinulle juuri mitään merkitystä. Verokarhu on tyytyväisin optioista hyötyjä.- aivan...
Näinhän asia in. Verokarhu onneksi saa osuutensa. Tällä tavalla tuetaan toimintakelpoista yhteiskuntaa. Tuskin kukaan johtaja on niin korvaamaton kuin he antavat meidän olettaa.
Olen sitä mieltä, että johtajille pitäisi asettaa selkeä tulosvastuu ja vähentää heidän palkastaan ja optioistaan osakekurssin romahdus.
Ei kukaan ole korvaamaton, ei edes Nokian johto. - Faktoja
aivan... kirjoitti:
Näinhän asia in. Verokarhu onneksi saa osuutensa. Tällä tavalla tuetaan toimintakelpoista yhteiskuntaa. Tuskin kukaan johtaja on niin korvaamaton kuin he antavat meidän olettaa.
Olen sitä mieltä, että johtajille pitäisi asettaa selkeä tulosvastuu ja vähentää heidän palkastaan ja optioistaan osakekurssin romahdus.
Ei kukaan ole korvaamaton, ei edes Nokian johto.Kyllä se on niin, että Nokian tuloksen tekevät tuhannet ilman oman edun tavoittelua tuotekehitystä tekevät nuoret insinöörit, joista alle prosentti pääsee joskus nauttimaan optioista. Johtajilla ei menestykseen ole osuutta. Tietysti heillä on mahdollisuus mokata kehitys.
Seuraava kysymys kuuluukin mistä näitä insinöörejä tulee. Siihen onkin vastaus ettei niitä enää tulekaan, kun yhteiskunta on muuttumassa röyhkeäksi minä-minä-kaikki-mulle-yhteiskunnaksi. - oskari5
Faktoja kirjoitti:
Kyllä se on niin, että Nokian tuloksen tekevät tuhannet ilman oman edun tavoittelua tuotekehitystä tekevät nuoret insinöörit, joista alle prosentti pääsee joskus nauttimaan optioista. Johtajilla ei menestykseen ole osuutta. Tietysti heillä on mahdollisuus mokata kehitys.
Seuraava kysymys kuuluukin mistä näitä insinöörejä tulee. Siihen onkin vastaus ettei niitä enää tulekaan, kun yhteiskunta on muuttumassa röyhkeäksi minä-minä-kaikki-mulle-yhteiskunnaksi.Olet harvinaisen oikeassa. Alaa erittäin läheltä seurannanneena voin sanoa pyytettömien työmuurahaisten kadonneen nuoremmista ikäluokista. Valitettavasti samalla on kadonnut monista suomalaisista nuorista insinööreistä ammattitaito ja sitkeys joilla kansainvälisessä kilpailussa pärjätään. Ammattitaito kun ei synny kuin ankaralla työnteolla. Ei hyvältä näytä tulevaisuus.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1155965Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta324067- 823352
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182986Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2522054Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882004- 1431795
Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui431787Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81696Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881569