http://www.iltasanomat.fi/terveys/art-1420173288437.html?utm_campaign=tf-IS&utm_medium=tfdesktop&utm_term=4&utm_source=hs.fi&utm_content=FrontPage
Krooninen yksinäisyys on kolme kertaa pahempi terveyshaitta kuin ylipaino ja tuhoisaa kuin tupakointi.
Talven kylmä, pimeä vuodenaika saa sosiaalisenkin ihmisen käpertymään sohvannurkkaan, tuntemaan yksinäisyyttä.
– Jokainen tuntee joskus olonsa yksinäiseksi. Se kuuluu elämään, mutta krooninen yksinäisyys on terveysriski, sanoo HelsinkiMission toiminnanjohtaja Olli Valtonen.
Olli Valtonen kertoo, että viime aikoina yksinäisyyttä on alettu tutkia entistä enemmän.
– Tutkijat ovat olleet yllättyneitä, kun he ovat tajunneet, kuinka isosta ongelmasta on kysymys.
Krooninen yksinäisyys on vaarallisempaa kuin ennen luultiinkaan. Se on terveysriski, jopa kolme kertaa suurempi kuin ylipaino. Elinajan ennuste on samaa luokkaa kuin säännöllisesti tupakoivalla. Kroonisella yksinäisyydellä on suora yhteys verenkiertoelimien ja sydämen toimintaan.
– Aikaisemmin ajateltiin, että masennus tuottaa yksinäisyyttä. Tutkimusten mukaan ensin olisikin yksinäisyys. Se on ihan oma, erillinen häiriötilansa. Ennen asiaa ei tiedostettu. Ajateltiin, että se on vain kurjaa.
Lue koko artikkeli: Yksinäisyys tappaa useammin kuin ylipaino
¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨-
Lisää aiheesta
Tällaisessa ympäristössä yksinäisyys lisääntyy
Tämä ikävä piina kurittaa yksinäisiä – etenkin naisia
”Varmista arkunkantajasi, yksinäinen”
Et-lehti/IS
Krooninen yksinäisyys on kolme kertaa pahempi terveyshaitta kuin
16
129
Vastaukset
- MIEHET YKSINÄISIÄ
Kaikki tietää yksinäisyyden tuhoisuuden mutta sitäkään ei haluta myöntää.
Miehet ovat tässäkin yli edustettuina.
Suomessa ei missään vaiheessa ole hyväksytty miesten välistä hyvää kaveruutta, vaan nämä miehet on heti leimattu HOMOIKSI
Naisilla Suomessa saa olla läheisiä ystäviä, joten he pärjäävät elämässä paremmin ja elävät pisempään.
Eron jälkeen YHTEISKUNTA hylkää miehen ja toivoo, että tämä TAPPAA ITSENSÄ, eikä käytä yhteiskunnan tukia
Sosiaaliset tukiverkot yhteiskunnassa on rakennettu vain naisia VARTEN ! - Sen huomaa täällä.
Eräskin juutalaisvihaaja elää täysin vailla ihmiskontakteja, ja massapostaa tänne samoja juutalaisvastaisia juttujaan 24/7. Hänellä ei ole muuta elämää.
- meitä on useita
Meitä yhteiskuntamme perimmäisen ongelman tiedostaneita on täällä monia. Se ongelma on tietenkin judeomasonistinen salaliitto ihmisten ja koko yhteiskuntamme hallitsemiseksi.
- Syötti napattu.
meitä on useita kirjoitti:
Meitä yhteiskuntamme perimmäisen ongelman tiedostaneita on täällä monia. Se ongelma on tietenkin judeomasonistinen salaliitto ihmisten ja koko yhteiskuntamme hallitsemiseksi.
...
Kroonista yksinäisyyttä lienee vaikea kartoittaa. Siihen päteviä ihmisiä on kai hyvin . harvassa. Voisi vilthattuotannalla sanoa, että suomestakin löytyisi yli tuhat kroonisessa yksinäisyydessä eläjää.
Heidän joukossa paljon heitä, joille se on ainoa elämäntapa. En osaa kuvitella mitä krooniseen yksinäisyyteen voi sisältyä. En ikinä itse pyrkisi sellaiseen.
Aika rankka aihe muuten. Mieluusti tästä huuhaa palstalle pujahtaa kuin häkkilintu vapauteen.- nnxbndnfbbddnxkxnc
Ja mitä se kartoittaminen hyödyttäisi? Mitä sen jälkeen tehtäisiin? Syyllistettäisiin sitä yksinäistä että hommaa nyt kavereita tai kuolet pois? Varmasti auttaisi..
En sitä ollenkaan kielläkään, etteikö tuo yksinäisyhs ongelma olisi. Aika harvassa ne luonteeltaan todelliset erakot on, joille se oma seura on rittävää.
- Olen kroonisesti
yksin ja tupakoiva, tuokaa arkku.
- Verottaja tykkää
Ei vielä, alahan ottaa alkon tuotteita ja muista ostaa auto ja ajella paaaaljon.
