Tämä on tapahtunut minulle aikaisemminkin muutama vuosi sitten. Silloin en ymmärtänyt kirjoittaa sitä vielä ylös, vaan jatkoin ihmetellen vaan piirtämistäni ja katsoin ikäänkuin ulkopuolisena, kun minun lyijykynää pitelevä käsi liikkui paperilla, muodostaen kauniita kuvioita.
Sama juttu tapahtui asken. Minulla oli pensseli kädessä ja maalasin todella tarkkaa osiota eräästä maalauksestani, ja juuri kun soi minua aina niin sydämestä sykähdyttävä An American In Paris( ja laitanpa vielä ihan tarkan kohdan tästä upeasta sävellyksestä,12.50 -15:15/noin-arvio )
"An American In Paris" - Ballet with George Gershwin's Original Music
www.youtube.com/watch?v=kPvk2FPQVVM
Niin minun pensseliä pitelevä käsi alkoi maalaamaan aivan suoria, siistejä, allani olevan lyijykynäluonnoksen tarkkojen viivojen väliin tarvittavia pikimustia vetoja, ja minä vaan muutaman sekunnin ajan hämmästyneenä katson, kun minun käsi maalaa täydellisen tarkkaa, siis aivan mikrometrin tarkkaa jälkeä valkoiselle paperille edessäni, enkä mä tiedä itkeäkö vai nauraa, joten teen lopulta ne molemmat sitten! (-;-( ! !
Korostan, että tätä ennen maalaaminen takkuili koko ajan, ja pensselillä oli ja edelleenkin jatkossa varmasti on vaikeaa maalata milli- tai oikeastaan mikrometrin tarkkaa jälkeä. Mutta ihanan muutamien kymmenien sekuntien ajan, tuon yllä mainitsemani George Gerswinin mahtavan kappaleen kohdalla pensselini liikkui maalauksellani aivan taianomaisen tarkasti. Ja kun "happening" oli sitten ohi, muistin muutaman vuoden takaisen samanlaisen tilanteen jossa äitini kuoleman jälkeen Jumala samalla tavalla lohdutti minua, kun piirtäessäni erästä piirustusta kynä ikäänkuin alkoi elämään kädessäni aivan omaa elämäänsä, samalla tavalla kuin nytkin.
Näin Jumala lohdutti minua taiteilijaa nyt jälleen kerran.
Onko teillä kenelläkään samanlaisia ihania iloisia kokemuksia?
Näin iloisesti kohtasin Jumalan!
An Artist
2
113
Vastaukset
- Onneakinon
Ei ainakaan maalamisesta, mutta sitä kutsutaan täydellisyykeksi. Sitä Jumala on.
- Onneakinon
Toisin kun kirjoitustaitoni. Heh.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävöin sinua kokoyön!
En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun503444Kova karman laki
Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko5882208Näen jatkuvasti Sompasaunalla alastomia miehiä ja naisia
jotka menevät siihen viereiseen rantaan myös uimaan alasti. Sompasaunat on siis Mustikkamaalla Helsingissä, ja kuljen si882128Päivieni piristys, missä olet?
Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei171980- 201618
Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin
Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo431598KALAJOEN UIMAVALVONTA
https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar641461- 281426
Helena ja Mikko Koivun ero jatkuu edelleen ja loppua ei näy.
Voi eikä, miksi menee noin vaikeaksi avioero ja sopua ei tää ex- pari vaan saa.1291396Millainen kaivattusi luonne on?
Millaisia luonteenpiirteitä arvostat kaivatussa? Oletteko samanlaisia luonteeltanne?901359