- syrjäyt-etty/-ynyt
Onneksi on netti, ilman nettiä minulla ei olisi ollut tänä vuonna vielä yhtään ihmiskontaktia. Netti pitää mielenterveyteni jotenkin kasassa neljän seinän sisällä. Toki olen eläkkeellä mielenterveyssyistä, enkä itseäni osaa/jaksa/pysty tästä auttamaan takaisin muiden ihmisten pariin. Joskin henkisen heräämisen myötä muiden seura lähinnä vain masentaa lisää.
- Netti apu maailmaan
Voi että, muista olet netin ja suomi24:n kautta osa SUURTA yhteisöä ja yksi monista!
Jos et vielä tänä vuonna 3.1.2015 ole ollut ihmiskontakteissa juttelulla kasvotusten - sen voi tehdä täällä ja keskustelupalstoillakin.
Kaupan kassallekin voi sanoa jotain tai muissa liikkeissä. kahviloissa ja jopa kadulla. Uimalassa tai kirjastossa yms. Parturissa on hyvä jutella mm.
Soitto sukulaiselle on myös kontakti jutellen vaikka ei olisi sen fyysisempi kontakti.
Mutta olkaa iloisia yksinäisyys auttaa pääsemään nopeammin pois, eli kuolemaan.
- on vainSYRJÄYTETTYJÄ
on vain SYRJÄYTETTYJÄ !
Kukaan ei omasta halustaan syrjäänny.
Kun ei ole RAHAA ON PAKOSTI SYRJÄYTETTY !
Rahalla voi ostaa vaikka keskustelukumppanin itselleen tai lähteä matkalle ja tavata uusia ihmisiä
Suomen rikkailla on aivan liian paljon rahaa ja Suomen köyhillä aivan liian vähän rahaa.- Älä jauha pastaa!
Työttömät ja muut puliukot SYRJÄYTYVÄT omasta halustaan! Kyse on siis SYRJÄYTYNEISTÄ, itsensä syrjään työelämästä ja normaalien ihmisten YDINPERHE-ELÄMÄSTÄ siirtäneistä! Kuten SINÄ!
- syrjäyt-etty/-ynyt
Ei minun syrjäytymiseni ole kokonaan muista johtunut tai varsinkaan rahasta. Itse olen jättänyt mm. sosiaalisen ahdistuksen takia menemättä baareihin ja kahville, kun kaverit vielä joskus pyysivät. Toisaalta en ole halunnut jengiytyä mamujen kaltaisesti muiden syrjäytettyjen kesken, vaikka siihenkin on ollut tilaisuuksia.
Olen vielä alle kolmekymmentä, mutta toistuvat sydänkivut ja vasemman käden puutumiset ovat tuttu seuraus minullekin pelkästä sisällä olosta sekä yksinäisyydestä.
Saan säästettyä eläkkeestäni jo nyt rahaa, koska en sitä niin hirveästi kuluta yksin kämpässä ollessani. Masentuneena en silti edes haaveile rahasta, vaan yhteiskunnallisesta muutoksesta, jotta olisi jokin yhteinen tulevaisuus minkä eteen työskennellä. Planeettamme ennen pitkään tuhoava liian egoistinen nykymeno ei kannusta pyrkimään pois tästä tilanteesta. - mene muualle.
Älä jauha pastaa! kirjoitti:
Työttömät ja muut puliukot SYRJÄYTYVÄT omasta halustaan! Kyse on siis SYRJÄYTYNEISTÄ, itsensä syrjään työelämästä ja normaalien ihmisten YDINPERHE-ELÄMÄSTÄ siirtäneistä! Kuten SINÄ!
Lopeta 'olento' tuo syyllistäminen, ja anna yksinäisen olla rauhassa jos niin haluaa tai ei halua!
Jos sulla ei ole muuta sanottavaa - jätä sekin sanomatta! - Hiljaa!
mene muualle. kirjoitti:
Lopeta 'olento' tuo syyllistäminen, ja anna yksinäisen olla rauhassa jos niin haluaa tai ei halua!
Jos sulla ei ole muuta sanottavaa - jätä sekin sanomatta!Jos ihmisellä on TAHDONVOIMAA, hän ei syrjäydy! Hän taistelee itsensä vaikka läpi HARMAAN KIVEN, hankkii töitä, hankkii vaimon, hankkii perheen! Vain LUUSERI antaa itsensä syrjäytyä!
- WWW HILJAISET
http://www.hiljaiset.fi/
Siinä tämän hetken yritys !
Olen sinne itsekin tarinani laittanut - ja sitten OUTLOOK sulki sähköpostini, jotten pääse katsomaan onko tullut vastauksia
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2087433
- 1176068
Olen miettinyt kauan
miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h465532Vanhempi mies
Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa323710- 613407
- 282702
Ostiko maailma sinut minulta?
Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue252701On niin vaikea olla lähelläsi
En saa ottaa kädestäsi kiinni, en saa halata. En saa silittää hiuksiasi. Enkä saa sinua koskaan omakseni. ☔ Miehelle na282535- 432450
Minne sä aina välillä joudut
Kun pitää hakemalla hakea sut sieltä ja sitten oot hetken aikaa esillä kunnes taas menet piiloon, en ymmärrä 🤔❤️ Oot ta132218